Pocses fórum hozzászólásai

Pocses Elküldve: 2013-09-30 13:33 Motorolaj

ember84 írta:
YELLOW írta:
ember84 írta:
YELLOW írta:
ember84 írta:
YELLOW írta:
Superpippo írta: Sziasztok! Jövő hónapban eljön az olajcsere ideje.(10 ezrenként cserélem).
Találtam egy oldalt : http://filterabc.hu/ itt elvileg eredeti olajokat árulnak jó áron.
3 márka közül vacilálok. - Castrol Edge 5w-30, Eneos Premium Hyper 5w-30, vagy Mobil 1 esp Formula 5w-30. Szerintetek melyiket vegyem? Köszi


óóó hát mindenhol eredetit árulnak... nem tudtad? saját zárjeggyel, csak nálunk magyarországon... hát kifekszek minnyá. ez megint az a kategória, én is csinálok zárjegyet, belerakom az étolajat a castrol-os dobozva, bontatlan kupakot szerzek rá, oszt körberagasztom "zárjeggyel" ez a szöveg megint annak van, aki beveszi a meséket. ez mióta garancia bármire, hogy ők ráragasztanak valami szart? amúgy meg drága hely. jah castrol-t ne. másik kettő mehet, de van olcsóbb hely is, ahol nem hülyítik ilyen hülye szöveggel a népet.

szerk.: nézegettem pár dolgot. Eneos-hoz odaírják, hogy Nippon oil gyártja japánban, castrol-nál? semmi. pedig elvileg a BP gyártja. alapvető adatok hiányoznak, castrol-hoz vagy nem tudják (akkor minek foglalkoznak vele), vagy nem merik kiírni a valótlant... így nem üthetik meg magukat... van ami jó áron van, van ami nagyon nem. iylen lehúzott régi drágább árak is tipikus vásárló meggyőző erejű fogások.


Filter abc-vel nincs gond,de ha ennyit agyaltok,már minden olaj hamis lesszKell venni tőlük olajat,bevizsgáltatni,és reklamálj,ha rossz.


nem azt mondom, hogy hamisat árulnak, de az a szöveg, hogy egyedi zárjegy, csak magyarországon. sokat érek vele, ha mondjuk kint megpancsolják az olajat. igazad van, kár ezen pörögni ilyen mélységekbe, de nem kell takarózni ilyen zárjegyes mesékkel.
sok kisebb autó boltos is megveszi az ilyen netes "nagykerektől" nem is foglalkozik vele, beárazza kiteszi. jó is lenne ha olcsó lenne egy bevizsgálás, biztos csináltatnék, csak nem olcsó ám.
én sem akarok reklámozni, de úgy tudom a miskolci szakalmetal.hu üzlet, az egyedüli forgalmazó pl az Eneos olajnak, már jó pár éve, és az egyéb netes felületeken, kb fél éve van a kínálatba, onnan tudom mert kapom az értesítőket mail-ben. ja és szakálmetáléknál láttam eddig a legolcsóbban. apáméba, és legközelebb az enyémbe is innen fogunk venni. aki ismeri az üzletet az tudja kik ők, és elég komoly versenysportos vásárlótáboruk van. egyéb olajai elég drágák az igaz.

Gondolom azért mer takarózni a zárjeggyel,mert ismeri a beszerzési forrását,ha rosszat árulna,és bevizsgáltatja valaki,nagy büntetésre számolhatna.


