Pocses fórum hozzászólásai

Pocses Elküldve: 2014-12-03 14:41 Futómû és hibái

srac25 írta:
laci320d írta:
gfeco írta:
Pocses írta:
srac25 írta: Sziasztok!

Olayn problémám van hogy jobb hátul valami rettenetesen kopog, olyan mintha ki lenne szakadva a gátló felső szillent de most lett cserélve az összes szillent a hátsó futóműnél plusz a hátsó gátlók is. Koppan ha kátyúba megyek bele de akkor is ha csak egy kicsit meg van repedve a burkolat és azon megyek keresztül.

Szerintetek mi okozhat még kopogást?

A segitséget előre is köszönöm!!!


Szia!

Én is nemrég cseréltem hátsó telókat, a torony szilentek milyen állapotban vannak? Ellenőrizted őket? Mert az enyémek szinte újak voltak, gondolom az előző tulaj cserélhette őket így azokat nem kellett.

Üdv.: Pocses


Szia
A toronyszilentek is lettek cserélve?
Az tud kopogni rendesen.


Rugód nincs eltörve?


Üdv

Toronyszillentet is cseréltem és a rugó sem törött.
Semmi ötletem nincs mi okozhat még ilyen kopogást


Akkor vidd el padra rázasd meg, ott ki fog derülni, nekem is van egy ismerősöm Győr mellett 4 ropiért megcsinálja bárkinek, mintha műszaki vizsgára vinnéd, igaz még a hagyományos "órás padja" van.

Pocses Elküldve: 2014-12-03 14:00 Motorolaj

Ben-g írta: sziasztok!
S.O.S
A köv. olajokból segítségetek kérném a választásban
autóm E46 2004 évj 318i 2.0 benzin 135000 km szinte csak városi hazsnálat
MOBIL SUPER 3000 XE 5W30
ENEOS PRENIUM HYPER 5W30
TOTAL QUARTZ INEO LONG LIFE 5W30
Q8 FORMULA 5W40

Válaszokat köszönöm előre





Szia!

Eneosra teszem a voksom legalábbis én. Bár én Castrol Edge 5W-40 amit használok. "135000 km szinte csak városi használat" ez szerintem felejtős...

Üdv.: Pocses

Pocses Elküldve: 2014-12-03 12:39 Társalgó

YELLOW írta:
lalada írta:

Idézet:
anno mikor Ladánk volt, sosem felejtem el, mindig hideg levegőt kellett fújatni az üvegre, hogy ne legyen párás, amjd meg fagytunk, mert a melegtől párásodott. a BMW-nél és az Opelnál simán nyomatjuk a meleg levegőt és elég, már legkisebb fordulaton is. BMW-nél ha nem emgy a venti, akkor párásodik ha már ketten ülünk benn.
állítólag van valami szűrő, ami ha rossz, akkor párásodik, de úgy rémlik az klímázásnál. ezt pontosan nem tudom.


nekünk pont fordítva 21013-as volt (1200s) és addig ki se láttunk amíg nem melegedett a víz. fújathattuk a hideget.. még a pára rá is fagyott egyből.
megoldás: lehúzott ablak.
E46/E91-ben de a mostani off kocsimban is általában rányomom a fűtést.
mert ha klímázok akkor kikapcsolás után újrapárásodik.
próbáltam a párásodásgátlókat is de mindegyik egy zsíros felületet hagy maga után, esőben szuper..



azaz 1200 special volt nekünk is. tényleg volt ablak leengedés téma is. de arra emlékszem, hogy kartonplaszt volt berakva a hűtő elé, és mindig fáztunk a kocsiban.


Hát én nem tom. Ahány cecerkettesben csak ültem vagy akár paraszt mergában, mindben olyan volt a fűtés, majd leolvadtak a szellőzők a műszerfalról.

Pocses Elküldve: 2014-12-03 11:59 Futómû és hibái

YELLOW írta:
Pocses írta: Az imént hívott szerelőm, elő műszaki megvolt, a hibalista, 1 db jobb első lengőkar szilent csere lesz Meyle HD típusban.
Nem is rossz teljesítmény egy '99-es bimmertől, igaz nem lakjuk le, mert nem vagyunk "orkok".


nagy pénzt mertem vpolna rá tenni, hogy a jobb oldali lesz az.
de szerintem cseréld mind a kettőt.


