Pocses fórum hozzászólásai

Pocses Elküldve: 2013-11-23 10:51 Egyenetlen alapjárat

YELLOW írta:
Pocses írta:
Persze értem. Én is kipróbáltam ezt anno mint írtam, és kiderült 1 szép nagy baromság...


már most muszáj megkérdeznem, hogy a "vejed" mit mondott?


Mivel kapcsolatban? Kérdezz és én válaszolok.
De felteheted Neki is CS-on segítőkész nagyon, pedig a benyásokat nem komázza.
Dízel olaj folyik az ereiben.....

Pocses Elküldve: 2013-11-23 09:30 Egyenetlen alapjárat

anubisz írta:
Pocses írta:
anubisz írta:
Dan írta:

Köszi a ki igazítást igen a katalizátor előtti és utáni szondáról van szó.
Mindenképp elviszem itt Miskolcon a Soltészon van egy BMW Szerviz hát sajnos tényleg ez van hogy egy 1,8-benzin is már ilyen probléma de hát ez van ha esetleg tudtok Miskolc környékén valakit aki tényleg értene is hozzá azt megköszönném és köszi a válaszokat is


Először csak olvastasd ki a hibatárolót, és hallgasd meg,ők mit mondanak. Nehogy neki állj kicserélni a fél kocsit, vagy ugye azt kellett volna csinálni, hogy a két bohóccal ki kellett volna töröl ni a hibákat, és úgy járni vele pár napot, aztán elvinni, egy BMW hez, akinek van normális műszere, és érti is, hogy mit mutat, és azzal kiolvastatni újra, hogy milyen hibát ír. Aztán átgondolni,ki mit mondott.
Megjegyezném, csak a 2 első szonda vesz részt a keverék képzésben, a 2 hátsónak csak monitor szerepe van, ha el is romlik észre se veszed,be is írja hibának,de nem fog tőle minden világítani. Nekem is rossz az egyik monitor szonda, csak kiolvasáskor tudok róla,amúgy semmi.
Tehát, ha az rossz ( persze ugye még drágább is mint az első )jó ha ki van cserélve, de észre se fogod venni. Ha nincs rá pénz,évekig is eljárhatsz vele, ha szar.
A másik, lehet én vagyok a birka, de attól még ha rossz egy szondád, nem fog lefulladozni, meg minden hibát csinálni a kocsi.Különben nem is tudnád használni,mivel hidegen nem is szabályoz a szonda, el kell érnie egy üzemi hőfokot. A legmodernebbeknél ez 8,10 mp, a régebbieknél, akár több perc is lehet.
Addig az elektronika egy referencia érték alapján képzi a keveréket. ( elnézést ha nem szakértőként fejezem ki magam )
Tehát addig is menni fog a kocsid, max szar lesz a fogyasztás,meg az emisszió,stb..mert nem egy finoman szabályozott üzemmódban dolgozik a befecskendezés, de attól még a kocsi használható, különben mint mondtam, reggel be se tudnád indítani,főleg elindulni vele.
Ha valami gáz van az üzemanyag rendszerrel, illik egy benzinnyomást mérni, ( KB mint mikor húz a kocsi, balra,jobbra, ott is illik megnézni a guminyomást )nem egyből a kormányművet cserélni.
Légtömegmérőt is ellenőrizd, húzd le a csatlakozót, akkor normálisan kellene menni a kocsinak,ha az rossz, ha visszadugod és újra szar lesz,akkor az a gond. (nem elfelejteni, hogy ha lehúzod,akkor beírja hibának, nem aztán utána kiolvassátok, és bent lesz a hiba,mert lehúztad a csatlakozót, erre majd mondja a szerelő, hurrá,megvan a hiba, a tömegmérő,és gyorsan vetet egyet.)
Ezt a lehúzós dolgot még nem próbáltam,de így írják, itt, hogy így lehet ellenőrizni,nekem már évek óta nincs gond vele.
De ha kiolvassák a hibát, majd akkor írd le ide, hátha tud majd valaki mondani rá valamit.


Ezt a légmennyiségmérő ( mert ugye nem a levegő súlyát méri ezért nem légtömegmérő bár mindenki így hívja ) lehúzom a csati témát én is kipróbáltam anno, de sokkal rosszabb lett mintha rá volt dugva! Természetes leállított állapotában húztam le a stekkert, és mint kiderült mégis ez a kütyü okozta a túl szerény keveréket.


