Rorybreaker fórum hozzászólásai

Methos Elküldve: 2017-07-04 16:10 Hifi beszerelése e46-ba

Sziasztok, Hifis volna esetleg 11 kerben aki ismerős? (legalábbis itt lakik fórumon)
Szívesebben megyek innen egy kollégához mint google baráthoz.

Probléma:
e46 touring hátsó hangszórói és a mély fura hangokat produkálnak, és rá kéne nézni, hogy mi lehet a gond. Nem kázrátéttel, vagy távgyógyítással.

Köszi
Szilárd

Methos Elküldve: 2017-04-05 09:48 Tolató radar

lacos76 írta:
lantika írta:
lacos76 írta:
hil írta:
lacos76 írta: Sziasztok! Van egy E46 318i touringom. A tolató radar hátramenetbe kb 10 másodpercig sípol gondolom valamelyik szenzor vagy elektronika. Lehúznám egyesével a szenzorokat az elektronikáról de nem tudom, hogy hol van elhelyezve.

Szia!
A vezérlője a hátsó üléssor és a pótkerék és a pótkerék közötti részen van a burkolat alatt.
Szerintem egyszerűbb levenni a szenzorról a csatlakozót. Olvastam, hogy valami cicergést lehet hallani a szenzornál, amelyik működik


Köszi megtaláltam a vezérlőt de azon közös csatlakozója van a 4 érzékelőnek így megnéztem az érzékelőket kettő nem "cicereg" lehúztam de a sípolás úgy sem múlik el. Lehetséges, hogy kettő rossz és az nem megoldás, hogy lehúzom őket. Mindenesetre rendeltem két érzékelőt ebayról így valószínű nem eredeti remélem azok is jók.


Nem eredeti csak a 2 közepsö lehet. Szelsöbe eredeti kell.

Köszi akkor ha megérkeznek átcserélgetem úgy, hogy a két működő eredeti szélen legyen.




Lacos76 Hála és Köszönet. nekem megérkezett a pót szenzor, és nem tudtam ezt hogy csak a középső kettő lehet nem eredeti... ahogy kicseréltem (mivel a bal szélső volt rossz és abba tettem egy utángyártottat) egyből életre kelt!!!!!! Köszönöm!

Methos Elküldve: 2016-04-22 09:36 Izzítás vezérlõ

Sziasztok,
Ha valakinek van kedve forrasztgatni, mert neki úgy jó, akkor nálam van egy izzitó relé ami vélhetően rossz.
Nem szedtem szét, de kicseréltem, mivel mind a 4 gyertyát hibának adta a diag.

Methos Elküldve: 2016-02-26 14:12 Autóvásárlás

dudu írta: Sziasztok. Hamarosan szeretnék egy E46-ot venni. Kicsit lehet fura a kérdésem, de gyűjtögetem az infókat. Ezen a dolgon mindig megakad a szemem. A használt autók között rengeteg olyan kocsi van ahol eltér az első-hátsó-oldalsó irányjelző színe.(sárga-fehér) Gondolom a gyárból egy kocsi sem jött így ki, de mik lehetnek az okok, ami miatt így van egy autón? Valamelyiket nehéz beszerezni vagy kicserélni? Akinek így van a kocsiján és tudja az okát, megírhatná nekem. Valamiért ha ilyet látok, mindig arra asszociálok, hogy törve volt valamelyik része és ilyen volt kéznél... köszi előre is!


Egyik ami érdekes hogy felfelé vagy lefelé hajlik a lámpatest. FL előtt és után
A másik, hogy FL esetén is lehetett kérni sárga indexel...
Van aki kicserélte az FL előttin is. (ott gyárból fehérrel nem jött ki tudtommal)
BMW egy legó autó, mindent lehet csere-berélni össze vissza (szinte)...

Methos Elküldve: 2016-02-18 14:35 Hangszóró infó

pityke1001 írta: Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni.Pár napja vettem egy 2005-ös 320d-t ..6hangszóró van benne +2 mély az ülés alatt... egyszer csak az első hangszórók elhallgattak..csak a hátsó 2 szól a kalaptartóban, mi lehet az oka ?
egyébként gyárilag van benne erősítő?
Még új vagyok a BMW-k terén Segítségetek előre is köszönöm


esélyes hogy a végfok a radio modulban megadta magát..
JK NAVI kolléga nagyon ért ehhez...vele vedd fel a kapcsolatot.

