Pocses fórum hozzászólásai

Pocses Elküldve: 2013-11-27 13:19 Autóvásárlás

Szemy írta:
m_attila írta:
Szemy írta: Kedves Attila!

Egy 200.000 km-t futott auto az mar erösen a hasznalt kategoria. Ha tulnyomo többsegben autopalyan hasznaltak, akkor esetleg kedvezöbb terhelesi spektrumot kapott, bar mondjuk egy nemet autopalya, ami tele van dugoval es ebböl kifolyolag rendszeresen kell gyorsitani-lassitnai-erösen fekezni, sem lesz olyan kedvezö, mint ahogy azt az ember gondolna elöször.

En elsösorban a müszaki tartalomra gonolok a hasznalt autonal: ha az ember belegondol mennyi mozgo/forgo/csillapito/tömitö alkatresz van az autoban, es ezek 200.000 km-en keresztül folyamatosan (valahogy) terhelve vannak, akkor müszaki erzek nelkül is sejthetö, hogy ezek bizony nem lesznek olyanok, mint amikor az auto kigördült a gyarbol. Ezen tulmenöen az auton valoszinüleg lesz jo nehany kavicsfelverödes, ha csak at nem fenyeztek a kritikus reszeket es a szelvedöt is ki nem csereltek. Ez persze termeszetes es nem hiba, hiszen az auto hasznalva volt, de pont emiatt nem lesz olyan, mint egy uj (vagy nagyon keveset hasznalt) auto!

Eppen ezert a mondjuk 30.000 km-t futott auto, a 120.00 km-t futott auto es a 250.000 km-t futott auto között lennie kell különbsegnek (a müszaki tartalomban mindenkeppen), meg ha az elsöre nem is nagyon latszik.

Szemy



Az első mondatoddal nem, (ezt bizonyítani is tudom, kuplung lendkerék ..stb láttuk, mert kivettük a motort) a többivel igen.


Szia Attila!

A velemenyedet termeszetesen tiszteletben tartom, viszont kerlek a kedvemert gondold at meg egyszer a dolgot.

Az autok lassan minden egyes gepeszeti alkatreszet kopasra es/vagy meghatarozott üzemi ciklusra tervezik. Ez azt jelenti, hogy egy elöre definialt futasteljesitmenyt kell az alkatreszeknek kibirniuk, utana pedig tönkremehetnek. Ez a tönkremenetel többnyire a kifaradas mechanikai szabalyai szerint törtenik, tehat az alkatresz kapja folyamatosan a terhelest, aminek folyamanyakent valtozik a tulajdonsaga, mikromeghibasodasok jönnek letre (pl. mikrorepedesek, reszecskelevalasok, kopas, kilagyulas, felületi kemenyseg valtozas...). Ezt egy jo darabig elviseli az alkatresz mindenfele komolyabb visszajelzes nelkül, majd amikor elerkezünk a kifaradasi hatarhoz, egyszer csak teljesen tönkremegy az alkatresz.

Egy konkret peldat szeretnek a figyelmedbe ajanlani, aminek hatasat barmelyik autoban meg lehet figyelni. A szeriaban gyartott valtok fogaskerekei szamara a 16/20MnCr5 vagy a 18CrNiMo7-6 anyagot szoktak valasztani. Ezeknek az anyagoknak a "Grübchen" elleni kifaradasi hataruk 1500 N/mm² (betetben edzes eseten, melynek soran az edzesi vastagsag 0.15 x modul). Viszont a valtok ugy vannak meretezve, hogy az 1. sebessegfokozatban (varosi auto) akar 4000 N/mm² Hertz feszültseg is fellephet a fogak között, es meg az 5.-6. fokozatban (autopalyas auto) is 1800-2000 N/mm² maximalis felületi feszültseg jelentkezik.

Mit jelent ez? Az anyag nagyobb terhelest tud kapni barmelyik fokozatban, mint amit ö a vegtelensegig el tudna viselni. Tehat ahogy hasznaljuk a fogaskerekkapcsolatot (egyszoval az autot), ugy haladunk a kifaradas (tönkremenetel) fele. Attol azert nem kell megijedni, hogy 250.000 km utan letörik a fog, mert azert igyekeznek ugy tervezni es tesztelni, hogy ez ne legyen gond.

