SP_323i fórum hozzászólásai

SP_323i Elküldve: 2013-12-16 18:09 nyomatékváltó

viktor írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta: Neo954

Na ide gondoltam a váltó témát

Előzmény:
egy hónapja kétszer bepakolta magát vészüzemmódba a váltó. Jellemzően meló után mélygarázsból kihajtást nem szerette. Gondoltam örökéletű olaj ide, necseréld mer csak kimos vmi koszt oda én cserélek. Akkor még úgy gondoltam, hogy az elöregedett olaj még hidegen nem olyan fatya és emiatt csúszik meg a váltó vmelyik fokozatban.

Előző csüt mentem el Papp Tamáshoz és cseréltük az olajat, szűrőt. Ami fogadott:

http://www.bmwfanatics.hu/gale...249999.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...279607.jpg

Egyrészt a komoly mennyiségű ferodol (szürke) és a rézlerakódás

A csúszás miatt egyből kérdezték, hogy reggel hidegen elindulva nem nyúlós e a váltó. Ez annyit tesz, hogy az ember forgatja a mocit de nehezen jön lendületbe a vas. Na olyan. Mondták, hogy ez nem az olajtól van, hanem egy szép nagy karmantyútól, ami el van kopva így hidegen nem tartja meg a nyomást, ami csúszáshoz vezet (lerakódás). Ahogy bemelexik már jobban zár, de már nem az igazi. Ezt érzem is néha.
A lock up jól műxik. Szépen össze zár.
Most olajcsere után mentünk a vassal és Papp Tamás szerint szépen vált. Minden okés, de mondta, hogy lelkileg készüljek, mert ez egy folyamat, ami csak rosszabbodhat. Aztán váltófelújítás.


Hát nem piskóta!
Milyen váltód van ZF vagy GM ?
Mennyi kilométernél jelentkezett ez a tünet?
Nálam hidegen melegen 1200-1700 között kapcsol, nem vettem észre számottevő különbséget.
Köszönöm az infókat!

Szerk.: Nekem VIN alapján ZF 5hp18-as váltót ír.


Hát nem az sajnos.
De logikusan belegondolva itt is kopó alkatrészek vannak és így van anyagmaradvány. Nem kis törpék viszik át a nyomatékot szeneslapáton
Olyasmi lamellákat képzelj el, mint a mociban a kuplung lamellák. Na ott is kopik rendesen, hiába az olajfürdő

Ez alatt GM váltó van.
A tünet eddig egyszer jelentkezett, olyan 220-230 km körül. Szintén mélygarázsból kiállva bepakolta magát tiltásba. Akkor ki lett ütve a memóriája és azóta semmi különleges nem történt most novemberig. Az a hidegben reggeli csúszás meg nem is tudom. Én eleve a mocira gyanakodtam, nem a váltóra
Viszont lehet, hogy a magas városi fogyasztás a váltó miatt van. Ha már nagy a kopás, akkor már nem zárhat úgy és csúszhatnak a fokozatok. Sok itt a panasz az automata váltós városi fogyasztásra és a kéziváltósok csak néznek értetlenül, hogy lehet 10+ os a városi fogyi. Na majd meglátjuk, ha meg lesz a felújítás, addig meg óvatosan adom neki a nyomatékot

Igazából csak tudatlanul vádolom a váltót a fogyasztás miatt, mert még mindig nem vagyok a doktora ennek a cumónak, csak egy kis bepillantást kaptam a lelki világába


Szia!
Most, hogy olajat cseréltél benne, ki megy a világból. Az csak egy kis morzsa ami a teknőben volt.
Az automata váltóra is ráírják,hogy nem kell benne olajat cserélni, pedig dehogynem. Lehet a tiedben még soha sem volt és most mondta fel a szolgálatot. Szerencséd, hogy csak így. Inkább az a kérdés, milyen olaj került bele, mert a ezekbe zf váltókba speckó kell. Ha nem azt kapja megdöglik, nincs alternatíva.





Tuti nem volt, mert amikor megvettem a vasat hallgattam az okosokra, hogy örök életű, meg hogyha cseréli az ember, akkor az új olaj majd kimos olyan mocshot, ami összetarta a váltót és jajj lesz meg világvége ...

