Neo954 fórum hozzászólásai

Neo954 Elküldve: 2013-12-23 12:43 Műszerfal kijelzés

Pocses írta:
Neo954 írta:
Pocses írta:
Neo954 írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
Neo954 írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Neo954 írta: Sziasztok!

Lenne egy kérdésem.
A lámpa magasság állítás, és a műszerfal fényerő potméterek között van egy LED az mi célt szolgál?

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv.:Neo


most E46? mert annál nem ott van, de az nem LED, ha iylen fehér. hanem fényérzékelő. amit beállítasz műszerfalfénynek, azon felül még állítja autómatikusan. sötétben próbáld ki, hogy megvilágítod azt a "LED"-etmondjuk telóval, és a műszerfalon erősödni fog a fény. legalábbis E46-nál ilyen.


Pedig enyémnél is van, meg a bratyóm FL-jében is van a kettő kapcsoló között az a fényérzékelő (fehér színű), és tuti, hogy nem led. Nem emlékszem már, hogy hol olvastam erről...


Azaz arról beszélek!
Valószínű, hogy egyik a beltér, az óracsoporté pedig a kilométerórában van nekem.


A műszerfalban lévőt még meg sem figyeltem, majd ma rálesek. Köszi.


E46-ban nincs a km-óránál, szóval jó nézelődést


Bejön ez az óracsoport, szoktam nézegetni.
De már valószínű feltűnt volna, mint ahogy a kettő kapcsoló közötti "bazbiringyó" is.


Igen E46-ban nem láttam ilyen érzékelőt a kilométeróránál.

Még egy kérdésem lenne, van a két óra (kilométer,fordulat) között egy téglalap jelzőlámpa, nem világít még a tesztre sem, ahogy néztem valami karika meg háromszög van benne, az mit jelenthet?



Pedig szerintem a Tiedben is van ASC. Lehet a led rossz benne. Nekem a vízhőfokmutató mögött van sötétség.
Majd előbb utóbb orvosolva lesz az is, nem nagyon zavaró igazából, de ugye legyen rendben az is.


Lehet nem tudom, mechanikus sperrdifi van benne, de nekem elektronika még nem vezetett.


B@sszus hülye biztos az elektrónyika, tiszta jég volt nemrég indulás előtt a parkoló, na mondom kíváncsi leszek az indulásra. Nyomtam egy kövérebbet, még csak a motor fordulata sem emelkedett...


Megnéztem képen nincsen ASC kikapcsoló gombom. Olyan lehetőségeim vannak, hogy a váltót (automata) át tudom tenni S sport, E eco gondolom takarékos, meg * hópihe fokozatba, de ennyi.

No de Stability Control egy BMW-be.

Neo954 Elküldve: 2013-12-23 12:38 Műszerfal kijelzés

Pocses írta:
Neo954 írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
Neo954 írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Neo954 írta: Sziasztok!

Lenne egy kérdésem.
A lámpa magasság állítás, és a műszerfal fényerő potméterek között van egy LED az mi célt szolgál?

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv.:Neo


most E46? mert annál nem ott van, de az nem LED, ha iylen fehér. hanem fényérzékelő. amit beállítasz műszerfalfénynek, azon felül még állítja autómatikusan. sötétben próbáld ki, hogy megvilágítod azt a "LED"-etmondjuk telóval, és a műszerfalon erősödni fog a fény. legalábbis E46-nál ilyen.


Pedig enyémnél is van, meg a bratyóm FL-jében is van a kettő kapcsoló között az a fényérzékelő (fehér színű), és tuti, hogy nem led. Nem emlékszem már, hogy hol olvastam erről...


Azaz arról beszélek!
Valószínű, hogy egyik a beltér, az óracsoporté pedig a kilométerórában van nekem.


A műszerfalban lévőt még meg sem figyeltem, majd ma rálesek. Köszi.


E46-ban nincs a km-óránál, szóval jó nézelődést


Bejön ez az óracsoport, szoktam nézegetni.
De már valószínű feltűnt volna, mint ahogy a kettő kapcsoló közötti "bazbiringyó" is.


Igen E46-ban nem láttam ilyen érzékelőt a kilométeróránál.

Még egy kérdésem lenne, van a két óra (kilométer,fordulat) között egy téglalap jelzőlámpa, nem világít még a tesztre sem, ahogy néztem valami karika meg háromszög van benne, az mit jelenthet?



Pedig szerintem a Tiedben is van ASC. Lehet a led rossz benne. Nekem a vízhőfokmutató mögött van sötétség.
Majd előbb utóbb orvosolva lesz az is, nem nagyon zavaró igazából, de ugye legyen rendben az is.


