Pocses fórum hozzászólásai

Pocses Elküldve: 2013-11-26 08:19 Szervószivattyú

dbtibi írta:
dbtibi írta:
Pocses írta:
dbtibi írta: Sziasztok !
Ma reggel egy tempósabb kanyarbevétel után elkezdett búgni - szerintem - a szervó, megálltam egy boltnál, apróbb kormánymozdulatokra is "búgott". Miután kijöttem a boltból - kb. 10perc lehetett - semmi baja, semmi különösebb hang.
Ez normális vagy ez valami hiba előjele lehet ?
Normál- kanyarbevétel és használat mellett semmi gondja nem szokott lenni.
Köszi,
Tibi


Általában akkor szokott búgni, ha max kitekered a kormányt. Olaj szintet ellenőrizted a tartályban? Motor járjon alapjáraton miközben ellenőrzöd.


Hali, - tanácsodra és Dávid telefonos tanácsára - reggel egyből azzal kezdtem mikor kiálltam, hogy mindkét irányba kitekertem max. a kormányt, de semmi hangot nem adott.


Nah úgy tűnik - remélem - ez a probléma is megoldott lett, szervóolaj hiányzott a tartályból amit utánatöltöttünk dbpeti barátommal (mert hát Ő tudta hogy is néz ki a szervóolaj tartálya és hogy hol található ) - nah meg akkor jutott megint eszembe amikor csináltuk az ajtószigetelés visszaragasztását - remélem hogy csak ez volt a baj, bár azóta nem mentem jóval tempósabban mint szoktam.


Anno az Astrámnál mielőtt eladtam, akkor jöttünk csak rá mért fogy a szervó olajam. ( aranyárban mérik literjét ) Ha maxra kitekerted, akkora nyomáson dolgozott a motor, hogy egy ponton nyomta ki a betöltő sapka mellett!
Ugye mondanom sem kell, nejem szokta típni mint állat, mondom neki má ne tekerd mert a föld is fordul közben alattunk!

Pocses Elküldve: 2013-11-25 13:15 Társalgó

hancurozo írta:
si3rrabravo írta: Floridaban meg azt mondja a jenki, hogy "baromsag" hutofolyadekot hasznalni. Odaat lehet ilyenekrol olvasni, de itthon nehezen allna meg a helyet, ez teny.


Főleg azért, mert a fagyálló korrózió gátló adalékot tartalmaz, valamint keni a vízpumpa tömszelencéjét is.


Ez így van. A "hambi zabálók" már csak ilyenek...

Pocses Elküldve: 2013-11-25 12:17 Társalgó

nickname írta:
Pocses írta:
PBazsi írta: Sziasztok,

bocsi, ha már van ilyen topic, de a fagyállófolyadékkal kapcsolatban kérdeznék, h. pl. a hűtővízhez mennyit kell hozzáadni (rátölteni)?

Köszi,


Először is mérd meg mennyi a fagyálló foka. Ha szükséges eressz le belőle és tölts utána töményet majd mérd meg. Ha -30 fokra beállítod az már jó. Ne felejtsd el légteleníteni feltöltés után. Mindig legyen fagyálló benne mert korróziógátló is egyben, mint a sima deszt.víz. Bár ugye hivatalosan olvasni olyat fórumokon, hogy nyárra cseréld le csak tiszta deszt.vízre.



Ez baromság hogy le kell cserélni a BMW 2-4 év csere periodust ír elő ha jól emlékszem. "de majd megnézem a szervizkönyvbe



Nem konkrétan a BMW-k re olvastam, hanem általánosan márka függetlenül! Én is baromságnak tartom, de ugye a pénzről szól minden.

Pocses Elküldve: 2013-11-25 12:02 Társalgó

PBazsi írta: Sziasztok,

bocsi, ha már van ilyen topic, de a fagyállófolyadékkal kapcsolatban kérdeznék, h. pl. a hűtővízhez mennyit kell hozzáadni (rátölteni)?

