SP_323i fórum hozzászólásai

SP_323i Elküldve: 2014-12-12 11:19 Váltógomb

YELLOW írta:
Kertesz írta:
villas írta:
leroyclub írta:
YELLOW írta:
villas írta: Hát gyerekek!
Ez nem megy pedig nem vagyok egy puhány!
Valamivel nem lehet valahol feszíteni vagy valami???


pedig puhány vagy tutti nem automata váltó van? ott mintha másképp lenne.
ha manuális, akkor próbáld meg egy nagyon picit megtekerni jobbra-balra. körbe tekerni nem tudod úgysem, mert nút van belül. aztán meg kell próbálni felfelé tépni. csak úgy jön le. én is majdnem feladtam anno.


Az automatánál is csak simán húzni kell felfelé, közben a gombot nyomvatartani. Én üresben csináltam úgy jobb a szög. De jó erősen kell. Mikor lejött azt hittem kiszakadt a kar D


Akkor holnap négykézláb nekifekszek és ami a csövön kifér!
De tuti nem lesz baja a váltónak? Mert azért van bennem egy kis félsz is!


Próbálkozom én is de nem egyszerű, ha sikerült adhatnál tippet egy ilyenre szeretném cserélni: http://www.schmiedmann.hu/3_se...1.htm#7110 ha lenne valakinek eladó érdekel! köszi!



gyere el és leszedem neked. nem hiszem el, hogy nem tudjátok levenni.


Amikor először leszedtem a váltógombot orrba basztam magam, akkora erővel kellett, szal alatta csak próbálkozás van

SP_323i Elküldve: 2014-12-11 08:28 Lengéscsillapitó

YELLOW írta:
anubisz írta:
lantika írta: Ma sikeresen kicsereltem az elsö lengescsillapitokat. Mindössze 6 ora alatt vegeztem,mert termeszetesen a kerekagy összehuzo csavar,ami fogja a lengescsillapitot alul eltört. Mind a kettö oldalon leszakadt a feje . Meyle lengescsillapito ment bele,toronycsapäggyal,kutyacsonttal. Az utobbiak is a Meyle cegtöl szärmaznak.



fasza. Ez szintén BMW gyári betegség !!! Nekem a BMW szervizbe mikor cserélték ugyan így le volt törve a feje (nem ott tört le ) gondolom meg adta magát és levált a 6 lapos fej része. Aranyos !!! A csavar 2 vége sehol nem lóg ki, rá se lehetett hegeszteni.
Gondolhatod mit szophattak. Aki ilyet cserél, érdemes bekenni előtte berágódás gátló menet pasztával !!! Akkor talán meglazul majd ha kell, és nem szakad ketté.


illetve szerelés előtt sem árt egy kis csavarlazító... soha nem árt. nagyon kevesen használnak...


Anno egy öreg szaki mondta még nekem, hogy ilyen csavarokkal kicsit beszélgetni kell kalapáccsal, vagyis a fejére rá kell csapni pár erőset persze úgy, hogy ne üsse el az ember a csavart ezzel fel lehet lazítani a rozsdát a meneteknél. A csavarlazító is kell, meg türelem oszt nem szakad bele a csavar

SP_323i Elküldve: 2014-12-09 15:16 Társalgó

csbalu írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Van vkinek utólag berakva alu pedálszett? Nézegetem a performance-t, de az árával nem nagyon tudok megbarátkozni főleg, hogy 15 körül már lehet venni 3 pedál+lábpihentetőset.
Nem túl gagyi az amit ennyiért adnak?
Előre is köszi a válaszokat!


nekem van. amúgy jah gagyi. mármint éles a sarok egy-két pedálnál. a gumi ami benne van, az üreges amúgy, tehát elvileg jobban kopik, mondjuk nekem meg van avyg 6 éve, de nem nagyon kopott, igaz inkább városban használom, ami még koptatná is. illetve a kis pedálok nincsennek olyan ívben meghajtva, mint amilyen az eredeti íve. plusz ugye át kell fúrni a gyárit (persze a gumit le kell venni a gyáriról) ami annyira nem egyszerű a hely miatt. nekem sokszor kilazulnak a csavarok. ja és lesz csavar ami hosszú, amiből le kell majd vágni méretre. úgy gondolom, egy jó marós simán meg tudja csinálni. már most nem raknám bele, csak nincs szívem kidobni, amikor vettem, akkor még égett bennem a tuning láz jah és a lábpihentető sem passzol pontosan, pedig direkt E46-ra vettem.



