Robin68 fórum hozzászólásai

Robin68 Elküldve: 2008-12-01 20:21 elektronikai ember

Tano írta: Kérdezd meg bmw320d4-t, szerintem õ fel tudja neked programozni az eddigi beírásai alapján. Vagy a Ricsi is tud segíteni ha megkeresed sztem.


320D4 már megnézte nekem mikor voltam nála a BC-t bevarázsolni a kocsiba. Nála nem láttunk semmi hibát. Ricsinek (ha Rhantos klubtársunkra gondolsz) már küldtem PÜ-t de idáig még nem reagált nagyon azon kívül hogy megkérdezte a motor típusát. Reménykedem azért hogy tud valami hasznos tanáccsal szolgálni, vagy esetleg orvosolni is a baját a betegnek.
De azért köszi

Robin68 Elküldve: 2008-12-01 18:50 elektronikai ember

Tano írta: Ez az ingadozás szerintem normális, mindenkinél megvan.

Robin: Neked azért megy fel akkor amikor leesik az alapjárat, mert megakadájozza a vezérlés a lefulladást, és beadagol némi naftát. Az ingadozását valszeg tényleg jeladó okozza. Diag nem mutat semmit?


Nem mutatott semmit a diagnosztika. Amire tippelnek: légt.mérõ, vagy fõtengely jeladó. Légt.mérõt már vettem de még nem tudom berakni mert hozzá kellene programozni a ECU-t. Na erre meg még nem találtam embert. A szervíz meg el akarná kérni a szerelõ ezévi 13. fizuját érte . Sõt az utóbbi érdekes jelenség, mikor lejöttem a pályáról eltûnik az alapjárat egy idõre. Mikor kinyomom a kuplungot leállt a motor. Pedig nem is hajtottam meg, 130-150 közt volt a tempó.
Sajna idáig akinek ezt így levázoltam csak a tarkóját vakarta és nézett mereven a semmibe, majd nem akart nagyon hülyének tûnni és a "valószínû" szóval kezdve elsorolta az összes jeladót, nehogy hibázzon

Robin68 Elküldve: 2008-12-01 18:18 elektronikai ember

Ez a jelenség nálam is elõjön, de nekem mióta megvettem a kocsit. Amire felfigyeltem hogy az alapjárat ingadozás (ami elég bosszantó már) közrejátszik. Mikor hirtelen leesik az alapjárat, a mutató hirtelen sokat mutat, majd mikor beáll az alapjárat akkor a mutató is visszaesik a 0-ra. Szerintem valamelyik jeladó lehet a ludas, csak azt nem tudja senki hogy melyik.

Robin68 Elküldve: 2008-12-01 17:01 gyári cd-és rádió

Enkozpont74 írta: Beszéltem Ricsivel.
Õ azt mondja, hogy kihúzom a kazisat, bedugom a cd-éset és ennyi, mûködik...


Ezt én is meg tudom erõsíteni. Az enyémet is mikor cseréltem csak simán átdugtam a cd-s gyárit amit verttem újonnan és mûködött minden probléma nélkül.

Robin68 Elküldve: 2008-11-24 21:31 Tud valaki egy jó BMW szerelõt?

splay írta: Lagermaxxx??? mert akkor én tudom a titkot!!


Robin68 Elküldve: 2008-11-24 18:57 Tud valaki egy jó BMW szerelõt?

Robinson írta:
Benten írta: Két story ide:

1) 7 évvel ezelõtt, jó barátomék új passat-ot vásároltak, 1 hetes volt az autó, amikor egy bevásárlóközpont elõtt letörte az anyuci a visszapillantó tükröt. Szerintetek mi volt a tükörházban???
Egy kulcs ...

2) szintén ezen ismerõsök ... vettek egy új S8-ast (6 éve már), kísértem a srácot az autóért (már a kereskedésbe volt, trélerezték le) autómosóban (márkakereskedés!!!) mosó srác beül, üresbe tiltásig tolta .... kicsit voltunk idegesek.

ennyit errõl. ; )


Azért ezek elég komoly "vádak". Nem tudom pl. audinál mi a módi, de pl. mercinél elég komoly iso szabványoknak kell megfelelni, amit nem feltétlenül kockáztatnak ilyenekkel...


