Padre323i fórum hozzászólásai

Padre323i Elküldve: 2009-09-11 11:03 Motorolaj

jpinter írta: Sziasztok,

csak benéztem eme topic-ba és gondoltam írok.

22.000km-es periódus helyett 10.000km-ként cserélem a motorolajat - természetesen gyári szûrõvel együtt -, és 2006. április 13-a óta (amióta megvan a gépem...) Mobil 1 5W50-es olajat töltenek bele egy Mazda szervizben. Lassan 220.000km lesz az autóban (valós!) és olajcsere elõtt is ugyanúgy max. az olajszint a nívópálcán. 40.000km-ként cseréltetek kartergáz-szûrõt. Ha le van padlózva, akkor sem füstöl.

Motortisztítót egyetlen egyszer használtam a megvétel utáni elsõ olajcsere alkalmával.

Automataváltó olajat kétszer cserélték, egyszer pusztán azért, mert a longlife szerintem is badarság, másik esetben meg a nyomatékmódosító tönkremenetele miatt vált szükségessé. Így viszont teljes egészében kipucolták a váltót és a gyári majdnem 9l-rel fel is lett töltve.

Hamarosan eladom, csak nem tudom a mai világban kinek értékesebb egy valós(!) 220.000km-t futott 10.000km-ként szervizelt, minden esetben gyári alkatrészekkel javított és gondozott autó, mint sajnos a nagy átlag használt BMW-k egyike.

üdv,
J.


A 15W-50-es olaj biztos?Mert az nem túlzottan gyári a motorba...

Padre323i Elküldve: 2009-09-11 11:02 Motorolaj

YELLOW írta: a váltókód GM-el kezdõdik... akkor most az General Motors-t jelent? csak érdeklõdés szinten kérdezem... ha igen elég gááz!


jpinter írta:
George írta:
jpinter írta: Sziasztok,

csak benéztem eme topic-ba és gondoltam írok.

22.000km-es periódus helyett 10.000km-ként cserélem a motorolajat - természetesen gyári szûrõvel együtt -, és 2006. április 13-a óta (amióta megvan a gépem...) Mobil 1 5W50-es olajat töltenek bele egy Mazda szervizben. Lassan 220.000km lesz az autóban (valós!) és olajcsere elõtt is ugyanúgy max. az olajszint a nívópálcán. 40.000km-ként cseréltetek kartergáz-szûrõt. Ha le van padlózva, akkor sem füstöl.

Motortisztítót egyetlen egyszer használtam a megvétel utáni elsõ olajcsere alkalmával.

Automataváltó olajat kétszer cserélték, egyszer pusztán azért, mert a longlife szerintem is badarság, másik esetben meg a nyomatékmódosító tönkremenetele miatt vált szükségessé. Így viszont teljes egészében kipucolták a váltót és a gyári majdnem 9l-rel fel is lett töltve.

Hamarosan eladom, csak nem tudom a mai világban kinek értékesebb egy valós(!) 220.000km-t futott 10.000km-ként szervizelt, minden esetben gyári alkatrészekkel javított és gondozott autó, mint sajnos a nagy átlag használt BMW-k egyike.

üdv,
J.


Milyen váltoolajat tettél bele?Milyen tipusú váltód van?

George


A váltójavítást (pontosabban a nyomatékmódosító (Torque Converter) cseréjét, a váltónak nem volt semmi baja) a XV. kerületben egy nem hivatalos BMW szervizben végezték, pontosan nem tudom a az olaj típusát, de márkája Castrol volt. A váltóm, ha jól emlékszem GM, A5S 390R, de a pontos kódját nem tudom.


Azt bizony!

Padre323i Elküldve: 2009-09-10 18:27 Társalgó

brazil_8 írta: Sajna vannak ilyenek is
http://www.nyugat.hu/tartalom/...tt_a_bmw_s


Ez azért enyhe túlzás...

Padre323i Elküldve: 2009-09-05 10:07 Társalgó

Maximálisan elégedett vagyok az E46-al,de valljuk be õszíntén,valamit mindig kell költeni rá leginkább bosszantó "apróságokat".
Savazzatok szét nyugodtan,de azt kell mondanom hogy eddigi legjobb autóm az E34 25i 24V-m volt.Nagyon jól ment,kényelmes volt,az alá még dukált a speer, és ha volt egy tartalék AC a csomiban,a világ végére is elindultam volna vele.Amikor megvettem 2004-ben,2 elsõ gátlót,fékeket,szíjakat ,olajat cseréltem.A kötelezõkön kívül semmit nem kért,2006-ban,255000km-rel anyagi okok miatt fájó szívvel megváltam tõle.Hetente egyszer a board hûtõfolyadék problémát jelzett,kellett pár deci bele.Nem jöttünk rá a hibára,majd amikor 2006-ban eladtam egy ismerõsömnek,1 hónap múlva beállt a vízpumpa.Tudtam követni az autó életét,a kötelezõkön kívül semmi gond és most eladta 2 hete.91-es kocsi volt és a mai napig teszi a dolgát.Nem tudom hogy az én E46-om 2018-ban merre lesz...