Methos Elküldve: 2016-02-12 08:41 izzítógyertya

szotakdavid írta:
kundof1 írta:
Zolika1980 írta:
Methos írta: Sziasztok,
Korábbi bejegyzésemet nem találom valamiért, ezért ide bedobnám újra::
2004 e46 150LE aut.
Hibatárolóban 4 hiba a 4 gyertya A link neve Kérlek nézzetek rá hozzáértők...!

Semmi más hiba nincs. Kitörlöm, utána azonnal visszadobja a hibát.

Eddig a vezérlőre gyanakszom, de nem dobja azt ki hibának

Tünetet nem érzékelek..vagy mit kéne észlelnem?


Szia. Lehet korábban már írták válasznak ezt. Nekem is csak gyertyákat hozta hibának (1-3). Cseréltük mind a négyet (ha már egyszer szétszedtük), majd megint hozta a gyertyahibát. Vettem új vezérlőt és csere. Ezután nem írt hibát a gyertyákra. A vezérlőre meg előtte sem, pedig az kuka volt.


Nekem is nemrég lett kicserélve mind a 4 gyertya, nem sokat mentem vele azóta és msot kiirta, h 11-3 oda van, de kiírta h a vezérlő se jó..



Vezérlő csere és jó lesz!


Köszönöm a válaszokat mindenkinek. Amint megérkezik, és benn van leírom, összefoglalva, hogy más már egyből tudja és ne kelljen összemazsolázni.

Methos Elküldve: 2016-02-11 14:43 izzítógyertya

Tano írta:
Methos írta: A gyertya csere augusztusban volt. Akkor töröltük a hibát és azóta jártam vele. Mivel nem volt sem hiba lámpa sem tünet , de semmi ezért nem is foglalkoztam vele. Kollégám kocsiját olvastam ki és bedugtam enyémbe is csak úgy mert miért ne. Így derült fény a turpisságra, hogy a hiba pedig ott van... Azóta 2szer töröltem, mentem vele, és újra előjött. Csak KM-t aktualizálja.... Megnéztem a hibakódot 4212 4222 4232 4244 Activation interrupted.... Erre a gugli hoz pár külfödi példát, de ott azért voltak tünetek....Itt meg vagy nincs vagy nem tudom mit kéne látnom éreznem....


Ilyen enyhébb időben nem lesz különösebb tünete, talán egy kicsit többet teker indulásnál, meg beindulás után egyenetlenebb lehet a járása míg be nem melegszik eléggé. De ha így használod jó ideje, akkor nyilván nem látsz különbséget.
Mérd ki a gyertyákat, az a legegyszerűbb, ha azok jók, akkor marad a vezérlőcsere.


Jó ok, tehát nem nagy para, de azért jobb nem kisérteni az ördögöt. Berendeltem a kontrollert és beteszem, ha találok a közelben egy aknát

Methos Elküldve: 2016-02-11 14:14 izzítógyertya

YELLOW írta:
Methos írta: Sziasztok,
Korábbi bejegyzésemet nem találom valamiért, ezért ide bedobnám újra::
2004 e46 150LE aut.
Hibatárolóban 4 hiba a 4 gyertya A link neve Kérlek nézzetek rá hozzáértők...!

Semmi más hiba nincs. Kitörlöm, utána azonnal visszadobja a hibát.

Eddig a vezérlőre gyanakszom, de nem dobja azt ki hibának

Tünetet nem érzékelek..vagy mit kéne észlelnem?


pedig én válaszoltam is rá... és meg is jelent.
szóval én azt írtam, hogy nem lehetséges, hogy menni kell vele eleget? mármint lehet nem mentél sokat. és magától eltűnik a hibajel. aztán lehet törölni a tárolóból.
jó nekem benyás, de trafó, amikor rossz volt, akkor beírta magát. hiába volt törlés visszajött. majd csere után, x km vagy pár indítás utén eltűnt a hibajel a műszerfalról, de a tárolóból is tölrődött. tehát a rendszernek meg kellett bizonyosodni, hogy tartós a jó állapot. gondolom én.


A gyertya csere augusztusban volt. Akkor töröltük a hibát és azóta jártam vele. Mivel nem volt sem hiba lámpa sem tünet , de semmi ezért nem is foglalkoztam vele. Kollégám kocsiját olvastam ki és bedugtam enyémbe is csak úgy mert miért ne. Így derült fény a turpisságra, hogy a hiba pedig ott van... Azóta 2szer töröltem, mentem vele, és újra előjött. Csak KM-t aktualizálja.... Megnéztem a hibakódot 4212 4222 4232 4244 Activation interrupted.... Erre a gugli hoz pár külfödi példát, de ott azért voltak tünetek....Itt meg vagy nincs vagy nem tudom mit kéne látnom éreznem....

