SP_323i fórum hozzászólásai

SP_323i Elküldve: 2014-04-07 11:58 Kerékpárszállítás - hogyan?

Nekem ez a megoldás most a legszimpatikusabb:

http://www.herbalyauto.hu/term...rogra.html

Tetőn thule megoldásból kb 100eFt lenne két cangára a szállítási lehetőség.
Vonóhorgom meg van...
Igaz ennél a tartónál a rendszámtábla láthatóság egy jó nagy kérdőjel.

SP_323i Elküldve: 2014-04-07 11:41 Akkumulátor

YELLOW írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Beírom ide hátha vkinek van jó meglátása:

2 hete szopat a kocsi. Csüt estéről reggelre csontra lemerült az aksi
Persze mikor ha nem 7vége előtt ...
7végén töltöttem. 16 órába került mire feltöltött teljesen. Hétfő reggel berak. Minden tökéletesen működik. Szerelőhöz el.
Ténymegállapítás: minden rendben van. OK a töltés, nincs semmi fogyasztó ami leszívná. Gazdi megnyugszik, hogy ő volt a balfasz és tuti vmit úgy hagyott azért merült le az aksi.
Eltelik egy hét, majd péntek este lerakott autóját vasárnap reggel be szeretné indítani, de az megint le van merülve.
OK aksi ki töltés, megint 16 órán át.
Most itt tartok.

Aksi: exide premium 100ah 900a 2012 novemberi.
Rövideket megyek városban az igaz, de eddig ez nem okozott gondot...
Ha az akusarut leveszem járó motor mellett, akkor simán jár tovább a vas.
Kimérni még nekem nem volt alkalmam a töltő áramot, meg a feszültséget, de ma meló után megoldom.

Esetleg vkinek van 5lete merre kezdjek keresgélni?


az önindító sokat vesz fel, és kevés neki a sok rövid táv. vagy épp a generátor nem tölt eleget. alapjáraton, ha rámérsz az akksira kellene lenni rajta vagy 13,4V-nak. illetve mikor így áll az autó, akkor indítás előtt is jó lenne mérni, meg van e a legalább 12,4V vagy épp mit mutat. indítózás közben egy lakatfogó lenne a jó, ami képes olyan funkcióra, hogy rögzíti a csúcs áram felvételt, és vissza tudod nézni.
a másik, hogy én nem értem sokan miért vannak oda az Exide-ért... én nem egyről hallottam már, ami kifingott 2 éven belül.
visszább leírtam már, hogy nekem a MonBat 5 éves lesz nem sokára, és és tényleg rövideket megyek, meg marha sokat indítgatok, és még eddig semmi baja nem volt. a mostani télen tettem fel 1x töltőre, pedig jelzés szerint Zöld volt, csak nagyon sokat indítgattam, meg hideg volt, aztán kicsit töltsön rá.


A tippeket köszi!!!

A rövid menettel értetlenkedek, mert eddig 6 éven keresztül nem volt baja az autónak ilyen használat mellett. Szóval ez nem lehet a magyarázata. Ráadásul nekem van állóhelyzeti is amit télen szoktam ám használni reggelente.
Exide? Én nem igazán vagyok márkafan, csak gondoltam pénzért minőséget kap az ember, de hogyha az a szar, akkor zokszó nélkül visszaviszem nekik és lebaszom az asztalra
főleg úgy, hogy a kocsi gyári aksija 9 évet bírt ...

még 1 dologra tudok gondolni:
néha észrevettem, hogy az utastér ventilátor még akkor is fúj levegőt, mikor már rég le van állítva az autó és ki van véve a kulcs. Gondolom ez nem a helyes elvárható működés


éppen ezért mondom, hogy az akksi lehet a ludas.
de mivel beindul a ventid, így sünit kell majd cserélned. a vezérlőben a kisventi az szokott menni leállítás után vagy 15 percig, de az alig vesz fel valamit. ha a nagy rostélyon nyomó venti megy, akkor meg a süni csere.


A nagyon. Akkor süni csere lesz!
Köszi!
Aksit meg du ki fogom cserélni, mert hál'Istennek van apáméknál egy tartalék. Hamar kiderül majd, hogy az e a ludas

update:
na holnap sünicsere
remélem megoldódik

ja és szerelő is húzta a száját az exide-ra :/


SP_323i Elküldve: 2014-04-07 11:35 Akkumulátor

YELLOW írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Beírom ide hátha vkinek van jó meglátása:

2 hete szopat a kocsi. Csüt estéről reggelre csontra lemerült az aksi
Persze mikor ha nem 7vége előtt ...
7végén töltöttem. 16 órába került mire feltöltött teljesen. Hétfő reggel berak. Minden tökéletesen működik. Szerelőhöz el.
Ténymegállapítás: minden rendben van. OK a töltés, nincs semmi fogyasztó ami leszívná. Gazdi megnyugszik, hogy ő volt a balfasz és tuti vmit úgy hagyott azért merült le az aksi.
Eltelik egy hét, majd péntek este lerakott autóját vasárnap reggel be szeretné indítani, de az megint le van merülve.
OK aksi ki töltés, megint 16 órán át.
Most itt tartok.

