K_Gergo fórum hozzászólásai

K_Gergo Elküldve: 2010-09-30 18:19 Autóvásárlás

Tomi74 írta: sziasztok!
Most szeretnék BMW 320D-t vásárolni, de nem tudom,hogy vásárláskor mit kell feltétlenül megnézni mielőtt elviszem egy nagyobb átvizsgálásra!

Woockie írta:
Aramis írta: Ti ,akik már nagy tapasztalattal bírtok,ha mégegyszer vennétek e46-ost,akkor mik lennének azok a dolgok, amiket különösen megnéznétek használtautó vásárlás esetén.

Ez az egesz topic errol szol.. olvass vissza sztem, mindent ugysem irna le senki ujbol...

K_Gergo írta: Woockie-nak igaza van, ennyi időt szánj rá!

Tömören:
Próbálj ki egy jó állapotút, hogy tudd, milyennek kell lennie
Ha tudsz, vigyél rétegvastagságmérőt, alaposan mérd körbe (ajtók mögött is), próbáld ki az összes funkciót.
Ha tetszik, vagy ha a fentiekre nincs lehetőséged:
Márkaszerviz, teljes körű átvizsgálás, szerviztörténet lekérdezés, állapotfelmérő lap kiállítása - ez sohasem kidobott pénz.


K_Gergo Elküldve: 2010-09-30 17:54 Autóvásárlás

Palika71 írta: itthon legalább alaposan áttudnám vizsgáltatni az autót vétel előtt, míg ez külföldön nehezebben megoldható. Meg az is lehet, hogy 1-2M hitel is lesz benne, és az is jobban intézhető.

nekem is mondták, hogy németországban kellene vennem autót, de nem így tettem, javarészt mert semmiféle ilyen irányú tapasztalatom, segítségem nem lett volna kint. amit eddig a kocsira költöttem (gatyába rázás és némi csinosítgatás címén), még mindig nincs annyi mint a regadó lett volna (bár még nem fejeztem be ) ettől függetlenül igazat kell adjak azoknak, akik szerint körül kell nézned a németeknél. ahogy korábban is írták már, itthon az erős kupék (márkától függetlenül) villantós autók, hanyag, fillérb@szó tulajoknál - ebből, illetve egy M3 fenntartási költségeiből kiindulva nem feltétlenül tartom jó ötletnek, hogy még hitelt is felvegyél rá. mégiscsak 8-10 éves gépekről beszélünk, nem átlagos teljesítménnyel, igénybevétellel.
bár a fentiekben sok az általánosítás, és haza is beszélek, én a helyedben minimum kipróbálnék 1-2 330Ci-t is, abból itthon is nagyobb a választék. persze ha tökéletes se rántja úgy össze a gyomrod, mint egy M3 - de akkor se, ha valami baja van.

K_Gergo Elküldve: 2010-09-27 18:46 Tuning Salon Brno

egyébként tényleg írhatnál pár szót...

K_Gergo Elküldve: 2010-09-27 18:45 Tuning Salon Brno

bmwszabi írta: mit szóltak a tiedhez? felnihez?


"nóóórmális?!"

K_Gergo Elküldve: 2010-09-24 14:26 Autóvásárlás

Woockie-nak igaza van, ennyi időt szánj rá!

Tömören:
Próbálj ki egy jó állapotút, hogy tudd, milyennek kell lennie
Ha tudsz, vigyél rétegvastagságmérőt, alaposan mérd körbe (ajtók mögött is), próbáld ki az összes funkciót.
Ha tetszik, vagy ha a fentiekre nincs lehetőséged:
Márkaszerviz, teljes körű átvizsgálás, szerviztörténet lekérdezés, állapotfelmérő lap kiállítása - ez sohasem kidobott pénz.

K_Gergo Elküldve: 2010-09-23 23:16 Társalgó

vazz ez az automata beágyazó elcseszi a linkemet.
inkább idegesítő, mint hasznos fícsör...

K_Gergo Elküldve: 2010-09-23 23:10 Társalgó

hil írta: Én sem hiszek ebben! Viszont amennyiben igaz lenne az a hatalmas energia (ami ugye a semmiből keletkezik) és a plazma kisülés iránya valóban olyan, mint az a képen látható, akkor bizony a szegény dugattyú teteje igen erős kiképzésben részesül termodinamikából.
De lehet, hogy rosszul látom.

a plazma a két elektróda között marad, a helyén. (ahogy a mama is, hogy klasszikust idézzek )



K_Gergo Elküldve: 2010-09-23 23:05 Társalgó

vsop14 írta: sztem energia, vagy hőbevitel is kell
de egyébként igazad van az is kell, de úgy gondolom ezek adottak

a keverék aránya tényleg közel lehet a tökéleteshez, a homogenitásában már nem vagyok biztos (itt fontos a szikra időzítése), a porlasztás minősége viszont biztos nem olyan, mintha légnemű lenne a tüzelőanyag (ezért sokkal tisztább pl. a gázüzem).
a benzin égése és a gyertya által leadott energia meg köszönőviszonyban sincs egymással.