SP_323i Elküldve: 2013-12-16 18:04 nyomatékváltó

YELLOW írta:
viktor írta:
Az automata váltóra is ráírják,hogy nem kell benne olajat cserélni, pedig dehogynem.


nem azt írják rá, hanem azt, hogy örök életű olaj. ami annyit takar, hogy amíg a váltó tönkre nem megy, addig bírja az olaj. pedig itt a titok ez fordítva van, amíg az olaj bírja, addig a váltó sem megy tönkre. csak nekik ez nem érdekük. lehet kibír a váltó a gyári olajjal, 200-300ezer km-t gond nélkül, csak utána 50ezren belül kampó. míg ha olajat cserélsz benne, akkor 800ezret is elmegy a váltó, hogy semmi mechanikus dolgot nem kellett benne cserélni. csak ebben kevesebb a biznisz.


Én is erre a következtetésre jutottam sajnos.

SP_323i Elküldve: 2013-12-16 14:30 nyomatékváltó

Neo954 írta:
SP_323i írta: Neo954

Na ide gondoltam a váltó témát

Előzmény:
egy hónapja kétszer bepakolta magát vészüzemmódba a váltó. Jellemzően meló után mélygarázsból kihajtást nem szerette. Gondoltam örökéletű olaj ide, necseréld mer csak kimos vmi koszt oda én cserélek. Akkor még úgy gondoltam, hogy az elöregedett olaj még hidegen nem olyan fatya és emiatt csúszik meg a váltó vmelyik fokozatban.

Előző csüt mentem el Papp Tamáshoz és cseréltük az olajat, szűrőt. Ami fogadott:

http://www.bmwfanatics.hu/gale...249999.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...279607.jpg

Egyrészt a komoly mennyiségű ferodol (szürke) és a rézlerakódás

A csúszás miatt egyből kérdezték, hogy reggel hidegen elindulva nem nyúlós e a váltó. Ez annyit tesz, hogy az ember forgatja a mocit de nehezen jön lendületbe a vas. Na olyan. Mondták, hogy ez nem az olajtól van, hanem egy szép nagy karmantyútól, ami el van kopva így hidegen nem tartja meg a nyomást, ami csúszáshoz vezet (lerakódás). Ahogy bemelexik már jobban zár, de már nem az igazi. Ezt érzem is néha.
A lock up jól műxik. Szépen össze zár.
Most olajcsere után mentünk a vassal és Papp Tamás szerint szépen vált. Minden okés, de mondta, hogy lelkileg készüljek, mert ez egy folyamat, ami csak rosszabbodhat. Aztán váltófelújítás.


Hát nem piskóta!
Milyen váltód van ZF vagy GM ?
Mennyi kilométernél jelentkezett ez a tünet?
Nálam hidegen melegen 1200-1700 között kapcsol, nem vettem észre számottevő különbséget.
Köszönöm az infókat!

Szerk.: Nekem VIN alapján ZF 5hp18-as váltót ír.


Hát nem az sajnos.
De logikusan belegondolva itt is kopó alkatrészek vannak és így van anyagmaradvány. Nem kis törpék viszik át a nyomatékot szeneslapáton
Olyasmi lamellákat képzelj el, mint a mociban a kuplung lamellák. Na ott is kopik rendesen, hiába az olajfürdő

Ez alatt GM váltó van.
A tünet eddig egyszer jelentkezett, olyan 220-230 km körül. Szintén mélygarázsból kiállva bepakolta magát tiltásba. Akkor ki lett ütve a memóriája és azóta semmi különleges nem történt most novemberig. Az a hidegben reggeli csúszás meg nem is tudom. Én eleve a mocira gyanakodtam, nem a váltóra
Viszont lehet, hogy a magas városi fogyasztás a váltó miatt van. Ha már nagy a kopás, akkor már nem zárhat úgy és csúszhatnak a fokozatok. Sok itt a panasz az automata váltós városi fogyasztásra és a kéziváltósok csak néznek értetlenül, hogy lehet 10+ os a városi fogyi. Na majd meglátjuk, ha meg lesz a felújítás, addig meg óvatosan adom neki a nyomatékot

Igazából csak tudatlanul vádolom a váltót a fogyasztás miatt, mert még mindig nem vagyok a doktora ennek a cumónak, csak egy kis bepillantást kaptam a lelki világába

SP_323i Elküldve: 2013-12-16 14:01 Fék nyereg csere nagyobbra, kérnék infót

Neo954 írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta:
Pocses írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta: Még így is idegbajt kapok, hogyha a kedvenc kanyarjaimban nem tudok saját tempóban áthaladni vmi mazsola miatt az egyenesben parketán menni meg nem művészet. Az maradjon a kicsi huszároknak


Szívemből beszélsz!
Én Ausztriába jártam gyakorolni pályanapok előtt, Rohonc és Léka közé a szerpentinre sokat, elenyésző autóforgalom, az aszfalt meg mint a csiszolóvászon.
Tavasszal kirándulunk egyet oda autóval, ha van kedved csatlakozni, szívesen várunk!