Methos Elküldve: 2016-02-11 12:16 izzítógyertya

GNoRbY88 írta:
Methos írta: Sziasztok,
Korábbi bejegyzésemet nem találom valamiért, ezért ide bedobnám újra::
2004 e46 150LE aut.
Hibatárolóban 4 hiba a 4 gyertya A link neve Kérlek nézzetek rá hozzáértők...!

Semmi más hiba nincs. Kitörlöm, utána azonnal visszadobja a hibát.

Eddig a vezérlőre gyanakszom, de nem dobja azt ki hibának

Tünetet nem érzékelek..vagy mit kéne észlelnem?


Ha végigolvasod a témát, akkor választ kapsz mindenre, de én már végigolvastam és elmentettem magamnak egy jegyzetbe azokat a hozzászólásokat, amik segithetnek későbiekben . tessék:

írta:
A 136 lovas dízelben van izzító relé, a CR-ben nem csak sima relé van.
A relé helyileg a motorvezérlő dobozban található, a kerékdob felőli szélén. Rá van kötve egy szép vastag tápvezeték, erről megismered melyik. A relé csatlakozójánál ki tudod mérni a gyertyákat is. A WDS-ben megtalálod a kapcsolási rajzot. Ott rajta van, melyik gyertyának melyik a csatlakozója, ez alapján ki lehet mérni. Valamint a relét is le lehet ellenőrizni, akár diaggal is.

A műszerfalon akkor is világít, ha a 100-as bizti kiment. Egyszerűbb leellenőrizni, hogy megméred a relé tápjánál, hogy megvan-e a 12V. Ha nincs, ami nálam is volt, akkor a biztosíték kiégett.

Szia.Ezeknél a motoroknál már nincs izzítórelé hanem ez egy vezérlõben van integrálva a motor oldalán a szívósor felõli részen.Valószínû ez lesz a hibás bele szokott folyni az olaj a szívósorból és lezárlatol.

A GT hozzárendeli a motorvezérlõben tárolt hibákhoz a km-t.
Elég gyakori a 150 lovas dieseleknél, hogy pl 2 db gyertyát ír hibának, amit sokan ki is cserélnek, pedig gyakran csak a végfok szórakozik. Ha mindkét (vagy 3-4) gyertyahiba azonos km-nél van eltárolva, akkor 99%, hogy a végfok rossz. Találkoztam már olyannal is, hogy egyszer az 1-es és 3-as gyertyát hozta, másszor meg a 2-est és a 4-est hibásnak.

A gyertyákra rá lehet mérni külön-külön. A szerelési utasításokban benne van, hogy mekkora ellenálással és áramfelvétellel kell rendelkezniük ha jó.
Általában akkor rossz a vezérlõ, ha mind a 4 gyertyát rossznak írja a hibatárolóban. Mert mind a 4 elég kis valószínûséggel romlik el egyszerre.
A gyertyáknak amúgy 2-4 ezer körül van darabja, a vezérlõ pedig 2x ezer.






Nos pont ez a gondom, hogy végigolvastam, és pont ezeket szemezgettem ki magamnak. A kérdésemmel arra kerestem választ:
- Milyen tünetnek kéne lennie, mit kéne érzékelnem attól eltekintve, hogy a hibatárolóba visszadobálja problémának, mivel működésben nem érzékelek semmit.

A másik gond, hogy a kiemelt mondatokban van szó, reléről, végfokról, vezérlőről....(értem, hogy ez motoronként változik, esetemben csak vezérlőről lehet szó ha jól tudom.)

Szimplán azért erőltetem, mert csak ugy nem szeretnék kiadni kb egy 20ast egy BERU kontrollerre és még munkadijat nem számoltam annélkül hogy jó irányba megyek-e. (nem szervízbe akarom, vinni hanem ÉN megtanulni hogy mit hogyan hiszen eddig is azt csináltam! )

Methos Elküldve: 2016-02-11 11:14 izzítógyertya

Sziasztok,
Korábbi bejegyzésemet nem találom valamiért, ezért ide bedobnám újra::
2004 e46 150LE aut.
Hibatárolóban 4 hiba a 4 gyertya A link neve Kérlek nézzetek rá hozzáértők...!

Semmi más hiba nincs. Kitörlöm, utána azonnal visszadobja a hibát.

Eddig a vezérlőre gyanakszom, de nem dobja azt ki hibának

Tünetet nem érzékelek..vagy mit kéne észlelnem?