Olyat már hallottam én is hogy a tükörburkolat mögött találtak kulcsot. De ennek nem feltétlenül a lopás lehet az oka. Persze semmi sem lehetetlen. Ha újonnan lettek magyar kereskedõnél vásárolva ezek a kocsik akkor azok tuti a mi cégünkön keresztül jöttek be az országba a gyárakból, mégpedig vagonon. Az ilyen szállításnál volt régebben szokás hogy a gyár mikor felpakolta az autókat, egy bizonyos helyre rögzítette a kulcsot. DE KIZÁRÓLAG csak egy kocsiét a szerelvényen. A többi az már titok . Az egyik ilyen hely épp a tükör mögött volt. Azért még mielõtt bárki is vérszemet kapna, ezeket a helyeket bizonyos idõközönként váltotzatták. Ma már ez nem így mûködik mert nagy lett a nyilvánossága. Az S8-assal kapcsolatban pedig csak annyit hogy a nagyteljesítménû kocsik gyárilag szállítási tiltást kapnak ami azt jelenti hogy max 4000-ig tud csak pörögni a motor, van amelyik 3500-nál már letilt. Ezt a tiltást a márkakereskedõnél oldják fel. Azt hogy mosás elõtt vagy után, nem tudom.

Robin68 Elküldve: 2008-11-23 23:53 Tud valaki egy jó BMW szerelõt?

Raven írta:
Lehet te nyugodtabban alszol a tudattal hogy csak kinyitni tudják a kocsidat elindítani nem, én inkább lecseréltettem az összes zárat...
Amúgy nem átkódolták hanem letiltották az immóban a hiányzó kulcsokat. Ezt csinálják 4e ért az Nt nél...


Hát lehet hogy igazad van, én nem értek hozzá. Csak az elõttem lévõ tulaj is már egy kulcsal vette meg és õ is ezt csinálta. Ha viszont ezt valótlanul tudom akkor a márkaszervíz vert át..... . De mint újdonsült tulajdonos amikor megvettem a kocsit lekértem minden infót a vasról. Amit mindenki megtehet ha a nevén van a kocsi. Nem kételkedem az NT szaktudásában, de vannak biztonsági dolgok amiket inkább csak a szervízre bízok. Mint pl. a kulcsmásolás is akár....
Különben a zárcsere pont nem gátolja meg a tolvajt ha be akar jutni a kocsidba.

Robin68 Elküldve: 2008-11-23 21:07 Tud valaki egy jó BMW szerelõt?

daidka írta:
Mennyi volt az átkódolás??



Erre azért nem tudok pontos választ mert nekem egy ott dolgozó szerelõ csinálta, (otthon meg maszekban javított) cserébe megcsináltam két kocsiján a külsõ kozmetikát. Azt viszont tudom hogy vezérlõ kulcsot kb 45-50 ezerért másolnak, szervízkulcsot pedig 15 ezerért.

Robin68 Elküldve: 2008-11-23 20:10 Menet közben leálló motor

daidka írta:
kiccus írta: Sziasztok!
Néhány napja leállt menet közben az autó motorja, miután +3 foknál egyet pittyegett. Majd 10 perc után be lehetett megint indítani. Jelenleg borzalmasan hangos a motorhangja, mi lehet a baj vele? 318D és 5 éves múlt az autó...


Szerintem csak véletlen egybeesés a pittyegés meg a leállás! Gondolom nálad is hasonló probléma lehet mint al alábbiakban.


+3 foktól fefele minden indításnál pittyog plusz villogással jelzi az alacsony hõmérsékletet. De ettõl még nem áll le.

Robin68 Elküldve: 2008-11-23 20:06 Tud valaki egy jó BMW szerelõt?

Raven írta:
fejes írta: Sziasztok!

Új vagyok itt, de vendégként már sokat olvastam a fórumokat. A múlt héten teljesült a régi vágyam, vettem egy 320d-t. Az auto olaszországból származik, elvileg vezetett szervízkönyves és 142000 km van benne. A könyve szerint 137000-nél szûrõk, olaj cserélve lett. Az autó nem elhanyagolt, szép állapotú, pl. új fékeket is kapott. A fórumokban sok szervízrõl írtok, és én is keresek Pesten vagy közelében egy BMW-hez értõ, megbízható szervízt. Az autóhoz sajnos csak egy kulcsom van, de akiket hívtam, nem másolnak BMW kulcsot. Tudtok-e olyan kulcsmásolót, aki csinál ilyet, vagy a márkaszervízbe kell mennem?
Elõre is köszönöm válaszaitokat.


