SP_323i fórum hozzászólásai

SP_323i Elküldve: 2016-03-31 09:46 Fékjavítás

lantika írta:
SP_323i írta: No a két első konzol egymás mellett:





A fekete a 286-os tárcsához tartozó, a koszos meg a 300-ashoz.
A futóműhöz való felfogatás lyuktávolsága 120 mm-es mindkettőnél. A nyeregcsúszka távolság 95mm.
Az utolsó képen jól látszik a négy lyuk távolságának az eltérése. E miatt jó ugyan az a féknyereg a kisebb (286) meg a nagyobb (300) tárcsához is.

A hátsó féknél ugyan ez a helyzet csak arról nem tudok képet készíteni

Remélem kielégítő volt


Mindent megtudtam a féknyeregről. Számomra viszont maradt még nyitott kérdés. Méghozzá az,hogy mennyire vagy elégedett az alátét papirnak használt doboz tartalmával.


Az a céges kvfőző gép doboza. Bírja a strapát

SP_323i Elküldve: 2016-03-31 08:47 Fékjavítás

No a két első konzol egymás mellett:





A fekete a 286-os tárcsához tartozó, a koszos meg a 300-ashoz.
A futóműhöz való felfogatás lyuktávolsága 120 mm-es mindkettőnél. A nyeregcsúszka távolság 95mm.
Az utolsó képen jól látszik a négy lyuk távolságának az eltérése. E miatt jó ugyan az a féknyereg a kisebb (286) meg a nagyobb (300) tárcsához is.

A hátsó féknél ugyan ez a helyzet csak arról nem tudok képet készíteni

Remélem kielégítő volt

SP_323i Elküldve: 2016-03-30 14:58 Fékjavítás

YELLOW írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta:
Akkor itt a bal első fékre a találat e46-on belül, lehet csemegézni hol melyik konzolt használta a gyár
http://www.realoem.com/bmw/enU...series=E46


ez alapján ugynaazt a cikkszámot hozza mindenre ami ott fel van sorolva... ami akkor nekem fura... mert az N40-es e46 és mondjuk egy M54 28i, vagy ugye egy 20d-n sem ugyanaz a tárcsa van. itt pedig mind nyeregre és tartóra ugyanazt a cikkszámot dobja.


tartóra tuti, hogy nem
a kicsi tárcsához 34106758104 ez való és ha ilyet választasz ki, akkor a féktárcsához átmenve 286-os fog dobni
a nagy konzol meg 34106758120 a tárcsánál meg 300-as lesz ehhez

(M54-es 28i nincs is a listában csak M52-es )


én kérek elnézést, elnéztem egy sorral mert a második a sorban is még az 1-es alkatrészre utal csodálkoztam is, hogy a cikkszám egymás után jön


De csinálok otthon fotót a kicsi meg a nagy első konzolról, mert a fakezű bontósnak sikerült így adnia, de nem is az eszük miatt szeretjük őket
(no meg én is jól benéztem, de minden szentnek maga felé ... )

SP_323i Elküldve: 2016-03-30 14:43 Fékjavítás

YELLOW írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
SP_323i írta:
lantika írta: 320d 136 es 150 lovas feknyereg között van valami külömbseg?


Nyereg ugyan az csak a felfogató konzol más
pont most sz@ptam be ezekkel


Köszi. Akkor veszek 2 felujito szettet,es megjavitom. Egyszerübb lett volna a nyereg csere. Szorul kicsit a jobb elsöm,fekezeskor huz is jobbra. Ez igy müszaki elött nem annyira elönyös illetve egyebkent sem. Egyesek meg örülhetnek,megint 20d-vel van problema.


ez nem 20d-s probléma, hanem általános, motortól független, mint általában a futómű problémák és kasztni bajok is.


Jobban jársz a felújítással szerintem, mint a bontottal.
Én most újítottam fel bontottat és cseréltem le a sajátomat. Ég és föld a különbség
Igaz idő kell a rendes munkához, azért is választottam, hogy felújítok egy szettet aztán pár óra alatt lecserélem őket. Így nem állt napokig a kocsi.


de várjatok már, nem csak a felfogatás más... az FL 20d tárcsája nagyobb, tehát a betét is nagyobb nem? akkor pedig a nyereg is nagyobb. vagy csak a nyerek külső része más? amire maga a munkahenger rész van felfogatva? illetve azért bizonyos betét méret után a dugattyú méretének is nagyobbnak kell lennie, hogy kellő erővel tudjon nyomni.


