Padre323i Elküldve: 2009-09-11 11:03 Motorolaj
jpinter írta: Sziasztok,
csak benéztem eme topic-ba és gondoltam írok.
22.000km-es periódus helyett 10.000km-ként cserélem a motorolajat - természetesen gyári szûrõvel együtt -, és 2006. április 13-a óta (amióta megvan a gépem...) Mobil 1 5W50-es olajat töltenek bele egy Mazda szervizben. Lassan 220.000km lesz az autóban (valós!) és olajcsere elõtt is ugyanúgy max. az olajszint a nívópálcán. 40.000km-ként cseréltetek kartergáz-szûrõt. Ha le van padlózva, akkor sem füstöl.
Motortisztítót egyetlen egyszer használtam a megvétel utáni elsõ olajcsere alkalmával.
Automataváltó olajat kétszer cserélték, egyszer pusztán azért, mert a longlife szerintem is badarság, másik esetben meg a nyomatékmódosító tönkremenetele miatt vált szükségessé. Így viszont teljes egészében kipucolták a váltót és a gyári majdnem 9l-rel fel is lett töltve.
Hamarosan eladom, csak nem tudom a mai világban kinek értékesebb egy valós(!) 220.000km-t futott 10.000km-ként szervizelt, minden esetben gyári alkatrészekkel javított és gondozott autó, mint sajnos a nagy átlag használt BMW-k egyike.
üdv,
J.
A 15W-50-es olaj biztos?Mert az nem túlzottan gyári a motorba...