InsectKiller írta:
Lehet, h amatőrnek tűnök, (mert az is vok) De mi az a TMK?
A fékek nekem is most lettek felújítva, full ATE cuccokra, meg olajcsere, szűrők csere, gyertya csere, Vanos felújítás. Neked jó még a katalizátorod? Nekem azért világított a "Check"
amit Yellow írt.
nálam is az lett, a Vanos egyelőre nem igényel ápolgatást. Horiéktól vettem egy 70K mérföldet futott angol leömlőt, szép állapotban, azzal nem lesz gond egy darabig elvileg. csakhogy lambda hiba helyett utána kat. hatásfok hibát írt...mint kiderült nem megfelelő szonda került bele Hantoséknál, bár az amúgy is érdekes kör volt. felvittem leömlőcserére, olajcserére, és több hibával hoztam el a kocsit, mint amennyivel odavittem...a csekkendzsin ugyanúgy égett, de közben kiment a jobb első lámpa is, az olajcsere meg elmaradt, mert nem volt olaj...és ezt vasárnap du közölte, miután 1 hetet töltött ott a kocsi, még szinte le is szúrt, hogy alig lehet látni, mert még a szintező se működik. akkor már reggel és este sötét volt, így járjak 80km-t országúton minden nap...
mit ne mondjak berágtam, mert ez nagyon nem vall rá, ha valami közbejött, legalább szólt. ahogy kivettem a szavaiból nem ő foglalkozott a kocsival, de ez igazából nem érdekelt, neki adtam le a kocsit és a teendők listáját, és tőle vettem át. azóta jártam
Ikrényben, ott csak diagnózist és olajcserét kértem, utóbbival gyorsan végzett, de az nem tetszett neki, hogy csak hibakeresést kértem, javítást nem, mert majd máshol csináltatom meg, úgyhogy elég tessék-lássék módon állt hozzá, sok újat nem mondott, mikor belekérdeztem maradt a találgatás. aztán elmondtam neki, hogy ez nem arról szól, hogy máshoz vinném a melót, egyszerűen ahány szerelő annyi tipp, Ricsi utolsó köre meg végleg alávágta a bizalmam, és nem két filléres alkatrészekről beszélünk, nekem meg nem tetszik a "szerintem leömlő kéne" tippelgetés, mert az 2x190e...kértem tőle árajánlatot a TMK-ra (kifejezetten jutányos!), de eljöttem, mert én nem Yellow vagyok, nem csak hobbi a kocsi.
aztán fehérváron hallottam egy fasziról (ex márkaszervizes), oda elmentem, előadtam a sztorit, meg hogy úgy nézze át a kocsit, hogy már az eladáson gondolkodom, most ott van, elvileg minden fasza, a xenon ég és szintez, a hibát nem a kat., hanem a nem megfelelő szonda okozta, még van pár apróság, amivel végeznie kell. most táppénzen vagyok, nem sürgős, egyébként szerinte a kocsi okés, csak az én tököm volt már annyira tele, hogy szabadulni akarjak.
majd meglátjuk, a puding próbája az evés.