Igen már privibe beszéltük, visszatérünk majd rá.


Köszi az invitálást, de szerintem nem valószínű h tudok menni :
Jelenleg permanens lakásfelújításban vagyunk, ami csak nyeli a zsét, ráadásul úgy néz ki, hogy tavasszal (vagy amint megvan a zsé rá) fel kell újítani az automata váltót a vas alatt, ami szintén nem 2 fillér lesz szóval spórolás van ezerrel
bár lehet, hogy ebből 6gangos kézi váltó lesz a végén, csak még nem igazán tudtam elmélkedni rajta


Váltóolajcserém nekem is lesz valamikor, de én nem adnám semmiért sem az automata váltóm.
A kirándulásra majd tavasszal visszatérünk addig még sok víz lefolyik a Dunán.


Az még nem nagy összeg
Viszont az a lerakódás ami a régiben volt ...
Én se szívesen válnék meg tőle, de komoly végösszeg lehet a ragaszkodás vége

Ha érdekel, akkor keresek az automata váltós topkit itt és tolok fel képet oda. Csak hogy ne érjen váratlanul az olajcsere



Okés!
Én mióta megvettem tervezem a cserét, csak nem tudom pontosan milyen váltó van benne, mert az olajjal együtt a szűrő is cserélve lenne.
Múltkor linkelt a Yellow egy jó kis cikket, leteszteltem a váltót, 2200-2400 fordulatnál már elengedte a fék pedig tövig nyomtam neki.
Minden funkcionál rajta rendesen,csak a magam nyugtatása miatt tervezem az olajcserét (a sperrdifiben is), mert nem tudom, hogy előtte mikor volt cserélve, és az intervallumot sem tudom.


Ott a nyomatékváltó topkiban

SP_323i Elküldve: 2013-12-16 14:00 nyomatékváltó

Neo954

Na ide gondoltam a váltó témát

Előzmény:
egy hónapja kétszer bepakolta magát vészüzemmódba a váltó. Jellemzően meló után mélygarázsból kihajtást nem szerette. Gondoltam örökéletű olaj ide, necseréld mer csak kimos vmi koszt oda én cserélek. Akkor még úgy gondoltam, hogy az elöregedett olaj még hidegen nem olyan fatya és emiatt csúszik meg a váltó vmelyik fokozatban.

Előző csüt mentem el Papp Tamáshoz és cseréltük az olajat, szűrőt. Ami fogadott:

http://www.bmwfanatics.hu/gale...249999.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...279607.jpg

Egyrészt a komoly mennyiségű ferodol (szürke) és a rézlerakódás

A csúszás miatt egyből kérdezték, hogy reggel hidegen elindulva nem nyúlós e a váltó. Ez annyit tesz, hogy az ember forgatja a mocit de nehezen jön lendületbe a vas. Na olyan. Mondták, hogy ez nem az olajtól van, hanem egy szép nagy karmantyútól, ami el van kopva így hidegen nem tartja meg a nyomást, ami csúszáshoz vezet (lerakódás). Ahogy bemelexik már jobban zár, de már nem az igazi. Ezt érzem is néha.
A lock up jól műxik. Szépen össze zár.
Most olajcsere után mentünk a vassal és Papp Tamás szerint szépen vált. Minden okés, de mondta, hogy lelkileg készüljek, mert ez egy folyamat, ami csak rosszabbodhat. Aztán váltófelújítás.

SP_323i Elküldve: 2013-12-16 12:39 Fék nyereg csere nagyobbra, kérnék infót

Neo954 írta:
SP_323i írta:
Pocses írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta: Még így is idegbajt kapok, hogyha a kedvenc kanyarjaimban nem tudok saját tempóban áthaladni vmi mazsola miatt az egyenesben parketán menni meg nem művészet. Az maradjon a kicsi huszároknak


Szívemből beszélsz!
Én Ausztriába jártam gyakorolni pályanapok előtt, Rohonc és Léka közé a szerpentinre sokat, elenyésző autóforgalom, az aszfalt meg mint a csiszolóvászon.
Tavasszal kirándulunk egyet oda autóval, ha van kedved csatlakozni, szívesen várunk!


Igen már privibe beszéltük, visszatérünk majd rá.


