SP_323i fórum hozzászólásai

SP_323i Elküldve: 2015-03-06 09:31 320d Motor

No. 1 életem 1 halálom én befújtam a szívó oldali tisztítót (wepp 2130) a mociba.
Lehet okoskodni, hogy amit választ le és az milyen kárt fog majd okozni, meg mindent tönkre basz amihez csak hozzáfér meg stb
De nem pusztult bele a moci, nem tört el a főtengely sőt még világvége se lett
cserébe simább lett a járása, alacsonyabb fordulatról is gyorsít és rugalmasabb lett.
Megszűnt a toporgás 1000ről 3asban való gyorsításkor nem hogy 5-7mp telik el, mire bármi is történik, hanem azonnal húz. Nem gőzerővel, de azonnal reagál a gázra, ami ügye TD-nél nem üzemszerű működés mert hol van még a turbónyomás akkor...
Tökéletesen jó irányba változott a motor karakterisztikája és használhatósága

Azért csodát senki ne várjon tőle, mert az én vasamban rendbe vannak a porlasztók és nem haldoklik a turbó sem. A vákumcsövek is rendben vannak és pár hete lett a komplett szívó oldal kipucolva, cserélve a kartergáz szűrő. Tehát a fentiek bármelyikéből adódó problémáját nem fogja megoldani az intake cleaner

A tisztítás nem egy bonyesz dolog. Kb fél órát vett igénybe. Páromat beültettem a J1-be és kértem, hogy 2500-on próbálja meg tartani a fordulatot. Motorburkolat le, EGR bekötés le, majd az EGR csővel 2/3-3/4 arányban elzárva a szívóoldalt kisebb adagokban fejjel lefelé be kell fújogatni a cuccot. Nem érdemes egyben betolni, mert nagyobb adag nagyon felpörgeti a moci fordulat számát. Nekem egyszer tiltásig kiforgatta mert kicsit túl toltam.
Kormot meg egyéb távozó anyagot nem láttam, mert 1részt este sötétben sikerült időt szakítani a procedúrára, másrészt be voltam hajolva a mocitérbe.

Csak ennyit szerettem volna megosztani

SP_323i Elküldve: 2015-03-05 16:01 Motor-váltó

mormota26 írta:
elgeri írta:
mormota26 írta: http://youtu.be/ZpQQsaib4CI mi lehet a problema ? Most lett frissen hengerfej tomites cserelve + síkolni is kellett a hengerfejet. Kb 250 000 ftomba fajt. Ami nem is lenne problema de akkor mi ez a fust ? Viz nem tunik belole. Olaj a nivo palca szerint megint nem. Kave szinu akarmi nincs se a nivonal se a sapinal. Szerelom szerint normalis, sztem nem, szerinte ez csak benzingoz, de akkor miert akar kiszakadni a helyerol a kipufogo? Akinek van vmi tanacs szovesen hallgatom.


A videód privát, nem lehet megnézni

Javitva rossz helyre nyomtam



Ha korábban HF problémád volt nem kerülhetett olaj a kipufogóba? Csak mert az elején semmi füst aztán, ahogy elkezdenek melegedni a dolgok 1szercsak okádja, mintha egy sz@r gázolajos lenne. Ha a füstbe teszed a kezed utána milyen szaga van???

SP_323i Elküldve: 2015-03-03 11:59 Termosztát

elgeri írta:
YELLOW írta:
elgeri írta:
Tano írta:
Puli írta: Ma reggel úgy vettem észre,hogy lassabban melegszik a víz...
5 éve cseréltem a termosztátokat! (nem emlékszem a márkára)
Lehetséges,hogy ennyit bírt?


Szerencséd hogy ilyen sokáig húzta!


Kicsit off, de milyen vacak már, hogy a kis E81 / E87-ben nincs vízhőfok kijelző
Amíg nem kapok valami hibajelzést, addig csinál amit akar!


addig ha nem tűnik fel más jelből, pl fogyasztás növekedés, és nem mész szervízbe lehet. viszont van menü, amiben megnézhető mennyi is az annyi. fél évente megnézed, hogy jól mutat-e oszt annyi. bár tény, hogy bosszantó, hogy nincs közvetlen jelzés, minden hack nélkül....


