SP_323i fórum hozzászólásai

SP_323i Elküldve: 2013-12-31 13:59 Üzemanyag fogyasztás

BarG írta:
SP_323i írta: Na csináltam egy kis fogyi tesztet. Egy marék nyugtató és ez az eredmény:

110 tempomat pálya és 50 es városi menetel 6,6-os átlag jön ki
(320d automat)
az utolsó 20km már fővárosi ótókázásban volt
porlasztó csúcsok cserélve, tuningbox most nincs benne, a váltóban is volt olajcsere, ja meg még téli gumi is fent van
kicsit sokkalom úgyhogy agyalok még kicsit

kövi nagyobb menetelnél megnézem hogy 130 tempomattal+50es városival mi az eredmény


Az tényleg sok!
Pályán 110, igaz nincs tempomatom, de az nálam 6 alatti fogyi 3d-vel! Nálad valami nincs rendben.



"Nálad valami nincs rendben."
Azt tudom!
És a kocsival?

SP_323i Elküldve: 2013-12-30 09:09 Üzemanyag fogyasztás

Na csináltam egy kis fogyi tesztet. Egy marék nyugtató és ez az eredmény:

110 tempomat pálya és 50 es városi menetel 6,6-os átlag jön ki
(320d automat)
az utolsó 20km már fővárosi ótókázásban volt
porlasztó csúcsok cserélve, tuningbox most nincs benne, a váltóban is volt olajcsere, ja meg még téli gumi is fent van
kicsit sokkalom úgyhogy agyalok még kicsit

kövi nagyobb menetelnél megnézem hogy 130 tempomattal+50es városival mi az eredmény

SP_323i Elküldve: 2013-12-25 09:26 Társalgó

Boldog Karácsonyt minden Márkatársnak!

SP_323i Elküldve: 2013-12-20 08:34 elektromos ablakemelõ_

Bero írta:
SP_323i írta:
Zoli90 írta: Helló! Touringba lehet utólag hátra elektromos emelőt berakni? vajon mennyire lenne ez drága mulatság?


vki nagyon pörög

Ha mázlid van a nagy grundmodul van a vasban és csak tanítani kell. Ha nem, akkor grundmodul is venni kell.
+ ablakemelő szerkezetek
+ komplett utastér kábelezés, vagy egy jó villanyos, aki megoldja kábelköteg nélkül
+ hátsó ajtó kábel, hogya nincs gyári nagyzene vagy hátsó oldallékzsák, mert azokhoz olyan kábelt raktak be amibe benne van az ablak kébele,
+ váltó melletti konzol + a nagy villanyablak kopcsolók, ha ügyes vki akkor talán kivágható a mostani műanyagból is a kapcsolók helye, de szerintem nem 1szerű feladat ...
+ be kell tanítani az elektronikát
+ ki kell találni vmi takarót a hátsó oldalkárpítra, mert egy lyuk fog ott éktelenkedni, ahol a tekerő volt, esetleg még oldal kárpitot is szerezhetsz ...

szóval a vége simán lehet 100 körül



Igen,olyan 100 körül van. Plusz a becsípődés érzékelő az ablakkeretbe ugyebár.


Ja az kimaradt, mert asszony már csípőre tett kézzel állt felettem, hogy dobjam már el a billentyűt. Működött a bio-becsípődés érzékelőm

Amúgy meg b+, hogy akkor amikor újonnan lehetett venni ezeket a vasakat kb 60eFt volt a hátsó ablak felára. Most meg használt cumóból összepakolva 100 áll meg ...



SP_323i Elküldve: 2013-12-19 22:01 elektromos ablakemelõ_

Zoli90 írta: Helló! Touringba lehet utólag hátra elektromos emelőt berakni? vajon mennyire lenne ez drága mulatság?


vki nagyon pörög

Ha mázlid van a nagy grundmodul van a vasban és csak tanítani kell. Ha nem, akkor grundmodul is venni kell.
+ ablakemelő szerkezetek
+ komplett utastér kábelezés, vagy egy jó villanyos, aki megoldja kábelköteg nélkül
+ hátsó ajtó kábel, hogya nincs gyári nagyzene vagy hátsó oldallékzsák, mert azokhoz olyan kábelt raktak be amibe benne van az ablak kébele,
+ váltó melletti konzol + a nagy villanyablak kopcsolók, ha ügyes vki akkor talán kivágható a mostani műanyagból is a kapcsolók helye, de szerintem nem 1szerű feladat ...
+ be kell tanítani az elektronikát
+ ki kell találni vmi takarót a hátsó oldalkárpítra, mert egy lyuk fog ott éktelenkedni, ahol a tekerő volt, esetleg még oldal kárpitot is szerezhetsz ...

szóval a vége simán lehet 100 körül

SP_323i Elküldve: 2013-12-19 15:50 Mi lehet a baj?