Köszi az invitálást, de szerintem nem valószínű h tudok menni :
Jelenleg permanens lakásfelújításban vagyunk, ami csak nyeli a zsét, ráadásul úgy néz ki, hogy tavasszal (vagy amint megvan a zsé rá) fel kell újítani az automata váltót a vas alatt, ami szintén nem 2 fillér lesz szóval spórolás van ezerrel
bár lehet, hogy ebből 6gangos kézi váltó lesz a végén, csak még nem igazán tudtam elmélkedni rajta


Váltóolajcserém nekem is lesz valamikor, de én nem adnám semmiért sem az automata váltóm.
A kirándulásra majd tavasszal visszatérünk addig még sok víz lefolyik a Dunán.


Az még nem nagy összeg
Viszont az a lerakódás ami a régiben volt ...
Én se szívesen válnék meg tőle, de komoly végösszeg lehet a ragaszkodás vége

Ha érdekel, akkor keresek az automata váltós topkit itt és tolok fel képet oda. Csak hogy ne érjen váratlanul az olajcsere

SP_323i Elküldve: 2013-12-16 11:58 Fék nyereg csere nagyobbra, kérnék infót

Pocses írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta: Még így is idegbajt kapok, hogyha a kedvenc kanyarjaimban nem tudok saját tempóban áthaladni vmi mazsola miatt az egyenesben parketán menni meg nem művészet. Az maradjon a kicsi huszároknak


Szívemből beszélsz!
Én Ausztriába jártam gyakorolni pályanapok előtt, Rohonc és Léka közé a szerpentinre sokat, elenyésző autóforgalom, az aszfalt meg mint a csiszolóvászon.
Tavasszal kirándulunk egyet oda autóval, ha van kedved csatlakozni, szívesen várunk!


Igen már privibe beszéltük, visszatérünk majd rá.


Köszi az invitálást, de szerintem nem valószínű h tudok menni :
Jelenleg permanens lakásfelújításban vagyunk, ami csak nyeli a zsét, ráadásul úgy néz ki, hogy tavasszal (vagy amint megvan a zsé rá) fel kell újítani az automata váltót a vas alatt, ami szintén nem 2 fillér lesz szóval spórolás van ezerrel
bár lehet, hogy ebből 6gangos kézi váltó lesz a végén, csak még nem igazán tudtam elmélkedni rajta

SP_323i Elküldve: 2013-12-16 11:40 Ékszíj tárcsa

YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta: Hy!

Pár napja cserélte szerelőm az olajszűrőház tömítésem, ezzel nincs is gond nem ereszt már, de megkért mossam le a blokk elejét és az alját, addig nem pakol vissza semmi burkolatot.
Homlokegyenest ellent mond a nézetemmel, miszerint magasnyomásúval nem mosunk semmilyen főleg nem idősebb technikát, mert kimoshatjuk vele a kenőanyagot a forgó alkatrészekből!
Természetesen másnapra szép halkan "lendkerekes autó" hangja lett.
Felhívom mondja fújjam le WD-40 el a szíjat, ha nem múlik el a hang akkor valamelyik görgő... Nem Qúr szét az ideg!!!
Brigó + slagból éppen csak víz kombóval takarítottam már a nyáron, nem is lett gondom belőle.
Most akkor vegyek szíjat komplett szettel mert ugye nem szarral gurítunk, itt a kérdésem: valahogy tudok esetleg a görgőknek kenést adni, vagy jól kib@sztam magammal...


próbálj meg motorlánc olajzót. kifújod ugye folyik, aztán zsír lesz belőle. befolyik ahova kell, aztán kenőanyaggá válik. szerintem ez a legjobb megoldás.


Van is mivel motorozok ill. most nem mert eladtam, egy kis szünet.
Elértem telón Attilát szerdán rakja vissza a valag műanyagot alul és felül is, akkor ránéz remélem megkeni. Ez volt az első és az utolsó motormosásom gőzborotvával.


nem is szabad, a brigéc, vízes bázisú megold minden mocskot, aztán folyóvízzel simán leöblíteni. a kőzborotva mindenhiva benyomja a vizet, én rosszul vagyok, amikor kozmetikában is ilyet látok. aztán csodálkoznak ez a szenzor, az a szenzor zárlatos lett.


Életem értelme meg őrjöng, b@ssz@m meg mikor mentem a mosóba is végig ezt mondtam nem szabadna lemosnom és lemostam én ökör állat stb stb...


ez most olyan, hogy melóhelyen az egyik scanner nem olvasta a barcode-ot, ilyen festékes volt a plexi előtte. mondom az ablaktisztító nem hozza le. mondják ott, hogy hazsnáljak rá flux remover-t, mondom azt nem lehet mert bemattítja a műanyagot, megmarja. erre én hülye csak lefújtam és letöröltem vele, mondom gyors leszek. hát nem megmarta? nem is értem, pedig én mondtam mit csinál, oszt erre megcsinálom. szerencsére volt tartalék, vagyis egy rossz, aminek a plexijét át lehetett rakni. szóval van ilyen, hogy az ember tudja, és valamiért megcsinálja. mai napig nem értem


WD-40 el szíjat???
akkor már tényleg ne sz@rral gurítsunk! Adj neki szilikonos láncsprével!!! van is otthon egy falakon ha kell.

