John fórum hozzászólásai

John Elküldve: 2020-10-09 18:40 Társalgó

YELLOW írta:
John írta: Kész a kocsi! Yellow tippet kérek Difi vagy csapágy volt a ludas! Utána leírom tanulságként ha ilyen hangot hall mi volt a megoldás


az a helyzet bármelyik lehet. ha E90 volna, akkor difit mondanám...

Kerékcsapágy volt és elhalkult,bárcsak párban cserélte volna nagyon halkan valami suhogást azért hallok de lehet már csak nagyon fülelek de lényeg hogy halk lett.Anyaggal együtt 22.000 Ft-volt egy oldali.Azt elfelejtettem megkérdezni melyik márkájú csapágyat tett bele de megnézem a munkalapot valami cikkszám van rajta.Tanulság:Ha sáv váltáskor a külsőbe sorolásig elhallgat akkor kerékcsapágy

John Elküldve: 2020-10-09 16:49 Társalgó

Kész a kocsi! Yellow tippet kérek Difi vagy csapágy volt a ludas! Utána leírom tanulságként ha ilyen hangot hall mi volt a megoldás

John Elküldve: 2020-10-09 12:14 Társalgó

John írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziazstok:Lenne egy újy tag E39-es,hogy tudok neki meghívót küldeni?


nem kell meghívó... megkeresi az oldalt és regisztrál... szerintem...

Ok,be linkeltem neki az oldalt. Amúgy nyugi,ő értelmesebb mint én mivel Angliában lakik (Manapság már kérdezni sem merek ráadásul ahány szerelőt felhívtam a kerékcsapágycserével kapcsolatban mind úgy fél tőle mint Ördög a tömjén füstjétől...)


Ha egy kerékcsapágy csere megakaszt egy szerelőt azt kerüld nagy ívben.


hát senki nem akar kínlódni vele. mert ultra szívás lehet. ráadásul, ahogy láttuk a videót, van ott rozsda rendesen, lehet nem jönne szét egyszerűen. addig sok szerelő megcsinál 5 olajcserét aztán pénzénél van.

Van mert Tanyán lakom a legkisebb eső után is napokig dagonya van de ezt már mondtam.Van egy helyi műhely aki amikor említettem neki hogy préselni szokták erre azt mondta:"Csak ki szoktam ütni..."ha összerakásnál is üti akkor kb 3-hónapot fog kibírni.De ha nincs más jelentkező.....


Szerelői hozzáállásra visszatérve ugyebár egy héttel ez előtt kaptam időpontot és reggel 8-ra odavittem az említett szerelőhöz,ma annyi változást láttam hogy 2-méterrel arrébb volt téve mint tegnap,hát nem kapkoodják el de akkor minek az időpont.... Eszembe jut egy videó ezt meg kell nézned Yellow,akkorákat lehet nevetni hogy lehúzzák az ügyfeleket a szerelők hogy vagy 5-ször megnéztem ajánlom figyelmedbe ha nevetni szeretnél:https://www.youtube.com/watch?...ss%C3%A9ge Dpf-el viszik oda és a végén ott hagy 160.000-et ráadásúl szét sem szedték neki csak megforgatták 8-percig hogy kikormolja magát...



John Elküldve: 2020-10-08 19:58 M43TU motor

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: (Csak hogy ne legyen piramis Jellow újat folytatok ugyanebben ) Ma reggel 8-tól otthagytam a szerelőnél a csapágycsere végett az autót és kérdeztem tőle hogy párba lehetne cserélni ő erre azt mondta hogy:"Nem szoktuk párba..." na mondom meg vagyok lőve mert itt tanyán ez az egy műhely van (Újszilvás mellett lakom miért nem Pesten vagy Szolnokon )Ráadásul egy nappal ez előtt az első szondám is behányt de neki ezt nem kell tudnia,kiütöttem a hibakódot,úgysem ért hozzá lehet szegény autó megérzi hogy ott kell hagynom,na mindjárt írok a szondás topickba is.Apropó M43tu blokk,nincs valakinek egy rajza hol kell futnia hivatalosan az első szonda kábelének a motorvezérlőtől a szondáig? Ugyanis olyan szar helyen van a váltón van átfűzve közvetlenül keresztbe és nem kicsit feszül,lehet kidörzsölte a vezetéket meg a hő...