Nincs a fedélzeti számítógépen vízhőfok leolvasó (nem iDrive).
A fogyasztásomat kicsit sokallom (8.3-10.3), de erről máshol már beszélgettünk (leginkább nagyon kis, városi távokat megyek vele - nincs ideje bemelegedni).
Szerelő simán tudja ezt diagnosztizálni, vagy mennie kell vele egy jó nagy kört, hogy lássa folyamatában?


Szerintem még te is tudod diagolni a dolgot.
Hideg motort álló helyzetben melegítve a hűtőhöz vezető gumicsőnek nem szabadna melegednie egy jó darabig. Igazából addig, amíg a termosztát ki nem nyitja a hűtő oldali ágat, ez meg termosztát függő. Mondjuk 88 foknak kell lennie a motor oldali víznek mire kinyit a termosztát.

SP_323i Elküldve: 2015-03-03 11:50 Termosztát

YELLOW írta:
elgeri írta:
Tano írta:
Puli írta: Ma reggel úgy vettem észre,hogy lassabban melegszik a víz...
5 éve cseréltem a termosztátokat! (nem emlékszem a márkára)
Lehetséges,hogy ennyit bírt?


Szerencséd hogy ilyen sokáig húzta!


Kicsit off, de milyen vacak már, hogy a kis E81 / E87-ben nincs vízhőfok kijelző
Amíg nem kapok valami hibajelzést, addig csinál amit akar!


addig ha nem tűnik fel más jelből, pl fogyasztás növekedés, és nem mész szervízbe lehet. viszont van menü, amiben megnézhető mennyi is az annyi. fél évente megnézed, hogy jól mutat-e oszt annyi. bár tény, hogy bosszantó, hogy nincs közvetlen jelzés, minden hack nélkül....


Puli!
Simán. Nekem is most lett cserélve az 5 éves termosztát. Egy éve februárban még néztem a titkos menüben, hogy melexik a moci és akkor még minden rendben volt. Ez a telet viszont már nem bírta ki ...

SP_323i Elküldve: 2015-02-28 11:55 angel eye

koblasz írta:
SP_323i írta:
koblasz írta: Sziasztok!

Tud valaki nekem abban segíteni, hogy multi color angel eyes-t szeretnék a lámpába venni, csiptetőset, de hallottam olyat hogy aki feltette annak utánna nem működött normálisan a lámpája mert ugye szintezi magát!
2000 E46 320d touringról van szó.
hogy elfog ez férni nem fog működési problémát okozni?
biztos van akinek van tapasztalat már ezzel!

Kérdeztem már ebben a témában Kovács Rolandot aki ugye ezeket árulja, ezzel foglalkozik, ő azt mondta hogy jónak kell lennie, De gondoltam tovább érdeklődök Tőletek, hogy valóban, gond nélkül fog -e működni mivel úgy néztem azért elég kicsi a hely a lámpában, amikor gyujtás után vissza áll alapba.
REmélem tudtok nekem segíteni!
Normál sima, halogénes a lámpám!

Köszi a segítséget!


Nekem smd ledes van. Kívül simán elfért, belül könnyítettem kb 2 mm-ert mert súrolta. Mondjuk az is hozzá tartozik a történethez, hogy 2 oldalú ragasztóval van a lámpához rögzítve (karikánként 6 helyen) a csíptetőn kívül, hogy fixen a helyén legyen a karika. A ragasztó miatt meg kicsit kijjebb van a dolog...



Szia!
Koszonom a segitseged!
Akkor a lampaszintezo mukodeseben nem okoz problemat?
Es akkor ha kicsi a hely lehet kicsit barkacsilni ha nem ferne el, gondolom.


Semmi problémát nem okoz! Hogyha beleakad akkor lehet kicsit faragni. Kintről semmi nem látszik majd belőle. De szerintem nekem is csak a 3M 2oldalú ragasztó miatt akadt meg. Különben van ott hely a karikának.