SP_323i Elküldve: 2013-12-16 11:24 Fék nyereg csere nagyobbra, kérnék infót

Pocses írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta:
Ahogy látom az oltás ment rendesen, de hogyha vki a fejébe vesz egy projektet, akkor nehéz lesz abból kiverni



Nem a projekt-el van a probléma, hanem annak felhasználási módjáról....
Én is gyűjtögetek még egy E36-ra (23i 25i 28i motorral) játszás céljából, de nem közúton szeretném kihasználni a teljesítményét, hanem elmenni pályanapokra, aztán ha benézek valamit akkor ott a soderágy meg a gumifal.

A közúton meg jöhet bárki szembe, nem kellene egyrészt a statisztikákat, másrészt a márka amúgy sem jó megítélését még jobban süllyeszteni.


Ebből kettőnk között nem lesz vita
Viszont ahogy írtam, hogyha vki ilyet a fejébe vesz, akkor abból nehéz kiverni. Szerintem pár hsz nem elég hozzá. Én már túl vagyok egy ilyen korszakon, ráadásul motorral úgyhogy könnyen beszélek, de akinek még benne van a bugi a lábában azt nem könnyű meggyőzni az ellenkezőjéről.
Viszont ha már vki épít egy ilyen vasat, akkor legalább jól csinálja, ne az elcseszésen múljon bárki élete vagy egészsége.

ui
Amúgy pálya párti vagyok én is. Ég és föld ott csapatni mint közúton. Mondhatni verseny tapasztalat


Vőm anno gyorsulási versenyen összetettben 4-ik lett a 3 Golfjával 1.9 TDI!
Az előtte lévő első három az épített vas volt rendszám nélkül, az övé meg rendszámos.
Sajna nagy faluban ellopták neki a Hungexpón.


Sajnálom! Tud kötődni az ember a vasához rendesen...

SP_323i Elküldve: 2013-12-16 11:22 Fék nyereg csere nagyobbra, kérnék infót

Neo954 írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta:
Ahogy látom az oltás ment rendesen, de hogyha vki a fejébe vesz egy projektet, akkor nehéz lesz abból kiverni



Nem a projekt-el van a probléma, hanem annak felhasználási módjáról....
Én is gyűjtögetek még egy E36-ra (23i 25i 28i motorral) játszás céljából, de nem közúton szeretném kihasználni a teljesítményét, hanem elmenni pályanapokra, aztán ha benézek valamit akkor ott a soderágy meg a gumifal.

A közúton meg jöhet bárki szembe, nem kellene egyrészt a statisztikákat, másrészt a márka amúgy sem jó megítélését még jobban süllyeszteni.


Ebből kettőnk között nem lesz vita
Viszont ahogy írtam, hogyha vki ilyet a fejébe vesz, akkor abból nehéz kiverni. Szerintem pár hsz nem elég hozzá. Én már túl vagyok egy ilyen korszakon, ráadásul motorral úgyhogy könnyen beszélek, de akinek még benne van a bugi a lábában azt nem könnyű meggyőzni az ellenkezőjéről.
Viszont ha már vki épít egy ilyen vasat, akkor legalább jól csinálja, ne az elcseszésen múljon bárki élete vagy egészsége.

ui
Amúgy pálya párti vagyok én is. Ég és föld ott csapatni mint közúton. Mondhatni verseny tapasztalat


Szintén zenész! Autós pályafutásom előtt kb 150ezer kilométert motoroztam, most is van egy 954 RR-em, sokat pályáztam vele, nagyon jó buli.
A korszakomon én is túl vagyok, igaz néha még azért motoszkál a kisördög.
De olyankor gyorsan lehiggasztom magam mert kell a jogsim, meg nem akarom tönkretenni a verdát sem.
Ezért gondolkodom játszós BMW-n, az asszony sem tud lebeszélni róla.


