Robinson fórum hozzászólásai

Robinson Elküldve: 2010-01-23 01:22 Bõvül a BMW szabadidõ-autó kínálata

2010 tavaszától újabb változatok közül csemegézhetnek a BMW X1-re vágyók, két új motor és egy automata váltó bõvíti a kínálatot. Az eddig hattagú motorpaletta így nyolctagúra bõvül.
<br /><br />
Az egyik újdonság új belépõmodellt hoz, a BMW X1 sDrive18i lesz a típus legolcsóbb kivitele. Ez azért növelheti az autó iránti érdeklõdést, hiszen eddig 9 millió forintba került a legolcsóbb változat. Az új modellbe 2,0 literes, négyhengeres motor kerül, amely 150 lóerõs, maximális nyomatéka 200 Nm. Ezzel az elsõkerék-hajtású X1 9,7 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig 202 km/óra. Az alapmodell 8,2 litert fogyaszt átlagosan.
<br /><br />
Jóval komolyabb gép az új xDrive25i. Az ebben szereplõ hathengeres motor nem sokban különbözik az eddig is választható 28i-jétõl, ugyanúgy 3,0 literes, csak épp gyengébb, így lassabb. A teljesítménye 218 LE, nyomatéka 227 Nm. A négykerék-hajtású modell 7,9 másodperc alatt százon van, de 223 km/óráig is futja erejébõl. Fogyasztása a szabvány szerint 9,3 liter vegyes használat közben.
<br /><br />
Nem teljesen új a fenn említett sebességváltó, hiszen a 28i és 23d modellek eddig csak ezzel voltak elérhetõk, mostantól viszont BMW X1 xDrive18d, sDrive18d, sDrive20d és sDrive18i változatokhoz is rendelhetõ, míg az új xDrive25i-ben a szériafelszereltség része.
<br /><br />
forrás: vezess.hu

Robinson Elküldve: 2010-01-23 01:21 Turbómotor az új sport BMW-be

Várhatóan még idén év végén bemutatkozik az Ötös BMW sportváltozata, az M5. A legújabb hírek szerint az autóba a jelenlegi tendenciáknak megfelelõen nem egy szívó, hanem turbómotor kerül. A jelenlegi V10-es helyett egy V8-as szerepel majd a sportszedánban.
<br /><br />
A motor nem teljesen új, ugyanezt építik az X5 és X6 M modellekbe is. A 4,4 literes, duplaturbós motort azonban még erõsebbé teszik az M5 számára.
<br /><br />
Nagyjából 580 lóerõs teljesítmény, illetve 720 Nm nyomaték vár majd a vezetõre. Az M5 ezzel 4,4 másodperc alatt képes lesz elérni a százas sebességet, végsebessége pedig 250 km/óra. Persze az elektronikus korlátozás csak jelképes, némi felárért e nélkül is megrendelhetõ majd a kocsi, amely így megfutja majd a 300-at is.
<br /><br />
Azonban nemcsak autópályán lesz elemében a jármû, ugyanis aktív vezérlésû differenciálmû javítja a kanyarodási képességeit, mialatt a tapadást az aktív futómû újabb változata segíti. Különleges lesz a szervokormány is, amellett, hogy aktívan reagál a körülményekre, a kormányon lévõ M gomb megnyomásával sportosabbra állítható a reakció, miközben a menetstabilizáló visszavesz a "segítségbõl", a futómû pedig keményebbre kapcsol.
<br /><br />
Az új M5-öst a hatalmas nyomaték miatt csak automata váltóval szállítják, amelybe rajtprogramot is rejtenek, amivel bárki hozhatja a fenti gyorsulási értéket. Persze nemcsak a száguldásra, de a takarékosságra is figyel a BMW, így nem hiányoznak majd fékenergia-visszatermelõ és motorleállító rendszerek sem.
<br /><br />
Az új BMW M5 nagyjából 2011 végén kerülhet a kereskedésekbe.
<br /><br />
forrás: vezess.hu