Zoli90 írta:
SP_323i írta:
Zoli90 írta:
SP_323i írta:
Zoli90 írta:
YELLOW írta:
Zoli90 írta:
kb 6km kell neki, addigra üzemi hőfokon megy, aztán utána ha okosan megyek viszonylag jól fogyaszt de azalatt a 6-7 kmen a bc-s visszaszámlálón 30 km is lemegy ha ez számít valamit. mindegy, egy szó mint száz városban kb 9 litert benyel az tuti lehet tizet is, pályán kb 7-et országúton 6 ami már nemrossz szerintem


jah amit mutat arra nem kell feltétlen alapozni. ha mésze gy hosszút, majd korrigálja magát.


iiigen feltűnt, volt hogy győrig elmentem és 100km-el többet mutatott mint amikor elindultam. de aztán amikot beértem győrbe az a 100 km vissza is esett egy az egyben mire célba értem... érteném minek van ha nincs értelme? tisztára rá vagyok feszülve arra a számlálóra.. ezzel biztos csak én vagyok így.lekell szoknom róla..dehát, mindegy. szeretem a vasat. annyira , hogy az se érdekel ha huszat eszik meg.


Majd a valós tankolás után számolt lesz az igazi. Amit mutogat az az aktuális és az addig mért adatok alapján számolgatja, de nem igazán érdemes nézni
Nekem teletanknál 1000-1100 km-et szokott írni aztán az sehogy nem jön össze
Azt a számlálót igazából akkor szoktam nézni, amikor para van csont szárazt tank miatt és benyakutat keresek. Az enyém elég pontosan mér így tudom, hogy tényleg mennyi km- van hátra. De ez igazából az utolsó 70 km szokott lenni.



jaja, rátankolással méricskélek.. a legjobb féltankkal kb 450 km volt..az vegyes de túlnyomóan pálya és országútvolt. csak a városi fogyi aggaszt, de mondom, elég rövidet megyek ilyenkor, míg az asszonnyal odaérek reggel a melóba meg este hazahozom. azon kívül pest, győr meg átlagos városjárás(vásárlás, ügyintézés stbstbstb) fehérvár meg elég kicsi, hogy hideg maradjon a motor. mire hazafelé jövök általában felfelé megy a számláló. tempomat spórol szerintetek?


Hát kérem! Aki asszonyt tart a háznál ...


A leírtak szerint a termosztát jól működhet. Az állóhelyzeti meg nem érné meg, mert ennyi km alatt nem tudná a moci visszatölteni az aksiba amit a fűtés kivesz belőle
Tempomatot nem tudom, mert városban nem szoktam használni, meg pesten nem is lenne értelme max hajnali 2 és 4 között


pályán használom, meg országúton. ezenkívül pesten általában hajnal 5kor megyek és éjfél-1órakor jövök. porlasztócsúcs csere hogyér amúgy?


Azok 35-45től indulnak amennyiben felújított mellett döntesz cserében. Vagyis úgy hogy a tiéd meg marad a felújítónál cserébe.
Ezen addig viszont nincs értelme agyalni, amíg nincs bevizsgálva mind a 4. Ez nem azt takarja, hogy a korrekciós értékeket megnézik gépen, mert az csak a csúcsok egymáshoz viszonyított állapotáról ad némi képet. Valós bemérésnél kiveszik a csúcsokat és megnézik a porlasztási képet, nyomáspróbázzák stb. Sajnos ennek az üzemanyag rendszernek egy az achilles sarka.

SP_323i Elküldve: 2013-12-19 15:22 Mi lehet a baj?

Zoli90 írta:
SP_323i írta:
Zoli90 írta:
YELLOW írta:
Zoli90 írta:
kb 6km kell neki, addigra üzemi hőfokon megy, aztán utána ha okosan megyek viszonylag jól fogyaszt de azalatt a 6-7 kmen a bc-s visszaszámlálón 30 km is lemegy ha ez számít valamit. mindegy, egy szó mint száz városban kb 9 litert benyel az tuti lehet tizet is, pályán kb 7-et országúton 6 ami már nemrossz szerintem


jah amit mutat arra nem kell feltétlen alapozni. ha mésze gy hosszút, majd korrigálja magát.


iiigen feltűnt, volt hogy győrig elmentem és 100km-el többet mutatott mint amikor elindultam. de aztán amikot beértem győrbe az a 100 km vissza is esett egy az egyben mire célba értem... érteném minek van ha nincs értelme? tisztára rá vagyok feszülve arra a számlálóra.. ezzel biztos csak én vagyok így.lekell szoknom róla..dehát, mindegy. szeretem a vasat. annyira , hogy az se érdekel ha huszat eszik meg.


