SP_323i fórum hozzászólásai

SP_323i Elküldve: 2014-01-10 10:37 320d Motor

Urak!

Hátha vkinek több a 3d-s tapasztalat ez ügyben:

Az én vasam automata így olyan légterelő van a hűtőn, amiben benne forog a hűtőventilátor.
Ilyen nagy budi:
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=05

Az A/C hűtőventilátora pedig a vízhűtő elé van szerelve.

Na most ha jól tudom van olyan zsanéros hűtőburkolat, amelyben az A/C ventilátora a vízhűtő mögé van rakva. Ha jól sejtem, akkor ennél a felállásnál a rendes ventilátor szabadon forog a motortérben és nincs leburkolva olyan budival mint nálam.

Kérdés, hogy van e értelme automatára ilyen zsanéros hűtőtestet szerezni. Ezt ügye kézi váltóshoz szerelték gyárilag. Viszont nekem tetszik az 5let, hogy amíg nem kell a hűtés a mocinak addig itt ne is nagyon kapjon. Ja és nem utolsó sorban felszabadulna egy kis hely a vízhűtő előtt

Itt a zsanéros:
http://cdn03.trixum.de/upload2...bb7959.jpg

SP_323i Elküldve: 2014-01-10 10:13 Szívócsonk-pillangószelep

laszlo0918 írta:

emiatt aggódom én is
eleve a ki-be rakása is idő, és még áztatni, meg maceráskodni vele ...
Mondjuk arra is gondoltam, hogy a felfogatási pontokhoz csinálok egy vaslapot és felcsavarozom rá, hogy lezárja a hengerfej felöli járatokat aztán meg bele az oldószer csapágygolyókkal az EGR oldaláról, csak hogy legen mechanikai tisztítás is odabent, ne csak vegyszeres
de lehet, hogy egyszerűbb venni egy cseredarabot és évente átrakni a kitisztított szívórészt


Hát én leállítottam pár napra az ünnepek közt és úgy csinálgattam nem érdemes kapkodni.Ha tudsz gőzborotvát szerezni nem lesz gond nekem azzal volt a gond hogy azt nehezen tudtam szerezni

[/quote]

Na nekem van rá egy napom, mert csak a szüleimnél tudom szerelni a vasat az meg 30km-re van az ágyikómtól!
Több napos leállás csak akkor opció ha nagyon nagy gáz van ...

SP_323i Elküldve: 2014-01-10 08:35 320d Motor

ateszka86 írta: Sziasztok. vmikor írtam h vmi láncos szerű hangot hallok az indítás első 15 másodpercében kb. csak hidegen reggel. felvettem ezt a hangot csak nem tudom h töltsem fel ide. esetleg ha vki adna egy mail címet neki elküldeném és ha tduna ebben segíteni


Youtube és a link bemásolása ide nem opció?

SP_323i Elküldve: 2014-01-10 08:32 Szívócsonk-pillangószelep

YELLOW írta:
laszlo0918 írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta:
OK!
Az üvegtisztító kefe nekem is a fejemben van
Én EGR tisztítóra gondoltam meg gőzborotvára.
A brigéciolban csalódram legutóbb. Régebben jobb volt az a cucc...



brigécből van két féle legalább, egy vizes alapú, meg benzines alapú asszem. jó a vizes is, csak inkább áztatni célszerű. sokáig.


Nekem benzines alapú volt áztattam is szerintem eleget utána forró vizes borotva de bizony a a hajlatokban maradt rendesen a szutyokból.


ahogy téma volt régen, elsőre senkinek sem jött ki maradéktalanul.


emiatt aggódom én is
eleve a ki-be rakása is idő, és még áztatni, meg maceráskodni vele ...
Mondjuk arra is gondoltam, hogy a felfogatási pontokhoz csinálok egy vaslapot és felcsavarozom rá, hogy lezárja a hengerfej felöli járatokat aztán meg bele az oldószer csapágygolyókkal az EGR oldaláról, csak hogy legen mechanikai tisztítás is odabent, ne csak vegyszeres
de lehet, hogy egyszerűbb venni egy cseredarabot és évente átrakni a kitisztított szívórészt

SP_323i Elküldve: 2014-01-09 22:15 Szívócsonk-pillangószelep

laszlo0918 írta:

Én is most csináltam meg nemrég én hatszög fejes csavart használtam 5x20 as volt de levágtam úgy hogy épp olyan hosszú legyen mint ami kell plusz menet rögzítő.és még teljesen át tisztítottam a levegő rendszert. szerintem picit jobban húz a paripa.