Robinson Elküldve: 2010-01-23 01:20 Két új benzinmotorral gazdagodik a BMW X1

A BMW új motorokkal bõvíti az X1 kínálatát, amely eddig három négyhengeres dízelmotorból és egy hathengeres benzinmotorból állt. A bajorok hamarosan már egy négyhengeres és egy újabb hathengeres benzinessel is kínálják majd legkisebb szabadidõ autóikat.
<br /><br />
A benzines belépõmodell a hátsókerekes sDrive18i lesz. A 2,0 literes, négyhengeres erõforrás 150 lóerõt teljesít majd 6400-as fordulaton, míg 200 Newtonméteres maximális nyomatéka 3600-nál áll rendelkezésre. A legkisebb benzinmotorhoz alapáron egy hatfokozatú kéziváltó csatlakozik majd, amellyel az autó 9,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége 202 km/h. A manuális váltóval az átlagfogyasztás 8,2 liter, szén-dioxid kibocsátása 191 g/km. Automata váltóval párosítva 0,7 másodperccel romlik a százas sprint és 2 km/h-val a végsebesség, míg fogyasztása 8,4 liter, szén-dioxid kibocsátása 195 g/km. Az xDrive25i személyében újabb hathengeres benzines csatlakozik a kínálathoz, amelyet alapáron összkerékhajtással és hatfokozatú automatával párosítanak. A motor 218 lóereje 6100-nál jelentkezik, míg a 277 Newtonméteres nyomatéka 2500-as fordulatnál áll a sofõr rendelkezésére. Az xDrive25i 7,9 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet, míg végsebessége 223 km/h. Vegyes fogyasztása 9,3 liter, szén-dioxid kibocsátása pedig 217 g/km.
<br /><br />
A BMW X1 új benzinmotorjai márciustól lesznek elérhetõek, továbbá az xDrive18d, az sDrive18d és az sDrive 20d modellekhez is elérhetõ lesz a hatsebességes automataváltó és öt új szín közül is lehet majd választani.
<br /><br />
forrás: a5.hu

Robinson Elküldve: 2010-01-23 01:14 Társalgó

tsabko írta: http://www.a5.hu/cikkek/3/37853.shtml


Hajmeresztõ, hogy hozzánemértõként publikál valaki. Oké, szinte csak jókat ír, viszont tök egyérrtelmû, hogy fingja sincs arról amit pingál, ez még nekem is laikusnak is lejött
Amúgymeg az M-paketthez még kellett volna néhány dolog a verdára, de sebaj

Robinson Elküldve: 2010-01-22 17:04 Társalgó

Tiba írta: Na ez jobban néz ki, mint az ezüst:


Ez qrvajó! Hol találtad?

Robinson Elküldve: 2010-01-22 01:30 Társalgó

Robinson Elküldve: 2010-01-18 21:10 karbantartás

Hori írta:
SoundkeY írta: Ez az:

[/url]




na most már a repjegy foglalás helyett nekünk is párkeresö van


Nekem ott használt autó hirdetés van. Szóval Ti rejszoltok

Robinson Elküldve: 2010-01-18 18:53 karbantartás

SoundkeY írta: Menjetek bele a "balesetek bmw-vel topicba" es oldalt a hirdeteseknel nalam "csajok jelennek meg...."

Robinson, uj beveteli forras ? PPPPPPPP


Nem vágom. valszeg a google hirdetésre gondolsz, ami azt is figyelembe veszi, hogy a látogató milyen oldalakat nézeget, és az oldalon mi a tartalom. valszeg te sok pornót nézel, neked ezért mutat csajokat.

Robinson Elküldve: 2010-01-17 22:15 Hivatalos képek és információk a ráncfelvarrott 3-as kupé és kabrió modellekrõl

Bár a faceliften átesett modellek csak 2011-ben kerülnek piacra, a BMW már most közzétette a motor- és karosszériát érintõ változtatások részleteit.
<br><br>
További részletek és képek http://www.bimmerteam.hu/hirek.php?hid=274

Robinson Elküldve: 2010-01-17 19:08 Társalgó

A Te hozzászólásaid témakörébe inkább nem kezdenék bele ismételten, de szögezzük le, ez nem a gumicsizma.hu stb, így ha a hozzászólásaid 80%-a bemásolt vicc, az nem ok, és az ilyen tartalom itt nem értékes

Az, hogy az oldal látogatása alapján pontot kap valaki miért jó dolog, azt gondold át egy kicsit, szerintem rájössz magadtól is

A botokat az új oldal indulásával fogjuk kiszûrni hatásosan, türelem

YELLOW írta: de még mindig nem értem, hogy az miért baj, ha valaki mondjuk sokat ír? én még ilyet tényleg nem láttam, hogy egy fórumon, ahová azért járnak emberek, ráadásul egy dologért élnek és errõl beszélgetnek, hogy baj legyen a sok írás... inkább örülni kellene, hogy sok más fórummal ellentétben ez pörög... valaki világosítson már fel!

