SP_323i fórum hozzászólásai

SP_323i Elküldve: 2013-12-09 15:44 320d Motor

toki24 írta: Kicsit benéztük


pöti malőr

SP_323i Elküldve: 2013-12-09 14:32 320d Motor

toki24 írta: Jó kis videó ez.

De ez automata nem? hány lovas?

akkor a köv kérdés. 20D 136 lovas. mennyi az alapjárat? gyári adatok szerint ,


Nekem is most esett le, hogy ótómata vs kéziváltós ill. 150 vs 136 paci

SP_323i Elküldve: 2013-12-09 14:20 320d Motor

toki24 írta:
SP_323i írta:
toki24 írta:
valter320d írta: Sziasztok:
"Ha 1-3 mp -enként megemeli, majd szinte azonnal visszaejti az alapjáratot, akkor zárlatos a kieg fűtés. Ha így van, akkor minél hamarabb cserélni kell (vagy kikötni) mert képes leégetni (ritkán) a generátort.
Nincs biztosítéka, csak a motorvezérlő felügyeli a számított befecskendezett mennyiségből.

Ha ritkábban emeli meg és hosszabb időre az alapjáratot( 10-30mp szünet, aztán 20-60 mp fűtés, hőigénytől függően) , az teljesen normális dolog. "


Na hali, ugye erröl volt egy kis vitatás hogy jó hogy nem stb.

ÉN csináltam egy videót szerintetek? amikor elkezdtema videót akkor álltam meg lámpnál.. kb 18-20msig semmi aztán emelkedés 4-5 msig. majd le. akkor ez most jó vagy sem? köszönöm.
http://videa.hu/videok/jarmuve...Bb15rCfuYh


Tök jó a zene!

Ami nekem egyből feltűnt, hogy már az ingadozás előtt is magas az alapjárat...
Legalábbis nekem annak tűnik, mert az én vasamban 600-700 körül van. Szóval ehhez tudok viszonyítani


Nem tudom, majd megnézem comp-ba menniy aaz alapjáratom ,de azthiSZEM! bár nem hiszem hogy jol emlékszek 850.valami ilyesmi. de másnak is láttam már ilyen alapjáratot, viszont 600-700at meg nem. Nem remeg a kasztnid be?


Ha más mások is videznek, akkor íme egy komoly munkával készített remekmű.
Érdemes megfigyelni a szereplők jellemfejlődését a szövevényes cselekménysorozat előrehaladtával


YouTube videó

UI:
Hideg motornál 750, amikor bemelexik le szokott menni 600-650 környékére. (remélem nem emléxem rosszul )

SP_323i Elküldve: 2013-12-09 09:48 320d Motor

Tano írta:
SP_323i írta: Teljesen logikusnak hangzik, hogy alap járaton engedjen többet, de akkor az EGR esetében a vákumrendszernek a motor fordulatával fordított arányban kell működnie. Ahogy nő a fordulat, úgy kellene csökkenteniük a vákumot az EGR nyitáshoz.
Nem tudom, de hogyha így van, annak a kis fekete cumónak (11747796634) pont ez lenne a feladata?
De mivel a turbó vákum szabályzásában is pont ez a cikkszámú kütyü van így most teljesen össze is zavarodtam, mivel a turbónál 1értelműen a motor fordulatszámával egyenesen arányos vákum kell a változó geomatria állítgatásához.
Persze a villanyos szabályzásra ez már nem vonatkozik


A vákumot nem közvetlenül kapja sem az EGR, sem a turbó geometria. Mindkettőnél ugyanolyan típusú elektromos szelep szabályozza a mozgatáshoz a vákum mennyiségét, ezt látod az ETK-ban is mint írtad. Így teljesen mindegy mennyi a motor fordulata, mert már a legkissebb fordulaton is elegendő a vákum a mozgatáshoz.


OK!
L kell ebben még mélyülnöm rendesen

SP_323i Elküldve: 2013-12-09 09:03 320d Motor

toki24 írta:
valter320d írta: Sziasztok:
"Ha 1-3 mp -enként megemeli, majd szinte azonnal visszaejti az alapjáratot, akkor zárlatos a kieg fűtés. Ha így van, akkor minél hamarabb cserélni kell (vagy kikötni) mert képes leégetni (ritkán) a generátort.
Nincs biztosítéka, csak a motorvezérlő felügyeli a számított befecskendezett mennyiségből.