Hali!
Milyen szerrel pucoltad ki a szívó rendszert?[/quote]

A szívó rendszerrel szívtam eleget viccet félre brigéciol plusz gőzborotva üvegmosó kefeaz ic-t tiszta benzinnel mostam át minimum 2 liter.A legrosszabb a szívósor nehéz kipucolni rendesen de ha türelmes vagy akkor menni fog.ja és ne felejtsd el kiszedni belőle a jeladót.
[/quote]

OK!
Az üvegtisztító kefe nekem is a fejemben van
Én EGR tisztítóra gondoltam meg gőzborotvára.
A brigéciolban csalódram legutóbb. Régebben jobb volt az a cucc...

SP_323i Elküldve: 2014-01-09 21:22 Szívócsonk-pillangószelep

laszlo0918 írta:
szotakdavid írta:
PallaszE60530DA írta: Sziasztok!

Már több ember írta, hogy a 6x12 csavarral dugózta volna a pillangószelepet.
Nem akarom addig szétszedni, amíg minden kéznél nincs, ezért 2 kérdésem van:

1. jó a sima csavar is vagy valami féle acélcsavar legyen?

2. Sima vagy kúpos legyen a csavar nyaka?

előre is köszönöm a segítséget!


5X 15-s inbuszcsavar kell,5-s menetvágóval menetet vágsz,menetrögzítő a csavarra és mehet össze.


Én is most csináltam meg nemrég én hatszög fejes csavart használtam 5x20 as volt de levágtam úgy hogy épp olyan hosszú legyen mint ami kell plusz menet rögzítő.és még teljesen át tisztítottam a levegő rendszert. szerintem picit jobban húz a paripa.



Hali!
Milyen szerrel pucoltad ki a szívó rendszert?

SP_323i Elküldve: 2014-01-08 15:00 Társalgó

Zoli90 írta:
SP_323i írta:
Zoli90 írta:
SP_323i írta:
Zoli90 írta: Nem tudjátok Kasza mester bontójának a címét véletlenül?


SZfehérvár Dráva utca 80 vagy 82
gugli térképen felismerhető



dejóó köszi!!


Nincs mit!

Ha mész megnézhetnél nekem egy 65-ös kipufrendszert




én nem értek hozzá, de ha elmondod mit nézzek szívesen megnézem bár csak a jövő héten megyek már ki szerintem mert körbefurikáztam az egész szárazrétet, csak a drávát hagytam ki érdekes, ez egy magánház. bármikor lehet menni, vagy telefonálni kéne előtte azért? vagy hogy megy ez?


Addig lehet, hogy én is el tudom intézni (csak egy kis kipuf tuningon agyalok, ahhoz lenne érdekes a 65-ös csövecske ), pöstről meg vaktában nem szívesen gurulok el oda...
Ja magánház. Szerintem érdemes Imire csörögni, hogy van e amit keresel, meg hogy akkor ott van e, amikor menni szeretnél

SP_323i Elküldve: 2014-01-08 14:45 Társalgó

Zoli90 írta:
SP_323i írta:
Zoli90 írta: Nem tudjátok Kasza mester bontójának a címét véletlenül?


SZfehérvár Dráva utca 80 vagy 82
gugli térképen felismerhető



dejóó köszi!!


Nincs mit!

Ha mész megnézhetnél nekem egy 65-ös kipufrendszert


SP_323i Elküldve: 2014-01-08 14:41 Társalgó

Zoli90 írta: Nem tudjátok Kasza mester bontójának a címét véletlenül?