Aksi: exide premium 100ah 900a 2012 novemberi.
Rövideket megyek városban az igaz, de eddig ez nem okozott gondot...
Ha az akusarut leveszem járó motor mellett, akkor simán jár tovább a vas.
Kimérni még nekem nem volt alkalmam a töltő áramot, meg a feszültséget, de ma meló után megoldom.

Esetleg vkinek van 5lete merre kezdjek keresgélni?


az önindító sokat vesz fel, és kevés neki a sok rövid táv. vagy épp a generátor nem tölt eleget. alapjáraton, ha rámérsz az akksira kellene lenni rajta vagy 13,4V-nak. illetve mikor így áll az autó, akkor indítás előtt is jó lenne mérni, meg van e a legalább 12,4V vagy épp mit mutat. indítózás közben egy lakatfogó lenne a jó, ami képes olyan funkcióra, hogy rögzíti a csúcs áram felvételt, és vissza tudod nézni.
a másik, hogy én nem értem sokan miért vannak oda az Exide-ért... én nem egyről hallottam már, ami kifingott 2 éven belül.
visszább leírtam már, hogy nekem a MonBat 5 éves lesz nem sokára, és és tényleg rövideket megyek, meg marha sokat indítgatok, és még eddig semmi baja nem volt. a mostani télen tettem fel 1x töltőre, pedig jelzés szerint Zöld volt, csak nagyon sokat indítgattam, meg hideg volt, aztán kicsit töltsön rá.


A tippeket köszi!!!

A rövid menettel értetlenkedek, mert eddig 6 éven keresztül nem volt baja az autónak ilyen használat mellett. Szóval ez nem lehet a magyarázata. Ráadásul nekem van állóhelyzeti is amit télen szoktam ám használni reggelente.
Exide? Én nem igazán vagyok márkafan, csak gondoltam pénzért minőséget kap az ember, de hogyha az a szar, akkor zokszó nélkül visszaviszem nekik és lebaszom az asztalra
főleg úgy, hogy a kocsi gyári aksija 9 évet bírt ...

még 1 dologra tudok gondolni:
néha észrevettem, hogy az utastér ventilátor még akkor is fúj levegőt, mikor már rég le van állítva az autó és ki van véve a kulcs. Gondolom ez nem a helyes elvárható működés

SP_323i Elküldve: 2014-04-07 11:16 Akkumulátor

Sziasztok!

Beírom ide hátha vkinek van jó meglátása:

2 hete szopat a kocsi. Csüt estéről reggelre csontra lemerült az aksi
Persze mikor ha nem 7vége előtt ...
7végén töltöttem. 16 órába került mire feltöltött teljesen. Hétfő reggel berak. Minden tökéletesen működik. Szerelőhöz el.
Ténymegállapítás: minden rendben van. OK a töltés, nincs semmi fogyasztó ami leszívná. Gazdi megnyugszik, hogy ő volt a balfasz és tuti vmit úgy hagyott azért merült le az aksi.
Eltelik egy hét, majd péntek este lerakott autóját vasárnap reggel be szeretné indítani, de az megint le van merülve.
OK aksi ki töltés, megint 16 órán át.
Most itt tartok.

Aksi: exide premium 100ah 900a 2012 novemberi.
Rövideket megyek városban az igaz, de eddig ez nem okozott gondot...
Ha az akusarut leveszem járó motor mellett, akkor simán jár tovább a vas.
Kimérni még nekem nem volt alkalmam a töltő áramot, meg a feszültséget, de ma meló után megoldom.

Esetleg vkinek van 5lete merre kezdjek keresgélni?

SP_323i Elküldve: 2014-03-18 14:35 Futómû és hibái

laleeboy írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Megtörtént a nyáriguma csere.
Eredmény: olajtól tocsog a jobb első telóm teteje + porvédő guma belseje...
Érdekes a dologban az, hogy vezetés közben semmit nem vettem észre ebből.
Gondolom gáz-olajos a teló és a gázos része még dolgozik vmennyit így is.
Vélemény?


Ha olajos akkor gáz már nincs benne

A gáz az olaj "tetején" van hogy nyomás alatt tartsa ,ezért kevésbé melegszik fel intenzív használat esetén.