Már nem kavarok, igaz én is a "párcsere" híve vagyok. Mindig azt mondja csak azt cseréljük ami rossz! Nem értek vele egyet, persze amit kérek tőle azt megcsinálja. Többi minden OK fékek futómű telók stb... Tegnap is ment ezerrel ide oda, de mindent fejben tart! Ház előtt vagy 10 bömös, bent az udvaron is vagy ennyi, közben előttem is egy kuncsaft, kolléga meg éppen egy E87-est bűvölt.

Pocses Elküldve: 2014-12-03 11:45 Futómû és hibái

Az imént hívott szerelőm, elő műszaki megvolt, a hibalista, 1 db jobb első lengőkar szilent csere lesz Meyle HD típusban.
Nem is rossz teljesítmény egy '99-es bimmertől, igaz nem lakjuk le, mert nem vagyunk "orkok".

Pocses Elküldve: 2014-12-03 11:33 Társalgó

rece65 írta:
YELLOW írta:
rece65 írta: Hi!

Ilyen időben mikor minden ablak bepárásodik(még ha magam ülök az autóban akkor is,ha meg 4-en vagyunk akkor meg pláne!)milyen praktikák vannak a páramentesítő és az ablak leengedésén kívül?
20-22 fok van bent az autóban tehát nem kell a nagy meleg..

Ki hogyan oldja meg?


a 22 fokosra állított levegó az jó, nem kéne párásodni. belső keringetést semmiképp ne kapcsolj. a másik praktika a klíma. ugyanis az szárítja a levegőt.

Ez az hogy nincs belső keringtetés és mégis párásodik..
A klímát azt tudom de nem akarom állandóan ki-be kapcsolgatni a klímát!
Neked nem párásodik?
Akkor mi lehet a gond nálam??

Üdv!



Szia!

Nyugodtan használhatod a klímát akár folyamatosan is, én is gyakran bekapcsolom mert párásodik az ablak és inkább kilássak minthogy baleset legyen a vége. Szépen lefújja, egyik nap mikor beültem, látom vezető felől belül kéztörléses technikás nyomos a szélvédő. ( asszony vezetett mondta nem fújja le...) érdekes én vezetek tisztán kilátunk, na mind111.
Beázásod nincs esetleg? Ha valahol áll a víz az autóban akkor is lehet erős a párásodás, főleg ugye ha kint áll és napokig esik az eső. Hátul a kárpitot megbontva beleshetsz mögé is, ott is megállhat a víz a sárvédőlemezek mellett belül alul.

Üdv.: Pocses

Pocses Elküldve: 2014-12-02 20:25 Futómû és hibái

srac25 írta: Sziasztok!

Olayn problémám van hogy jobb hátul valami rettenetesen kopog, olyan mintha ki lenne szakadva a gátló felső szillent de most lett cserélve az összes szillent a hátsó futóműnél plusz a hátsó gátlók is. Koppan ha kátyúba megyek bele de akkor is ha csak egy kicsit meg van repedve a burkolat és azon megyek keresztül.

Szerintetek mi okozhat még kopogást?

A segitséget előre is köszönöm!!!


Szia!

Én is nemrég cseréltem hátsó telókat, a torony szilentek milyen állapotban vannak? Ellenőrizted őket? Mert az enyémek szinte újak voltak, gondolom az előző tulaj cserélhette őket így azokat nem kellett.

Üdv.: Pocses

Pocses Elküldve: 2014-12-01 11:45 Futómû és hibái

Puli írta: Ha szeretném egy kicsit rendbe tenni a futóművet, akkor mik azok az alkatrészek,amiket mindenképpen érdemes lenne cserélni?
Gondolok itt szilentekre, lengőkarra, stabilizátorra, lengéscsillapítókra?
csak mivel szilentekből is van bőven, nem tudom,hogy melyikkel kezdjem!
Vagy ezt így nem lehet megmondani!? Szét kell szedni és cseréljem azt,ami felett eljárt az idő?
:


Szia!