Azért írtam,hogy ez nem az én ötletem, ne engem anyázzanak, ha valakinél nem válik be.


Persze értem. Én is kipróbáltam ezt anno mint írtam, és kiderült 1 szép nagy baromság...

Pocses Elküldve: 2013-11-23 09:02 Egyenetlen alapjárat

anubisz írta:
Dan írta:

Köszi a ki igazítást igen a katalizátor előtti és utáni szondáról van szó.
Mindenképp elviszem itt Miskolcon a Soltészon van egy BMW Szerviz hát sajnos tényleg ez van hogy egy 1,8-benzin is már ilyen probléma de hát ez van ha esetleg tudtok Miskolc környékén valakit aki tényleg értene is hozzá azt megköszönném és köszi a válaszokat is


Először csak olvastasd ki a hibatárolót, és hallgasd meg,ők mit mondanak. Nehogy neki állj kicserélni a fél kocsit, vagy ugye azt kellett volna csinálni, hogy a két bohóccal ki kellett volna töröl ni a hibákat, és úgy járni vele pár napot, aztán elvinni, egy BMW hez, akinek van normális műszere, és érti is, hogy mit mutat, és azzal kiolvastatni újra, hogy milyen hibát ír. Aztán átgondolni,ki mit mondott.
Megjegyezném, csak a 2 első szonda vesz részt a keverék képzésben, a 2 hátsónak csak monitor szerepe van, ha el is romlik észre se veszed,be is írja hibának,de nem fog tőle minden világítani. Nekem is rossz az egyik monitor szonda, csak kiolvasáskor tudok róla,amúgy semmi.
Tehát, ha az rossz ( persze ugye még drágább is mint az első )jó ha ki van cserélve, de észre se fogod venni. Ha nincs rá pénz,évekig is eljárhatsz vele, ha szar.
A másik, lehet én vagyok a birka, de attól még ha rossz egy szondád, nem fog lefulladozni, meg minden hibát csinálni a kocsi.Különben nem is tudnád használni,mivel hidegen nem is szabályoz a szonda, el kell érnie egy üzemi hőfokot. A legmodernebbeknél ez 8,10 mp, a régebbieknél, akár több perc is lehet.
Addig az elektronika egy referencia érték alapján képzi a keveréket. ( elnézést ha nem szakértőként fejezem ki magam )
Tehát addig is menni fog a kocsid, max szar lesz a fogyasztás,meg az emisszió,stb..mert nem egy finoman szabályozott üzemmódban dolgozik a befecskendezés, de attól még a kocsi használható, különben mint mondtam, reggel be se tudnád indítani,főleg elindulni vele.
Ha valami gáz van az üzemanyag rendszerrel, illik egy benzinnyomást mérni, ( KB mint mikor húz a kocsi, balra,jobbra, ott is illik megnézni a guminyomást )nem egyből a kormányművet cserélni.
Légtömegmérőt is ellenőrizd, húzd le a csatlakozót, akkor normálisan kellene menni a kocsinak,ha az rossz, ha visszadugod és újra szar lesz,akkor az a gond. (nem elfelejteni, hogy ha lehúzod,akkor beírja hibának, nem aztán utána kiolvassátok, és bent lesz a hiba,mert lehúztad a csatlakozót, erre majd mondja a szerelő, hurrá,megvan a hiba, a tömegmérő,és gyorsan vetet egyet.)
Ezt a lehúzós dolgot még nem próbáltam,de így írják, itt, hogy így lehet ellenőrizni,nekem már évek óta nincs gond vele.
De ha kiolvassák a hibát, majd akkor írd le ide, hátha tud majd valaki mondani rá valamit.


Ezt a légmennyiségmérő ( mert ugye nem a levegő súlyát méri ezért nem légtömegmérő bár mindenki így hívja ) lehúzom a csati témát én is kipróbáltam anno, de sokkal rosszabb lett mintha rá volt dugva! Természetes leállított állapotában húztam le a stekkert, és mint kiderült mégis ez a kütyü okozta a túl szerény keveréket.

Pocses Elküldve: 2013-11-23 08:50 Motorolaj

MattM325 írta:
Superpippo írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
Azt mondta az sovány egy picit az én motoromhoz, ezért az 5W-40 amit ajánl.


nincs jelentősége... normál használat mellett mindegy, a 30-assal kevesebebt fogyasztana. ha nem versenyzel nem fog megégni az olaj...
az ECO, ződ autók 0w-20-as olajokkal mennek.


