MenyusBMW fórum hozzászólásai

MenyusBMW Elküldve: 2010-03-10 21:10 Chip tuning

Hori írta:
SoundkeY írta: Hirdetesbe lattam mar, hogy irtak "gyarilag tobb le" ez csak a csalogato hirdetes vagy nemetbe tenyleg van ilyen ?
Esteleg az emlitett kit van benne....?!


sztem nagyon kevesen veszik meg a csomagot, ütõs nagyon a performance csomag csak kicsit sok az ára, ha lebontod tételekre akkor
chiptuning kb 100eft
cooler 50eft ért már szép nagyot lehet kapni


a nagyobb ventit kihagynám mert annak csak akkor van értelme ha extrémen hajszolod a gépet / és ki az a hülye aki széttapossa a 20d-t?/


100%-ban igazad van! Megvenni a gyárival megegyezõ coolert és elektronikát egy vagyonért... agyam eldobom....
Van a neten pár brutál nagy cooler 320d meg 330d, hez na azok már hoznak és azt hiszem, hogy fõleg nyomatékot.
Utánakeresek!

MenyusBMW Elküldve: 2010-03-10 21:07 Chip tuning

bmw320d4 írta:
Woockie írta:
MenyusBMW írta: Aki itt azt szajkózza, hogy BMW-nek nem való a tuning, azt húzzon egy karimás kalapot a fejére és járjon a "mások autójával" (IKUZUS). LOL!

Egy ujabb mernokot hallhattunk a temahoz szolni.


Ha 600 mérnök mondaná el, akkor is ez lenne a véleményük.

A 20d és a 30d hûtõ valóban megegyezik annyiban, hogy 2 db csövet lehet rákötni, másban viszont nem.


A nagy "szakértõ úr" ismét rosszul tud valamit. Ajánlom figyelmbe az online ETK-t. 318d-tõl 330d-ig ugyanaz az intercooler van minden mocihoz.

Original-Ersatzteilenummern / OE-Vergleichsnummern dienen zu Vergleichszwecken:

17517789793 / 17517793370

Fahrzeug - Modell ab Baujahr:

BMW 3 (E46) 318 d 2003-03
BMW 3 (E46) 330 d 2003-03
BMW 3 (E46) 330 xd 2003-03
BMW 3 Compact (E46) 318 td 2003-03
BMW 3 Coupe (E46) 330 Cd 2003-03
BMW 3 Touring (E46) 318 d 2003-03
BMW 3 Touring (E46) 320 d 2001-09
BMW 3 Touring (E46) 330 d 2003-03
BMW 3 Touring (E46) 330 xd 2003-03

Mégegyszer mondom. Ez a gyári kit egy lehúzás. Csak a program a lényeg!

MenyusBMW Elküldve: 2010-03-10 18:28 Chip tuning

bmw320d4 írta: Sziasztok!

Mivel itt az oldalon említette egyszer valaki, hogy Németországban már vannak olyan tuningcégek, amelyeknek a BMW AG engedélyezte a programmódosítást, vettem a fáradtságot, és megkérdeztem levélben a BMW Magyarországot, hogy tényleg létezik-e ilyen, és hogy megmarad-e a gyári garancia.

"Tisztelt Nagy Úr!

Köszöntjük Önt a BMW Magyarország Ügyfélszolgálatán.
Levelét továbbítottam a BMW Magyarország mûszaki szakértõjének. A válasz megérkezéséig szíves türelmét kérem.

Továbbra is örömmel állunk rendelkezésére.
Üdvözlettel:
BMW Magyarország ÜgyfélszolgálatCsókás Anna

BMW Group
Magyarország"

"Tisztelt Nagy Miklós!

Köszönöm, hogy türelmével megtisztelt minket.
Az Ön által keresett eljárásra a BMW AG rendelkezik saját, hivatalos készlettel, amely hivatalos márkakereskedéseken és –szervizeken keresztül érhetõ el, minden egyéb eljárást elutasít.
Csatolva találja az errõl szóló német nyelvû leírást (sajnos jelen pillanatban magyar nyelvû leírást nem tudunk Önnek biztosítani).
Az ajánlott bruttó fogyasztói ára 586.000.- HUF + 1,5 óra munkadíj.


