MenyusBMW fórum hozzászólásai
« előző123következő »

MenyusBMW Elküldve: 2010-03-13 23:01 Chip tuning

vsop14 írta:
Zsomby írta:
hancurozo írta:
kempelen írta:
Nem csak a kuplung, a dugattyú esetében nemhogy a cikkszámok (bár ez még nem lenne nagy dolog) de a dugattyúban az égéstér kialakítások is mások a 318d, 320d és a 123d esetében...
Ez pedig viszi a porlasztási képet is, a befecskendezõnél... az meg majdnem minden mást....


nem vitaindítás /nem vagyok sem a tuning mellett sem ellene/
az e46-nál sok eltérés van ill. a manual váltóknál.
a 118d 120d és a 123d automata váltója ugyan az.
ezek pedig a dugók: /mind egyforma/
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20


Mondtam, hogy ugyanaz a motorok java. Megnéztem a Hartge Tuningon és az 535d-t 328 lóerõre és 675nmre tuningolja a Hartge. Az Alpina is tuningol és õk sem változtatnak a blokkon. Szerintem tényleg csak a gyári bennehagyott tartalékokat tudja egy tuningos amúgy is csak kihozni.
ja, a blokkon nem, minden mason igen, de biztos hulyeseg, h egy alpina tuningnal fotengelyt, csapagyakat, stb-t cserelnek, hiszen olcsojanos muhelyeben ugyanazt kinaljak egy csipppp atirassal....


Rosszul gondolod. Az Alpinánál is csak a computeren állítanak, befecskendezést és turbónyomást. Ebben a tesztben le is van írva.
http://www.autobild.de/artikel...53488.html
Ráadásul úgy fogyaszt, mint a széria, de sokkal jobban megy.
Az új biturbó D3 meg igaziból egy 323d, amit a BMWnél nem kapsz meg.
Ezt csak annyira húzták fel, hogy LE-ben pont beilleszkedjen a 320d és a 330d között, mivel a folytott 330d-t 325d elnevezéssel amúgy sem veszi szinte senki. De már összel beteszi a BMW is a 323d-t a palettára, akkortól a D3 is erõsebb lehet majd, 240 LE-re húzva.
Szóval az Alpina is csak szoftverben huzogat. Minek mást, ha elég ennyi?
Minden csak marketing. Jól ki van ez találva!

MenyusBMW Elküldve: 2010-03-13 12:19 Chip tuning

csatis1 írta:
MenyusBMW írta:
Ez megint mekkora egy hülyeség!
Nézzél már utána vagy kérdezz meg egy mérnököt, esetleg írjál a BMWnek egy levelet, hogy mekkora túlterhelést KELL kibírnia a motor komponenseinek! Tervezéskor erõsen túlméreteznek mindent még egy suzukiban is.
Olyanokat talász ki barátom, hogy a röhögéstõl alig kapok levegõt.

A gyártók ott spórolnak, ahol csak tudnak. A BMW legújabb szokása, hogy fantázianévvel látja el minden kétezres dízelmotorját. 16d-tõl 23d-ig minden motor magja ugyanaz. 316d most 115Le, egy vicc!
Egy 20%-os erõnöveléstõl, amit egy dízelchip ad nem lesz senkinek semmi baja. Ezt a TÉNYEK bizonyítják. Persze lehet, hogy csak elfelejtett csúszni a kuplungom 170ezer km óta.


Nem értem mire jó ez Menyus! Kelteni a feszkót.
Van akinek kell a chip, van akinek nem. Ez a topic azért van, hogy megosszuk egymással a tapasztalatainkat, véleményt cseréljünk. A legkevésbé kellene egymás torkának ugranunk.
Nekem például kellene, mert elhiszem ugyan a nálam okosabbak tapasztalatait, de azért kipróbálnám. Attól még nem kezdek el hepciáskodni, mert néhányan más véleményen vannak, mint én. Tudod okos enged...
Ezzel ki is szálltam a vitából...


Alapvetõen igazad van, de a feszkót nem én keltem, ha visszaolvasol.
Sajnos vannak akik alapból tuningellenesek és minden valótlan mesét elmondanak annak érdekében, hogy elriasszanak mindenkit a tuningtól.
Akinek van tuningja megírta itt, hogy király dolog. Akinek nincs az meg riogat. Szerintem próbáld ki te is és utána mondjál véleményt.