Lehet nem tudom, mechanikus sperrdifi van benne, de nekem elektronika még nem vezetett.

Neo954 Elküldve: 2013-12-23 12:31 Műszerfal kijelzés

YELLOW írta: amúgy én itt nem látok "LED"-et sehol a tekerők között. gyárilag itt nincs. ha neked van valami (csinálhatnál róla képet), lehet csak ál riasztónak, vagy utólagos riasztónak a visszajelző LED-je lenne oda rakva.



Na majd lefotózom, valószínűleg volt riasztó az autóban, mert az ablakokon elől vannak matricák, csak már megette őket a nap. Akkor lehet az mégis egy LED, és a volt riasztó üzemelését hivatott mutatni. Amúgy szépen kiszerelték belőle, mert nyoma sincs neki, se egy lógó vezeték semmi ilyesmi, egy funkció nélküli kábelt találtam a pótkeréktartóba esve, de annyi.

Nekem van ez a Driving Control Out lámpám, de nincs kapcsolóm ASC-re, nem is tudom mi az.

A kérdéseim E36-ra vonatkoznak, mert olyanom van. Ha más BMW-ről kérdezek akkor úgyis úgy kezdem, hogy E XY-os....

Köszi a válaszokat!

Neo954 Elküldve: 2013-12-23 11:53 Műszerfal kijelzés

Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
Neo954 írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Neo954 írta: Sziasztok!

Lenne egy kérdésem.
A lámpa magasság állítás, és a műszerfal fényerő potméterek között van egy LED az mi célt szolgál?

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv.:Neo


most E46? mert annál nem ott van, de az nem LED, ha iylen fehér. hanem fényérzékelő. amit beállítasz műszerfalfénynek, azon felül még állítja autómatikusan. sötétben próbáld ki, hogy megvilágítod azt a "LED"-etmondjuk telóval, és a műszerfalon erősödni fog a fény. legalábbis E46-nál ilyen.


Pedig enyémnél is van, meg a bratyóm FL-jében is van a kettő kapcsoló között az a fényérzékelő (fehér színű), és tuti, hogy nem led. Nem emlékszem már, hogy hol olvastam erről...


Azaz arról beszélek!
Valószínű, hogy egyik a beltér, az óracsoporté pedig a kilométerórában van nekem.


A műszerfalban lévőt még meg sem figyeltem, majd ma rálesek. Köszi.


E46-ban nincs a km-óránál, szóval jó nézelődést


Bejön ez az óracsoport, szoktam nézegetni.
De már valószínű feltűnt volna, mint ahogy a kettő kapcsoló közötti "bazbiringyó" is.


Igen E46-ban nem láttam ilyen érzékelőt a kilométeróránál.

Még egy kérdésem lenne, van a két óra (kilométer,fordulat) között egy téglalap jelzőlámpa, nem világít még a tesztre sem, ahogy néztem valami karika meg háromszög van benne, az mit jelenthet?

Neo954 Elküldve: 2013-12-23 10:20 Műszerfal kijelzés

Pocses írta:
YELLOW írta:
Neo954 írta: Sziasztok!

Lenne egy kérdésem.
A lámpa magasság állítás, és a műszerfal fényerő potméterek között van egy LED az mi célt szolgál?

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv.:Neo


most E46? mert annál nem ott van, de az nem LED, ha iylen fehér. hanem fényérzékelő. amit beállítasz műszerfalfénynek, azon felül még állítja autómatikusan. sötétben próbáld ki, hogy megvilágítod azt a "LED"-etmondjuk telóval, és a műszerfalon erősödni fog a fény. legalábbis E46-nál ilyen.


Pedig enyémnél is van, meg a bratyóm FL-jében is van a kettő kapcsoló között az a fényérzékelő (fehér színű), és tuti, hogy nem led. Nem emlékszem már, hogy hol olvastam erről...


Azaz arról beszélek!
Valószínű, hogy egyik a beltér, az óracsoporté pedig a kilométerórában van nekem.

Neo954 Elküldve: 2013-12-23 10:13 Műszerfal kijelzés

YELLOW írta:
Neo954 írta: Sziasztok!

Lenne egy kérdésem.
A lámpa magasság állítás, és a műszerfal fényerő potméterek között van egy LED az mi célt szolgál?

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv.:Neo


most E46? mert annál nem ott van, de az nem LED, ha iylen fehér. hanem fényérzékelő. amit beállítasz műszerfalfénynek, azon felül még állítja autómatikusan. sötétben próbáld ki, hogy megvilágítod azt a "LED"-etmondjuk telóval, és a műszerfalon erősödni fog a fény. legalábbis E46-nál ilyen.