Remélem, válaszommal segítségére voltam."

Nos, a pdf-et is megkaptam...

A melléklet szerint a 320d még kap 20kw-ot és 40Nm-t, persze a gyári garancia továbbra is megmarad.

A szett tartalmaz:
-egy új motorvezérlõt (hardverváltás)
-nagyobb töltõlevegõhûtõt
-módosított töltõlevegõcsövet és tömítést
- egy nagyobb teljesítményû hûtõventillátort (600W)
- egy szett aluplakettet
- autómata váltó esetén egy erõsített Wandlert !!!!!! (Ez már nem 585e FT-os csomag)




A BMW AG szerint javasolt a a fékrendszert is cserélni a "performance" szettre az esetleg megnövekedõ hõterhelés miatt.

Ezekbõl kiderül, hogy csupán programmódosítással nem lehet úgy elérni teljesítménynövekedést, hogy ne károsodnának motoralkatrészek.

Ennyit a gyárilag jóváhagyott tuningról.....


Ez mekkora egy lehúzás már. Gondolom mélg belekerül egy fél millába, mire beszerelik. Ráadásul a töltõlevegõhûtõt is cserélik, mikor a 320d és 330d -ben is ugyanaz van benne gyárilag is!

Aki ezt kifizeti az meg is érdemli. Egy jó tuningprogit az autónak és kész. Gondolom vannak itt még jó páran, akiknek van chippelt kocsijuk és élvezik a többlet LE-t. Akinek meg magyar a "hivatlos" duma kell, az vegye meg a kitet, amiben egyedül az elektronika hoz valamit amúgy is.
Ez is a bizonyítéka, hogy bizony maga a programozás mindennek a nyitja.
Minek cseréli ki a BMW az elektronikát, amikor csak a programot kell benne átírni? Biztos a csip is strapabíróbb benne, mi? Jobban bírja a kopást?

Egyébiránt ma felhívtam az OBD Tuning GmbH-t, mert kiváncsi voltam én is, hogy mi az igazság és valóban közölték, hogy 16 márkához, köztük a
BMW-hez kínálnak tuningot, amivel megmarad a gyári garancia. Adnak minden tuningolt autóhoz egy kisérõ oklevelet is.
Az is igaz, hogy ez csak Németország, Ausztria és Svájcra vonatkozik egyelõre, mert mindig az importõr dönt elsõ körben a garanicáról, és velük már meg tudtak állapodni. Gondolhatod, hogyha ez nem lenne igaz, akkor már rég nem lenne ez kint a honlapjukon, mivel a gyártók ügyvédei réges-rég ízekre szedték volna a céget.
http://www.obd-tuning.de/produ...uning-gmbh

Szóval ez a valóság. Németországban a legújabb felmérés szerint, minden negyedik évét betöltött autó 58%-a már tuningolt. A BMW pedig közösen vezeti a listát a VW-csoprttal! A BMW egy ízig-vérig sportmárka, aminek a tuning a lételeme. Legtöbben már úgy veszik a kocsit, hogy nézik mit lehet belõle tuninggal kihozni. És ezt bizony a gyártók is pontosan tudják, azért hagynak benne tartalékot. Aki itt azt szajkózza, hogy BMW-nek nem való a tuning, azt húzzon egy karimás kalapot a fejére és járjon a "mások autójával" (IKUZUS). LOL!

MenyusBMW Elküldve: 2010-01-08 14:29 Részecskeszûrõ_

bmw320d4 írta:
Kristof77 írta: De vannak tipusok pl. amirõl tudok az Chevrolet Captiva 2.0 dízel, ahol rengeteg gond volt a részecskeszûrõvel és a gyár rengeteg programfrissítést csinált ezért. A BMW ezen a téren (is) igen jó munkát végzett és gond nélkül elmegy többszázerer km-t egy részecskszûrõ még tuninggal is, feltéve, ha az jól van megírva.


