Pedar fórum hozzászólásai

Pedar Elküldve: 2016-06-07 16:13 Mi lehet a baj?

Tano írta:
Pedar írta: ...
Ill., ha már reléknél tartunk:
az index reléje merre található?

Köszönöm még egyszer, hogy időt és energiát szántál a válaszra!


Az indexnek itt nincs reléje, a lámpamodul vezérli őket közvetlenül.



Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat mindkettőtöknek!

Akkor megpróbálkozom a BMW szakszervizben, hátha tudnak valami biztatót mondani.
Ill. megnézem ezt a kesztyűtartó mögötti dolgot is a hétvégén, mert azt hittem, hogy ott csak a biztosítéktábla van!

Az indexrelét azért kérdeztem, mert már vagy fél éve begyorsult az indexem jobb-bal irányba egyaránt! Az izzók mind jók, és a vészvillogó is szépen, lassan villog. Viszont az index mindkét irányba siet...
Csere indexkarral próbálkoztam, mondom hátha vmi ott ment tönkre, de az nem volt megoldás.
Akkor ezek szerint lehet, hogy a komplett világításmodult cserélnem kell?
Ez esetben még egyszer végignézem az izzókat, hátha esetleg vmelyik elkerülte a figyelmemet.

Ha bármelyik probléma megoldódna, megírom az okokat.

Üdv.,
Peti

Pedar Elküldve: 2016-06-06 23:13 Mi lehet a baj?

memento írta:
Pedar írta: Sziasztok!

Az autóm: 318i Touring ('99/12) M43B19
A következő probléma idegesít egy ideje:

Reggelente az első indításnál és kizárólag csak akkor a fordulat teljesen visszaesik és a motor leáll... Aztán, ha elindítom újra, dadog a motor a fordulat ingadozik és az autó rángatva indul. Ha a kuplungot benyomom, ismét a fordulatot visszaejtve leáll a motor.
Ezt mondjuk megcsinálja 2 vagy 3 alkalommal, aztán utána nem.
A nap többi részében ez a hiba nem jön elő, olyannyira nem, hogy minden indítás után szépen felpörög mondjuk 1200-1400-as fordulatig, majd gyönyörűen beáll 850-900 körülre.
Csak a reggeli első indítás ilyen gyatra...
Kellemetlen, mert amíg kijutok a parkolóból kell néhányat kanyarodnom és ekkor, ha a kuplungot benyomva kanyarodok, akkor leáll és a szervo elszáll..., én meg kapaszkodhatok a kormányba, nehogy nyársra tűzzem valamelyik parkoló autót.

Olvastam itt a Fórumban több lehetséges hibaokot is, ezek egy részét meg is próbáltam kiszűrni:
- benzinszűrő kicserélve, új
- gyújtás ellenőrizve, jó
- vákuumcsövek ellenőrizve, nincs repedés-szakadás
- légtömegmérő cserélve (ezt a diag kidobta)
- jelenleg hibakód nincs, ugyan csak egy egyszerű kis ELM327 diagom van TorquePro-val

Az feltűnt, hogy az AC pumpát nem hallom nyomni, de gyakorlatilag sosem (ezt még ellenőrzőm holnap az ülés eltávolítva is).
Olvastam, hogy a vezérműtengely jeladó is produkálhat ilyet: viszont akkor miért csak a reggeli indításkor?
Ill. olvastam azt is, hogy előfordulhat az is, hogy az AC nem tartja meg a nyomást, azért nyögdécsel reggel..., ill. valahol olvastam a "becsöpögés"-ről is, mint lehetséges hibaokról. Vagy esetleg a nyomásszabályzó?

Ebben kérném a segítségeteket/tanácsotokat, hogy mi lenne az az alkatrész, amit első körben cserélnem kellene?

Előre is köszönöm!