SP_323i Elküldve: 2015-02-27 08:14 Kartergázszûrõ - 20d - 136LE

ember84 írta: Sziasztok!Jart mar valaki ugy,hogy a kartergazszuro fedel alatt kicsit kiereszt?ar lehet a tömítese?Amugy ha nem betetes a szuro,hanem a muanyag lecsapatos,azt minek cserelgwtni mindig?


Tudtommal pont az elöregedő tömítés miatt, mert elöregszik és kienged, mint nálad

SP_323i Elküldve: 2015-02-27 08:12 angel eye

koblasz írta: Sziasztok!

Tud valaki nekem abban segíteni, hogy multi color angel eyes-t szeretnék a lámpába venni, csiptetőset, de hallottam olyat hogy aki feltette annak utánna nem működött normálisan a lámpája mert ugye szintezi magát!
2000 E46 320d touringról van szó.
hogy elfog ez férni nem fog működési problémát okozni?
biztos van akinek van tapasztalat már ezzel!

Kérdeztem már ebben a témában Kovács Rolandot aki ugye ezeket árulja, ezzel foglalkozik, ő azt mondta hogy jónak kell lennie, De gondoltam tovább érdeklődök Tőletek, hogy valóban, gond nélkül fog -e működni mivel úgy néztem azért elég kicsi a hely a lámpában, amikor gyujtás után vissza áll alapba.
REmélem tudtok nekem segíteni!
Normál sima, halogénes a lámpám!

Köszi a segítséget!


Nekem smd ledes van. Kívül simán elfért, belül könnyítettem kb 2 mm-ert mert súrolta. Mondjuk az is hozzá tartozik a történethez, hogy 2 oldalú ragasztóval van a lámpához rögzítve (karikánként 6 helyen) a csíptetőn kívül, hogy fixen a helyén legyen a karika. A ragasztó miatt meg kicsit kijjebb van a dolog...

SP_323i Elküldve: 2015-02-24 17:37 kormánymû

Ferko320d írta: Sziasztok!

Nagy baj ha van egy kis holtjátéka a kormánynak? Mi lehet a gond? Köszönöm!


A linken a vid 1:45 környékétől érdekes az esetedben
http://totalcar.hu/magazin/tec...lujitasuk/

SP_323i Elküldve: 2015-02-24 09:49 Egr szelep

kecsurobi írta: üDV AZ EGR SZELEPET KITUDTAM TISZTÍTANI RENDESEN,DE A SZÍVÓ RÉSZT AZT NEM!!
Szét lehet azt szedni valahogy azt a műanyagot?


Ha a szívósorra gondolsz, akkor azt nem lehet szétszedni (max szétreped magától, de akkor az már kuka )
Ha ki akarod takarítani itt egy leírás a kivételéről:
http://www.bmwforums.info/gene...moval.html

Ha lent van, akkor jól jön mindenféle oldószer, meg üveg tisztító kefe és nagynyomású tisztító. De ha rám hallgatsz, akkor olyan helyre viszed, ahol már csináltak ilyet...

SP_323i Elküldve: 2015-02-23 15:22 320d Motor

b_imi írta:
SP_323i írta:
Bandika2283 írta: Üdvözlök mindenkit!
A segítségetekre lenne szükségem,/remélem jó helyre írom/ E46 320d 2004 -es az autóm már 3 éve vagyok boldog gazdája,olyan problémám jött elő,elindítom az autót hogy melegedjen kicsit úgy 3-5 perc kiállok az udvarból szokásos vízgőz jön minimálisan a kipufogón,ez eddig ok, elgurulok szinte alapjáraton kis gázzal úgy 500m lámpa balra kanyarodok álló helyzetből és eszméletlen nagy kék füstöt hagyok ott magam után és utána semmi,mintha minden rendben lenne,nem tudom mi okozhatja a szerelőmmel beszéltem ilyet még nem látott vagy halott, vagy füstöl mindig nagy fordulaton vagy nem füstöl semmit sem /kéken/.
Remélem a leírtak alapján tud valaki segíteni mi lehet a hiba oka mihez nyúljunk.