MenyusBMW Elküldve: 2010-03-13 10:19 Chip tuning

bmw320d4 írta:
hil írta:
Woockie írta:
Zsomby írta: A besz..asztók, meg talán csak irigyek.

Termeszetesen irigy vagyok, nincs 50e HUF-om egy csiptuningra es ezert fikazom.


Meg ostobák is vagyunk, mert nem látjuk be azt az egyszerû tényt, hogy a pl. 130 Le-re méretezett pl kuplung szerkezet vidáman kibír még akár plusz 30-50 Le átvitelét is károsodás nélkül. Tudott dolog, hogy a tervezõk csak ugatják a szakmát és emiatt olyan tartalékkal saccolnak (nem méreteznek), hogy az még.
Bocsánat a szûklátásért!
Ezen az oldalon (chiptuning) olvastam a referenciákban, hogy az 1,6 Ti a tuningolás után olyan erõs lett, hogy "bátran kielõzhet" ezek után, stb. Én úgy gondolom, hogy azt a + 8Le-t észre sem lehet venni.
Olvastam, hogy a motorok úgy vannak tervezve, hogy 2-2,5 szörös telj. növelés is lehetséges. Gondolkozzatok. ez azt jelentené, (a hozzászólás írója szerint, aki ezt még komolyan is gondolja), hogy a 150 Le-s motorból simán ki lehet hozni 300, de akár 380Le-t is mivel így és erre van méretezve. VICC!

De tényleg hagyjuk már ezt a témát......


Aki tanult gépészetet az tudja, hogy egy tengelykapcsolónak 4 feladatot kell ellátnia: Zárás, nyitás, csúsztatás a nagyon kis sebességû haladáshoz, és oldania kell túlterhelés esetén(meg kell hogy csússzon!)


De ez egy elhanyagolható dolog a chipesek szerint, és nem õk, hanem a gyártó mérnökei a tudatlanok.

Lenne pénzem chipre, sõt, fizetnem se kellene érte, de nekem nem kell!!


Ez megint mekkora egy hülyeség!
Nézzél már utána vagy kérdezz meg egy mérnököt, esetleg írjál a BMWnek egy levelet, hogy mekkora túlterhelést KELL kibírnia a motor komponenseinek! Tervezéskor erõsen túlméreteznek mindent még egy suzukiban is.
Olyanokat talász ki barátom, hogy a röhögéstõl alig kapok levegõt.

A gyártók ott spórolnak, ahol csak tudnak. A BMW legújabb szokása, hogy fantázianévvel látja el minden kétezres dízelmotorját. 16d-tõl 23d-ig minden motor magja ugyanaz. 316d most 115Le, egy vicc!
Egy 20%-os erõnöveléstõl, amit egy dízelchip ad nem lesz senkinek semmi baja. Ezt a TÉNYEK bizonyítják. Persze lehet, hogy csak elfelejtett csúszni a kuplungom 170ezer km óta.

MenyusBMW Elküldve: 2010-03-12 09:02 Chip tuning

KASZAMester írta:
vsop14 írta:
MenyusBMW írta:
Nekem most van benne már közel 190ezer km, ebbõl 175ezer tuninggal, általában 200 feletti átlag utazóval csont nélkül teljesített eddig a BMWm. Persze vigyázok a kocsimra és picit lehûtöm a turbót leállítás elõtt, olajcsere 20ezrenként.

azt ha valaki 20 ezrenként kikapartatja a kerregõbõl a pakurát azt én nem a vigyázok a kocsimra címszavakkal illetném
az én utazóm nem átlag 200 és nem is dízel, mégis max 10ezrenként lecserélem az olajat.

-ha már az olaj serénél járunk,az alpináimba full-bmw sintetik olaj valo-0W-30-as,aminek literje 3500ft!,mégis lecsrélem 8-10ezrenként!!,de meg is lehet nézni a motor belselyét,nincsen benne lerakodás,kox,meg olaj sár!,olyan mint a patyolat,és meg is hálálják.
-én,még az alpinákkal se járok 200-as utazokkal,pedig van pár bmw.-m,amelyikkel bõven lehetne.
-egy biztos,minden féle sértõdötségre utaloan irom,hogy Menyus-sporttársunktol,én biztosan nem vennék autot!-attol fügetlenül hogy dieselt alapbol nem vennék.