Majd a valós tankolás után számolt lesz az igazi. Amit mutogat az az aktuális és az addig mért adatok alapján számolgatja, de nem igazán érdemes nézni
Nekem teletanknál 1000-1100 km-et szokott írni aztán az sehogy nem jön össze
Azt a számlálót igazából akkor szoktam nézni, amikor para van csont szárazt tank miatt és benyakutat keresek. Az enyém elég pontosan mér így tudom, hogy tényleg mennyi km- van hátra. De ez igazából az utolsó 70 km szokott lenni.



jaja, rátankolással méricskélek.. a legjobb féltankkal kb 450 km volt..az vegyes de túlnyomóan pálya és országútvolt. csak a városi fogyi aggaszt, de mondom, elég rövidet megyek ilyenkor, míg az asszonnyal odaérek reggel a melóba meg este hazahozom. azon kívül pest, győr meg átlagos városjárás(vásárlás, ügyintézés stbstbstb) fehérvár meg elég kicsi, hogy hideg maradjon a motor. mire hazafelé jövök általában felfelé megy a számláló. tempomat spórol szerintetek?


Hát kérem! Aki asszonyt tart a háznál ...


A leírtak szerint a termosztát jól működhet. Az állóhelyzeti meg nem érné meg, mert ennyi km alatt nem tudná a moci visszatölteni az aksiba amit a fűtés kivesz belőle
Tempomatot nem tudom, mert városban nem szoktam használni, meg pesten nem is lenne értelme max hajnali 2 és 4 között

SP_323i Elküldve: 2013-12-19 15:17 Mi lehet a baj?

haka írta:
Zoli90 írta:
YELLOW írta:
Zoli90 írta:
kb 6km kell neki, addigra üzemi hőfokon megy, aztán utána ha okosan megyek viszonylag jól fogyaszt de azalatt a 6-7 kmen a bc-s visszaszámlálón 30 km is lemegy ha ez számít valamit. mindegy, egy szó mint száz városban kb 9 litert benyel az tuti lehet tizet is, pályán kb 7-et országúton 6 ami már nemrossz szerintem


jah amit mutat arra nem kell feltétlen alapozni. ha mésze gy hosszút, majd korrigálja magát.


iiigen feltűnt, volt hogy győrig elmentem és 100km-el többet mutatott mint amikor elindultam. de aztán amikot beértem győrbe az a 100 km vissza is esett egy az egyben mire célba értem... érteném minek van ha nincs értelme? tisztára rá vagyok feszülve arra a számlálóra.. ezzel biztos csak én vagyok így.lekell szoknom róla..dehát, mindegy. szeretem a vasat. annyira , hogy az se érdekel ha huszat eszik meg.


Ezeken a vasakon nem jó a fogyasztás mérő. Nekem is nehezemre esik elfogadni Fogok is egy korrekciót állíttatni majd, de sajna mindenki azt mondja, hogy azzal sem lesz jó, szokjuk meg hogy dísznek van.
Még esetleg villogni lehet vele, hogy egy hosszabb pálya után 4.9-et mutat


Halkan jegyzem meg, hogy a hibásan működő fogyasztás jelző, meg az irreálisan alacsony átlagfogyi állítólag a rosszul működő porlasztó csúcsokra utalnak. Magyaráztak nekem vmi visszafolyást, meg idefolyás és odafolyás, aminek az lett a vége, hogy tökre elfelejtettem magát a magyarázatot. Sajnos, de akkor logikusnak tűnt.
Lehet, hogy csak parasztvakítás és én játszottam a főszerepet, de lehet, hogy nem.
Hátha van itt, aki érdemben is hozzá tud szólni, addig csak a margóra teszem, amit írtam...

SP_323i Elküldve: 2013-12-19 15:10 Mi lehet a baj?

Zoli90 írta:
YELLOW írta:
Zoli90 írta:
kb 6km kell neki, addigra üzemi hőfokon megy, aztán utána ha okosan megyek viszonylag jól fogyaszt de azalatt a 6-7 kmen a bc-s visszaszámlálón 30 km is lemegy ha ez számít valamit. mindegy, egy szó mint száz városban kb 9 litert benyel az tuti lehet tizet is, pályán kb 7-et országúton 6 ami már nemrossz szerintem


jah amit mutat arra nem kell feltétlen alapozni. ha mésze gy hosszút, majd korrigálja magát.


iiigen feltűnt, volt hogy győrig elmentem és 100km-el többet mutatott mint amikor elindultam. de aztán amikot beértem győrbe az a 100 km vissza is esett egy az egyben mire célba értem... érteném minek van ha nincs értelme? tisztára rá vagyok feszülve arra a számlálóra.. ezzel biztos csak én vagyok így.lekell szoknom róla..dehát, mindegy. szeretem a vasat. annyira , hogy az se érdekel ha huszat eszik meg.


