SP_323i fórum hozzászólásai

SP_323i Elküldve: 2015-01-13 11:17 Mi lehet a baj?

szvasztika írta:
leroyclub írta:
szvasztika írta: Üdv!
Nálam hasonló volt a jelenség. Az lett a vége hogy be adta a kulcsot az óracsoport. Mondjuk csere óta nincs is hasonló fényingadozás.


leroyclub írta: Ma elég esős időben mentem kb 300km-t pályán, és azt vettem észre hogy az oracsoport digitális kijelzője egyszer elhlványul, egyszer meg normálisan világít. (lehet hogy a magno és klima kijelzö is azt nem vettem észre) Egyszer régebben is csinálta, akkor is esőben. Gondolom valahol vizet kap valami vezeték? De hol és hogy lehetne kivédeni?




De érdekes hogy csak esőben. Valami köze biztos van a víznek hozzá sztem. Lehet hogy a tiéd is azért halt meg mert már nem bírta tovább. Csak az újjal ne legyen baj
Egyébként mikor cserélted? Azota sokszor mentél esőben? Garázsban tartod?


ÜDV!

Azt hiszem december első hetében cseréltem az egységet. Azóta biztos ment az autó 4-5000kmt.
A garázs kérdés hát.... Általában garázsban tartom,de nem minden éjjel. Ami komoly volt az óracsoport halálnál: először csak fényingadozás, utána már nem világított a hőfok visszajelző háttér. Majd a végére az összes óra mgehalt pl: km/h , fordulatszám stb. Csak a digit kijelzés mutatott adatokat.


Ha minden elhalványul meg vissza, akkor a fényérzékelőt kell lepucolni. Egy apró kis pont a fényerő szabályzó gomb és a lápakapcsoló között a műszerfalon. Mivel pici, ha oda be ül a por meg tudja zavarni a "lelki világát".
Ha csak a digi kijelző csinálja az sz@pacs

SP_323i Elküldve: 2015-01-12 12:44 Egr szelep

Ha vki szilikoncsőre szeretné cserélni az EGR előtti gyári gumicsövet az 57-es 45-ös törésű könyökcsőben gondolkozzon. Az 54-es reménytelenül picike volt

SP_323i Elküldve: 2015-01-12 12:42 Differenciálmû

Találtam ilyet, ha vki sperr-en töri a fejét

http://shop.quaife.co.uk/quaif...-320d-auto

innen jött az "ihlet":
http://forum.e46fanatics.com/s...amp;page=7

SP_323i Elküldve: 2015-01-10 12:05 320d Motor

YELLOW írta: benyás tessék
annyit beszéltünk, a fogyi mérő önálló életre keléséről, hogy tegnap nekem is megkergült. már tapasztaltam ilyet régen is.
úgy kezdte, hogy ahogy indítottam, kicsit jobban felpörgött a moci, mintha nyomtam volna egy kis gázt. előtte semmi baja nem volt. egy kb 1 órával korábban, igaz kb 5km-t mentem vele.
alig adtam a gáz a mutató csak kúszott fel, nem követve a gáz reakciót és lágyan. ha odatapostam, akkor kifeküdt ugye. motorféknél normálisan nullán feküdt. viszont kinyomott kuplunggal, ha gurultam, akkor szépen ment fel, majd teljes megállás után lassan vissza leesett. elmentem egy másik üzletbe, mondom újraindítás után biztos jó lesz. nem lett jó. pedig nyomkodtam a gázt meg ilyenek. aztán kiraktam asszonypajtást, és odaküldtem neki, persze DSC ki, nedves aszfalt. stb. és jó lett.
én arra gondolok, mivel elég párás volt kint a levegő, talán emiatt a légtömegmérő szenzorjára rátapadt a pára és megzavarta a mérést. bár úgy tudom azon van valami fűtés is, szóval nem kéne neki párásodni. (levegő hőfokot mér rajta asszem) viszont idén lesz légszűrő csere, lehet már annak a jele, hogy a szűrő nem fogja meg a párát rendesen. csak találgatok nem tudom.
szóval csak azért írtam le, mert nálam a megkergetés rendbehozta, de lehet csak akkor melegedett át az egész motor.


