Robin68 fórum hozzászólásai

Robin68 Elküldve: 2011-03-20 12:16 Autóvásárlás

Robin68 Elküldve: 2011-03-17 18:13 gumi méretekben kéne help

aphaedra írta:
ez az a felni ilyen : ET42.
bmw et 42
8X17 ÉS ET42 AZ OSZTOKÖR 5X120.

felmegy ?? és mennyit ér? kb.? sérülsmentes szinte új hankook már említett gumikkal!


E46-ra simán felmegy. Ilyen van nekem is fent............

Robin68 Elküldve: 2011-03-16 16:58 Olajtuning

aphaedra írta: sziasztok! van valakinek tapasztalata ezzel a termékcsaláddal kapcsoatban? próbáltátok??
http://www.restor-eu.com/restorehu/index.html

köszi

Én ezt a fajta "csodaszert anno az off autómba (konkrétan R19-es) kipróbáltam mert eleve gyűrűzés előtt állt. Ette az olajat, füstölt és akkor kezdték reklámozni eme mindent megoldó terméket. Gondoltam ha már szét kell szedni akkor teszek egy próbát. Bele is öntöttem, be is tartottam az ajánlott kilométert, stb-stb., volt is hatalmas hitem amíg nem néztem meg újra nívópálcát. Az eredmény: semmi nem változott.......... . Maradt a gyűrűzés ami többet ért mint ez a nagyon spéci cucc.
Ami szép volt az egészben, hogy mikor szét lett szedve a motor az olajteknő aljában ott volt leülve az a mikroszemcsés (talán réz) anyag aminek elméletileg be kellett volna épülnie oda ahova azt a gyártó gondolta.
Számomra ez bebizonyította és megerősítette bennem azt amit ezekről a dolgokról gondoltam .



Robin68 Elküldve: 2011-03-15 18:51 Valaki segítsen

troooger írta: sziasztok,
Nekem is esedékes lesz köv. héten a fékbetét csere. De szeretném a fékolajat is cserélni! Milyen olajat ajánlotok?



Fékolaj
Ebben a topikban nézz körül. De a BMW fékolaj sem drágább mint bármelyik jobb minőségű. Keresd M_Attilát és ő biztosan szívesen segít ebben a kérdésben.

Robin68 Elküldve: 2011-03-11 17:34 316 i Kartelgázmembrán

YELLOW írta: de Robin!

a kép alapján Neked a szelepfedélből megy az utólagos szűrőbe, majd a szűrőből hátra a gyárihoz, majd az a szívósorba, vagy ahol szívja a levegőt. akkor ezekszerint Neked is a gyári előtt van a cuccos.



Bocsi. Igazad van. A gyáriba megy tovább, azt nem iktattam ki.

Robin68 Elküldve: 2011-03-11 15:46 316 i Kartelgázmembrán

YELLOW írta:
de ha a gyári után van, akkor a gyáriban ugyanúgy összegyűlik a kaka... nem jobb lenne előtte? és akkor eleve a gyári szűrő is kímélve van. vagy ez jobban szűr mint a gyári és azért van utána?

szerk.: és akkor neked is fordatví van bekötve? a bemenet a kimenettel és fordítva?

Én azért kötöttem be utána mert (az én követhetetlen logikám szerint) a gyári összegyűjti a koszt és a szemcséket ha akad. Ez pedig mint ahogy a neve is utal rá "lecsapó" tartály amibe összegyűlik az ami menne vissza a motorba. Be lehet kötni elé is akár, de mint ahogy írtam, szerelhetőség, eredeti állapot visszaállítása szempontjából nekem így a legmegfelelőbb. Nekem a gyári szűrőből ami megy cső a szelepfedélbe az van megtoldva, rákötve erre a tartályra és megy vissza a szelepfedélbe. A galériámban van pár kép hogyan is néz ki nekem ez a "tákolmány".

Seta lényegében leítra azt ami a cikkekben is benne van a beszerelésével kapcsolatban és igaza van. Ennek így kell működnie mert másképp nincs értelme.


Robin68 Elküldve: 2011-03-11 15:07 316 i Kartelgázmembrán

anubisz írta:
YELLOW írta: de most akkor ez a gyári kartergázszűrő helyett van? meg minek ekkora? olyan gyorsan megtelik? pár konkrétumot lehetne róla írni... költségek stb...



Jujuj,a Magyar megint,fúr,faragne fene,azt ez kinek fér be a motortérbe? mert nekem biztos nem. Miért nem egy 10 literes marmon kannára kötötte rá a csöveket
jól mutatna egy M5 BMW motor terébe főleg ha az ember ökle is alig fér be.