Köszi,


Először is mérd meg mennyi a fagyálló foka. Ha szükséges eressz le belőle és tölts utána töményet majd mérd meg. Ha -30 fokra beállítod az már jó. Ne felejtsd el légteleníteni feltöltés után. Mindig legyen fagyálló benne mert korróziógátló is egyben, mint a sima deszt.víz. Bár ugye hivatalosan olvasni olyat fórumokon, hogy nyárra cseréld le csak tiszta deszt.vízre.

Pocses Elküldve: 2013-11-25 11:39 Társalgó

Neo954 írta:
Pocses írta:
Tano írta:
medveborke írta: Sziasztok!

Az mitől lehet, hogy amikor kuplungok és kanyarhoz közeledve lassítok, szépen lassan az aktuális fogyasztást mérő jelző felkúszik kb 10-15 literig? Fogyasztásban nem érzek változást, csak az a ketyere megy fel...

Valami problémára utal?

Köszi!


No para, ez teljesen normális mivel l/100km-ről van szó. Ahogy lasulsz úgy megy fel, és megállás elött le is nullázza, különben kimenne maxra, amitől biztos sokan paráznának.


Kár parázni, szinte a legkisebb gázadásra is ki lenül teljesen maxra, viszont országúton egész pontosan azt mutatja mint a BC mikor lesi az ember a fogyasztást...


Nálatok ha megálltok 0-át mutat a fogyasztás mérő járó motornál?
Nekem a végtelenbe lendűl, aztán ahogy elindulok jön vissza.
Lehet E36-nál ez a gyári

Üdv.:Neo


Igen. Oszt mikor elindulok akkor lendül ki és mutatja a pill. fogyit...

Pocses Elküldve: 2013-11-25 11:27 Társalgó

Tano írta:
medveborke írta: Sziasztok!

Az mitől lehet, hogy amikor kuplungok és kanyarhoz közeledve lassítok, szépen lassan az aktuális fogyasztást mérő jelző felkúszik kb 10-15 literig? Fogyasztásban nem érzek változást, csak az a ketyere megy fel...

Valami problémára utal?

Köszi!


No para, ez teljesen normális mivel l/100km-ről van szó. Ahogy lasulsz úgy megy fel, és megállás elött le is nullázza, különben kimenne maxra, amitől biztos sokan paráznának.


Kár parázni, szinte a legkisebb gázadásra is ki lenül teljesen maxra, viszont országúton egész pontosan azt mutatja mint a BC mikor lesi az ember a fogyasztást...

Pocses Elküldve: 2013-11-25 11:09 Motorolaj

batigol09 írta:
nickname írta:
batigol09 írta:
batigol09 írta: Sziasztok!

Autóm 2.0 d "órában" 150e, 2003 as évj. Kigyulladt a sárga olaj lámpa. Az olajszint minimumon volt, úgy hogy június elején volt olajcsere. (7 ezer km -t menetem kb azóta)
4 deci kellett bele, hogy középre álljon ismét a nívó. Azt szeretném kérdezni, h (tudom örök dilemma) milyen olajat tegyek bele? Nem hiszem hogy normális 2 olajcsere között 1 liter olajfogyasztás 11 éves autónál... vagy igen? Sajnos nem tudom milyen olajat kaptam júniusban, mert turbo felujítással egybekötött volt, nem én vettem hozzá.

köszönöm előre is


Sziasztok!

Tud valaki segíteni? Ki milyen olakra esküszik?


Ez a fogyás nem természetes abban az esetben, ha normálisan használod, de ha sokat van nagy fordulaton akkor elképzelhető bár így sem reális.

Mindenképpen nézesd meg !!!

Ojabol BMW 5W30 Longlife LL-04 használj, GYÁRI bajod nem lehet belőle, bárki bármit mond.





Köszönöm a tanácsokat, akkor kap újat és meglátjuk mi lesz...? Ha továbbra is szökik, azaz 2 olajcsere között fél liter fogyás, akkor mi lehet? Mármint úgy értem elkezdett kopni(rohamosabban) a motor? 11 év után?


Ne aggódj, ez abszolút nem sok csak csipegeti az olajat. Ha litereket megzabálna 1000 km en akkor kellene aggódnod.
Lehet elcsepeg valahol less alá, mint nekem is. Tavasszal "orvosolva" lesz.

Ja, és szerintem is felejtős az a 150ezres futásteljesítmény.