Ezek szerint
(itt K6-os hatkilós gixxer szolgál kétkeréken )

Én leginkább azt szoktam mondani, hogyha már az ember volt fent pályán, akkor a közút egy ócska ff filmnek tűnik egy jó 3D mozi után. Nekem most már bővel elég a 150 paci és nem álmodozom M3-asról. Még így is idegbajt kapok, hogyha a kedvenc kanyarjaimban nem tudok saját tempóban áthaladni vmi mazsola miatt az egyenesben parketán menni meg nem művészet. Az maradjon a kicsi huszároknak
A kisördög meg mindig megmarad!
De aztán arra szoktam gondolni, hogy az is jó móka ám, hogy nincs priuszom és a kóter élmények helyett inkább a pályanapok élvezetéről tudok ódákat zengeni

SP_323i Elküldve: 2013-12-16 10:54 Fék nyereg csere nagyobbra, kérnék infót

Neo954 írta:
SP_323i írta:
Ahogy látom az oltás ment rendesen, de hogyha vki a fejébe vesz egy projektet, akkor nehéz lesz abból kiverni



Nem a projekt-el van a probléma, hanem annak felhasználási módjáról....
Én is gyűjtögetek még egy E36-ra (23i 25i 28i motorral) játszás céljából, de nem közúton szeretném kihasználni a teljesítményét, hanem elmenni pályanapokra, aztán ha benézek valamit akkor ott a soderágy meg a gumifal.

A közúton meg jöhet bárki szembe, nem kellene egyrészt a statisztikákat, másrészt a márka amúgy sem jó megítélését még jobban süllyeszteni.


Ebből kettőnk között nem lesz vita
Viszont ahogy írtam, hogyha vki ilyet a fejébe vesz, akkor abból nehéz kiverni. Szerintem pár hsz nem elég hozzá. Én már túl vagyok egy ilyen korszakon, ráadásul motorral úgyhogy könnyen beszélek, de akinek még benne van a bugi a lábában azt nem könnyű meggyőzni az ellenkezőjéről.
Viszont ha már vki épít egy ilyen vasat, akkor legalább jól csinálja, ne az elcseszésen múljon bárki élete vagy egészsége.

ui
Amúgy pálya párti vagyok én is. Ég és föld ott csapatni mint közúton. Mondhatni verseny tapasztalat

SP_323i Elküldve: 2013-12-16 08:58 Fék nyereg csere nagyobbra, kérnék infót

MattM325 írta:
Rocker0728 írta:
compact írta:
Rocker0728 írta:
compact írta:
Rocker0728 írta: Helló Szia mindenkinek

Lenne egy kérdessem hamarosan jön egy 2001-es 330D sedan
nagyobb féket hogy lehet rá pakolni előre hátra, pl nagyobb kategória típus társ stb
azért lenne le cserélve mert a gyári 186 LE kicsit fel lenne húzva olyan 350 LE kb és első a fék még ha nincs is meg a motor teljesítmény verseny fékrendszert nem szeretnék venni 300+ ezer ért :S bárkinek valami hasznos információja van meg köszönném


Ha jól értelmeztem akkor az autó még meg sincs, de te már a tuningon gondolkodsz úgy hogy ki tudja milyen alapvető gondjai vannak az autónak, verseny fékre nincs pénzed de a 300 lóra van. Erősen zavaros a dolog és hihetetlen, hogy minden héten felbukkan egy ilyen ember.
Ha nem titok miből áll össze a motor erősités és ki fogja csinálni?
Tisztában vagy a motor gyenge pontjaival egyáltalán?
Azt a teljesitményt le is kell vinni az útra és urallni is kell!
EBC fékben amúgy tudok segiteni ha úgy döntesz, hogy normális féket akarsz!



Kicsit utána néztem a dolgoknak kovácsolt dugattyú más főtengely stb és szép kis finomság .... elég jó kis összeg de meg éri, így a fék tényleg nem lesz hozzá "nagy téttel" kocsit azt hála istenek meg tudjuk csinálni elég jó autószerelő rokonom van tuningolásba is jártas jah kérdésre ami úgy szól miért nem veszek nagyobb jobb autót
nem mindig jobb az egyszerűbb út, nekem nagyobb élvezett másokat meg enni több milliós kocsikat meg "alázni" de srácok nem vagyunk egyformák én ezt szeretem, akinek nem tetszik sajnálom.... (jah és nem egy hét alatt terveztem ezt az egészet )


Jól sejtettem, ebből a pár sorból nekem le is jött, hogy gőzöd sincs, hogy hogy fog és egyáltalán miből áll össze egy ilyen dolog!
Ahogy irtad nem vagyunk egyformák "még szerencse", úgyhogy én jó álmodozást kivánok neked!