Köszi!

Eddig úgy tudtam a gáz alul van.
Szóval ne nagyon halogassam a cserét, mert ezek szerint csak a rúgó dolgozik jobb elöl

SP_323i Elküldve: 2014-03-18 13:32 Futómû és hibái

Sziasztok!

Megtörtént a nyáriguma csere.
Eredmény: olajtól tocsog a jobb első telóm teteje + porvédő guma belseje...
Érdekes a dologban az, hogy vezetés közben semmit nem vettem észre ebből.
Gondolom gáz-olajos a teló és a gázos része még dolgozik vmennyit így is.
Vélemény?

SP_323i Elküldve: 2014-02-06 10:56 Turbo

Fejembe vettem, hogy lecserélem az összes vákumcsövet új szilikonosra. Viszont azt találtam a neten, hogy a gyári vékony csövek 3.5 mm-esek. Szilikonosból viszont 3 ill 4 milis van.
A 3 milissel érdemes próbálkozni? Vkinek van ezzel kapcsolatban tapasztalata?

SP_323i Elküldve: 2014-02-04 12:48 Turbo

Striker írta: A GT22vnt változó geós azzal nem lesz nagy a turbójuk

AteszE46 írta:
compact írta:
AteszE46 írta: Sziasztok!

Tudja valaki, hogy 320d 136Le motorra fel lehet-e rakni egy az egyben a 330d 2260-as turbóját?
A talp ugyan az, de vajon a kipufogó leömlő, és az olajcsövek ugyan azok-e? Szerintem a kipufogó vastagabb lesz.
Csinált már valaki ilyet?


Biztosan megoldható, az érdekesebb kérdés inkább az, hogy az adagoló és a csúcsok tudnak-e annyi és úgy anyagot adni, hogy az jó legyen. Szabályzáson is el lehet időzni nem keveset.
Közel sem annyiról szól a projekt sajna, hogy turbó felfarag, program és annyi.





Az adagoló befecskendezési mennyiségét is programozni lehet, bizonyos határokon belül.
A csúcsokkal nem vagyok tisztában ennél a típusnál, de az biztos, hogy a nyitási értéket lehet állítani. off típusoknál a nyitási nyomás 195-200bár csúcstól függően.
Amitől tartok, hogy a nagyobb turbót nehezebben fogja felpörgetni a kipufogógáz. Mert ugye 6 hengerből több gáz távozik, mint 4 ből.
Tehát csak fent fog menni az autó.
Hallottam, hogy a 136LE főtengelye törős. Igaz ez? Ez még nagyon aggaszt




Jaja! 22-es csak hybridként

SP_323i Elküldve: 2014-02-03 10:27 Fék nyereg csere nagyobbra, kérnék infót

csatis1 írta:
SP_323i írta:
csatis1 írta:
SP_323i írta:
csatis1 írta:
SP_323i írta: Gondoltam feldobom azért mégis csak ezt a témát, mert van megoldás a 320->330 fék update-nak

Ügye az első fék nem probléma csak a hátsó a kézifék miatt, de ITT van egy megoldás


Én úgy oldottam meg a 18d-mre felrakott 30i hátsó tárcsánál a kéziféket, hogy leszedtük lánggal az eredeti betétekről a ferrodot, hajlítottunk és hegesztettünk rá 8mm (2x4mm) vastag lemezt és arra lett felrakva 6mm-es ferrodo ha jól emlékszem még a méretekre.
Nem kell mással bíbelődni, elég a betéteket rendbe rakni.



Igen ez a kézenfekvő megoldás, hisz így rendesen adott a körív, a linkes vágás hegesztéses dolognál ha nem vagy pontos, akkor elmegy a körív és soha nem lesz normális a kézifék. Amúgy 160-185 mm a kézifék méret.
A féknyereg csont nélkül ráment a kisebb lengőkarra?


Simán felment előre is hátra is a nyereg. nem volt gond. Csak a kézifékkel kellett várni egy kicsit mire elkészült. Ki kellett találni hogy mi lenne a legegyszerűbb megoldás rá...
A 6 és 4 dugattyús nyergekkel leszek gondban, arra még találnom kell egy normális helyet ahol a konzolokat profin megcsinálják. És lehetőleg nem arany+platina árban.
Ha van ötlet/ismertek ilyen műhelyet vagy céget, ne tartsátok magatokban!


Rémlik valami
A poweren követem az eseményeket
EZ nem játszós megoldás? Mondjuk 996-os nyereghez van nem ahhoz a szörnyeteghez, amit szereztél



Láttam már ezt is, de nem lesz jó sajna. Azok a nyergek sokkal kisebbek, plusz nekem echt M3 csonkállványhoz kell, mivel az M3 alól lesz minden átpakolva a touring alá.
De azért köszi...
Olyan hely kellene, ahol egyedileg gyártanák le a konzolokat.