Azért nem egy 10 l-es kannára kötöttem rá a csöveket mert az még nekem sem fér be, bármennyire is kicsi a motor (ami nekem teljes mértékben begfelel). Sajna máshol nem fért el úgy, hogy könnyen üríthető legyen és a mot.tető alatt engem nem zavar. Ha egy kicsit jobban utána olvasnál, akkor talán nem kerülte volna el a figyelmed, hogy ezt már az 50-es években kitalálták és mi az oka, hogy nem szerelik az autókba. És merem állítani ha nem kellene (főleg télen) olyan 5-600 kilométerenként megnézni, hogy mennyire telt meg akkor az M5-be is be lenne eszkábálva gyárilag . Lehet megszólni, kritizálni, de én inkább egy ilyet használok mint egy Homasitás sportlégszűrőt mert ennek nagyobb értelmét látom.

Yellow. Ez nem a gyári helyett van, ez még plusz mögötte van bekötve. Azért így oldottam meg mert bármikor 5 perc alatt el tudom távolítani az egészet ha úgy akarom és nem kell bántani a gyári szűrőt. A tartály azért ilyen mert az amit adnak ehhez a szűrőhöz nem bírja az olajat és egy hónap után elreped. Az a trutyi ami benne van, durván 100 km terméke . Léteznek kisebb szűrők is de én nem akarom napi szinten nézegetni. Ennek a költsége kb.7000Ft volt nekem két éve.

Robin68 Elküldve: 2011-03-09 23:29 316 i Kartelgázmembrán

hil írta:
Robin68 írta:

NA igen........ még mindig be van építve és nem is tervezem kiszedni . Az való igaz, hogy kisebb fordulaton éreztem már, hogy jobban húz valamivel a kocsi. Télen 4-500 kilométerenként összegyűlik durván 2dl víz és a tetején kb 1cm olaj. De ha csak annyi haszna lenne, hogy ez nem megy vissza a motorba már ér valamit szerintem .


Képet és valami leírást tudnál prezentálni?



Ez volt ami kíváncsivá tett:
Az olajleválasztó/kartergáz-szűrő szükségessége

Cikk ezzel kapcsolatban:
Újabb csodaszer: a Bödön




Robin68 Elküldve: 2011-03-09 22:28 316 i Kartelgázmembrán

Zolee írta:
hil írta:
Azt értem, hogy hogyan működik, de van-e valami gyakorlati haszna? Mert azt olvastam, hogy nagyobb lett (??) a nyomatéka a motornak. Igaz lehet, és mitől? Remélem Robin majd válaszol.

Robin csak jókat mondott róla, egyértelműen dicsérte! Alacsony fordulaton sokkal nyomatékosabb lett tőle a gép!


NA igen........ még mindig be van építve és nem is tervezem kiszedni . Az való igaz, hogy kisebb fordulaton éreztem már, hogy jobban húz valamivel a kocsi. Télen 4-500 kilométerenként összegyűlik durván 2dl víz és a tetején kb 1cm olaj. De ha csak annyi haszna lenne, hogy ez nem megy vissza a motorba már ér valamit szerintem .

Robin68 Elküldve: 2011-03-08 10:36 Gumiabroncs helyes tárolása

YELLOW írta:
hil írta:
Robin68 írta:

Bizonyos gumifajtákat ellágyít a szilikon olaj. A gumiabroncsoknál ez nem mindig igaz mert szinte az összes gumiápoló szer tartalmaz szilikont csak épp nem így írják rá . Mikor 18 éve odakerültem a céghez mi is sima szilikon sprayt használtunk a kerekekre is és nem volt semmi gond.



Azért kérdeztem, mert nem vagyok vegyész, nagyon nem értek a vegyészethez, de azt olvastam, hogy a gumikban szilika keverék van, amire viszont nem gondolnám, hogy a szilikon rossz hatással lenne. Az viszont biztos előttem, hogy a szilikát, az valami agyag termék. Én minden autómon telente az ajtógumit szilikonnal kentem és ebből baj még soha nem volt.
Most akkor jó, vagy nem jó? Kiváncsi lennék Yellow magyarázatára, mert azt írta nagyon határozottan, hogy a szilikon felejtős.



ismerek pár embert aki jártas az autókozmetikába, és gumisokat. a szilikont senki nem ajánlotta, sőt a gumis teljesen feleslegesnek tartja. én használtam bringánál, és csak elősegítette a gumi öregedését, én akkor fogadtam meg.
az ajtógumira én is szilikon stiftet használok, de kb 2 évente.