Pont ezért kellene tuning elõtt az aktuális standra húzni az egész autót, hogy a kisebb hibák ki legyenek küszöbölve + nem elhanyagolható tényezõ az sem, hogy egy új szoftver minden esetben jobb hatásfokot hoz.

A jól megírt tuning....
Ahhoz, hogy a DPF élettartama ne csökkenjen, nem elég csak a tüzelõanyag/levegõ mennyiségeket és minõségeket változtatni, szükség lenne az AGR kivezérlését is nagyon pontosan hozzáigazítani, mivel a DPF regenerációhoz szükség van megfelelõ mennyiségû nitrogénoxidra, ennek hiányában lehetetlen a regeneráció és nagyon hamar eltömõdik a DPF.
Persze, ki is lehet fúrni egy DPF-et csak azzal nem számolnak az elkövetõk, hogy a turbó(k) kivezérlése pontosan a gyári folytásra van méretezve, hozzászámolva a DPF aktuális állapotát is.


Csak pislogok...

MenyusBMW Elküldve: 2010-01-06 21:45 Részecskeszûrõ_

Tjani írta: Igen az ATC blog ba az én gépem szerepel.
A chippelés után szerinted mire kell vigyázni, gondolom sûrûbb olajcsere stb.



Én ugyanúgy használtam minden atcnál chippelt autómat, mint a gyárit és soha semmi bajom nem volt. Tegyük hozzá, hogy németországban lakom és a gázpedál többet van a padló közelében, mint máshogy. Átlagban 200-as utazóval járok a 330d coupemmal. Mondjuk húszezrenként én lecseréltetem az olajat, pedig a computer szerint harmincötezret is el tudnék menni. Van aki tízezrenként cserélteti, de az talán túlzás.

MenyusBMW Elküldve: 2010-01-06 20:10 Részecskeszûrõ_

Tjani írta: Eapa köszi a megnyugtató hozzászólást, teljesen ésszerû amit írtál lehet kukába dobom a 235/65 ös gumikat mert üzemanyagba nem túl gazdaságos. Most az autó fogyasztása pálya 140 km/h 8.8 l a nyári gumikkal 7.5 l/100 km bc szerint
Egy kicsit gondolkodóba estem, ha most így gyorsul a nagy gumikkal mit fog csinálni a nyári kisebb könnyebb gumikkal

Menyus le a kalappal, amit te itt összeszedtél nekem ez a bizonyíték az én hülyeségemre, ha szervízbe viszem biztos kicseréltetik velem a fél motort.
A céget aki a boxot berakta nem akarom eltiporni mert lehet, hogy sok más autót jól megcsináltak, ha akarod pü. be elküldöm a nevüket.
A chippet az ATC csinálta írtam is pár sort a "itt egy cikk az ATC munkájáról"
ba


Az atc blogban a te kocsidról írnak akkor gondolom. Látom megmérték és jó lett. Nekem már több kocsimat csinálták, nem is megyek máshova tuningolni.

MenyusBMW Elküldve: 2010-01-06 16:31 Részecskeszûrõ_

Eapa írta:
Tjani írta: Köszi a tippet tetszenek a 3-as gépsárkányok is, de erre a típusra gyúrtam pár évet.
Eredeti méretû alufelnivel, gumival / R 17 235/55 / 205 km/h a vége
amik most rajta vannak X5 ös felni darabonként kb. 6-7 kg al nehezebbek,
és a gumiméret R 17 235/65 re változott erre a kis apróságra tippelnék még.
A nyári gumikkal 235/55 eredeti felni elég korrekt volt a gyorsulása pedig nem túl jó a súly Lóerõ elószlás 1750 kg a vas 151 pacihoz.
December végén chippelve lett a gép, most gyorsul mint állat / 410 Nm /
5. be még elmegy, de ha felgangolom 6 ba 120-130 km/h nál elfogy a cufla.