Nabaz. Terjesztem a kórt

SP_323i Elküldve: 2015-01-10 11:27 320d Motor

gyurigyuri írta:
SP_323i írta:
Norbi988 írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Volna egy olyan jelenségem, hogy üresben mondjuk piroshoz gurulva a motor tart egy olyan 800-850es fordulatot és a pillanatnyi fogyasztásmérő mutatója folyamatosan emelkedik egészen 10-12-es fogyasztásig. Állóra fékezve a motor leejti a fordulatot és beáll 750-re viszont a fordulatszám mutató (és a motor is) be-be remeg picit. A furcsaság az, hogy nem állandó jelleggel hol egyszer, hol többször csinálja ezt.
Korábban ilyet nem tapasztaltam. Előzmény az volt, hogy az egyik turbócső elszakadt, amit azóta már orvosoltam. Most tökéletesen működik a moci a fenti jelenséget kivéve.
Ma benyás lenne a vas alapjárati szabályzóra gyanakodnék, de ha jól sejtem ennél a mocinál ilyen nincs.
Esetleg vkinek van 5lete merre keresgéljek?


üresben gurulásnál bizonyos mértékben normális a jelenség. mert ugye motorfirdulat avn (alapjárat) és gurulsz is x sebességgel. most az enyémhez tudom hasonlítani, bár nekem ebnyás, de nekem ilyen esetben kb 4 literig megy fel. ugye ha motorfékkel mész és még van motorfékező hatás, akkor nullán fekszik.
ha ilyen magasra kúszik fel, akkor légtömegmérő bibi lehet, legalábbis régebben erről volt errefelé szó.


Légtömegmérő? Akkor elkezdek visszafelé olvasni hátha rátalálok az okára.
Bizonyos mértékű emelkedéssel semmi gond nem lenne, de ahogy lassítok (fékezek) üresben a 4 környékéről határozottan felmegy 10-12-re minden esetben.
Amíg repedt volt a turbócső "normálisnak" vettem a dolgot, viszont most már kicsit furcsállom.
THX!


nem akarok nagy hülyeséget mondani (tudom akkor ne szólaljak meg ), de nem lehet, hogy valahogy a turbo tolja a levegőt és ugye most nincs szivárgás, nem szökik el, így ráterhel a légtömegmérőre. és ugye az a kis mutatós fogyi mérő, sebességből és beszívott, mért levegőből számol, ha jól emlékszem. az is lehet,. hogy turbós autónál normális, viszont lehet szívónál már gond lenne, ha ilyen magasra szökik fel.


Üresben gurulva alapjáraton kb 800-as fordulatnál ennyire nem tolhatná. A motor szempontjából oly mindegy, hogy álló vagy guruló helyzetben forog alapjáraton
De mér ezzel nem is lenne akkor gond, hogyha megállva nem ejtené vissza 750-re az alapjáratot és be-be remegne meg bizonytalankodna.



esetleg próbáld ki lehúzott légtömegmérővel. de akkor fog beírni hibát. csak azért mondom ha lehúzod és utána elviszed kiolvastatásra lehet emiatt lesz benne hiba.
a visszajetés lehet a kiegészítő fűtés miatt is, meg a remegés is akár, bár nem tudom mennyire remeg. asszem többet nem tudok hozzátenni, hátha más.


A kiegészítőre gyanakszom megint, mert azt tudom, hogy sz@r csak eddig nem foglalkoztam velle, most meg a csőrepedés miatt árgus szemmel figyelem a kocsi viselkedését és minden apró jelenségre "ugrok"
Köszi a HSZ-eket



Vidd el porlasztóshoz. Nem teljesít 100% ot valamelyik így próbál a többi porlasztó korrigálni.