A tárcsák eltérnek ezért kintebb kellet hozniuk a nyerget azt meg a nyeregtartóval oldották meg
ezzel:
https://c1552172.ssl.cf0.rackc...6_x800.jpg

pont most szaladtam bele ebbe a problémába, mert a bontott 136 pacis fék volt és nem 150 pacisé
a nyergek számra ugyan azok voltak, viszont ezek a konzolok nem
ennél a konzolnál meg a négy csavar távolsága adja meg, hogy mennyire kerül ki a féknyereg a felfogatáshoz képest
(pl az M3-as és a CLS első fékje is ebben a konzolban különbözik így az M3-as 325-ös míg a CLS 345-ös tárcsát tud fogadni)

a fékpofa szerintem ugyan az, mert azt meg a nyereg határozza meg, mekkorát is tud befogadni



na igen erre a konzolra gondoltam...
tehát akkor valójában ha valaki nagyobb tárcsát szeretne, akkor a tárcsák mellé csak ezt a konzolt kell cserélnie és magát a féknyerget nem? (bringás szempontból így szokott lenni) mert ha lehet külön kapni ezt a konzolt, akkor egy fék upgrade még olcsóbban megúszható, és magát a rendszertmeg sem kell bontani.
viszont lehet betétet is újat kell venni, de akkor elvileg az is jó lesz... vagy nem? vagy ugyanaz a pofa akkor? már kezdek belekavarodni.


Akkor itt a bal első fékre a találat e46-on belül, lehet csemegézni hol melyik konzolt használta a gyár
http://www.realoem.com/bmw/enU...series=E46


ez alapján ugynaazt a cikkszámot hozza mindenre ami ott fel van sorolva... ami akkor nekem fura... mert az N40-es e46 és mondjuk egy M54 28i, vagy ugye egy 20d-n sem ugyanaz a tárcsa van. itt pedig mind nyeregre és tartóra ugyanazt a cikkszámot dobja.


tartóra tuti, hogy nem
a kicsi tárcsához 34106758104 ez való és ha ilyet választasz ki, akkor a féktárcsához átmenve 286-os fog dobni
a nagy konzol meg 34106758120 a tárcsánál meg 300-as lesz ehhez

(M54-es 28i nincs is a listában csak M52-es )



SP_323i Elküldve: 2016-03-30 14:29 Fékjavítás

YELLOW írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
SP_323i írta:
lantika írta: 320d 136 es 150 lovas feknyereg között van valami külömbseg?


Nyereg ugyan az csak a felfogató konzol más
pont most sz@ptam be ezekkel


Köszi. Akkor veszek 2 felujito szettet,es megjavitom. Egyszerübb lett volna a nyereg csere. Szorul kicsit a jobb elsöm,fekezeskor huz is jobbra. Ez igy müszaki elött nem annyira elönyös illetve egyebkent sem. Egyesek meg örülhetnek,megint 20d-vel van problema.


ez nem 20d-s probléma, hanem általános, motortól független, mint általában a futómű problémák és kasztni bajok is.


Jobban jársz a felújítással szerintem, mint a bontottal.
Én most újítottam fel bontottat és cseréltem le a sajátomat. Ég és föld a különbség
Igaz idő kell a rendes munkához, azért is választottam, hogy felújítok egy szettet aztán pár óra alatt lecserélem őket. Így nem állt napokig a kocsi.


de várjatok már, nem csak a felfogatás más... az FL 20d tárcsája nagyobb, tehát a betét is nagyobb nem? akkor pedig a nyereg is nagyobb. vagy csak a nyerek külső része más? amire maga a munkahenger rész van felfogatva? illetve azért bizonyos betét méret után a dugattyú méretének is nagyobbnak kell lennie, hogy kellő erővel tudjon nyomni.


A tárcsák eltérnek ezért kintebb kellet hozniuk a nyerget azt meg a nyeregtartóval oldották meg
ezzel:
https://c1552172.ssl.cf0.rackc...6_x800.jpg

pont most szaladtam bele ebbe a problémába, mert a bontott 136 pacis fék volt és nem 150 pacisé
a nyergek számra ugyan azok voltak, viszont ezek a konzolok nem
ennél a konzolnál meg a négy csavar távolsága adja meg, hogy mennyire kerül ki a féknyereg a felfogatáshoz képest
(pl az M3-as és a CLS első fékje is ebben a konzolban különbözik így az M3-as 325-ös míg a CLS 345-ös tárcsát tud fogadni)

a fékpofa szerintem ugyan az, mert azt meg a nyereg határozza meg, mekkorát is tud befogadni



na igen erre a konzolra gondoltam...
tehát akkor valójában ha valaki nagyobb tárcsát szeretne, akkor a tárcsák mellé csak ezt a konzolt kell cserélnie és magát a féknyerget nem? (bringás szempontból így szokott lenni) mert ha lehet külön kapni ezt a konzolt, akkor egy fék upgrade még olcsóbban megúszható, és magát a rendszertmeg sem kell bontani.
viszont lehet betétet is újat kell venni, de akkor elvileg az is jó lesz... vagy nem? vagy ugyanaz a pofa akkor? már kezdek belekavarodni.


