MattM325 fórum hozzászólásai

MattM325 Elküldve: 2013-11-16 14:05 Motorolaj

compact írta:
YELLOW írta:
gerencsert írta: [

Köszönöm szépen gyors válaszodat. Esetleg van ötleted, hogy miről ismerhető fel, hogy eredeti a termék? Feltöltési mennyiséget tudsz pontosan, mert van ahol 5,5 litert írnak, máshol pedig 6,5 litert? Lehet, hogy az arany közép utat választom, és veszek 6 litert Az 5W-30 akkor mehet bele nyugodtan?


az a helyzet, hogy van rajtuk egy hologramos matrica, de azt is utólag teszik rá itthon pl. szóval ez arra sem garancia, hogy az eredeti, de amin nincs az sem jelenti, hogy hamis. én már ezért letettem a Castrol-ról. én most nagyon Eneos mániás lettem, már akár kaphatnék juttatást is utána
amúgy ment az autó jobb esetben 200ezer+ km-t, az idő alatt kitudja mit raktak bele, így szinte ezen már kár gondolkozni. azt mondják a hamis olaj is úgy hamis, hogy mondjuk 10ezer km-t lazán el tudsz vele menni gond nélkül aztán csere. az átbaxás az, hogy drágán veszed meg, és közben nem az van benne.


Hihetetlen, hogy van olyan aki még mindíg ennyire bízik a castrol-ban...
Tuti biztos pedig nem létezik, mivel a dobozokat és címkéket is hamisítját, a legegyszerűbb pedig, hogy a valóban hivatalos üres flakonokat nagy üzemben vásárolják fel és töltik meg jó esetben a 800ft-os olajjal, a rosszabb, ha még azt is megpancsolják.




Vegyél 7 litert és töltsd szintig.
Az a baj a hamis olajjal, hogy nem teljesen motorolaj van benne, hanem valami fűtőolaj keverék. Liqui Moly-t pl. több mint valószínű, hogy eredetit találsz, ha a magyarországi forgalmazójától veszed.
Számomra is hihetetlen, hogy még van aki Castrolt vesz, de mindenki maga dönti el...

MattM325 Elküldve: 2013-11-16 00:26 Egyenetlen alapjárat

JuhaszMark írta:
MattM325 írta:
JuhaszMark írta: Hello mindenki most vettem egy bmw320d-t és pár nap után fura dolog történt... simán indul nem füstöl nincs semmi baja de ha adok neki 1 kis gázfröccsöt akkor elkezd dadogni a motor nem füstöl ilyenkor se és csak dadog ha berakom sebességbe akkor még jobban rázkódik... (autómata a kocsi) akitöl vettem azt mondta h tankolt és valami trutyit felkaphatott spurit is meg rendes tisztitot is raktam bele de egyre többet csinálja... nemcsak hideg hanem meleg motornál is valakinek valami ötlet? köszönöm elöre is a válaszokat.


Ajjaj, nagy a baj...



Ezt , hogy értsem? :S

Úgy, hogy a kereskedő/eladó szavait oszd el amennyivel csak szeretnéd, csak tegyél egy fekvő 8-ast a végére. Ez a legegyszerűbb duma, rossz kúton tankolt.
Az autóddal bármi lehet, az is előfordulhat, hogy vákuumcső pl..200ft. Itt nem fogja senki sem megmondani, hogy mi lehet, mert tényleg bármi...
Vidd szerelőhöz, lehetőleg aki látott már ilyen autót és nem fog hanyatt esni.


MattM325 Elküldve: 2013-11-15 23:36 Motorolaj

gerencsert írta: Sziasztok márkatársak! Nem régiben vásároltam egy BMW 325i (e46) Touring Automata gépkocsit, ami 2002-es gyártású. Jelenleg 214.000 km van már benne, az óra szerint Szeretném rajta lecseréltetni a motorolajat, de tanácstalan vagyok, mert mindenki mást ajánl. Mindenképpen Castrol mellet tenném le a voksomat, de azon belül melyiket lenne érdemesebb bele tenni? Már a megtett km és az életkora miatt is kérdéses, hogy melyiket válasszam. Ami eddig számításba jött: Castrol Edge 5W-40, és Castrol Edge 5W-30. Ha pontosak az értesüléseim, akkor 6,5 liter a feltöltési mennyiség, de javítsatok ki ha tévednék. Várom ötleteiteket és javaslataitokat! Köszönettel: Tamás


Ha mindenképp Castrol, akkor nagyon figyelj oda, hogy honnan szerzed be, mert iszonyat hamisítják. 0w40 vagy 5w30. 0-ásnak nagyon jók a hidegindítási tulajdonságai, egyébként 40-es felesleges.

