John fórum hozzászólásai

John Elküldve: 2018-02-23 17:09 AUX

spencer írta:
John írta:
John írta: Sziasztok.Hátha másoknak is jól jön ez a bekötés:http://www.diymybmw.com/e46/aux-input-cable/ Kérdésem viszont akadna:Ha ugyanígy szeretném bekötni viszont nekem hátúl be van vezetékelve a Cd-tárig két csati is,egyik 6 a másik 3 pines,megnéztem a magnókazettás (Mode gombos)fejegységem hátuljába (bal oldalon)viszont nem az aux (ami elvileg a jobb oldalon kell csatlakoznia) hanem a Cd-tár van be kötve de az aux hely helye üresen van hagyva és amit kérdezni szeretnék hogy ne foglalkozzak vele és hátul ami van két csati azokra is rá tudom simán biggyeszteni a jack dugajt? Viszont melyik csati kell nekem a 3 vagy a 6 csatlakozós és azon belül melyik színt melyikhez kell kötni a jack dugón? Hátúl ugyanígy hiányzik a jobb oldali csati helye a fejegység mögött.De akkor minek vezetékeli be a barom Bmw mérnök a kábelt???

Be aktiváltam az ux jack-et és megy telórol is a zene! Akinek nincs szintén még csak a fejejgység mögé sem be vezetékelve annak megmutatom mit hová kell forrasztania,akit érdekel komizzon és válaszolok ha van érdeklődés. (Ilyenkor bánom hogy nincs másik telóm ezen kívűl hogy levideózzam,de lényeg hogy a szomszédot ma felbasztam a hangerővel nem győzött szidni,közbe meg youtube klippeztem a műszerfalon műszerfalon,mire nem jó egy okosteló.. bosszantani a szomszédot..)

-szia,
Engem éredkelne a beaktiválás. Ki is fezetem ha megcsinálod.
Köszönöm.

Üdv




Szia,merre laksz? Tápiószelétől messze?

John Elküldve: 2018-02-18 12:53 Reggel nehezen indul...

YELLOW írta:
John írta:
anubisz írta:
Szabi46 írta: Igaz nekem benzines, de az első indításnál hideg motorral nekem csak kis gázra indul, különben ha alapjáraton gáz nélkül akarok indítani akkor elindul elkezd akadozni, mintha nem kapna anyagot majd leáll.
Ha nyomok 1 kis gázt induláskor akkor elindul, de csak a beindulás pillanatáig nyomom a gázpedált.
Valaki járt már így?


Igen, én. Nekem az AC volt a hibás. Szerintem neked is az lesz. Pont ugyan ezt csinálta, melegen meg semmi. Visszaejti az üzemanyagot, és reggelre nem marad a rendszerbe, azért nem indul pöccre. Tegyetek rá üzemanyag nyomás mérőt, és nézzétek meg menyi a nyomás, 3Bár kel lenni, utána állítsd le a kocsit, és hagyd rajta a műszert. Nekem 3 óra alatt ejtett 1,5 Bárt. Ilyet nem csinálhat. Meg kell tartani a nyomást. Gondolhatod reggelre mi marad a vezetékbe. AC csere után pöccre indul -10 ben is, gázadás nélkül.

Szinte biztos, hogy neked is az lesz. De azért mérjetek rá, mert ki tudja, nehogy mégsem,aztán én leszek a hibás.De mindjárt rakok videót a privátodba, nézd majd meg a tied is ezt csinálja e.

Szabi46 Szia,így utólag mi volt a megoldás?


nem hiszem, hogy lesz válasz. meglepődnék.
max, ha írsz neki privátban talán kap e-mail értesítést...

Szia.Priviben visszaírt elég hamar. Viszont azt mond meg nekem hogy ez a betárolt hiba mi lenne,Ac?

John Elküldve: 2018-02-17 16:05 Reggel nehezen indul...

anubisz írta:
Szabi46 írta: Igaz nekem benzines, de az első indításnál hideg motorral nekem csak kis gázra indul, különben ha alapjáraton gáz nélkül akarok indítani akkor elindul elkezd akadozni, mintha nem kapna anyagot majd leáll.
Ha nyomok 1 kis gázt induláskor akkor elindul, de csak a beindulás pillanatáig nyomom a gázpedált.
Valaki járt már így?


