Ropika fórum hozzászólásai

Ropika Elküldve: 2016-04-22 11:25 Kartergázszûrõ - 20d - 136LE

Ropika írta:
Tano írta:
Ropika írta: Plusz vissza olvastam itt pár oldalt a témában, és valaki azt írta, hogy a faceliftes 20D-ben is régen a szűrős változat volt, aztán más cikkszámmal utána már csak a lecsapatót lehetett bele kapni. Ezek alapján kompatibilis kell legyen az új a régivel.


Ha rákeresel cikkszám alapján, akkor látszik, hogy a FL előtti 136 lovas dízelnek és a FL utáni 150 lovasnak nem azonos ez a szűrője, gyakorlatilag tükörkép a két oldala egymásnak. De most nézem neked 30d-d van. Azé lehet hogy kompatibilis, a képek alapján annak ugyanolyan elosztású mint a 150 lovas 20d-nek. Esetleg nézd meg egy ismerős 20d-é belemegy-e.


Köszi Tano Mester!

Szerintem leveszem a régit és viszem magammal oda ahol megveszem. Összehasonlítóm.
Írok ha jó lett bele.


Sziasztok,

Jelentem, hogy a 330d esetében jó a face lift utáni újabb fajta (vortex típusú) kartergáz szűrő a face lift előtti autóba is. Passzol bele én le is cseréltem mert ezt sokkal hatékonyab és nem kell cserélni max tisztítani 60.000-ként. És akinek kell ilyen amúgy lett egy zsír új eladó szűrő + tömítések mert tévedésből kettőt kaptam. 8.000-ért vihető.

Ropika Elküldve: 2016-03-18 11:42 Kartergázszûrõ - 20d - 136LE

Tano írta:
Ropika írta: Plusz vissza olvastam itt pár oldalt a témában, és valaki azt írta, hogy a faceliftes 20D-ben is régen a szűrős változat volt, aztán más cikkszámmal utána már csak a lecsapatót lehetett bele kapni. Ezek alapján kompatibilis kell legyen az új a régivel.


Ha rákeresel cikkszám alapján, akkor látszik, hogy a FL előtti 136 lovas dízelnek és a FL utáni 150 lovasnak nem azonos ez a szűrője, gyakorlatilag tükörkép a két oldala egymásnak. De most nézem neked 30d-d van. Azé lehet hogy kompatibilis, a képek alapján annak ugyanolyan elosztású mint a 150 lovas 20d-nek. Esetleg nézd meg egy ismerős 20d-é belemegy-e.


Köszi Tano Mester!

Szerintem leveszem a régit és viszem magammal oda ahol megveszem. Összehasonlítóm.
Írok ha jó lett bele.

Ropika Elküldve: 2016-03-17 15:35 Kartergázszûrõ - 20d - 136LE

Plusz vissza olvastam itt pár oldalt a témában, és valaki azt írta, hogy a faceliftes 20D-ben is régen a szűrős változat volt, aztán más cikkszámmal utána már csak a lecsapatót lehetett bele kapni. Ezek alapján kompatibilis kell legyen az új a régivel.

Ropika Elküldve: 2016-03-17 15:28 Kartergázszûrõ - 20d - 136LE

Tano írta:
Ropika írta: Sziasztok,

E46 facelift előttiekben ugyebár a szivacsos kartergáz szűrő van, facelift utániban már a lecsapatós műanyag vortex típus. Állítólag nem véletlen volt a változtatás, mert sokkal kevesebb törődést igényel nem kell cserélni, csak tisztítani, és hatékonyabb is mint elődje. A kérdés, hogy be lehet-e tenni a szivacsos helyére az újabb típusút facelift előtti autóba? Valaki próbálta már? Ha kell magát a szűrő házát is cserélném, mert az is aktuális lesz.


Hi!
Korábban én is gondoltam rá, hogy kicserélem az újabbra, de sajnos nem kompatibilis a kettő verzió, így maradt a szűrős.
Én annyit csinálok, hogy minden második inspekciónál cserélem a házat is, a másik alkalmakkor pedig csak a betétet. Így 30 ezrenként van cserélve a betét és 60 ezrenknt az egész ház. Eddig bevált.