Ha ritkábban emeli meg és hosszabb időre az alapjáratot( 10-30mp szünet, aztán 20-60 mp fűtés, hőigénytől függően) , az teljesen normális dolog. "


Na hali, ugye erröl volt egy kis vitatás hogy jó hogy nem stb.

ÉN csináltam egy videót szerintetek? amikor elkezdtema videót akkor álltam meg lámpnál.. kb 18-20msig semmi aztán emelkedés 4-5 msig. majd le. akkor ez most jó vagy sem? köszönöm.
http://videa.hu/videok/jarmuve...Bb15rCfuYh


Tök jó a zene!

Ami nekem egyből feltűnt, hogy már az ingadozás előtt is magas az alapjárat...
Legalábbis nekem annak tűnik, mert az én vasamban 600-700 körül van. Szóval ehhez tudok viszonyítani

SP_323i Elküldve: 2013-12-09 08:56 320d Motor

ember84 írta:
BarG írta:
SP_323i írta:
ember84 írta: Sziasztok!
Ha 20d-nél elinditod hidegen,lehúzod az egr-ről a vákum csövet,befogod,kell lennie vákumnak,igaz?enyémbe nem érezni,esetleg lehelletgyengén


Hali!
Így dolgozik az EGR:

YouTube videó

Szóval kell fordulat, hogy legyen depresszió, ami megmozgatja az EGR szelepet. Lehet alapjáraton egyáltalán vagy minimálisan van csak. Igaz nem írtad, hogy milyen fordulaton nézted, így csak erre tudok gondolni.
Ha fordulaton sincs, akkor tovább kell menni: vákumcső esetleg a nyomás szabályzó. Az utóbbi itt az 1es kütyü:
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=45


Szerintem nem így van. Mivel a legnagyobb nyitást az EGR szelepen alapjáraton kell elérni, ezért az alapjárati vákuumnak elégnek kell lenni az EGR teljes kinyitásához. Ahhoz nem kell pörgetni a motort. Persze ha pörgeted a motort, akkor lehet nagyobb vákuumod, de már az alapjáratinak is megfelelően kell tudni mozgatnia.


Igen,en is igy gondoltam,alapjaraton hideg motornal kene nyitnia.de vakuum nelkul,hogyan?uj csovel probaltam.sztem a vakumszelep kakil.lehet?


Teljesen logikusnak hangzik, hogy alap járaton engedjen többet, de akkor az EGR esetében a vákumrendszernek a motor fordulatával fordított arányban kell működnie. Ahogy nő a fordulat, úgy kellene csökkenteniük a vákumot az EGR nyitáshoz.
Nem tudom, de hogyha így van, annak a kis fekete cumónak (11747796634) pont ez lenne a feladata?
De mivel a turbó vákum szabályzásában is pont ez a cikkszámú kütyü van így most teljesen össze is zavarodtam, mivel a turbónál 1értelműen a motor fordulatszámával egyenesen arányos vákum kell a változó geomatria állítgatásához.
Persze a villanyos szabályzásra ez már nem vonatkozik

SP_323i Elküldve: 2013-12-09 08:45 20d gázadásra megtorpanás

zoli900 írta: Sziasztok!
Ma diagoltam az autót,nagyon rosszul megy,megtorpan mintha nem is lenne benne turbó csak egy haldokló szívó...
Eddig csak egy olyat írt ki,hogy Start of Injection actuator controller,most már egy olyat is beír,hogy Boost control-pozitive control deviation/boost pressure to low.
Mi lehet a gond?

Üdv


Nekem egyszer nem működött a változó geometria a turbóban és az okozott hasonló problémát. Gázra lépve fulladt a moci, elengedve gázt meg elindult egy picit...
A probléma a változó geometriás rudazat koszolódása volt. Ki kellett tisztítani
Szóval 1 sima egyszerű teszt! Álló helyzetben, ha vki rálép a gázra az EGR előtti gumicsövet összehúzza a moci??? Ha igen, akkor nem tol a turbó elég levegőt.