Köszi!
Holnap megyek és gépre rakjuk. Megnézzük azt is, hogy milyen korrekcióval dolgozik most a 4 porlasztó.



SZiasztok!

Ez a pillanatnyi fogyasztásmérő felfelé kúszás nálam is meg van gurulás közben, igaz nem olyan magasra ugrik fel, csak 4 köré.
Ami engem jobban aggaszt, hogy mostanság ha keményebben gyorsítok, akkor a fogyasztásmérő felkúszik mondjuk 12-re és amíg tartom a gázt addig ugrál egy fél osztásközt lefele.Tehát 12-ről visszabillen 11 köré aztán ráugrik a 12re. Olyan pulzálóan. Ilyenkor löki a sötétszürke poros füstöt. Nem koromfeketét. És közben ciripel is valami a motortérből.
Ha csak szolídabban gyorsítok 10 alatti pill. fogyi állással akkor nem ilyen látványos a helyzet. Korrekciót csak alapjáraton illetve terheletlenül gázfröccsözve néztünk, ilyenkor együtt vannak a porlasztók. Töltőnyomást néztünk menet közben 1,2Bar fölé nem igen ugrott. Rail nyomást 1200ig sikerült regisztrálni.




Hát ehhez sajna nem tudok mit szólni. Esetleg prémium gázolajjal próbáld meg, hogy akkor is jelentkezik e.

Nálam annyi, hogy semmi motor oldali hibakód nincs és a korrekciós értékek is csodásak. Az alapjárati bizonytalankodás most nem jelentkezik, hogy kicsit felmelegedett a levegő...
A kisegítő vízcsapom viszont kuka, de arra azt mondta a szerelő, hogy ilyenkor meg se próbálja bekapcsolni a kocsi. De mi van, hogyha mégis és annak a próbálkozását látom ingadozásnak?

SP_323i Elküldve: 2015-01-08 13:42 320d Motor

Norbi988 írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Volna egy olyan jelenségem, hogy üresben mondjuk piroshoz gurulva a motor tart egy olyan 800-850es fordulatot és a pillanatnyi fogyasztásmérő mutatója folyamatosan emelkedik egészen 10-12-es fogyasztásig. Állóra fékezve a motor leejti a fordulatot és beáll 750-re viszont a fordulatszám mutató (és a motor is) be-be remeg picit. A furcsaság az, hogy nem állandó jelleggel hol egyszer, hol többször csinálja ezt.
Korábban ilyet nem tapasztaltam. Előzmény az volt, hogy az egyik turbócső elszakadt, amit azóta már orvosoltam. Most tökéletesen működik a moci a fenti jelenséget kivéve.
Ma benyás lenne a vas alapjárati szabályzóra gyanakodnék, de ha jól sejtem ennél a mocinál ilyen nincs.
Esetleg vkinek van 5lete merre keresgéljek?


üresben gurulásnál bizonyos mértékben normális a jelenség. mert ugye motorfirdulat avn (alapjárat) és gurulsz is x sebességgel. most az enyémhez tudom hasonlítani, bár nekem ebnyás, de nekem ilyen esetben kb 4 literig megy fel. ugye ha motorfékkel mész és még van motorfékező hatás, akkor nullán fekszik.
ha ilyen magasra kúszik fel, akkor légtömegmérő bibi lehet, legalábbis régebben erről volt errefelé szó.


Légtömegmérő? Akkor elkezdek visszafelé olvasni hátha rátalálok az okára.
Bizonyos mértékű emelkedéssel semmi gond nem lenne, de ahogy lassítok (fékezek) üresben a 4 környékéről határozottan felmegy 10-12-re minden esetben.
Amíg repedt volt a turbócső "normálisnak" vettem a dolgot, viszont most már kicsit furcsállom.
THX!


nem akarok nagy hülyeséget mondani (tudom akkor ne szólaljak meg ), de nem lehet, hogy valahogy a turbo tolja a levegőt és ugye most nincs szivárgás, nem szökik el, így ráterhel a légtömegmérőre. és ugye az a kis mutatós fogyi mérő, sebességből és beszívott, mért levegőből számol, ha jól emlékszem. az is lehet,. hogy turbós autónál normális, viszont lehet szívónál már gond lenne, ha ilyen magasra szökik fel.