Nem baj látom a kérdésre konkrétan senki nem válaszolt csak a másik "fikázása" mert valamit meg akar valósítani stb... lehet nem itt kell keresni a megoldást






Az biztos, hogy nem itt kell megoldást keresned, illetve már megírták. Vegyél egy számodra megfelelő teljesítményű autót. Mindenesetre a koromfelhővel majd csinálj valamit, nehogy mégis gyengére sikeredjen az alkotásod és befékezzen valaki előtted te meg kispóroltad a féket.


Hali!
Ahogy látom az oltás ment rendesen, de hogyha vki a fejébe vesz egy projektet, akkor nehéz lesz abból kiverni
A 30d alatt eleve nagyobb fékek vannak, típusban ettől már csak az M3-as fékei nagyobbak (legalábbis hátul) és jobbak. A dízeles hajtáshoz a kardánnál fogod tudni illeszteni az M3-as futóművet, mivel a féltengely méretek stimmelnek
Kövi lépcsőfok, hogy nézel az ebay-en egy rendes 4 dugós első brembo nyerget, amit illeszteni tudsz a 325-ös első tárcsához. Kis netezés után szerintem fox találni megfelelőt, de ahhoz nagy valószínűséggel maratnod kell majd egy távtartót, mivel azok radiális felfogatású nyergek...
Amennyiben ez sem elég akkor marad a komplett verseny fékrendszer.
Nagyobb tesókból szerintem nem lehet össze legózni komolyabb fékrendszert, mivel semmi nem stimmel a csapágyaktól kezdve sorolhatnám.

ui
a fék egy dolog, de a kitalált teljesítményhez társulni fog majd egy jó 500-600 közti nyomaték. A kasznit viszont nem erre találták ki. Itt a difi bölcsőjének a felfogatására gondolok pl. Rövid időn belül ki fogja nyírni ott a dolgokat a nyomaték.
lsd E36. Ott az M3-asnak külön erősítése van. Bizonyos oldalakon ezeket külön meg is lehet venni, hogyha vki M3-as updatében gondolkodik
Ráadásul a váltó is kérdéses, mert a gyári váltója se erre a teljesítményre van kitalálva ...

Szvsz szopótúra minden mennyiségben a dolog, de a te döntésed, pénzed, időd, idegrendszered

SP_323i Elküldve: 2013-12-11 11:45 320d Motor

tibee01 írta: Sziasztok!

Először is köszönöm Mindenkinek a segítséget!

Kicseréltem mind2 termosztátot, és eléggé visszaesett a fogyasztás is (nem megy folyamatosan a segédfűtés). Viszont ezzel egyidejűleg ledugóztam próbára az EGR-t. Füstölés is elmúlt fogyasztás is okésnak tűnik ilyen rövid idő alatt.

Viszont ma kivettek a ledugózást, a nagyon büdös és sok füst visszajött, illetve a fogyasztás is magasabb lett.

Illetve az is feltűnt még, hogy a fogyasztásmérő szerint nagyon érzékeny a terhelésre (pl ha üres futót mögé rakok 100-nél már 7 liternél is többet mutat)

Szerintetek ez minek köszönhető???? Nem gondolnám, h EGR el ennyire látványosan szarnak kellene lennie!

Előre is köszi!



Hali!

Megint csak teóriát tudok gyártani vitaindítónak

Tudomásom szerint az EGR-en keresztül betolt kipuffgáz az égéstér hűtésére szolgál:
"Célja: a kipufogógáz NOx (a NO, a NO2 és a NO3 együttes jelölése) tartalmának csökkentése. A korszerű, "kihegyezett" motorok emelt fajlagos teljesítményével együtt jár egy nem kívánatos következmény: az égési csúcshőmérséklet növekedése. Ennek következménye viszont a nitrogén-oxidok megjelenése, ami súlyos egészségkárosító kockázatokat hordoz.
Nagyon leegyszerűsítve: a kipufogógáz egy részét visszavezetik az égéstérbe, ezáltal csökken az égési csúcshőmérséklet."

Nekem ebből az jön le, hogy a nagyobb csúcshőmérséglettel tökéletesebben ég el a gázolaj így nem is kormol és a büdi szag is megszűnik, ami gondolom a gázolaj szaga lehetett.
A dugózást kivéve romlik a termikus hatásfoka a motorodnak így tökéletlen a gázolaj égése.
Ennyi lenne "vitaindítónak"


SP_323i Elküldve: 2013-12-11 10:49 320d Motor

BarG írta:
SP_323i írta:




Vmit félre érthettél, mert nem az igazamat keresem hanem az igazságot, hogy hogyan is működik az EGR és a nyomás szabályzás!
Köszi, hogy megosztottad, mert így képbe kerültünk ez ügyben.