Nem versenyzek. Egyáltalán ezzel? De ha sor6 2nyócom lenne azzal sem.
Öreg vagyok már bohócnak, meg nem fizetek a sünöknek bírságot. egair barátom mondása:
E46 al 50km/h val is lehet páváskodni... na de ez sem izgat nem ezért vettem, hanem azért mert imádom a kis bimmert.


na látod, ezé lenne elég az 5w-30 is


Én is 5w-30at használok.Semmi problémám nincs vele.


Tehát nem tudta kész érvekkel alátámasztani a vastagabb olaj jelentőségét, ahogy a szerelők nagy része sem. Általánosságban 200e felett legyen 10 v. 15W, de miért?? Ne legyen olajnyomás?


Dehogynem. Kettő helyen szivárog az olajam tavasszal olajcserekor cserél egy főtengely szimeringet, és egy olajszivattyú tömítést. De tuti csipeget is valamennyit belőle, mindegyik motor csipegeti az idióta 25ezres szervizintervallum miatt amit annó a BMW megadott. Mekkora baromság..... Így fogyott 6ezer km alatt 1L 5W-30 ból.

Pocses Elküldve: 2013-11-22 11:52 Motorolaj

YELLOW írta:
Pocses írta:
Azt mondta az sovány egy picit az én motoromhoz, ezért az 5W-40 amit ajánl.


nincs jelentősége... normál használat mellett mindegy, a 30-assal kevesebebt fogyasztana. ha nem versenyzel nem fog megégni az olaj...
az ECO, ződ autók 0w-20-as olajokkal mennek.


Nem versenyzek. Egyáltalán ezzel? De ha sor6 2nyócom lenne azzal sem.
Öreg vagyok már bohócnak, meg nem fizetek a sünöknek bírságot. egair barátom mondása:
E46 al 50km/h val is lehet páváskodni... na de ez sem izgat nem ezért vettem, hanem azért mert imádom a kis bimmert.

Pocses Elküldve: 2013-11-22 11:39 Motorolaj

MattM325 írta:
Pocses írta:
csanko írta: hello!

Találtam egy szemléletes videót!
Elég érdekes

YouTube videó


Ja. Már láttuk korábban is, nekem ez sem mond igazából semmit. Castrol Edge 5W-40 ezt veszek nem 5W-30-at mert ezt ajánlja a szerelőm. 10ezrenként meg csere úgyis ha meg annyit sem megyek vele, akkor 1 év múlva mindenképp csere! Amelyik előbb +van.


Miért nem javasolta az 5w30-t?


Azt mondta az sovány egy picit az én motoromhoz, ezért az 5W-40 amit ajánl.

Pocses Elküldve: 2013-11-22 09:43 Motorolaj

csanko írta: hello!

Találtam egy szemléletes videót!
Elég érdekes

YouTube videó


Ja. Már láttuk korábban is, nekem ez sem mond igazából semmit. Castrol Edge 5W-40 ezt veszek nem 5W-30-at mert ezt ajánlja a szerelőm. 10ezrenként meg csere úgyis ha meg annyit sem megyek vele, akkor 1 év múlva mindenképp csere! Amelyik előbb +van.

Pocses Elküldve: 2013-11-22 09:36 Üzemanyag fogyasztás

1 a tuti:
Ha világít a szegénységjelző akkor hamarosan tankolni kell, akármilyen nyállal is múkodik a verda.

Pocses Elküldve: 2013-11-22 09:15 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
MattM325 írta:
Fogyasztásokról itt csak abban az esetben beszélhetünk, ha mindenki a rátankolt üzemanyag (1 kattanásig) mennyiségéből kalkulálja ki az értéket. Addig a board azt mutat, amit csak akar, főleg dízelnél.


amúgy ez az egy kattanás téma is érdekes. nem mindegyik pisztolyból egyformán jön az anyag, ez akkor jó ha ugyanannál a kútnál, ugyanannál a töltőfejnél tankol. lehetne még egy két környezeti tényezőt írni, de nem vagyunk atomfizikusok
a baj ott kezdődik, hogy sokan nem tudnak számolni sem, oké, hogy egy kattanás, meg mennyit tankolt, de azt mivel osszon mit? vagy hogy? tudom, volt már akiről nem gondoltam és el kellett magyarázni


Nekem is van olyan kollégám aki nem tudja kiszámolni. ( logikai ) De ismerek olyat is, aki évek óta írja az "okos" telójába pontosan vezetve a fogyasztást, tankról-tankra
Én ritkán szoktam kiszámolni, úgy vagyok vele amikor tankolni kell akkor kell, mert benya nélkül nem fogok vele menni sehova.
Most többet kajál vagy 1 lityivel az enyém is légmennyiségmérő csere óta, de jobban is megy jóval. Valamit valamiért...
BC azt írja: 8.7L/100 csak Győrön belül.