Üresben gurulva alapjáraton kb 800-as fordulatnál ennyire nem tolhatná. A motor szempontjából oly mindegy, hogy álló vagy guruló helyzetben forog alapjáraton
De mér ezzel nem is lenne akkor gond, hogyha megállva nem ejtené vissza 750-re az alapjáratot és be-be remegne meg bizonytalankodna.



esetleg próbáld ki lehúzott légtömegmérővel. de akkor fog beírni hibát. csak azért mondom ha lehúzod és utána elviszed kiolvastatásra lehet emiatt lesz benne hiba.
a visszajetés lehet a kiegészítő fűtés miatt is, meg a remegés is akár, bár nem tudom mennyire remeg. asszem többet nem tudok hozzátenni, hátha más.


A kiegészítőre gyanakszom megint, mert azt tudom, hogy sz@r csak eddig nem foglalkoztam velle, most meg a csőrepedés miatt árgus szemmel figyelem a kocsi viselkedését és minden apró jelenségre "ugrok"
Köszi a HSZ-eket



Vidd el porlasztóshoz. Nem teljesít 100% ot valamelyik így próbál a többi porlasztó korrigálni.


Köszi!
Holnap megyek és gépre rakjuk. Megnézzük azt is, hogy milyen korrekcióval dolgozik most a 4 porlasztó.

SP_323i Elküldve: 2015-01-08 10:36 320d Motor

YELLOW írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Volna egy olyan jelenségem, hogy üresben mondjuk piroshoz gurulva a motor tart egy olyan 800-850es fordulatot és a pillanatnyi fogyasztásmérő mutatója folyamatosan emelkedik egészen 10-12-es fogyasztásig. Állóra fékezve a motor leejti a fordulatot és beáll 750-re viszont a fordulatszám mutató (és a motor is) be-be remeg picit. A furcsaság az, hogy nem állandó jelleggel hol egyszer, hol többször csinálja ezt.
Korábban ilyet nem tapasztaltam. Előzmény az volt, hogy az egyik turbócső elszakadt, amit azóta már orvosoltam. Most tökéletesen működik a moci a fenti jelenséget kivéve.
Ma benyás lenne a vas alapjárati szabályzóra gyanakodnék, de ha jól sejtem ennél a mocinál ilyen nincs.
Esetleg vkinek van 5lete merre keresgéljek?


üresben gurulásnál bizonyos mértékben normális a jelenség. mert ugye motorfirdulat avn (alapjárat) és gurulsz is x sebességgel. most az enyémhez tudom hasonlítani, bár nekem ebnyás, de nekem ilyen esetben kb 4 literig megy fel. ugye ha motorfékkel mész és még van motorfékező hatás, akkor nullán fekszik.
ha ilyen magasra kúszik fel, akkor légtömegmérő bibi lehet, legalábbis régebben erről volt errefelé szó.


Légtömegmérő? Akkor elkezdek visszafelé olvasni hátha rátalálok az okára.
Bizonyos mértékű emelkedéssel semmi gond nem lenne, de ahogy lassítok (fékezek) üresben a 4 környékéről határozottan felmegy 10-12-re minden esetben.
Amíg repedt volt a turbócső "normálisnak" vettem a dolgot, viszont most már kicsit furcsállom.
THX!


nem akarok nagy hülyeséget mondani (tudom akkor ne szólaljak meg ), de nem lehet, hogy valahogy a turbo tolja a levegőt és ugye most nincs szivárgás, nem szökik el, így ráterhel a légtömegmérőre. és ugye az a kis mutatós fogyi mérő, sebességből és beszívott, mért levegőből számol, ha jól emlékszem. az is lehet,. hogy turbós autónál normális, viszont lehet szívónál már gond lenne, ha ilyen magasra szökik fel.