Methos Elküldve: 2016-02-08 09:34 316i leáll menet közben!

YELLOW írta:
Methos írta:
Methos írta:
YELLOW írta:
Methos írta: Sziasztok,

e46 320i 2001.11 sedan automata.
Menet közben, pirosnál mindegy.. Már többször előfordult, hogy "karácsonyfa" és leáll a motor. Hideg/meleg mindegy.
Van ötlet merre induljunk el?


akkor áll le, amikor kinyomod a kuplungot?
ha igen, akkor vezérmű tengely jeladó, vagy esetleg főtengely jeladó. elvileg diaggal rá lehet olvasni.


automata, szóval nincs kuplung.


A másik, hogy van INPA meg DIS és jó kábel, de nem tudom hol tudom kiolvasni, melyik menüben, hibakódok...


INPA-ban kiválasztod, hogy E46 (F3), majd Engine, kikeresed a motorod+vezérlőjét, aztán Error (F4), majd Read (F1). ezt most így fejből írom, sosem bírom megjegyezni ezeket a menüket, de ilyesmi.
a hiba az, hogy automata. add el.


OK, köszönöm, közben google a barátom segít, igyekszem nem hülyeségeket kérdezni.
Ez amugy a főnököm kocsija.
Én 320dben ülök, de ugynaugy automata
Sebaj, azért próbálkozom....Ha valami egyéb ötlet beugrik azért örömmel fogadom !

Methos Elküldve: 2016-02-08 09:27 316i leáll menet közben!

Methos írta:
YELLOW írta:
Methos írta: Sziasztok,

e46 320i 2001.11 sedan automata.
Menet közben, pirosnál mindegy.. Már többször előfordult, hogy "karácsonyfa" és leáll a motor. Hideg/meleg mindegy.
Van ötlet merre induljunk el?


akkor áll le, amikor kinyomod a kuplungot?
ha igen, akkor vezérmű tengely jeladó, vagy esetleg főtengely jeladó. elvileg diaggal rá lehet olvasni.


automata, szóval nincs kuplung.

?

Methos Elküldve: 2016-02-08 09:09 316i leáll menet közben!

YELLOW írta:
Methos írta: Sziasztok,

e46 320i 2001.11 sedan automata.
Menet közben, pirosnál mindegy.. Már többször előfordult, hogy "karácsonyfa" és leáll a motor. Hideg/meleg mindegy.
Van ötlet merre induljunk el?


akkor áll le, amikor kinyomod a kuplungot?
ha igen, akkor vezérmű tengely jeladó, vagy esetleg főtengely jeladó. elvileg diaggal rá lehet olvasni.


automata, szóval nincs kuplung.

Methos Elküldve: 2016-02-08 09:03 316i leáll menet közben!

Sziasztok,

e46 320i 2001.11 sedan automata.
Menet közben, pirosnál mindegy.. Már többször előfordult, hogy "karácsonyfa" és leáll a motor. Hideg/meleg mindegy.
Van ötlet merre induljunk el?

Methos Elküldve: 2016-01-15 15:21 Motortartó gumibak

YELLOW írta:
csatis1 írta:
Methos írta: Hölgyek Urak,
Megejtettem a motortartó gumibak cserét....
Ég és föld. Mint kiderült a gyári volt benne a lassan 300k-s kocsiban.
Pirosnál biza remegett a kocsi , de sokáig betudtam, hogy Á csak mert dízel.
Lókakit....Hatalmasat változott. 0 rázkódás, mintha új lenne.
Akinek rázkódik, cserélje első körben a gumibakokat, utána gondolkozzon másban....
Én Lemfördert raktam be. Nem látszott, hogy nagyon szakadt lett volna, de mégis nagyon nagyon más
Íme pár kép ami benne volt és ami lett.
Dropbox


Nekem is volt baja motortartó bak csere előtt. Motor majd kiugrott indításkor, váltókar is remegett. Miután kicseréltem, minden megszűnt. Az egyik ki volt pukkanva, de mindkettőt cseréltettem.


én annyira nem vettem észre durva változást. pedig nekem ki volt szakadva. én azt hittem durvábban észre veszem a változást. gázadásra (túráztatásra) ugyanúgy billen a motor. talán indításnál, leállításnál egy kicsit puhább a mozgás.


A legfőbb gondom a kaszni rezonanciája volt. A képeken a linken látható, hogy kb 2 cm különbség van a rossz és jó bak között.
A korábbi egész kaszniban érezhető rezonancia eltűnt. Nyilván a dízel rezonanciája kivehető, de hatalmas a különbség.