én a leengedett 10ezer km-es olajamra is vállalnék garanciát, mert még 10 ezret simán elmenne. ha a megfelelő viszkozitású olajat tennéd be, mondjuk hunoil-ból, és az átlag ember évente lecseréli, vagy 10 ezrnként az olajat, nem lenne baja a motornak. rövidtávon nem valószínű. a legtöbb új autó, és hazsnáltautó is átlagról beszélek, 4-5 évig van egy tulajnál, a régi autók akár tovább is, de azokat amúgy is generálozni kell.
szóval én castrol-os dobozba simám, nyugodt szívvel adnék el, egy gagyi olajat is, ha évente, vagy 10 ezrenként lecseréled. nem valószínű lenne panaszod, így be sem vizsgáltatnád, amúgyis nehéz volna használt autónál motorolajra fogni bármi esetleg olajjal összefüggésbe hozható hibával. szerintem az országban magánember nincs 10, aki bevizsgálatott volna olajat. max akinek a munkája és kiváncsiságból.
szóval továbbra is azt mondom, az iylen jellegű kiírások,még akár gyanúsabbak is, de mindenképp vásárló megfogó szlogen. ez az ő PR fogásuk. biztos sokan emiatt választják is őket. ami nem baj. de nekem pl ez nem jelent semmit. büntetés ugyanmár. nevettséges, nagyobb hasznot bonyolítanak le cégek, mint amikre esetlegesen megbüntetik őket. 2 napra felfüggesztik a tevékenységüket (ami szerintem sokkal nagyobb büntetés mint a pénzbírság, ergó inkább tovább tartatnám zárva őket), persze fű alatt ugyanúgy kiszolgálnak otthonról aztán fél nap alatt visszakeresik amit buktak. persze lehet mondjuk fel kell hagyni korábbi dolgaikkal, mert valószínű sűrűbben lesz ellenőrzés, de már a jó pár év alatt úgyis megszedték magukat.

pl sok kínai üzlet. ruhás. már nem is olcsók, pedig az 5ezer ft-os ruha előállítása kint 50Ft-ba kerül. hány szoros haszon ez? és az üzletek 95%-a nem ad számlát, hivatalosat. iylen szalagos számológéppel nyomtatott (ami enkem is van) papírt adnak dátummal meg árral. magyarán pénztárgépbe ez nem kerül, nem adózik utána. miért tudnak hatalmas üzlethelységeket bérelni? miért járnak X5, X6, merci R osztállyal (ezek csak az itteniek nálunk), miért laknak fullos kertes házakba? az a durva, hogy senkinek nem tűnik fel, hogy miből fizet több 100ezres bérletet mikor a bevétel éppen csak több, vagy nem éri el a kiadásokat. lebuknak? nagyügy. a legtöbb ellenőr lefizethető, kapnak ezt azt, jó pár 10ezer értékben, ami amúgy filléres a kínaiaknak, oszt kész. én egy 250Ft-os zoknira is kérek rendes számlát. csak azlrt megyek asszonnyal, mert ő sosem kér. cipőt vett. mondom számla. oszt mutatja, hogy ott az a szar, ami segget törölni sem jó, mondom nekem oylan kell, amin a bolt neve, adószáma is szerepel. jah akartam oylat is adni. perszeee, mikor a következő cuccát kezdte csomagoléni. kiemntünk be az autóba, rögtön szaladt a szomszéd üzletbe a főnök kínainak szólni a magyar nő (mert ugye ha bezárják az üzletet nincs munkahelye), aztán sietetk vissza. vagy megijedtek, hogy ellenőr van, vagy rögtön sztórnózták is a számlámat. gondoltam, be kéne küldeni, hogy ugyan nézzék már meg, van-e hivatalosan nyoma a vásárlásomnak. biztos nem volt. ezért tartunk itt, ezért fizetünk mi több adót, mindeg miylen címen szedve, mert ezek (is) nem fizetnek lóf@szt sem. kiírtam már FB-re is, hogy mindenki kérjen normális blokkot, nem kell meghunyászkodni, magunknak segítünk vele. a saját párom leszarja, mert milyen már. mondom azmiylen, amikor nekd a fele fizetésed leadózod?
na mindegy kicsit elkanyarodtam, de legalább ha innen mondjuk ezt megfogadják páran már értünk valamit. sőt én ÁFA-s számlát is szoktam kérni, írja rá szépen nevet címet, majd eldöntöm vvissza igényelem-e, persze nem tudom, de annak ezer százalék nyoma van.