Valójában a szilikonnal az van, hogy sokan felfújják a kezelendő felületre és úgy is hagyják. Talán pont ezért nem javasolják és nem szeretik használni egyesek. Emiatt pillanatok alatt beletapad a por és ez nem szép látvány. Miután fel van hordva akár a szilikon, akár bármilyen más anyag ami tartalmazza, egy kicsit várni kell és utána át kell törölni, hogy a felesleget eltávolítsuk. Ja!!!! Egy jó tanács azoknak akik túl lelkesek lennének: A futófelületet soha nem kenjük át!!!! (mert ilyet is láttam már )
Kerékpár gumit hasonlítani az autógumihoz azért nem szerencsés mert mire a "szilikontól" tönkre menne az autógumi, simán le van cserélve a futófelület kopása miatt .
Azon, hogy kár kezelgetni az autógumit azért vitáznék mert akkor miért kezelgetjük a bőr üléseket, a tömítő gumikat, ha kiszárad a bőr az ember kezén akkor miért keni be krémmel????? stb. stb.

Robin68 Elküldve: 2011-03-07 19:37 Gumiabroncs helyes tárolása

hil írta:
YELLOW írta:
aphaedra írta: sziasztok, hol lehet jó gumiápolót kapni? )és melyik az??? jó a topic! -))) A.


fúú van egy szőlő illatú. nem tudom milyen termék. az elég jó. a szilikont felejtsd el, az inkább árt neki. a glicerin alapú jobb. amúgy nem igazán kell ápolni őket.


Azért kérdezem, mert nem tudom: miért nem jó a szilikon olaj?



Bizonyos gumifajtákat ellágyít a szilikon olaj. A gumiabroncsoknál ez nem mindig igaz mert szinte az összes gumiápoló szer tartalmaz szilikont csak épp nem így írják rá . Mikor 18 éve odakerültem a céghez mi is sima szilikon sprayt használtunk a kerekekre is és nem volt semmi gond.

Robin68 Elküldve: 2011-03-07 17:50 Gumiabroncs helyes tárolása

YELLOW írta:
aphaedra írta: sziasztok, hol lehet jó gumiápolót kapni? )és melyik az??? jó a topic! -))) A.


fúú van egy szőlő illatú. nem tudom milyen termék. az elég jó. a szilikont felejtsd el, az inkább árt neki. a glicerin alapú jobb. amúgy nem igazán kell ápolni őket.


Én csak annyiban cáfolnám Yellow állítását, hogy az UV nem a legjobb barátja a gumiknak sem, így nem árt néha kezelni
Amit én használok (és tényleg jó) MAXOLEN 47 Plasto-Shine. Vagy ami még jó MAXOLEN MG002 Nr 3 Gumiápoló. A munkahelyemen is ezekkel dolgozunk évek óta. Ezeket ajánlatos inkább szivaccsal felvinni mert szórással összecseszi a felnit is. De biztosan van más hasonlóan jó termék amivel simán lehet kezelni a gumikat.

Robin68 Elküldve: 2011-03-06 20:14 festék javító stift

Chipcad777 írta: Csáo!

Van valakinek tapasztalata polírozásban? Mert van ilyen gépem, még tavaly vettem és szeretném felpolírozni. Fekete metál a kocsi. Technikai infokra lenne szükségem. Milyen szert használjak? Milyen egyéb eszközöket?

Előre is köszönöm!

üdv.: Bálint


Polír
Polírozás, vaxolás
Ebben a két topikban mazsolázz, van pár hasznos infó paszták terén is.

A gépi polírozás fekete autónál kissé kényes téma mert hamar hologramossá lehet varázsolni a fényezést. Ha már belevágsz, inkább gyapjú korongot használj és ne szivacsot a feketére

Robin68 Elküldve: 2011-03-06 10:04 Társalgó

Robin68 Elküldve: 2011-02-28 17:01 Valaki segítsen

YELLOW írta:
Bero írta: Sziasztok! Nem tudom hányan vagytok túl lambda szonda cserén,de ez a szar tényleg ilyen rohadt drága? nekem szerelőm 58.800 Ft-ot mondott az alkatrész árra szerelés nélkül! Én egy kicsit sokallom ezt az árat és találtam újat,gyárit olcsóbban! Főleg az én kis szaros 1.6 régi motoromba gondolom soknak az árat! szerintetek ?


én legolcsóbban 30ezerért láttam. Mindenképp keresd meg Mátyás Attilát, ő biztos tud jó ajánlatot adni.
de ha jól sejtem neked 2db lambda szondád van... nekem meg asszem 4


Az 58.000 elég sok érte..... . Nekem ha jól emlékszem 32-ért szerezte be Ricsi (Rhantos) és Bosch-t. Igaz nekem csak egyet kellett cserélni.