Pocses Elküldve: 2013-11-25 10:00 Motorolaj

MattM325 írta:
batigol09 írta:
batigol09 írta: Sziasztok!

Autóm 2.0 d "órában" 150e, 2003 as évj. Kigyulladt a sárga olaj lámpa. Az olajszint minimumon volt, úgy hogy június elején volt olajcsere. (7 ezer km -t menetem kb azóta)
4 deci kellett bele, hogy középre álljon ismét a nívó. Azt szeretném kérdezni, h (tudom örök dilemma) milyen olajat tegyek bele? Nem hiszem hogy normális 2 olajcsere között 1 liter olajfogyasztás 11 éves autónál... vagy igen? Sajnos nem tudom milyen olajat kaptam júniusban, mert turbo felujítással egybekötött volt, nem én vettem hozzá.

köszönöm előre is


Sziasztok!

Tud valaki segíteni? Ki milyen olakra esküszik?


Lényeg, hogy 5w30 esetleg 0w40 és tudja a LL04-t. Érdekes, hogy csak minimumnál gyulladt ki a lámpa, nagyjából a felénél ki kéne. Elviekben normális az olajfogyasztás, de nem az a jellemző. Lehet, hogy a tiédben jók a csúcsok és nem löki tele gázolajjal a motorolajat.


Igen, nekem is kb a fele szintnél jelez be a sárga kanna. Az meg kb fél lityi olajat jelent.

Pocses Elküldve: 2013-11-25 08:54 Motorolaj

batigol09 írta:
batigol09 írta: Sziasztok!

Autóm 2.0 d "órában" 150e, 2003 as évj. Kigyulladt a sárga olaj lámpa. Az olajszint minimumon volt, úgy hogy június elején volt olajcsere. (7 ezer km -t menetem kb azóta)
4 deci kellett bele, hogy középre álljon ismét a nívó. Azt szeretném kérdezni, h (tudom örök dilemma) milyen olajat tegyek bele? Nem hiszem hogy normális 2 olajcsere között 1 liter olajfogyasztás 11 éves autónál... vagy igen? Sajnos nem tudom milyen olajat kaptam júniusban, mert turbo felujítással egybekötött volt, nem én vettem hozzá.

köszönöm előre is


Sziasztok!

Tud valaki segíteni? Ki milyen olakra esküszik?


BMW longlife 5W-30 vagy akár Castrol márka, de majd jönnek azzal, hogy hamisítják stb stb stb már lassan nem is mer az ember fia ilyen témához hozzászólni.
Itt fórumon is van aki árul olajat keresd: szotakdavidot.

Pocses Elküldve: 2013-11-25 08:43 Vicces :)



Pocses Elküldve: 2013-11-25 06:39 Üzemanyag fogyasztás

compact írta:
nickname írta:
compact írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
compact írta:
ZoleeSRB írta:
compact írta:
Pocses írta:
b_imi írta:
Bulll85 írta: Voltam ma Bécsben,oda 110 5,2l ,vissza sietve 140-160 felment 5.7 re az átlagfogyasztás megvagyok elégedve=)


Ez is hasonló lesz, mint a tiéd


Hát igen kérem, benyás nem fog ilyet mutatni.


De legalább nem is kell majd annyit rákölteni, mint egy jó kis dízelre!



Már megint a süket szöveg...


Már megint egy elvakult okostojás!



de ha egyszer igaza van...
akkor jó egy dízel, ha valakihez újonnan kerül, akkor valüószínű, jó eély van arra, egy fanatikus esetében, hogy 300ezret gond nélkül elmegy.


Nem a lepukkant szarokat kell megvenni és akkor nincs vele gond 300e-nél sem.


Nem az a lényeg, hogy 300e-nél mennyi gond van vele hanem, hogy amíg odáig elér!
Okos soraidat gondolom arra alapozod, hogy 0km-esen vettél egy 320D-t és most már túl vagy a 300e km-en.
Ha nem így van akkor gondolom te is álomvilág lakó vagy, álom autóval!
Amúgy a VP44 és a CR is arról híres, hogy 300e-ig semmi baja!
Hihetetlenek vagytok...
A Bosch kerek-perec kijelentette, hogy a CR befecskendezők 150e km-re vannak tervezve, a többi a szerencsén múlik!