SP_323i Elküldve: 2013-12-07 09:08 320d Motor

ember84 írta: Sziasztok!
Ha 20d-nél elinditod hidegen,lehúzod az egr-ről a vákum csövet,befogod,kell lennie vákumnak,igaz?enyémbe nem érezni,esetleg lehelletgyengén


Hali!
Így dolgozik az EGR:

YouTube videó

Szóval kell fordulat, hogy legyen depresszió, ami megmozgatja az EGR szelepet. Lehet alapjáraton egyáltalán vagy minimálisan van csak. Igaz nem írtad, hogy milyen fordulaton nézted, így csak erre tudok gondolni.
Ha fordulaton sincs, akkor tovább kell menni: vákumcső esetleg a nyomás szabályzó. Az utóbbi itt az 1es kütyü:
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=45

SP_323i Elküldve: 2013-12-06 09:54 Mi lehet a baj?

viktor írta:
haka írta:
SP_323i írta:
haka írta: Sziasztok,

Na most van időm leírni meddig jutottam az aksiból induló mizériával, hátha lesznek még ötletek.
Alap történet, reggel nem indul a kocsi, akkor se ha feltöltöm az aksit. +2 ben sem, pl ma. Tekeri az önindítót, de nem indul. Ha rákötök egy kissebb autót bikázás céljából, és azt beindítom, akkor elindul.
Ezután egész nap elindul, úgy, hogy 8-9 órát áll napközben, majd reggel megint nem ami kb 12-14 óra állást jelent.
Egyszer ki bírtuk olvasni (nemsok időm van, és a szerelő is el van úszva, ezért egyszer).
Akkor volt egy csomó üzemanyagnyomás hiba beírva. De akkor abban a pillanatban indult a kocsi és nem jött akkor hiba.
Az üzemnyagonyomásnál nem lehet tudni mi a rossz, alapból kispumpa vezérlő lehetne. De zet még nem volt idő kikisérletezni.
Viszont mivel bikára egyből indul, ezért azt mondják az nem ezekből fakad, mert ezekre nincs kihatással a bikázás.
80AH 640A akkumulátor van benne, ami új és töltés után sem indul vele elsőre.

Esetleg valakinek van tippje?

köszi


Hali!

Biztos, hogy nem ejti el a CR a nyomást? Lehet a nyomásszabályzó szaraxik, de akár még vmelyik porlasztócsúcs is elengedheti. Nekem hasonló jelenséget okozott egy ilyen hiba. A végén már be se indult reggel. Addig meg szép lassan egyre nehezebben pöccent be reggel. Napközben semmi jele nem volt. Szépen indult minden esetben ...
Az aksicsere volt nálam is az első, mert persze, hogy a hideg beálltával kezdődik az ilyen nyavalyáskodás.


Hát lehet. Kicsit mintha a pumpa erőlködne, amíg nem indul, de ezt nem biztos, hogy jól meg tudom ítélni. Hibának bent volt elég sok CR nyomás hiba.
A CR hibára a Ricsi azt mondja nagy valószínűséggel vezérlő vagy pumpa. Csak miért oldódik meg a bikától?
Mert hogy attól nem kéne neki. És ha vezérlő vagy pumpa, akkor miért csak reggel jön elő..
A gyertyákra nem ír hibát, ráadásul kettő új benne, nyáron raktuk bele, mert akkor írta a hibát rájuk.

Akkor passz. Kezd az olcsóbb és egyszerűbb végével a dolgot. Szerezz bele kölcsön egy új, vagy tuti jó aksit.



Az a pumpaerőlködés olyan hang, hogy hallani ahogy épül fel a nyomás a rendszerben??? Nekem ahhoz hasonló hangja volt, mint amikor egy új vízrendszerre rányitja az ember a csapot és hallani ahogy áramlik a folyadék a csőben. Persze kicsit más a nyomás és a méretkülönbségek miatt, de nem igazán tudnám máshoz hasonlítani.