Viszont a tulsagosan nagy igenybevetel miatt felületi serülesek lesznek a fogakon: elöször az u.n. "Graufleckigkeit" fog megjelenni a fogtö környeken, majd kesöbb mar a "Grübchenbildung" is megmutatja magat a futasteljesitmenytöl függöen. Ez azonnali tönkremenetelt nem jelent, de tele van negativ tulajdonsaggal: csökkenti a hatasfokot, zajosabb lesz a hajtas, növeli a fogak es a kenöolaj igenybevetelet.

Ennek megfelelöen ha megnezel egy 30.000 km-t, egy 120.000 km-t es egy 250.000 km-t futott auto ugyanazon fokozatanak fogaskerekeit, Te is latni fogod a különbseget. Söt, ha esetleg mikroszkop alatt meg tudod vizsgalni öket, akkor meg ijesztöbb lesz a különbseg.

Es ez csak egy "icike-picike" alkatresz az egesz autoban. Gondold csak vegig mennyi fem/müanyag/gumi alkatresz van az autoban, ami mechanikai igenybevetelnek van kiteve. Es nagyon keves ilyen alkatresz van, ami a vegtelensegig birja...plane ugy, hogy nem is ez a celja a tervezönek.

Ennek megfelelöen mondtam en azt, hogy egy 250.000 km-t futott auto mar technikailag sincs ugyanabban a ligaban, mint egy uj vagy joval kevesebbet hasznalt auto. Es emiatt is nagyon fontos az, hogy valojaban mennyi km-t futott az az auto.

Szemy


Ez így van. Ezt az ötvözetet: CrNiMo rengeteg kovácsolt autóalkatrésznél használják. Onnét tudom, hogy az eredeti szakmám szerszámkovács amiben 10 évig dolgoztam is.

Pocses Elküldve: 2013-11-27 09:12 Műszerfal kijelzés

YELLOW írta:
Pocses írta:
lecso_ írta: Sziasztok!

Ma vásárolt '96-os, E36 316i BMW-men olyat tapasztaltam menet közben, hogy a műszerfal összes mutatója alapállásba feküdt, és minden visszajelző lámpa felvillant pár másodpercre. Az autó ment tovább, világítás is maradt. Csak a műszerfalon tapasztaltam a hibát. A nagyjából 50 km-es út első felében megcsinálta háromszor, majd a második kb 25-30 km-ben egyszer sem. Akitől vettem a ház előtt parkolt vele, és az aksiról levette a sarukat. Elképzelhető, hogy az aksi alacsony töltése miatt csinálta? Ahogy töltött úgy pedig abbamaradt. Az olajszervíz is sárgában van, ennek nem tudom van e köze hozzá. Vagy simán csak érintkezési probléma van... Valakinek van ötlete?


"Az olajszerviz is sárgában van" ez mit takar? A szervizintervallumot látod alul azt jelzi, vagy az olajos kanna világít sárgán? Mert akkor utána kellene töltened az olajnak, mivel fele szint alá csökkent.


egyértelmű, hogy értette, az olajcsere jelző sávra, mivel felé ki van írva, hogy oilservice, és az a sárga részben van, azaz a csere intervallum közepén jár.


Köszi, hogy segítesz nekem, de akkor Neki válaszolj a kérdésére amit 12 órája feltett, ne engem pesztrálj!!! Köszönöm.

Pocses Elküldve: 2013-11-27 08:46 Műszerfal kijelzés

lecso_ írta: Sziasztok!