Kimondta, hogy eladnám neked a kocsimat? Ha nem lennének dízel BMWk, akkor becsukhatnád a boltot, ezt te is tudod. A BMWk többsége jó 10 éve dízel. És mivel a BMW gyártja a világ legjobb dízelmotorjait ez nem is csoda! Soha nem kellene nekem már benzines. Kimegyek a pályára 100nál betolom a hatodikat és még váltanom sem kell, he nem akarok. Brutál nyomaték, nevetséges fogyasztással párosulva. Ez a BMW dízel chippel!

YouTube videó

MenyusBMW Elküldve: 2010-03-12 08:38 Chip tuning

vsop14 írta:
MenyusBMW írta:
Nekem most van benne már közel 190ezer km, ebbõl 175ezer tuninggal, általában 200 feletti átlag utazóval csont nélkül teljesített eddig a BMWm. Persze vigyázok a kocsimra és picit lehûtöm a turbót leállítás elõtt, olajcsere 20ezrenként.

azt ha valaki 20 ezrenként kikapartatja a kerregõbõl a pakurát azt én nem a vigyázok a kocsimra címszavakkal illetném
az én utazóm nem átlag 200 és nem is dízel, mégis max 10ezrenként lecserélem az olajat.


A különbség csak annyi, hogy a te kocsid motorja egy 20 évvel régebbi konstrukció, mint az enyém. A tied 140nél annyit pörög, mint az enyém 200nál. Én hosszú távon használom a kocsit, pöc-röff és többszáz kmt utazom legtöbbször. Amikor 20ezrenként cseréltetem az olajat általában még 17-18ezret ír ki szervizig, amit a BMW talált ki HIVATALOSAN! Szóval nem jó a HIVATALOS BMW kitaláció? Miket tud meg itt az ember. Egyik nap az a jó, amit a BMW hirdet, másik nap meg az amit mások állítanak.

MenyusBMW Elküldve: 2010-03-11 23:42 Chip tuning

Tjani írta:
hil írta:
Tjani írta:
hil írta:
Tjani írta: Szia Srácok!

Elfogadom amit a tuning káros hatásairól írtatok, mivel nagyobb teljesítmény logikus, hogy jobban használódnak az alkatrészek
Tudom, hogy sok mindent írtatok, de összefoglalva ha nekem tuningolva van az autóm / mert túl nehéz volt a kaszni a motorhoz teljesítményhez képest / mit javasoltok amit feltétlenül ki kell cserélni ahhoz, hogy az autó tartósabb legyen

Elõre is köszi a válaszokat


Vegyél nagyobb motorral rendelkezõ autót, az a korrekt, vagy szállítsd le az igényeidet.
De komolyabban: fõtengely csapágyakkal, hajtókarok, dugattyúk, szelepek, kuplung, váltó, Hardy, kardán, diffi, féltengelyek, fékek(tárcsa, betét, nyereg) röviden...


KÖSZI hIL a hozászolást csak az a gond, hogy amikor autót kellett vennem sürgõsen sajna nem találtam nekem megfelelõ felszereltségû
autót 3d-t manuál váltóval lehet bunkó vagyok, de szeretem a manuális váltót
Sokat járok Romániába / Nagybánya / és környékére azért vettem BMW of road cart hátha jobban bírja a futómûve a fasza utakat
Kb. 6-7 hóhap végzek a melóval aztán jöhet az M 5 bömös és nem sírok a lovak után


Gondolom olvastad a nemrég lecsendesült vitát, kérdésedre is benne van a válasz. Mivel élettartamra méreteznek tervezéskor, nincs, vagy nagyon kevés tartalék van benne, buta dolog azt gondolni, hogy a tuningal megnövelt teljesítményt a hajtáslánc hosszú távon is tolerálja. Jó, azt mondják, hogy nem tapossák szét az autót. Igen, szándékosan nem, mert észre sem veszik a túlterhelést, pl induláskor, emelkedõn felefelé haladva, stb, amire hamarabb reményre kerül valami és akkor azt mondják: szar ez a márka (nem feltétlen BMW). Na ez az többek között, amit egyik gyártó sem vállal be feleslegesen, túlméretezni pedig nem akar, nem is fog, mert az a saját nyereségét csökkentené.
Az E36-ok még 20 évesen is mûködõ autók, a 46 is viszonylag hosszabb élettartamra lett méretezve, de az újabb autók talán 20 éves korukra már csak emlékek lesznek.... De az nem csak a BMW-nél van így, ezt az élettartamosdit a Japánok kezdték igen hatékonyan alkalmazni.
Én magam már bocsánat, de erõsen motortuning ellenes vagyok, de mindenki azt csinál az autójával, amit akar, az az õ döntése, az õ pénztárcája bánja, de hülyeséggel nem kéne traktálnia másokat.


