MattM325 fórum hozzászólásai

MattM325 Elküldve: 2017-03-06 11:59 E90 vásárlás

Gabesz1701 írta:
YELLOW írta:
Gabesz1701 írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Csak kíváncsiságból megkérdezném, hogy ti mit tudtok az E90 328i motorjáról?
Eddig én 330i-ket nézegettem, csak most véletlenül találtam egy 328xi -t.
De sehol nincs róla semmi infó. Ráadásul ami neten (akár németben is) van, azok úgy látom US modellek javarészt.
Ez ugyanaz az N52B30 blokk? 3000 ccm, de csak nem 258 LE, hanem 237.
Esetleg valakinek van tapasztalata ezzel a típussal?

Amúgy ezt néztem ki
https://www.hasznaltauto.hu/au...i-11078621

Persze ez csak akkor játszik nálam, ha 330i-t nem találok szépet.. illetve ha nagyon jó állapotban találnék egy 328-at.
Köszi előre is


Szóval ezekről a motorokról nem tudtok valamit?


én annyit tudok, hogy a legtöbb helyen azt írják, aki teheti vegyen M-es motorkódost és az N-eseket kerülje. pedig az M-es nagy motorosok is szerették enni az olajat, vagyis a 2.2-es biztos.
szerintem annyi a gond az N-esekkel, hogy mér könnyű a blokk, és sokkal igényesebbek. használtan meg kitudja, mennyire foglalkoztak a szervizzel.
N52, ha lehet turbo mentes változatot érdemes venni. anélkül is van benne Valvetronic, dupla-Vanos. alég az is. magnézium/alu motor, vezérműlánc ebben sem a duplasoros van.
pedig a Z4-ben a 30si-t dícsérik.

szerk.: ja, ebben lehet nincs is turbo



Jah ezeket mondták nekem is az N52-ről... hogy inkább M54-et vegyek. Csak az a baj, hogy 30i-t szeretnék, az pedig E46-ban volt M54. Az E90 az már N52. Illetve azt hiszem az E60-nak volt még 530i-je a facelift előtti ami M54-es blokkal volt szerelve.
Az E60-at pedig más okokból nem ajánlják... sok vele a gond (a legtöbbel)

Egyébként a kérdésem főleg arra irányúlna, hogy tudjátok-e mi a különbség az E90 330i, és a 328i motorja között? Ha nem találok 30i-t akkor egyezzek ki egy 28i-vel?



Itt lehet nézelődni. Egyébként a különbség szívócső és elektronika. Én is hasonló cipőben járok, a közeljövőben tervezek autóvásárlást (E92, E82), de bármikor mélyebben beletúrok a témába, mindig arra jutok, hogy felejtsem el a benzineseket. Felfoghatatlan, hogy mennyit fejlődött (sajnos visszafelé) a BMW. Volt M54-em, igaz rá kellett töltenem olajcserénként majdnem 1 liter olajat, de a motorra nem kellett különösebben költenem (1-2 tömítés maximum), pedig elég sokáig volt nálam. Most dízelem van, különösebb problémák nélkül, de szeretnék egy kupét. Vagy 23d vagy 30d.

szerk.: józan paraszti ésszel egy E46 330Ci lenne a legtökéletesebb, vagy esetleg más márkáknál is körbeszimatolni.


MattM325 Elküldve: 2017-02-23 17:22 Autóvásárlás

Hali!

E9x-et esetleg E60-at készülök vásárolni 2007-es évjárattól.
Dízel, benzin mindegy, kizárólag a komolyabb motorikus típushibák/megbízhatóság érdekel. 6 henger alap, azon belül 30-35i-30/35d és ne legyen rá jellemző az olajfogyasztás,láncszakadás. Magasnyomással üzemelő benzinesekről jót nem hallottam, állítólag max 50e-ig bírja a pumpa, dízelekkel eddig nem volt bajom. Ha találnék N52B30-as E92-t, akkor nem írnám ezeket a sorokat, de ez szinte lehetetlen. Ha van tapasztalatotok a fenti típussal, kérlek segítsetek.