Ma vásárolt '96-os, E36 316i BMW-men olyat tapasztaltam menet közben, hogy a műszerfal összes mutatója alapállásba feküdt, és minden visszajelző lámpa felvillant pár másodpercre. Az autó ment tovább, világítás is maradt. Csak a műszerfalon tapasztaltam a hibát. A nagyjából 50 km-es út első felében megcsinálta háromszor, majd a második kb 25-30 km-ben egyszer sem. Akitől vettem a ház előtt parkolt vele, és az aksiról levette a sarukat. Elképzelhető, hogy az aksi alacsony töltése miatt csinálta? Ahogy töltött úgy pedig abbamaradt. Az olajszervíz is sárgában van, ennek nem tudom van e köze hozzá. Vagy simán csak érintkezési probléma van... Valakinek van ötlete?


"Az olajszerviz is sárgában van" ez mit takar? A szervizintervallumot látod alul azt jelzi, vagy az olajos kanna világít sárgán? Mert akkor utána kellene töltened az olajnak, mivel fele szint alá csökkent.

Pocses Elküldve: 2013-11-27 08:16 Egyenetlen alapjárat

hil írta:
Kristen76 írta:
Pocses írta:
Dan írta:

Köszi a Tippet hasznos a link el is olvastam köszi.
Most kaptam egy tippet hogy a kartergáz szűrő is csinálhat ilyet mert 50E-renként cserélni kéne szerintem nekem egy jó ideje nem volt cserélve nem tudjátok honnan érdemes beszerezni mert az Unix oldalán néztem ott nem találtam azért szeretném megnézni hogy legalább legyen egy körülbelül ár/értékem hogy mennyi.
Hidegen tényleg nem jön elő a hiba csak melegen érdekes


http://www.schmiedmann.hu/hu/b...1157501567

Tessék itt ennyiért kapni.


És ez egész pontosan hol van benne??

Sziasztok!
lehet, hogy rosszul tudom, de a RealOM-ben is ezt az alkatrészt: CRANK CASE VENT VALVE -nak nevezik, az pedig semmilyen fordításban nem szűrő.
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=15
hil





Igen így van, ez egy kartergázmembrán szelep ( nem szűrő ) egész pontosan. De mégis így árusítják.

Pocses Elküldve: 2013-11-26 13:18 Társalgó

hancurozo írta:
Pocses írta:
hancurozo írta:
Pocses írta:
hancurozo írta:
Pocses írta:

A S verzión is filóztam de az nem annyira jön be, mert nem csupasz motor már. A plekó meg szinte mind111 mert 191 cm magas vagyok. Az Er 5 is majd elveszett alattam.


191cm-el ER5 ? Lehet, hogy inkább a 900-as Hornetet kellene célba venned.


Elég a 6százas.
Vőm vett nemrég egy quadot 200ccm 4T jó hangja van, nevét nemtom valami ling-long majd télen kipróbálom még ilyet nem vezettem.


Én is vívódtam az SV650 és a SV1000 között, de SV1000N lett (2db nyitott Martin titanium-al).
Szeretem a quadokat, csak furcsa volt megszokni a gázmarkolat helyetti gázkart. (sokat nem vezettem)


Na az is szép ám. Barátom unoka bratyója meg a Banditára esküszik volt egy 1.2 se!

Nagyon megbízható moci. A lég/olaj hűtése és az 5-ös váltó miatt esett ki nálam. Az 1250-es vizes bandita ára viszont magas volt. A "cégnél" többen hajtanak bantitot (250, 400, 600)
De miután megnéztem az SV-t, nekem kellett a V2 hang.


Jó az is. Nekem a sor4 jobban bejön. Barátom meg Ducati V2-t fog venni.

Pocses Elküldve: 2013-11-26 13:13 Autóvásárlás

Superpippo írta: Sziasztok! Ennek a belsejét nézzétek meg!Akkor szétmállót belűekben hány km van?
http://suchen.mobile.de/auto-i...res=EXPORT

Sose mondanák meg,hogy 526 ezer van benne. Ezt is behozza majd valami nepper aztán kidobja inkább a vezetett szervizkönyvét, beállítja órát 200ra és eladja búsás haszonnal valami madárnak..


Hát nem az tuti. Lehet az enyémbe is ennyi van. Igazából annyit mondott a szerelő vagy nagyon jó munkát végeztek a visszaírással, hogy mindenhol egyformát lát, vagy tényleges az óraállásom.
Aminek ugye most már abszolúte nincs is jelentősége mert az enyém.