igen nem szokták párban. elég szomorú. valaki lengéscsillapítót sem cserél, mert bontott vesz 1 db-ot, amilyen éppen van. tény az egyik mindig hamarabb megadja magát (csapágy), amerre többet terhel jellemzően. de ha már szedik, én cseréltetném párban.
mondjuk ha így áll hozzá a szerelő, akkor már ne is akard rábeszélni a dupla cserére, mert úgy se fogja, csak rá mondja, hogy kicserélte...

Igen ez az igazság hogy tisztelet a kivételnek de mai szerelők azt majd ők akarják eldönteni hogy nekünk mi a jó.Pont pár napja beszélgettem a szomszédommal és azt mondta hogy a férjét amikor vizsgáztatja az autót akkor nem engedik be a műhelybe de ő akkor is be megy mert szeretné látni és erre azt mondtam igaza van.... Miért nincs Magyarországon olyan márkafüggetlen szerelőműhely hogy akár egy üvegablak mögött üllve meg lehet várni a szerelést és mindent látsz?


én is szeretek ott lenni műszakin, mert látni karom az értékeket. sőt sokszor a padra nekem kell beállni, mert ugye éppen nem ér oda, és ha nagyobb tempóban huppan bele, akkor a lökös lekoccolhat. jobb padokon, van egy mechanika, amire ráállsz, majd szépen leereszti az autót. majd a végén kiemeli a fékpadból.
sok hivatalos szervizben van megoldás. pl, vagy 10 éve szufukli szervizben is volt olyan, hogy az előtérben, a váróban, TV-n keresztül nézhetted a munkafolyamatot. a felvételt azt hiszem elég sokáig meg is őrzik. sok helyre rimánkodni kell, hogy ott lehess, de nem igazán nézik jó szemmel. valamilyen szinten érthető. egy idő után zavaró, ha ott lesel és beleszólsz, kérdezgetsz. sajnos műszakin tipikusan tapasztalható, hogy kb a legparasztabb emberek vannak, akiknek kb. nulla életkedvük van. nekik az a jó ügyfél, aki eladja a kocsit, majd a végén érte megy. én meg amit látok, kizárt dolog, hogy otthagyjam.
valamilyen szinten igazuk van, mert amúgy előírás, hogy nem lehet ott tartózkodni. szerintem a kamerás módszer elég korrekt. de sok helyen ablakon keresztül lehet nézni. de kis műhelyek nem engedhetik meg maguknak.

Arról nem is beszélve hogy időpontra reggel 8-kor odavittem pár nappal előre le egyeztettett időpontra és úgy tudom kb 1-1.5 óra egy oldali csapágycsere,értem én hogy lehet komplikáció de azt gondolnám hogy délutánra kész van,meglátjuk mert ha holnap nem akkor meg Hétfő vagy Kedd...?



John Elküldve: 2020-10-08 19:07 M43TU motor

YELLOW írta:
John írta: (Csak hogy ne legyen piramis Jellow újat folytatok ugyanebben ) Ma reggel 8-tól otthagytam a szerelőnél a csapágycsere végett az autót és kérdeztem tőle hogy párba lehetne cserélni ő erre azt mondta hogy:"Nem szoktuk párba..." na mondom meg vagyok lőve mert itt tanyán ez az egy műhely van (Újszilvás mellett lakom miért nem Pesten vagy Szolnokon )Ráadásul egy nappal ez előtt az első szondám is behányt de neki ezt nem kell tudnia,kiütöttem a hibakódot,úgysem ért hozzá lehet szegény autó megérzi hogy ott kell hagynom,na mindjárt írok a szondás topickba is.Apropó M43tu blokk,nincs valakinek egy rajza hol kell futnia hivatalosan az első szonda kábelének a motorvezérlőtől a szondáig? Ugyanis olyan szar helyen van a váltón van átfűzve közvetlenül keresztbe és nem kicsit feszül,lehet kidörzsölte a vezetéket meg a hő...