SP_323i Elküldve: 2013-12-06 09:17 Mi lehet a baj?

haka írta: Sziasztok,

Na most van időm leírni meddig jutottam az aksiból induló mizériával, hátha lesznek még ötletek.
Alap történet, reggel nem indul a kocsi, akkor se ha feltöltöm az aksit. +2 ben sem, pl ma. Tekeri az önindítót, de nem indul. Ha rákötök egy kissebb autót bikázás céljából, és azt beindítom, akkor elindul.
Ezután egész nap elindul, úgy, hogy 8-9 órát áll napközben, majd reggel megint nem ami kb 12-14 óra állást jelent.
Egyszer ki bírtuk olvasni (nemsok időm van, és a szerelő is el van úszva, ezért egyszer).
Akkor volt egy csomó üzemanyagnyomás hiba beírva. De akkor abban a pillanatban indult a kocsi és nem jött akkor hiba.
Az üzemnyagonyomásnál nem lehet tudni mi a rossz, alapból kispumpa vezérlő lehetne. De zet még nem volt idő kikisérletezni.
Viszont mivel bikára egyből indul, ezért azt mondják az nem ezekből fakad, mert ezekre nincs kihatással a bikázás.
80AH 640A akkumulátor van benne, ami új és töltés után sem indul vele elsőre.

Esetleg valakinek van tippje?

köszi


Hali!

Biztos, hogy nem ejti el a CR a nyomást? Lehet a nyomásszabályzó szaraxik, de akár még vmelyik porlasztócsúcs is elengedheti. Nekem hasonló jelenséget okozott egy ilyen hiba. A végén már be se indult reggel. Addig meg szép lassan egyre nehezebben pöccent be reggel. Napközben semmi jele nem volt. Szépen indult minden esetben ...
Az aksicsere volt nálam is az első, mert persze, hogy a hideg beálltával kezdődik az ilyen nyavalyáskodás.

SP_323i Elküldve: 2013-12-04 15:29 320d Motor

tibee01 írta:
SP_323i írta:
tibee01 írta: Szerintetek a lambdaszonda nem okozhat ilyen tüneteket? (nem írja be hibának, de tény h el volt szakadva 5-ből 4 vezeték)


Ehhez kevés vagyok
Viszont azt írtad, hogy az már gyógyítva lett, ebből én arra következtetek, hogy most már jól műxik...



Fene se tudja, mikor szakadtak a szálak, a jel ágra mehetett fűtőáram is... ezek a planár szondák meg nagyon érzékenyek! Csak próbából nem szeretnék másikat venni, nem olcsó...
Ha tudnám, hogy az a baj, már rég benne lenne az új!



Kicsit szétnézve a világirodalomban kéne, hogy legyen hibakódja az oxigénszenzornak, hogyha nem jól műxik és mindenhol teljesítményvesztést írnak. Nálad van teljesítmény visszaesés? pl 3000 felett elmegy az ereje a mocinak vagy ilyesmi.

SP_323i Elküldve: 2013-12-04 14:34 320d Motor

tibee01 írta: Szerintetek a lambdaszonda nem okozhat ilyen tüneteket? (nem írja be hibának, de tény h el volt szakadva 5-ből 4 vezeték)


Ehhez kevés vagyok
Viszont azt írtad, hogy az már gyógyítva lett, ebből én arra következtetek, hogy most már jól műxik...

SP_323i Elküldve: 2013-12-04 10:51 320d Motor

tibee01 írta: Szia!

Ez melyik szelep lenne?
Lehet h megfontolandó az injektor vizsgálat!


SP_323i írta:
tibee01 írta: Sziasztok!

Egy igen komplex problémával állok szemben, amit jó ideje nem tudunk megoldani, reménykedem benne, Valaki hátha tudná a megoldást.

2005ös EU4es 320D ről van szó. Az autónak magas a fogyasztása, néha nagyon büdös fehéres-szürkés gázolajfüst érződik. Nem ír be semmilyen hibát, az injektorok alapjárati korrekciója -1.5 és +1,5 között mozog.
A mért légtömeg élő adatok szerint jelentősen nagyobb, mint a "vezérlő által igényelt". És az EGR szelep isvalószínűleg vmiért többet van nyitva (nem szorul). Nem találtam, hogy a turbo kifújna valahol. A lambdaszonda 5 vezetékéből 4 el volt szakadva, de megforrasztás óta nem írja be hibának.
Néha nagyon füstöl, néha nem, de nem jöttem rá még hogy mitől függ. Ha hidegen jár alapjáraton, akkor sokszor egyáltalán nem, néha meg nagyon.