Igen, én. Nekem az AC volt a hibás. Szerintem neked is az lesz. Pont ugyan ezt csinálta, melegen meg semmi. Visszaejti az üzemanyagot, és reggelre nem marad a rendszerbe, azért nem indul pöccre. Tegyetek rá üzemanyag nyomás mérőt, és nézzétek meg menyi a nyomás, 3Bár kel lenni, utána állítsd le a kocsit, és hagyd rajta a műszert. Nekem 3 óra alatt ejtett 1,5 Bárt. Ilyet nem csinálhat. Meg kell tartani a nyomást. Gondolhatod reggelre mi marad a vezetékbe. AC csere után pöccre indul -10 ben is, gázadás nélkül.

Szinte biztos, hogy neked is az lesz. De azért mérjetek rá, mert ki tudja, nehogy mégsem,aztán én leszek a hibás.De mindjárt rakok videót a privátodba, nézd majd meg a tied is ezt csinálja e.

Szabi46 Szia,így utólag mi volt a megoldás?

John Elküldve: 2018-02-07 11:35 elektronikai ember

John írta: Sziasztok.Eletrónikai emberre lenne szükségem aki motorvezérlő javításban otthon van,Kennfeld termosztáttal nem kommunikál a vezérlőm,ha gyújtáson is lehúzom azt se dobja be hibának,kábeleket kimértem nem szakadtak mégsem fűt rá a termoszra és jelenleg csak mint passzív termosztát végzi a dolgát motorhőfok 105-108 fok között mozog,mi lesz nyáron.... a Mahle termosz pedig új,azt is kimértem nincs szakadás benne.. Cegléd és környéke! (Apropó,le húzom éjszakára az aksi sarumat ugye holnapra nem kell újra tanítani a kulcsokat sem az Ews-T)


Sehol egy szakember?

John Elküldve: 2018-02-05 16:39 elektronikai ember

Sziasztok.Eletrónikai emberre lenne szükségem aki motorvezérlő javításban otthon van,Kennfeld termosztáttal nem kommunikál a vezérlőm,ha gyújtáson is lehúzom azt se dobja be hibának,kábeleket kimértem nem szakadtak mégsem fűt rá a termoszra és jelenleg csak mint passzív termosztát végzi a dolgát motorhőfok 105-108 fok között mozog,mi lesz nyáron.... a Mahle termosz pedig új,azt is kimértem nincs szakadás benne.. Cegléd és környéke! (Apropó,le húzom éjszakára az aksi sarumat ugye holnapra nem kell újra tanítani a kulcsokat sem az Ews-T)

John Elküldve: 2018-02-05 16:27 Hûtõvíz

gandalfcappy írta:
Tano írta:
John írta: Nem kell semmi volt neki,fogod azt alapjáraton lehúzod az alsó cső vízhőfokérzékelőjének a csatiját és maxon fog forogni míg vissza nem dugod...


A 16i-nél igen, de a 20d-nél ez nem fog működni.


Végül is ezt is ki lehet próbálni.

Elnézést,M43-nál ez egyszerű akkor.

John Elküldve: 2018-02-04 17:14 Hûtõvíz

gandalfcappy írta:
gandalfcappy írta: Helló! 320d 136 lovasnál, valakinek voltak ilyen hibakódjai?
36-Töltőlevegő nyomás érzékelő
42-Digitális dízel elektronika vezérlő modul (EEPROM és konfiguráció)
1B-Pótfűtés
Valamint a programba volt lehetőség bekapcsolni a hűtőventilátort, egy "play" gombra kattintással, de nem indult el.
Szal lehet, hogy rossz a ventim? És a többi mi lehet?


Hűtőventilátort valaki ellenörzött már úgy, h 12v-ot adott neki?
Szembe állva a kocsival, a hűtő bal oldalán van egy csati 3 vezetékkel, 1 piros, meg 1 barna vastag, illetve egy vékony vezetékkel. Gondolom ez a ventilátorhoz megyen. Ha adok a pirosra 12v-ot, a feketére testet, akkor forognia kéne neki, vagy a vékony szállal is kell vmit csinálni? Mert nekem semmit nem csinál. Megszorulva nincsen.


Nem kell semmi volt neki,fogod azt alapjáraton lehúzod az alsó cső vízhőfokérzékelőjének a csatiját és maxon fog forogni míg vissza nem dugod...

John Elküldve: 2018-02-01 10:39 Hûtõvíz

Tibo írta:
YELLOW írta:
Tibo írta:
YELLOW írta:
Tibo írta: Sziasztok!