SZfehérvár Dráva utca 80 vagy 82
gugli térképen felismerhető

SP_323i Elküldve: 2014-01-05 12:12 Üzemanyag fogyasztás

Neo954 írta:
SP_323i írta:
Tano írta:
SP_323i írta: Egy kérdés:
tudja vki, hogy a légszűrő ház alján lévő "csatorna" (amiből egy gumicső megy a fent említett műanyag szívócsőbe a légmennyiség mérő és a turbo közti szakaszon) mire szolgál? És hogy egészséges e az, hogy onnan olaj folyt ki amikor a csövet leszedtem?


Az a kartergáz visszavezető cső, ez jön a karterszűrőtől, és normális hogy van benne némi olaj mivel a karterszűrő nem tud minden olajat kiszűrni/lecsapatni.


De így a turbo is kap olajat. Legalábbis nekem állt egy kis olaj a kompresszor lapátok előtt. Vagy ez is természetes akkor?



Szia!
A turbó mindig olajos, csak mikor új akkor kevésbé, ez amiatt van, hogy a csapágyhoz nem lehet gumi szimmeringet tenni, mert elolvadna a hőtől, meg a fordulatszámtól.
Amíg nincs >1 literes olajfogyasztásod 10ezrenként, addig nincs okod az aggodalomra!
Üdv.:Neo


OKs!
Na akkor most termosztát teszt. Jövő héten szívó cső takarítást fogok rendezni, mert iszonyat ami odabent van

SP_323i Elküldve: 2014-01-05 12:02 Üzemanyag fogyasztás

Tano írta:
SP_323i írta: Egy kérdés:
tudja vki, hogy a légszűrő ház alján lévő "csatorna" (amiből egy gumicső megy a fent említett műanyag szívócsőbe a légmennyiség mérő és a turbo közti szakaszon) mire szolgál? És hogy egészséges e az, hogy onnan olaj folyt ki amikor a csövet leszedtem?


Az a kartergáz visszavezető cső, ez jön a karterszűrőtől, és normális hogy van benne némi olaj mivel a karterszűrő nem tud minden olajat kiszűrni/lecsapatni.


De így a turbo is kap olajat. Legalábbis nekem állt egy kis olaj a kompresszor lapátok előtt. Vagy ez is természetes akkor?

SP_323i Elküldve: 2014-01-05 11:53 Üzemanyag fogyasztás

A termosztát csere megvolt tegnap
Ha már kicsit szét kellett kapni az elejért, lett EGR tisztítás, meg kis takarítás:


Annyi tűnt még fel, hogy a turbo előtti cső (ami a légmennyiség mérőtől fordul le) szerintem nem volt megfelelően a helyére téve a turbonál, vmi tömítő pasztával próbálták meg ott tömíteni a dolgot
Azt szépen letakarítottam, meg megcsináltam rendesen, hogy zárjon a gumi tömítés.

Az a tapasztalat, hogy a pucolás és ennek a csőnek a helyretétele miatt megváltozott a motor hangja. Sokkal csendesebb lett és mintha nem erölködne annyira. Erről független vélemény is van, mivel a Párom 10 km után megjegyezte, hogy mennyire máshogy megy most a vas.
Most vagy az EGR tisztítás volt ennyire jó hatással, vagy falsot szívott a turbo a szarul feltett cső miatt... vagy mindkettő

Egy kérdés:
tudja vki, hogy a légszűrő ház alján lévő "csatorna" (amiből egy gumicső megy a fent említett műanyag szívócsőbe a légmennyiség mérő és a turbo közti szakaszon) mire szolgál? És hogy egészséges e az, hogy onnan olaj folyt ki amikor a csövet leszedtem?