Pocses Elküldve: 2013-11-21 07:56 Üzemanyag fogyasztás

zoliika írta:
Pocses írta:
vitomi24 írta: Hello!
Gondoltam megosztom veletek fogyasztásom,hátha valaki kedvet kap diesel üzemü gèpjárművèt èlvezhetö 6 hengeres benzinesre cserèlni.
Szóval a tipus:e90 325i m sport automata(2007)
Város(ahol leginkább használom):15.2 liter(5-5km megyek)
Országut:8.5 liter 130-140km\h tempomat
225\40 18
255\35 18


A városi az nagyon komoly kérem.


Ohhhhh,jaEddig Nov.ben mentem 3100km-t jelenleg max 6liter a fogyim azaz a különbség csak ezt a hónapot nézve 77,5liter×400huf/liter egységáron=31 e hufInkább a családra költöm


Nekem is több lett a fogyasztásom mióta ki lett cserélve a légmennyiségmérő, nem csoda szerény volt a keverék, de ez azért durva.

Pocses Elküldve: 2013-11-21 06:26 Üzemanyag fogyasztás

vitomi24 írta: Hello!
Gondoltam megosztom veletek fogyasztásom,hátha valaki kedvet kap diesel üzemü gèpjárművèt èlvezhetö 6 hengeres benzinesre cserèlni.
Szóval a tipus:e90 325i m sport automata(2007)
Város(ahol leginkább használom):15.2 liter(5-5km megyek)
Országut:8.5 liter 130-140km\h tempomat
225\40 18
255\35 18


A városi az nagyon komoly kérem.

Pocses Elküldve: 2013-11-20 21:25 Autómata váltó hibakód

anubisz írta:
anubisz írta: Hogy tudom megnézni az automata váltóban az olajszintet? Megnézném, mert van egy kis szivárgásom a váltónál egy kis tömítésnél, de fogalmam sincs hogy kéne. Be dugjam az ujjam a lukon, vagy hogy a pics...ba? Hogy kell ezt csinálni? Honnan tudom meg akkor, szivárgott e el az olajból?


Szoszi mo, mindenkinek botváltós a szekér? Látom az automatások se sűrűn ellenőrzik az olajat.


Hát sajna én nem tudom. Anno Astránál volt az a trükk, hogy imbuszkulcs L alak rövidebb részét dugtuk be a betöltő lyukon lefelé fordítva pont elérte a vége az olajszintet akkor volt jó. De ugye az nem BMW.

Pocses Elküldve: 2013-11-20 20:56 320d Motor

ppeterke írta:
Pocses írta:
toki24 írta:
ppeterke írta:
toki24 írta:
compact írta:
ppeterke írta: Hello Segítséget szeretnék kérni. Van egy e46 320d-m a 136 lovas és olyan jelenséget tapasztalok hogy amikor beindítom elindulok vele rugalmas az autó, nyomatékos amilyennek kell lenni egy ilyen autónak, majd pár km megtétele után az autóból elmegy az erő, nehezen pörög fel a motor hiába padlózóm de még a fogyasztásmérő óra se megy fel az is 8 liternél megáll. Majd magától ismét erőre kap az autó majd ez újra elszáll. Reggel első indításnál is úgy indul mint ha melegen indítanám, szép az alapjárata is. Adagoló tökéletes, turbonyom. szab. szelep új, egr levakolva mert vákummal összekötve leáll. Mi lehet a probléma?? Mondták hogy középső katalizátor is okozhatja ha trutyis, de azt nem merem kiiktatni.


Minden 136 lovas megdöglik ma?...