BMW E46 M43TU19-ről lenne szó.
Segítséget szeretnék kérni a hűtővíz PERFEKT feltöltésére illetve légtelenítésére.
Ahogyan én csináltam:
-autó bal kereke megemelve
-gyújtás ráad, fűtés felkapcsolva
-hűtősapka kiteker, légt. csavar kitekerve
-addig töltöttem míg a légtelenítőnél nem folyt a folyadék
-lezártam a légt. csavart majd leszívtam a kiegy.tartályból a max jelig
-lezártam a kupakot is és az autót járattam fél percig majd megvártam a reggelt és utántöltöttem

A problémám a következő, fűtésem forró, de várnom kell 5-6 mp-et míg elkezdi a meleget fújni, a hűtővíz mutatója középen áll, de ha a titkosmenüben megnézem a 7. pontnál a vízhőmérsékletet akkor 108c, ha a fűtésem megy és félreállok az autóval, a termosztátból kijövő cső hideg, ha a fűtést kikapcsolom akkor kezd melegedni az alsó cső. Miután hazaértem és leállítom az autót a hőfok fel megy 116 fokra is.

A kérdésem az hogy normális ez, vagy valamit elrontottam?


szerintem jól csináltad ám érdemes többször a légtelenítésre ránézni, kitekerni a szelepet.
108°C még közép állás, talán picivel van felette.
azt sosem néztem, hogy leállítás után merre megy a hőfok, de lehetséges fizikailag, hogy felfelé megy. hisz nincs keringés, meg hűtés sem, de a blokk még meleg. minimális áramlás még van.


Én úgy hallottam hogy a légtelenítőcsavart nem szabad többször kitekerni mert megszűnik a vákum.
Illetve amit írtam az normális hogy fűtés mellett hideg az alsó cső?
Ha ki kell még tekernem a csavart akkor hogyan csináljam? Járjon a motor vagy hidegen? Kupak legyen rajta?


nem szoktam tapogatni, de azt tudom elég lassan légtelenedett le nekem is. szelepet lehet nyitni, betöltő sapkát már nem kell, de a motor járjon és legyen üzem meleg.


Köszi a választ, egyébként üzemmelegen ( 108c ) ha kitekerem a légtelenítő csavart akkor spriccel össze vissza.

Szia,nekem termosztát csere után csinálja ugyanezt,mi volt a megoldás?

John Elküldve: 2018-01-16 19:40 M43TU motor

Sziasztok M43-as társak! Ti sem tudtok tanácsot adni a termosztát gondomra?

John Elküldve: 2018-01-13 03:16 Termosztát

Sziasztok,megvettem a Mahle féle termosztátot és 3 napja szenvedek és nem melegszik az alsó cső,légtelenítem is ahogy meg van írva.Létezik hogy kifogtam egy selejt Mahle termosztátot??? Hiába adok neki gázfröccsöket pedig kenfeldes termosz mi ilyenkor rá nyitna elvileg a termoszra....(M43tub16)



John Elküldve: 2017-11-21 22:27 M43TU motor

negativ0001 írta:
John írta:
negativ0001 írta:
Pocses írta: Hy!
Fals levegőt szívhat a motorom mindig ugyanazt a hibát dobja vissza, szerelőm szerint még a szívóhangot is hallani mikor jobban dundizza az ember. Féktisztítóval fújkáltam a motortérben alapjáraton ketyeregve a csöveknél de nem emelkedett az alapjárat. Holnap vittem volna Attilához de lemondta, sőt másik időpontot sem tud adni. Viszont b@ssz@ a bucim... elképzelhető, hogy a karterszellőző szelep lehet a gebasz? Volt cserélve már, de több mint 30ezret futott azóta, ha jól tudom annyi az intervalluma.


Szia! Nekem is volt ilyen bajom, de nem hallatszott szivohang, csak annyi, hogy megnott a fogyasztas, de a teszteren nem igen lehetett latni semmit sem, csak azt, hogy sok oxigen van es lambda korrigalt. Az injektoroknal egyenkent, van egy levego slag is. Rovidek, amelyek egy gyujto femcsobe mennek be, majd onnan egy vastagabb slagon elomegy a lepkeszelep es a levego mennyiseg mero koze. Ezek a slagok ebben a korban mind el vannak erve. Ki kell cserelni, nem nagyon latszanak a repedesek rajta ! A masik szivo hang johet a kartergaz szeleptol, ha el van torve, vagy a szervofektol, ott mozgasd meg azt a slagot.