Nem E36
De valószínűleg az lesz az amit mondasz, mert soha nem világított még.
Viszont találtam én még egy ilyen funkcionáló holmit, az a 260 helyén van a kilométerórában!

Köszi a választ!

Neo954 Elküldve: 2013-12-23 10:04 Műszerfal kijelzés

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem.
A lámpa magasság állítás, és a műszerfal fényerő potméterek között van egy LED az mi célt szolgál?

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv.:Neo

Neo954 Elküldve: 2013-12-18 20:30 Motorolaj

anubisz írta:
hancurozo írta:
siki68 írta: Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2002-es 318i 143 lóerős autóm. Az utóbbi félévben elkezdte enni az olajat.Már 600-800 kilóméterenként utána kell töltenem.Egy szerelő azt mondta,hogy ez egy egyszerű,de nagyon tartós motor,csak a szelepszár tömítéseket és esetleg a hidrotőkét kell cserélni. Javasolta azt is,hogy az 5-30-as olajat esetleg kicsit vastagabbra cserélné. Ez lehet a gond? Az autóban egyébként 320.000km van.Segítségeteket előre is köszönöm.


Szelepszár szimeringnél eheti az olajat. (ha már nem tömít, motorféknél (zárt pillangószelep) vákum van a szívócsőbe, és átszívja a szelep mellett az olajat. gázelvételnél kékes füst)
Az olajfogyasztásnak viszont nincs köze a hidrotőkéhez. (csak akkor cseréltesd, ha rosszak)
Lehet kopott motor (dugattyúgyűrűk kopása) Akkor a gyűrűk miatt marad olaj az égéstérben. (gyorsításnál kékes füst)
Én nem raknák bele más olajat, csak ami belevaló. (még akkor is, ha 700e-t futott)


Megint jellemző a kérdés, a lényeg mindig lemarad.
Mi azt nem tudjuk, hogy használod,menyire pörgeted, mikor,és meddig. Enyém is eszi ha 200 al 160 al használom néha a pályán.
Azt se írtad mikor eszi, mert friss olajat alig eszi, ha már öreg, híg az olaj,jobban eszi. Ha neked már a friss olajat is eszi,nagyobb a baj.
Azt se írtad füstöl,nem füstöl stb...
Eszi az olajat, na. Ha már 18000 nél áll az olaj,azt egy 300 ezer feletti motor hamar benyalja,főleg ha nyomod is neki.És még csak nem is fog füstöt eregetni.


Mivel nincs turbója ezért szerintem 99% a szelepszár szimmering, egy 320ezres motorban még nem kopottak a gyűrűk, ha be volt tartva a 10ezres olajcsere.

Neo954 Elküldve: 2013-12-18 17:17 Autóvásárlás

YELLOW írta:
viktor201 írta: bmw x6 3.5 automatát szeretnék vásárolni 2008- as évjáratút, xdrivost. mit kell tudni rola? mennyire szervízigényes? mit kell megnézni a választásnál? motorban, váltóban milyen meghibásodások lehetnek? válaszokat elöre is köszönöm.


ha ilyen autót akarsz venni, akkor nem mindegy? idézem az egyik kollégát, "akinek van pénz majomra, annak legyen banánra is"
nyílván ha azért kérdezed, mert ha szervízigányes, akkor nézel más márkát, de elmondom, ezek a technikák mindig magukban rejtik a váratlan nagy költségeket. ha nem tudod hivatalos szakszervízbe hordani, vagy javítani, akkor sok kis szervíz még látni sem látott ilyet, így egy apró hiba esetén is a gatyád rámehet. és igen ha úgy vesszük szervízigényesek, ha mindent cserélsz, amikor kell, sőt olajat hamarabb, akkor hálás darab lesz. ugyanannyira jellemző rá a hiba, mint bármely márkára, még a japánokra is. ha rossz előző gazdái voltak, amit sokszor nem tudhatsz, akkor lehet vele sok problémád. ha nem, akkor akár sok boldog pillanatot, puncit is hozhat neked


Ej b@zmeg megtudod hozni az emberek kedvét az autóvásárláshoz...

Viccet félretéve szerintem azért érdeklődik a típushibák után, mert az egy felelőtlen előző tulajdonosnál úgyis nyomot hagy valamilyen formában.