Pocses Elküldve: 2013-11-26 11:55 Védelem, váltózár, uv gravír, casco...stb

szalontaivirag írta:
MattM325 írta:
szalontaivirag írta: Sziasztok!
Gondoltam megosztom a tapasztalatimat veletek, mert tegnap el akarták lopni a kocsimat. Nem is tudom mit csinálnék velük. 3 órára hagytam magára a 2.kerületben, ahol először parkoltam.
Sok-sok utánaolvasás után úgy döntöttem hogy uv gravír plusz váltózár. Ennek ellenére megpróbálták elvinni. Szóval a gravír nem érdekelte őket de a váltózárral nem bírtak. Egyébként automatám van. Mindent megpróbáltak, hogy elvigyék, a computert felülírták és onnan berakták D-be. De nem ment a kocsi, mert a váltózár ha jól tudom mechanikusan lenyomva tart egy reteszt, ami rögzítve tartja a kerekeket. Utána megpróbálták a váltózárat tönkretenni, ami szintén nem ment. Utána egy feszítő szerszámmal próbálták meg a váltót leszaggatni a helyéről, hogy amennyivel elmozdul a zárhoz képest annyival lehet váltani. Sikerült is átrakni R-be, de a retesz még mindig lezárta a kerekeket. Utána a váltó megadta magát és eltört. Szóval a zár megmentette a kocsit. Iszonyú kárt okoztak, de megvan a kocsi. Cascom nincs
Nem tudom mit kellene tennem ahhoz, hogy ne is próbálják meg a váltózár engem meggyőzött de kell még mellé valami.


Nagyon elszomorító amit írsz, de lényeg, hogy az autód megmenekült.
Csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy kollégám kártyás Renault Magányát elkötötték 2 éve, Neki egy Renault specialista javasolta, hogy a szervizcsatlakozón fel kell cserélni a polaritást. Ezáltal nem tudnak csatlakozni az autó computeréhez és hazavágja a vagyonokat érő készüléküket. Hátránya, hogy szétverik az autót. Nem tudom más autónál működik-e, de ennél biztos.



Megtanultam, hogy mennyire fontos az OBD De emellett vannak jó ötleteim, csak kicsit bele kellene ásnom magam hozzá a villamosságtechnikába.


Küldtem pm-t olvasd el. "részvétem"

Hát így nehéz lesz, sokat olvass utána ha még a privát üzenetet sem olvasod el... Sok sikert kívánok.

Pocses Elküldve: 2013-11-26 11:27 Társalgó

hancurozo írta:
Pocses írta:
hancurozo írta:
Pocses írta:

A S verzión is filóztam de az nem annyira jön be, mert nem csupasz motor már. A plekó meg szinte mind111 mert 191 cm magas vagyok. Az Er 5 is majd elveszett alattam.


191cm-el ER5 ? Lehet, hogy inkább a 900-as Hornetet kellene célba venned.


Elég a 6százas.
Vőm vett nemrég egy quadot 200ccm 4T jó hangja van, nevét nemtom valami ling-long majd télen kipróbálom még ilyet nem vezettem.


Én is vívódtam az SV650 és a SV1000 között, de SV1000N lett (2db nyitott Martin titanium-al).
Szeretem a quadokat, csak furcsa volt megszokni a gázmarkolat helyetti gázkart. (sokat nem vezettem)


Na az is szép ám. Barátom unoka bratyója meg a Banditára esküszik volt egy 1.2 se!

Pocses Elküldve: 2013-11-26 11:14 Társalgó

hancurozo írta:
Pocses írta:

A S verzión is filóztam de az nem annyira jön be, mert nem csupasz motor már. A plekó meg szinte mind111 mert 191 cm magas vagyok. Az Er 5 is majd elveszett alattam.


191cm-el ER5 ? Lehet, hogy inkább a 900-as Hornetet kellene célba venned.