Akkor itt a bal első fékre a találat e46-on belül, lehet csemegézni hol melyik konzolt használta a gyár
http://www.realoem.com/bmw/enU...series=E46

SP_323i Elküldve: 2016-03-30 09:38 Fékjavítás

Reeckatee írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
SP_323i írta:
lantika írta: 320d 136 es 150 lovas feknyereg között van valami külömbseg?


Nyereg ugyan az csak a felfogató konzol más
pont most sz@ptam be ezekkel


Köszi. Akkor veszek 2 felujito szettet,es megjavitom. Egyszerübb lett volna a nyereg csere. Szorul kicsit a jobb elsöm,fekezeskor huz is jobbra. Ez igy müszaki elött nem annyira elönyös illetve egyebkent sem. Egyesek meg örülhetnek,megint 20d-vel van problema.


ez nem 20d-s probléma, hanem általános, motortól független, mint általában a futómű problémák és kasztni bajok is.


Jobban jársz a felújítással szerintem, mint a bontottal.
Én most újítottam fel bontottat és cseréltem le a sajátomat. Ég és föld a különbség
Igaz idő kell a rendes munkához, azért is választottam, hogy felújítok egy szettet aztán pár óra alatt lecserélem őket. Így nem állt napokig a kocsi.


136 lovasnak kisebbek a fekjei. Volt egy rend 15" felnim es nem ment fel ra, mondjuk ET 42 volt, de alapjaban a nyereg merete jelentette a problemat. Nem tudom MO-n hogy van, de nalunk csak es kizarolag gyarilag felujitott feknyergeket lehet kapni (hatul), cserebe adod a regit. Elol cserelheto a munkahenger es a garnitura, itt mar van utangyartott is. Erdemes parban cserelni, 2-3 het kulonbseggel mind2 kezdett szorulni es melegedni. A bontott meg ugyanugy szivathat rovid idon belul......es ne szidjatok a 20D-ket


az érdekes, mert az első fék nagyobb terhelést kap, mint a hátsó szóval azt fontosabbnak tartanám
itt mindent lehet kapni a felújításhoz, bár szerintem csak ATE-t érdemes venni, mivel ATE nyergek ezek
ráadásul egy szar, nem méretpontos karmantyúval ugyan úgy szorulhat a fék, mint berozsdálva

SP_323i Elküldve: 2016-03-30 09:34 Fékjavítás

YELLOW írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
SP_323i írta:
lantika írta: 320d 136 es 150 lovas feknyereg között van valami külömbseg?


Nyereg ugyan az csak a felfogató konzol más
pont most sz@ptam be ezekkel


Köszi. Akkor veszek 2 felujito szettet,es megjavitom. Egyszerübb lett volna a nyereg csere. Szorul kicsit a jobb elsöm,fekezeskor huz is jobbra. Ez igy müszaki elött nem annyira elönyös illetve egyebkent sem. Egyesek meg örülhetnek,megint 20d-vel van problema.


ez nem 20d-s probléma, hanem általános, motortól független, mint általában a futómű problémák és kasztni bajok is.


Jobban jársz a felújítással szerintem, mint a bontottal.
Én most újítottam fel bontottat és cseréltem le a sajátomat. Ég és föld a különbség
Igaz idő kell a rendes munkához, azért is választottam, hogy felújítok egy szettet aztán pár óra alatt lecserélem őket. Így nem állt napokig a kocsi.


de várjatok már, nem csak a felfogatás más... az FL 20d tárcsája nagyobb, tehát a betét is nagyobb nem? akkor pedig a nyereg is nagyobb. vagy csak a nyerek külső része más? amire maga a munkahenger rész van felfogatva? illetve azért bizonyos betét méret után a dugattyú méretének is nagyobbnak kell lennie, hogy kellő erővel tudjon nyomni.


A tárcsák eltérnek ezért kintebb kellet hozniuk a nyerget azt meg a nyeregtartóval oldották meg
ezzel:
https://c1552172.ssl.cf0.rackc...6_x800.jpg

pont most szaladtam bele ebbe a problémába, mert a bontott 136 pacis fék volt és nem 150 pacisé
a nyergek számra ugyan azok voltak, viszont ezek a konzolok nem
ennél a konzolnál meg a négy csavar távolsága adja meg, hogy mennyire kerül ki a féknyereg a felfogatáshoz képest
(pl az M3-as és a CLS első fékje is ebben a konzolban különbözik így az M3-as 325-ös míg a CLS 345-ös tárcsát tud fogadni)

a fékpofa szerintem ugyan az, mert azt meg a nyereg határozza meg, mekkorát is tud befogadni

SP_323i Elküldve: 2016-03-30 08:26 Fékjavítás

YELLOW írta:
lantika írta:
SP_323i írta:
lantika írta: 320d 136 es 150 lovas feknyereg között van valami külömbseg?