Hát házat még a büdös életbe nem cseréltem csak a betétet, de most cserélem azt is. Bele is próbáltad az újabb fajtát vagy csak olvastad hogy nem jó hozzá?

Ropika Elküldve: 2016-03-17 13:20 Kartergázszûrõ - 20d - 136LE

Sziasztok,

E46 facelift előttiekben ugyebár a szivacsos kartergáz szűrő van, facelift utániban már a lecsapatós műanyag vortex típus. Állítólag nem véletlen volt a változtatás, mert sokkal kevesebb törődést igényel nem kell cserélni, csak tisztítani, és hatékonyabb is mint elődje. A kérdés, hogy be lehet-e tenni a szivacsos helyére az újabb típusút facelift előtti autóba? Valaki próbálta már? Ha kell magát a szűrő házát is cserélném, mert az is aktuális lesz.

Ropika Elküldve: 2016-02-09 14:12 Egyenetlen alapjárat

Gyimike írta:
Ropika írta:
YELLOW írta:
Ropika írta: Sziasztok,

Öcsémnek lenne egy elég érdekes problémája az autójával kapcsolatban.
Az autó e39 525i(m54b25) 2001-es manual váltós. Kb fél éve alapjárati problémákkal küzd, nagyjából mióta megvan az autó A hiba csak hideg motornál jelentkezik, és csak menet közben. Egy helyben állva melegítve tökéletes egyenletes az alapjárat. Elindulás után az első piros lámpához érve, és lassítva, fék vagy motorfék mindegy az alapjárat 800-ról elkezd le fel ingadozni, és van hogy le is áll az autó.
Elsőre ránéztünk dis-el be volt írva a kipufogó oldali vezérműtengely jeladó, azt kicseréltük, a hibát töröltük, nem is lett visszaírva elméletileg az most jó.
Olvasgattam a fórumokat, hogy légtömegmérő, alapjárati motor, vákumcsövek stb... de nem jutottam előrébb. Jelenleg DIS és INPA szerint az autó hibamentes a hibatároló üres. Megfújkáltuk a légtömegmérőt féktisztítóval, reménykedve hátha az megoldja a hibát, de sajnos utána sem lett jobb.
Aztán olvastam egy olyat, hogy húzzuk le a légtömegmérőt és nézzük meg, hogy úgy csinálja-e, láss csodát egy hétig jártunk vele így, megjavult.
Ezután nagy bátran vettem egy bontott gyári légtömegmérőt megbízható helyről, mondván hogy 100% ez lesz a probléma, beszereltük és megint forgalomba hideg motornál ingadozik az alapjárat. Jellemzően addig csinálja míg el nem éri a 60-70 fokot, utána a hiba megszűnik az alapjárat tökéletes. Mi lehet ez? Köszi a segítséget.


lehet valami vezeték kontakt probléma lesz. a légtömegmérőbe van egy levegő hőmérséklet figyelő is. ugye a keverékképzésnél figyeli a vízhőfokot is. mivel tudja, hogy a hűtővíz még nem üzemi, ezért kicsit túldúsít, több anyagot kever a levegőhöz. de mondjuk a beszívott levegő hőfokából false értéket kap, amiből az ECU rosszul dolgozik. azért gyanakodnék erre, mert a másik légtömegmérővel is ugyanezt csinálja. persze lehet hogy a bontott is rossz volt. de esetleg a csatlakozó környékén a vezetéket kéne szemügyre venni, és élő adatokat nézni, persze hozzáértővel, aki tudja mi mit jelent és az értékekből olvasni tud.


Köszi Yellow Mester, megnézzük a kábeleket is.
Az élő adat olvasás megvolt tegnap INPÁval és minden érték jónak tűnik, plusz DIS-el csináltunk légtömegmérő tesztet és hibátlan.







Szia Ropika,

Végülis mi lett a megoldás? Megjavult az alapjárat? Nekünk ugyanez a hibajelenség mint nálad.



Sziasztok,
Nekünk azóta sem oldódott meg a dolog. Azóta lett cserélve lambda szonda, meg alapjárati motor. Már 200 ezer felett vagyunk pénzbe, és az alapjárat nem jó, a fogyasztás brutál, és fehér szúrós szagú füst van. Jelenleg azon dolgozunk nem-e falsot szív valahol, de láthatólag a csövek jók. Írok ha megoldódott.