Majd a valós tankolás után számolt lesz az igazi. Amit mutogat az az aktuális és az addig mért adatok alapján számolgatja, de nem igazán érdemes nézni
Nekem teletanknál 1000-1100 km-et szokott írni aztán az sehogy nem jön össze
Azt a számlálót igazából akkor szoktam nézni, amikor para van csont szárazt tank miatt és benyakutat keresek. Az enyém elég pontosan mér így tudom, hogy tényleg mennyi km- van hátra. De ez igazából az utolsó 70 km szokott lenni.

SP_323i Elküldve: 2013-12-19 14:35 Mi lehet a baj?

Zoli90 írta:
Superpippo írta:
dbtibi írta:
Zoli90 írta:
dbtibi írta:
Zoli90 írta: Sziasztok! Teljesen új vagyok itt, remélem jó helyen kaparok a problémám ügyében! Szóval az van, hogy egy hónapja megvettem álmaim netovábbját! Ez mind szép és jó, de most meg tiszta ideg vagyok mert városban úgy eszi a naftát mintha lyukas lenne a tank... 8-9 litert megeszik városban, nagyon-NAGYON lájtos menetben is. Mi lehet a baj? Vagy ez ennyit eszik? Esetleg a hidegen járatás? olyan rövideket megyek szinte fel se tud melegedni néha, dehát az asszonyt el kell vinni a melóba... manuális 5fokozatú a váltóm, 150lovas 20d touring.. bár ez ha igaz látszik is oldalt.


"... olyan rövideket megyek szinte fel se tud melegedni néha ..."
Ennyivel szerintem meg is adtad a választ a saját kérdésedre

Az enyém (bár benzines) is 10liter körül eszik jelenleg a nyári 7,5-8 literhez képest, ha pedig csak városban nyomod akkor jóval jobban felugrik - ha még nem is melegedett be - a sok kigyorsítástól.

Ui.: szép a vas, tegyél fel még róla képeket Balesetmentest vele


köszi, nekem is tetszik, csak most kicsit kétségbe vagyok esve. persze, tudom jobb lesz. meg még hátra vannak a kötelező körök a szervízben. de akkor is soknak érzem ezt a fogyasztást. majd készülnek még képek, vannak tervek


Jönnek szerintem a dízel-es kollégák is, de szerintem nem sok a fogyasztás amit írsz


Sziasztok! Egyetértek Dbtibivel szerintem reális a fogyasztásod.Ha rövid távon használod és nem tud bemelegedni üzemihőfokra jóval többet esznek a vasak.


Köszönöm szépen a válaszodat!


Hali!
Az olyan rövid pontosan mennyi? Mert sz@r termosztáttal a 100km is olyan rövid (najó túloztam, de nem sokat )
Nekem pl most rossz a termosztát és a 11km se igazán elég neki, hogy üzemi hőfokra felmenjen. (Még jó, hogy van állóhelyzeti a vasban.) Meg is van az áldásos hatása a fogyira, de már úton az új cumó
Mivel '02-es a vas még a porlasztó csúcsok állapota is kérdéses lehet...

A kézi váltós városi fogyiról inkább a fogyasztásos fórumban érdemes nézelődni

Gratula a vashoz!!!

SP_323i Elküldve: 2013-12-17 13:48 full takaritas

anubisz írta:
vk92 írta: Sziasztok!
Voltam a géppel kötelező szervizen és elég sok mocskot láttunk a motor térben.Az a gyanú,hogy valahol kiveri az olajat.A szerelő azt javasolta,hogy mosassam le a motort és egy nap múlva vigyem vissza és akkor meglátjuk,hogy honnét jön az olaj.A kérdésem az lenne,hogy Pesten merre találok olyan szakit aki bevállalja a motor mosást.Próbáltam több helyet hívni, de nem jártam sikerrel....