Üresben gurulva alapjáraton kb 800-as fordulatnál ennyire nem tolhatná. A motor szempontjából oly mindegy, hogy álló vagy guruló helyzetben forog alapjáraton
De mér ezzel nem is lenne akkor gond, hogyha megállva nem ejtené vissza 750-re az alapjáratot és be-be remegne meg bizonytalankodna.



esetleg próbáld ki lehúzott légtömegmérővel. de akkor fog beírni hibát. csak azért mondom ha lehúzod és utána elviszed kiolvastatásra lehet emiatt lesz benne hiba.
a visszajetés lehet a kiegészítő fűtés miatt is, meg a remegés is akár, bár nem tudom mennyire remeg. asszem többet nem tudok hozzátenni, hátha más.


A kiegészítőre gyanakszom megint, mert azt tudom, hogy sz@r csak eddig nem foglalkoztam velle, most meg a csőrepedés miatt árgus szemmel figyelem a kocsi viselkedését és minden apró jelenségre "ugrok"
Köszi a HSZ-eket

SP_323i Elküldve: 2015-01-08 10:09 320d Motor

YELLOW írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Volna egy olyan jelenségem, hogy üresben mondjuk piroshoz gurulva a motor tart egy olyan 800-850es fordulatot és a pillanatnyi fogyasztásmérő mutatója folyamatosan emelkedik egészen 10-12-es fogyasztásig. Állóra fékezve a motor leejti a fordulatot és beáll 750-re viszont a fordulatszám mutató (és a motor is) be-be remeg picit. A furcsaság az, hogy nem állandó jelleggel hol egyszer, hol többször csinálja ezt.
Korábban ilyet nem tapasztaltam. Előzmény az volt, hogy az egyik turbócső elszakadt, amit azóta már orvosoltam. Most tökéletesen működik a moci a fenti jelenséget kivéve.
Ma benyás lenne a vas alapjárati szabályzóra gyanakodnék, de ha jól sejtem ennél a mocinál ilyen nincs.
Esetleg vkinek van 5lete merre keresgéljek?


üresben gurulásnál bizonyos mértékben normális a jelenség. mert ugye motorfirdulat avn (alapjárat) és gurulsz is x sebességgel. most az enyémhez tudom hasonlítani, bár nekem ebnyás, de nekem ilyen esetben kb 4 literig megy fel. ugye ha motorfékkel mész és még van motorfékező hatás, akkor nullán fekszik.
ha ilyen magasra kúszik fel, akkor légtömegmérő bibi lehet, legalábbis régebben erről volt errefelé szó.


Légtömegmérő? Akkor elkezdek visszafelé olvasni hátha rátalálok az okára.
Bizonyos mértékű emelkedéssel semmi gond nem lenne, de ahogy lassítok (fékezek) üresben a 4 környékéről határozottan felmegy 10-12-re minden esetben.
Amíg repedt volt a turbócső "normálisnak" vettem a dolgot, viszont most már kicsit furcsállom.
THX!


nem akarok nagy hülyeséget mondani (tudom akkor ne szólaljak meg ), de nem lehet, hogy valahogy a turbo tolja a levegőt és ugye most nincs szivárgás, nem szökik el, így ráterhel a légtömegmérőre. és ugye az a kis mutatós fogyi mérő, sebességből és beszívott, mért levegőből számol, ha jól emlékszem. az is lehet,. hogy turbós autónál normális, viszont lehet szívónál már gond lenne, ha ilyen magasra szökik fel.


Üresben gurulva alapjáraton kb 800-as fordulatnál ennyire nem tolhatná. A motor szempontjából oly mindegy, hogy álló vagy guruló helyzetben forog alapjáraton
De mér ezzel nem is lenne akkor gond, hogyha megállva nem ejtené vissza 750-re az alapjáratot és be-be remegne meg bizonytalankodna.