Légtömegmérőt néztétek? vagy pl nekem az előtöltésszabályzó nem szuperál és néha az okoz ilyesmi gondot hogy megmegtorpan néha néha pl negyed gázon jobban gyorsul mint félgázon


Légtömegmérőt nem néztük, mert tegnap volt BMW szakszervízben és nem írt hibát semmire a turbo nyom. szab. ra gondoltak rávágtak egy zsír újat azzal is ugyanez a helyzet. Amikor elmegy az erő belőle kicsigázzal is úgy gyorsít mint ha padlóznám. De állandóan nagy fordulaton tartva mikor nyomom neki városba is vagy kint is 2000fordulat felett akkor nem megy el az erő. Nem lehet hogy valami cső farsot szív??


Én nemtudom, de régi kocsikon meg amik nekem is voltak még nem voltilyen hogy gépre dugjuk és csak arra hagyatkozunk, nálam ez nagyon fura hogy gépre rá és csak azt nézzük meg amit kiir a gép rossznak,szerintem attól függetlenül lehet más is rossz, mint pl a légtömegmérő, húzd le és probáld ki ugy!


Annyi helyen mint itt is olvastam, húzd le a légmennyiségmérő stekkert átlagot számol.
Igaz enyém benyás, lehúztam és sokkal rosszabb lett mintha hagytam volna rajta. Így is az volt a hibás alkatrész. Akkor most jó tipp, avagy sem?


Persze egyértelmű hogy nem a gépre hagyatkozom, csak attól féltem valami komolyabb baja lehet, de akkor megnézem a légtömegmérőt ahogy már többen is ajánlottátok.


De ha azzal van a gebasz akkor vagy túl szerény a keverék mint nálam volt, vagy az ellenkezője, túl dús és sokat kap.

Pocses Elküldve: 2013-11-20 20:46 320d Motor

toki24 írta:
ppeterke írta:
toki24 írta:
compact írta:
ppeterke írta: Hello Segítséget szeretnék kérni. Van egy e46 320d-m a 136 lovas és olyan jelenséget tapasztalok hogy amikor beindítom elindulok vele rugalmas az autó, nyomatékos amilyennek kell lenni egy ilyen autónak, majd pár km megtétele után az autóból elmegy az erő, nehezen pörög fel a motor hiába padlózóm de még a fogyasztásmérő óra se megy fel az is 8 liternél megáll. Majd magától ismét erőre kap az autó majd ez újra elszáll. Reggel első indításnál is úgy indul mint ha melegen indítanám, szép az alapjárata is. Adagoló tökéletes, turbonyom. szab. szelep új, egr levakolva mert vákummal összekötve leáll. Mi lehet a probléma?? Mondták hogy középső katalizátor is okozhatja ha trutyis, de azt nem merem kiiktatni.


Minden 136 lovas megdöglik ma?...



Légtömegmérőt néztétek? vagy pl nekem az előtöltésszabályzó nem szuperál és néha az okoz ilyesmi gondot hogy megmegtorpan néha néha pl negyed gázon jobban gyorsul mint félgázon


Légtömegmérőt nem néztük, mert tegnap volt BMW szakszervízben és nem írt hibát semmire a turbo nyom. szab. ra gondoltak rávágtak egy zsír újat azzal is ugyanez a helyzet. Amikor elmegy az erő belőle kicsigázzal is úgy gyorsít mint ha padlóznám. De állandóan nagy fordulaton tartva mikor nyomom neki városba is vagy kint is 2000fordulat felett akkor nem megy el az erő. Nem lehet hogy valami cső farsot szív??


Én nemtudom, de régi kocsikon meg amik nekem is voltak még nem voltilyen hogy gépre dugjuk és csak arra hagyatkozunk, nálam ez nagyon fura hogy gépre rá és csak azt nézzük meg amit kiir a gép rossznak,szerintem attól függetlenül lehet más is rossz, mint pl a légtömegmérő, húzd le és probáld ki ugy!


Annyi helyen mint itt is olvastam, húzd le a légmennyiségmérő stekkert átlagot számol.
Igaz enyém benyás, lehúztam és sokkal rosszabb lett mintha hagytam volna rajta. Így is az volt a hibás alkatrész. Akkor most jó tipp, avagy sem?

Pocses Elküldve: 2013-11-20 16:34 Társalgó

csbalu írta: Ha nem tudnátok:
"Az autó az ország legextrásabb 3-as BMW-je, vezetett szervizkönny! "

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ra-7364889


Hát igen jóval felszereltebb mint az enyém, de hol van még ez a fullostól....