Ez alapján akkor te se vegyél olajat,sehol sem,ott sem,ahol szoktál,mivel előtte nem visznek el a gyárba,hogy megnézd abba a dobozba ne hamisítvány van.Minden vásárlás előtt el kell menned,és megnézned a gyárba.Tudod kivitelezni?Nem,így te is hamis olajjal jársz.


Legtöbbször az ember azt sem tudja mi kerül az asztalára mit eszik meg, nemhogy mi van a műanyagdobozban. Én szépen megveszem amire rá van írva BMW olaj azt Afrika. Ezen ennyit agyalni, nevetséges........ Mindenhol átQrnak ennyi. Ilyen ez a világ.

Pocses Elküldve: 2013-09-29 20:53 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

Bulll85 írta: ezen agyalok,eleget emelne-e a kocsin:s próbált ilyesmit valaki ?
http://aprod.hu/hirdetes/rugo-...DTdVR.html


Pocses Elküldve: 2013-09-29 20:42 Autóvásárlás

Sparta írta: Megéri kintről behozni e46otMondjuk Németből?Azt hallottam ausztriábol nem érdemes,mert ott sincsenek valami jók.én nem dizelben gondolkodok.
És a 200000km egy 2000-2002 es autonál reális?


Relatív, hogy honnét érdemes avagy nem érdemes behozni. Az enyém tavaly lett behozva "labancoktól". A megtett km-t meg ne nézd hanem inkább állapotot.
Az enyémhez is 183 ezerig van szerízkönyv. Azt ki tudja kérem a mai világban.

Pocses Elküldve: 2013-09-29 19:33 Autóvásárlás

nickname írta:
zoli900 írta:
hancurozo írta:
zoli900 írta:
YELLOW írta:
Markkkk írta: Okok.

Még egy kérdés aztán hagylak békében titeket.

Mivel azt néztem, hogy kurva jól vannak összerakva ezek az autók, kevésbé könnynen megállapítható a futott km és az igénybevétel.
Nem vagyok egy kilóméter freak, több autót vettem -adtam már el 300.000 km feletti futással, de jó tudni, hogy mennyi az annyi pontosan.

Hallottam valami ilyet, de lehet, hogy hülyeség, hogy a bmwnek a kulcsában is el van mentve a km- meg valami még két helyen legalább és hogy létezik olyan amiből nem tudják "kiütni/átírni".. Ez igaz ez vagy csak tündérmese?

Egy ilyen 318d-nek mennyi életet szántak ha karban van tartva?
kimegy a világból típusú motor, vagy általában 300nál letérdel? (természetesen ésszerű karbantartások mellet kérdezem)

Nagyon köszi..


dízelről majd nyilatkoznak. igen kulcsból ki lehet olvasni, de ő is veszi az infót egy belső egységtől. mindent át lehet írni, ha valaki profi. több helyen tárol, nem mindet írják át, akkor lehet, de szintén profi kell, aki az öszes modulba bele tud nézni.


Nekünk 20d-nk van,de az 1,8d is ugyanakkora köbcentis,csak le van "butítva" az elektronika,ha jól tudom.
Hát nekünk már ment el benne adagoló 2 turbó,meg egyszer 244 ezernél főtengelyes lett-motorcsere.
Én 100 százalék ,hogy benzinest vennék,csöndesebb,nem ráz,nincs annyi baj vele.


Nekem is 20d van. Gyári az adagoló, a turbó, a lendkerék, és szinte minden. (300e km-t ezek már biztosan kibírtak nálam)


Hát én is sokallom már ezeket a dolgokat,nem tudom mitől megy ennyi minden tönkre benne.


Az elözö 320D ami volt jelenleg 310.000 ezer környékén van benne, turbo kuplung nem volt még benne cserélve.



Akkor elgondolkodtató, hogy mennyit futhatott az, amelyikben már ezeket cserélni kell...