A legegyszerűbb ellenőrzése a szilenteknek, emeld fel a vasat, lógjanak a levegőben a kerekek, megkérsz valakit mozgassa a kereket persze egyesével egymás után függőleges ill. vízszintes irányban, Te meg belülről megfogod kézzel a szilent csatlakozási pontoknál, és már látni érezni is fogod, hogy mit kell cserélned, avagy sem.

Üdv.: Pocses

Pocses Elküldve: 2014-12-01 08:43 Mi lehet a baj?

anubisz írta:
xcomman írta:
anubisz írta:
xcomman írta: Sziasztok!

Egy ritkan elofordulo hibarol lenne szo, eddig osszesen ket alkalommal fordult elo. Eloszor nyaron csinalta, hogy egyik pillanatrol a masikra este eltolta az osszes ablakmosot... Akkor meg a groundmodulra tippeltem, mert erosen cseres volt ajtonyitasi problemakbol kifolyolag. Ma viszont megint kinyomta. Ami meg ritkan szokott lenni, hogy a muszerfal vilagitas kialszik. Nem tudom mennyire osszekapcsolhato a ket dolog, de inkabb megosztom ezt is. Elore is koszonom a segitseget. Otleteket szivesen hallanek, mert nem sok kell, hogy felgyujtsam



Értelmezhetetlen az írásod. ( egyik pillanatrol a masikra este eltolta az osszes ablakmosot...)


Elnezest, ki akartam szedni a felesleges szoveget belole, de van ami benne maradt.

Szoval, le volt zarva a kocsi. Se gyujtas, se semmi nem volt rajta. Aztan minden elojel nelkul elkezdte kinyomni az szelvedomoso folyadekot addig meg ki nem fogyott es en le nem huztam a pumparol az aramot. (Nem volt keznel a kulcs, mire visszaertem mar kifogyott)



Basszus ilyet még nem láttam, nem is hallottam. Remélem tud rá mondani valaki valamit.
Azt hittem elfolyt vagy valami. Azért diagolni kellene a kocsit,hátha ír valami hibát rá.


Hát ezen csak én is lesek mint állat. Talán valami zárlat lehet ami azt a kört zárja néha a kapcsoló és a szivattyú között.

Pocses Elküldve: 2014-11-30 07:25 Hűtővíz..:S

Tib írta: Szisztok!
Valaki tudna segíteni, hogy a hűtővíznek hány fokosnak kell lennie a 316i E46-ban?

Köszi


Szia!

Számomra nem egyértelmű a kérdésed. Ha fagyálló fokát kérdezed, akkor ok a válasza Yellownak.
De ha arra vagy kíváncsi mennyi az üzemi hőfoka a hűtővíznek, fórumon olvasva ha jól emlékszem 103 Celsius foknál nyit a termosztát.

Üdv.: Pocses

Pocses Elküldve: 2014-11-29 19:17 bmw diagnosztika

Pitykoo írta:
Tano írta:
Pitykoo írta: Hali! Ha egy ilyet veszek ezzel ugye tudok hibát kiolvasni és törölni?! pl. légzsák!
Amm... ezzel tudom a GM-et is programozni?!
Előre is köszönöm!

http://www.ebay.com/itm/For-BM...1621954745


Hi!
Igen, menni fog a dolog...némi betanulás után


Aham.... Köszi!
Akkor rendelek egyet és elkezdek ismerkedni vele...
Csak XP vel működik vagy Win7-el is?!


Szia!

Úgy tudom csak xp-n fut jól a program. A szerelőm gépén láttam, nála tuti xp-re van telepítve.

Üdv.: Pocses

Pocses Elküldve: 2014-11-26 15:05 Hűtővíz..:S

YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta: no a mai nap meg akartam mérni a hűtővíz fagyállóságát. az autó 5 napja áll. nyitom ki és az úszó totál lent.
a kérdés, hogy a szintjelzőnek mikor kellene kapcsolnia? mert ez kevesebb volt mint a minimum. amikor megvettem (bő 7 éve), akkor is ennyire lent volt. meg volt már ilyen.
állítólag ha fogy a víz a nem feltétlen gond, mert szelepen keresztül ha nagy a nyomás, akkor elengedi. a víz nem olajos, az olaj nem vizes, nincs fehér füst, stb. tehát valahol elmegy. nem levegős a rendszer, a mutató normálisan működik, jó a vízhőfok. most kb 3-4decit öntöttem rá, hogy maxon legyen az úszó szerint.
most ez nóóóórmáááális?