MattM325 Elküldve: 2017-02-03 13:57 Megvegyem? Vegyek ilyet?

notoriusbg írta:
MattM325 írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Még nem írtam a fórumba de szoktam olvasgatni.
Most viszont egy kis segítséget szeretnék kérni, mert pár hónap múlva le szeretném cserélni az autót.
A rászánt keret az 3M - 3.5M FT
E90 330i, esetleg 325i jöhet szóba.
Illetve nagyon tetszik az E60, ott is 530i vagy 525i.
Az E60-ból mennyire jó 530-nek a facelift előtti változata? Ami még a 231 lovas motorral van szerelve (tehát ilyen 2004 körüli)? Vagy inkább a 258 lovasat éri meg megvenni ami 2006-2007-es?
Illetve az 525 az mennyire dinamikus ahhoz a nagy kasztnihoz.
Dízel nem jön szóba, pedig szemezgettem vele, de reggelente keveset megyek.
Kb 5 percre van a meló, és szerintem az nem szeretné, hogy mindig hidegen van járatva.



Régen egy E36 325i-m volt, most pedig egy E46 318i.
Valami tanácsotok van esetleg, hogy a fenti keretösszegben merre induljak el?
Inkább 30i-t szertnék mint 25-öst, de attól függ melyikből lehet szépet kapni.
A fogyasztás nem számít.. nem azért veszem.
Bár a szervizköltség azért fontos szempont.

Jah és manuál vagy autómata? Én manuál párti voltam, de meggyőzhető vagyok

Előre is köszi, ha segítetek.



A fő különbség mégis a fogyasztásban van. A 30i-nél módosították a dugattyúgyűrűket, ezáltal már nem zabálja az olajat ész nélkül. Automata váltó is vállalható, nekem nem ez lenne a fő szempont a vásárlásnál, ezeknél a motoroknál bőven élvezhető kategória ez is.




Csak megerősítésképpen - az én autómban lévő motorban most elvileg kb. 130e km van (ebből az utsó 30e-et tettem bele én) és két olajcsere között (8-10e km) max 1 deci olaj ha elfogy belőle, de inkább semmi. Van ilyen is. De nyilván az a lényeg, hogy jól karbantartott példány legyen. Én amúgy 231 lovas 30i-re gyúrnék a helyedben, ahhoz a kasztnihoz kell az a plusz nyomaték a 25i-hez képest, de szerintem a 258 lóhoz képest hiányzó teljesítményt bőven kompenzálja, hogy ez elvileg kevésbé problémás motor. Azt persze nem tudom, hogy a motoron kívül van-e más előnye esetleg a facelift-es modellnek a 2004 körülihez képest...


N-es motorról volt szó. A tiéd tényleg egyedi eset, az M54-ek kivétel nélkül olajzabálós motorok.

MattM325 Elküldve: 2017-02-03 12:14 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Még nem írtam a fórumba de szoktam olvasgatni.
Most viszont egy kis segítséget szeretnék kérni, mert pár hónap múlva le szeretném cserélni az autót.
A rászánt keret az 3M - 3.5M FT
E90 330i, esetleg 325i jöhet szóba.
Illetve nagyon tetszik az E60, ott is 530i vagy 525i.
Az E60-ból mennyire jó 530-nek a facelift előtti változata? Ami még a 231 lovas motorral van szerelve (tehát ilyen 2004 körüli)? Vagy inkább a 258 lovasat éri meg megvenni ami 2006-2007-es?
Illetve az 525 az mennyire dinamikus ahhoz a nagy kasztnihoz.
Dízel nem jön szóba, pedig szemezgettem vele, de reggelente keveset megyek.
Kb 5 percre van a meló, és szerintem az nem szeretné, hogy mindig hidegen van járatva.



Régen egy E36 325i-m volt, most pedig egy E46 318i.
Valami tanácsotok van esetleg, hogy a fenti keretösszegben merre induljak el?
Inkább 30i-t szertnék mint 25-öst, de attól függ melyikből lehet szépet kapni.
A fogyasztás nem számít.. nem azért veszem.
Bár a szervizköltség azért fontos szempont.

Jah és manuál vagy autómata? Én manuál párti voltam, de meggyőzhető vagyok

Előre is köszi, ha segítetek.



A fő különbség mégis a fogyasztásban van. A 30i-nél módosították a dugattyúgyűrűket, ezáltal már nem zabálja az olajat ész nélkül. Automata váltó is vállalható, nekem nem ez lenne a fő szempont a vásárlásnál, ezeknél a motoroknál bőven élvezhető kategória ez is.