Üdv.:Neo

Neo954 Elküldve: 2013-12-18 13:08 Társalgó

Pocses írta:
Maistro2 írta: Most sikerült foglalkoznom a beltér világítással első kettő sofita van ledes változat hozzá bár elég drágán.Hátsó kettő pedig helyzetjelző izzó, jó erős ledes kell a helyére és ami előre felé is világít.
Közben leszakadt a főtengely ékszíjtárcsám amit tavaly előtt cseréltem.. érdekes. drága mulatság


Hú az fáj, jobbulást a vasnak.
Bratyóm bimmerében ledes van hátul, nekem a hagyományos, én nem találom kevésnek bevilágít mindent mint koncertteremben szünet alatt.


Nekem mikor vettem az autót be volt törve az egyik lámpatest , a másik meg sárgára volt öregedve. Vettem két szépet bontottan, raktam bele izzókat, de nem világítanak mondom fákk marad így.
Majd ha lesz időm kiméricskélem a vezetékeket.

Neo954 Elküldve: 2013-12-18 11:11 Társalgó

Pocses írta: Használt teszt:

http://www.autonavigator.hu/ha...eszt-11334


Hozzászóltam én is.


Hát igen!
Haverom egy olyan 95-ös 325TD-t vett amikek beszakadt az egyik dugattyúja, megcsinálta, aztán chip, intercooler most 168 ló, kíváncsi leszek meddig bírja neki ezzel a megoldással.

Én meg vagyok elégedve a 325TDS-el, eddig 14ezret mentem vele komolyabb problémák nélkül, de ha jót akar magának az ember akkor sokat kell "simogatni", és figyelni minden rezdülését.
Teljesítményben untig elég a 143ló meg a 260Nm, automata váltóval is keresztbe áll ebben a taknyos időben, pedig még csak nem is tettem Sport programra a váltót.
A kasztni rendben van, itt ott pici rozsda, de folyamatosan javítás alatt áll mikor mennyi időm van rá.
Én a gyári alkatrészeket részesítem előnyben, autentikus megjelenéssel. Nekem nem kell tolató kamera, navi stb. Én bedobtam a kesztyűtartóba a Mo.térképet és kész.
Futóműve nem rossz bár hátra kapott a rugó ilyen gumi távtartókat, így szinte minimálisat billen oldalra az autó, igen sportos lett, jó vele kanyarodni. A 17-es styling 32 et20, és a 205/50R17-es gumikon a komfortossága kicsit alább hagy, de nem zavar annyira. Most a téli szettel gyári lemezfelni 205/60R15 gumikon rettentő puha lett a futómű.
Ahogy az egyik hozzászólásban is olvastam jól szerelhetők ezek az autók, de milyen jól!
A múltkori termosztát cserekor nem bontottam le semmit, csak a termosztátházat, meg a rámenő gumicsövet, kicsit bűvészkedős volt, de befért a kulcs.
Fogyasztása változó, nekem a minimum 7,5 liter volt, de ez egy régi 2,5literes dízeltől nem vészes szerintem.
Kb ennyi amit eltudok róla mondani, ha valami baj előjön úgyis értesültök róla itt.

Üdv.:Neo

Neo954 Elküldve: 2013-12-16 20:51 nyomatékváltó

anubisz írta:
Neo954 írta:
anubisz írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta:
anubisz írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
viktor írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta: Neo954

Na ide gondoltam a váltó témát

Előzmény:
egy hónapja kétszer bepakolta magát vészüzemmódba a váltó. Jellemzően meló után mélygarázsból kihajtást nem szerette. Gondoltam örökéletű olaj ide, necseréld mer csak kimos vmi koszt oda én cserélek. Akkor még úgy gondoltam, hogy az elöregedett olaj még hidegen nem olyan fatya és emiatt csúszik meg a váltó vmelyik fokozatban.

Előző csüt mentem el Papp Tamáshoz és cseréltük az olajat, szűrőt. Ami fogadott:

http://www.bmwfanatics.hu/gale...249999.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...279607.jpg

Egyrészt a komoly mennyiségű ferodol (szürke) és a rézlerakódás

A csúszás miatt egyből kérdezték, hogy reggel hidegen elindulva nem nyúlós e a váltó. Ez annyit tesz, hogy az ember forgatja a mocit de nehezen jön lendületbe a vas. Na olyan. Mondták, hogy ez nem az olajtól van, hanem egy szép nagy karmantyútól, ami el van kopva így hidegen nem tartja meg a nyomást, ami csúszáshoz vezet (lerakódás). Ahogy bemelexik már jobban zár, de már nem az igazi. Ezt érzem is néha.
A lock up jól műxik. Szépen össze zár.
Most olajcsere után mentünk a vassal és Papp Tamás szerint szépen vált. Minden okés, de mondta, hogy lelkileg készüljek, mert ez egy folyamat, ami csak rosszabbodhat. Aztán váltófelújítás.