Ropika Elküldve: 2015-02-12 10:52 Lambdaszonda - benzinben

YELLOW írta:
Ropika írta: Sziasztok,

Alapjárati probléma van az autóval,de csak hideg állapotban. CCV szelep cserélve, alapjárati motor ki lett takarítva, csövek átnézve, fals levegőt nem szív sehol. Már sikerült kideríteni hogy valószínű lambda szonda probléma van. Sajnos a hibatároló üres nincs beírva semmi. Csináltunk élő adat olvasást inpában. Ami az érdekes, hogy ha meleg a motor és már az alapjárat is stabil akkor a két alsó csík (TV probe heating after kat Bank 1 és a TV probe heating after kat Bank 2) is 99.31 %-on van. Tehát gyanús, hogy ezekkel lesz a baj. Abban kérnék szépen segítséget, hogy aki ért hozzá, és tudja itt hideg állapotban milyen értékeknek kell lennie, és ezek az értékek mit jelölnek, és a négy darab lambda szondából ez a kettő melyiket jelöli (alsó vagy felső), ebben az esetben az ne tartsa magába a véleményét. Minden segítséget szívesen fogadok.

Előre is köszi mindenkinek.





milyen mértékű az ingadozás? mivel dízeled van, így gondolom kiegészítű fűtés van benne, aminél normális az alapjárat inagodás hidegen. ha jól emlékszem, olyan 10-15 másodpercenként ingadozik.


Szia,

Rosszul írtam. Nem az én automról van szó, hanem egy 525i ről. Olyanok írjanak akik értenek a lambda szondához, vagy cserélték már.

Köszi.




Ropika Elküldve: 2015-02-12 10:03 Lambdaszonda - benzinben

Sziasztok,

Alapjárati probléma van az autóval,de csak hideg állapotban. CCV szelep cserélve, alapjárati motor ki lett takarítva, csövek átnézve, fals levegőt nem szív sehol. Már sikerült kideríteni hogy valószínű lambda szonda probléma van. Sajnos a hibatároló üres nincs beírva semmi. Csináltunk élő adat olvasást inpában. Ami az érdekes, hogy ha meleg a motor és már az alapjárat is stabil akkor a két alsó csík (TV probe heating after kat Bank 1 és a TV probe heating after kat Bank 2) is 99.31 %-on van. Tehát gyanús, hogy ezekkel lesz a baj. Abban kérnék szépen segítséget, hogy aki ért hozzá, és tudja itt hideg állapotban milyen értékeknek kell lennie, és ezek az értékek mit jelölnek, és a négy darab lambda szondából ez a kettő melyiket jelöli (alsó vagy felső), ebben az esetben az ne tartsa magába a véleményét. Minden segítséget szívesen fogadok.

Előre is köszi mindenkinek.



Ropika Elküldve: 2015-02-10 13:01 Centrálzár vezérlő, grundmodul

YELLOW írta:
Ropika írta: Sziasztok,

probléma a következő:
Kb 3 hete volt a jobb hátsó zárszerkezet cserélve. Azóta történt egy olyan, hogy járó motornál kiszálltam az autóból, és a kocsi csak úgy magától bezárta a kulcsot az autóba, mindezt egy forgalmas úton a szélső sávban. Tehát jár a motor a slusszkulcs a helyén, én meg az autón kívül és az ajtók zárva. Utánam hozták a pótkulcsot így megoldódott. Ma reggel beszállok az autóba, ráadom a gyújtást és az összes ajtó lezár. Régebb ez normális volt 20 km/h órás sebesség elhagyása után. A jelenség random módon történik. Van hogy normálisan működik és 20 km/h után lezár, de már háromszor előfordult hogy minden különösebb ok nélkül lezárja az ajtókat álló helyzetben. Nem tudom van-e összefüggés a zárcserével?
Akinek van ötlete ne tartsa magába...


mintha valami letestelne... ahol javítva volt, ott a kábeleket, csatikat kellene átnézni.