Majd mindig szólj időbe, hogy tudjunk neked keresgélni a guglin. Csak ez az egy volt a többi ezer mellett.

http://www.cylex-tudakozo.hu/r...yId=613064


és pont tegnap volt egy másik topkin, hogy ne nagynyomásúval told, mert azt nem minden alkatrész tolerálja a motortérben. pl a feszítő görgők
szóval brigéciol és slag
vagy ha nagynyomású, akkor ne közvetlen közelről az érzékeny helyeken

SP_323i Elküldve: 2013-12-16 21:19 nyomatékváltó

Neo954 írta:
anubisz írta:
Neo954 írta:
anubisz írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta:
anubisz írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
viktor írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta: Neo954

Na ide gondoltam a váltó témát

Előzmény:
egy hónapja kétszer bepakolta magát vészüzemmódba a váltó. Jellemzően meló után mélygarázsból kihajtást nem szerette. Gondoltam örökéletű olaj ide, necseréld mer csak kimos vmi koszt oda én cserélek. Akkor még úgy gondoltam, hogy az elöregedett olaj még hidegen nem olyan fatya és emiatt csúszik meg a váltó vmelyik fokozatban.

Előző csüt mentem el Papp Tamáshoz és cseréltük az olajat, szűrőt. Ami fogadott:

http://www.bmwfanatics.hu/gale...249999.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...279607.jpg

Egyrészt a komoly mennyiségű ferodol (szürke) és a rézlerakódás

A csúszás miatt egyből kérdezték, hogy reggel hidegen elindulva nem nyúlós e a váltó. Ez annyit tesz, hogy az ember forgatja a mocit de nehezen jön lendületbe a vas. Na olyan. Mondták, hogy ez nem az olajtól van, hanem egy szép nagy karmantyútól, ami el van kopva így hidegen nem tartja meg a nyomást, ami csúszáshoz vezet (lerakódás). Ahogy bemelexik már jobban zár, de már nem az igazi. Ezt érzem is néha.
A lock up jól műxik. Szépen össze zár.
Most olajcsere után mentünk a vassal és Papp Tamás szerint szépen vált. Minden okés, de mondta, hogy lelkileg készüljek, mert ez egy folyamat, ami csak rosszabbodhat. Aztán váltófelújítás.


Hát nem piskóta!
Milyen váltód van ZF vagy GM ?
Mennyi kilométernél jelentkezett ez a tünet?
Nálam hidegen melegen 1200-1700 között kapcsol, nem vettem észre számottevő különbséget.
Köszönöm az infókat!

Szerk.: Nekem VIN alapján ZF 5hp18-as váltót ír.


Hát nem az sajnos.
De logikusan belegondolva itt is kopó alkatrészek vannak és így van anyagmaradvány. Nem kis törpék viszik át a nyomatékot szeneslapáton
Olyasmi lamellákat képzelj el, mint a mociban a kuplung lamellák. Na ott is kopik rendesen, hiába az olajfürdő

Ez alatt GM váltó van.
A tünet eddig egyszer jelentkezett, olyan 220-230 km körül. Szintén mélygarázsból kiállva bepakolta magát tiltásba. Akkor ki lett ütve a memóriája és azóta semmi különleges nem történt most novemberig. Az a hidegben reggeli csúszás meg nem is tudom. Én eleve a mocira gyanakodtam, nem a váltóra
Viszont lehet, hogy a magas városi fogyasztás a váltó miatt van. Ha már nagy a kopás, akkor már nem zárhat úgy és csúszhatnak a fokozatok. Sok itt a panasz az automata váltós városi fogyasztásra és a kéziváltósok csak néznek értetlenül, hogy lehet 10+ os a városi fogyi. Na majd meglátjuk, ha meg lesz a felújítás, addig meg óvatosan adom neki a nyomatékot

Igazából csak tudatlanul vádolom a váltót a fogyasztás miatt, mert még mindig nem vagyok a doktora ennek a cumónak, csak egy kis bepillantást kaptam a lelki világába


Szia!
Most, hogy olajat cseréltél benne, ki megy a világból. Az csak egy kis morzsa ami a teknőben volt.
Az automata váltóra is ráírják,hogy nem kell benne olajat cserélni, pedig dehogynem. Lehet a tiedben még soha sem volt és most mondta fel a szolgálatot. Szerencséd, hogy csak így. Inkább az a kérdés, milyen olaj került bele, mert a ezekbe zf váltókba speckó kell. Ha nem azt kapja megdöglik, nincs alternatíva.





SP_323i!
Nagyjából tudom hogy néznek ki az automata váltók,mi a mezőgazdaságban is ilyen rendszerűeket használunk, csak ott nagyobb nyomatékot kell átvinniük.
Kicsit korán jelentkezett a váltóbibi szerintem, én találtam egy osztrák BMW-s matricát az autóban, az alapján 260ezernél volt váltóolajcsere. Most 340ezer van benne, szerintem lassan megérik a cserére, véleményem szerint 100ezer kilométer az egy reális csereperiódus lehet. Nálunk a full-automata traktoroknál 5000 üzemóránként kell cserélni 70litert váltóolajat.