MattM325 Elküldve: 2013-11-15 22:42 Légtömegmérõ

adee9 írta: Sziasztok! Ma jött meg az új bosch légtömegmérőm. Holnap délután fogom vele kipróbálni az autót. Kell majd valami frissítés az autó agyának vagy nem?


A Bosch dobozon rajta van elvileg ha frissítést kér, de valószínű érzed ha nem okés (főleg alacsony fordulaton).

Ez áll a dobozon: "Ha 0 928 400 314 helyett 0 928 400 527 kerül beszerelésre,
a vezérloegységet egy BMW-muhelyben át kell programoztatni."

MattM325 Elküldve: 2013-11-15 22:37 Egyenetlen alapjárat

JuhaszMark írta: Hello mindenki most vettem egy bmw320d-t és pár nap után fura dolog történt... simán indul nem füstöl nincs semmi baja de ha adok neki 1 kis gázfröccsöt akkor elkezd dadogni a motor nem füstöl ilyenkor se és csak dadog ha berakom sebességbe akkor még jobban rázkódik... (autómata a kocsi) akitöl vettem azt mondta h tankolt és valami trutyit felkaphatott spurit is meg rendes tisztitot is raktam bele de egyre többet csinálja... nemcsak hideg hanem meleg motornál is valakinek valami ötlet? köszönöm elöre is a válaszokat.


Ajjaj, nagy a baj...

MattM325 Elküldve: 2013-11-13 00:58 318d-320d különbség??

Tano írta:
Amióta az eszemet tudom, a BMW nem gyártott turbó nélküli dízelt. Intecooler nélküli változatok voltak, de szerintem turbó nélkül egyáltalán nem gyártottak még a 80-as években sem.


Volt a 524d M21 motor.

MattM325 Elküldve: 2013-11-11 22:00 Egyenetlen alapjárat

sindely írta:
YELLOW írta:

pont ez a baj, hogy a hőfokot így adja meg hidegen, ergo az ECU azt hiszi, hogy a motor üzem meleg, ezért nem dúsít túl, szegénykeverékes üzemmód van, holott hideg a motor és kellene neki a többlet üzemanyag az emelt fordulat.


vagy a muszer basz at engem a palankon, de nagyon a vanos szimeringen hezitalok. youtubeon lattam eleg sok videot, ami egyezik az en hibammal. alatta vegig olvastam a kommenteket. eleg sok valasz volt: i have the same problem. 99% vanos seals...


Hidd el a VANOS tömítéstől nem fog egekben állni a motor és a beszívott levegő hőmérséklete, főleg mikor hidegen indítasz. Lehet találgatni, de elég sok különböző hibát ír a műszered amennyire én látom persze... Nem chipes az autód?
Tényleg vidd el olyanhoz aki érti mit csinál. Persze a tömítéseket kicserélheted, állítólag 40-50 ezernél már mind rossz és azokat is megcsinálhatod amiket korábban írtál (alapjárati motor, fojtószelep, vákuumcsövek, stb...).

MattM325 Elküldve: 2013-11-11 14:10 Autóvásárlás

Generator írta: Sziasztok!

E46 330D vásárláson töröm a fejem, túl is vagyok már jópár (7-8 db) megtekintésén. Két dolog tűnt fel két autóban is, amire nem találok magyarázatot, remélem, ebben tudtok segíteni:
1. két autónál (egyik kézi váltós volt, másik automata, de mindkettő a régebbi 184LE-s változat) tapasztaltam, hogy a motor rezonancia jóval erősebben átjött a karosszériára és ezzel az utastérbe kvázi búgó hangként, mint a többinél. Ez mitől lehet? Motor tartó bak esetleg? Vagy valami egészen más?
2. Szintúgy kettő autónál (egyik kézi váltós volt, másik automata, de mindkettő a régebbi 184LE-s változat) láttam a következőt:
A pirossal bekarikázott vízcső járó motornál ütemesen pár másodpercenként "ugrált", és ha megfogtam a csövet, -nem tudom jobban kifejezni- mintha valamilyen lökéshullám lett volna a csőben.
Ezt mi okozhatja?