Köszi Yellow,

Sajnos az biztos nem mert azóta már szét lett szedve az ajtó újból, és semmi rendelleneset nem találtunk a kábelezés terén. Esetleg van valaki akinek volt már hasonló problémája? Lehetséges hogy újra kellene programozni valamit a zárcsere miatt?

Ropika Elküldve: 2015-02-10 10:44 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Sziasztok,

probléma a következő:
Kb 3 hete volt a jobb hátsó zárszerkezet cserélve. Azóta történt egy olyan, hogy járó motornál kiszálltam az autóból, és a kocsi csak úgy magától bezárta a kulcsot az autóba, mindezt egy forgalmas úton a szélső sávban. Tehát jár a motor a slusszkulcs a helyén, én meg az autón kívül és az ajtók zárva. Utánam hozták a pótkulcsot így megoldódott. Ma reggel beszállok az autóba, ráadom a gyújtást és az összes ajtó lezár. Régebb ez normális volt 20 km/h órás sebesség elhagyása után. A jelenség random módon történik. Van hogy normálisan működik és 20 km/h után lezár, de már háromszor előfordult hogy minden különösebb ok nélkül lezárja az ajtókat álló helyzetben. Nem tudom van-e összefüggés a zárcserével?
Akinek van ötlete ne tartsa magába...

Ropika Elküldve: 2015-01-16 08:40 Egyenetlen alapjárat

YELLOW írta:
Ropika írta: Sziasztok,

Öcsémnek lenne egy elég érdekes problémája az autójával kapcsolatban.
Az autó e39 525i(m54b25) 2001-es manual váltós. Kb fél éve alapjárati problémákkal küzd, nagyjából mióta megvan az autó A hiba csak hideg motornál jelentkezik, és csak menet közben. Egy helyben állva melegítve tökéletes egyenletes az alapjárat. Elindulás után az első piros lámpához érve, és lassítva, fék vagy motorfék mindegy az alapjárat 800-ról elkezd le fel ingadozni, és van hogy le is áll az autó.
Elsőre ránéztünk dis-el be volt írva a kipufogó oldali vezérműtengely jeladó, azt kicseréltük, a hibát töröltük, nem is lett visszaírva elméletileg az most jó.
Olvasgattam a fórumokat, hogy légtömegmérő, alapjárati motor, vákumcsövek stb... de nem jutottam előrébb. Jelenleg DIS és INPA szerint az autó hibamentes a hibatároló üres. Megfújkáltuk a légtömegmérőt féktisztítóval, reménykedve hátha az megoldja a hibát, de sajnos utána sem lett jobb.
Aztán olvastam egy olyat, hogy húzzuk le a légtömegmérőt és nézzük meg, hogy úgy csinálja-e, láss csodát egy hétig jártunk vele így, megjavult.
Ezután nagy bátran vettem egy bontott gyári légtömegmérőt megbízható helyről, mondván hogy 100% ez lesz a probléma, beszereltük és megint forgalomba hideg motornál ingadozik az alapjárat. Jellemzően addig csinálja míg el nem éri a 60-70 fokot, utána a hiba megszűnik az alapjárat tökéletes. Mi lehet ez? Köszi a segítséget.


lehet valami vezeték kontakt probléma lesz. a légtömegmérőbe van egy levegő hőmérséklet figyelő is. ugye a keverékképzésnél figyeli a vízhőfokot is. mivel tudja, hogy a hűtővíz még nem üzemi, ezért kicsit túldúsít, több anyagot kever a levegőhöz. de mondjuk a beszívott levegő hőfokából false értéket kap, amiből az ECU rosszul dolgozik. azért gyanakodnék erre, mert a másik légtömegmérővel is ugyanezt csinálja. persze lehet hogy a bontott is rossz volt. de esetleg a csatlakozó környékén a vezetéket kéne szemügyre venni, és élő adatokat nézni, persze hozzáértővel, aki tudja mi mit jelent és az értékekből olvasni tud.


Köszi Yellow Mester, megnézzük a kábeleket is.
Az élő adat olvasás megvolt tegnap INPÁval és minden érték jónak tűnik, plusz DIS-el csináltunk légtömegmérő tesztet és hibátlan.





