Robee86 Elküldve: 2016-02-29 10:31 Olajzabálás
m87z írta:Robee86 írta:Robee86 írta: Sziasztok,
régebben már írtam, hogy magas az olajfogyasztásom (2006 E91 320d 163LE), azóta megtörtént a kartergázszűrő cseréje, de ugyanúgy eltűnik az olaj; 0,5-0,6L / 1000km (leginkább huzamosabb autópályázásnál fogy). Ez szerintem igencsak magas, pláne hogy erre a motorra nemigazán jellemző. Az autóban kb. 251.000 km van. Az előző tulaj elvileg cserélte a turbót (van róla számla is), vételnél bevizsgáltattam a kocsit és ott sem jött elő semmilyen probléma... Elképzelhető, hogy megint turbó esetleg dpf vagy inkább a lehúzógyűrűkkel számoljak?
Ha valakinek esetleg volt hasonló problémája, illetve van pár ötlete, azt szívesen venném.
Ja és természetesen gyári (Castrol) 5W30 olaj van a motorban.
Előre is köszi srácok.
Üdv.
Robi
Sziasztok,
ismét én vagyok. Gondoltam megírom, hogy mi volt a probléma, hátha tudok segíteni ezzel másoknak is. Ahogy tippeltem a turbó volt a ludas (tengelyirányban és arra merőlegesen is mozgott a tengely), viszont mivel a kocsiban már több mint 250.000 km van plusz a turbó szépen tolta az olajat a dpf-be, így az is eldugult. Szóval most kap az autó egy új gyári turbót 800 Euroért, valamint egy dpf tisztítást 200 Euróért plusz a munkadíj, így összesen 1200 Euro lesz a móka.
Üdv.
Robi
Szeva,
és valami jele nem volt még, hogy esetleg nem megy úgy az autó vagy a turbó túl hangos?
Szia,
a turbó abszolút nem volt hangos, a kipufogó sem füstölt (a dpf benyelt mindent), viszont a teljesítmény valóban gyenge volt. Megmondom őszintén, hogy a teljesítménycsökkenést nem vettem észre, mert elég nyugisan vezetek, plusz szerintem ahogy szép lassan elgyengült, "hozzászoktam". Vagy az is lehet, hogy amikor vettem, már akkor gyengébb volt (egy 330xi benzines E90-ből ültem át (258LE), szóval számomra természetes volt hogy gyengébb)... Amikor elmentem a szerelőhöz, egyből mondta, hogy ez a kocsi úgy megy mintha hiányozna jó pár lóerő.
![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_sad.gif)