SP_323i fórum hozzászólásai

SP_323i Elküldve: 2014-12-29 13:52 Turbo

slooter írta: Üdv!

Sajnos turbócsere előtt állok. Segítséget kérnék, mire érdemes odafigyelni, mit érdemes rendesen megtakarítani....stb.

250.000 km van lassacskán az e46 toruing-ban , tört a tengely, csapágyak gatya. még a gyári turbó volt benne, most adta meg magát.

gyári garrett turbót rendeltem, ami holnap elvileg meglesz, csinálnánk is az autót, csak érdekelne hogy mire figyeljek a cserénél, nehogy esetleg még egyszer szét kelljen borítani az autót.

illetve más téma: a kipufogó visszavezetőnél (még egyszer elégeti) azt mondja a szerelő, hogy kb 1 cm vastag olajsár van. érdemes rendesen kitakarítani vagy inkább maszek módon egy lemezzel lezárni azt a részt ( ezt a megoldást én annyira nem lájkolom ).

köszi!


Olajcsövet, tömítést szóval mindent újra a közelében. Amennyiben szükséges kartergáz szűrő csere, főleg ha betétes és nem lecsapatós van még benne. Az olajcsőben lehet odakozmált olaj ami miatt rosszabb a kenés.
Az EGR-t meg ne falaztasd le, mert önmagában csak teljesítmény vesztésed lesz. Ha nem akarod, hogy visszamenjen a kipuffgáz a szívó oldalra, akkor szoftveresen kell kiiktatni.
Meg ha már ennyire meg lesz bontva a kocsi, EGR, szívó oldal, intercoller tisztítás is legyen meg. Csak egy jó tanács
A fent leírt dolgoknak szinte mindnek van itt topikja. Érdemes utána olvasgatni

ui
ha nem indiszkrét a kérdés: mennyiért sikerült szerezni garrett-t?

SP_323i Elküldve: 2014-12-29 12:34 Intenziv Kormolás

Egy gyors kérdés

Van egy olyan jelenségem 24.-étől (persze mikor máskor, ha nem az ünnepek alatt :twisted, hogy részterheléskor ocsmány módon kormol az autó. Kb amikor a pill fogyasztásjelző eléri vagy elhagyja a 10-est. Pályán jött elő, amikor tempomattal mentem és próbálta tartani a sebességet emelkedőn.
Erő alig, de városban 1500-ig használva el lehet járkálni vele csak 1500-2000 között furán viselkedik a moci.
Alapjárat szép. Turbóhang nincs. Hidegen simán indul a moci. Ezek miatt kizártam a turbó és adagoló problémát.
Nézegettem a motorteret és csak egy kis kifújást látok az EBR előtti csövön. Annyi elég lehet, hogy elengedje a turbónyomást és kormoljon vagy keresgéljek tovább?

SP_323i Elküldve: 2014-12-29 09:39 Egr szelep

lela írta:
leroyclub írta: Ma elkezdtem lebontani az autót, hogy bezsirozzam a fütömotort és ha már ugyis ott vagyok akkor gondoltam megnézem az EGR-t hátha attól van a kormolás. Ez fogadott:
Szerk: Kipucoltam, de mivel érdemes tisztítani? Elhasználtam majdnem egy liter Brigéciolt, de így sem lett 100%os. A szívosort is kiszeretném majd tisztítani ahoz kéne valami hatásosabb cucc..






Ez engem is érdekelne hogy a kormos olajos cuccot mivel lehet a leghatásosabban oldani?
Különösen a korom nem akar oldódni.A brigéciol az szinte hatástalan rá.


Van erre külön cumó. Én pl legutóbb valvoline EGR tisztítóval mentem rá, de szvsz bármelyik gyártóé jó csak EGR tisztító legyen

SP_323i Elküldve: 2014-12-29 09:34 Differenciálmû

[quote="Striker"]
solyom76 írta:
Striker írta:
YELLOW írta:
solyom76 írta:
Striker írta:
solyom76 írta:
YELLOW írta:
solyom76 írta:
Striker írta: Sziasztok
Rakott már valaki e46 320d alá sperr difit? Ha igen melyik tipusét és mennyit kell faragni (lehetőleg semenyit) ?