MattM325 Elküldve: 2017-02-03 10:40 Ki tapasztalt ilyet?

laszlo0918 írta: Sziasztok volna itt valaki akinek 320d 150 lovas verdája van és meg mérné nekem hogy reggeli start után bekapcsolt fűtés mellett mennyi voltot tölt a generátor pontosan?
Vagy esetleg olyan valaki aki rövid utakat jár ilyen kocsival és pár nap után legyengül az aksi neki is. Ez normális ezeknél az autóknál vagy én már nem tudom mi baja van az enyémnek.... Át néztem már minden kontaktot amihez hozzá fértem a generátor és az aksi közt d semmi minden jónak tünik és mégis pár nap után villognak a kontroll égőim startoláskor hogy kevés a fesz a batriban 1 éves aksi van benne 85ah-ás ha van valakinek hasonló tapasztalata osztja meg velem.Köszönöm.


Először is szerkeszd át a leírt gondolataid érthetőbbé. Ha mindent megnéztél, akkor gondolom megfelelő a töltésed és nem is zárlatos semmi. Ez általános, nem típusfüggő, de nyilván tudod, hogy mennyi a minimum feszültség, bár az autóét kéne mérned, nem a "batriét".
Szar az akksi, dobd ki.

MattM325 Elküldve: 2016-01-15 01:21 Motorolaj

Atesz írta: Sziasztok.

Lenne egy kérdésem. Eddig az autóba a BMW Longlife LL-04 5W-3-as olajat használtam végig (e46 320d 150Le 2004-es évjárat). Újabb olajcsere előtt vagyok. Az autósboltból felhívtak, hogy nem tudják ezt az olajat adni, alternatívának felajánlották a Castrol Edge Profession BMW LL 04 típusú olajat. Jó lesz ez nekem? Nem lesz probléma, ha olajat váltok?
A másik kérdés, hogy sokat számít-e ha 0W-30-as vagy 5W-30-as az olaj?

Előre is köszönöm!


Jó a Castrol. Az 5w30/ 0w30 közötti lényegi különbség, hogy hidegen hamarabb felépül a kenés (nyáron is). Nem fogja jobban enni az autó, mivel 30-as ez is.

MattM325 Elküldve: 2015-11-02 12:31 Autóvásárlás

Sziasztok!

Eladó lett az autóm.
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ll-9508333

MattM325 Elküldve: 2015-10-19 16:46 Légtömegmérõ

Pitykoo írta:
Bitu79 írta:
Pitykoo írta: Na hali!
Sajna a Magneti Marelli nem jó a kocsihoz, bmw szervizbe se tudták felprogramozni.
Azt mondta látott már ilyet, hogy nem ismeri fel az elektronika....
Valaki tud gyári bosch mérőnek gyári számot hogy tudjak egyet keresni?!
Alkatrészesnél nincsen bosch de szám alapján tudna intézni...
Előre is köszi...



http://www.schmiedmann.hu/1362...reses.aspx

Ha minden igaz ez a cikkszáma:

13621432356

Realoem-es link pedig:

http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=13_0905




Köszi!
Már közbe kinyomoztam, hogy a gyári az Siemens és nagy valószínűséggel az lesz jó bele.
Van ára sajna, de így is örülök, hogy a másikat visszavették és nem maradt a nyakamon.
És még a gyárit is programozni kell sajna....
De az már a legkevesebb, csak legyen végre jó...


Szia,
Siemenset NEM kell programozni. 3 éve vettem az enyémbe szintén Magnetit, 50km-t bírt és beszart.
Kaszától szereztem bele bontottat és azóta is hibátlan...



MattM325 Elküldve: 2015-03-17 14:15 xenon próbléma.

szosz07 írta: hali. valaki megtudná mondoani hogy e46 fl elöttinél az angol xenonos lámpaburán milyen állásba kell lennie a foncsorállítónak itthoni használatra?


Ha a kis terelő-csappantyúra gondolsz, akkor vízszintben kell lenni, különben a szembejövőket fogja vakítani vagy pedig a részegeket nem fogod észrevenni.