Én köszi a hasznos infot!

SP_323i Elküldve: 2014-02-03 10:02 Fék nyereg csere nagyobbra, kérnék infót

csatis1 írta:
SP_323i írta:
csatis1 írta:
SP_323i írta: Gondoltam feldobom azért mégis csak ezt a témát, mert van megoldás a 320->330 fék update-nak

Ügye az első fék nem probléma csak a hátsó a kézifék miatt, de ITT van egy megoldás


Én úgy oldottam meg a 18d-mre felrakott 30i hátsó tárcsánál a kéziféket, hogy leszedtük lánggal az eredeti betétekről a ferrodot, hajlítottunk és hegesztettünk rá 8mm (2x4mm) vastag lemezt és arra lett felrakva 6mm-es ferrodo ha jól emlékszem még a méretekre.
Nem kell mással bíbelődni, elég a betéteket rendbe rakni.



Igen ez a kézenfekvő megoldás, hisz így rendesen adott a körív, a linkes vágás hegesztéses dolognál ha nem vagy pontos, akkor elmegy a körív és soha nem lesz normális a kézifék. Amúgy 160-185 mm a kézifék méret.
A féknyereg csont nélkül ráment a kisebb lengőkarra?


Simán felment előre is hátra is a nyereg. nem volt gond. Csak a kézifékkel kellett várni egy kicsit mire elkészült. Ki kellett találni hogy mi lenne a legegyszerűbb megoldás rá...
A 6 és 4 dugattyús nyergekkel leszek gondban, arra még találnom kell egy normális helyet ahol a konzolokat profin megcsinálják. És lehetőleg nem arany+platina árban.
Ha van ötlet/ismertek ilyen műhelyet vagy céget, ne tartsátok magatokban!


Rémlik valami
A poweren követem az eseményeket
EZ nem játszós megoldás? Mondjuk 996-os nyereghez van nem ahhoz a szörnyeteghez, amit szereztél

SP_323i Elküldve: 2014-02-03 09:31 Fék nyereg csere nagyobbra, kérnék infót

csatis1 írta:
SP_323i írta: Gondoltam feldobom azért mégis csak ezt a témát, mert van megoldás a 320->330 fék update-nak

Ügye az első fék nem probléma csak a hátsó a kézifék miatt, de ITT van egy megoldás


Én úgy oldottam meg a 18d-mre felrakott 30i hátsó tárcsánál a kéziféket, hogy leszedtük lánggal az eredeti betétekről a ferrodot, hajlítottunk és hegesztettünk rá 8mm (2x4mm) vastag lemezt és arra lett felrakva 6mm-es ferrodo ha jól emlékszem még a méretekre.
Nem kell mással bíbelődni, elég a betéteket rendbe rakni.



Igen ez a kézenfekvő megoldás, hisz így rendesen adott a körív, a linkes vágás hegesztéses dolognál ha nem vagy pontos, akkor elmegy a körív és soha nem lesz normális a kézifék. Amúgy 160-185 mm a kézifék méret.
A féknyereg csont nélkül ráment a kisebb lengőkarra?

SP_323i Elküldve: 2014-02-03 08:37 Fék nyereg csere nagyobbra, kérnék infót

Gondoltam feldobom azért mégis csak ezt a témát, mert van megoldás a 320->330 fék update-nak

Ügye az első fék nem probléma csak a hátsó a kézifék miatt, de ITT van egy megoldás

SP_323i Elküldve: 2014-01-31 14:56 Vicces :)

SP_323i Elküldve: 2014-01-29 15:41 Termosztát

Maistro2 írta:
SP_323i írta:
Maistro2 írta: Most vett gyari egr termő bal 88 fok nekem


kézi vagy ótómata?



Automata


Mennyi km alatt éri el neked a 88-at? És milyen fordulatszámban használod a mocit?
Mostanában én is figyelem és annyi a tapasztalat, hogy ha nincs rendszeres elforgatás 2000-ig, akkor megtorpan a vízhőfok. Ma reggel olyan 9 km nagykörúton melóba jövet 82 fok volt a vízhőfok vége és indulás előtt ment az állóhelyzeti, ami 50 fokra melegítette a vizet.
EGR és nagy termosztát cserélve...
Mondjuk lehet, hogy túl finomkodva járok a vassal és azért nem melexik rendesen

SP_323i Elküldve: 2014-01-29 14:21 Termosztát

Maistro2 írta: Most vett gyari egr termő bal 88 fok nekem


kézi vagy ótómata?