Hát az enyém alatt az van ,de nincs az az isten akinek alábújnék meglesni..ebben a fasza időben.


sperr diffid van?

Biza.. az.
Ha nem sajnálnám a gépet ..lehetne is drifftelgetni..



Mié van akatta ? Mert ha jótudom e46-nál csak az M3 alatt van sperr.

Nem tudom,mert az enyém gyári ac-schnitzer. ők rakták alá..



jah beszéltük már ezt, valami rémlett. de én még nem vagyok ebben biztos. talán anno is írtam, hogy emeld meg hátul az egyik oldalon. aztán pörgesd meg a kereket, amelyik a levegőben van. ha nem tudod elforgatni, akkor sperr (persze legyen üresben és kézi kiengedve, csak ékeld meg a másik oldalon ne guruljon el a verda)
de csak mert AC kitt van körben, még nem hiszem, hogy 20d alá gyártattak volna egy sperr-t. bár én csak feltételezek. csak hihetetlen.

Tudom mi a sperr.. és tudom ,hogy az van alatta,bár azt ,hogy hogyan került oda azt nem..



Akk konkretizálok valaki nem tudja véletlen hogy a TDS sperr difiét alá lehet e tenni nagyobb átalakítás nélkül?


Nem.
Az e36 diffi elől 1 hátul 2, míg az e46 elől 2 és hátul 1 felfogatású.
Itt egy megoldás rá, de nem nevezném kis átalakításnak:
http://www.powerfanatics.com/f...af3c8632ec

SP_323i Elküldve: 2014-12-23 15:40 Touring hátsó ablaktörlõ

DonJoker írta:
SP_323i írta:
A zégergyűrűt kivetted az ablaktörlő tengelyéből?


Hello!
Igen, kivettem.
Mindent úgy csináltam, ahogy itt le van írva http://bmwe46tumblr.blogspot.h...e-e46.html
Azzal a kis különbséggel, hogy megállt a tudományom ott, hogy nem jött ki a tengely, ezért nem tudtam lepolírozni és jól bezsírozni.



OK
Akkor folytasd ott, ahol abbahagytad! Lehet csak kevés idő volt rá. (Mondjuk csókoltatom a tervezőt, mert az a tengely acél és sikerült egy alu cumóba beleraknia így nyertek 1 grammot mínuszban... Szóval savas maró dolgot ne használj pl rozsdamaró )
Ha jól emléxem nekem se ment egyszerűen amikor beállt. Megmozgatni is nehéz volt és kiszedni is.

SP_323i Elküldve: 2014-12-23 15:00 Mi lehet a baj?

01-e46 írta: Üdvözlet mindenkinek a kérdésem az lenne, hogy az üzemanyagtank jobboldali fedelét hogyan kellene szakszerűen levennem, ugyanis a benzinpumpa visít mint állat.
Köszönettel: Budakeszi Imi


Szvsz inkább a hátsó üléslap felől közelítsd meg a kérdést:

https://www.youtube.com/watch?v=vhVXXjrqV1Q

SP_323i Elküldve: 2014-12-22 22:11 Touring hátsó ablaktörlõ

DonJoker írta:
LGabor írta:
DonJoker írta:
LGabor írta:

Hát, akkor sajna nincs más ötletem, esetleg annyi, hogy az általad is olvasott leírásban a fényképeknél a piros nyíllal jelölt alkatrész(a tengely) négyzet alakú végét ne patentfogóval, hanem (most nem emlékszem mekkora) talán 18 v 19 es villáskulccsal próbáld meg kimozgatni. Ki kell, hogy jöjjön..


Ok! Köszönöm, kipróbálom!


Mi a helyzet, sikerült?