Hasonlót pénteken tapasztaltam.
Szerelőnél levettük az EGR előtti gumicsövet, hogy fújunk be szívójárat tisztítót. Így járt a moci max 5 percig (vagyis szívó dízelként), de időhiány miatt félbemaradt a projekt. Visszatettük a csövet majd indultam dolgomra. Amíg az udvarról álltam ki és nem adtam nagyobb gázt semmi, majd egy komolyabb kékes füstöt tolt ki a kocsi. Egyszer. Addig se és azóta se füstöl így, de akkor vhonnan kaphatott egy komolyabb olajmennyiséget szerintem.
Fogalmam sincs, hogy pontosan mi történhetett, de talán másnak van 5lete, ami segíthet a jelenség megfejtésében a fentiek függvényében


A befújt anyag rosszabb esetben leválasztotta a kormot a szívócsőről és bekerült a motorba. Az meg teszi ott a dolgát.
Az ilyen embert nem nevezném szerelőnek, inkább kontárnak és messziről kerülném a helyedben.
A szívósort le kell venni az EGR-el együtt és úgy kell kitakarítani. Majd meglátod, mi van benne. Ha ez bekerül az égéstérbe, komoly problémákat okoz.


A szívósor és EGR tisztításon már túl vagyunk 2 hete (a kartergázszűrő is cserélve volt akkor újra). Az anyag meg még nem lett befúvva, csak az EGR cső lett leszedve és úgy járatva a moci. A füstölés a cső visszarakása után jött az első kigyorsításkor.

SP_323i Elküldve: 2015-02-23 14:20 kormánymû

laleeboy írta:
SP_323i írta: Uraim!

Aki volt már kormánymű felújításon az meg tudná írni pontosan, hogy mit csináltak a kormányművel?
( Nem hidraulikus a problémám, hanem mechanikus. Csáposon felemelve a kereket oldalirányba mozgatva kopog a kormánymű. Ennek megfelelően nagyobb tempónál bizonytalan is a kormányzás és kanyarodáskor is irtó rondán kopog a futómű egyenletlen útfelületen. )

Kicsit puhatolózom, mert szerelőm csak annyit mondott, hogy tudtával új alkatrészek nem igazán kerülnek bele, mert legyártani utólag annyiba kerülne, mintha gyári újat venne az ember. Max annyit csinálnak, hogy szétszedik és úgy rakják össze, hogy ne a 10 éve egymással találkozó fogak nézzenek ismét szembe egymással. Persze a szerelőm se mindent tudó minden ható. Ezért is próbálok meg itt informálódni

Unix-on láttam, hogy 100 környékén vannak felújított kormányművek illetve ebay.de-en 100 környékén meg újak.
Szóval ennek függvényében érdekelne mit csinálnak idehaza 60-90eFt-ért...

Válaszokat előre is THX!!!


Ha jól tudom akkor a kormánymű felújításkor ha kell akkor megköszörülik a fogaslécet és új illesztett perselyeket és tömítéseket kap.

Ha a kereket 3 és 9 óránál megfogva jelentkezik a kotyogás akkor én először a belső kormányösszekötőket nézném meg (ami a kormányműbe van csavarva) az is el tud ájulni és hasonló hibajelenséget produkál



Előfordulhat, hogy az összekötő a gáz.
Szerelőről leszedtem a kesztyűt és én mozgattam a jobb első kereket, hogy jobban meg tudja figyelni a jelenséget. Amikor megfogta a bal oldali összekötőt egyből abbamaradt a kottyanás és nem is tudtam ugyan azzal az erővel megmozgatni a kereket...
Lehet, hogy tényleg csak ott a baj és nem a kormányműben.

SP_323i Elküldve: 2015-02-23 12:24 kormánymû

Uraim!