Viktor!
Mindenképp minőségi legalább az TIS/ETK alapján előírt olaj kerül a váltóba, és a difibe is.




Más váltónk van. A Papp Tamás oda lépett a polchoz és levette azokat az alkatrészeket, amik kellenek ehhez a GM váltóhoz. Lehet blöffölt, de az is, hogy szépen biztosan megadják magukat és érdemes készleten tartan ezeket.
Minden esetre most járogatok vele és kiderül. Olaj jó került bele. Arra érzékeny vagyok



Menyi ment bele 9 liter? Hogy kel nézni a szintet,a betelőtő nyílásig töltik fel, nem nézted?


6 liter. 7 lenne az igazi de a wankelban marad egy liter
a teljes cseréhez abból is ki kéne engedni, de az nagyobb bontással jár, nem cask a teknő leszedésével.
A betöltő nyílásig töltik, az utólsó egy litert úgy, hogy közben jár a moci!


Én mindenképp teljes cserét csináltatok majd rajta, és nekem a teljes töltés közel 10 liter.


azért kérdem, mert a GM be 9 litert ír,már az enyémbe, de egy váltós oldalon olvastam, nem is lehet lecserélni egyszerre, pont ezért, mert hogy marad benne olaj. Azért csinálnak 2 olajcserét, rövid idő után, persze ők biztos jól járnak,hogy mi,azt nem tudom, nem értek hozzá. Mi abban a jó,ha leengedik félig, rátöltenek, utána megint leengedik 2 hét múlva, félig, és megint rátöltenek. Na ez magas nekem.


Keress rá egy automataváltó metszetre és rájössz miért van ez. Ha nem szerelik le a váltót akkor benne marad legalább 1 liter olaj a "kagylókerekekben" és nem lehet kivitetni vele a váltókarterbe, mert szárazon nem szabad járatni (beindítani a motort).
Ezért csinálják, hogy lecserélik ami lecserélhető, aztán megkeveredik az olaj, és utánna mégegyszer csere, így nagyon kevés fáradt olaj marad benne, viszont dupla olaj ára, de nem áll 1,5 napot az autód.


Értem,persze, logikus ,hogy nem lehet járatni szárazon, le is fosná magát egyből.Gondolom ezért próbálják megoldani örök olajjal.


Az olaj szénláncokból áll, mindig, mikor ütés-hő éri törik ez a lánc, és veszít a kenőképességéből, ezért az én fogalomtáramban nem létezik az örök életű olaj.


ott a pont
pálya motoron nem kis különbség volt a betöltött és leeresztett olaj között...
és ott nem 100ekm-ekről beszélünk, hanem 1000 max 1500 km ről. Persze a terhelés is más, de akkor is megtörik az olaj előbb utóbb szerintem is.

SP_323i Elküldve: 2013-12-16 21:13 nyomatékváltó

Neo954 írta:
anubisz írta: Ha ragaszkodik az olajszűrő cseréhez is( ami véleményem szerint teljesen felesleges egy kifogástalanul működő sebességváltónál)


A szűrőcsere nem felesleges, mert a nagyobb holmik azon akadnak fenn, én azt is cseréltetem, max 5ezer forint nem fog már földhöz vágni.


Az nagyon nem felesleges! Rossz volt nézni olyan fekete volt a szűrő...
A telejes olajcser szerintem csak komplett szétszedéssel lehetséges. De ha már szét van szedve a váltó, úgy se csak olajcsere lesz

SP_323i Elküldve: 2013-12-16 19:55 nyomatékváltó

anubisz írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
viktor írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta: Neo954

Na ide gondoltam a váltó témát

Előzmény:
egy hónapja kétszer bepakolta magát vészüzemmódba a váltó. Jellemzően meló után mélygarázsból kihajtást nem szerette. Gondoltam örökéletű olaj ide, necseréld mer csak kimos vmi koszt oda én cserélek. Akkor még úgy gondoltam, hogy az elöregedett olaj még hidegen nem olyan fatya és emiatt csúszik meg a váltó vmelyik fokozatban.

Előző csüt mentem el Papp Tamáshoz és cseréltük az olajat, szűrőt. Ami fogadott:

http://www.bmwfanatics.hu/gale...249999.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...279607.jpg

Egyrészt a komoly mennyiségű ferodol (szürke) és a rézlerakódás

A csúszás miatt egyből kérdezték, hogy reggel hidegen elindulva nem nyúlós e a váltó. Ez annyit tesz, hogy az ember forgatja a mocit de nehezen jön lendületbe a vas. Na olyan. Mondták, hogy ez nem az olajtól van, hanem egy szép nagy karmantyútól, ami el van kopva így hidegen nem tartja meg a nyomást, ami csúszáshoz vezet (lerakódás). Ahogy bemelexik már jobban zár, de már nem az igazi. Ezt érzem is néha.
A lock up jól műxik. Szépen össze zár.
Most olajcsere után mentünk a vassal és Papp Tamás szerint szépen vált. Minden okés, de mondta, hogy lelkileg készüljek, mert ez egy folyamat, ami csak rosszabbodhat. Aztán váltófelújítás.