Hello!
Köszönöm az érdeklődést. Sajnos csak most voltam a szüleimnél, ahol be tudok állni a garázsba. A parkolóban nem akarok nekiállni.
Újrakezdtem... Szétszedtem, ahogy le van írva, befújtam csavarlazítóval. Ráfogtam a tengelyre egy állítható kulccsal, szerencsére megindult, tekergettem és adtam neki valami spéci szintetikus kenőanyagot. Egyre könnyebben ment, de nem az igazi, próbáltam kiszedni, kiütni, de nem jött ki!
Egyenlőre a motor még bír vele, de félek, hogy nem bírja sokáig. Karácsonyra megyünk haza, akkor újrapróbálkozom. Valami ötlet, hogy sikerüljön?
Köszönöm!


A zégergyűrűt kivetted az ablaktörlő tengelyéből?

SP_323i Elküldve: 2014-12-16 13:40 állófûtés

Nekem van ilyen. K?rv@ nagy találmány!
Fél órára van állítva és bizonyos vízhőfoktól fűti az utasteret is mivel a motor oldali vizet melegíti. Működik kiegészítő fűtésként is menet közben nem csak álló helyzetben!
Kell hozzá egy kis üzemanyag szivattyú, ami nyomatja neki az üzemanyagot és egy rendes üzemanyagkör visszafolyással a tankba.
Egyetlen hátránya, hogy még egy fogyasztó van az aksira aggatva, vagyis állandó rövid távokat futva a generátornak nincs sok esélye visszatölteni azt amit kéne.

SP_323i Elküldve: 2014-12-16 09:12 Üzemanyag fogyasztás

abkapos74 írta: Szia, nekem is diesel van de soha nem halottam még csörömpölni, pedig hét éve használom.



Nekem is érdekes a hang, bár az enyém eur3-as a tiéd eur4-es lehet így lehet eltérés, mivel más az adagoló és az elektronika is többek között. Én a porlasztókra gyanakszom, hogy már nem teljesen okés a porlasztási kép ami a jobb üzemanyagnál nem gond, de az alapnál már nem tökéletes a keveredés és elszegényedik a keverék. Bár nem tudom ez dízelnél jó megfogalmazás e

SP_323i Elküldve: 2014-12-16 08:29 Fékjavítás

Medvedisznoman írta:
m4c184 írta: Sziasztok! Hétvégén ért az a probléma 50-60km/h-ról satuféket kellett használni.
első fékek beragadtak fékpedállal együtt. Félre álltam fogó fékkel kénytelen voltam.
Egy idő után kiengedtek a fékek, de a pedál bent maradt féklámpa világit és fog a fék egy kicsit. Valaki meg tudná mondani mivel állok szembe? Mi a javítási lehetőség? Segítséget előre is köszönöm. (530D touring automata)


Szia!
Valószínűsítem, hogy valamelyik fékmunkahenger szorult meg. Ha nem értesz hozzá (de ha igen akkor is), mindenképpen vidd szerelőhöz, ezt nem hiszem, hogy bármilyen trükkel orvosolni tudod. Ha tévednék, akkor a biztos lesz aki kijavít, de annyi biztos, hogy biztonsági berendezéssel nem érdemes játszani!




Valószínű!
Én alapból párhuzamszorítóval szoktam bejáratni a munkahengereket a féknél pl fékpofa cserénél, hogy be tudjon állni szépen a karmantyú a munkahengernél. Ha az van kimozdulva a fékénél, akkor finoman vissza tudod "tessékelni" vele, de az első utad szervizbe vezessen, mert 100%, hogy megnyúzta a munkahenger és vagy nem fog már rendesen zárni és el fogja engedni az olajnyomást vagy továbbra is szorulni fog.

SP_323i Elküldve: 2014-12-15 15:38 navigáció

csbalu írta:
SP_323i írta:
csbalu írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Felmerült bennem az, hogyha ezek az utólagosan legyártott androidos navik mondjuk ki vannak egészítve 3G-s internetes modullal, vagy eleve tudják a 3G netet, vajon alkalmasak lehetnek e waze futtatásra?
(Csak mert waze-t szoktam használni navigációnak és a fenti esetben lenne értelme utólagos navit berakni.)
Vagy ezeket nem lehet utólag updatélni software ügyben, mint mondjuk a GPS-eket?
Vagy totál láma kérdést tettem fel és várjak, míg ezeknek a gyártói rájönnek, hogy waze-val is kell gyártaniuk a cumót?