InsectKiller írta: Te már túl sok vagy

YELLOW írta: mondjuk én nem vettem volna észre, ha ide nem jelzi valaki...
mondjuk azért az furcsa, ha úgy nõ valakinek a pontja, hogy mellé a kommentszámok nem nõnek, azaz csak az oldalt pásztázza folyamatosan... mindegy nem értem az ilyet, én valós vagyok mégis megszólnak a sok komment miatt

Tano írta:
YELLOW írta: de miért? érdekes módon azóta van, mióta számolják a pontokat. valahogy nem lehet ezeket kiszûrni? pl valami nyelv figyelõ script, hogy nézze, hogy egy hozzászólásba, legalább 2 magyar szó legyen... vagy ilyesmi...


Szerintem pedig voltak korábban is ilyen bot userek, csak nem vettük észre õket, mert nem volt toplista amin elõrébbkerüljenek. Szóval most is csak a lista miatt vesszük észre...

Robinson Elküldve: 2010-01-15 12:47 ELLOPTÁK!!!

InsectKiller írta: Hát pedig nagy kár érte

kabec írta: már láttam több felé , csak itt nem ... gondoltam beillesztem hátha ... http://gyoriauto.megveheted.hu...82_BMW_M3/

Robinson Elküldve: 2010-01-09 12:55 Áhhhh....a sok nem normális...



Robinson Elküldve: 2010-01-09 12:55 Áhhhh....a sok nem normális...

Robinson Elküldve: 2010-01-07 00:38 KERS-szel érkezik az új BMW M5

Bár a bajorok alig mutatták be az 5-ös legújabb generációját, máris napvilágot láttak az elsõ pletykák az M változatról. A brit Car Magazine nyomtatott változata belsõ információkra hivatkozva ugyanakkor több adatot és részletet is nyilvánosságra hoz januári számában az autóról. A lap értesülései szerint az új M5 fejlesztésénél minden eddiginél nagyobb hangsúlyt kap a környezetvédelem, ami ez esetben inkább a motor hatásfokának növelését, mintsem az abszolút értékben vett alacsony fogyasztást jelenti. A tömeg például a V8-as motor ellenére alacsonyabb lesz az alap 5-ösénél, több alkatrészt ugyanis alumíniumra cserélnek, a tetõ pedig szénszálas erõsítésû mûanyagból készül, bár ez utóbbi opcionális lesz. Az autó aktív aerodinamikát is kap, de már nem csupán a hûtõrács mögött lesznek sebességfüggõen nyílódó-záródó lamellák, hanem a kerékjárati ívekben és az elsõ lökhárító alsó részében is. Ugyanide elõre szerelik azt a két turbinát is, amely fékezéskor elektromosságot termel. Az autó a hagyományos fékezési energiát is hasznosítja, de az eddig megismert rendszerektõl az új M5-ösé sokkal fejlettebb, a Forma-1-es KERS-hez hasonlóan a sofõr késõbb gombnyomásra használhatja fel a két nagy kapacitású kondenzátorokban tárolt energiát. A KERS tíz másodperc alatt adja le a tárolt energiát. Ennek a rendszernek egy módosított változata egyébként az ActiveHybrid 5-ösben is helyet kap.
<br /><br />
Ami a motort illeti, a britek információi szerint a bajorok végül a V10 helyett a turbós V8-as mellett szavaztak. A két turbóval lélegeztetett motor teljesítményét valamivel 580 lóerõ alá várják, ezzel az autó 4,4-4,5 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet. A motorhoz a jelenlegi M3-as hétfokozatú szekvenciális váltójának egy módosított változata csatlakozik, ezzel és az Efficient Dynamics vívmányaival az autó a jelenlegi M5-nél 25-30%-kal fogyaszt majd kevesebbet vegyes üzemben. Ami pedig a külsõt illeti, az autó látványosan elkülönül majd a többi 5-östõl, nagyobb hûtõmaszkot, szélesebb sárvédõket, hatalmas fékeket, szélcsatornában kialakított szoknyát, diffúzort, négy kipufogót és egy kisebb szárnyat is kap az M5. Még jobb hír a rajongóknak, hogy a BMW-nél állítólag úgy döntöttek, kettébontják az M modelleket, és a hagyományos változatok mellett majd' mindegyikbõl készül majd könnyített, azaz CSL változat. Az új M5 elõszériás változata a 2011 tavaszi Genfi Autószalonon debütál, míg a végleges, sorozatgyártású modell a 2011 õszi frankfurti mustra után kerül gyártásba, amelyet másfél évvel követ majd a még gyorsabb, kikönnyített M5.
<br /><br />
forrás: a5.hu

