Ramy89 fórum hozzászólásai

Ramy89 Elküldve: 2013-10-04 10:59 316 i Kartelgázmembrán

vzs05 írta:
YELLOW írta: először is ha már van ilyen topic, akkor kérném az illetékest, hogy javírsa már ki a címet. szerintem felesleges a 316i is oda, legyen inkább: Kartergáz szűrő a címe.

már most lassan én is oylan vagyok, hogy lusta vagyok visszakeresni, meg aztán azt sem tudom hova össze-vissza lett írva...

szóval most próbáltam ki, hogy járó motornál kinyitom az olajbetöltő sapkát. a motor elkezd fulladni, megváltozik a járása. ha jól emlékszem, ez akkor jó, így kell lennie?
az olajat nem veri ki nagyon pár apró csepp (2-3db) jött ki. kicsit ahogy kinyitom elég fura szelephangja lett, ami kb 1-2 sec-en belül elhallgat, de utána kezd is fulladni a motor.


Szia!

Szerintem a topic elnevezésével nincsen baj, hiszen ez a szűrőnek nevezett alkatrész nem tartalmaz semmilyen szűrőberendezést (hozzáteszem a Bárdi is így hirdeti). Ez egy sima PCV (Positive Crankcase Ventilation) ami csak egy membránt, rugót, és egy kalibrált furatot tartalmaz. Tapasztalataim szerint ha van ilyen szűrő, azt a szelepfedélbe szokták elhelyezni.

Ugyanez volt a gondom a rendszerrel, pontosabban szólva ki volt kötve amikor megvásároltam (a kartergáz ment a szabadba amitől nagyon büdös volt az utastérben, a membrán felőli rész pedig le volt dugózva). Amikor visszaalakítottam a rendszert ugyanezeket a problémákat tapasztaltam amiket leírtál. Leszereltem a PCV szelepet vákuummal megműködtettem amit nem tudott tartani... Az új szelep beszerelése után (nem valami olcsó) természetesen működött rendesen a rendszer, de nem hagytam annyiban, roncsolással igaz de szétszereltem a szelepet: teljesen átszakadt a membrán. (itt egy kép róla, amin látszik az is, hogy nincs benne szűrő)
Később rájöttem hogy ha kiszerelt állapotban alulról megfújom levegővel a szelepet akkor a fedélen lévő lukon távozott volna a levegő az átszakadt membrán miatt.

Remélem tudtam segíteni!




Sziasztok,

szükségem lenne egy kis segítségre
én is kicseréltem a szóban forgó szelepet, de ahova a vákuumcső menne le volt dugózva.
Neked is ez a rész volt ledugózva? Mi volt ennek a célja?
Megvettem már az új szelepet. Visszaalakítsam a gyárira?



Válaszokat előre is köszönöm