Hát nem piskóta!
Milyen váltód van ZF vagy GM ?
Mennyi kilométernél jelentkezett ez a tünet?
Nálam hidegen melegen 1200-1700 között kapcsol, nem vettem észre számottevő különbséget.
Köszönöm az infókat!

Szerk.: Nekem VIN alapján ZF 5hp18-as váltót ír.


Hát nem az sajnos.
De logikusan belegondolva itt is kopó alkatrészek vannak és így van anyagmaradvány. Nem kis törpék viszik át a nyomatékot szeneslapáton
Olyasmi lamellákat képzelj el, mint a mociban a kuplung lamellák. Na ott is kopik rendesen, hiába az olajfürdő

Ez alatt GM váltó van.
A tünet eddig egyszer jelentkezett, olyan 220-230 km körül. Szintén mélygarázsból kiállva bepakolta magát tiltásba. Akkor ki lett ütve a memóriája és azóta semmi különleges nem történt most novemberig. Az a hidegben reggeli csúszás meg nem is tudom. Én eleve a mocira gyanakodtam, nem a váltóra
Viszont lehet, hogy a magas városi fogyasztás a váltó miatt van. Ha már nagy a kopás, akkor már nem zárhat úgy és csúszhatnak a fokozatok. Sok itt a panasz az automata váltós városi fogyasztásra és a kéziváltósok csak néznek értetlenül, hogy lehet 10+ os a városi fogyi. Na majd meglátjuk, ha meg lesz a felújítás, addig meg óvatosan adom neki a nyomatékot

Igazából csak tudatlanul vádolom a váltót a fogyasztás miatt, mert még mindig nem vagyok a doktora ennek a cumónak, csak egy kis bepillantást kaptam a lelki világába


Szia!
Most, hogy olajat cseréltél benne, ki megy a világból. Az csak egy kis morzsa ami a teknőben volt.
Az automata váltóra is ráírják,hogy nem kell benne olajat cserélni, pedig dehogynem. Lehet a tiedben még soha sem volt és most mondta fel a szolgálatot. Szerencséd, hogy csak így. Inkább az a kérdés, milyen olaj került bele, mert a ezekbe zf váltókba speckó kell. Ha nem azt kapja megdöglik, nincs alternatíva.





SP_323i!
Nagyjából tudom hogy néznek ki az automata váltók,mi a mezőgazdaságban is ilyen rendszerűeket használunk, csak ott nagyobb nyomatékot kell átvinniük.
Kicsit korán jelentkezett a váltóbibi szerintem, én találtam egy osztrák BMW-s matricát az autóban, az alapján 260ezernél volt váltóolajcsere. Most 340ezer van benne, szerintem lassan megérik a cserére, véleményem szerint 100ezer kilométer az egy reális csereperiódus lehet. Nálunk a full-automata traktoroknál 5000 üzemóránként kell cserélni 70litert váltóolajat.

Viktor!
Mindenképp minőségi legalább az TIS/ETK alapján előírt olaj kerül a váltóba, és a difibe is.




Más váltónk van. A Papp Tamás oda lépett a polchoz és levette azokat az alkatrészeket, amik kellenek ehhez a GM váltóhoz. Lehet blöffölt, de az is, hogy szépen biztosan megadják magukat és érdemes készleten tartan ezeket.
Minden esetre most járogatok vele és kiderül. Olaj jó került bele. Arra érzékeny vagyok



Menyi ment bele 9 liter? Hogy kel nézni a szintet,a betelőtő nyílásig töltik fel, nem nézted?


6 liter. 7 lenne az igazi de a wankelban marad egy liter
a teljes cseréhez abból is ki kéne engedni, de az nagyobb bontással jár, nem cask a teknő leszedésével.
A betöltő nyílásig töltik, az utólsó egy litert úgy, hogy közben jár a moci!

SP_323i Elküldve: 2013-12-16 18:12 nyomatékváltó

Neo954 írta:
viktor írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta: Neo954

Na ide gondoltam a váltó témát

Előzmény:
egy hónapja kétszer bepakolta magát vészüzemmódba a váltó. Jellemzően meló után mélygarázsból kihajtást nem szerette. Gondoltam örökéletű olaj ide, necseréld mer csak kimos vmi koszt oda én cserélek. Akkor még úgy gondoltam, hogy az elöregedett olaj még hidegen nem olyan fatya és emiatt csúszik meg a váltó vmelyik fokozatban.

