Milan fórum hozzászólásai

Milan Elküldve: 2012-07-27 07:51 E46 320d kombi porlasztócsúcs

Több helyen is láttam, olvastam, hogy a 2-ős tömegű tönkremegy a rázkódás miatt, mindegy
hogy BMW vagy Volkswagen, vagy bármi más, a porlasztó hibája is tönkre teheti.
Például itt egy érdekes olvasmány:
http://www.autonavigator.hu/ti...ektol-6043

Milan Elküldve: 2012-07-27 07:43 Az E46 Üzembentartási költsége.

Hát akkor én is leírnám a költségeket amik eddig felmerültek.
E46 320D 2003-as évj. 150 lovas. (2,4 M-ra alkudva)
Másfél év alatt 20 000 km-t tettem bele.
Elvileg most valós 190 000 km van benne, amit a szervizkönyv
(3 német pecsét, 5 magyar) és a szerelőm is alátámaszt.
Kezdésnek megvételkor olaj és minden szűrő csere, ate első féktárcsák
első-hátsó fékbetétek= 133 000 Ft.
Ja, pillangószelepek "reptetése"... ha jól emlékszem 15 ezer.
5 ezer km elteltével kormányösszekötő, axiálcsukló, jobb első lengőkar
(komplett, egy 5 ezer ft-os darab talpas gömbfej miatt!) első 2 kerékagy,
volt egy pici lógása, nem vészes, de nem szeretem ha valami nem 100-as.
(csapágyastól mert miért is ne...) 155 000 Ft
Újabb 5 ezer km elteltével olaj és olajszűrő csere, (igen 10 000km volt
benne, nálam ez már megszokás, közeledve a 200 000 km-hez 10 ezrenként
cserélem az olajat, és amúgy sem hiszek a longlife olajnak)
és eljött a zsebbenyúlós tétel, a kuplungszett+lendkerék.
Mellé Főtengely ékszíjjtárcsa, egy klíma csapágy, hosszbordásszíjj: cirka 280 ezer.
Most 10 ezer km megint eltelt, már megvan az olaj+szűrő, levegőszűrő
gázolajszűrő, elvileg más nem jön mellé, már csak időpont kell. ez kb 35 ezer.
Röviden ennyi.
Ilyen "kozmetikázásokat" nem számolok, se a felniket, mert van hozzá már
3 garnitúra, csak a kötelezőket amik a megbízhatósághoz kellenek.

Így 618 000 Ft eddig, ilyet hogy tankolás szintén nem számolok mert...
egyrészt 5,5-6 liter/100 km...(nevetséges) másrészt tudjuk, hogy a gázolaj az gázolaj

Milan Elküldve: 2012-07-26 08:57 E46 320d kombi porlasztócsúcs

Hello.
Már csak a lendkerék miatt se járj vele, mert azt is tönkre teheti.

Milan Elküldve: 2012-07-19 13:23 EZT MEG KELL HOGY NEZZETEK!

SP_323i írta: Remélem még nem volt

BMW 1M + M3 + Akrapovic Evo Exhaust Systems



Az M3 az komoly...

Milan Elküldve: 2012-07-06 22:50 kettõstömegü lendkerék

hil írta:
Milan írta:


Egy jó chiptől semmi nem károsodhat.
Én is kérdezősködtem, senki nem tudott semmi konkrétat mondani.
Így nekem is meg kellett venni a gyári lenkereket normál tárcsával.
A legjobb az lenne ha át lehetne alakítani 1tömegűre az egész szart
de erre sem találtam semmi biztos receptet.
Az egyezésre csak annyit, hogy lendkereket találtam ujat kéz alól
60 ezerért, mindössze annyi volt probléma hogy az 2003 február előtti
gyártásúhoz volt való.
De az enyémhez már nem volt jó mert az február 7.-ei, így vihettem vissza
az volt a szerencsém hogy megértő volt az ember akitől vettem.
Előtte még telefontáltam sokat, ott akkor belefáradtam, megvettem boltól
és ennyi, teszi a dolgát.


Gratulálok, Te biztosan jobban tudod.......





?
Ugyan mi alapján kérdőjelezed meg azt hogy tudom?

Milan Elküldve: 2012-07-06 15:47 kettõstömegü lendkerék

jabo írta: Sziasztok!

Hamarosan szükségem lesz (lehet) kettős-tömegű-lendkerék és kuplung tárcsa cserére.
Felmerült bennem, ha már cserélem, akkor mi lenne, ha valami erősebbet (nagyobb nyomatékátadásra képes) tennék be.
Szükséges azért lehetne, mert egy kicsit megokosítanám a gépet (pl.: Chip).
Ha ezek a szerkezeti elemek erősebbek, akkor mi károsodhat a nagyobb nyomaték (v. teljesítmény) miatt?
Ezek egyenlőre csak felvetések, de kimondottan érdekelne a véleményetek ill. ha van tapasztalataitok.

