hil írta:
Robinson írta:
Mindegyiket kuruzslónak tartom, ha van pad ha nincs. Kellett kis idő, hogy "megértsem", de sikerült
Szia Robinson!
Lehet, hogy le vagyok maradva: úgy emlékszem (lehet rosszul), hogy Te az ATC-nél chippeltettél és akkor nagyon elégedett voltál vele, ajánlottad mindenkinek, sőt még klubkedvezmény is volt rá. Mire ez a nagy változás???
Én vitán kívül (és ezzel nem szeretnék senkit sem megbántani) nem chippelném az autómat, mert azt tartom, úgy kell használni, ahogyan tervezték, de ez már csak az én bajom.
Igazából nem történt semmi a kocsival, teljesen meg voltam vele elégedve, jól beállították a kocsit az ATC-nél, füstöm is kevesebb volt. A hibatároló mélyebb bugyraiból viszont olvasott ki bmw320d4 olyan adatokat, amik nagyon nem voltak megfelelőek a kocsinak. Nem tudok konkrétumokat mondani, de pl. várt az ecu egy értéket 1 és 10 között, ehelyett kapott -1 et. Legalábbis ezt írta hibának.
Hangsúlyozom, mint enduser tökéletesen elégedett voltam, nagyon jó volt az autó, és hiányzott is, mikor vissza lett rá rakva a gyári sw.
Ettől függetlenül beláttam, hogy az nevetséges, hogy valaki azt állítja magáról, hogy minden autó kényes, teljesítményt befolyásoló paramétereit kívülről belülről ismeri olyan szinten, hogy minden további nélkül módosítani meri azokat.
Ha valaki azt mondja, hogy na, én BMW E46-ra specializálódtam, tanulom már x éve, és csak ezekkel foglalkozom folyton, minden lehetséges információt begyűjtöttem a típusról, azt mondom, lehet benne valami. Remélem érthető a különbség. Ezért írtam, hogy Hamann és AC Schnitzer mondjuk hihető, hogy hozzá tudnak úgy nyúlni, hogy kihozzanak ~10%-al többet a motorból. Letettek már annyit az asztalra azt hiszem. Érdekes, hogy azért csak "chiptuning-al" ők sem tudnak jelentős teljesítménynövekedést elérni, ellentétben az itthoni ibm laptoppal a hónuk alatt rohangáló űberspíler szakmunkásokkal, akik olyan teljesítményt hoznak ki az autóból, hogy a fricc mérnökök csak úgy lesnek, mennyi tartalék volt még abban amit ők évekig terveztek.
Nem egy ilyen MMC Béla fogja a laptopjával a Nagykőrösi szervizútján felülbírálni az én autómban a német mérnökök beállításait, az biztos. De nem is az ATC.