THX!
akkor még emésztem a dolgot
Mondjuk nekem már eleve az sok, hogy rajta van az M az összesen. Egy sima 320d-ben barokkos túlzás lenne, bár lehet adna +10 pacit a járgánynak


Tévedsz, 15 lovat dob!!!!


Akkor kell és kész!

SP_323i Elküldve: 2014-12-09 13:43 Díszlécek

b_imi írta:
Methos írta: Sziasztok,

Külső komplett shadow line szett összejött nagy nehezen, visszapillantókkal együtt.

Kérdés:
- Touring hátsó ablak körüli traktusánál lévő díszléc patentnek van-e valamilyen száma. Amik az íves részeket fogják a kasztnihoz. Pár darab el van törve és cserélni kéne. Nem találom sehol.

- Visszapillantót cserélnem kell, mivel a fényes fekete műanyag elem a donorról nem levehető. Nekem motoros a visszapillantó a donor viszont nem. Átpakolható a belsősége egyikből a másikba ?



51138204858


Ez az ajtók körüli vízvetőnek a patentja. A hokiütőt oldalról bedugós patent tartja.

SP_323i Elküldve: 2014-12-09 13:42 Díszlécek

kempelen írta:
SP_323i írta:
Methos írta: Sziasztok,

Külső komplett shadow line szett összejött nagy nehezen, visszapillantókkal együtt.

Kérdés:
- Touring hátsó ablak körüli traktusánál lévő díszléc patentnek van-e valamilyen száma. Amik az íves részeket fogják a kasztnihoz. Pár darab el van törve és cserélni kéne. Nem találom sehol.

- Visszapillantót cserélnem kell, mivel a fényes fekete műanyag elem a donorról nem levehető. Nekem motoros a visszapillantó a donor viszont nem. Átpakolható a belsősége egyikből a másikba ?



Én is keresgéltem, de nem találok rá érdemi infót.
Erről lenne szó ha jól sejtem:
http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=791716

Ha cseréled a hátsó vízvezetőt (3. ablak) készítenél fotót a gumikéder aljáról, ami vízszintesen áll?
Ott állunk a bagyi7 kollégával, hogy fogalmunk sincs milyen gumikeret kéne a 3. ablakhoz, hogy a normál matt helyett felkerüljön a fényes fekete keret.
Előre is köszi a fáradozást!


A touring hátsó oldalablak alsó vízszintes díszlécét csak a króm és a shadow line esetében lehet lepattintani. Akinek normál fekete gumikerete van, arra nem megy rá a shadow és vagy a króm... ott ablakot kell cserélni ami ragasztva van.
Persze meg lehet próbálni a gányolást, hogy levágsz a helyén a sima gumiból és megpróbálod valahogy felragasztani a shadow vagy króm keretet.



Gány kizárva! Akkor ezek szerint ablakcsere és patent beszerzés?
Próbáltam neten is keresgélni, de nem nagyon találtam képet róla.
Esetleg cikkszámokkal tudsz segíteni, mert az ETK képei nem túl jól használhatóak ez ügyben.

Bocs! Akkor meg lesz a dolog!
innen:
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=05
a
51367891405 és a 51367891406
meg a 51368263608 bolhából x darab

SP_323i Elküldve: 2014-12-09 12:43 Társalgó

YELLOW írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Van vkinek utólag berakva alu pedálszett? Nézegetem a performance-t, de az árával nem nagyon tudok megbarátkozni főleg, hogy 15 körül már lehet venni 3 pedál+lábpihentetőset.
Nem túl gagyi az amit ennyiért adnak?
Előre is köszi a válaszokat!


nekem van. amúgy jah gagyi. mármint éles a sarok egy-két pedálnál. a gumi ami benne van, az üreges amúgy, tehát elvileg jobban kopik, mondjuk nekem meg van avyg 6 éve, de nem nagyon kopott, igaz inkább városban használom, ami még koptatná is. illetve a kis pedálok nincsennek olyan ívben meghajtva, mint amilyen az eredeti íve. plusz ugye át kell fúrni a gyárit (persze a gumit le kell venni a gyáriról) ami annyira nem egyszerű a hely miatt. nekem sokszor kilazulnak a csavarok. ja és lesz csavar ami hosszú, amiből le kell majd vágni méretre. úgy gondolom, egy jó marós simán meg tudja csinálni. már most nem raknám bele, csak nincs szívem kidobni, amikor vettem, akkor még égett bennem a tuning láz jah és a lábpihentető sem passzol pontosan, pedig direkt E46-ra vettem.





