SP_323i fórum hozzászólásai

SP_323i Elküldve: 2011-07-04 11:01 elektromos ablakemelõ_

kempelen írta:
SP_323i írta:
kempelen írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

A hátsó villany ablakhoz lenne kérdésem, remélem tudtok segíteni.

Mindent sikerült beszereznem a beépítéshez. Most hétvégén be is dobtam az emelő szerkezetet és készre szereltem a hátsó ajtókat. Hál'Istennek fullos kábelköteg volt az ajtóban.

Kérdés:
Ha fullos kábelköteg van bent, akkor további vezetékeléssel nem kell foglalkoznom, csak a grund modult betenni meg a váltó kulisszához a kapcsolókat (most ez kimaradt)?
További felprogramozást nem igényel a beszerelés? Működni fog, vagy be kell tanítani?

Üdv.:
SP


Kicserélted az autó gerincvezetékét is mindkét küszöbben fullosra? Mert az nem lehetett kis meló... (pár plusz vezetéket berakni is eltart egy darabig, de egy komplett köteget oda beszerelni....)

Másképpen hogyan érted azt hogy fullos vezetékköteget kaptál?

Őszintén pozitív ha az ajtóba sikerült kicserélned az eredetit egy fullosra, de az ajtóig hogyan jutnak el a hátsó ablakemelő elektronjai?
Mert arról nem tettél említést, hogy az ajtóig is elvezetted a kábeleket...

Ha mégis én olvastam rosszul amit írtál és a grundmodultól mindkét küszöbnél elvezetted az ajtókig a kábeleket, akkor csak csatt az új grundmodul + felprogramoz és már működik is...





A fullost úgy értem, hogy Harman Kardon van a kocsiban és 8 légzsák. Meglepő (legalábbis számomra) módon a hátsó ajtó kábelkötegén odabandázsolva ott figyelt az elekt. ablak csatija és a becsípődés érzékelő csatija is.
Lehet nem írtam pontosan, de a kérdés az, hogyha eleve fullos az ajtóban a kébelezés lehet, hogy a többi is az és így elég csak a gm-et cserélni majd programozni? Vagyis nem kell az ajtóig plusz kábelt lefektetni?



Ha az ajtóban fullos is volt a köteg a hátsó légzsák és a HK miatt, attól még kevés az esély arra, hogy a gerincvezetékben is benne legyenek ugyanezek. Ezért a legjobb megoldás, amit már írtál, hogy megnézed a csatlakozó másik oldalát.

Továbbá: mint már korábban említettem a grundmodul külön tápot kap a biztosítéktáblából. Ha már úgyis a csatlakozókat nézed, a 71-es (utolsó) biztosíték ami a hátsó ablakemelőkért felel.
Hajtsd le a biztosítéktáblát és nézz alá vajon a 71-es biztosítéknál megvan e a kábel.


OK köszi!
Akkor 7végén futom tovább a köreimet elekt. vonalon

SP_323i Elküldve: 2011-07-04 10:29 elektromos ablakemelõ_

Habár hüle vagyok!
Ha a b oszlopnál széthúzom a csatit és megnézem milyen színű megy az ablak emelőhöz, akkor szín szerint meg tudom nézni, hogy a kaszniban lévő csoport kábelben benne van e. Ha nincs, akkor bukta

SP_323i Elküldve: 2011-07-04 10:21 elektromos ablakemelõ_

kempelen írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

A hátsó villany ablakhoz lenne kérdésem, remélem tudtok segíteni.

Mindent sikerült beszereznem a beépítéshez. Most hétvégén be is dobtam az emelő szerkezetet és készre szereltem a hátsó ajtókat. Hál'Istennek fullos kábelköteg volt az ajtóban.

Kérdés:
Ha fullos kábelköteg van bent, akkor további vezetékeléssel nem kell foglalkoznom, csak a grund modult betenni meg a váltó kulisszához a kapcsolókat (most ez kimaradt)?
További felprogramozást nem igényel a beszerelés? Működni fog, vagy be kell tanítani?

Üdv.:
SP


Kicserélted az autó gerincvezetékét is mindkét küszöbben fullosra? Mert az nem lehetett kis meló... (pár plusz vezetéket berakni is eltart egy darabig, de egy komplett köteget oda beszerelni....)

Másképpen hogyan érted azt hogy fullos vezetékköteget kaptál?

Őszintén pozitív ha az ajtóba sikerült kicserélned az eredetit egy fullosra, de az ajtóig hogyan jutnak el a hátsó ablakemelő elektronjai?
Mert arról nem tettél említést, hogy az ajtóig is elvezetted a kábeleket...