Hát nem piskóta!
Milyen váltód van ZF vagy GM ?
Mennyi kilométernél jelentkezett ez a tünet?
Nálam hidegen melegen 1200-1700 között kapcsol, nem vettem észre számottevő különbséget.
Köszönöm az infókat!

Szerk.: Nekem VIN alapján ZF 5hp18-as váltót ír.


Hát nem az sajnos.
De logikusan belegondolva itt is kopó alkatrészek vannak és így van anyagmaradvány. Nem kis törpék viszik át a nyomatékot szeneslapáton
Olyasmi lamellákat képzelj el, mint a mociban a kuplung lamellák. Na ott is kopik rendesen, hiába az olajfürdő

Ez alatt GM váltó van.
A tünet eddig egyszer jelentkezett, olyan 220-230 km körül. Szintén mélygarázsból kiállva bepakolta magát tiltásba. Akkor ki lett ütve a memóriája és azóta semmi különleges nem történt most novemberig. Az a hidegben reggeli csúszás meg nem is tudom. Én eleve a mocira gyanakodtam, nem a váltóra
Viszont lehet, hogy a magas városi fogyasztás a váltó miatt van. Ha már nagy a kopás, akkor már nem zárhat úgy és csúszhatnak a fokozatok. Sok itt a panasz az automata váltós városi fogyasztásra és a kéziváltósok csak néznek értetlenül, hogy lehet 10+ os a városi fogyi. Na majd meglátjuk, ha meg lesz a felújítás, addig meg óvatosan adom neki a nyomatékot

Igazából csak tudatlanul vádolom a váltót a fogyasztás miatt, mert még mindig nem vagyok a doktora ennek a cumónak, csak egy kis bepillantást kaptam a lelki világába


Szia!
Most, hogy olajat cseréltél benne, ki megy a világból. Az csak egy kis morzsa ami a teknőben volt.
Az automata váltóra is ráírják,hogy nem kell benne olajat cserélni, pedig dehogynem. Lehet a tiedben még soha sem volt és most mondta fel a szolgálatot. Szerencséd, hogy csak így. Inkább az a kérdés, milyen olaj került bele, mert a ezekbe zf váltókba speckó kell. Ha nem azt kapja megdöglik, nincs alternatíva.





SP_323i!
Nagyjából tudom hogy néznek ki az automata váltók,mi a mezőgazdaságban is ilyen rendszerűeket használunk, csak ott nagyobb nyomatékot kell átvinniük.
Kicsit korán jelentkezett a váltóbibi szerintem, én találtam egy osztrák BMW-s matricát az autóban, az alapján 260ezernél volt váltóolajcsere. Most 340ezer van benne, szerintem lassan megérik a cserére, véleményem szerint 100ezer kilométer az egy reális csereperiódus lehet. Nálunk a full-automata traktoroknál 5000 üzemóránként kell cserélni 70litert váltóolajat.

Viktor!
Mindenképp minőségi legalább az TIS/ETK alapján előírt olaj kerül a váltóba, és a difibe is.




Más váltónk van. A Papp Tamás oda lépett a polchoz és levette azokat az alkatrészeket, amik kellenek ehhez a GM váltóhoz. Lehet blöffölt, de az is, hogy szépen biztosan megadják magukat és érdemes készleten tartan ezeket.
Minden esetre most járogatok vele és kiderül. Olaj jó került bele. Arra érzékeny vagyok



Menyi ment bele 9 liter? Hogy kel nézni a szintet,a betelőtő nyílásig töltik fel, nem nézted?


6 liter. 7 lenne az igazi de a wankelban marad egy liter
a teljes cseréhez abból is ki kéne engedni, de az nagyobb bontással jár, nem cask a teknő leszedésével.
A betöltő nyílásig töltik, az utólsó egy litert úgy, hogy közben jár a moci!


Én mindenképp teljes cserét csináltatok majd rajta, és nekem a teljes töltés közel 10 liter.


azért kérdem, mert a GM be 9 litert ír,már az enyémbe, de egy váltós oldalon olvastam, nem is lehet lecserélni egyszerre, pont ezért, mert hogy marad benne olaj. Azért csinálnak 2 olajcserét, rövid idő után, persze ők biztos jól járnak,hogy mi,azt nem tudom, nem értek hozzá. Mi abban a jó,ha leengedik félig, rátöltenek, utána megint leengedik 2 hét múlva, félig, és megint rátöltenek. Na ez magas nekem.


