K_Gergo fórum hozzászólásai

K_Gergo Elküldve: 2012-04-16 09:14 Futómû és hibái

pecsid írta: Szerintetek nem lehet rá ilyen széles gumit rakni?


lehetni lehet, csak gyakorlati előnye nem nagyon van. az e46 amúgy is szereti enni a(z első) szilenteket, pláne a magyar utakon, ha nem folyvást határon autózol, szerintem felesleges. korábban 225/245 volt az enyémen, most 205/225 (R17 mindkét szett): könnyedebb a kocsi, nem viszik a nyomvájúk, csendesebb, stb. persze ha a kinézet meg a tapadás a fő szempont, akkor hajrá, de annak ilyen ára van.

K_Gergo Elküldve: 2012-04-13 16:52 Vicces :)

BMW_0902 írta: ennyiért már normális E46-ot is kaphat No-ból...

csak nehogy megtudja ezt, a végén vesz egyet, és azt is szépítgetni kezdi...

K_Gergo Elküldve: 2012-04-11 11:09 Üzemanyag fogyasztás

BMW_0902 írta: Akkor vagy ólom lábam van, vagycsak még van hova visszafejlődnöm a spórolás terén.

A 330ci 8,5 litere meglepő! Bár ismerős is csinált 323i-vel 8,5 -9 -et országúton.
Amúgy nálam elég sok a város is...


mindig van hova fejlődni, nekem anno fater mondta, hogy a fékkel fogyaszt a kocsi, és tényleg van benne valami, okosan kell vezetni, feleslegesen nem nyomni a gázt.
kicsit engem is meglepett, én 9-9.5 lityivel számoltam, a negatív rekord 7.5 volt, de az már kómaközeli állapot: ~80, előzés nincs. márpedig nem erre vettem a kocsit, annyi szent! városban annyit járok, hogy kiérjek belőle, ha javarészt ott kellene mennem már eladtam volna, vennék valami sokkal könnyebb városi gyöszt. az én kocsim 1.5 tonna, sokkal a tiéd se könnyebb, csodák meg nincsenek. olvastam itt 6.5-es városi fogyasztást e46-tól, nekem az scifi.

K_Gergo Elküldve: 2012-04-11 10:34 Üzemanyag fogyasztás

BMW_0902 írta: Amúgy arra is kíváncsi lennék, hogy mondjuk a 320i-s, 323i-s, vagy netalántán a 330Ci-s vagy 330Xi-s kollégák mennyit etetnek meg a paripákkal

K_Gergo írta: 90% országúti használattal 8.5

...hol tempomat ~95km/h, 5.-ben előzve, hol ~120, 3. padlóval átrepülve a mozgó bólyákon a motorféket én is kihasználom, de általában nem játszok rá külön a fogyasztásra, használom a kocsit és kész.

K_Gergo Elküldve: 2012-04-11 09:14 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta: én nem tom neked az N42B20A motor hogy eszik annyit.
már leírtam vagy 3x, hogy amikor vettem, akkor induláskor 7,4-et mutatott a fogyi mérő. 300 km-t autópályán mentem úgy, hogy azért mentem 180-al is elég jó szakaszon, meg a 130 is inkább 140 volt, 100km-t meg egyéb úton. pesten eltévedtem, érdre elkeveredtem mire haza értem, a fogyi mérő 7,2-re csökkent. tehát kb az egész út alatt 7 liter volt az átlag fogyi. pedig az enyém a tiédhez képest 200cm3-vel kevesebb. én soknak tartom a tiéd fogyasztását.
most ugye megint menni fogok pöstre, úgyhogy majd kiderül.


sokszor megjegyezted már, hogy papásan vezetsz, itt a megoldás. az előző autóm egy 1.4T grande punto volt, 90% országúti használattal 7.1-et evett (30i ugyanitt 8.5, nagyjából tömegarányos többlet), ha te szinte ugyanezt hozod vegyes haszálatban egy ~250 kilóval nehezebb kocsival, akkor tötyögsz (az én fogalmaim szerint persze).