Elég a 6százas.
Vőm vett nemrég egy quadot 200ccm 4T jó hangja van, nevét nemtom valami ling-long majd télen kipróbálom még ilyet nem vezettem.

Pocses Elküldve: 2013-11-26 10:45 Társalgó

hancurozo írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta: Autóban ugye BMW, motorban a Honda...


YouTube videó

Remélem jövőre lesz egy saját kis darazsam, oszt méhészkedhetek kedvemre.



szégyen nem szégyen, szerintem ár, teljesítmény, hang, élvezet, érték arányban szerintem motor tekintetében Suzuki, pl egy GSX-R 750. hangban amúgy inkább Kawa, Yamaha párti vagyok, persze itt a gyári rendszerekre gondolok. mondjuk tény talán egyik legjobb motor a Honda VFR szária.


Hát igen kinek mi a szimpibb. Nekem jó lesz egy pl.: bodis vagy mondjuk aprókavics dobbal a "kis" Haccázas.


nekem egyre jobban tetszenek a BMW-k is, de nekem fontos, hogy pl szemből szimmetrikus legyen a motor, ne legyne rajta egy kerek, meg egy szögletes lámpa pl. amúgy a neked bájkok is nagyon bejönnek.


Egy kis plekó rá egy kuttúrátt sportdob azt GO!
Csutka kormányos nekem nem kell, én már nem fekszek a tankra.


Végre egy naked kedvelő Én az enyémen cseréltem kormányt (túrát krosszra) A pici plexivel vigyázz nehogy pont a sisakra dobja a levegőt. (hosszú távon kényelmetlen tud lenni)


A S verzión is filóztam de az nem annyira jön be, mert nem csupasz motor már. A plekó meg szinte mind111 mert 191 cm magas vagyok. Az Er 5 is majd elveszett alattam.

Pocses Elküldve: 2013-11-26 09:34 Társalgó

YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta: Autóban ugye BMW, motorban a Honda...


YouTube videó

Remélem jövőre lesz egy saját kis darazsam, oszt méhészkedhetek kedvemre.



szégyen nem szégyen, szerintem ár, teljesítmény, hang, élvezet, érték arányban szerintem motor tekintetében Suzuki, pl egy GSX-R 750. hangban amúgy inkább Kawa, Yamaha párti vagyok, persze itt a gyári rendszerekre gondolok. mondjuk tény talán egyik legjobb motor a Honda VFR szária.


Hát igen kinek mi a szimpibb. Nekem jó lesz egy pl.: bodis vagy mondjuk aprókavics dobbal a "kis" Haccázas.


nekem egyre jobban tetszenek a BMW-k is, de nekem fontos, hogy pl szemből szimmetrikus legyen a motor, ne legyne rajta egy kerek, meg egy szögletes lámpa pl. amúgy a neked bájkok is nagyon bejönnek.


Egy kis plekó rá egy kuttúrátt sportdob azt GO!
Csutka kormányos nekem nem kell, én már nem fekszek a tankra.

Pocses Elküldve: 2013-11-26 09:24 Társalgó

YELLOW írta:
Pocses írta: Autóban ugye BMW, motorban a Honda...


YouTube videó

Remélem jövőre lesz egy saját kis darazsam, oszt méhészkedhetek kedvemre.



szégyen nem szégyen, szerintem ár, teljesítmény, hang, élvezet, érték arányban szerintem motor tekintetében Suzuki, pl egy GSX-R 750. hangban amúgy inkább Kawa, Yamaha párti vagyok, persze itt a gyári rendszerekre gondolok. mondjuk tény talán egyik legjobb motor a Honda VFR szária.


Hát igen kinek mi a szimpibb. Nekem jó lesz egy pl.: bodis vagy mondjuk aprókavics dobbal a "kis" Haccázas.

Pocses Elküldve: 2013-11-26 09:04 Egyenetlen alapjárat

Dan írta:
hancurozo írta:
BarG írta: Hú, itt is mi van

Nem szoktatok doctor House-t nézni? Ha kicsit odafigyel valaki, akkor le tudja vonni azt a következtetést, hogy egy tünetet rengeteg különböző fajta alapprobléma okozhat, amit a legnagyobb fejek is néha csak találgatva oldanak meg. Főleg, mióta az autók iszonyat bonyolítottak lettek és minden összefügg mindennel.