Köszönöm:
Tamás



Egy jó chiptől semmi nem károsodhat.
Én is kérdezősködtem, senki nem tudott semmi konkrétat mondani.
Így nekem is meg kellett venni a gyári lenkereket normál tárcsával.
A legjobb az lenne ha át lehetne alakítani 1tömegűre az egész szart
de erre sem találtam semmi biztos receptet.
Az egyezésre csak annyit, hogy lendkereket találtam ujat kéz alól
60 ezerért, mindössze annyi volt probléma hogy az 2003 február előtti
gyártásúhoz volt való.
De az enyémhez már nem volt jó mert az február 7.-ei, így vihettem vissza
az volt a szerencsém hogy megértő volt az ember akitől vettem.
Előtte még telefontáltam sokat, ott akkor belefáradtam, megvettem boltól
és ennyi, teszi a dolgát.

Milan Elküldve: 2012-07-04 16:31 Füstprobléma!

Nekem is detto ugyanezt csinálja, ugyanígy.
Az enyémben 188 ezer van.
De semmi gond nincs vele.
Sőt én használok Spurit és mégis ilyen.
Ez van, majd "szól" ha valami baja van

Milan Elküldve: 2012-01-07 11:02 Tolató radar

Ez jo hír, köszönöm szépen

Milan Elküldve: 2012-01-06 20:38 Tolató radar

Üdv.
Érdeklődni szeretnék, hogy egy szenzor cseréhez le kell szedni a hátsó
lököst, vagy ki lehet pattintani a díszlécet?
2003-as E46 gyári lökhárító, vagyis az enyém.

Előre is köszönöm a választ.

Milan Elküldve: 2012-01-05 19:57 angel eye

Tévedés, ez csak egy bemutató videó, ennyi színt tud
Van hozzá egy távirányító.

Milan Elküldve: 2012-01-04 13:42 angel eye

Hu de jo hogy benéztem, tehát E46-nál nem kell még a lököst sem leszedni
hogy belenézzünk a lámpába.
Én ilyen szereztem

YouTube videó

Milan Elküldve: 2011-12-14 14:00 kettõstömegü lendkerék

Szia.
Mennyi km van a motorban?
Csak mert általában 150-200 ezernél szokott a lendkerék döglődni.
Nálam is nyekkent-nyikkant, ékszíjjtárcsát is cseréltünk, szinte ugyanolyan volt,
utána ékszíjj jött, úgy szinte teljesen elhallgatott, bár nem 100%-os most se,
a görgőket is ki kéne de úgy voltunk vele ennyi belefér.
Remegés... hát okozhatja a lendkerék is, így nehéz megmondani. Egyébként
szerintem a diesel motoroknál ez nem olyan vészes, szinte mind remeg
főleg ha a sok korom miatt nem zár rendesen a folytószelep és nem bírja
"megfolytani" azonnal a motort, a VW Polomnál ez volt, amióta kitakarítottam
a folytószelepet valamivel szebben áll le.

De ha visszaolvasol le van írva 1-2 dolog még.

Milan Elküldve: 2011-12-04 10:20 kettõstömegü lendkerék

Szia.
Ha kicsit visszaolvasol akkor kiderül, szerintem nem úszod meg a lendkerék csere
nélkül, itt 200 ezer km-t mondtak rá, hogy annyit szokott bírni.
Nálam már 170-nél csúszkált. Ez persze nagyban függ hol futotta a legtöbb km-t.
De ha már csúszkál a kuplung, meg rázkódik, akkor tökmindegy, meg van égve.
Hangja nekem is mint utólag kiderült nem a lendkeréknek volt, az csendben volt
nem pofázott... az ékszíjtárcsa és az ékszíj nyekkent.

Milan Elküldve: 2011-11-17 11:21 kettõstömegü lendkerék

Nem vittem be sehová, nem éreztem szükségét.
Látszik kívülről is, belülről is, és megvan a szervizkönyve is, teljesen
végig vezetve 0 km-től. 2 évet volt kint Németben, utána került be, megvan az összes
pecsét, aláírás. 5-6 autót néztem meg, mindnél elismerték hogy volt tekerve az óra,
az olaj mindben korom fekete volt, tele kőfelverődéssel, szervizkönyv nélkül,
meg újrahúzott kormánybőrrel, szétült üléssel.

Ez magán kézben volt, tulajtól vettem át, az olaj megvétel előtt majdnem aranysárga volt,
a szerelő megnézte a difi olajat, az is le volt cserélve, váltóolajat sem kellett
és megnyugtatott hogy nem egy leszaggatott aljú szemét az autó, hanem jó vétel volt.

A lendkerék kopás függ nagyban a használattól is én úgy vélem, mert ha egy döntő
többségében városban használt autó volt, akkor reálisnak tűnik ennyinél a csere
én úgy gondolom, főleg ha nő is járt vele, akkor meg mégúgyis. (tisztelet
a kivételnek)

Ezt a kulcs dolog nem tiszta, ha mind2 kulcs használva volt akkor mi van?
Mert nem árt használni mind2-őt, hogy ne merüljön le. Nálam volt is, mert
mind2-őn látszanak kopás nyomok.

Milan Elküldve: 2011-11-17 07:25 kettõstömegü lendkerék

170 ezernél már csúszott 5.-ben.
Hát akkor mondom még húzom-halasztom ameddig lehet, most 180 ezer van benne
és már 3.-ban sem lehetett padlót nyomni.