SP_323i Elküldve: 2015-01-08 09:45 320d Motor

YELLOW írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Volna egy olyan jelenségem, hogy üresben mondjuk piroshoz gurulva a motor tart egy olyan 800-850es fordulatot és a pillanatnyi fogyasztásmérő mutatója folyamatosan emelkedik egészen 10-12-es fogyasztásig. Állóra fékezve a motor leejti a fordulatot és beáll 750-re viszont a fordulatszám mutató (és a motor is) be-be remeg picit. A furcsaság az, hogy nem állandó jelleggel hol egyszer, hol többször csinálja ezt.
Korábban ilyet nem tapasztaltam. Előzmény az volt, hogy az egyik turbócső elszakadt, amit azóta már orvosoltam. Most tökéletesen működik a moci a fenti jelenséget kivéve.
Ma benyás lenne a vas alapjárati szabályzóra gyanakodnék, de ha jól sejtem ennél a mocinál ilyen nincs.
Esetleg vkinek van 5lete merre keresgéljek?


üresben gurulásnál bizonyos mértékben normális a jelenség. mert ugye motorfirdulat avn (alapjárat) és gurulsz is x sebességgel. most az enyémhez tudom hasonlítani, bár nekem ebnyás, de nekem ilyen esetben kb 4 literig megy fel. ugye ha motorfékkel mész és még van motorfékező hatás, akkor nullán fekszik.
ha ilyen magasra kúszik fel, akkor légtömegmérő bibi lehet, legalábbis régebben erről volt errefelé szó.


Légtömegmérő? Akkor elkezdek visszafelé olvasni hátha rátalálok az okára.
Bizonyos mértékű emelkedéssel semmi gond nem lenne, de ahogy lassítok (fékezek) üresben a 4 környékéről határozottan felmegy 10-12-re minden esetben.
Amíg repedt volt a turbócső "normálisnak" vettem a dolgot, viszont most már kicsit furcsállom.
THX!

SP_323i Elküldve: 2015-01-08 08:58 320d Motor

Sziasztok!

Volna egy olyan jelenségem, hogy üresben mondjuk piroshoz gurulva a motor tart egy olyan 800-850es fordulatot és a pillanatnyi fogyasztásmérő mutatója folyamatosan emelkedik egészen 10-12-es fogyasztásig. Állóra fékezve a motor leejti a fordulatot és beáll 750-re viszont a fordulatszám mutató (és a motor is) be-be remeg picit. A furcsaság az, hogy nem állandó jelleggel hol egyszer, hol többször csinálja ezt.
Korábban ilyet nem tapasztaltam. Előzmény az volt, hogy az egyik turbócső elszakadt, amit azóta már orvosoltam. Most tökéletesen működik a moci a fenti jelenséget kivéve.
Ma benyás lenne a vas alapjárati szabályzóra gyanakodnék, de ha jól sejtem ennél a mocinál ilyen nincs.
Esetleg vkinek van 5lete merre keresgéljek?

SP_323i Elküldve: 2014-12-30 15:24 Egr szelep

Jocc írta:
SP_323i írta: Vki nem tudja fejből, hogy az EGR előtti gumicső belső mérete mi pontosan?
Nemrég néztem meg mitől nem megy (cserébe kormol ezerrel) a kocsi és ezen a csövön találtam egy 3-4 cm-es repedést
Most meg van tuningolva csigetelő szallaggal (powertape nem volt a kezem ügyében), de tartok tőle, hogy nem lesz hosszú életű megoldás...
Gondoltam ha van méretben kap vmi szép kék vagy piros szilikoncsövet oda, de méretet nem tudok, viszont izgat a mentális +10 paci amit elérnék a színes csővel


Átmérő 55 mm elvileg


Köszi!
Mivel mérni most nem tudom így egész nap keresgéltem hátha, de csak nagy valószínűséggel 55 mm-es, úgyhogy rendeltem 54-es csövet. Remélem addig kibírja a tákolmány, amíg megjön