Szia!

Nekem is volt anno szivárgás, mikor bejelzett a "fürdőkád parancsikon" 1L vizet öntöttem utána mire feljött maxra az úszó.

Üdv.: Pocses


aha az jó. csak nem értem hát ha egyszer már van az úszón min. szintjelzés, akkor jobb lenne, ha ott jelezne a műszerfal is. na persze ha normális a vízfogyasztás, mármint a jelenség, akkor 2 decinként igen jelezne.


Nemrég ellenőriztem én is a hűtővízszintemet, kb 3 dl-t kellett után tölteni, legutóbb ugye márciusban volt feltöltve, azóta nem lestem rá.

Pocses Elküldve: 2014-11-26 14:35 Hűtővíz..:S

YELLOW írta: no a mai nap meg akartam mérni a hűtővíz fagyállóságát. az autó 5 napja áll. nyitom ki és az úszó totál lent.
a kérdés, hogy a szintjelzőnek mikor kellene kapcsolnia? mert ez kevesebb volt mint a minimum. amikor megvettem (bő 7 éve), akkor is ennyire lent volt. meg volt már ilyen.
állítólag ha fogy a víz a nem feltétlen gond, mert szelepen keresztül ha nagy a nyomás, akkor elengedi. a víz nem olajos, az olaj nem vizes, nincs fehér füst, stb. tehát valahol elmegy. nem levegős a rendszer, a mutató normálisan működik, jó a vízhőfok. most kb 3-4decit öntöttem rá, hogy maxon legyen az úszó szerint.
most ez nóóóórmáááális?


Szia!

Nekem is volt anno szivárgás, mikor bejelzett a "fürdőkád parancsikon" 1L vizet öntöttem utána mire feljött maxra az úszó.

Üdv.: Pocses

Pocses Elküldve: 2014-11-23 18:17 Üzemanyagszint-jelzõ hiba

smster írta:
smster írta: Sziasztok! Múlt héten egyik napról a másikra lefeküdt az üzemanyag-szintjelzőm mutatója. Műszerfalteszt lefuttatva, minden ok, rámértem ellenállásmérővel a jeladókra, a baloldali jelzett kb 150 ohm környékén, a jobboldali viszont semmit. Találkozott már valaki hasonló problémával? Valószínűleg a jobboldali jeladó tönkre mehetett? BMW E36. Előre is köszönöm!


köszönöm, megoldódott


Szia!

Megoszthatnád itt a megoldást is, hátha valakinek lesz ilyen hibája, akkor majd Ő is esetleg megtudja oldani, köszönjük.

Üdv.: Pocses

Pocses Elküldve: 2014-11-21 11:51 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Puli írta:
Fort írta:
leroyclub írta:
Fort írta:
Bontottat azért olcsóbban kapsz!Nekem 10-ért ajánlottak az autómhoz valót!



Ez pont egy olyan alkatrész aminél elég rizikós a bontott. Az enyém is jelenleg hibamentes, de néha meg teljesen hülye.


Igazad van,de ha teljesen meghal és nincs hirtelen 100 ezred egy újra akkor több mint a semmi. Főleg ha a zárszerkezet is megadja magát....



Nekem tegnap csinálták meg a kocsit (Szfváron), tökéletesen nyit-zár. Azt ,hogy mi volt a baja szakmai titokként kezelik. Azt mondták a következő javításnál elárulják. De gratisba megcsinálták a hátsó ablaktörlőmet is! (+ kaptam Hepamotors rendszámtábla kereteket, ha akarom felrakom,ha nem,nem...) A lényeg,hogy jó a kulcs, nyit -zár...

Ja és van egy felesleges grundmodulom.



Szia!

Ez érdekes dolog: szakmai titok. Az én szerelőm ha bármit megold, olyan átéléssel tudja mondani mi volt a hiba, és hogyan javította, mániákus a szó lehető legjobb értelmében. Nincs olyan, hogy nem tudja megjavítani! Gondolom 6 év mérnöki munka alatt a német BMW gyárában, sok tapasztalatot tudott szerezni.

Üdv.: Pocses