Alkalmasnak, alkalmasak! Viszont általában csak azt az Androidot támogatják amivel gyártották őket és az is már általában 1-2 verziószámmal előző. Az Androidos alkalmazásoknál előfordul, hogy korábbi OP rendszer verziókat már nem támogatnak, ezzel beszívhatod.
Egyébként a google maps is már a waze-ről dolgozik, csak még nem tudsz beküldeni infókat, de a jelentéseket látod.
Már rég megálmodtam azt a konstrukciót amiben van egy retina közeli kijelző, kezelőszervekkel, végfokkal, illesztő áramkörrel az autó felé és a processzor kártyája cserélhető, így 2 év elteltével nem kell teljesen új fejet venni, hanem elég a kártyát cserélni. Ezzel együtt skálázható lenne, mindenki a saját elvárásainak megfelelő hardware-el venné meg, aki minden évben újat venne eladhatná a régit, olyannak akinek még az is megfelelő.


Na most tényleg kiderül, hogy láma vagyok, mert a mondandód utolsó részéről képtelen vagyok eldönteni, hogy komoly-e vagy szívatsz
Az android verzió sima liba. Eleve úgy gondoltam, hogy hasonlóan működhetnek, mint egy androidos teló, csak ügye az okos navihoz kell a net is, hogy uptodate legyen ezek a kütyük meg 3G képesek
A gugli map-set nem igazán ismerem. Az is változtat útvonalat amennyiben az élő adatok megváltoznak pl baleset van stb?



Nem vagy láma, régóta gondolkozom ilyen magasröptű fejlesztéseken, Robinson kollégával is beszélgettünk már ezekről. Egyenlőre idő hiányában ez a projekt még nem valósul meg, illetve először azoknak fogok előállni tavasszal egy új megoldással akinek van gyári navigációjuk (részletek januárban a tesztkészülékek már gyártás alatt ).

A gugli map a legjobb navigációs szoftver tapasztalatom szerint, jobb mint a waze főleg hogy a waze most már a guglié Engem a waze bevitt már a málnásba, a házszámok tekintetén.



THX
Figyelni fogok, mert csak azért nem kell nagyképernyő a kocsiba, hogy legyen mint dvd-t bámulni. De ha már egy értelmes navi fut rajta, van mp3 lejátszás és ne agy isten még a titkos menüt is eléri és megjeleníti az adatokat az minden vágyam teljesítené.
a többi hókuszpókuszt nem tudom mikor használnám

SP_323i Elküldve: 2014-12-15 14:14 Váltógomb

Kertesz írta:
Kertesz írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
Kertesz írta:
villas írta:
leroyclub írta:
YELLOW írta:
villas írta: Hát gyerekek!
Ez nem megy pedig nem vagyok egy puhány!
Valamivel nem lehet valahol feszíteni vagy valami???


pedig puhány vagy tutti nem automata váltó van? ott mintha másképp lenne.
ha manuális, akkor próbáld meg egy nagyon picit megtekerni jobbra-balra. körbe tekerni nem tudod úgysem, mert nút van belül. aztán meg kell próbálni felfelé tépni. csak úgy jön le. én is majdnem feladtam anno.


Az automatánál is csak simán húzni kell felfelé, közben a gombot nyomvatartani. Én üresben csináltam úgy jobb a szög. De jó erősen kell. Mikor lejött azt hittem kiszakadt a kar D


Akkor holnap négykézláb nekifekszek és ami a csövön kifér!
De tuti nem lesz baja a váltónak? Mert azért van bennem egy kis félsz is!


Próbálkozom én is de nem egyszerű, ha sikerült adhatnál tippet egy ilyenre szeretném cserélni: http://www.schmiedmann.hu/3_se...1.htm#7110 ha lenne valakinek eladó érdekel! köszi!



gyere el és leszedem neked. nem hiszem el, hogy nem tudjátok levenni.