Pocses Elküldve: 2013-09-29 16:34 ablakmosó folyadékok

dbtibi írta: Sziasztok !
A kérdésem a következő lenne, valahogy le lehet engedni az ablakmosó tartályból a folyadékot alul vagy ki kell szívni belőle ??
Nem voltam hozzászokva ekkora tartályhoz az előző autómnál, olyan boldogan töltöttem tele 3hónapja, mondom ez bőőőven elég lesz Most pedig hogy jön a hideg, szeretném feltölteni téli ablakmosóval, a tartály pedig jelenleg - a nyárival persze - még 3/4ig van ...

Ui.: az ablakmosó fúvókákba nekem is mennek vezetékek gondolom ezáltal fűthetőek ... remélem


Az enyém is szinte tele, más nem lesz gyorsan mosok sokat szélvédőt azt már üres is. Én még meg sem néztem, hogy fűthető e az ablakmosóm, mostanában annyit írnak róla, ez érdekes. Eddig még egy autómon sem fagyott be soha, mert a fagyállós ablakmosó folyadékkal nem volt gondom, ráadásul csillaggarázsom van. Komolyan ez akkora probléma lehet.....

Pocses Elküldve: 2013-09-29 12:55 Társalgó

haka írta: Most én vagyok a vak, vagy rosszul photoshopolták a képeket?
Az első képen nem látom a fényszóró mosót, de később a másik oldali képnél már igen

http://www.bmwfanatics.hu/apro...ml?id=4556


B@sszus tényleg! Nem baj az út szélén úgyis több a kosz, elég ott lemosatni a lámpát.

Pocses Elküldve: 2013-09-28 20:15 Autóvásárlás

szotakdavid írta:
Pocses írta:

Ugye ezért nem km óra állás alapján veszünk autót. Nem találom a cikket, de fogtak németbe 4 éves E60 30D 165 ezer volt benne, a tényleges futás meg 700 ezer km volt!


98-as 20d-meg 180E km ügye ügye??!!


Olvastam, az olaszból behozottakban 4-5 évesen benne figyel már a 300 ezer.

Pocses Elküldve: 2013-09-28 20:09 Autóvásárlás

szotakdavid írta:
YELLOW írta:
a lámpaüzemóra is nagy baromság, vagy a mértékegységet nem vágom. (melelsleg hallottam, hogy az is tud hülyeséget mutatni, nagyon nem mérvadó) de ugye féklámpa kapcsolásokat is számolja. én direkt kipróbáltam, 3x benyomtam és baxottul nem változott a szám.


Az első lámpákból számol,ha jól emlékszem.


Tök mind111 hol számol. Ha lesz friss infóm km óra állásom ügyében majd +osztom veletek.

Pocses Elküldve: 2013-09-28 20:04 Autóvásárlás

szotakdavid írta:
Pocses írta:
szotakdavid írta:
Pocses írta:
szotakdavid írta:
Pocses írta:
A legkézenfekvőbb aki kíváncsi a pontos km futásra, az olvastassa ki.




Ha kész a fényező és elhoztam a vasat, utána viszem szerelőhöz átnézetni. Akkor rákérdezek én is, mert eddig én sem gondoltam rá. 218313 km - el vettem, most van benne 224 ezer. Az sem számít ha a duplája lesz benne, már az enyém. De azért jó lesz tudni, egair barátom megnézette az övét múltkor, neki valós a 211 ezer.


Csak egy kérdés ki és mivel állapította meg h valós a km???


Győri szerelő Lendvai Attila DIS-t használ ha jól emlékszem, évekig volt kint német bimmer gyárban műhelyvezető. Van 1 szép E 36 M3 vasa. Rogyásig van munkával, állandóan várni kell rá.....


Ha valaki olyan ember írja át a km-t aki "rendes munkát" végez,utána nem nagyon lehet látni max ha rosszul tölti vissza a fájlokat vagy lámpa üzemórából következtetni stb..

persze persze a törvény bünteti stb...kurva érdekes ebben az országban csak 100E-250E km-es kocsik eladók.


Ugye ezért nem km óra állás alapján veszünk autót. Nem találom a cikket, de fogtak németbe 4 éves E60 30D 165 ezer volt benne, a tényleges futás meg 700 ezer km volt!