Szia."Az injektoroknal egyenkent, van egy levego slag is. Rovidek, amelyek egy gyujto femcsobe mennek be, majd onnan egy vastagabb slagon elomegy a lepkeszelep es a levego mennyiseg mero koze. Ezek a slagok ebben a korban mind el vannak erve." Melyikekre gondolsz? http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=11_2068 Mi az a ketyere az 1-es jelnél?


Az az 1es az egy egyiranyu szelep.
En ezekre gondoltam:
http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=13_0637

Itt a 7est nezd meg, itt van 4 darab es a 17est, foleg a kozelebbi vege, ami ramegy a szivocsore, majd megtalalod, na az szokott elhasadni hosszaban.
Bocsi, h keson valaszoltam

Szia.Sebaj köszönöm.A bemelegedés utáni hang nekem vajon mitől lehet?Olyan mintha a motor mögül jönne de csak meleg motornál és hidegen nincs hangja,ha kinyomom a kuplungot ha nem semmi különbség
És emeltebb alapjáraton mintha mérséklődne amit belinkeltem videó ott meleg a motor.

John Elküldve: 2017-11-06 17:07 M43TU motor

Sziasztok,M43b16tu-nál mi szokott csak bemelegedés után és csak alapjáraton zörögni? Emeltebb alapjáraton mérséklődik és hidegen semmi hangja. https://www.youtube.com/watch?v=p4zZTiCcfjY
(Természetresen nem azt kérném hogy megválaszolják a hiba konkrét okát,valójában olyasmi érdekelne hogy mi nem lehet a baja például vezérműlánc,szelep hang hogy ezek ugye hidegen is csinálnák és nem csak alapjáraton.Ettől a kettőtől fosok.. )

John Elküldve: 2017-10-29 13:03 M43TU motor

negativ0001 írta:
Pocses írta: Hy!
Fals levegőt szívhat a motorom mindig ugyanazt a hibát dobja vissza, szerelőm szerint még a szívóhangot is hallani mikor jobban dundizza az ember. Féktisztítóval fújkáltam a motortérben alapjáraton ketyeregve a csöveknél de nem emelkedett az alapjárat. Holnap vittem volna Attilához de lemondta, sőt másik időpontot sem tud adni. Viszont b@ssz@ a bucim... elképzelhető, hogy a karterszellőző szelep lehet a gebasz? Volt cserélve már, de több mint 30ezret futott azóta, ha jól tudom annyi az intervalluma.


Szia! Nekem is volt ilyen bajom, de nem hallatszott szivohang, csak annyi, hogy megnott a fogyasztas, de a teszteren nem igen lehetett latni semmit sem, csak azt, hogy sok oxigen van es lambda korrigalt. Az injektoroknal egyenkent, van egy levego slag is. Rovidek, amelyek egy gyujto femcsobe mennek be, majd onnan egy vastagabb slagon elomegy a lepkeszelep es a levego mennyiseg mero koze. Ezek a slagok ebben a korban mind el vannak erve. Ki kell cserelni, nem nagyon latszanak a repedesek rajta ! A masik szivo hang johet a kartergaz szeleptol, ha el van torve, vagy a szervofektol, ott mozgasd meg azt a slagot.


Szia."Az injektoroknal egyenkent, van egy levego slag is. Rovidek, amelyek egy gyujto femcsobe mennek be, majd onnan egy vastagabb slagon elomegy a lepkeszelep es a levego mennyiseg mero koze. Ezek a slagok ebben a korban mind el vannak erve." Melyikekre gondolsz? http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=11_2068 Mi az a ketyere az 1-es jelnél?

John Elküldve: 2017-10-21 21:18 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
dienadel írta:
YELLOW írta:
dienadel írta:
YELLOW írta:
dienadel írta: Tisztelt Márkatársak!

A következő problémával szembesültem. Vettem egy OBD II K+Dcan INPA kompatibilis kábelt ( https://ae01.alicdn.com/kf/HTB...K-DCAN.jpg ) és feltelepítettem az INPA-t.
Csatlakozik az autóhoz, de csak a motorvezérlőt olvassa, a többi elektronikát nem. Mi lehet a probléma, mit szúrtam el?
Az autó egy 2000.10. havi e46 316i M43B19 motorral.
Válaszaitokat előre is köszönöm.