Az előző e46 sedanomba most van 347 ezer kilométer, gyári turbóval, és egy CR porlasztót kellet cserélni + vízpumpa és termoszát.

a jelenlegiben 220 ezr kilométer van, még semmi nem utal arra hogy gond lenne vele.


Gondolom te is 0km-el vetted és holt biztos vagy abban, hogy nem is volt eddig sosem hozzányúlva!
A ki tud nagyobbat mondani estével szórakoztassa itt egymást az a pár ember akinek most hirtelen mindenkinek 300e km feletti hibátlan dízel autója lett!
Szerintem minden BMW szerelő lehúzhatja a rolót, mert itt minden autó hibátlan!



Az a szerelő akihez én is viszem a vasam azt mondta, szereti a munkáját, most már van neve a szakmában szereti a pénzt is jól megy neki, ezért nem mond le senkit semmilyen munkát. Ha reggel 3/4 6-kor oda mész hozzá, már akkor egy motortérből bújik elő.
A legtöbb amit szerel az dízel, sokkal ritkább a benyás, de nem azért mert azokkal több a gond, hanem mert több fut belőlük.

Pocses Elküldve: 2013-11-24 10:18 Autóvásárlás

jons írta:
YELLOW írta: remélem van aki még érti az öreg Jeló bácsi ritka szar humorát


nincs


Ezt viszont értjük.

Pocses Elküldve: 2013-11-24 08:56 Üzemanyag fogyasztás

b_imi írta:
Bulll85 írta: Voltam ma Bécsben,oda 110 5,2l ,vissza sietve 140-160 felment 5.7 re az átlagfogyasztás megvagyok elégedve=)


Ez is hasonló lesz, mint a tiéd


Hát igen kérem, benyás nem fog ilyet mutatni.

Pocses Elküldve: 2013-11-23 13:04 Egyenetlen alapjárat

BarG írta: Hú, itt is mi van

Nem szoktatok doctor House-t nézni? Ha kicsit odafigyel valaki, akkor le tudja vonni azt a következtetést, hogy egy tünetet rengeteg különböző fajta alapprobléma okozhat, amit a legnagyobb fejek is néha csak találgatva oldanak meg. Főleg, mióta az autók iszonyat bonyolítottak lettek és minden összefügg mindennel.


Így van! Én is imádtam az első verdám szög egyszerű 1.3 benyás weber karbival 85 LE / 775 kg kasztni vitte is mint a rongyot.

Ilyen vót ni:


Pocses Elküldve: 2013-11-23 11:32 Egyenetlen alapjárat

YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
Persze értem. Én is kipróbáltam ezt anno mint írtam, és kiderült 1 szép nagy baromság...


már most muszáj megkérdeznem, hogy a "vejed" mit mondott?


Mivel kapcsolatban? Kérdezz és én válaszolok.
De felteheted Neki is CS-on segítőkész nagyon, pedig a benyásokat nem komázza.
Dízel olaj folyik az ereiben.....


csak Te szoktad mondani, hogy vejed ezt meg azt mondja, arra fel kérdeztem, hogy ő mit mondott a légtömegmérőre? azért mert nálad nem mutatta ki biztosan, lehet ott bújkáló hiba még. azért mert lehúzott légtömegmérővel rosszabb lett, az nem jelenti azt, hogy akkor nem a légtömegmérő a rossz, hanem még valami lehet mellette, vagy épp nem tudja a vészüzem paramétereit az autó. a legtöbb esetben a lehúzásos módszer jó, mármint segít következtetni. 100%-ra sneki nem fog állítani semmit.


Vele erről nem beszéltem, csak mikor már tudtam én is a kész hibáról. Nálam is eltelt több hónap, és több1000 km mire rájött a szerelő. Többször kiolvasta a hibát, de konkrétan Ő sem látta mi okozza a szerény keveréket. Először az egyik lambda szondára gyanakodott kicsit lassúnak látta gépen, de mondta járjunk vele használjuk ki fog derülni mi okozza. Így is lett. Azóta mentem vele közel egy 1000est nincs vele gond, nincs majrépilács.