Hil én elfogadom a magyarázatot mert valószínûleg igazatok van, nekem szerencsére nem anyagi kérdés, hogy mit vegyek én a munkám igényeihez vásárolok autót
Pár hónap az x3 mehet a piacra jöhet az M5 mivel Spanyolba épít üzemet a cégem, országúti cirkálóra lesz szükségem, innentõl kezdve nem érdekel a tuning


Én elfogadom a tényt, hogy se neked Jani, se másnak nincs itt gondja a tuningolt kocsival, ha jó a program. Mondjuk az furcsa, hogy csak tuning ellenesek szólnak hozzá, akik zömmel nem is tuningoltattak még ráadásul.
Nekem most van benne már közel 190ezer km, ebbõl 175ezer tuninggal, általában 200 feletti átlag utazóval csont nélkül teljesített eddig a BMWm. Persze vigyázok a kocsimra és picit lehûtöm a turbót leállítás elõtt, olajcsere 20ezrenként. Bírja a váltó, a kuplung a fék a turbó, a DPF. Egyedül az egyik ablakemelõ kapcsolót kellett eddig cserélni, mert rakoncátlankodott. Biztos az is a tuning miatt.

MenyusBMW Elküldve: 2010-03-11 18:21 Chip tuning

bmw320d4 írta:
MenyusBMW írta: [1. Te magyarázol nekem német szövegértésrõl, aki maga nem beszléi a nyelvet velem szemben.
2. Ha a motor meghibásodna, akkor azt BMW szerviz javítja és az OBD Tuning fele számolják el.
3. Beszélnek angolul is. Írj vagy irass nekik mailt és majd másold be a választ, ha mererd!
4. Mivel te nem vagy hivatalos márkaszerviz, így bizony érint az uccsó mondatom.
5. Jó lenne, ha a saját dolgaiddal foglalkoznál és nem esnél neki azoknak akik itt a tuningról akarnak értelmesen beszélni. Te csináltass magadnak egy Antituning Topicot és gyõzködjél ott másokat.
6. Megnézném, hogy az én majd 300 lovas PDF-es 330d Coupemnak menniyvel van több károsanyagkibocsátása, mint a te euro nullás
320d-nek, ha már a környezetszennyezés is téma. Decemberben voltam
ASU-n (ez a német zöldkártya) és csont nélkül átment rajta a kocsim tuninggal.


1. Ha lebuksz a hazugságoddal, mindig visszatámadsz? El kellene ismerni, nem? Gratulálok a német nyelvtudásodhoz!
2. Igen, miután elvesztette a teljes garanciát az autó, megjavítják márkaszervízben és számlázzák. Komolyan gondolod, hogy a bal elsõ ajtóra megmarad a garancia egy tiltott beavatkozás után?
3. Ír a f@szom nekik...
4. Nem érint, de ezt te biztos jobban tudod.
5. A saját dolgaimmal foglalkozok, nekem is BMW-m van. Azért kértem ki a hivatalos véleményeket, hogy a sok hazugságra fény derüljön.
6. Gatula a PDF-es autódhoz! Biztos jó dolog adobe readerrel nézegetni.
Kerek 300 ló? Ez ilyen misztikus szám a tuningiparban?


Felesleges itt high meg low chipekrõl ( Az meg mi? talán programdatei és datendatei? ), programírásról (ezt megnézném, esetleg egy progin keresztüli módosítás) írkálni, aki chipelteni akar az fog is, és ez engem nem érdekel, de ha hazugságokkal vezetik félre a leendõ ügyfeleket

Írsz az autómra egy programot? Olyan 100 lóra lenne szükségem és 250Nm-re. Kaptok rá 1 évet, a pénz nem számít.

Egy kis segítség:
$REFERENZ 00005331C5000000 Q
:020000040000FA
:020000023000CC
:1080000055550000565633332E2E3131028404006C

Na innen kellen folytatni a programírást....


Mirõl beszélsz azon kívül, hogy ékes tanubizonyságát adtad a hozzáállásdonak?
"Ír a f@szom nekik... " GRATULÁKOK!
Szedsz vagy elfelejtettél beszedni valamit,
hogy össze-vissza írsz?

MenyusBMW Elküldve: 2010-03-11 18:11 Chip tuning

Robinson írta: Arra vigyázzunk, hogy ne kezdjük egymást sértegetni, illetve egymás torkának ugrani!