MattM325 Elküldve: 2015-03-17 14:08 Futómû és hibái

p1tyeszka írta:
Kimoto írta: Sziasztok!

Autó: E46 100kw Touring 2001.06.

Problémám: 1,2 valamint rükverc kapcsolása, majd kuplung felengedése közben koppanó hang a hátsó futóműből (magasabb fokozatban nem érezhető).

Difi szilentet cseréltem, hátsó futóművet rázópadon megnézték szilentek jók, kardánt több szerelő megnézte, nem kotyog, féltengelyek nem kotyognak. (ha nem szaknyelven fogalmaztam, kérlek nézzétek el). Az autó működését nem zavarja, engem nagyon

Előre is köszönök minden segítséget!


ne zavarjon, gyógymód nincs. kompletten cseréltem a hátsó futóművet...


Ha mégis zavar, akkor diffit nézzétek meg, 99%, hogy mindegyiknek az a baja.

MattM325 Elküldve: 2015-03-12 13:14 Elsõ lámpák

Rorybreaker írta: Ezért ne vegyetek ócska utángyártott fos lámpabúrát:
http://olx.hu/hirdetes/bmw-e46...695a9a8a38
(felül természetesen rendesen a helyén van.)

Megfogadtam, ezentúl mindent gyárit veszek, vagy gyári beszállítóit.



Inkább gyári vagy esetleg ami olyan, abból bontott... Az a baj, hogy amit eladnak gyári beszállítóként, azok általában nem mentek át a gyár minőségellenőrzésén, pl. szintjeladó, féktárcsa, vez.tengely jeladó, stb... Ez van.

MattM325 Elküldve: 2015-03-11 15:25 Gumi

YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
Rick25 írta: Sziasztok!

Gumivásárlás előtt állok. Valami jobb fajtát akarok venni nyárra, ezen nem akarok spórolni. Continental Sport Contact 5-ről van valakinek tapasztalata 17-es méretben? A tesztekben jó, de két rossz véleményt is olvastam róla: kopás és úttartás.
Esetleg javaslat egy jobb márkára?


Üdv,
Rick


a kopás az tutti. úttartás? hát a magyar utakon elég nehéz úton tartani a gépeket
ilyen motorhoz, (bár vezetési habitusod nem tudom) felesleges ennyire prémium és főleg drága gumi. szerintem érdemes a koreai márkák között nézelődni, mert semmivel nem rosszabbak, sőt már nagyon sok márkánál gyári beszállítók, de árban azért jóval kevesebb. persze ez az én véleményem.


Részben egyet értek veled, de a prémium, az prémium. Nem csak az ára miatt, hanem a minőség miatt is. Sokszor lehet olyan helyzet, amikor pont ez a különbség ment meg.


azért akkor is túl vannak sztárolva ezek a gumik. azért a BMW sem adna ki gyárilag hankook gumival szerelt autókat. de ugye ott a kumho másik alternatíva. vehetsz prémium toyo-t is, ha mondjuk egyik esetben jó, másikban nem, szárazon/vizen és mondjuk kopik mint a rossznyavaja. nem balesetre, az esetleges bajra kell berendezkedni. ha olyan a szitu, ott már mindegy milyen gumid van. látod valaki a kínait is felteszi és el van vele boldogan. én kínaiból egyet mernék bevállalni, írtam már róla, de azt is úgy, hogy óvatosabb vezetés mellett. pedig nem írnak róla rosszakat.


Azért nem kell összekeverni a felső kategóriát a középmezőnnyel, bizonyos helyzetekben nem mindegy, hogy jó, vagy pedig nagyon jó. A Conti 5-ről van tapasztalatom, csak ajánlani tudom, eszméletlen nagyon jól tapad és a vizet is bírja, kopásból nem a leggazdaságosabb, de nem is egy Hankook. Menettulajdonságai 5/5 és csendes.
225/40r18/ 25535r18 volt a méret.

MattM325 Elküldve: 2015-02-24 10:16 kettõstömegü lendkerék

b_imi írta:
csipsz7 írta:
csbalu írta:
csipsz7 írta:
toki24 írta:
csipsz7 írta:
toki24 írta:
hil írta:
csipsz7 írta: Sziasztok. Valaki váltott már ki kettőstömegű lendkereket, fix lendkerékre ? Csere óta 3-4-5be rázkódik a kocsi kb 2000es fordulatig. Elég hanhosan, mintha valami sport cső lenne rajta. 2002es 318d. Valakinek van ötlete ez okozhatja-e?