Pffffúúú elmehetnék regényírónak


/55 helyett /65 az nem kis apróság, hidd el nekem. Gyakorlatilag lebutítottad egy kicsit az autódat. Mivel nagyobb a kerékátmérõ, rosszabbul gyorsul, amit érzel, ergó jobban nyomod neki, többet kajál, nagyobb a füst (?), részecskeszûrõ eldugult?
Nekem a nyári gumi 245/40/17-es a téli 225/45/17-es és a télivel sokkal jobban gyorsul a verda pedig váltóméret. Gondolom a 245-ös gumiban több anyag van, nehezebb. A következõ nyári biztos 225-ös lesz.


A nagyobb kerekekkel változik az órán mutatott érték. 185-nél nem is 185-el mész, hanem gyorsabban.

Van egy progi, amibõl kerékméret+áttétel+fordulatszám alapján ki lehet számolni a valós sebességet. Ezek szerint.

A.
235/55/17 gumikkal 6.-ban 4000 fordulatszámnál 204-el mész.
B.
235/65/17 gumikkal 6.-ban 4000 fordulatszámnál 218-al mész!!!!
És már 3700-nál meg van a 200 km/h!!!!

Itt van a program:
http://scirocco.org/gears/

Itt meg az X3 áttételei:
http://www.treffseiten.de/bmw/..._04_09.pdf

Szóval szerintem minden rendben lehet az autódal, ennyit tud, csak most csal lefele az órád. Milyen boxod volt egyébként és ki csinálta utána a tuningot?

MenyusBMW Elküldve: 2010-01-06 08:12 Részecskeszûrõ_

Tjani írta: Mikor még benne volt a box, az autó át állt vész üzemmódba ami azt jelenti. hogy 110 km/h nál többel nem ment az autó, és 2200 as ford/perc fölé se lehetett pörgetni.
Hibakód kiolvasás részecskeszûrõ hiba
A kérdésedre válaszolva, a nyomatékkal nincs gond, de valahogy nem tudom kicsalogatni a lovakat a karámból 3000 ford/perc felett
5.ben, de fõleg 6. ban kicsit erõtlennek tûnik a gép a végsebesség 15 km/h val elmarad az eddigi értékektõl, és a fogyasztásom is kb 1 l/100 km nõtt fõleg autópálya tempónál.
Gondolkodtam azon, hogy esetleg más is kapott, egy légtömegmérõ takarítás lehet nem ártana :

Van valakinek javaslata mit lenne érdemes kipucolni, átnézni :
A válaszokat elõre is köszi


Menjél vele sokat autópályán. Az X3-nak nem túl nagy a végsebessége, ami nem is csoda. Nagyon-nagyon hosszú egyenes kell, hogy 180 fölé menjen a mutató. Ha nagyobb végsebesség kell, akkor vegyél egy sima hármast.

MenyusBMW Elküldve: 2009-11-18 10:07 ATC Nova chiptuning és szerviz

Balu írta:
MenyusBMW írta:
Visszaolvastam és semmit nem írt róluk...

2009-et írunk. Ne kelljen már arról beszélgessünk, hogy mi van egy boxban... Gondoltam kicsit komolyabb szinvonalon is lehet itt beszélgetni és érvelni.
Saját maga írta le egyébként, hogy alig tudott lehagyni egy tuningolt 320d-t a boxos 330d-vel, amin nem is csodálkozom.


Egy kicsit jobban vissza kellene ,úgy novenber 6.-a tájékáig,ha ezzel segítettem.
Nekem egyébként nincs tapasztalatom box-ügyileg.Ez elõtt egy chipes autóm volt.Nálam soha nem volt padon (én már így vettem),de a hasonló motorral szerelt négykerekes verziót nem kicsit hagyta ott.Plusz más kipufogórendszer került alá (sport leömlõkkel).Azóta is visszasírom .

Üdv.


Ja. Leírta, hogy egyszer volt egy autója, amit valamiért nem lehetett tuningolni. És? Tudomásom szerint a gyári szóráson belül akadnak ilyen autók. És?