Aki volt már kormánymű felújításon az meg tudná írni pontosan, hogy mit csináltak a kormányművel?
( Nem hidraulikus a problémám, hanem mechanikus. Csáposon felemelve a kereket oldalirányba mozgatva kopog a kormánymű. Ennek megfelelően nagyobb tempónál bizonytalan is a kormányzás és kanyarodáskor is irtó rondán kopog a futómű egyenletlen útfelületen. )

Kicsit puhatolózom, mert szerelőm csak annyit mondott, hogy tudtával új alkatrészek nem igazán kerülnek bele, mert legyártani utólag annyiba kerülne, mintha gyári újat venne az ember. Max annyit csinálnak, hogy szétszedik és úgy rakják össze, hogy ne a 10 éve egymással találkozó fogak nézzenek ismét szembe egymással. Persze a szerelőm se mindent tudó minden ható. Ezért is próbálok meg itt informálódni

Unix-on láttam, hogy 100 környékén vannak felújított kormányművek illetve ebay.de-en 100 környékén meg újak.
Szóval ennek függvényében érdekelne mit csinálnak idehaza 60-90eFt-ért...

Válaszokat előre is THX!!!

SP_323i Elküldve: 2015-02-23 10:13 320d Motor

Bandika2283 írta: Üdvözlök mindenkit!
A segítségetekre lenne szükségem,/remélem jó helyre írom/ E46 320d 2004 -es az autóm már 3 éve vagyok boldog gazdája,olyan problémám jött elő,elindítom az autót hogy melegedjen kicsit úgy 3-5 perc kiállok az udvarból szokásos vízgőz jön minimálisan a kipufogón,ez eddig ok, elgurulok szinte alapjáraton kis gázzal úgy 500m lámpa balra kanyarodok álló helyzetből és eszméletlen nagy kék füstöt hagyok ott magam után és utána semmi,mintha minden rendben lenne,nem tudom mi okozhatja a szerelőmmel beszéltem ilyet még nem látott vagy halott, vagy füstöl mindig nagy fordulaton vagy nem füstöl semmit sem /kéken/.
Remélem a leírtak alapján tud valaki segíteni mi lehet a hiba oka mihez nyúljunk.


Hasonlót pénteken tapasztaltam.
Szerelőnél levettük az EGR előtti gumicsövet, hogy fújunk be szívójárat tisztítót. Így járt a moci max 5 percig (vagyis szívó dízelként), de időhiány miatt félbemaradt a projekt. Visszatettük a csövet majd indultam dolgomra. Amíg az udvarról álltam ki és nem adtam nagyobb gázt semmi, majd egy komolyabb kékes füstöt tolt ki a kocsi. Egyszer. Addig se és azóta se füstöl így, de akkor vhonnan kaphatott egy komolyabb olajmennyiséget szerintem.
Fogalmam sincs, hogy pontosan mi történhetett, de talán másnak van 5lete, ami segíthet a jelenség megfejtésében a fentiek függvényében

SP_323i Elküldve: 2015-02-18 08:57 Intenziv Kormolás

Redrocket írta:
SP_323i írta:
Redrocket írta: Sziasztok, általában csak megfigyelőként vagyok jelen az oldalon, de mai este kicsit megijedtem. Hazafelé feleségem vezette hazafelé 320d -met én mögötte mentem egy másik kocsival. Amikor intenzíven gyorsított akkora fekete füstfelhő jött ki a BMW-ből, hogy bele kellett fékeznem mert konkrétan nem láttam semmit tőle. Alapból is füstöl a gép de azt betudtam annak hogy diesel. Most belegondolva több probléma is fennáll és meg szeretném tudni, hogy lehet-e összefüggés. Hidegen nagyon hidegben nehezen indul, volt hogy bikával ment csak, amúgy pöcc. Fordulatszám esetenként (hidegen, melegen is) minimálisan mozog. Olaj, víz nem fogy. Szerintem a kelleténél jobban remeg alapjáraton a kasztni. Pár hónapja vettem és imádom, nem akarom kinyírni. Valaki segítsen. Hová vigyem? Hová vihetem? Mi lehet a para? Előre is köszönöm


"Pár hónapja vettem"
Szóval nem sokat tudunk az előéletéről
A kormolós okés, de nem ilyen mértékben és állandó jelleggel. Általában a városi araszolás nyomait tolja ki magából a vas intenzív gyorsításkor. Ha ez a kormolás állandósul akkor jöhet a para.
A leírásod szerint én mennék egy kört, rendszeres erős gyorsítgatásokkal, hogy tisztul e a rednszer. Nem ártana egy jó tempós meghajtás sem 3000 feletti pályás terhelés pár km-en hogy aminek ki kell égnie az kiégjen.
Ha ezek után is marad az erős kormolás meg kell nézni az intercollert és a csöveit, hogy nem engednek e aztán az adagolókat és elkezdeném kipucoltatni a szívójáratokat.