Szia!
Én azt olvastam erről, hogy Dízel esetében baj lesz belőle (főtengely törés), nem véletlenül lett az oda tervezve. Benzinesnél talán még elmenne. (nem értek hozzá, csupán azt írtam, amiket olvastam erről, de ne legyen igazam.......)
hil



Én sokat olvastam tudakodtamróla mostanság ugye a kiocsim miatt nem érdemes!!


Pont a 2őstömegű törte el a főtengelyem.. :/ Összerakás óta meg rázkódik az egész..


Jelenséget meghallgatnék hogy derült fény a főtengely törésre.. Hang változás erő vvesztés hogy volt?


rugdosta a pedált es csattogott. kilett cserélve a lendkerék és azzal meg írtózatos csörgő hangja volt. A hajtókar csapágy tartotty össze a főtengelyt.....


Gondolom a főtengelyed nem a kettőstömegű lendkerék törte össze hanem a SZAR kettőstömegű lendkerék nem tudom mi logika van benne egytömegűre lecserélni Bosszú? Bosszút állsz a kettőstömegű lendkerekeken.... jól megkapják


Talán az ára miatt..

Mit vártál, majd olyan jó lesz, mint a gyári?


Akkor már motort is cserélje le, nehogy a porlasztókat kelljen kiváltani 1,9d-re.

MattM325 Elküldve: 2015-02-12 10:05 320d Motor

SP_323i írta: Tegnap volt egy kis szerviz.
Termosztátok cseréje, turbó vákumcsövek cseréje, szívó cső + EGR tisztítás, kartergázszűrő csere.
A moci sokkal lelkesebben gyorsul, de a turbónyomás alatti erőtlenség maradt szóval azzal 1üt kell élni és visszaváltani visszaváltani ha kell a kraft.

Viszont ami nagyon nem tetszik az az, ami a hengerfej szívójárataiban látszódik. Kb 2-4 mm vastag olajsaras lerakódás. Ennek a megszüntetésével kapcsolatban van vkinek 5lete úgy, hogy az ember nem bontja meg a motort és nem mechanikusan tisztítja ki a járatokat?
Létezik olyan "csodaszer", amit az EGR-nél befújva leoldja ezeket a lerakódásokat a moci károsítása nélkül? Itt most nem tescos hideg zsíroldóra gondolok
Vagy marad a jó régi módszer HF le kipucol és ha már lent van minden fel is újít rajta.

Tegnapi képek:



Az nem hengerfej, hanem szelepfedél. Szedd le és pucold meg.

MattM325 Elküldve: 2015-02-05 13:32 Differenciálmû

Pitykoo írta:
solyom76 írta:
Pitykoo írta:
MattM325 írta:
Pitykoo írta: Hali!
Újra beteszem mert nagyon zavaró és tényleg nem tudom mi lehet a baj!

Valaki valami ötlet, hogy miért jöhet hátulról dübbenő hang váltáskor??!
(difi szilentek cserélve, kardámtartó cserélve)
Köszi!


Szerelőhöz nem akarod még betenni?

Ui.: Difit nézzétek meg.


Szerelő csinálta meg ezeket is....
Már én is arra gondolok, hogy maga a difi csinálja ezt!
De abba mi mehet így szét?!

Anno egyszer valaki írta ,hogy alig láthatóan ki volt szakadva a fütómű,ennek hegesztése után jó lett....
Lehet hardy tárcsa és kardán kereszt is.. amitől dübben..



Köszi!
A Hardy-ra azt mondták, hogy jó, de ki tudja lehet kicserélem hátha....
A kardán keresztre meg szerelő mondta, hogy ha egyszer kicserélem többet nem lesz olyan jó mint a gyári! Ez igaz, vagy gyárit kell egybe venni és nem lesz baja?!


Álló helyzetben, járó motornál 1-ből hátramenetbe kapcsolva is adja a hangot?
Szerintem diffi lesz az...

Up.: A tiédnél gyárilag már javítva lett a diffi felfogatása.