Robinson Elküldve: 2010-01-07 00:37 Újabb elektromos tanulmány a BMW-tõl

A MINI E tanulmány után a BMW bemutatta Concept ActiveE elnevezésû második elektromos hajtású modelljét, amely a BMW 1-es Coupé alapjaira épül. Jellemzõi között szerepel egyebek mellett a BMW modelljeire jellemzõ hátsókerék-hajtás, a dinamikus gyorsításokat is lehetõvé tévõ hajtásrendszer, valamint a magas hatásfok. A hajtásrendszer elemeinek intelligens elrendezése négy teljes értékû ülés mellett egy 200 literes csomagtér kialakítását is lehetõvé tette.
<br /><br />
A kizárólag belsõégésû motorral szerelt modellek folyamatos fejlesztése, a BMW ActiveHybrid technika sorozatgyártású alkalmazása és a hidrogénhajtások mindennapos alkalmazhatóságát igazoló BMW Hydrogen 7 mellett az elektromos hajtások további lehetõséget képviselnek az egyéni mobilitás hosszútávon fenntartható formájának megvalósítására.
<br /><br />
A BMW Concept ActiveE hajtásáról új, kifejezetten e modell számára tervezett elektromos szinkronmotor gondoskodik. Teljesítménye 170 LE, 250 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig az elektromotorokra jellemzõ karakterisztika szerint már közvetlenül indulástól teljes egészében rendelkezésre áll, s mindvégig felhasználható marad. Az elektromos energia tárolására a BMW és együttmûködõ partnere, az SB LiMotive által kifejlesztett lítiumion-akkumulátor szolgál.
<br /><br />
A BMW Concept ActiveE hajtásrendszerének további jellemzõje az egyes komponensek különbözõ csomagok szerint csoportosított elrendezése. Az elektromos motor a hátsó tengelybe integráltan mûködik, a nagyteljesítményû szabályozóelektronika pedig a hajtás felett kapott helyet. A töltéstároló számára a belsõégésû motorral szerelt jármûvekben a hagyományos erõátvitel és az üzemanyagtartály által elfoglalt helyet használták ki a tervezõk. Kedvezõ a villany 1-es alacsonyan elhelyezkedõ tömegközéppontja, valamint elsõ és hátsó tengelye közötti ideális tömegeloszlása, ám tömege a könnyûszerkezetes építésmód ellenére is 1,8 tonna.
<br /><br />
Azért nem megy rosszul: a gyorsulás álló helyzetbõl 60 km/óráig 4,5, 100 km/órára 9 másodperc, a legnagyobb sebesség pedig 145 km/óra (elektronikus úton leszabályozva). A BMW Concept ActiveE hatótávolsága mintegy 240 kilométerre adódott, ami a mindennapos használat során olyan segédberendezések, mint a légkondicionáló vagy a szélvédõfûtés használata mellett a gyakorlatban nagyjából 160 kilométert jelent.
<br /><br />
A MINI E modellbõl átvett töltõcsatlakozó magasabb áramerõsségekre is engedélyezett. A hagyományos hálózati aljzatokból, a nyilvános töltõállomásokból és a speciális faliszekrénybõl (&#8222;wallbox") egyaránt lehetõvé teszi a lítiumion-akkumulátor töltését. A teljes töltési folyamathoz erõsáramú (50 Amper) hálózat esetén mindössze 3 óra is elegendõ.
<br /><br />
A BMW Concept ActiveE modellben a BMW ConnectedDrive új, kifejezetten elektromos hajtású jármûvekre kifejlesztett szolgáltatásai jelennek meg. Ezek közé tartoznak azon specifikus távfunkciók, amelyek például az akkumulátor töltöttségi szintjének mobiltelefonos lekérdezését, a nyilvános töltõállomások felkutatását, illetve a jármû állóhelyzeti fûtésének és légkondicionálójának vezérlését szolgálják. Belül a kombinált mûszeregység és az iDrive kezelési rendszer az elektromos üzem specifikus kijelzõivel és funkcióival bõvült.
<br /><br />
forrás: autoblog.hu