130e ért komplett kicserélik az összes zárat + immót és megkapod a gyári kulcskészletet... erõsen ajánlott. a legtöbb BMW t így lopják, hogy megtartanak 1 kulcsot és pár hónap múlva lenyúlják. Ha drágának találod a zárcserét akkor is minél hamarabb menj be egy szervizbe és tiltasd le a hiányzó kulcsokat.... NT autónál 4e ért megcsinálják...


Nem feltétlen fontos a zárcsere. A szervízben átkódolják a kulcsot ha kéri valaki. Nekem is át van kódolva mert csak egy kulcsal vettem a vasat. De egy szervízben errõl pontos tájékoztatást tudnak adni.

Robin68 Elküldve: 2008-11-23 18:34 Tud valaki egy jó BMW szerelõt?

fejes írta: Sziasztok!

Új vagyok itt, de vendégként már sokat olvastam a fórumokat. A múlt héten teljesült a régi vágyam, vettem egy 320d-t. Az auto olaszországból származik, elvileg vezetett szervízkönyves és 142000 km van benne. A könyve szerint 137000-nél szûrõk, olaj cserélve lett. Az autó nem elhanyagolt, szép állapotú, pl. új fékeket is kapott. A fórumokban sok szervízrõl írtok, és én is keresek Pesten vagy közelében egy BMW-hez értõ, megbízható szervízt. Az autóhoz sajnos csak egy kulcsom van, de akiket hívtam, nem másolnak BMW kulcsot. Tudtok-e olyan kulcsmásolót, aki csinál ilyet, vagy a márkaszervízbe kell mennem?
Elõre is köszönöm válaszaitokat.


Csatlakozom az elõzõ hozzászóláshoz. Én egyszer kíváncsiságból küldtem egy mailt hogy adjanak árajánlatot kulcsmásolásra és kb. annyiért másolnak mint a márkaszervíz. Nekem tuti nem érne meg 5000 Ft. mínuszt hogy nyugtalanul aludjak. Sõt a szerízben csak a tulajdonos tud másoltatni amit elég komolyan is vesznek.

Robin68 Elküldve: 2008-11-22 16:21 Chip tuning

Köszi BarG a kimerítõ és meggyõzõ választ a boxal kapcsolatban. Szükség volt már erre mert csak a találgatások tengerének hullámai korbácsolódtak itt fel. Azthiszem mostmár elég jó képet kap mindenki a vas megvadításáról és döntsön ki-ki a maga véleménye alapján. Egy biztos!!! Bármelyik formát is választja valaki, nem szabad spórolni 1-2 ezer forintocskán mert az hosszútávon 100-200 ezrecske is lehet a végén.

Robin68 Elküldve: 2008-11-22 12:16 Chip tuning

Hát az biztos hogy mindenkinek más a tuti jó megoldás és másra esküszik. Én csak olvasgattam ezekrõl a neten és amit leszûrtem az egészbõl hogy a csipelésnél (egy hozzáértõ kezekben) megpróbálnak reális adatokat összhangba beállítani. Amit nem tudtam még meg a sok infóból hogy még a drága box is mennyi adatra képes hatni a motornál. Elfogadom hogy a boxok is lehetnek jók de valaki támassza alá azok számára akik kételkednek bennük hogy miért voksoljon mellette.
: :

Robin68 Elküldve: 2008-11-20 19:46 Chip tuning

Nem vagyok nagy szakértõ a témában, de a box és a csip közt (ha jól tudom) az a külömbség, hogy a box általában csak egy adatot hülyít meg a kompjuter felé és a többi marad a régi, a csipnél pedig mindent összhangba hoznak. Azthiszem nem kell nagy tudomány ahhoz hogy ha esetleg kicsit a benzin nyomását megpiszkálják érdemes a levegõt is hozzáállítani. Többek közt. Én is gondolkoztam azon hogy a vasat kicsit megvadítsam, de ha meg is teszem mindenképp a csip mellett fogok dönteni. Azt is tudom hogy hol.
http://www.autochip.hu/
Õk már elég rég foglalkoznak vele és úgy hallottam értik is a dolgukat. Akit érdekel böngéssze át az oldalukat.
Természetesen ettõl még mások véleményét hogy jobb a box tiszteletben tartom.

Robin68 Elküldve: 2008-11-18 20:35 bc

bmw320d4 írta: És aki végignyomja, mit kap?


óránként hatvan percet