Üdvözlettel: die nadel


1. vagy az OBD II-es kábelen lévő csatlakozó 7-8-as kivezetés nincs rövidre zárva,
2. vagy mivel neked körcsatis a téma, az átalakítóban lehet nincs összekötve valami.
ilyen kínai dolgoknál előfordulnak ilyenek.



Nem a 20 pin-es körcsatis, hanem OBD II-es diagnosztikai csatlakozója van az autónak.


hát én azt furcsállom... de akkor ez is lehet probléma.
volt olyan változat, amiben volt mind a kettő. szerintem a motortérben kell lennie kör csatinak, és a többi egységgel azon keresztül tudsz majd kommunikálni, de a 7-8-as lábnak rövidzárban kell lennie akkor is.

Nos ebben az autóban már csak OBD II-es diagnosztikai csatlakozó van. A 7-es és 8-as láb összezárása megoldotta a problémát, most már minden szépen működik.
Hálásan köszönöm a segítséget!


ne haragudj meg, de valami nem kerek akkor. 2000-es évjáratban még a dízeleknek is körcsatis a megoldás.
M43 pedig egy régi motor eleve. a tévedés jogát fenntartom, és elhiszem neked, hogy csak OBD II van benne. de nekem fura.


Szia Y,
nekem 1999-es volt és mindkettő volt benne, nem csodálkoznék, ha a 2000 évjáratban már csak OBD lenne


hát lehet M43-ast nem nagyon olvastam még, de én azt hittem azokat nem adták csak vegyesen, vagy csak körcsatival. illetve, hogy a keverés is olyan 2000 vége felétől jellemző. de mondom tudhatom rosszul. igazából lényegtelen.

Enyém 2000 Novemberi (M43)és nincs körcsati csak Obd2 a lábtérnél bent


gyanús akkor, hogy 2000 szeptemberétől volt váltás ezek szerint M43 esetén.

Igen szerintem is,mint ahogy a kulcsaim is rombuszok már ahogy korábban említetted hogy kb ilyen időszakban volt már valami összemosás E46 esetében.

John Elküldve: 2017-10-20 19:25 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
dienadel írta:
YELLOW írta:
dienadel írta:
YELLOW írta:
dienadel írta: Tisztelt Márkatársak!

A következő problémával szembesültem. Vettem egy OBD II K+Dcan INPA kompatibilis kábelt ( https://ae01.alicdn.com/kf/HTB...K-DCAN.jpg ) és feltelepítettem az INPA-t.
Csatlakozik az autóhoz, de csak a motorvezérlőt olvassa, a többi elektronikát nem. Mi lehet a probléma, mit szúrtam el?
Az autó egy 2000.10. havi e46 316i M43B19 motorral.
Válaszaitokat előre is köszönöm.

Üdvözlettel: die nadel


1. vagy az OBD II-es kábelen lévő csatlakozó 7-8-as kivezetés nincs rövidre zárva,
2. vagy mivel neked körcsatis a téma, az átalakítóban lehet nincs összekötve valami.
ilyen kínai dolgoknál előfordulnak ilyenek.



Nem a 20 pin-es körcsatis, hanem OBD II-es diagnosztikai csatlakozója van az autónak.


hát én azt furcsállom... de akkor ez is lehet probléma.
volt olyan változat, amiben volt mind a kettő. szerintem a motortérben kell lennie kör csatinak, és a többi egységgel azon keresztül tudsz majd kommunikálni, de a 7-8-as lábnak rövidzárban kell lennie akkor is.

Nos ebben az autóban már csak OBD II-es diagnosztikai csatlakozó van. A 7-es és 8-as láb összezárása megoldotta a problémát, most már minden szépen működik.
Hálásan köszönöm a segítséget!


ne haragudj meg, de valami nem kerek akkor. 2000-es évjáratban még a dízeleknek is körcsatis a megoldás.
M43 pedig egy régi motor eleve. a tévedés jogát fenntartom, és elhiszem neked, hogy csak OBD II van benne. de nekem fura.


Szia Y,
nekem 1999-es volt és mindkettő volt benne, nem csodálkoznék, ha a 2000 évjáratban már csak OBD lenne


hát lehet M43-ast nem nagyon olvastam még, de én azt hittem azokat nem adták csak vegyesen, vagy csak körcsatival. illetve, hogy a keverés is olyan 2000 vége felétől jellemző. de mondom tudhatom rosszul. igazából lényegtelen.

Enyém 2000 Novemberi (M43)és nincs körcsati csak Obd2 a lábtérnél bent