Padre323i Elküldve: 2009-09-04 20:19 e36 vásárlás

vsop14 írta:
YELLOW írta: még egy ötlet: autóvásárlásról, ha Robinson akarja beteheti oda is...
célszerû autót venni az APEH-tól vagy bankok által visszavett autókat... vannak tényleg olyan autók, amiket a végzés ellenére nem nyírtak szét a kedves eladósodott tulajok... akinek mákja van, az nagyon jó vételt csinálhat, és a licit a valós érték felétõl indul... sok ismim jól járt már ilyennel, pestiek nagyobb elõnyben vannak, mert helyben tudnak nézelõdni

ööö, nekem is volt pár ismerõsöm ilyen aukción, de a jobb, kicsit értékesebb autókra nem lehetett licitálni. azaz lehetett, csak hát nem volt ajánlott, ha nem akartál monoklit


Ez így van!Odamész,az 500 ezer értékû roncsot viheted 2 milláért ,a zsír állapotú 2 milla értékûre pedig meg van az ember 1 milláért.(Csak egy példát mondtam)

Padre323i Elküldve: 2009-08-29 18:18 520i vásárlás

LaciE36 írta: Sziasztok!Köszi szépen srácok!Asszem igazatok van,túlságosan beindultam mert csupán egy másik klímás autó!De azért most délután megnézem a 320i-t kivi vagyok olyan e mint amilyennek mondják!Este beszámolok a fejleményekrõl!


Na mi volt?Csendben vagy!Ekkora csalódás ért?

Padre323i Elküldve: 2009-08-29 18:16 Fékjavítás

BarG írta:
lacaca írta:
dtg írta: Sziasztok!

Fékbetét és féktárcsa cserére készülök 2004 E46 320d -n. Majdnem minden megvan(textar betét, textar tárcsa, érzékelõ, szerszámok, DIY doksik, TIS utmutató), kivéve a fékpasztát. Számomra nem egyértelmü, hogy a 81229407103 (5,5 ml Bremsklotzpaste) cikkszámú Pastilube -ot vagy a 83239407830 cikkszámú "Never Seeze Compound" (100g) -ot kellene használnom. Eltérés van OEMReal és a TIS ajánlása között.

Segítségetket, információkat elõre is köszönöm!
Üdv.:dtg


Teljesen mindegy, mivel fölösleges pénzkidobás!


Csatlakozok!!!


Sosem használtam és mégis minden OK!

Padre323i Elküldve: 2009-08-28 10:09 520i vásárlás

LaciE36 írta: Igen?Én nem láttam!Ez a klíma használt?ha tényleg ilyen olcsón hozzá lehet jutni az is lehet hogy érdekelni fog!Ja és ha már klíma akkor tényleg az autómata jöhet szóba!


Szia!
Én is azt mondom hogy a tiédet már ismered,tudod a nyûgjeit,ne add el, hanem faragjatok bele egy bontott klímát.De ha mindenképp váltani akarsz akkor inkább az E36.Az E39 20i-t szerintem megbánnád.Gyenge,amit belinkeltél szerintem "fapad",ülések szétkopva bla,bla,bla...

Padre323i Elküldve: 2009-08-24 08:58 Katalizátor átvétel!

Woockie írta: ez igazabol kezd mar rohadtul unalmas lenni... szerintem.


Neked lehet...De aki meg akar válni tõle,annak szerintem segítség,és nem írtam be rossz helyre szerintem.

Padre323i Elküldve: 2009-08-24 00:44 Katalizátor átvétel!

Már nem aktuális .

Padre323i Elküldve: 2009-08-14 23:05 Vennék...

bmw3 írta: Gyári bmw 5w30-as olajat hol lehet kapni? Vagy van valakinek okosba jó áron?


Bömbölõtõl veszem én is,gyári csomagolású 5W-30,maximálisan meg vagyok elégedve vele.Semmit nem eszik az autó belõle pedig 225000km van már benne.Bömbölõ:
www.mobilgumi.hu

Padre323i Elküldve: 2009-08-12 20:59 Vennék...