Köszi előre is.


A cső szerintem a kiegészítő fűtés lehet.

MattM325 Elküldve: 2013-11-11 09:50 Egyenetlen alapjárat

sindely írta:

lennel szives felsorolni? engem ugyan is erdekelne. tervben van hogy megyek garazsba. nincs meleg az autoban, miert kerdezed. icarsoft i910 a muszer becsuletes neve.

kicsit olvasgattam neten, ezzel a hibával kuzdottek. ezt a negy dolgot kipucolta es segitett neki.
-Idle Control Valve (ICV)
-Throttle Body
-Mass Flow Sensor
-DISA Valve fixed
esetleg meg a vanos seals lehet
ezt meg tudom csinalni en is. meglatjuk mi lesz, ha ezutan sem lesz jo akkor a helyi bmw szerviz megoldja.




Azért kérdezem mert nem normális értékeket mutat a műszer, nem vagyok diag szakértő de a motor hőfokod 109°C ami nagyon magas, a beszívott levegő hőmérséklet meg iszonyat sok 143°C.

MattM325 Elküldve: 2013-11-11 09:14 Motorolaj

haka írta:
szotakdavid írta:
oké ez megint egy végtelen vita lenne...

Kérdem én,ha valóban így gondolod miért vettél egy 10 éves véleményed szerint elavult sok probléma lehetőséges,"teljestménnyel" teli e46 20td-t??


Jaja nem akarok végtelen vitát generálni, bár szeretek vitatkozni
Én csak azt mondtam, hogy inkább élvezem a vezetés örömét a számomra nagy teljesítménnyel, mintsem, hogy 30-50-el ballagjak munkába reggelente és vissza, mamis vezetési stílusban, azért hogy a 10 éves autóm bizonyos alkatrészei 3%-al később menjenek tönkre, ami nagy valószínűséggel már nem nálam következik be (de ha igen akkor sem számít). Ráadásul szerintem így is van ez kitalálva, így normális.

Az meg hogy egy 10 éves autó nem olyan mint egy mai, az meg csak jött és ez képezi a vita a tárgyát lényegében .
És azért nem ilyen autóm van, mert munkába járni még is csak túlzás lenne egy 4 milliós autó.
A családnak már ilyet fogunk venni megint, mint eddig is, mivel szerintem pl egy új ford, kényelmesebb, biztonságosabb, nem kell 5-6 évig egyáltalán javítani és technológiailag is előrébb jár mint egy 6 éves bmw. A technológia alatt az elérhető featureöket értem, bár jelen esetben a fordnál ugye a motor is újítás és állítólag nem is rossz díjat is nyert.





Egy Ford előrébb jár? Senki sem mondta neked, hogy vedd meg az alapfelszereltségű kompaktot amibe még a navit is utólag tetted be. Mit tud egy Ford? Kivillan a ködlámpája amerre tekered a kormányt? Ez E46-nál dynamic xenon jelent, arra világít a fényszóró, amerre kanyarodsz. Vagy 120-nál olyan erős a szélzaj ami E46-ban 200 fölött jelentkezik és ráadásul kupéhoz viszonyítva (keret nélküli ablak)? Esetleg nem lehet bevenni egy körforgalmat mert olyan a futóműve, hogy bepattog az eleje? A szerelőmnél két hete van egy 2010-es Mondeo, rángat hidegen, lefullad, erőtlen. 60e km. És vezettem, alig vártam, hogy visszaüljek a sajátomba.

MattM325 Elküldve: 2013-11-10 20:05 Motorolaj

haka írta:

Más kérdés, hogy akkor mi haszna, mert ugye kényelemben és felszereltségben sehol sincs a 10 éves autó egy mai új gyengébb márkához képest sem, szóval a teljesítmény amiért vesszük szerintem.

Ezen marha jót röhögtem!