Előző csüt mentem el Papp Tamáshoz és cseréltük az olajat, szűrőt. Ami fogadott:

http://www.bmwfanatics.hu/gale...249999.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...279607.jpg

Egyrészt a komoly mennyiségű ferodol (szürke) és a rézlerakódás

A csúszás miatt egyből kérdezték, hogy reggel hidegen elindulva nem nyúlós e a váltó. Ez annyit tesz, hogy az ember forgatja a mocit de nehezen jön lendületbe a vas. Na olyan. Mondták, hogy ez nem az olajtól van, hanem egy szép nagy karmantyútól, ami el van kopva így hidegen nem tartja meg a nyomást, ami csúszáshoz vezet (lerakódás). Ahogy bemelexik már jobban zár, de már nem az igazi. Ezt érzem is néha.
A lock up jól műxik. Szépen össze zár.
Most olajcsere után mentünk a vassal és Papp Tamás szerint szépen vált. Minden okés, de mondta, hogy lelkileg készüljek, mert ez egy folyamat, ami csak rosszabbodhat. Aztán váltófelújítás.


Hát nem piskóta!
Milyen váltód van ZF vagy GM ?
Mennyi kilométernél jelentkezett ez a tünet?
Nálam hidegen melegen 1200-1700 között kapcsol, nem vettem észre számottevő különbséget.
Köszönöm az infókat!

Szerk.: Nekem VIN alapján ZF 5hp18-as váltót ír.


Hát nem az sajnos.
De logikusan belegondolva itt is kopó alkatrészek vannak és így van anyagmaradvány. Nem kis törpék viszik át a nyomatékot szeneslapáton
Olyasmi lamellákat képzelj el, mint a mociban a kuplung lamellák. Na ott is kopik rendesen, hiába az olajfürdő

Ez alatt GM váltó van.
A tünet eddig egyszer jelentkezett, olyan 220-230 km körül. Szintén mélygarázsból kiállva bepakolta magát tiltásba. Akkor ki lett ütve a memóriája és azóta semmi különleges nem történt most novemberig. Az a hidegben reggeli csúszás meg nem is tudom. Én eleve a mocira gyanakodtam, nem a váltóra
Viszont lehet, hogy a magas városi fogyasztás a váltó miatt van. Ha már nagy a kopás, akkor már nem zárhat úgy és csúszhatnak a fokozatok. Sok itt a panasz az automata váltós városi fogyasztásra és a kéziváltósok csak néznek értetlenül, hogy lehet 10+ os a városi fogyi. Na majd meglátjuk, ha meg lesz a felújítás, addig meg óvatosan adom neki a nyomatékot

Igazából csak tudatlanul vádolom a váltót a fogyasztás miatt, mert még mindig nem vagyok a doktora ennek a cumónak, csak egy kis bepillantást kaptam a lelki világába


Szia!
Most, hogy olajat cseréltél benne, ki megy a világból. Az csak egy kis morzsa ami a teknőben volt.
Az automata váltóra is ráírják,hogy nem kell benne olajat cserélni, pedig dehogynem. Lehet a tiedben még soha sem volt és most mondta fel a szolgálatot. Szerencséd, hogy csak így. Inkább az a kérdés, milyen olaj került bele, mert a ezekbe zf váltókba speckó kell. Ha nem azt kapja megdöglik, nincs alternatíva.





SP_323i!
Nagyjából tudom hogy néznek ki az automata váltók,mi a mezőgazdaságban is ilyen rendszerűeket használunk, csak ott nagyobb nyomatékot kell átvinniük.
Kicsit korán jelentkezett a váltóbibi szerintem, én találtam egy osztrák BMW-s matricát az autóban, az alapján 260ezernél volt váltóolajcsere. Most 340ezer van benne, szerintem lassan megérik a cserére, véleményem szerint 100ezer kilométer az egy reális csereperiódus lehet. Nálunk a full-automata traktoroknál 5000 üzemóránként kell cserélni 70litert váltóolajat.

Viktor!
Mindenképp minőségi legalább az TIS/ETK alapján előírt olaj kerül a váltóba, és a difibe is.




Más váltónk van. A Papp Tamás oda lépett a polchoz és levette azokat az alkatrészeket, amik kellenek ehhez a GM váltóhoz. Lehet blöffölt, de az is, hogy szépen biztosan megadják magukat és érdemes készleten tartan ezeket.
Minden esetre most járogatok vele és kiderül. Olaj jó került bele. Arra érzékeny vagyok