MenyusBMW Elküldve: 2009-11-18 08:56 ATC Nova chiptuning és szerviz

Balu írta:
MenyusBMW írta:



Csak nem szétcsavartad és belenéztél a boxodba? Szerencse, hogy a rémülettõl még visszataláltál a pc-ig.
ASC egy vicc... Komoly tunerekrõl beszéltem és nem csilli-villi kamucégekrõl. De tudod mit? Vegyél 2000 euróért egy ellenállást, matricás dobozban.

Segítek: Komoly a Hamann, Alpina, Superchips vagy az OBDTuning.
Hogy mi bajod volt az ATC-vel aztán nem sikerült leírnod. Valszeg semmi.
Tavasszal jövök haza, addig vegyél még 3 boxot és kössed sorba õket, hogy legyen esélyed a "lúzer" tuningom ellen!!
Három box sorbakötve az tuti 500LE lesz, a boxosnak meg 3x2000 euró a kasszába! Esetleg rakhatsz még boxot a tankba is, hogy már ott átprogramozza az ellenállás, ja elnézést a processzor a benzint!


Nos,ha kicsit visszaolvasnál,akkor talán megtalálnád,hogy mis is volt a Kollégának a problémája az ATC-vel.
Egyébként gratula a stílusodhoz!

Üdv.


Visszaolvastam és semmit nem írt róluk...

2009-et írunk. Ne kelljen már arról beszélgessünk, hogy mi van egy boxban... Gondoltam kicsit komolyabb szinvonalon is lehet itt beszélgetni és érvelni.
Saját maga írta le egyébként, hogy alig tudott lehagyni egy tuningolt 320d-t a boxos 330d-vel, amin nem is csodálkozom.

MenyusBMW Elküldve: 2009-11-17 21:18 ATC Nova chiptuning és szerviz

BarG írta:
MenyusBMW írta:
BarG írta:
MenyusBMW írta:



Szerintem csak az volt a baj, hogy rossz helyen voltál és nem programot irattál az autódra! A boxokat flejetsd el, azokban mind csak 1 ellenállás van, ami megemeli a railnyomást. De ahogy én tudom a programban vannak nyomaték és befecskendezési korlátok is, melyek módosítása nélkül nincs érezhetõ növekedés. Az ATC-nál vagy más jó tunernél voltál?


Ne haragudj, de a boxokról alkotott képed eléggé elavult, sõt kihallani vélem sok olyan csipes neten terjedõ véleményét, akik erõsen ferdítik a valóságot. A boxoknak ugyanis elég sok minõségi szintje akad, az az átverõs box, ami csak egy poti, vagy ellenállás, ma már nagyon ritka. A legtöbb box valójában mikrocontroller, amik valamely paramétert odébb tolnak, sõt van már olyan is, ami piggyback vezérlõként teljesen tud mindent, mint egy csiptuning. Mondjuk 2x-3x annyiba kerül, mint egy csiptuning ....
Ez viszont nyom nélkül visszacsinálható, nem úgy, mint a csipelés.

És igen, off autóval voltam az ATC-nél. Azóta se mertem egyetlen autóval se csiptuningra menni ......


Az utolsó mondatodat részleteznéd?

Még nálunk Németországban is köztudott, hogy a boxban (mindegy, hogy mirõl szól a kamu marketingvaker) csak ellenállási mért értékeket lehet hamisítani. Hogy ezt egy potméter, ellenállás vagy mikrkontroller csinálja az egymindegy!
Egy komoly BMW-Tuner sem árul boxot!!! Pl. lásd Hartge. Vajon miért?
Az meg végképp kamu, hogy beállított programot toltak fel a Steinbauerboxra, max ezt mondták neked és átvertek....
A legújabb többszázerer forintos steinbauerekben is csak egy ellenállást lehet csavarni. Na ez amit neked is arréb tekertek. Pár csavar tartja össze a box házát, hogy ne lássad a belsejét. Szedjed szét és ott lesz benne a potméter.