THX!
akkor még emésztem a dolgot
Mondjuk nekem már eleve az sok, hogy rajta van az M az összesen. Egy sima 320d-ben barokkos túlzás lenne, bár lehet adna +10 pacit a járgánynak

SP_323i Elküldve: 2014-12-09 12:33 Díszlécek

Methos írta: Sziasztok,

Külső komplett shadow line szett összejött nagy nehezen, visszapillantókkal együtt.

Kérdés:
- Touring hátsó ablak körüli traktusánál lévő díszléc patentnek van-e valamilyen száma. Amik az íves részeket fogják a kasztnihoz. Pár darab el van törve és cserélni kéne. Nem találom sehol.

- Visszapillantót cserélnem kell, mivel a fényes fekete műanyag elem a donorról nem levehető. Nekem motoros a visszapillantó a donor viszont nem. Átpakolható a belsősége egyikből a másikba ?



Én is keresgéltem, de nem találok rá érdemi infót.
Erről lenne szó ha jól sejtem:
http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=791716

Ha cseréled a hátsó vízvezetőt (3. ablak) készítenél fotót a gumikéder aljáról, ami vízszintesen áll?
Ott állunk a bagyi7 kollégával, hogy fogalmunk sincs milyen gumikeret kéne a 3. ablakhoz, hogy a normál matt helyett felkerüljön a fényes fekete keret.
Előre is köszi a fáradozást!

SP_323i Elküldve: 2014-12-09 12:22 Társalgó

Sziasztok!

Van vkinek utólag berakva alu pedálszett? Nézegetem a performance-t, de az árával nem nagyon tudok megbarátkozni főleg, hogy 15 körül már lehet venni 3 pedál+lábpihentetőset.
Nem túl gagyi az amit ennyiért adnak?
Előre is köszi a válaszokat!

SP_323i Elküldve: 2014-12-08 11:44 elektromos ablakemelõ_

Bero írta: Sziasztok! Bekötöttem nemrég hátulra is az elektromos ablakot. Utólag is köszönet Tano-nak és kempelennek. Bontott gyári alkatrészekből van,és minden be van építve. A kérdésem,hogy nektek ha le van engedve a hátsó ablak és záráskor nyomva tartjátok a slussz kulcson a zárógombot akkor felmegy a hátsó ablak is vagy csak a két első? A második kérdésem,hogy az első elektromos ablakemelő kapcsolón van egy gomb elvileg ami zárja az összes ablakot,elől is hátul is. Na én,ha benyomom ha nem nekem mindig működik! Mit ronthattam el? Mindent WDS alapján kötöttem és nem tudom mi a hiba. Ja és fel is lett programozva a grund modulba a hátsó ablak plusz becsípődésgátló is. Köszönöm a segítséget előre is!



uhhh
nekem ez még félbe maradt projekt
elvileg minden meg van hozzá, de vhogy sose jutottam el oda, hogy szétkapjam az utasteret a vezetékeléshez...
Én úgy tudom, hogy felemelni csak akkor fogja hátul, hogyha a becsípődés érzékelős ablakkéder van bent és hiába a progi, ha csak a normál keret van meg. Vmi balesetmegelőzési mizéria lehet a háttérben
De lehet rossz az infom.

SP_323i Elküldve: 2014-11-27 15:51 Akkumulátor

csbalu írta:
SP_323i írta:
Puli írta:
csbalu írta:
Puli írta:
csbalu írta: Sziasztok, itt a tél döglődik az akku.

Tapasztalatok kellenének, hogy mi az a legnagyobb akku ami befér az E46 touringba? Gyári most kiesett a pixisből az ára miatt sajnos, majd ha nagyfiú leszek talán 1x

Szívesen vennék egy 100A-est, mert most, hogy benne van a HK és a navi a kocsiban, lassan belekerül a filmnéző kütyüm is úgyhogy kell a teljesítmény.
Kérdés, hogy BEFÉR-e??

Előre is köszi!
Balu


Én 4 éve cseréltem a gyárit (10 évet lehúzott) egy ilyenre: Bosch
Múlt héten mérettem be és talán még az idei telet is kibírja.