igen nem szokták párban. elég szomorú. valaki lengéscsillapítót sem cserél, mert bontott vesz 1 db-ot, amilyen éppen van. tény az egyik mindig hamarabb megadja magát (csapágy), amerre többet terhel jellemzően. de ha már szedik, én cseréltetném párban.
mondjuk ha így áll hozzá a szerelő, akkor már ne is akard rábeszélni a dupla cserére, mert úgy se fogja, csak rá mondja, hogy kicserélte...

Igen ez az igazság hogy tisztelet a kivételnek de mai szerelők azt majd ők akarják eldönteni hogy nekünk mi a jó.Pont pár napja beszélgettem a szomszédommal és azt mondta hogy a férjét amikor vizsgáztatja az autót akkor nem engedik be a műhelybe de ő akkor is be megy mert szeretné látni és erre azt mondtam igaza van.... Miért nincs Magyarországon olyan márkafüggetlen szerelőműhely hogy akár egy üvegablak mögött üllve meg lehet várni a szerelést és mindent látsz?

John Elküldve: 2020-10-08 18:59 lambdaszonda

Sziasztok.Első szondám meleg motor után kb 10-12 percig szabályoz majd le megy a jele és bedobja a 141 lambda regulation control range block hibát,ergó kiesünk a Lambda ablakról mert magas lesz,szegényedik 1.20 .Kimértem a szonda fűtőszlát kiszedve 3.5 Ohm. https://youtu.be/QU9Wb0FQ0vg

John Elküldve: 2020-10-08 18:45 M43TU motor

(Csak hogy ne legyen piramis Jellow újat folytatok ugyanebben ) Ma reggel 8-tól otthagytam a szerelőnél a csapágycsere végett az autót és kérdeztem tőle hogy párba lehetne cserélni ő erre azt mondta hogy:"Nem szoktuk párba..." na mondom meg vagyok lőve mert itt tanyán ez az egy műhely van (Újszilvás mellett lakom miért nem Pesten vagy Szolnokon )Ráadásul egy nappal ez előtt az első szondám is behányt de neki ezt nem kell tudnia,kiütöttem a hibakódot,úgysem ért hozzá lehet szegény autó megérzi hogy ott kell hagynom,na mindjárt írok a szondás topickba is.Apropó M43tu blokk,nincs valakinek egy rajza hol kell futnia hivatalosan az első szonda kábelének a motorvezérlőtől a szondáig? Ugyanis olyan szar helyen van a váltón van átfűzve közvetlenül keresztbe és nem kicsit feszül,lehet kidörzsölte a vezetéket meg a hő...

John Elküldve: 2020-10-06 10:27 M43TU motor

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Pocses írta: M43TUB19 8 szelepes egy vez.tengely 105 LE. Nekem is ez van.

Sziasztok!
az előző autóm M43B19 volt (1999 gyártás) és 118Le 87KW, 1895cm3, 8 szelep. Ez tuti, ez is volt a forgalmiban, ja és egy vezérmű tengely.
Bye: hil


igen volt belőle olyan, de azok nem 316i-k voltak, hanem 318-asok. és ott a motorszámban is benne volt, hogy M43B19. a későbbi 316i-be, de még preFL-es, voltak az 1.9-esek 105LE-vel,de nem volt DISA szelep és más vez.tengely volt bennük.
közben eszembe jutott én is kevertem, mert a dupla vez.tengelyes 1.9 a 18is-ben volt.
mondjuk az M43B16 E46-ba már nem is rakták, igaz 99 környékén még lehetett necces szerintem. szóval lehet az E46 16-iben 2001 év végéig mindegyikben 1.9-es volt a blokk (wikipedia szerint), csak DISA és más vez.tengellyel. csak akkor nem értem, hogy van M43B16 a motorkódba írva és a rendszer is, miért ezt a motort hozza. mert BMW-s oldalak 2002-ig hozzák a 316i-hez az M43B16-os motorokat....