AC Schnitzer ...... és nem reagálnék többet a hozzászólásaidra.


Csak nem szétcsavartad és belenéztél a boxodba? Szerencse, hogy a rémülettõl még visszataláltál a pc-ig.
ASC egy vicc... Komoly tunerekrõl beszéltem és nem csilli-villi kamucégekrõl. De tudod mit? Vegyél 2000 euróért egy ellenállást, matricás dobozban.

Segítek: Komoly a Hamann, Alpina, Superchips vagy az OBDTuning.
Hogy mi bajod volt az ATC-vel aztán nem sikerült leírnod. Valszeg semmi.
Tavasszal jövök haza, addig vegyél még 3 boxot és kössed sorba õket, hogy legyen esélyed a "lúzer" tuningom ellen!!
Három box sorbakötve az tuti 500LE lesz, a boxosnak meg 3x2000 euró a kasszába! Esetleg rakhatsz még boxot a tankba is, hogy már ott átprogramozza az ellenállás, ja elnézést a processzor a benzint!

MenyusBMW Elküldve: 2009-11-17 18:15 ATC Nova chiptuning és szerviz

BarG írta:
MenyusBMW írta:



Szerintem csak az volt a baj, hogy rossz helyen voltál és nem programot irattál az autódra! A boxokat flejetsd el, azokban mind csak 1 ellenállás van, ami megemeli a railnyomást. De ahogy én tudom a programban vannak nyomaték és befecskendezési korlátok is, melyek módosítása nélkül nincs érezhetõ növekedés. Az ATC-nál vagy más jó tunernél voltál?


Ne haragudj, de a boxokról alkotott képed eléggé elavult, sõt kihallani vélem sok olyan csipes neten terjedõ véleményét, akik erõsen ferdítik a valóságot. A boxoknak ugyanis elég sok minõségi szintje akad, az az átverõs box, ami csak egy poti, vagy ellenállás, ma már nagyon ritka. A legtöbb box valójában mikrocontroller, amik valamely paramétert odébb tolnak, sõt van már olyan is, ami piggyback vezérlõként teljesen tud mindent, mint egy csiptuning. Mondjuk 2x-3x annyiba kerül, mint egy csiptuning ....
Ez viszont nyom nélkül visszacsinálható, nem úgy, mint a csipelés.

És igen, off autóval voltam az ATC-nél. Azóta se mertem egyetlen autóval se csiptuningra menni ......


Az utolsó mondatodat részleteznéd?

Még nálunk Németországban is köztudott, hogy a boxban (mindegy, hogy mirõl szól a kamu marketingvaker) csak ellenállási mért értékeket lehet hamisítani. Hogy ezt egy potméter, ellenállás vagy mikrkontroller csinálja az egymindegy!
Egy komoly BMW-Tuner sem árul boxot!!! Pl. lásd Hartge. Vajon miért?
Az meg végképp kamu, hogy beállított programot toltak fel a Steinbauerboxra, max ezt mondták neked és átvertek....
A legújabb többszázerer forintos steinbauerekben is csak egy ellenállást lehet csavarni. Na ez amit neked is arréb tekertek. Pár csavar tartja össze a box házát, hogy ne lássad a belsejét. Szedjed szét és ott lesz benne a potméter.

MenyusBMW Elküldve: 2009-11-17 08:34 ATC Nova chiptuning és szerviz

BarG írta:
SoundkeY írta: dob:


Barg:

Amugy neked mi a tapasztalatod a kulonfele modositasokkal ? Osszevetve a "mért" es "tapasztalat", "gyakorlat" osszehasonlitasaval ?