K_Gergo Elküldve: 2010-09-23 22:44 Társalgó

vsop14 írta: hát én nem tudom mit gondoljak. az elégetés szempontjából annyi, hogy ugye ahhoz, hogy a tüzelőanyagot minél tökéletesebben elégessük, növelni kell a bevitt energiát, vagy csökkenteni a beviteli időt (tehát növelni az energiaáramot. legalább a minimális aktiválási energiát kell bevinni, de rövidebb idő alatt, mint a nagyobb energiát)
tehát ugyanolyan égést lehet elérni kis energia bevitellel kevés idő alatt, mint nagy energiával több idő alatt.
de ez nagyobb energiát visz be, kevesebb idő alatt, tehát nagyobb az energiaáram. hát elvileg jobb az égés, de nagyobb a hőterhelés is.

a tökéletes égéshez tökéletes arányú és homogén keverék, légneművé porlasztott benya kell leginkább.

...de én csak ugatom a témát, kíváncsi vagyok bmw320d4 kolléga véleményére...

K_Gergo Elküldve: 2010-09-23 22:35 Társalgó


A 2. ábrán látható jelalak egy elektronikus gyújtással felszerelt motor egyik hengerén mért tipikus hullámforma.

amit a plazmagyertya előnyeként aposztrofál annak forgalmazója, az lenne a normális gyújtás. ezen ronthat a rossz gyertya (és egyebek), de csodát nem fog tenni ez a cucc szerintem. az ilyen csodaszereknél mindig felmerül bennem, hogy a gyártó vajon miért nem alkalmazza ezt a technológiát, ha megéri?


(egyébként az elektromos ív plazma, pl. a Solti Kossuth adó (AM, 1MW) antennája mellett a kezemben tartott kulcs és a kerítés között is ív képződött, s mivel az ív nagysága a térerőtől függ, a plazma változása demodulálta a rádiójelet: hallani lehetett, ahogy mondja a magáét a műsorvezető létezik ilyen elven működő hangszóró is)

K_Gergo Elküldve: 2010-09-23 17:20 Autóvásárlás

Aramis írta: mi a véleményetek egy benzines BMW-ről?

nálam csakis az jöhetett szóba, abból is sorhat. ha már lúd...
a dízelről leírtakról osztom a véleményed egyébként, persze mindenből ki lehet fogni jót és rosszat egyaránt.

Szemy írta: Atlagfogyasztasom az elmult 40000km-en 7,9l/100km volt, ebböl 75% varos es 25% autopalya...bar en igen kesztyüs kezzel banok vele, csak hebe-hoba nyomom neki mint az allat. Mondjuk a 6. fokozat azert hianyzik a valtobol...legalabbis nekem, mivel 140km/h-nal mar 4000 forog a motor percenkent 5.-ben, a vegsebesseget pedig böven a piros mezöben eri el. De hat tökeletes auto nincs.

nekem 7.3-8.3 között a lábam súlyától függően (95%-ban országúton, 225-, 245-ös gumikkal), de a 6. nem hiányzik...

sokat olvasgattam a fórumot, mielőtt megvettem a kocsit, én azt szűrtem le, hogy a 2.5-ös motorok sokkal nem esznek többet a legkisebbeknél, viszont van bennük tartalék. jól tudom, hogy a 2.2-es (320) már sorhatos? az lenne talán a legjobb kompromisszum, nem zabál, van ereje, és imádnivaló hangja.

K_Gergo Elküldve: 2010-09-21 19:49 Autóvásárlás

Burns írta: http://www.expressz.hu/auto/sz...-22541966/

ez már nekem is szemet szúrt, a regadó is "csak" 500K rá... a hahu-n is van hasonló, szerintem ott van a turpisság, hogy csak az eladó által kínált hitel keretén belül ennyi a vételár, KP-ra jóval több, ha eladja úgy egyáltalán (6 misi körül mennek egyébként, ahogy néztem).

K_Gergo Elküldve: 2010-09-20 18:07 Balesetek BMW-vel...

vsop14 írta:
hancurozo írta: Nem BMW volt. http://www.langlovagok.hu/kepe...fehervaron
ez kemény :S


gyermekét érdekli?

K_Gergo Elküldve: 2010-09-16 19:31 BMW E46 M3 Coupe eladó (CSL kerekekkel)

bmwszabi írta: igazából oké, hogy mondjuk veszel egy ilyen autót, de ennek a fenntartása a sok, szerintem egy jó 330 is eég már. Nem?

persze, nem is gondolkodtam komolyan M3-ban korábban sem, épp a fenntartása miatt.
...de nagyon el tudom magam képzelni benne...

bmwszabi írta: Robinson papától nehogy kikapj majd, hogy egy apróhirdetésnek új topikot (vagy mit) nyitottál

ééén?!

K_Gergo Elküldve: 2010-09-15 22:35 BMW E46 M3 Coupe eladó (CSL kerekekkel)

bmwszabi írta: BMW E46 M3 Coupe eladó!

feltéve, hogy tényleg olyan állapotú, mint amilyennek írva vagyon, komolyabb sérülésektől mentes...tudván, hogy mennyiért vettem a gépem, s mennyit költök rá, ez meg ráadásul fiatalabb is...
csorog a nyálam...