Keress rá egy automataváltó metszetre és rájössz miért van ez. Ha nem szerelik le a váltót akkor benne marad legalább 1 liter olaj a "kagylókerekekben" és nem lehet kivitetni vele a váltókarterbe, mert szárazon nem szabad járatni (beindítani a motort).
Ezért csinálják, hogy lecserélik ami lecserélhető, aztán megkeveredik az olaj, és utánna mégegyszer csere, így nagyon kevés fáradt olaj marad benne, viszont dupla olaj ára, de nem áll 1,5 napot az autód.


Értem,persze, logikus ,hogy nem lehet járatni szárazon, le is fosná magát egyből.Gondolom ezért próbálják megoldani örök olajjal.


Az olaj szénláncokból áll, mindig, mikor ütés-hő éri törik ez a lánc, és veszít a kenőképességéből, ezért az én fogalomtáramban nem létezik az örök életű olaj.

Neo954 Elküldve: 2013-12-16 20:47 nyomatékváltó

anubisz írta: Ha ragaszkodik az olajszűrő cseréhez is( ami véleményem szerint teljesen felesleges egy kifogástalanul működő sebességváltónál)


A szűrőcsere nem felesleges, mert a nagyobb holmik azon akadnak fenn, én azt is cseréltetem, max 5ezer forint nem fog már földhöz vágni.

Neo954 Elküldve: 2013-12-16 20:43 nyomatékváltó

anubisz írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta:
anubisz írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
viktor írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta: Neo954

Na ide gondoltam a váltó témát

Előzmény:
egy hónapja kétszer bepakolta magát vészüzemmódba a váltó. Jellemzően meló után mélygarázsból kihajtást nem szerette. Gondoltam örökéletű olaj ide, necseréld mer csak kimos vmi koszt oda én cserélek. Akkor még úgy gondoltam, hogy az elöregedett olaj még hidegen nem olyan fatya és emiatt csúszik meg a váltó vmelyik fokozatban.

Előző csüt mentem el Papp Tamáshoz és cseréltük az olajat, szűrőt. Ami fogadott:

http://www.bmwfanatics.hu/gale...249999.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...279607.jpg

Egyrészt a komoly mennyiségű ferodol (szürke) és a rézlerakódás

A csúszás miatt egyből kérdezték, hogy reggel hidegen elindulva nem nyúlós e a váltó. Ez annyit tesz, hogy az ember forgatja a mocit de nehezen jön lendületbe a vas. Na olyan. Mondták, hogy ez nem az olajtól van, hanem egy szép nagy karmantyútól, ami el van kopva így hidegen nem tartja meg a nyomást, ami csúszáshoz vezet (lerakódás). Ahogy bemelexik már jobban zár, de már nem az igazi. Ezt érzem is néha.
A lock up jól műxik. Szépen össze zár.
Most olajcsere után mentünk a vassal és Papp Tamás szerint szépen vált. Minden okés, de mondta, hogy lelkileg készüljek, mert ez egy folyamat, ami csak rosszabbodhat. Aztán váltófelújítás.


Hát nem piskóta!
Milyen váltód van ZF vagy GM ?
Mennyi kilométernél jelentkezett ez a tünet?
Nálam hidegen melegen 1200-1700 között kapcsol, nem vettem észre számottevő különbséget.
Köszönöm az infókat!

Szerk.: Nekem VIN alapján ZF 5hp18-as váltót ír.


Hát nem az sajnos.
De logikusan belegondolva itt is kopó alkatrészek vannak és így van anyagmaradvány. Nem kis törpék viszik át a nyomatékot szeneslapáton
Olyasmi lamellákat képzelj el, mint a mociban a kuplung lamellák. Na ott is kopik rendesen, hiába az olajfürdő

Ez alatt GM váltó van.
A tünet eddig egyszer jelentkezett, olyan 220-230 km körül. Szintén mélygarázsból kiállva bepakolta magát tiltásba. Akkor ki lett ütve a memóriája és azóta semmi különleges nem történt most novemberig. Az a hidegben reggeli csúszás meg nem is tudom. Én eleve a mocira gyanakodtam, nem a váltóra
Viszont lehet, hogy a magas városi fogyasztás a váltó miatt van. Ha már nagy a kopás, akkor már nem zárhat úgy és csúszhatnak a fokozatok. Sok itt a panasz az automata váltós városi fogyasztásra és a kéziváltósok csak néznek értetlenül, hogy lehet 10+ os a városi fogyi. Na majd meglátjuk, ha meg lesz a felújítás, addig meg óvatosan adom neki a nyomatékot