MattM325 Elküldve: 2013-11-10 18:34 Egyenetlen alapjárat

sindely írta:
anubisz írta:
sindely írta:
negativ0001 írta:
sindely írta:
YELLOW írta:
MattM325 írta:
sindely írta: udv minden forumtagnak! segitsegeteket szeretnem kerni. boldog tulaja vagyok 1999es e46 328ci nek 173e van benne. beinditom a kocsit az alapjaratom ingadozik, neha leesik a fordulatszam hogy szinte leall a motor. (keszer mar elofordult) elkezdek autozni vele (kb 10percet), miutan vizhofok jelzo kier a kek reszbol utanna egyenletes az alapjaratom. kb 725rpm re be is all, nem ingadozok. radugtam hibakodolvasomat (icarsoft i910) csak egy hibat kaptam, hogy a kuplung kapcsolom nem mukodik. szerintem ez nem befolyasolja az alapjarat ingadozast, de javitsatok ki ha tevedek. en a lambda szondara tippelek de nem vagyok benne biztos. segitsegeteket elore is koszonom!!!!


Egyből indítás után még nem szól bele a szonda.


az újabb szondák fűtik magukat, de ahhoz is idő kell, így hidegindítás után túldúsítva megy a motor, ezlrt van erősebb szaga a kipuff gáznak, ezért kell ződkártya mérésnél bizonyois ideig 3000 körüli fordulaton járatni, hogy szabályozzon, legyen meleg.
a vezérlés sok méstól is függ, motorhőfok szenzor, beszívott levegő hőfokától. lehet levegő szűrőt sem ártana cserélni, lehet megpárásodik már.



kb 500kmrel ezelott csereltem olaj + minden szurot.


A 4 szalas (futott) szondanak 6 masodperc kell es mar az igazi erteket kell mutassa. Meg megengedett a 10 masodperc is, de ha annal hosszabb, akkor check lampa kigyul, mivel az ellenallas ki van egve. Persze x vizhomersekletig dusitva nyomja. A tovabbi furcsa szagot inkabb hideg katalizatornak hivjak, annak kell egy kis ido, mig 600 fokra fel nem melegszik, ezert van az, hogy a benzinesni (ha hidegebb van) akkor 1-2 percig fujja a levegot a kipuffogocsobe, hogy legyen plusz levego a katalizatornak az egeshez.


nem vilagit a check lampam. holnap ra tudom tenni a diagnosztikai ezkoz. hal istenne van benne live data reading. csak legyetek szivesek mondjatok meg hogy miket, milyen ertekeket nezzek. apam eskuszik ra hogy lambda szonda, de nem akarok kidobni 300eurot. amig nem tudom pontossan hogy mi a baja nem akarok alkatreszeket vasarolgatni feleslegesen. holnap meg annyit tudok tenni atnezem a vacuum csoveket inncsenek e megrepedve, meg a maf sensor nem retkes esetleg.


ez nem szonda lesz.Értelem szerűen akkor melegen is csinálná, hisz akkor dolgozik állandóan, nem logikus? Arról nem is beszélve, ha ennyire szar lenne, azt már beírná hibának, hogy eltérő értéket mér. Először mérjétek meg a benzinnyomást, mivel ha szar az AC reggelre visszaejti a benzint, mire végre normális lesz a rendszer addig nagyon szarúl jár a motor, bár akkor viszont már nehezen is indul, 2,3 ra hidegben. De egyszerű kimérni és legalább ki van zárva mint hiba. Ha pár óra alatt elejti a nyomást akkor cserélni kell, vagy ha nincs meg az üzemi nyomás. Aztán mehetsz tovább.
Szondát meg méresd ki,ha annyira cserélni akarod előtte,mert lehet nem is az a baj, és nem olcsó.Meg különben is miből állapítanád meg melyiket kell cserélni, ha adat híján azt se tudod melyik rossz? Vagy kicseréled az összeset 200 ért aztán vagy jó, vagy nem?


nah, ujra itt. voltam kint reggel. kocsi mindig poccre indul, nem kell vele szorakozni. viszont lefenykepeztem a muszer milyen adatokatt mutatott. feltoltogettem oket az albumomba, ott meg tudjatok nezni. remelem ez segiteni fog valamennyit. koszi mindenkinek elore is

lambda szondak 0.09v es 0.79v kozott valtakoztak igen gyorsan.
grafikonon a masodik szonda kicsit lassabnak tunik mint az elso. mintha fele annyit dolgozna.