Rossz volt mind a 2 termosztát, a nagyot már kicseréltem, (kicsi még nem ért ide), íygy már 60 helyett 80 fok ha be van melegedve, de így sem csökkent a fogyasztás a pillanatnyi fogyasztásmérő szerint! Pl: 120-al haladva 6.ban 7-8 között mozog!

Nagyon örülnék neki, ha valaki rájönne, mert kezd az idegeimre menni ez az autó!

Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket!


Ne idegeld magad feleslegesen! Szerintem itt mindenki próbál majd segíteni, ahogy a virtuális tér engedi.


A melegedési problémából jogosan következtettél a termosztátok hibájára, ha mégsem oldja meg szépen tovább kell menni. Rosszabb nem lesz a vas...

Mivel tegnap benéztem az EGR működést, most már uptodate vagyok belőle
Itt látható mi kell hozzá, hogy jól működjön:
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=45

Lehet vákumcső probléma, nyomásszabályzó probléma (1es cumó az ábrán)
Ennek a takarításáról van is vid a jótubon:

YouTube videó

Korábban már tárgyalták itt a márkatársak, hogy a korrekciós érték nem jelenti azt, hogy a csúcsaid rendben vannak! Addig nem igazán nyugodhatsz meg felőlük, amíg nincsenek bevizsgálva. Lehet mind a 4 sz@r, de az eltérés csak minimális az állapotukban egymáshoz viszonyítva így a korrekciós érték is rendben lévőnek tűnik.

Én pl úgy jártam, hogy sos kellett cserélni egy csúcsot januárban. Most elvittem a vasat, mert nagyon el kezdett kormolni, meg zabálni a gázolajat. A korrekciós érték miatt a szerelő egyből mondta, hogy a 2es csúccsal van a gond. Mikor elkerültek a csúcsok bevizsgálásra, akkor derült ki, hogy pont az volt az, amit cserélük januárban, viszont a másik háromnak már véres a torka. Szóval nem egyértelmű visszajelzés a korrekciós érték...

Helyedben a csúcsok bevizsgálását erősen megfontolnám. Potenciális gyanúsított sajnos




ott:
http://img141.imageshack.us/im...malky0.jpg

SP_323i Elküldve: 2013-12-04 09:35 320d Motor

tibee01 írta: Sziasztok!

Egy igen komplex problémával állok szemben, amit jó ideje nem tudunk megoldani, reménykedem benne, Valaki hátha tudná a megoldást.

2005ös EU4es 320D ről van szó. Az autónak magas a fogyasztása, néha nagyon büdös fehéres-szürkés gázolajfüst érződik. Nem ír be semmilyen hibát, az injektorok alapjárati korrekciója -1.5 és +1,5 között mozog.
A mért légtömeg élő adatok szerint jelentősen nagyobb, mint a "vezérlő által igényelt". És az EGR szelep isvalószínűleg vmiért többet van nyitva (nem szorul). Nem találtam, hogy a turbo kifújna valahol. A lambdaszonda 5 vezetékéből 4 el volt szakadva, de megforrasztás óta nem írja be hibának.
Néha nagyon füstöl, néha nem, de nem jöttem rá még hogy mitől függ. Ha hidegen jár alapjáraton, akkor sokszor egyáltalán nem, néha meg nagyon.

Rossz volt mind a 2 termosztát, a nagyot már kicseréltem, (kicsi még nem ért ide), íygy már 60 helyett 80 fok ha be van melegedve, de így sem csökkent a fogyasztás a pillanatnyi fogyasztásmérő szerint! Pl: 120-al haladva 6.ban 7-8 között mozog!

Nagyon örülnék neki, ha valaki rájönne, mert kezd az idegeimre menni ez az autó!

Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket!