K_Gergo Elküldve: 2012-04-05 19:23 Társalgó

jons írta: Állásinterjún voltam, már a 2.körösön.
"látom nagyon szép autóval érkezett, hát a fiamnak csak egy 20 éves fiatja van"

Szerintetek felvettek??


kocsicsere után utazási költségtérítéshez kellett papírokat aláíratnom a főnököm főnökével, látta a forgalmi adatait:
"hú, ennyire jól fizetünk?"
"aha, telik egy 10 éves kocsira"

én azt mondom mindenki kapja be.
nem másoknak vettem, hanem magamnak,
nem az ő pénzükből, hanem a sajátomból,
nem ők tartják fenn, hanem én.
párszor eljátszottam, hogy a kötekedésre, drágállásra végigszámoltattam mennyibe kerül mondjuk a hiteles alap dízel fiesta, meg az enyém, néztem a hitetlenkedést a fogyasztáson (2 liternél nagyobb motor ugye nem áll meg soha 10 liter alatt, mert nem és kész), de meguntam. a dicsérő szavaknak örülök, a többi meg nem érdekel, én se kotorászok más pénztárcájában, aki ilyen tirpák, az legyen boldog a tudattal, hogy ő az okos és megfontolt.

K_Gergo Elküldve: 2012-04-05 15:40 Társalgó

jokerface írta: Sokszor ha átgurulok Györbe, dudálnak rám,hogy miért nem megyek már gyorsabban. Pedig 55Km-el szokok menni a városban. Már igy is gyorsabb a megengedettnél. Akkor azért szidnak,ha gyorsabban mennék,akkor rögtön köcsög BMW-s lennék,akire nem vonatkozik a kresz. Mindig rosszul jövök ki,minden helyzetböl. Persze,hozzá kell tennem,nem vagyok a nagy forgalomhoz hozzá szokva. Figyelnem kell. Meg persze a hely is néha ismeretlen,nem mehetek bolond módjára. Aki már megszokásból vezet,annak persze,hogy idegesitö vagyok.
De egye fene.
Éljenek a BMW-sek


pedig nem érdemes rohangálni, került már 45ezrembe a szent istván úti felüljárón (1-es folytatása, a belváros előtt) ~70-nel közlekedés...itt a jóidő, elnehezül az emberek lába, amíg fel nem ébrednek a rendőrök is, kiosztják az első büntetéseket, aztán lenyugszik mindenki. különben is, tenni kell rájuk...a mi kocsinkkal lassan is élmény menni, azt nem csodálom, hogy a többiből mihamarabb ki akarnak szállni.

K_Gergo Elküldve: 2012-04-05 11:29 Társalgó

jokerface írta: Helo.
Tegnap voltam Györ-ben. Miért van az,hogy ott szlovák köcsög vagyok,hazajövök,itt meg mocskos magyar vagyok. Értitek ezt. Kegyetlen nem jól esett mikor ezt mondták a parkolónál.
(halkan mondták,de azért meghallottam) Szinte hazámnak tekintem Magyarországot és ezt kapom.
Tudom nem mindenki gondolkodik igy,de akkor is. És még csak indokot sem adtam rá,a rendszámom alapján ítélnek meg.


amik rögtön beugrottak az sk rendszámos kocsikról: vagy eszetlenül hajtanak, vagy 70-80-nal, parkolni nem tudnak/akarnak. hogy ez sztereotípia vagy tapasztalat, az nézőpont kérdése... te meg béemvésként halmozottan hátrányos helyzetű vagy, mivel a kocsid még márkán belül is külön szép példány, pláne előjön sokakból a zsigeri (irigységgel kevert) utálat. a adó/büntetéselkerülős tipizálásról nem is szólva.
ami nemzeti vonalon beugrott: történelem órák...aki (pejoratíven) leszlovákozza a felvidékieket, az egész egyszerűen egy tanulatlan, szűklátókörű, ostoba fszkalap, azokkal meg nem érdemes/szabad foglalkozni...tudom, nehéz, de te is tudod, hogy így van.

K_Gergo Elküldve: 2012-03-28 18:35 Belsõ

lorand007 írta: Sziasztok, az szeretném kérdezni, hogy mivel apoljatok a müszerfalat, kormanyt stb, en má probálkoztam sokmindennel és elkezdet egy egy helyen nagyon érzékeny lenni a gumirozás , pl a szivargyújtó fedélen ilyesmi,kösz


folyékony szappanos melegvízzel nedvesített kendővel.

K_Gergo Elküldve: 2012-03-22 22:09 Társalgó

Coyote írta: Alacsonyabb fordulaton van erő, és valóban nagyobb is az erő (nyomaték), akár hiszed, akár nem. Cserébe viszont aránylag rövid tartomány után elhal, és pakolhatod neki a következő fokozatot.