2000 év November havi Fl előtti és valós 1.6 a forgalmiban is,elég ritka a valós 1.6 316I-ben viszont ez már T.u.


valószínű, az EU besorolás miatt biztos. de ettől már csak a népautó motorkódok cifrábbak és követhetetlenebbek...

Az elejét nem értem


hogy amiatt biztos TU lett, mert az EU3-at tudja azt hiszem. a korábbi nem tudta. tehát már amiatt is csak TU. azaz módosított motor. csak én még ilyen jelzést nem láttam, hogy M43TUB16. TU-ban csak B19-et láttam M43-ból. de biztos, hogy van, mert FL-es E46-ban is van az a motor mint a tiéd, ami 1.6 M43. csak marha ritka és jellemzően 2001. 9-10. havi gyártásúak.

Rendben Visszatérve a zakatolásra Csütörtökön elvileg neki áll a szerelőműhely,fogadásokat kéne köttni hogy vajon Difi vagy kerékcsapágy

John Elküldve: 2020-10-05 22:18 M43TU motor

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Pocses írta: M43TUB19 8 szelepes egy vez.tengely 105 LE. Nekem is ez van.

Sziasztok!
az előző autóm M43B19 volt (1999 gyártás) és 118Le 87KW, 1895cm3, 8 szelep. Ez tuti, ez is volt a forgalmiban, ja és egy vezérmű tengely.
Bye: hil


igen volt belőle olyan, de azok nem 316i-k voltak, hanem 318-asok. és ott a motorszámban is benne volt, hogy M43B19. a későbbi 316i-be, de még preFL-es, voltak az 1.9-esek 105LE-vel,de nem volt DISA szelep és más vez.tengely volt bennük.
közben eszembe jutott én is kevertem, mert a dupla vez.tengelyes 1.9 a 18is-ben volt.
mondjuk az M43B16 E46-ba már nem is rakták, igaz 99 környékén még lehetett necces szerintem. szóval lehet az E46 16-iben 2001 év végéig mindegyikben 1.9-es volt a blokk (wikipedia szerint), csak DISA és más vez.tengellyel. csak akkor nem értem, hogy van M43B16 a motorkódba írva és a rendszer is, miért ezt a motort hozza. mert BMW-s oldalak 2002-ig hozzák a 316i-hez az M43B16-os motorokat....

2000 év November havi Fl előtti és valós 1.6 a forgalmiban is,elég ritka a valós 1.6 316I-ben viszont ez már T.u.


valószínű, az EU besorolás miatt biztos. de ettől már csak a népautó motorkódok cifrábbak és követhetetlenebbek...

Az elejét nem értem

John Elküldve: 2020-10-05 12:34 M43TU motor

YELLOW írta:
hil írta:
Pocses írta: M43TUB19 8 szelepes egy vez.tengely 105 LE. Nekem is ez van.

Sziasztok!
az előző autóm M43B19 volt (1999 gyártás) és 118Le 87KW, 1895cm3, 8 szelep. Ez tuti, ez is volt a forgalmiban, ja és egy vezérmű tengely.
Bye: hil


igen volt belőle olyan, de azok nem 316i-k voltak, hanem 318-asok. és ott a motorszámban is benne volt, hogy M43B19. a későbbi 316i-be, de még preFL-es, voltak az 1.9-esek 105LE-vel,de nem volt DISA szelep és más vez.tengely volt bennük.
közben eszembe jutott én is kevertem, mert a dupla vez.tengelyes 1.9 a 18is-ben volt.
mondjuk az M43B16 E46-ba már nem is rakták, igaz 99 környékén még lehetett necces szerintem. szóval lehet az E46 16-iben 2001 év végéig mindegyikben 1.9-es volt a blokk (wikipedia szerint), csak DISA és más vez.tengellyel. csak akkor nem értem, hogy van M43B16 a motorkódba írva és a rendszer is, miért ezt a motort hozza. mert BMW-s oldalak 2002-ig hozzák a 316i-hez az M43B16-os motorokat....