Igazad van! Legyünk tárgyilagosak!

Ami a kársoanyagkibocsátást illeti:

123d - 245 Le Digitec 138 gramm
http://www.autobild.de/artikel...74832.html

123d - 203 Le gyári 138 gramm
http://www.bmw.de/de/de/newveh..._data.html

MenyusBMW Elküldve: 2010-03-11 18:03 Chip tuning

KASZAMester írta: ugye ezt senki nem hiszi el??!!,hogy egy diesel 20-as motor,ami alapba is már egy kihegyezett motor,és tud 150le.-õt,annak még vannak 2x-es loerõ tartalékai??
-akkor egy 20-as diesel motor lehet közutra,mindennapra akár 300le??!-és tartos lesz!!
-egy 3.2-es alpina motor,6-hengerével meg "csak"-285le.tudna?!
-há hogy van ez urak?!-tuning alpina cégrõl beszélünk!!-gyárirol,és nem Pista bácsi tuningjárol.
no komment.))-ez egy agyamant hülyeség.-nincsen mirõl beszélgetni.


Az elmondottak alapján lehet elbírná a terhelést, de az OBDsek is csak 180 lovasra csinálják a 150 lovas gyárit. A digitec 245 lovat engedélyez a 123d-nek. Ez is csak 2 literes!!!
http://www.autobild.de/artikel...74832.html

MenyusBMW Elküldve: 2010-03-11 17:57 Chip tuning

bmw320d4 írta:
MenyusBMW írta:
A baj, hogy az AGB-ben nincse semmi ilyen amit mondasz. Biztos a fordító a hibás.
Felhítam hát az OBD Tuning GmbH-t, ahol egy Mayer nevû úr elmondott mindent.

Röviden összefoglalom:

1. A gyári gari a BMW esetében is megmarad az õ tuningjukkal, azonban ha a hajtáslánc (motoral, váltóval) baj lenne, akkor azt õk állják. Minden másra, mint karosszéria, index, klíma pedig a BMW maga fizeti a garis javításokat.
2. Rákérdeztem a tartósságra, amire azt mondta, hogy rég tönkre mentek volna garanciális térítésben, ha nem lenne ugyanolyan tartós a tuning után az autó, mint elõtte.
3. Megkérdeztem, hogy miként lehetséges ennyivel több erõt kihozni.
Erre az volt a válasz, hogy maga is motofejlesztõként dolgozott és a motorok úgy készülnek, hogy kb. 2-2,5szeres teljesítményt is kibírjanak
és a befecskendezõkben és turbóban rejlõ tartalék azért van, hogy a konkurensek marketing +lóereire bármikor reagálni tudjanak.

Szóval van olyan tuning, ami nem okoz gari vesztést, habár itt aligha van olyan user akinek ilyen kocsija van. Tehát fölös az egész vita.

ELLENBEN mindenki mást, mint hivatalos BMW szerzõdéses partnert a BMW AG NEM ismer el! Semilyen szerelõt!! Teljes a garanciavesztés!!!
Ellenben


Szövegértési problémák vannak itt, nem is kicsit....

Az "AGB"-s rész arról szól hogy nézd meg a gyártó feltételeit.
A gyártó feltételeit pedig már leírtam, de ha nem hiszed nézd meg a TIS-ben.

Ha az óbédések cserélik a motort és a hajtásláncot gariban, akkor már el is ismerték ( és te is) hogy nincs gyári garancia.

2 napja arról van szó, hogy nincsenek elismert "tunerek", nem pedig a tartósságról, milyenségrõl, szervízekrõl stb..

A többi motorfejlesztõs, 2-2,5 x-es, tartalék, meg marketinges szöveg viccnek jó csak, másra nem.

Az utolsó mondatod meg nem érdekel, engem nem érint....


1. Te magyarázol nekem német szövegértésrõl, aki maga nem beszléi a nyelvet velem szemben.
2. Ha a motor meghibásodna, akkor azt BMW szerviz javítja és az OBD Tuning fele számolják el.
3. Beszélnek angolul is. Írj vagy irass nekik mailt és majd másold be a választ, ha mererd!
4. Mivel te nem vagy hivatalos márkaszerviz, így bizony érint az uccsó mondatom.
5. Jó lenne, ha a saját dolgaiddal foglalkoznál és nem esnél neki azoknak akik itt a tuningról akarnak értelmesen beszélni. Te csináltass magadnak egy Antituning Topicot és gyõzködjél ott másokat.
6. Megnézném, hogy az én majd 300 lovas PDF-es 330d Coupemnak menniyvel van több károsanyagkibocsátása, mint a te euro nullás
320d-nek, ha már a környezetszennyezés is téma. Decemberben voltam
ASU-n (ez a német zöldkártya) és csont nélkül átment rajta a kocsim tuninggal.