SP_323i Elküldve: 2014-01-01 13:32 Üzemanyag fogyasztás

MattM325 írta:
SP_323i írta:
bmw320d4 írta:
BarG írta:
SP_323i írta:
BarG írta:
SP_323i írta: Na csináltam egy kis fogyi tesztet. Egy marék nyugtató és ez az eredmény:

110 tempomat pálya és 50 es városi menetel 6,6-os átlag jön ki
(320d automat)
az utolsó 20km már fővárosi ótókázásban volt
porlasztó csúcsok cserélve, tuningbox most nincs benne, a váltóban is volt olajcsere, ja meg még téli gumi is fent van
kicsit sokkalom úgyhogy agyalok még kicsit

kövi nagyobb menetelnél megnézem hogy 130 tempomattal+50es városival mi az eredmény


Az tényleg sok!
Pályán 110, igaz nincs tempomatom, de az nálam 6 alatti fogyi 3d-vel! Nálad valami nincs rendben.



"Nálad valami nincs rendben."
Azt tudom!
És a kocsival?



Hát igen, az önkritika megléte egy lépés a gyógyulás felé



Termosztátok rendben vannak? Az AGR nincs levakolva? Légtömegmérő rendben? Turbó rendben?



Termosztát most lesz cserélve, mert városban nehezen melexik. EGR termosztát utána ha a nagy nem elég
EGR gyári. Turbó rendben (tudtommal).
A légtömegmérő kérdéses, de ahhoz majd diagolni kell.
Mondjuk pályán függőben állt a vízhőfok jelző és nem is ingadozott, szal a termosztátot csak a városi nehezen melegedés miatt cserélem




Azt nézd majd meg, hogy mikor függőben van a vízhőfok mutató, olyankor a "titkos" menüben hány fokot ír. Nálam is ez volt anno, és olyan 64° foknál feljebb nem ment.


oks

SP_323i Elküldve: 2014-01-01 12:34 Üzemanyag fogyasztás

bmw320d4 írta:
BarG írta:
SP_323i írta:
BarG írta:
SP_323i írta: Na csináltam egy kis fogyi tesztet. Egy marék nyugtató és ez az eredmény:

110 tempomat pálya és 50 es városi menetel 6,6-os átlag jön ki
(320d automat)
az utolsó 20km már fővárosi ótókázásban volt
porlasztó csúcsok cserélve, tuningbox most nincs benne, a váltóban is volt olajcsere, ja meg még téli gumi is fent van
kicsit sokkalom úgyhogy agyalok még kicsit

kövi nagyobb menetelnél megnézem hogy 130 tempomattal+50es városival mi az eredmény


Az tényleg sok!
Pályán 110, igaz nincs tempomatom, de az nálam 6 alatti fogyi 3d-vel! Nálad valami nincs rendben.



"Nálad valami nincs rendben."
Azt tudom!
És a kocsival?



Hát igen, az önkritika megléte egy lépés a gyógyulás felé



Termosztátok rendben vannak? Az AGR nincs levakolva? Légtömegmérő rendben? Turbó rendben?



Termosztát most lesz cserélve, mert városban nehezen melexik. EGR termosztát utána ha a nagy nem elég
EGR gyári. Turbó rendben (tudtommal).
A légtömegmérő kérdéses, de ahhoz majd diagolni kell.
Mondjuk pályán függőben állt a vízhőfok jelző és nem is ingadozott, szal a termosztátot csak a városi nehezen melegedés miatt cserélem


SP_323i Elküldve: 2014-01-01 12:29 Üzemanyag fogyasztás

BarG írta:
SP_323i írta:
BarG írta:
SP_323i írta: Na csináltam egy kis fogyi tesztet. Egy marék nyugtató és ez az eredmény:

110 tempomat pálya és 50 es városi menetel 6,6-os átlag jön ki
(320d automat)
az utolsó 20km már fővárosi ótókázásban volt
porlasztó csúcsok cserélve, tuningbox most nincs benne, a váltóban is volt olajcsere, ja meg még téli gumi is fent van
kicsit sokkalom úgyhogy agyalok még kicsit

kövi nagyobb menetelnél megnézem hogy 130 tempomattal+50es városival mi az eredmény


Az tényleg sok!
Pályán 110, igaz nincs tempomatom, de az nálam 6 alatti fogyi 3d-vel! Nálad valami nincs rendben.



"Nálad valami nincs rendben."
Azt tudom!
És a kocsival?



Hát igen, az önkritika megléte egy lépés a gyógyulás felé



Ez még csak irónia volt doktor úr...