Ha mégis én olvastam rosszul amit írtál és a grundmodultól mindkét küszöbnél elvezetted az ajtókig a kábeleket, akkor csak csatt az új grundmodul + felprogramoz és már működik is...





A fullost úgy értem, hogy Harman Kardon van a kocsiban és 8 légzsák. Meglepő (legalábbis számomra) módon a hátsó ajtó kábelkötegén odabandázsolva ott figyelt az elekt. ablak csatija és a becsípődés érzékelő csatija is.
Lehet nem írtam pontosan, de a kérdés az, hogyha eleve fullos az ajtóban a kébelezés lehet, hogy a többi is az és így elég csak a gm-et cserélni majd programozni? Vagyis nem kell az ajtóig plusz kábelt lefektetni?

SP_323i Elküldve: 2011-07-04 08:58 elektromos ablakemelõ_

Sziasztok!

A hátsó villany ablakhoz lenne kérdésem, remélem tudtok segíteni.

Mindent sikerült beszereznem a beépítéshez. Most hétvégén be is dobtam az emelő szerkezetet és készre szereltem a hátsó ajtókat. Hál'Istennek fullos kábelköteg volt az ajtóban.

Kérdés:
Ha fullos kábelköteg van bent, akkor további vezetékeléssel nem kell foglalkoznom, csak a grund modult betenni meg a váltó kulisszához a kapcsolókat (most ez kimaradt)?
További felprogramozást nem igényel a beszerelés? Működni fog, vagy be kell tanítani?

Üdv.:
SP

SP_323i Elküldve: 2011-07-01 14:47 angel eye

Prof írta: Gyárival azonos színű angel eye karikához, hol lehet hozzájutni ?


Hali!

Ebajon találni:
http://viewitem.eim.ebay.hu/CC...67717/item

http://shop.ebay.de/i.html?_nk...m270.l1313

A lényeg, hogy gelb-et vagy orange-t kell keresni belőle.

SP_323i Elküldve: 2011-06-23 08:47 Belsõ

InsectKiller írta:
SP_323i írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Valaki tud segíteni abban, hogy lehet kikapni a touring hátsó üléseit a két szélső könyöklő szerűvel együtt (ami az ajtó mellett van közvetlenül), tehát kompletten.

előre is kösz:
SP


Halihó!

Tényleg senkinek nincs tippje?
Fontos lenne, mert 7végén ki kéne kapnom a komplett hátsó ülést és nem szeretném elbarmolni a dolgot...

SP


Talán ez segít


MEGA THX!!!
Így már minden tiszta

SP

SP_323i Elküldve: 2011-06-23 08:26 Belsõ

SP_323i írta: Sziasztok!

Valaki tud segíteni abban, hogy lehet kikapni a touring hátsó üléseit a két szélső könyöklő szerűvel együtt (ami az ajtó mellett van közvetlenül), tehát kompletten.

előre is kösz:
SP


Halihó!

Tényleg senkinek nincs tippje?
Fontos lenne, mert 7végén ki kéne kapnom a komplett hátsó ülést és nem szeretném elbarmolni a dolgot...

SP

SP_323i Elküldve: 2011-06-21 13:45 Belsõ

Sziasztok!

Valaki tud segíteni abban, hogy lehet kikapni a touring hátsó üléseit a két szélső könyöklő szerűvel együtt (ami az ajtó mellett van közvetlenül), tehát kompletten.

előre is kösz:
SP

SP_323i Elküldve: 2011-06-10 15:23 Autóvásárlás

SP_323i írta:
Scotty írta: Hát igen, a jobbos változat motortere tükörképe a balosénak.Szerintem egy csomó alkatrész más.Ha gondolod küldök egy képet az én kocsim motorteréről.


Köszi, de a tűzfalról kéne kép, arra meg nem kérlek, hogy kapd szét a szépséget egy képért


majd a neten megpróbálok képet találni róla hátha szerencsém lesz


Na itt az elmélkedés vége
Nem csak a tűzfal más, de az ablaktörlő miatt a szélvédő alatti kis lapocska is (ahol az ablaktörlők kijönnek a kaszniból) szóval túl sok lakatos munkát igényelne úgy, hogy gyárilag összerakottat kell megbontani ...
Egy szó mint 100 - nem éri meg a dolog.
Köszönöm a segítséget!

SP_323i Elküldve: 2011-06-10 14:58 Autóvásárlás

Scotty írta: Hát igen, a jobbos változat motortere tükörképe a balosénak.Szerintem egy csomó alkatrész más.Ha gondolod küldök egy képet az én kocsim motorteréről.


Köszi, de a tűzfalról kéne kép, arra meg nem kérlek, hogy kapd szét a szépséget egy képért


majd a neten megpróbálok képet találni róla hátha szerencsém lesz

SP_323i Elküldve: 2011-06-10 13:41 Autóvásárlás

Coyote írta:
SP_323i írta:
Coyote írta:
SP_323i írta:
anubisz írta:
SP_323i írta: Urak!