Viszont a márkatárs eredeti problémájára még mindig nem igazán találtunk választ:

"Ha 20d-nél elinditod hidegen,lehúzod az egr-ről a vákum csövet,befogod,kell lennie vákumnak,igaz?enyémbe nem érezni,esetleg lehelletgyengén"

Ez így egészséges?


Tényleg nem oldottam meg a kollega problémáját, mert nem tudom, mi a megoldás. Én a teória gyártásodra reflektáltam, abban a reményben, hogy bár a probléma nem oldódik meg, de a hibás teória elvetésével közelebb lehet kerülni a megoldáshoz.


Deszépen tetszett fogalmazni.
Én inkább azt mondtam volna, hogy okoskodtam, mivel az ismeretek hiányában konstruktívan nem tudtam hosszá szólni. A lényeg viszont a kommunikáció, mert így bővül az ismeretünk, és így most már képben vagyunk az EGR működésével kapcsolatban pl
Mi másra volna való egy márka fórum?
(oké ez költői kérdés volt! )

SP_323i Elküldve: 2013-12-10 14:53 320d Motor

BarG írta:
SP_323i írta:
ember84 írta:
BarG írta:
SP_323i írta:
ember84 írta: Sziasztok!
Ha 20d-nél elinditod hidegen,lehúzod az egr-ről a vákum csövet,befogod,kell lennie vákumnak,igaz?enyémbe nem érezni,esetleg lehelletgyengén


Hali!
Így dolgozik az EGR:

YouTube videó

Szóval kell fordulat, hogy legyen depresszió, ami megmozgatja az EGR szelepet. Lehet alapjáraton egyáltalán vagy minimálisan van csak. Igaz nem írtad, hogy milyen fordulaton nézted, így csak erre tudok gondolni.
Ha fordulaton sincs, akkor tovább kell menni: vákumcső esetleg a nyomás szabályzó. Az utóbbi itt az 1es kütyü:
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=45


Szerintem nem így van. Mivel a legnagyobb nyitást az EGR szelepen alapjáraton kell elérni, ezért az alapjárati vákuumnak elégnek kell lenni az EGR teljes kinyitásához. Ahhoz nem kell pörgetni a motort. Persze ha pörgeted a motort, akkor lehet nagyobb vákuumod, de már az alapjáratinak is megfelelően kell tudni mozgatnia.


Igen,en is igy gondoltam,alapjaraton hideg motornal kene nyitnia.de vakuum nelkul,hogyan?uj csovel probaltam.sztem a vakumszelep kakil.lehet?


Teljesen logikusnak hangzik, hogy alap járaton engedjen többet, de akkor az EGR esetében a vákumrendszernek a motor fordulatával fordított arányban kell működnie. Ahogy nő a fordulat, úgy kellene csökkenteniük a vákumot az EGR nyitáshoz.
Nem tudom, de hogyha így van, annak a kis fekete cumónak (11747796634) pont ez lenne a feladata?
De mivel a turbó vákum szabályzásában is pont ez a cikkszámú kütyü van így most teljesen össze is zavarodtam, mivel a turbónál 1értelműen a motor fordulatszámával egyenesen arányos vákum kell a változó geomatria állítgatásához.
Persze a villanyos szabályzásra ez már nem vonatkozik


Szerintem nincs igazad. Ezek a rendszerek nem így működnek. A vezérlés tudtommal jellegmezőkkel történik, vagyis minden fordulatszámhoz tartzozik egy EGR tartomány, amilyen nyitásokat felvehet a szelep, mégpedig a gázpedál nyomásának a függvényében. Ugyanígy van a turbó vezérléssel. Egy fordulatszámhoz nem egy turbónyomás tartozik, hanem egy tartomány, ami be van építve az ECU-ba. Én a saját EGR-emnél simán tüdővel meg tudom úgy szívni egy gumicsővel, hogy 3/4-ig kinyit. Ha a szivattyú rendben és nincs tömörtelenség a rendszerben, akkor alapjáraton is teljesen ki kell tudnia nyitni.




Vmit félre érthettél, mert nem az igazamat keresem hanem az igazságot, hogy hogyan is működik az EGR és a nyomás szabályzás!
Köszi, hogy megosztottad, mert így képbe kerültünk ez ügyben.

Viszont a márkatárs eredeti problémájára még mindig nem igazán találtunk választ:

"Ha 20d-nél elinditod hidegen,lehúzod az egr-ről a vákum csövet,befogod,kell lennie vákumnak,igaz?enyémbe nem érezni,esetleg lehelletgyengén"

Ez így egészséges?