Pocses Elküldve: 2013-09-28 19:55 Autóvásárlás

szotakdavid írta:
Pocses írta:
szotakdavid írta:
Pocses írta:
A legkézenfekvőbb aki kíváncsi a pontos km futásra, az olvastassa ki.




Ha kész a fényező és elhoztam a vasat, utána viszem szerelőhöz átnézetni. Akkor rákérdezek én is, mert eddig én sem gondoltam rá. 218313 km - el vettem, most van benne 224 ezer. Az sem számít ha a duplája lesz benne, már az enyém. De azért jó lesz tudni, egair barátom megnézette az övét múltkor, neki valós a 211 ezer.


Csak egy kérdés ki és mivel állapította meg h valós a km???


Győri szerelő Lendvai Attila DIS-t használ ha jól emlékszem, évekig volt kint német bimmer gyárban műhelyvezető. Van 1 szép E 36 M3 vasa. Rogyásig van munkával, állandóan várni kell rá.....

Pocses Elküldve: 2013-09-28 19:50 Autóvásárlás

szotakdavid írta:
Pocses írta:
A legkézenfekvőbb aki kíváncsi a pontos km futásra, az olvastassa ki.




Ha kész a fényező és elhoztam a vasat, utána viszem szerelőhöz átnézetni. Akkor rákérdezek én is, mert eddig én sem gondoltam rá. 218313 km - el vettem, most van benne 224 ezer. Az sem számít ha a duplája lesz benne, már az enyém. De azért jó lesz tudni, egair barátom megnézette az övét múltkor, neki valós a 211 ezer.

Pocses Elküldve: 2013-09-28 19:43 Autóvásárlás

hancurozo írta:
nickname írta:
jencispy írta: Ahogy ti látjátok, kint sem valami rózsás a helyzet.
de legalább van választék, mert itthon semmi.
Kinti vásárlással az a bajom, h nem tudom elvinni márkaszervizbe átnézetni.
Meg h nem tudok németül... Fel sem tudom hívni a hirdetőket.
Ilyet szeretnék, ilyen áron...


Szerintem ez nincs annyira kirobbanoan jó árba.



Ha jól látom 2010-es és 169e km van benne. A szervizkönyve alapján 30e km-es szervizeket csináltak. Akkor miért hiszi el mindenki, hogy az ő 10 évesen behozott autója csak 130e-t futott? Miért háborodnak fel emberek azon, hogy a lendkerék és a turbó "200e km"-nél tönkremegy?
És miért nem kell az újként vásárolt autón 400e km-nél sem lendkereket, adagolót, nagynyomású szivattyút cserélni?
Szerintem ennek az autónak a belsejéből kiindulva, sokan elgondolkodhatnak, hogy a ő "keveset" futott autója vajon mennyit mehetett mielőtt az országba érkezett.


A legkézenfekvőbb aki kíváncsi a pontos km futásra, az olvastassa ki.

Pocses Elküldve: 2013-09-28 13:38 Motorolaj

YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
Tano írta: No, egy érdekes videó olajcseréről, ráadásul pont egy E92-es coupe-n. Azért az gáz, hogy ebbe az autóba egy noname olajat raknak, ami csak LL-98 minősítésű (legalábbis ezt találtam róla). Talán az E92-be az nem is mehetne szerintem. Ráadásul a szűrőt is rosszkor cserélik, nem nyomatékkulcsoznak hanem "érzésre" stb... Tehát ide sem vinném az autómat, pedig a kiírás alapján Szalai Dakar Teames a szerelő.


