bmw320d4 írta:
Sziasztok!
Mivel itt az oldalon említette egyszer valaki, hogy Németországban már vannak olyan tuningcégek, amelyeknek a BMW AG engedélyezte a programmódosítást, vettem a fáradtságot, és megkérdeztem levélben a BMW Magyarországot, hogy tényleg létezik-e ilyen, és hogy megmarad-e a gyári garancia.
"Tisztelt Nagy Úr!
Köszöntjük Önt a BMW Magyarország Ügyfélszolgálatán.
Levelét továbbítottam a BMW Magyarország mûszaki szakértõjének. A válasz megérkezéséig szíves türelmét kérem.
Továbbra is örömmel állunk rendelkezésére.
Üdvözlettel:
BMW Magyarország ÜgyfélszolgálatCsókás Anna
BMW Group
Magyarország"
"Tisztelt Nagy Miklós!
Köszönöm, hogy türelmével megtisztelt minket.
Az Ön által keresett eljárásra a BMW AG rendelkezik saját, hivatalos készlettel, amely hivatalos márkakereskedéseken és –szervizeken keresztül érhetõ el, minden egyéb eljárást elutasít.
Csatolva találja az errõl szóló német nyelvû leírást (sajnos jelen pillanatban magyar nyelvû leírást nem tudunk Önnek biztosítani).
Az ajánlott bruttó fogyasztói ára 586.000.- HUF + 1,5 óra munkadíj.
Remélem, válaszommal segítségére voltam."
Nos, a pdf-et is megkaptam...
A melléklet szerint a 320d még kap 20kw-ot és 40Nm-t, persze a gyári garancia továbbra is megmarad.
A szett tartalmaz:
-egy új motorvezérlõt (hardverváltás)
-nagyobb töltõlevegõhûtõt
-módosított töltõlevegõcsövet és tömítést
- egy nagyobb teljesítményû hûtõventillátort (600W)
- egy szett aluplakettet
- autómata váltó esetén egy erõsített Wandlert !!!!!! (Ez már nem 585e FT-os csomag)
A BMW AG szerint javasolt a a fékrendszert is cserélni a "performance" szettre az esetleg megnövekedõ hõterhelés miatt.
Ezekbõl kiderül, hogy csupán programmódosítással nem lehet úgy elérni teljesítménynövekedést, hogy ne károsodnának motoralkatrészek.
Ennyit a gyárilag jóváhagyott tuningról.....
Ez mekkora egy lehúzás már. Gondolom mélg belekerül egy fél millába, mire beszerelik. Ráadásul a töltõlevegõhûtõt is cserélik, mikor a 320d és 330d -ben is ugyanaz van benne gyárilag is!
Aki ezt kifizeti az meg is érdemli. Egy jó tuningprogit az autónak és kész. Gondolom vannak itt még jó páran, akiknek van chippelt kocsijuk és élvezik a többlet LE-t. Akinek meg magyar a "hivatlos" duma kell, az vegye meg a kitet, amiben egyedül az elektronika hoz valamit amúgy is.
Ez is a bizonyítéka, hogy bizony maga a programozás mindennek a nyitja.
Minek cseréli ki a BMW az elektronikát, amikor csak a programot kell benne átírni? Biztos a csip is strapabíróbb benne, mi? Jobban bírja a kopást?
Egyébiránt ma felhívtam az OBD Tuning GmbH-t, mert kiváncsi voltam én is, hogy mi az igazság és valóban közölték, hogy 16 márkához, köztük a
BMW-hez kínálnak tuningot, amivel megmarad a gyári garancia. Adnak minden tuningolt autóhoz egy kisérõ oklevelet is.
Az is igaz, hogy ez csak Németország, Ausztria és Svájcra vonatkozik egyelõre, mert mindig az importõr dönt elsõ körben a garanicáról, és velük már meg tudtak állapodni. Gondolhatod, hogyha ez nem lenne igaz, akkor már rég nem lenne ez kint a honlapjukon, mivel a gyártók ügyvédei réges-rég ízekre szedték volna a céget.
http://www.obd-tuning.de/produ...uning-gmbhSzóval ez a valóság. Németországban a legújabb felmérés szerint, minden negyedik évét betöltött autó 58%-a már tuningolt. A BMW pedig közösen vezeti a listát a VW-csoprttal! A BMW egy ízig-vérig sportmárka, aminek a tuning a lételeme. Legtöbben már úgy veszik a kocsit, hogy nézik mit lehet belõle tuninggal kihozni. És ezt bizony a gyártók is pontosan tudják, azért hagynak benne tartalékot. Aki itt azt szajkózza, hogy BMW-nek nem való a tuning, azt húzzon egy karimás kalapot a fejére és járjon a "mások autójával" (IKUZUS). LOL!