Ne idegeld magad feleslegesen! Szerintem itt mindenki próbál majd segíteni, ahogy a virtuális tér engedi.


A melegedési problémából jogosan következtettél a termosztátok hibájára, ha mégsem oldja meg szépen tovább kell menni. Rosszabb nem lesz a vas...

Mivel tegnap benéztem az EGR működést, most már uptodate vagyok belőle
Itt látható mi kell hozzá, hogy jól működjön:
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=45

Lehet vákumcső probléma, nyomásszabályzó probléma (1es cumó az ábrán)
Ennek a takarításáról van is vid a jótubon:

YouTube videó

Korábban már tárgyalták itt a márkatársak, hogy a korrekciós érték nem jelenti azt, hogy a csúcsaid rendben vannak! Addig nem igazán nyugodhatsz meg felőlük, amíg nincsenek bevizsgálva. Lehet mind a 4 sz@r, de az eltérés csak minimális az állapotukban egymáshoz viszonyítva így a korrekciós érték is rendben lévőnek tűnik.

Én pl úgy jártam, hogy sos kellett cserélni egy csúcsot januárban. Most elvittem a vasat, mert nagyon el kezdett kormolni, meg zabálni a gázolajat. A korrekciós érték miatt a szerelő egyből mondta, hogy a 2es csúccsal van a gond. Mikor elkerültek a csúcsok bevizsgálásra, akkor derült ki, hogy pont az volt az, amit cserélük januárban, viszont a másik háromnak már véres a torka. Szóval nem egyértelmű visszajelzés a korrekciós érték...

Helyedben a csúcsok bevizsgálását erősen megfontolnám. Potenciális gyanúsított sajnos

SP_323i Elküldve: 2013-12-03 21:00 Termosztát

hancurozo írta:
SP_323i írta:
Tano írta:
SP_323i írta: Lehet, hogy rosszul tudom, de az EGR termosztát nem mást szabályoz, mint hogy mennyi kipufogó gáz jusson vissza a szívó oldalra. Ez főleg hideg motornál fontos, hogy tökéletesebb legyen az és stb stb...
Szóval egyáltalán nem párhuzamos vízkörökről van szó, mivel nem két hűtőkörről beszélünk! Kicsit talán hüle az elnevezése is, hogy termosztát, mert 1ből arra gondola az ember, hogy az is vmi vizkört szabályoz, pedig csak a kipuffgáz visszaáramlást szabályozza nem üzemmeleg motornál.
Emiatt van az, hogy a helytelen működése hatással van a motor melegedésére.
Amúgy érdemes lenne még egy EGR szelep tisztítás vagy megsasolás is, mert lehet, hogy jó a termosztát csak az EGR szelep úgy meg van szorulva, hogy nem engedi át a fupuff gázt.


Igazad van, rosszul tudod.
Kevered az EGR termosztátot (ami az EGR hőcserélő tetején található fekete cső) az EGR szeleppel.
Az EGR hőcserélőn vizet áramoltatnak keresztül hogy hűtsék a visszavezetett kipuffgázt. Ezt egy kis termosztát szabályozza.
Compact kolléga téved annyiban, hogy ez sosincsen zárva teljesen, tehát át tud fújni a teljesen jó állapotún is.


Az ERG termosztátot nem keverem az EGR szeleppel
Viszont
"Az EGR hőcserélőn vizet áramoltatnak keresztül hogy hűtsék a visszavezetett kipuffgázt. Ezt egy kis termosztát szabályozza."
Ez kimaradt nálam...
Ezek szerint akkor van még egy temosztát
ETK ábrát tudtok róla, mert termosztátra csak 2db dob fel az ETK a nagyot, meg a fekete cumót a hőcserélő tetején:
http://www.realoem.com/bmw/par...spid=47665


De az első hozzászólásod szerint kevered.
Tano jól leírta neked.
Összesen kettő van.
Nem azt szabályozza.
De párhuzamos vízkörről van szó.
Vízkört szabályoz. Nincs köze az átengedett kipufogógáz mennyiségéhez.


Waz!
mea culpa!
Vmiért az volt bennem, hogy az a fekete termosztát vezérli az EGR szelepet.
De nem!

Tano! hancurozo!