Prof Elküldve: 2016-06-15 06:04 Részecskeszûrõ_
Kabi írta:YELLOW írta:Kabi írta:lalada írta:Kabi írta:Tano írta:Kabi írta: ...
szerinted ha beszerzek olyan csatlakozót és visszarakom a helyére, fog működni a DPF öntisztítás? mert így hogy ez a jeladó nem működik, az tisztítási folyamat sem aktiválódik.
Kérdéses hogy mióta megy így, meg miért lett kiiktatva? Lehet már rég tönkrement a DPF emiatt, vagy azért lett így "kikapcsolva"...
milyen jele lehet annak, ha a DPF már tönkrement? Semmi füst nem jön az autóból, teljesítménye is megfelelő. November óta van nálam az autó, szóval még azelőtt lett "kikapcsolva". Azóta kb 7500km-t mentem vele, főleg autópálya (München - MO).
olajszintet nézted?
ha megy tönkre emelkedik folyamatosan...
minden más rendben van az autóval. nincs fogyasztásnövekedés (5-5,5l München-Mo) teljesítménycsökkenés, megfelelően gyorsul az autó. BC nem jelez hibát, ISTA is csak a DPF-re dobja ki a hibakódot.
Közben tegnap még olvasgattam elég sokat. Gondolkodom, hogy kicseréljem-e az egész motor kábelköteget. Azt nem tudom, hogy akkor kell-e programozni az autót. Mást nem tudok elképzelni, mint hogy csak azért vágták le a csatlakozót, mert zárlatos volt, vagy valami hiba volt vele, ha rá volt dugva a szenzor.
Másik dolog, hogy ha nem cserélem ki a kábelköteget, hanem marad így, és az automatikus regeneráció nem kapcsol be, milyen sűrűn kellene ISTA-val manuálisan aktiválni a regenerálást?
Illetve a DPF tisztítás mennyire javasolt házilag? Német fórumokon sokan csinálták, ki DPF tisztítófolyadékkal, ki épp leszerelve magasnyomásúval is. Szerintetek?
Más szerepe van ennek a kipufogógáz-hőmérséklet jeladónak, mint a regenerálás vezérlése?
volt itt egy srác régen, azt hiszem Hajdúszoboszlói, ő foglalkozott ezzel, mármint DPF kiiktatással. VTS_Tibi vagy valami ilyesmi volt a neve. kollégám off autóját is csinálta.
csak ebből jut eszembe, hogy lehet a tiédet is kiszedték, kiherélték. lehet a programból nem tudták kiírni. lehet hogy maga a regenerálás nem megy végbe, viszont hibát dob rá. sajnos nem olyan egyszerű. bár jó pénzért lehet venni típusonként programot, amit csak fel kell tölteni, már ha bízik az ember az ilyenekben. sokszor ott hagyják a csatit, hogy műszakin ne tűnjön fel. azt hiszem kollégám mazdájában is jelzi egyszerűen nem tudták kiírni belőle, viszont nem hajtja végre a tisztítást, de nincs benne a bele a DPF-nek. lehet valami ilyesmi lehet nálad is.
a házi tisztítást csinálgatják, hát nem tudom. ez az egész DPF egy nagy baromság, meg a 4 turbó, meg sorolhatnám. felesleges dolgok, amiktől még többet kell az ember szervizben hagyjon. abba nem gondolnak bele, hogy nem az fog ennyit költeni rá, aki újonnan megveszi 10-15 millába, hanem az aki hazsnáltan 3-4 ért veszi meg, csak marhára nem lesz rá pénze.
ez a "kibelezős" dolog nekem is megfordult a fejemben. Találtam is pont az enyémhez egy leírást, képekkel illusztrálva, hogyan kell megcsinálni és hogy kell programozni! is, hogy jó legyen. Itt a mélygarázsban sem lehetőségem sem eszközeim nincsenek meg, hogy nagyobb szerelgetésbe kezdjek, de otthon majd átnézem. Addig meg marad így. Ránézésre nem látom rajta, hogy javított (kibelezett) volna a DPF. Meg ha nincs benne a szűrő, akkor azért kellene koromfüstöt eregetnie néha, nem?
Ha kiheréled a DPF -et készülj turbó cserére is elég intenzíven.