Amikor először leszedtem a váltógombot orrba basztam magam, akkora erővel kellett, szal alatta csak próbálkozás van


OK! akkor nekilátok erővel letépni

és valóban.. erővel megoldódott találtam egy videot is ha valakit érdekel: https://www.youtube.com/watch?v=wza_eEm9xL4


SP_323i Elküldve: 2014-12-15 11:22 navigáció

csbalu írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Felmerült bennem az, hogyha ezek az utólagosan legyártott androidos navik mondjuk ki vannak egészítve 3G-s internetes modullal, vagy eleve tudják a 3G netet, vajon alkalmasak lehetnek e waze futtatásra?
(Csak mert waze-t szoktam használni navigációnak és a fenti esetben lenne értelme utólagos navit berakni.)
Vagy ezeket nem lehet utólag updatélni software ügyben, mint mondjuk a GPS-eket?
Vagy totál láma kérdést tettem fel és várjak, míg ezeknek a gyártói rájönnek, hogy waze-val is kell gyártaniuk a cumót?


Alkalmasnak, alkalmasak! Viszont általában csak azt az Androidot támogatják amivel gyártották őket és az is már általában 1-2 verziószámmal előző. Az Androidos alkalmazásoknál előfordul, hogy korábbi OP rendszer verziókat már nem támogatnak, ezzel beszívhatod.
Egyébként a google maps is már a waze-ről dolgozik, csak még nem tudsz beküldeni infókat, de a jelentéseket látod.
Már rég megálmodtam azt a konstrukciót amiben van egy retina közeli kijelző, kezelőszervekkel, végfokkal, illesztő áramkörrel az autó felé és a processzor kártyája cserélhető, így 2 év elteltével nem kell teljesen új fejet venni, hanem elég a kártyát cserélni. Ezzel együtt skálázható lenne, mindenki a saját elvárásainak megfelelő hardware-el venné meg, aki minden évben újat venne eladhatná a régit, olyannak akinek még az is megfelelő.


Na most tényleg kiderül, hogy láma vagyok, mert a mondandód utolsó részéről képtelen vagyok eldönteni, hogy komoly-e vagy szívatsz
Az android verzió sima liba. Eleve úgy gondoltam, hogy hasonlóan működhetnek, mint egy androidos teló, csak ügye az okos navihoz kell a net is, hogy uptodate legyen ezek a kütyük meg 3G képesek
A gugli map-set nem igazán ismerem. Az is változtat útvonalat amennyiben az élő adatok megváltoznak pl baleset van stb?

SP_323i Elküldve: 2014-12-15 10:39 navigáció

Sziasztok!

Felmerült bennem az, hogyha ezek az utólagosan legyártott androidos navik mondjuk ki vannak egészítve 3G-s internetes modullal, vagy eleve tudják a 3G netet, vajon alkalmasak lehetnek e waze futtatásra?
(Csak mert waze-t szoktam használni navigációnak és a fenti esetben lenne értelme utólagos navit berakni.)
Vagy ezeket nem lehet utólag updatélni software ügyben, mint mondjuk a GPS-eket?
Vagy totál láma kérdést tettem fel és várjak, míg ezeknek a gyártói rájönnek, hogy waze-val is kell gyártaniuk a cumót?

SP_323i Elküldve: 2014-12-15 10:17 Üzemanyag fogyasztás

No tankoltam OMV maxxi D-t.
Fogyasztásban nem hiszem, hogy fogok látni különbséget, mert felkerült a téli guma is a kocsira, de érezhetően jobb ez a gázolaj. Teljesen más a moci hangja és 1000 alól is határozottan emelkedik a fordulat gyorsításkor.
A sima gázolajjal ilyenkor be szokott csörögni a motor, mint amikor a benyás kevés üzemanyagot kap. Mondjuk ez érdekes jelenség dízelnél. Esetleg vki tapasztalt már hasonlót. 900-tól lassan gyorsítva olyan 1400-ig?