Nincs túl meleg az autóban? Befecskendezési idő 522ms?????
Nem szeretnéd valakihez elvinni, aki ért is hozzá?? Sorolni lehetne a hibás értékeket...
meg milyen műszer ez?

MattM325 Elküldve: 2013-11-09 20:02 Egyenetlen alapjárat

sindely írta: udv minden forumtagnak! segitsegeteket szeretnem kerni. boldog tulaja vagyok 1999es e46 328ci nek 173e van benne. beinditom a kocsit az alapjaratom ingadozik, neha leesik a fordulatszam hogy szinte leall a motor. (keszer mar elofordult) elkezdek autozni vele (kb 10percet), miutan vizhofok jelzo kier a kek reszbol utanna egyenletes az alapjaratom. kb 725rpm re be is all, nem ingadozok. radugtam hibakodolvasomat (icarsoft i910) csak egy hibat kaptam, hogy a kuplung kapcsolom nem mukodik. szerintem ez nem befolyasolja az alapjarat ingadozast, de javitsatok ki ha tevedek. en a lambda szondara tippelek de nem vagyok benne biztos. segitsegeteket elore is koszonom!!!!


Egyből indítás után még nem szól bele a szonda.

MattM325 Elküldve: 2013-11-08 16:53 angel eye

zuziq írta:



Szerintem felcserélted a neveket, amikre válaszoltál. Szétsütés: Gyárilag sem egybe öntötték ki, hanem ragasztották... Kiolvasztod-beszereled-visszaolvasztod. 3 egyszerű lépés, de Te tudod! Ha betörik a szélvédőd azt se cseréld mert ragasztva van és befog ázni.
Ha a párásodástól vannak aggályaid, és a kínai neven sincs thai-csincsangot választod, majd az fog csak igazán párásodni,arról nem is beszélve, hogy nem látsz vele semmit!
Nekem még anno E36-ban volt dectane meg utángyártott gyári jellegű, mind selejt volt...
De te tudod, nézd körbe a témát és aztán dönts. Vagy amit akarsz.
[/quote]

Értem én a lényegét a multkor megvizsgáltam a lámpát. Össze van ragasztva oszt kész. Fel kell hevíteni szétjön a ragasztó, beszerel, összeragasztani. Te mikor akarsz nekiállni? Lehet megvárom hogy sikerül. xD
[/quote]

Ha bejön a latyakos időszak, akkor úgysem nagyon használom, ráadásul a lámpamosónál is szétcsúszhatott valami cső, mert ereszti az ablakmosót. Ha vársz annyit, (januárig kb.)akkor csinálok róla képeket és felteszem.


MattM325 Elküldve: 2013-11-08 13:21 Gumi

YELLOW írta:
jons írta: Talán a korai időpont teszi, hogy ilyen kérdés merül fel bennem, de a "bmw" és a "wanli" gumi az hogy kerülhet 1 mondatba úgy, hogy nem szerepel ott a "nem, ne tedd" szó? Miért is merül fel egyáltalán, hogy ilyen és ehhez hasonló gumikat vegyen valaki?


ez valóban így van. én amúgy kiskoromba is ilyen gumimániás voltam (tudom lehettem volna akkor is, amikor "onnan" kijöttem ) mindig néztem a nyomokat, télen most is így van szóval ha megállok parkolóban valahol és mondjuk autóban várakozok, mindig nézegetem a mellettem álló autón épp milyen gumi van. hát látok érdekeseket.
sok megveszi az X5-öt, aztán normális gumizásra nincs pénz, mert benne lenne 300ezerbe, és azért valljuk be, jobb esetben 40-50ezret elmegy egy gumival, ami nekem 10 év, így lebontva nekem nem lenne vészes de azért ezek a kínaiak, vagy kemény anyagból vannak, nehezen kopik, de vizen csúszik, vagy túl puhából kopik, málik a nagy melegben. de egy X5-re azért ezek is vagy 150-ből vannak meg.


Az a röhej, hogy X5 féle suvokra még gumikat sem nagyon vesznek, gondolják összkerék, oszt megy az! Fékezésre nem gondolnak...