SP_323i Elküldve: 2014-12-29 21:17 Egr szelep

Vki nem tudja fejből, hogy az EGR előtti gumicső belső mérete mi pontosan?
Nemrég néztem meg mitől nem megy (cserébe kormol ezerrel) a kocsi és ezen a csövön találtam egy 3-4 cm-es repedést
Most meg van tuningolva csigetelő szallaggal (powertape nem volt a kezem ügyében), de tartok tőle, hogy nem lesz hosszú életű megoldás...
Gondoltam ha van méretben kap vmi szép kék vagy piros szilikoncsövet oda, de méretet nem tudok, viszont izgat a mentális +10 paci amit elérnék a színes csővel

SP_323i Elküldve: 2014-12-29 21:11 Turbo

slooter írta:
SP_323i írta:
slooter írta:
SP_323i írta:
slooter írta: Üdv!

Sajnos turbócsere előtt állok. Segítséget kérnék, mire érdemes odafigyelni, mit érdemes rendesen megtakarítani....stb.

250.000 km van lassacskán az e46 toruing-ban , tört a tengely, csapágyak gatya. még a gyári turbó volt benne, most adta meg magát.

gyári garrett turbót rendeltem, ami holnap elvileg meglesz, csinálnánk is az autót, csak érdekelne hogy mire figyeljek a cserénél, nehogy esetleg még egyszer szét kelljen borítani az autót.

illetve más téma: a kipufogó visszavezetőnél (még egyszer elégeti) azt mondja a szerelő, hogy kb 1 cm vastag olajsár van. érdemes rendesen kitakarítani vagy inkább maszek módon egy lemezzel lezárni azt a részt ( ezt a megoldást én annyira nem lájkolom ).

köszi!


Olajcsövet, tömítést szóval mindent újra a közelében. Amennyiben szükséges kartergáz szűrő csere, főleg ha betétes és nem lecsapatós van még benne. Az olajcsőben lehet odakozmált olaj ami miatt rosszabb a kenés.
Az EGR-t meg ne falaztasd le, mert önmagában csak teljesítmény vesztésed lesz. Ha nem akarod, hogy visszamenjen a kipuffgáz a szívó oldalra, akkor szoftveresen kell kiiktatni.
Meg ha már ennyire meg lesz bontva a kocsi, EGR, szívó oldal, intercoller tisztítás is legyen meg. Csak egy jó tanács
A fent leírt dolgoknak szinte mindnek van itt topikja. Érdemes utána olvasgatni

ui
ha nem indiszkrét a kérdés: mennyiért sikerült szerezni garrett-t?



Ettől az EGR lefalazástól én is tartok kicsit, csak a szerelő feldobta lehetőségként, de azt hiszem rendesen megtisztítom nem lehet nagy baj.

Garrett gyári turbó 250 eFt. az első nagyobb befektetésem a kocsiba, eddig csak izzítás vezérlő egység csere volt (16.000 Ft), de az mindjárt a vásárláskor . Tudtam is mikor megvettem hogy cserés lesz.

Köszi a segítséget!



Én dugóztam le, de a "kis mocsok" észleli és visszavesz a teljesítményből (nem adagol annyi naftát). Ez még városban nem lenne vészes, de pályán érezhetően lassú volt a gép. Kormolni viszont nem kormolt a kevés gázolaj miatt. Ezért írtam, hogyha ilyenen gondolkozol, akkor az csak szoftveresen legyen megoldva, mert sima dugózással nem lehet átverni az agyát




mivel érdemes takarítani pl a levegőcsöveket? van valvoline spray-m kimondottam egr-re, ami szerintem jó az intercooler-re is. van aki brigéciollal csinál mindent. valami hasznos tipp?



Brigeciol, benzin, egr tisztító. Szvsz minden amit be tudsz vetni
A szívó oldali járatokra még az üvegpucoló kefe is jó hatással tud lenni

SP_323i Elküldve: 2014-12-29 15:51 Turbo

slooter írta:
SP_323i írta:
slooter írta: Üdv!