Ezen a hsz-en leesett az állam:

vegre2013-09-28 09:39:12
Komolyan mondom, nem vicc: beszéltem egyszer egy kocsmában egy autószerelővel, aki a kirúgása után büszkén ecsetelte, hogy így hogy már nincs mitől tartania elmondja: az XYZ szervízben ő volt az "olajszűrő-felújító", a társa meg a "laboráns". 15 perc alatt végzett a használt olajszűrő újjá törölgetésével és a társának kb ugyanennyi idő kellett, hogy a megfelelő keverési arányt kimatekolja. Néztem bután, erre segített: "helyes keverési arány" = használt oljahoz épp csak annyi friss olajat keverni, hogy a szín alapján ne gyanakodjon az ügyfél.
Majd belekoryolt a sörbe és hozzátette: "Há' persze volt olyan rohadt köcsög g..i, aki X-et vagy a monogramját karcolta az olajszűrőbe. Mondtam is hogy rohadjá' bele a k...a anyádba, annak ki kellett cserélni tényleg."
Na igen, mekkora szemetek az ügyfelek... és akkor csodálkoznak a szervízek, hogy bizalmatlan az ügyfél?

Vőm mesélte, anno az egyik győri Opel kereskedés és márkaszervizben volt autó mosó. Közben ha ráért beszokott menni a műhelybe a szerelők közé. Ott mondták neki köt.szerviznél max az olajat cserélik ki, a többit majd otthon maszekban értékesítik saját zsebre! A minap említettem, hogy anyósom nemlétező kulcselem cserét is felvették a munkalapjára 2 ropiért. Azóta sincs benne központi zár, igaz az a másik Opel kereskedésben volt. Ebben a ker.ben összesen a családunk 6 db új opelt vett.


szomorú de ezt mindenki tudja, csak az nem, aki vak akar maradni, mert fél a valóságtól


SOHA többé nem megyek márkaszervizbe, és nem veszek új autót! Azon jóval többet bukok, mint egy használtan, még ha 4-5 ezret rá kell is locsoljak. Sok pénzembe került mire rájöttem. Az évek alatt csak cascora 700 ezret költöttem, és 1x sem vettem igénybe.



én ezért cseréltem és fogom is magamnak csinálni ezután. casco. soha. ha új autót vezsek, akkor sem fogom szervízbe vinni, max a gari miatt, de kikötöm ott leszek, ha kell 3 órát állok felette. ha egyszer új autót veszek, úgyem akarom jó darabig eladni, így aztán inkább magamnak megcsinálom, vagy értelmes kis szervízben ahol nagyjából megbízhatóak a szerelők. mi 0-lás autót vettünk pont opelt, volt garis probléma, évben túl ment a gari, de méltányossági oldalról, mivel csak 15ezer km volt benne, így állták a cuccot, persze így nem a gyárit vették, hanem a fele annyiba kerülő ugyanaz a márka, csak GM jelzés nélküli trafóhidat. enenk is 30ezres a csereperiódus vagy 1 év. hát marhára nem érdekel minket 2 évente van benne cserélve ami ebebn az esetben is 10ezer km-t jelent kb. de legalább normális olaj megy bele.


Én meg azt rakok a technikámba amit a vőm ajánl. Ling-Long nevesincs retyemókokat semmiképp sem.

Pocses Elküldve: 2013-09-28 13:10 Motorolaj

YELLOW írta:
Pocses írta:
Tano írta: No, egy érdekes videó olajcseréről, ráadásul pont egy E92-es coupe-n. Azért az gáz, hogy ebbe az autóba egy noname olajat raknak, ami csak LL-98 minősítésű (legalábbis ezt találtam róla). Talán az E92-be az nem is mehetne szerintem. Ráadásul a szűrőt is rosszkor cserélik, nem nyomatékkulcsoznak hanem "érzésre" stb... Tehát ide sem vinném az autómat, pedig a kiírás alapján Szalai Dakar Teames a szerelő.