Szia
Nekem is hasonló problémám volt.Fél évig szenvedtem vele, mire 3-4 szerelőt megjártam és semmi változás, bevittem egy márka szervízbe ahol 3 nap alatt megjavították, azóta minden rendben.Hiába volt benzinpumpa cserém ugyanúgy csinálta, na most a gond ott volt, hogy mikor cseréltettem a benzinpumpát akkor nem cseréltük vele együtt a relét, ami valószínűleg zárlatos volt ,így hiába vettem bele új pumpát azt is tönkrevágta újból.Irány a bolt, még egy benzinpumpa. Tehát nekem egy másik új pumpa + relé együttes cseréje oldotta meg a problémámat.Azért írtam le nehogy új járj, mint én, ha benzinpumpát vásárolsz érdemes azt a pár ezer forintos relét is vele együtt, ha jól tudom az ami a kesztyűtartóban van.
Remélem segítettem.

üdv Tamás



Szia!

Köszönöm a választ, amennyiben más ötlet nem lesz a problémára, belevágok az Általad javasolt AC+relé együttes cseréjébe!
Ennél a típusnál a relé a motortérben van, egy kis zöld relé, az ablakmosó relé mellett, ha jól emlékszem.
Vagy esetleg van egy másik is?
Ill., ha már reléknél tartunk:
az index reléje merre található?

Köszönöm még egyszer, hogy időt és energiát szántál a válaszra!

Pedar Elküldve: 2016-06-05 19:54 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

Az autóm: 318i Touring ('99/12) M43B19
A következő probléma idegesít egy ideje:

Reggelente az első indításnál és kizárólag csak akkor a fordulat teljesen visszaesik és a motor leáll... Aztán, ha elindítom újra, dadog a motor a fordulat ingadozik és az autó rángatva indul. Ha a kuplungot benyomom, ismét a fordulatot visszaejtve leáll a motor.
Ezt mondjuk megcsinálja 2 vagy 3 alkalommal, aztán utána nem.
A nap többi részében ez a hiba nem jön elő, olyannyira nem, hogy minden indítás után szépen felpörög mondjuk 1200-1400-as fordulatig, majd gyönyörűen beáll 850-900 körülre.
Csak a reggeli első indítás ilyen gyatra...
Kellemetlen, mert amíg kijutok a parkolóból kell néhányat kanyarodnom és ekkor, ha a kuplungot benyomva kanyarodok, akkor leáll és a szervo elszáll..., én meg kapaszkodhatok a kormányba, nehogy nyársra tűzzem valamelyik parkoló autót.

Olvastam itt a Fórumban több lehetséges hibaokot is, ezek egy részét meg is próbáltam kiszűrni:
- benzinszűrő kicserélve, új
- gyújtás ellenőrizve, jó
- vákuumcsövek ellenőrizve, nincs repedés-szakadás
- légtömegmérő cserélve (ezt a diag kidobta)
- jelenleg hibakód nincs, ugyan csak egy egyszerű kis ELM327 diagom van TorquePro-val

Az feltűnt, hogy az AC pumpát nem hallom nyomni, de gyakorlatilag sosem (ezt még ellenőrzőm holnap az ülés eltávolítva is).
Olvastam, hogy a vezérműtengely jeladó is produkálhat ilyet: viszont akkor miért csak a reggeli indításkor?
Ill. olvastam azt is, hogy előfordulhat az is, hogy az AC nem tartja meg a nyomást, azért nyögdécsel reggel..., ill. valahol olvastam a "becsöpögés"-ről is, mint lehetséges hibaokról. Vagy esetleg a nyomásszabályzó?

Ebben kérném a segítségeteket/tanácsotokat, hogy mi lenne az az alkatrész, amit első körben cserélnem kellene?

Előre is köszönöm!

Pedar Elküldve: 2014-04-09 23:12 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok!

Nem egész 1 hónapja lettem tulajdonosa egy 1999-es 318i Touring csodának!

Az egyik tankolás utáni alkalommal elkezdett világítani a "check engine", ami aztán kialudt, de kis idő múlva megint világítani kezdett és azóta sajnos nem aludt ki.
Az autó menettulajdonságai nem változtak, de azért aggaszt a dolog...

De, hogy a lényegre térjek:
Tudnátok ajánlani valaki olyan hozzáértőt Győrben (vagy a közelben), aki tudna csinálni nekem egy diagnosztikát reális áron?
Néztem kábelt és programokat is, de abszolút laikusként nem mernék belepiszkálni a dolgokba, talán majd idővel!

Előre is köszönöm!
P.