Ettől félek én is... A Gyári akkuk jobban bírják!
Most ezt hozza a gép gyári 90A-esnek, ez a legnagyobb ami berakható.
61217604822 - 50e Ft-ért tudnám megvenni. A 100A-es Excide meg lenne 30e kedvezménnyel... khm... elgondolkodtató...
Viszont az is érdekes hogy a realoemben is találtam egy ilyet:
Battery from Exide (Warranty Only) 70 AH 1 61217553952
Gyári ajánlás az Exide?



Nekem a köv. valószínűleg Excide lesz. Bár egy havernak Banner van és elégedett vele!
Ha veszel egyet 30e körül,azok nem rosszak és 4-5 évet bírnak.



Azért ilyen időben nem biztos, hogy az aksi a gond. Nekem is ilyen körül kezdődött 3 éve az indítási problémám. Az új aksi ideig óráig javította, de az első -10 környéki hidegben már nem indult a moci. A vége adagoló csere lett



Szar az akksim biztos!


OK

SP_323i Elküldve: 2014-11-27 15:25 Akkumulátor

Puli írta:
csbalu írta:
Puli írta:
csbalu írta: Sziasztok, itt a tél döglődik az akku.

Tapasztalatok kellenének, hogy mi az a legnagyobb akku ami befér az E46 touringba? Gyári most kiesett a pixisből az ára miatt sajnos, majd ha nagyfiú leszek talán 1x

Szívesen vennék egy 100A-est, mert most, hogy benne van a HK és a navi a kocsiban, lassan belekerül a filmnéző kütyüm is úgyhogy kell a teljesítmény.
Kérdés, hogy BEFÉR-e??

Előre is köszi!
Balu


Én 4 éve cseréltem a gyárit (10 évet lehúzott) egy ilyenre: Bosch
Múlt héten mérettem be és talán még az idei telet is kibírja.




Ettől félek én is... A Gyári akkuk jobban bírják!
Most ezt hozza a gép gyári 90A-esnek, ez a legnagyobb ami berakható.
61217604822 - 50e Ft-ért tudnám megvenni. A 100A-es Excide meg lenne 30e kedvezménnyel... khm... elgondolkodtató...
Viszont az is érdekes hogy a realoemben is találtam egy ilyet:
Battery from Exide (Warranty Only) 70 AH 1 61217553952
Gyári ajánlás az Exide?



Nekem a köv. valószínűleg Excide lesz. Bár egy havernak Banner van és elégedett vele!
Ha veszel egyet 30e körül,azok nem rosszak és 4-5 évet bírnak.



Azért ilyen időben nem biztos, hogy az aksi a gond. Nekem is ilyen körül kezdődött 3 éve az indítási problémám. Az új aksi ideig óráig javította, de az első -10 környéki hidegben már nem indult a moci. A vége adagoló csere lett

SP_323i Elküldve: 2014-11-27 13:38 Futómû és hibái

Valaki találkozott már olyan jelenséggel, hogy az első futómű csak balos kanyarban kopog és akkor is csak akkor ha javítva van az útfelület vagy villamossínen megyek át olyan 20 környéki tempóval? Egyenesben semmi zaja nincs.
Gyakorlatilag fél évesek a telók és a lengőkarok (mayle HD). Szerelő most mondta, hogy semmi lógást nem lát. Toronycsapágy is ok és hogy nála nem jelentkezett a kopogás amikor ment a kocsival.
Viszont amikor nálam jelentkezik olyan erős koppanó hangja van, hogy az ember azt hinné mindjárt kiesik a jobb első futómű a vas alól.
Esetleg 5let mit nézzek meg?

SP_323i Elküldve: 2014-11-27 08:22 Mi lehet a baj?

Coyote írta:
SP_323i írta:
leroyclub írta:
Coyote írta: Szerintetek, tapasztalat alapján mi lehet a gond?

1. nyikorgás a bal hátsó futómű felől rugózáskor, főleg 4 személlyel terhelve. Ez lehet valamelyik szilent esetleg? 2 évesek a lengéscsillapítók, rugó nincs eltörve, nem nagyon tudok másra tippelni.

2. Pár hete alapjáraton remeg a bódé. 2 éve cseréltem kettőstömegű lendkereket, a kuplungon nem érzek remegést, talán ez valami más lesz most - esetleg motortartó bak szét szokott ezekben menni?