MenyusBMW Elküldve: 2010-03-11 17:00 Chip tuning

wagusty írta:
bmw320d4 írta: Tisztelt MenyusBMW!

Bizonyára folyékonyan beszélsz németül, amit abból gondolok, hogy te tegnap felhívtad az óbédétuninggéembéhát.
Ha már ennyire vágod a németet, akkor olvasd el légyszives a herstellerinfot-t is, és hamar rájösz, hogy te is megetted a hazugságot.

Oda van írva, hogy megmarad a gyári garancia,de errõl olvasd el az ide vonatkozó feltételeket. Elovastam, nagyszerû! Aztán odaírták, hogy :"Beachten Sie auch die AGB der jeweiligen Hersteller."-ezt nem fordítom, te úgyis tudod mirõl van szó.
Ergo; van de nincs.

A "Beachten Sie auch die AGB der jeweiligen Hersteller."- elolvasása után rájösz, hogy tiltott mindenféle programmódosítás, illetve azonnali garnaciavesztéssel jár a beavatkozás.

Ez egy nagyon f@száúl kicsavart dolog, de "sajnos" a lényeg ugyanaz: A BMW AG nem ismeri el semilyen tuningmûhely próbálkozásait.

Gondolom az sem tünt fel, hogy az N47-es motorra a gyár 5 KW-al és 10 Nm-el kevesebbet kínál a performance csomagban, mint az óbédétuninggéembéhá. Ez ám a f@sza biznisz az AG-nak!
Vagy szerinted hivatalosan elismerik, hogy egy 97-ben alapított cég jobb szoftvert készít, mint a gyár mérnökei???

Tudom, hogy szarsz a környezetvédelemre, ezért is kívánok az ablakod alá egy porlasztóhibás IFÁT, mondjuk- napi 17 órában.
Apropó, környzetvédelem; A performance csomaggal ugyanúgy teljesíti a környezetvédelmi normákat az autó! Tudom, ez neked nem mond semmit...

Közben megkaptam a BMW Kundenbetreuung-ról a választ, és képzeld, csoda történt! Ugyanazt írták, amit a TIS-ben évek óta lehet olvasni a chiptuningról! Remélem az AG válasza már kielégít!
Kéred az idézetet?


Azt meg remélem nem gondoltad komolyan, hogy a BMW AG-nak komolyan szüksége van arra, hogy eladjon 10 töltõlevegõhûtõt és 5 módosított Wandlert, csak azért, hogy egy kis pénz csorogjon a kasszába! Egy átalagos magyar márkaszervíznek annyi a havi forgalma, hogy vehetnél belõle 5000db Wandlert és mellé még 4000 db töltõlevegõhûtõt.

"És ezt bizony a gyártók is pontosan tudják, azért hagynak benne tartalékot." - Te mit szívtál?

Mégegyszer: A BMW AG semilyen tuningmûhelyt nem ismer el, és nem is fog.

ui: Egy BMW motor nem tábortûz, hogy sok fát kell ráhajigálni, hogy "hagy menjen".



ENGEM EZ gyõzött jobban meg!
És valljuk be ha a BMW AG garanciát adna arra amit a fusi-musi tuningmûhelyek alkotnak akkor mi szükség lenne egyrészt a Performance csomagra másrészt a SOK éves tervezésekre/tesztelésekre?
De végül is éljen a Pimp My Ride meg XZibit mert a határ a csillagos ég !
A végtelenbe és tovább !!!
Húzzuk fel a 20d-t 250Le-re mert "birja" fõlek a kuplung meg lendkerék szereti biztosan!! Ja a káros anyag kibocsátása pedig tuti euro4-es lesz!


A baj, hogy az AGB-ben nincse semmi ilyen amit mondasz. Biztos a fordító a hibás.
Felhítam hát az OBD Tuning GmbH-t, ahol egy Mayer nevû úr elmondott mindent.