Az autót 90 %-ban pályán használom munkába járáshoz, ez napi 80 km 120-140-es tempóban.
Sajnos tényleg semmi infóm nincs az előéletéről, egy turbo cseréről tudok csupán.
Meg szeretném nézetni egy hozzáértő szakival, de nem tudok a környéken senkit akire nyugodt szívvel rá merném bízni. Még az INPA-t is felraktam a gépemre , de sajnos nem tudtam használni, mert nem ismerte fel a bluetooth-os OBD2-es eszközt. Bár ha felismerte volna valszeg akkor is kínai lett volna számomra.


Gép előtt nehéz tanácsot adni így csak tapasztalatot tud átadni az ember:
- randa kormolás nekem akkor volt, amikor a csőszakadás miatt elment a turbónyomás;
- hidegindítási problémám meg akkor, amikor az egyik adagoló felső tömítése engedte el az üzemanyag nyomást;
- ettől függetlenül szánj rá időt és egy kis zsét a szívóoldalt takarítására és cseréld élből a kartergáz szűrőt!

Jók ezek a cumók, de egy csomó minden van, ami hibát okozhat és nem lesz benne a hibatárolóban...
Pl az adagalókról is csak kompenzációs értékeket fogsz látni, ami az egymáshoz viszonyított arányt fogja mutatni, de arról, hogy egy sz@r vagy jó adagolóhoz kompenzál a vezérlő egy szó se lesz benne. Az csak akkor derül ki, hogyha ki vannak véve és látszik padon milyen a porlasztási kép stb.

SP_323i Elküldve: 2015-02-17 15:22 Intenziv Kormolás

Redrocket írta: Sziasztok, általában csak megfigyelőként vagyok jelen az oldalon, de mai este kicsit megijedtem. Hazafelé feleségem vezette hazafelé 320d -met én mögötte mentem egy másik kocsival. Amikor intenzíven gyorsított akkora fekete füstfelhő jött ki a BMW-ből, hogy bele kellett fékeznem mert konkrétan nem láttam semmit tőle. Alapból is füstöl a gép de azt betudtam annak hogy diesel. Most belegondolva több probléma is fennáll és meg szeretném tudni, hogy lehet-e összefüggés. Hidegen nagyon hidegben nehezen indul, volt hogy bikával ment csak, amúgy pöcc. Fordulatszám esetenként (hidegen, melegen is) minimálisan mozog. Olaj, víz nem fogy. Szerintem a kelleténél jobban remeg alapjáraton a kasztni. Pár hónapja vettem és imádom, nem akarom kinyírni. Valaki segítsen. Hová vigyem? Hová vihetem? Mi lehet a para? Előre is köszönöm


"Pár hónapja vettem"
Szóval nem sokat tudunk az előéletéről
A kormolós okés, de nem ilyen mértékben és állandó jelleggel. Általában a városi araszolás nyomait tolja ki magából a vas intenzív gyorsításkor. Ha ez a kormolás állandósul akkor jöhet a para.
A leírásod szerint én mennék egy kört, rendszeres erős gyorsítgatásokkal, hogy tisztul e a rednszer. Nem ártana egy jó tempós meghajtás sem 3000 feletti pályás terhelés pár km-en hogy aminek ki kell égnie az kiégjen.
Ha ezek után is marad az erős kormolás meg kell nézni az intercollert és a csöveit, hogy nem engednek e aztán az adagolókat és elkezdeném kipucoltatni a szívójáratokat.