Sziasztok Urak!
Katalizátorok érdekelnének az alábbi árak szerint!
4000ft/db.:30d, Suzuki,Subaru,1.9TDI,elõkatalizátorok,stb...
6-9000ft/db.:30d alól a nagyobbik,TD, TDS,20d, Fiat,Renault, Saab,Volvo,Ford, Peugeot stb benzinesek
18000/pár.:BMW henger alakú benzines(E36 23i,E34 25i stb.)
13000/db:Nagy Opelek (GSI,Calibra,1.8-2.0 benzinesek)
13000/db.:16i,18i,96 utáni 18 IS,TI(Leginkább angol autó alatt fordul elõ,rozsdamentes anyagból van)
18000/db.:18IS,20i, 25i,40d,E34 30i, E32 30i,50i,Audi,VW 2.5TDI,Vito .
36000/pár.:E34 535i,MB 500,600S .
3000/db.: Részecskeszûrõ
1000/db.: Vasmagos,utángyártott pl:M-es BMW,VR6-os VW,1.8T Cupra,RS.
Elérhetõségek:20/4941382
dorisandor@gmail.com

Padre323i Elküldve: 2009-07-25 21:05 sárga olaj lámpa

hil írta: Nekem is világított motorindítás után a sárga olajszint lámpa 15 mp-ig. Vettem másikat (ebay 17k), a rosszat gondoltam szétszedem, mi lehet benne. Aztán mégse szedtem szét. Vannak rajta lyukak, amiket nem lehetett átfújni, pedig biztosan nem ok nélkül tették rá. Gondoltam egyet és beáztattam Gigant nevû mûanyag tisztítóba (forgalmazó: Mercatura Int Bt 1055.Bp.Nagy Ignác u.14 m, tel:312-4712, nem reklámot akarok csinálni, csak ha valakinek kéne)2 napra és utána már szeleltek a lyukak, rengeteg kosz jött ki belõle. Visszatettem a motorba és azóta jó is.
Csak ha valakit érdekelne, mert szerintem az olajból valami lerakódott a belsejében és az akadályozhatta meg a rendes mûködését
hil


Szia!
Nekem is világít egy kis ideig.Hol találom?Kitísztítanám én is...

Padre323i Elküldve: 2009-07-19 12:43 Hûtõvíz

germankojak írta: tud e valaki E46 316i kiegyenlítõtartályt szerezni nekem? az enyém ugyanis megrepedt, tönkrement! 2002-es a gép, eddig bírta! pedig már örültem, hagy a lambadaszonda kicserélése után (60e. huf.) elaludt a checking lámpa, erre tessék, megreped, persze menet közben!


Nekem is eldurrant már,típushiba,csak újat vegyél!

Padre323i Elküldve: 2009-07-07 18:33 E46 TÍPUSHIBÁK

BarG írta:
Padre323i írta:
BarG írta:
Padre323i írta:
BarG írta:
Tano írta:
Alesi írta:
Ekszijtarcsa szetmenest mibol lehet latni/erezni?


Pl erõsödõ csikorgó-csörgõ hang, mintha csúszna az ékszíj, a gumis része elválik a fém résztõl, legrosszabb esetben ledobja a szíjakat.


Leállításkor nyikkanást lehet hallani.
Megemelt autónál alulról egy csavarhúzóval megfeszegeted a két fémrészt, akkor ha kis erõre nagyon elmozdul egymástól, akkor ott gond van. Másrészt ahogy az elmozdulás növekszik, kidörzsölés nyomok látszódnak a tárcsán, plusz a morzsolódó gumi kirakódás nyomok is lesznek a nagyobbik tárcsán. Amikor már csörög, jobb, ha trélerrel mész a szerelõdhöz!


Nekem is nyikkan egyet valami leállításkor,de ez benzines.Vagy az mindegy?


Ez tudtommal leginkább dízeles betegség, 2004-es autónál másodszor csinálom ezt a játékot. De nem kizárt, hogy az egyenletesebben forgó benzineseknél is idõvel bekövetkezhet. A Tiédben is vibration dampernek hívják a tárcsát, bár a realoem egyszerûbb képet mutat, mint a dízelé. Vagyis az is valami gumis megoldás lehet, belekódolva, hogy ki kelljen dobni idõnként.
Ha szabadon engedem a paranoiámat, akkor tudok még mondani vagy 5 lehetséges hibát, ami miatt nyikkanhat



Nyugodtan engedd szabadra!


Akkor,
- mázlista eset: csak a szíj van megkopva
- vezetõgörgõk, feszítõk
- generátorod csapágya
- klíma mágneskuplungja vagy a klímakompresszor csapágya, belseje
- kéttömegû lendkereked
- vízpumpa
- vezérmûlánc feszítõ, vezetõ, mittoménmi

Vannak tételek, amik nem mosolyfakasztóak ....


Az biztos hogy a szíj brutális állapotban van,de úgyse úszom meg ennyivel.. :o