Jobb helyet nem találtam, úgyhogy itt teszem fel a kérdésem hátha valaki tud rá jó választ

Jobb kormányos autót jogilag mennyire bonyesz forgalomba helyezni, műszakiztatni stb idehaza, miután átalakítottam balosra? Nem szopatják be az embert az átépítés miatt?
A kókányolást kerülném az átépítésnél, úgyhogy errefelé ne kalandozzunk


Jó kocsi lehet,ha megéri átalakítani. Szerintem, itt még ilyet nem sokan csináltak.


Még csak elmélet, mert addig, amíg nem ismerem a jogi buktatókat nem élem magam bele. A szerelés nem lehet gond, mert E46-ról lenne szó viszont attól tartok, hogy megveszem, megépítem és utána elhasal a dolog egy íróasztalkukacon.



Ebben van némi tapasztalatom, közeli ismerősöm végigjárta az utat. Subaruról van szó, amit tudni kell: jobbkormányosból csakis angol piacos autót tudsz átalakítani, mert a japán, ausztrál, stb. autók esetén nincs meg az E jelzés, és az alvázszám is rövidebb, így biztosan elhasalsz a bürokráciával.
Az angol autó esetén nem olyan "bonyesz" a dolog mint ahogy látszik: behozod, átalakítod, regadó, szimpla MŰSZAKI VIZSGA -> és már jó is vagy. Az egész kulcsa a műszaki vizsga, ha azon átmegy, nem lehet baj. Nem kell speciális vizsga, elvileg mindegyik vizsgának ugyanolyan alaposnak kell lennie.
VISZONT az ismerősöm ott torpant meg, hogy mennyibe is kerülne az átalakítás. A kormánymű csak a jéghegy csúcsa: a teljes műszerfal, kardánbox, ülések, ajtók, elektromos berendezések, ablaktörlők, tükrök stb. cserére szorul, és sokkal több lehet a bosszúság mint ahogy ránézésre tűnik. Persz az autó csak alkatrészekből van, ezeket mind be lehet szerezni: az igazán kritikus pont a kaszni szokott lenni (ahol a kormánymű kilép), ugyanis itt az üregeket el kell tünteni, a másik oldalon meg precízen reprodukálni. Hozzáteszem, E46 esetén fingom sincs hogy néz ez ki, de Subarunál ez volt a szűk keresztmetszet.
Egy 2001-es Impreza átalakítási költsége baráti munkadíjjal 2 millió forint lett volna, így regadóval és vizsgákkal rögtön kiderült, hogy nem éri meg.
Számolj utána alaposan, szerintem nem éri meg BMW-nél sem. Inkább vegyél egy olcsó, szar állapotú bal kormányost, és költs arra 1 milliót, hogy pöpec gép legyen.


Köszi a választ!
Szóval angol esetén a vizsgával nem lehet gond. Most már tényleg csak az a kérdés, hogy mennyi lenne az anyagára az átszerelésnek, mert a melót úgy is én végezném így legalább a munkadíjat megspórolhatom, meg ügye 2. kocsinak kéne úgyhogy az idő se sürgetne
Még egyszer köszönöm!!!


Amúgy a regadóval alapból jár a forgalombahelyezés, azzal meg alapból jár a műszaki vizsga, tehát ha jól számolom, nincs is extra költsége. Persze a guglin keress azért rá, hátha találsz jótanácsokat - vagy hívj fel egy okmányirodát, ennyit megér.
De továbbra is állítom, hogy nem az adminisztráció, hanem maga az átépítés a bukó benne.


Jaja
most lapozgatom az ETK-t hááát
A tűzfal kérdés nagyon, hogy univerzális e vagy egyedi a jobbos balos esetén. A gond, hogy ha angolt választok az ETK-ban 2 tűzfalat hoz külön cikkszámmal. Na itt úszhat el a dolog, mert tűzfalat nem éri meg cserélni toldozgatni, meg foldozgatni meg nem fogok.

Köszi!

SP_323i Elküldve: 2011-06-10 13:20 Autóvásárlás

Coyote írta:
SP_323i írta:
anubisz írta:
SP_323i írta: Urak!

Jobb helyet nem találtam, úgyhogy itt teszem fel a kérdésem hátha valaki tud rá jó választ

Jobb kormányos autót jogilag mennyire bonyesz forgalomba helyezni, műszakiztatni stb idehaza, miután átalakítottam balosra? Nem szopatják be az embert az átépítés miatt?
A kókányolást kerülném az átépítésnél, úgyhogy errefelé ne kalandozzunk


Jó kocsi lehet,ha megéri átalakítani. Szerintem, itt még ilyet nem sokan csináltak.