Igazából csak tudatlanul vádolom a váltót a fogyasztás miatt, mert még mindig nem vagyok a doktora ennek a cumónak, csak egy kis bepillantást kaptam a lelki világába


Szia!
Most, hogy olajat cseréltél benne, ki megy a világból. Az csak egy kis morzsa ami a teknőben volt.
Az automata váltóra is ráírják,hogy nem kell benne olajat cserélni, pedig dehogynem. Lehet a tiedben még soha sem volt és most mondta fel a szolgálatot. Szerencséd, hogy csak így. Inkább az a kérdés, milyen olaj került bele, mert a ezekbe zf váltókba speckó kell. Ha nem azt kapja megdöglik, nincs alternatíva.





SP_323i!
Nagyjából tudom hogy néznek ki az automata váltók,mi a mezőgazdaságban is ilyen rendszerűeket használunk, csak ott nagyobb nyomatékot kell átvinniük.
Kicsit korán jelentkezett a váltóbibi szerintem, én találtam egy osztrák BMW-s matricát az autóban, az alapján 260ezernél volt váltóolajcsere. Most 340ezer van benne, szerintem lassan megérik a cserére, véleményem szerint 100ezer kilométer az egy reális csereperiódus lehet. Nálunk a full-automata traktoroknál 5000 üzemóránként kell cserélni 70litert váltóolajat.

Viktor!
Mindenképp minőségi legalább az TIS/ETK alapján előírt olaj kerül a váltóba, és a difibe is.




Más váltónk van. A Papp Tamás oda lépett a polchoz és levette azokat az alkatrészeket, amik kellenek ehhez a GM váltóhoz. Lehet blöffölt, de az is, hogy szépen biztosan megadják magukat és érdemes készleten tartan ezeket.
Minden esetre most járogatok vele és kiderül. Olaj jó került bele. Arra érzékeny vagyok



Menyi ment bele 9 liter? Hogy kel nézni a szintet,a betelőtő nyílásig töltik fel, nem nézted?


6 liter. 7 lenne az igazi de a wankelban marad egy liter
a teljes cseréhez abból is ki kéne engedni, de az nagyobb bontással jár, nem cask a teknő leszedésével.
A betöltő nyílásig töltik, az utólsó egy litert úgy, hogy közben jár a moci!


Én mindenképp teljes cserét csináltatok majd rajta, és nekem a teljes töltés közel 10 liter.


azért kérdem, mert a GM be 9 litert ír,már az enyémbe, de egy váltós oldalon olvastam, nem is lehet lecserélni egyszerre, pont ezért, mert hogy marad benne olaj. Azért csinálnak 2 olajcserét, rövid idő után, persze ők biztos jól járnak,hogy mi,azt nem tudom, nem értek hozzá. Mi abban a jó,ha leengedik félig, rátöltenek, utána megint leengedik 2 hét múlva, félig, és megint rátöltenek. Na ez magas nekem.


Keress rá egy automataváltó metszetre és rájössz miért van ez. Ha nem szerelik le a váltót akkor benne marad legalább 1 liter olaj a "kagylókerekekben" és nem lehet kivitetni vele a váltókarterbe, mert szárazon nem szabad járatni (beindítani a motort).
Ezért csinálják, hogy lecserélik ami lecserélhető, aztán megkeveredik az olaj, és utánna mégegyszer csere, így nagyon kevés fáradt olaj marad benne, viszont dupla olaj ára, de nem áll 1,5 napot az autód.

Neo954 Elküldve: 2013-12-16 20:23 nyomatékváltó

SP_323i írta:
anubisz írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
viktor írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta: Neo954

Na ide gondoltam a váltó témát

Előzmény:
egy hónapja kétszer bepakolta magát vészüzemmódba a váltó. Jellemzően meló után mélygarázsból kihajtást nem szerette. Gondoltam örökéletű olaj ide, necseréld mer csak kimos vmi koszt oda én cserélek. Akkor még úgy gondoltam, hogy az elöregedett olaj még hidegen nem olyan fatya és emiatt csúszik meg a váltó vmelyik fokozatban.