Ezen a hsz-en leesett az állam:

vegre2013-09-28 09:39:12
Komolyan mondom, nem vicc: beszéltem egyszer egy kocsmában egy autószerelővel, aki a kirúgása után büszkén ecsetelte, hogy így hogy már nincs mitől tartania elmondja: az XYZ szervízben ő volt az "olajszűrő-felújító", a társa meg a "laboráns". 15 perc alatt végzett a használt olajszűrő újjá törölgetésével és a társának kb ugyanennyi idő kellett, hogy a megfelelő keverési arányt kimatekolja. Néztem bután, erre segített: "helyes keverési arány" = használt oljahoz épp csak annyi friss olajat keverni, hogy a szín alapján ne gyanakodjon az ügyfél.
Majd belekoryolt a sörbe és hozzátette: "Há' persze volt olyan rohadt köcsög g..i, aki X-et vagy a monogramját karcolta az olajszűrőbe. Mondtam is hogy rohadjá' bele a k...a anyádba, annak ki kellett cserélni tényleg."
Na igen, mekkora szemetek az ügyfelek... és akkor csodálkoznak a szervízek, hogy bizalmatlan az ügyfél?

Vőm mesélte, anno az egyik győri Opel kereskedés és márkaszervizben volt autó mosó. Közben ha ráért beszokott menni a műhelybe a szerelők közé. Ott mondták neki köt.szerviznél max az olajat cserélik ki, a többit majd otthon maszekban értékesítik saját zsebre! A minap említettem, hogy anyósom nemlétező kulcselem cserét is felvették a munkalapjára 2 ropiért. Azóta sincs benne központi zár, igaz az a másik Opel kereskedésben volt. Ebben a ker.ben összesen a családunk 6 db új opelt vett.


szomorú de ezt mindenki tudja, csak az nem, aki vak akar maradni, mert fél a valóságtól


SOHA többé nem megyek márkaszervizbe, és nem veszek új autót! Azon jóval többet bukok, mint egy használtan, még ha 4-5 ezret rá kell is locsoljak. Sok pénzembe került mire rájöttem. Az évek alatt csak cascora 700 ezret költöttem, és 1x sem vettem igénybe.


Pocses Elküldve: 2013-09-28 12:57 Motorolaj

Tano írta: No, egy érdekes videó olajcseréről, ráadásul pont egy E92-es coupe-n. Azért az gáz, hogy ebbe az autóba egy noname olajat raknak, ami csak LL-98 minősítésű (legalábbis ezt találtam róla). Talán az E92-be az nem is mehetne szerintem. Ráadásul a szűrőt is rosszkor cserélik, nem nyomatékkulcsoznak hanem "érzésre" stb... Tehát ide sem vinném az autómat, pedig a kiírás alapján Szalai Dakar Teames a szerelő.


Ezen a hsz-en leesett az állam:

vegre2013-09-28 09:39:12
Komolyan mondom, nem vicc: beszéltem egyszer egy kocsmában egy autószerelővel, aki a kirúgása után büszkén ecsetelte, hogy így hogy már nincs mitől tartania elmondja: az XYZ szervízben ő volt az "olajszűrő-felújító", a társa meg a "laboráns". 15 perc alatt végzett a használt olajszűrő újjá törölgetésével és a társának kb ugyanennyi idő kellett, hogy a megfelelő keverési arányt kimatekolja. Néztem bután, erre segített: "helyes keverési arány" = használt oljahoz épp csak annyi friss olajat keverni, hogy a szín alapján ne gyanakodjon az ügyfél.
Majd belekoryolt a sörbe és hozzátette: "Há' persze volt olyan rohadt köcsög g..i, aki X-et vagy a monogramját karcolta az olajszűrőbe. Mondtam is hogy rohadjá' bele a k...a anyádba, annak ki kellett cserélni tényleg."
Na igen, mekkora szemetek az ügyfelek... és akkor csodálkoznak a szervízek, hogy bizalmatlan az ügyfél?

Vőm mesélte, anno az egyik győri Opel kereskedés és márkaszervizben volt autó mosó. Közben ha ráért beszokott menni a műhelybe a szerelők közé. Ott mondták neki köt.szerviznél max az olajat cserélik ki, a többit majd otthon maszekban értékesítik saját zsebre! A minap említettem, hogy anyósom nemlétező kulcselem cserét is felvették a munkalapjára 2 ropiért. Azóta sincs benne központi zár, igaz az a másik Opel kereskedésben volt. Ebben a ker.ben összesen a családunk 6 db új opelt vett.