2000 év November havi Fl előtti és valós 1.6 a forgalmiban is,elég ritka a valós 1.6 316I-ben viszont ez már T.u.

John Elküldve: 2020-10-04 23:25 Társalgó

YELLOW írta:
b_imi írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziazstok:Lenne egy újy tag E39-es,hogy tudok neki meghívót küldeni?


nem kell meghívó... megkeresi az oldalt és regisztrál... szerintem...

Ok,be linkeltem neki az oldalt. Amúgy nyugi,ő értelmesebb mint én mivel Angliában lakik (Manapság már kérdezni sem merek ráadásul ahány szerelőt felhívtam a kerékcsapágycserével kapcsolatban mind úgy fél tőle mint Ördög a tömjén füstjétől...)


Ha egy kerékcsapágy csere megakaszt egy szerelőt azt kerüld nagy ívben.


hát senki nem akar kínlódni vele. mert ultra szívás lehet. ráadásul, ahogy láttuk a videót, van ott rozsda rendesen, lehet nem jönne szét egyszerűen. addig sok szerelő megcsinál 5 olajcserét aztán pénzénél van.

Van mert Tanyán lakom a legkisebb eső után is napokig dagonya van de ezt már mondtam.Van egy helyi műhely aki amikor említettem neki hogy préselni szokták erre azt mondta:"Csak ki szoktam ütni..."ha összerakásnál is üti akkor kb 3-hónapot fog kibírni.De ha nincs más jelentkező.....

John Elküldve: 2020-10-04 20:29 Társalgó

b_imi írta:
John írta:
b_imi írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziazstok:Lenne egy újy tag E39-es,hogy tudok neki meghívót küldeni?


nem kell meghívó... megkeresi az oldalt és regisztrál... szerintem...

Ok,be linkeltem neki az oldalt. Amúgy nyugi,ő értelmesebb mint én mivel Angliában lakik (Manapság már kérdezni sem merek ráadásul ahány szerelőt felhívtam a kerékcsapágycserével kapcsolatban mind úgy fél tőle mint Ördög a tömjén füstjétől...)



Ha egy kerékcsapágy csere megakaszt egy szerelőt azt kerüld nagy ívben.

Igaz.Te sem vállasz nekem? Bár nem látom merre laksz



Csak baráti körben javítok. Az okokat gondolom nem kell, hogy leírjam. Jberény.

Csak 35Km-re laksz tőlem Megértelek meg hát fárasztónak ismertél ki a sok kérdéseim miatt,megértelek. (Bár ha meg gondolod magad jelezz)

John Elküldve: 2020-10-04 13:59 Társalgó

b_imi írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziazstok:Lenne egy újy tag E39-es,hogy tudok neki meghívót küldeni?


nem kell meghívó... megkeresi az oldalt és regisztrál... szerintem...

Ok,be linkeltem neki az oldalt. Amúgy nyugi,ő értelmesebb mint én mivel Angliában lakik (Manapság már kérdezni sem merek ráadásul ahány szerelőt felhívtam a kerékcsapágycserével kapcsolatban mind úgy fél tőle mint Ördög a tömjén füstjétől...)



Ha egy kerékcsapágy csere megakaszt egy szerelőt azt kerüld nagy ívben.

Igaz.Te sem vállasz nekem? Bár nem látom merre laksz

John Elküldve: 2020-10-04 12:37 Társalgó

YELLOW írta:
John írta: Sziazstok:Lenne egy újy tag E39-es,hogy tudok neki meghívót küldeni?


nem kell meghívó... megkeresi az oldalt és regisztrál... szerintem...

Ok,be linkeltem neki az oldalt. Amúgy nyugi,ő értelmesebb mint én mivel Angliában lakik (Manapság már kérdezni sem merek ráadásul ahány szerelőt felhívtam a kerékcsapágycserével kapcsolatban mind úgy fél tőle mint Ördög a tömjén füstjétől...)

John Elküldve: 2020-10-03 13:18 Társalgó

Sziazstok:Lenne egy újy tag E39-es,hogy tudok neki meghívót küldeni?