Még csak elmélet, mert addig, amíg nem ismerem a jogi buktatókat nem élem magam bele. A szerelés nem lehet gond, mert E46-ról lenne szó viszont attól tartok, hogy megveszem, megépítem és utána elhasal a dolog egy íróasztalkukacon.



Ebben van némi tapasztalatom, közeli ismerősöm végigjárta az utat. Subaruról van szó, amit tudni kell: jobbkormányosból csakis angol piacos autót tudsz átalakítani, mert a japán, ausztrál, stb. autók esetén nincs meg az E jelzés, és az alvázszám is rövidebb, így biztosan elhasalsz a bürokráciával.
Az angol autó esetén nem olyan "bonyesz" a dolog mint ahogy látszik: behozod, átalakítod, regadó, szimpla MŰSZAKI VIZSGA -> és már jó is vagy. Az egész kulcsa a műszaki vizsga, ha azon átmegy, nem lehet baj. Nem kell speciális vizsga, elvileg mindegyik vizsgának ugyanolyan alaposnak kell lennie.
VISZONT az ismerősöm ott torpant meg, hogy mennyibe is kerülne az átalakítás. A kormánymű csak a jéghegy csúcsa: a teljes műszerfal, kardánbox, ülések, ajtók, elektromos berendezések, ablaktörlők, tükrök stb. cserére szorul, és sokkal több lehet a bosszúság mint ahogy ránézésre tűnik. Persz az autó csak alkatrészekből van, ezeket mind be lehet szerezni: az igazán kritikus pont a kaszni szokott lenni (ahol a kormánymű kilép), ugyanis itt az üregeket el kell tünteni, a másik oldalon meg precízen reprodukálni. Hozzáteszem, E46 esetén fingom sincs hogy néz ez ki, de Subarunál ez volt a szűk keresztmetszet.
Egy 2001-es Impreza átalakítási költsége baráti munkadíjjal 2 millió forint lett volna, így regadóval és vizsgákkal rögtön kiderült, hogy nem éri meg.
Számolj utána alaposan, szerintem nem éri meg BMW-nél sem. Inkább vegyél egy olcsó, szar állapotú bal kormányost, és költs arra 1 milliót, hogy pöpec gép legyen.


Köszi a választ!
Szóval angol esetén a vizsgával nem lehet gond. Most már tényleg csak az a kérdés, hogy mennyi lenne az anyagára az átszerelésnek, mert a melót úgy is én végezném így legalább a munkadíjat megspórolhatom, meg ügye 2. kocsinak kéne úgyhogy az idő se sürgetne
Még egyszer köszönöm!!!

SP_323i Elküldve: 2011-06-10 12:02 Autóvásárlás

anubisz írta:
SP_323i írta: Urak!

Jobb helyet nem találtam, úgyhogy itt teszem fel a kérdésem hátha valaki tud rá jó választ

Jobb kormányos autót jogilag mennyire bonyesz forgalomba helyezni, műszakiztatni stb idehaza, miután átalakítottam balosra? Nem szopatják be az embert az átépítés miatt?
A kókányolást kerülném az átépítésnél, úgyhogy errefelé ne kalandozzunk


Jó kocsi lehet,ha megéri átalakítani. Szerintem, itt még ilyet nem sokan csináltak.


Még csak elmélet, mert addig, amíg nem ismerem a jogi buktatókat nem élem magam bele. A szerelés nem lehet gond, mert E46-ról lenne szó viszont attól tartok, hogy megveszem, megépítem és utána elhasal a dolog egy íróasztalkukacon.

SP_323i Elküldve: 2011-06-10 09:49 Autóvásárlás

Urak!

Jobb helyet nem találtam, úgyhogy itt teszem fel a kérdésem hátha valaki tud rá jó választ

Jobb kormányos autót jogilag mennyire bonyesz forgalomba helyezni, műszakiztatni stb idehaza, miután átalakítottam balosra? Nem szopatják be az embert az átépítés miatt?
A kókányolást kerülném az átépítésnél, úgyhogy errefelé ne kalandozzunk

SP_323i Elküldve: 2011-05-27 11:57 Pohártartó

SirToma írta:
Coyote írta: Folytatnám a topikot, bár a hasznos tippek hiányoznak belőle

E46-ban hol van a gyári pohártartó? Van egyáltalán? Milyet ajánlatok bele? A végén a homasitánál fogok kikötni, de nem szeretnék gagyi cuccot, ha nem muszáj...


Ezen én is agyaltam már, mondjuk a teló helyére egy pohártartó jó lenne!


Hali!

A gyári pohártartó a váltókulissza mögött van (a képen az 5ös):
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=35