Előző csüt mentem el Papp Tamáshoz és cseréltük az olajat, szűrőt. Ami fogadott:

http://www.bmwfanatics.hu/gale...249999.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...279607.jpg

Egyrészt a komoly mennyiségű ferodol (szürke) és a rézlerakódás

A csúszás miatt egyből kérdezték, hogy reggel hidegen elindulva nem nyúlós e a váltó. Ez annyit tesz, hogy az ember forgatja a mocit de nehezen jön lendületbe a vas. Na olyan. Mondták, hogy ez nem az olajtól van, hanem egy szép nagy karmantyútól, ami el van kopva így hidegen nem tartja meg a nyomást, ami csúszáshoz vezet (lerakódás). Ahogy bemelexik már jobban zár, de már nem az igazi. Ezt érzem is néha.
A lock up jól műxik. Szépen össze zár.
Most olajcsere után mentünk a vassal és Papp Tamás szerint szépen vált. Minden okés, de mondta, hogy lelkileg készüljek, mert ez egy folyamat, ami csak rosszabbodhat. Aztán váltófelújítás.


Hát nem piskóta!
Milyen váltód van ZF vagy GM ?
Mennyi kilométernél jelentkezett ez a tünet?
Nálam hidegen melegen 1200-1700 között kapcsol, nem vettem észre számottevő különbséget.
Köszönöm az infókat!

Szerk.: Nekem VIN alapján ZF 5hp18-as váltót ír.


Hát nem az sajnos.
De logikusan belegondolva itt is kopó alkatrészek vannak és így van anyagmaradvány. Nem kis törpék viszik át a nyomatékot szeneslapáton
Olyasmi lamellákat képzelj el, mint a mociban a kuplung lamellák. Na ott is kopik rendesen, hiába az olajfürdő

Ez alatt GM váltó van.
A tünet eddig egyszer jelentkezett, olyan 220-230 km körül. Szintén mélygarázsból kiállva bepakolta magát tiltásba. Akkor ki lett ütve a memóriája és azóta semmi különleges nem történt most novemberig. Az a hidegben reggeli csúszás meg nem is tudom. Én eleve a mocira gyanakodtam, nem a váltóra
Viszont lehet, hogy a magas városi fogyasztás a váltó miatt van. Ha már nagy a kopás, akkor már nem zárhat úgy és csúszhatnak a fokozatok. Sok itt a panasz az automata váltós városi fogyasztásra és a kéziváltósok csak néznek értetlenül, hogy lehet 10+ os a városi fogyi. Na majd meglátjuk, ha meg lesz a felújítás, addig meg óvatosan adom neki a nyomatékot

Igazából csak tudatlanul vádolom a váltót a fogyasztás miatt, mert még mindig nem vagyok a doktora ennek a cumónak, csak egy kis bepillantást kaptam a lelki világába


Szia!
Most, hogy olajat cseréltél benne, ki megy a világból. Az csak egy kis morzsa ami a teknőben volt.
Az automata váltóra is ráírják,hogy nem kell benne olajat cserélni, pedig dehogynem. Lehet a tiedben még soha sem volt és most mondta fel a szolgálatot. Szerencséd, hogy csak így. Inkább az a kérdés, milyen olaj került bele, mert a ezekbe zf váltókba speckó kell. Ha nem azt kapja megdöglik, nincs alternatíva.





SP_323i!
Nagyjából tudom hogy néznek ki az automata váltók,mi a mezőgazdaságban is ilyen rendszerűeket használunk, csak ott nagyobb nyomatékot kell átvinniük.
Kicsit korán jelentkezett a váltóbibi szerintem, én találtam egy osztrák BMW-s matricát az autóban, az alapján 260ezernél volt váltóolajcsere. Most 340ezer van benne, szerintem lassan megérik a cserére, véleményem szerint 100ezer kilométer az egy reális csereperiódus lehet. Nálunk a full-automata traktoroknál 5000 üzemóránként kell cserélni 70litert váltóolajat.

Viktor!
Mindenképp minőségi legalább az TIS/ETK alapján előírt olaj kerül a váltóba, és a difibe is.




Más váltónk van. A Papp Tamás oda lépett a polchoz és levette azokat az alkatrészeket, amik kellenek ehhez a GM váltóhoz. Lehet blöffölt, de az is, hogy szépen biztosan megadják magukat és érdemes készleten tartan ezeket.
Minden esetre most járogatok vele és kiderül. Olaj jó került bele. Arra érzékeny vagyok



Menyi ment bele 9 liter? Hogy kel nézni a szintet,a betelőtő nyílásig töltik fel, nem nézted?


6 liter. 7 lenne az igazi de a wankelban marad egy liter
a teljes cseréhez abból is ki kéne engedni, de az nagyobb bontással jár, nem cask a teknő leszedésével.
A betöltő nyílásig töltik, az utólsó egy litert úgy, hogy közben jár a moci!


Én mindenképp teljes cserét csináltatok majd rajta, és nekem a teljes töltés közel 10 liter.