Várom az ötleteket, tapasztalataitokat!
Kösuzi


Én a remegéshez tudok hozzászolni. Nekem 1 évvel idősebb és automata, tehát kettőstömegűm nincs, de mikor megvettem nagyon rázott alapjáraton. Motor és váltótartó lett cserélve nyáron. Sokkal jobb lett, de nem szünt meg, sőt elkezdett erősödni. Elvileg az ékszíjtárcsám csinálja, amit el is hiszek mert már eléggé rosz hangja is van. Szóval nálad is szerintem ezek lehetnek. Illetve még szokták a porlasztókra is fogni...


Én meg az ékszíjtárcsához tudok szólni: Nekem nyáron kezdett olyan hangja lenni a motornak alapjáraton, mintha a ventilátor lapát érne hozzá a keretéhez, viszont a fordulaton emelve ez megszűnt. Kiderült, hogy az ékszíjtárcsa kezdett el oválisan járni és az rángatta a bordás szíjat a tárcsa és a generátor között. Ennek volt ilyen hangja.
A cseréjével a remegés is alábbhagyott. Már amennyire erről beszélhetünk a 20d-nél.
Tesztje 1szerű: csavarhúzót oda tartva a tárcsához látni, hogy köríven jár e vagy oválisan.


Ékszíjtárcsát is tavaly cseréltettem, de azért ránézek. Mondjuk annak is inkább hangja volt, nem rázta a kocsit. De ez a remegés nagyon zavar, egyre durvább, már a tükörben is látom a remegést, ahogy belenézek, lámpánál állva.


Nekem is 1 éves volt, csak sajnos amikor cserélni kellett nem volt zsé a cortecora így belekerült a legolcsóbb. Olcsó húsnak meg híg a leve: 1 évet bírt. Még jó, hogy nem okozott nagyobb bajt.
Mondjuk ha ennyire remeg a motor- váltótartó bakok után a a porlasztókat nézném meg

SP_323i Elküldve: 2014-11-25 16:32 Mi lehet a baj?

leroyclub írta:
Coyote írta: Szerintetek, tapasztalat alapján mi lehet a gond?

1. nyikorgás a bal hátsó futómű felől rugózáskor, főleg 4 személlyel terhelve. Ez lehet valamelyik szilent esetleg? 2 évesek a lengéscsillapítók, rugó nincs eltörve, nem nagyon tudok másra tippelni.

2. Pár hete alapjáraton remeg a bódé. 2 éve cseréltem kettőstömegű lendkereket, a kuplungon nem érzek remegést, talán ez valami más lesz most - esetleg motortartó bak szét szokott ezekben menni?

Várom az ötleteket, tapasztalataitokat!
Kösuzi


Én a remegéshez tudok hozzászolni. Nekem 1 évvel idősebb és automata, tehát kettőstömegűm nincs, de mikor megvettem nagyon rázott alapjáraton. Motor és váltótartó lett cserélve nyáron. Sokkal jobb lett, de nem szünt meg, sőt elkezdett erősödni. Elvileg az ékszíjtárcsám csinálja, amit el is hiszek mert már eléggé rosz hangja is van. Szóval nálad is szerintem ezek lehetnek. Illetve még szokták a porlasztókra is fogni...


Én meg az ékszíjtárcsához tudok szólni: Nekem nyáron kezdett olyan hangja lenni a motornak alapjáraton, mintha a ventilátor lapát érne hozzá a keretéhez, viszont a fordulaton emelve ez megszűnt. Kiderült, hogy az ékszíjtárcsa kezdett el oválisan járni és az rángatta a bordás szíjat a tárcsa és a generátor között. Ennek volt ilyen hangja.
A cseréjével a remegés is alábbhagyott. Már amennyire erről beszélhetünk a 20d-nél.
Tesztje 1szerű: csavarhúzót oda tartva a tárcsához látni, hogy köríven jár e vagy oválisan.

SP_323i Elküldve: 2014-11-14 14:02 Motor-váltó

cabyka írta:
csbalu írta:
szotakdavid írta:
cabyka írta: Sziasztok.
Vegig neztem vagy 20 oldalt nem talaltam meg amit keresek.
Kerdesem az lenne hogy e46 facelift 2003 5 fokozatu manualis valtot lehet cserelni 6 fokozatura 2004 es manualis valtora(mindketto 320d 110kw)?


Igen lehet.


Kell hozzá másik differenciálmű is! Más az áttétele!


Hello.
Mi tortenik ha marad a regi difi? Valaki probalta mar?



2.47 helyett 2.56 a 6gangos diffijének az áttétele. Ha marad a 2.47 kicsit lomhább lesz a vas, mint a hozzá való diffivel, de nem hiszem, hogy észrevehető lenne a különbség....