Ropika Elküldve: 2015-01-15 10:45 Egyenetlen alapjárat

Sziasztok,

Öcsémnek lenne egy elég érdekes problémája az autójával kapcsolatban.
Az autó e39 525i(m54b25) 2001-es manual váltós. Kb fél éve alapjárati problémákkal küzd, nagyjából mióta megvan az autó A hiba csak hideg motornál jelentkezik, és csak menet közben. Egy helyben állva melegítve tökéletes egyenletes az alapjárat. Elindulás után az első piros lámpához érve, és lassítva, fék vagy motorfék mindegy az alapjárat 800-ról elkezd le fel ingadozni, és van hogy le is áll az autó.
Elsőre ránéztünk dis-el be volt írva a kipufogó oldali vezérműtengely jeladó, azt kicseréltük, a hibát töröltük, nem is lett visszaírva elméletileg az most jó.
Olvasgattam a fórumokat, hogy légtömegmérő, alapjárati motor, vákumcsövek stb... de nem jutottam előrébb. Jelenleg DIS és INPA szerint az autó hibamentes a hibatároló üres. Megfújkáltuk a légtömegmérőt féktisztítóval, reménykedve hátha az megoldja a hibát, de sajnos utána sem lett jobb.
Aztán olvastam egy olyat, hogy húzzuk le a légtömegmérőt és nézzük meg, hogy úgy csinálja-e, láss csodát egy hétig jártunk vele így, megjavult.
Ezután nagy bátran vettem egy bontott gyári légtömegmérőt megbízható helyről, mondván hogy 100% ez lesz a probléma, beszereltük és megint forgalomba hideg motornál ingadozik az alapjárat. Jellemzően addig csinálja míg el nem éri a 60-70 fokot, utána a hiba megszűnik az alapjárat tökéletes. Mi lehet ez? Köszi a segítséget.

Ropika Elküldve: 2015-01-02 17:30 Turbo

jrtom írta:
Ropika írta:
slooter írta: Turbó csere készen van. Próbaút során kb 5 km-ig füstölt kéken a verda, utána már semmi füst nem jött, kigyorsításoknál is csak enyhe fekete füst jön ki.

Kérdésem, hogy alapos egr tiszítás és új gyári turbó miatt lehet hogy sokkal harapósabb, fürgébb az autó vagy csak én akarom ezt hinni?

Egyébként levegőcsövek, egr, szívósor tisztítás történt, intercoolert nem csináltuk meg. A katalizátorból minimális olajat kellett kiönteni. Ja és raktunk be új gyári kartergáz szűrőt is + olajcsere, és a szűrők.


Szia,

Turbó cseréhez ki kellet emelni kicsit a motort a helyéről? Alulról vagy felülről könnyebb hozzáférni?


30d-nél kikell venni a jobbos motortartó konzolt.


Ok. Köszi. Ti valami leírás vagy videó alapján csináltátok, vagy csak mentetek az orrotok után? Lassan nekem is esedékes lenne, és mindent magam szoktam csinálni, de ez elég nagy falatnak tűnik és nem nagyon találtam semmit róla a neten, hogy mennyit kell bontani stb..

Ropika Elküldve: 2015-01-02 17:08 Turbo

slooter írta: Turbó csere készen van. Próbaút során kb 5 km-ig füstölt kéken a verda, utána már semmi füst nem jött, kigyorsításoknál is csak enyhe fekete füst jön ki.

Kérdésem, hogy alapos egr tiszítás és új gyári turbó miatt lehet hogy sokkal harapósabb, fürgébb az autó vagy csak én akarom ezt hinni?

Egyébként levegőcsövek, egr, szívósor tisztítás történt, intercoolert nem csináltuk meg. A katalizátorból minimális olajat kellett kiönteni. Ja és raktunk be új gyári kartergáz szűrőt is + olajcsere, és a szűrők.


Szia,

Turbó cseréhez ki kellet emelni kicsit a motort a helyéről? Alulról vagy felülről könnyebb hozzáférni?

Ropika Elküldve: 2014-03-20 10:35 Felni csere

Sziasztok,

Ha valakinek lenne elfekvőben 1 darab V-Speiche 72 81/2JX18 ET:50, akkor szóljon mert vevő lennék rá. Sajnos az enyém hat vagy hét helyen van elrepedve.