Az újabb/tele elektronikázott autók is ugyanazon elv alapján működnek, mint társaik. (csak itt az elektronika végzi a keverék beállítását és nem a fizika) Ha tehát alacsony az alapjárat és a fék lenyomásakor/pumpálásakor még lejjebb esik, akkor szegény a keverék. (mivel a fékrásegítőből plusz (nem mért) levegőt kap a motor). Innen indulva, már le lehet szűkíteni a lehetséges hibát. (így is marad bőven, a sok elektronika miatt pl.: légmennyiségmérő, fals levegő, hibás lambda szonda, nem megfelelő üza nyomás, hibás injektor stb.) De ezek nagy része élőadat olvasással vizsgálható.


Köszi a Tippet hasznos a link el is olvastam köszi.
Most kaptam egy tippet hogy a kartergáz szűrő is csinálhat ilyet mert 50E-renként cserélni kéne szerintem nekem egy jó ideje nem volt cserélve nem tudjátok honnan érdemes beszerezni mert az Unix oldalán néztem ott nem találtam azért szeretném megnézni hogy legalább legyen egy körülbelül ár/értékem hogy mennyi.
Hidegen tényleg nem jön elő a hiba csak melegen érdekes


http://www.schmiedmann.hu/hu/b...1157501567

Tessék itt ennyiért kapni.

Pocses Elküldve: 2013-11-26 08:56 Szervószivattyú

dbtibi írta:
Pocses írta:
dbtibi írta:
dbtibi írta:
Pocses írta:
dbtibi írta: Sziasztok !
Ma reggel egy tempósabb kanyarbevétel után elkezdett búgni - szerintem - a szervó, megálltam egy boltnál, apróbb kormánymozdulatokra is "búgott". Miután kijöttem a boltból - kb. 10perc lehetett - semmi baja, semmi különösebb hang.
Ez normális vagy ez valami hiba előjele lehet ?
Normál- kanyarbevétel és használat mellett semmi gondja nem szokott lenni.
Köszi,
Tibi


Általában akkor szokott búgni, ha max kitekered a kormányt. Olaj szintet ellenőrizted a tartályban? Motor járjon alapjáraton miközben ellenőrzöd.


Hali, - tanácsodra és Dávid telefonos tanácsára - reggel egyből azzal kezdtem mikor kiálltam, hogy mindkét irányba kitekertem max. a kormányt, de semmi hangot nem adott.


Nah úgy tűnik - remélem - ez a probléma is megoldott lett, szervóolaj hiányzott a tartályból amit utánatöltöttünk dbpeti barátommal (mert hát Ő tudta hogy is néz ki a szervóolaj tartálya és hogy hol található ) - nah meg akkor jutott megint eszembe amikor csináltuk az ajtószigetelés visszaragasztását - remélem hogy csak ez volt a baj, bár azóta nem mentem jóval tempósabban mint szoktam.


Anno az Astrámnál mielőtt eladtam, akkor jöttünk csak rá mért fogy a szervó olajam. ( aranyárban mérik literjét ) Ha maxra kitekerted, akkora nyomáson dolgozott a motor, hogy egy ponton nyomta ki a betöltő sapka mellett!
Ugye mondanom sem kell, nejem szokta típni mint állat, mondom neki má ne tekerd mert a föld is fordul közben alattunk!



"... má ne tekerd mert a föld is fordul közben alattunk ..." <-- ez jó


Hát igen.
A gyerekeim szokták mondani: apa olyan jó mert te olyan hülye vagy.
Erre most mit mondjak, igazuk van.

Pocses Elküldve: 2013-11-26 08:33 Társalgó

Autóban ugye BMW, motorban a Honda...


YouTube videó

Remélem jövőre lesz egy saját kis darazsam, oszt méhészkedhetek kedvemre.