Sajnos turbócsere előtt állok. Segítséget kérnék, mire érdemes odafigyelni, mit érdemes rendesen megtakarítani....stb.

250.000 km van lassacskán az e46 toruing-ban , tört a tengely, csapágyak gatya. még a gyári turbó volt benne, most adta meg magát.

gyári garrett turbót rendeltem, ami holnap elvileg meglesz, csinálnánk is az autót, csak érdekelne hogy mire figyeljek a cserénél, nehogy esetleg még egyszer szét kelljen borítani az autót.

illetve más téma: a kipufogó visszavezetőnél (még egyszer elégeti) azt mondja a szerelő, hogy kb 1 cm vastag olajsár van. érdemes rendesen kitakarítani vagy inkább maszek módon egy lemezzel lezárni azt a részt ( ezt a megoldást én annyira nem lájkolom ).

köszi!


Olajcsövet, tömítést szóval mindent újra a közelében. Amennyiben szükséges kartergáz szűrő csere, főleg ha betétes és nem lecsapatós van még benne. Az olajcsőben lehet odakozmált olaj ami miatt rosszabb a kenés.
Az EGR-t meg ne falaztasd le, mert önmagában csak teljesítmény vesztésed lesz. Ha nem akarod, hogy visszamenjen a kipuffgáz a szívó oldalra, akkor szoftveresen kell kiiktatni.
Meg ha már ennyire meg lesz bontva a kocsi, EGR, szívó oldal, intercoller tisztítás is legyen meg. Csak egy jó tanács
A fent leírt dolgoknak szinte mindnek van itt topikja. Érdemes utána olvasgatni

ui
ha nem indiszkrét a kérdés: mennyiért sikerült szerezni garrett-t?



Ettől az EGR lefalazástól én is tartok kicsit, csak a szerelő feldobta lehetőségként, de azt hiszem rendesen megtisztítom nem lehet nagy baj.

Garrett gyári turbó 250 eFt. az első nagyobb befektetésem a kocsiba, eddig csak izzítás vezérlő egység csere volt (16.000 Ft), de az mindjárt a vásárláskor . Tudtam is mikor megvettem hogy cserés lesz.

Köszi a segítséget!



Én dugóztam le, de a "kis mocsok" észleli és visszavesz a teljesítményből (nem adagol annyi naftát). Ez még városban nem lenne vészes, de pályán érezhetően lassú volt a gép. Kormolni viszont nem kormolt a kevés gázolaj miatt. Ezért írtam, hogyha ilyenen gondolkozol, akkor az csak szoftveresen legyen megoldva, mert sima dugózással nem lehet átverni az agyát

SP_323i Elküldve: 2014-12-29 14:53 Turbo

slooter írta:
lela írta:
slooter írta: Üdv!

Sajnos turbócsere előtt állok. Segítséget kérnék, mire érdemes odafigyelni, mit érdemes rendesen megtakarítani....stb.

250.000 km van lassacskán az e46 toruing-ban , tört a tengely, csapágyak gatya. még a gyári turbó volt benne, most adta meg magát.

gyári garrett turbót rendeltem, ami holnap elvileg meglesz, csinálnánk is az autót, csak érdekelne hogy mire figyeljek a cserénél, nehogy esetleg még egyszer szét kelljen borítani az autót.

illetve más téma: a kipufogó visszavezetőnél (még egyszer elégeti) azt mondja a szerelő, hogy kb 1 cm vastag olajsár van. érdemes rendesen kitakarítani vagy inkább maszek módon egy lemezzel lezárni azt a részt ( ezt a megoldást én annyira nem lájkolom ).

köszi!


Itt van egy video, talán segít.
Ne felejtsd el összerakáskor a tengelyhez menő csőbe olajat fecskendezni.



gondolom a gyári 5w30 olajat kell befecskendezni oda?


Úgy, úgy!