Ezek a dízelek már jóval dinamikusabbak a benzineseknél (persze nem M3-ról van szó), de az tény, hogy cserébe el kell viselni a traktorhangot, és azt, hogy a bivaly erő kisebb fordulatszám-tartományban van csak jelen. Ez nem igazán szubjektív kérdés


nem a nyomaték szubjektív, hanem a karakter, amit le is írtál. aláírom, hogy eszméletlen sokat fejlődtek a dízelek az utóbbi 10-15 évben, de szívó benyással összevetve még mindig lassabb a gázreakció, a motor tol, váltasz, tol, a hang olyan amilyen...nekem ezek nem pozitívumok, még ha vannak is elvitathatatlan egyéb előnyei.
én egy másfél éves kocsit adtam el egy olyan autóért, amibe nem akartam kompromisszumot, m3 túlzás lett volna, és nem is szívó. ez a motor gyorsan reagál a jobb lábamra, együtt szalad az adrenalinszintem a fordulatszámmérővel, egyre élvezetesebb hangja lesz, az erő csak jön és jön, míg el nem érem 6000+-t. állat, de városba én se vettem volna. nálam (szinte csak országúton járva) 8.5-et eszik, 30d-vel ez lenne mondjuk 6, hát ennyi különbséget nekem megér. megéri a hangja, hogy ha száguldozni támad kedvem és lehetőségem nem pusztán Nm van, hanem közvetlenség, hang, karakter, élet. tegnap reggel így mentem melóba, órákig bujkált még a mosolyt a szám sarkában.

K_Gergo Elküldve: 2012-03-22 14:45 Társalgó

[quote="YELLOW"]
K_Gergo írta: pont van nálam egy időgép...

"nyuszi vagy McFly!"

K_Gergo Elküldve: 2012-03-22 12:27 Társalgó

YELLOW írta: egyetértek hil-lel. hogy a főnökömet idézzem: "A tények makacs dolgok"
nekem sem hisznek sosem, aztán amikor beülnek. a dízelt azért érezni jobbnak, mert a nyomaték nagyobb, jobban érezni. hírtelenebben jön meg.
én nem bántam, meg, hogy 1.8-ast vettem 4 hengerrel. nem mondom, hogy nem kéne 6 hengeres, de akkoriban 1-1,5 misivel drágábbak voltak.
oylan szinten bánom, hogy 5 éve megvettem, most jobbat vehetnék, újabbat.


csakhogy ezek nem mind tények, hanem szubjektumok.
nehezen hiszem, hogy egy turbós dízel gázreakciója jobb, mint a szívó benzinesé - nem arra gondoltál, hogy alacsonyabb fordulaton van már erő?

ez mindennel így van...nézd a jó oldalát: 5 éve van bmw-d. meg hogy nem lakást/házat vettél mondjuk, ott elkeserítőbb a helyzet...én is szemezek időnként e92-vel, szűkösen, de talán kijönne, ha minden eddigi ráfordítást most költeném rá egyben, de akkor maradt volna a punto, aminek az értéke meg durván esett volna...az ilyen agyalás sehova nem vezet, hacsak nincs időgéped.

K_Gergo Elküldve: 2012-03-22 09:33 Társalgó

si3rrabravo írta: Nincs ezzel semmi baj, az ember nagyon könnyen hozzászokik mindenhez. Ha 2.0 lenne alattad, akkor azt is kinőnéd, csak idő kérdése. Én sem bánnék még +80-100LE-t, +150Nm-t!


ez így van!
mindamellett kell egy minimális teljesítmény (/tömeg arány), nem feltétlen versenyzéshez, gyorsuláshoz, csak hogy legyen annyi tartalék a motorban, amivel könnyedén lehet autózni. hogy az mennyi, az egyénfüggő. Hilnek abban van igaza, hogy ha nem is használod ki a tartalékot, az fogyasztásban (biztosításban...) mindig jelentkezik. ebből a szempontből a 30d a legjobb, nyugiban alig eszik, de tol, mint egy mozdony, ha kell. dehát dízel...innentől szintén ízlés kérdése.

K_Gergo Elküldve: 2012-03-18 18:25 képek




K_Gergo Elküldve: 2012-03-05 17:01 E46 futómű állítás

sziasztok!

szombaton felkerültek a nyári kerekek, sajnos az első kerekek belső oldala erősen kopik, a télinél szembetűnő, de a most felkerült nyárin is látni. a nyári gumikat tavaly tavasszal vettem, nyáron volt lengőkar és szilentcsere is, elvileg futóműállítás is, de erre nem vennék mérget. első körben vigyem el futómű beállításra, vagy előtte nézessem meg szerelővel a futóművet? normális futóműves meg tudja állapítani, hogy lóg-e valami?