Amirõl nyilatkozhatok:
- sportlégszûrõ: egy dekával több lóerõ vagy nyomaték se jött, de az igaz, hogy hamarabb felébredtek a lovak, vagyis alacsonyabb fordulaton indult meg a gép - de végülis túladtam rajtuk (betétszûrõ volt és kettõt vettem, mert cserélni macerás - többek közt ezért is adtam el)

- box - elõször Steinbauerral próbálkoztam - rezonált tõle az autóm - visszaadtam

- box - Küberl - jó! de a végsebesség növelés hanta, aztán egy ideig hitegettek az Unichip forgalmazói, hogy az alkalmas lesz a végsebességkorlát feloldására, ezért a Küberlt eladtam - ma is bánom - aztán az Unichipesek mégis viszakoztak a végsebesség felszabadítástól, így nem vettem meg. A Küberlt több állásban is lemérettem Istvánkóéknál, egy 15%-ot simán ki lehet vele hozni, többet nem.

- gyárilag a 410Nm-es gépemet 460 Nm-esnek mérték. Az én gépem valamiért nem szereti a túl nagy nyomatékot, mert eddig mindig rezonálással válaszolt rá. A Küberlnél is ha a teljes +erõt használtam, akkor rezonált, ezért egy gyengített progit kértem rá, amit el is árultak, hogy hogyan kell ráprogramozni. Ezzel tökéletesen mûködött a gép.

- most csak egy light-os metanol/víz befecskendezõ rendszer segít a gyorsításban, meg a szívórendszerem korommentesen tartásában, ennek hatásait nem méricskéltem. De volt már rá példa, hogy hajszálpontosan ugyanolyan autóval gyorsultunk az M3-on, mint az enyém, eléggé ott tudtam hagyni, pedig elvileg csak a vízbefecsi volt a különbség. Hacsak a másikban nem volt egy negatív csiptuning.

- elõfordult már, hogy találkoztam olyan 2d-vel, amitõl allig voltam gyorsabb, nehezen hittem, hogy valóban 2d, meg találkoztam már olyan 535d-vel, ami nem tudott meglógni elõlem. Pedig annak meg sokkal jobban kéne mennie. Nem tudom gyárilag mekkora szórások vannak, mondjuk azzal nem számolok, hogy nem nyomták eléggé a jobbszélsõ pedált, mert nálam az utolsó osztás után feküdt a mutató, az meg nem megy félgázzal.


Szerintem csak az volt a baj, hogy rossz helyen voltál és nem programot irattál az autódra! A boxokat flejetsd el, azokban mind csak 1 ellenállás van, ami megemeli a railnyomást. De ahogy én tudom a programban vannak nyomaték és befecskendezési korlátok is, melyek módosítása nélkül nincs érezhetõ növekedés. Az ATC-nál vagy más jó tunernél voltál?

MenyusBMW Elküldve: 2009-11-10 17:40 ATC Nova chiptuning és szerviz

Tyetyi írta:
YELLOW írta: nah ez kókány munka, és finoman fogalmaztam

bmw320d4 írta: Itt is van egy "Chiptuning a gyakorlatban":

Tavaly jött javításra, alig akart indulni, ha beindult, kormolt mint állat és nem bírt menni.
A hibatároló üres volt, viszont elõtte 2 hónappal chipelték meg Gyõrben.
Dróttal és ragsztópisztollyal javította meg az ember, miután nem csak a PAD-eket, de még 2centi fóliát is leégetett.

[URL=http://kep.ivpicture.hu/223308.jpg][/URL]

Atyaúristen! Az ilyennek sündisznót a seggébe....


Akkor az ATC mégis tud valamit?


[/img]

MenyusBMW Elküldve: 2009-11-08 08:51 ATC Nova chiptuning és szerviz

Szemy írta:
Zolee írta: Nem értem, viszont érdekel. Hogy kell azt érteni h "a teljesitmenygörbet egy, az origobol huzott egyenes erinti"?


Az origobol kiindulva huzol egy erintöt a teljesitmenygörbehez. Ugy lehet szemleletesen elkepzelni, mintha az y-tengelyt elkezded elforgatni az x-tengely fele. Amikor eleri (erinti) a teljesitmenygörbet, annal a fordulatszamnal kell lennie nyomatekmaximumnak.


Berajzolnád ezt egy gyári teljesítménymérésen és belinkelnéd ide? Köszi!