Röviden összefoglalom:

1. A gyári gari a BMW esetében is megmarad az õ tuningjukkal, azonban ha a hajtáslánc (motoral, váltóval) baj lenne, akkor azt õk állják. Minden másra, mint karosszéria, index, klíma pedig a BMW maga fizeti a garis javításokat.
2. Rákérdeztem a tartósságra, amire azt mondta, hogy rég tönkre mentek volna garanciális térítésben, ha nem lenne ugyanolyan tartós a tuning után az autó, mint elõtte.
3. Megkérdeztem, hogy miként lehetséges ennyivel több erõt kihozni.
Erre az volt a válasz, hogy maga is motofejlesztõként dolgozott és a motorok úgy készülnek, hogy kb. 2-2,5szeres teljesítményt is kibírjanak
és a befecskendezõkben és turbóban rejlõ tartalék azért van, hogy a konkurensek marketing +lóereire bármikor reagálni tudjanak.

Szóval van olyan tuning, ami nem okoz gari vesztést, habár itt aligha van olyan user akinek ilyen kocsija van. Tehát fölös az egész vita.

ELLENBEN mindenki mást, mint hivatalos BMW szerzõdéses partnert a BMW AG NEM ismer el! Semilyen szerelõt!! Teljes a garanciavesztés!!!
Ellenben

MenyusBMW Elküldve: 2010-03-11 12:54 Chip tuning

csatis1 írta:
KASZAMester írta:
-mivel én szinte minden nap megyek be a Bmw.-be,viszek-hozok alkatrészeket,szabad bejárásom van a szerviz részlegbe is.
-és itt Fehérváron ugy mûködik a márka szerviz,hogy minden megkezdett ora kifizetésre kerül,ami 5000+áfa.,és minden szerelési folyamatnak,megvan a pontos,gyári!!!,munka ora levezetése,és azt számolják fel a kuncsaftoknak.Nem az számit hogy mongyuk egy kuplungozást megcsinál a szervizes szerelõ 3-ora alatt,hanem hogy mennyi van rá kiirva.Tehát ha 8ora,akkor az 8x5000+áfa!!
És ez igy van!!
-és elmondanám hogy mindig tele vannak a beállok!!,nem az a lényeg hogy a KIS PISTA-oda vigye a szakszervizbe a lepukkant,csori e36-ját,és vakarozzon 1000ft.-on,abbol nem él meg egy ekkora szerviz.A lényeg hogy a szaftos,céges!!-x5,x6,e60-as csodákat ott csináltassák meg,több százezrekért,és ez a nahgy zsé.


Mester! Csak nálatok a fehérvári szervizben ilyen "olcsó" a munkadíj vagy többféle számlázási mód is létezik?
Békéscsabán voltam a márkaszervizben és elém tettek egy étlapot, amin szét volt válogatva szériánként a munkadíj. A teljesség és pontosság igény nélkül csak úgy ezrekben, tavalyi emlékezetbõl: 1-es: 10e/óra, 3-as: 11e/óra, 5-ös/x3: 13e/óra, 7-es/x5/x6: 15e/óra. Mondom ez nem szentírás, de ilyen összegekre emlékszem.
Ezek szerint lehetséges, hogy az idõszakos szerviz/átvizsgálás és az akkori javítások munkadíja kevesebb lehet, mint amikor valaki hipp-hopp betéved egy fékbetét cserére? Ezt azért nehéz elképzeli, de nem kizárt. Viszont amit leírtam az tényleg annyi!
Azért, hogy kiolvassák a computerem, másfél vagy két óra munkadíját akarták elkérni.


Szó szerint úgy van ahogy írod! Ki vannak téve tipusonként a lehúzós óradíjak. Minél nagyobb az autód annál több zsét perkálsz óránként vagy munkafolyamatonként.
Azt kellne eldönteni, hogy akkor mi is a frankó? Minden amit a BMW jóváhagy és elismer hivatalosan, az csak márkaszervízben szervizelt és beszerelt mûveletekre vonatkozik. Ha nem márkaszervizbe viszed a kocsid már az sem hivatalos. A vicc az egészben, hogy közben nem márkaszervizes, hanem mezitlábas szerelõk mondják meg a tutit. Akkor most mi van?
HIVATALOSAN egy dolog létezik. Márkaszervízben javíttatni, nem tuningolni és betartani, amit apuci mond, amig csak létezik az autód.
Ez a HIVATALOS!
Minden más pedig nem hivatalos.

MenyusBMW Elküldve: 2010-03-11 11:59 Chip tuning

Eapa írta:
MenyusBMW írta:
vsop14 írta:
MenyusBMW írta:
Ez mekkora egy lehúzás már. Gondolom mélg belekerül egy fél millába, mire beszerelik.

+1,5 óra munkadíj a beszerelés..
ha ilyen kemenyen adod elo magad, legalabb olvasd mar el, amirol beszelsz


Az igaz, hogy a fél millán van elég haszna a BMW-nek, de megnézném, hogy 1,5 óra alatt, hogy szedik le a lökõst, építik ki a coolert, teszik vissza a másikat, teszik vissza a lökõst meg építik be az új vezérlõt és programozzák fel. Ha jártál már BMW márkaszervizben és kaptál ott számlát, akkor megnézheted, hogy mire hány óra munkadíjat számláznak ki. De ettõl függetlenül ezek a mûveletek tuti nem férnek bele 1,5 órába. De mindegy is.


Szedjük össze a 1,5 órát. Szerintem 2 ember a lököst 6 perc alatt le és felteszi.


Felhívtam a Wallis BMW Márkaszervízt, amit bárki megtehet.
Kértem tõlük szóban árajánlatot intercooler cserére. A munkafelvevõ 2,5-3 órára taksálta a mûveletet és 30e & Áfa munkadíjra, amihez még elmondása szerint segédanyagok jöhetnek hozzá. Nem értek hozzá de patenteket és csuszkákat említett, hogy lehet azokat cserélni kell pluszban egy lökhárító csere alkalmával, tehtá az még dob akkor az összegen.
Most fogok kérni írásban is egy javítási ajánlatot és akkor kibiggyesztem ide, ha ez kell. És mivel ez HIVATALOS BMW ajánlat lesz, nyilván ez lesz akkor a tutifrankó szentírás.
Biztos amúgy nincs benne gyakorlatuk azért nem 6 perc csak.

MenyusBMW Elküldve: 2010-03-11 10:48 Chip tuning

vsop14 írta:
MenyusBMW írta:
Ez mekkora egy lehúzás már. Gondolom mélg belekerül egy fél millába, mire beszerelik.

+1,5 óra munkadíj a beszerelés..
ha ilyen kemenyen adod elo magad, legalabb olvasd mar el, amirol beszelsz


Az igaz, hogy a fél millán van elég haszna a BMW-nek, de megnézném, hogy 1,5 óra alatt, hogy szedik le a lökõst, építik ki a coolert, teszik vissza a másikat, teszik vissza a lökõst meg építik be az új vezérlõt és programozzák fel. Ha jártál már BMW márkaszervizben és kaptál ott számlát, akkor megnézheted, hogy mire hány óra munkadíjat számláznak ki. De ettõl függetlenül ezek a mûveletek tuti nem férnek bele 1,5 órába. De mindegy is.

MenyusBMW Elküldve: 2010-03-11 07:49 Chip tuning

Robin68 írta: Látom MenyusBMW személyében kaptunk megint egy kedves klubtársat aki nem fog nagy rajongó tábort itt toborozni

Kedves MenyusBMW. Ha bele olvasgattál volna pár topikba és böngészgetted volna ahogy azt a többi klubtárs is teszi akkor felfigyelhettél volna arra az apróságra, hogy itt általában segíteni akarnak egymásnak az emberek, véleményt, tapasztalatot megosztani egymással. Nem pedig a tudást fitogtatni.
Amúgy nem hinném, hogy bmw320d4 tekintélyét itt felül tudnád múlni. Vagy bárkiét aki már régóta klubtag....... .
De ettõl még szívesen látunk itt és osztunk meg veled is tapasztalatokat . Hátha képesek vagyunk még neked is újat mondani......


Kedves Robin!
Az én személyes tapasztalatom, mint pl. Tjanié és tuti, hogy rengeteg más fórumozóé, hogy überkafa a tuningolt BMW. De ezt már leírtam régebben, ha visszaolvasol. Errõl a kitrõl meg leírtam amit gondolok. Néztem a szavazást, miszerint a fórumozók többsége is tuningolja a bömösét és jól tesz szerintem. Aki meg nem az meg úgy teszi jól. Nem észt osztok és csak felhasználó vagyok, csak egybõl még nekem is szembetünt a kitben két felesleges dolog. Fõleg felesleges az elektronika cseréje, amikor azt újra lehetne írni, persze abban nincsen zseton a BMW számára. Tungról meg amúgy is csak az mondhat érdemben tapasztalatot, akinek benne van a kocsijában.
« előző123következő »