Nyereg ugyan az csak a felfogató konzol más
pont most sz@ptam be ezekkel


Köszi. Akkor veszek 2 felujito szettet,es megjavitom. Egyszerübb lett volna a nyereg csere. Szorul kicsit a jobb elsöm,fekezeskor huz is jobbra. Ez igy müszaki elött nem annyira elönyös illetve egyebkent sem. Egyesek meg örülhetnek,megint 20d-vel van problema.


ez nem 20d-s probléma, hanem általános, motortól független, mint általában a futómű problémák és kasztni bajok is.


Jobban jársz a felújítással szerintem, mint a bontottal.
Én most újítottam fel bontottat és cseréltem le a sajátomat. Ég és föld a különbség
Igaz idő kell a rendes munkához, azért is választottam, hogy felújítok egy szettet aztán pár óra alatt lecserélem őket. Így nem állt napokig a kocsi.

SP_323i Elküldve: 2016-03-29 19:57 Fékjavítás

lantika írta: 320d 136 es 150 lovas feknyereg között van valami külömbseg?


Nyereg ugyan az csak a felfogató konzol más
pont most sz@ptam be ezekkel

SP_323i Elküldve: 2016-03-18 14:38 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

DIS letöltést tudna vki linkelni?
Adatkábel IMPA oks, már csak egy DIS hiányzik


Voila:
1.
2.


Köszi!

torrent otthonról megy csak majd, de addig is találtam ilyet:

http://beemerlab.blogspot.hu/2...guide.html

remélem ez jó féle


SP_323i Elküldve: 2016-03-18 09:16 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok!

DIS letöltést tudna vki linkelni?
Adatkábel IMPA oks, már csak egy DIS hiányzik

SP_323i Elküldve: 2016-03-10 19:39 320d Motor

Sziasztok!

Van egy tök 1szerű kérdésem
Miből gondolja az elektronika, hogy a légtömegmérő adaptációját el kell állítania olyan 3 héten belül az adaptáció törlés után. Törlés után teljesen jól megy a motor csak aztán elhangolja magát és eléggé szar lesz úgy motor karakterisztikája.
Hibatárolóm üres, légtömegmérő 1 éves bosch, a turbó és egr tömítés most lett újra cserélve. Lehet a levegő hőmérséklet mérő ad rossz jelet, csak még nem annyira rossz, hogy hibaként betárolja?
Szóval az a kérdés, hogy milyen jelek szerint dönt a motorvezérlő az adaptáció módosításáról?
Ja a vas euro3-as 150 pacis 20d

SP_323i Elküldve: 2016-02-22 11:13 Kartergázszûrõ - 20d - 136LE

ute107 írta:
SP_323i írta:


Mivel engem is zavart, hogy a turbó elé bevezetett kartergáz bevezető jelentős mennyiségű olajat ereszt a turbó elé és így gyakorlatilag végig olajos innentől a szívó oldal, úgy döntöttem, hogy kap a vas egy kartergáz olaj lecsapatót.

Most jelenleg a gyári kartergáz szűrő szivacsos és egy éve (kb 10ekm) lett betéve, de már azt is azért kapta a moci, mert csipegette az olajat a membrános lecsapatóval.

Mivel ez a megoldás tüneti kezelésnek tűnik, holnap megy a vas kompresszió mérésre, hogy kiderüljön, a kopás okozza e a megnövekedett olaj mennyiséget a kartergáz visszavezetésnél. Ha nem, akkor szarul lett berakva a szűrős betét és elég drága módon lett kiderítve a hiba



Nem akarok ugatni. Én ugyanilyen megoldással kötöttem be egy hasonló felfogatót.
Ahogy megálltam az autóval egy piros lámpánál, vagy dugóban, elkezdett melegedni és a kipufogó okádta a kékes füstöt. Hirtelen nem tudtam hogy összefüggésben van-e az általam előtt pár nappal beszerelt tartállyal, de mikor kiszedtem az említett jelenségek elmúltak.
Ezt csak azért írtam, hogy ha hasonlót tapasztalnálm tudd hol keresd a hibát.


THX
Eddig nem tapasztaltam ilyet, de figyelni fogok rá!

Mondjuk az okát nem értem, mert a kékes füst olajat jelentene ez meg pont azt kéne, hogy kiválassza a kartergázból. Gondolom a BMW meg nem úgy tervezte, hogy turbónak kell kívülről is a kenés
Nem lehet, hogy az addig a kipuffba, meg egyéb helyekre került olaj kezdett csak leégni???


SP_323i Elküldve: 2016-02-22 10:12 Kartergázszûrõ - 20d - 136LE

Davech márkatárs turbós hozzászólása és az arra kapott egyik válasz szülte a következőt:







Mivel engem is zavart, hogy a turbó elé bevezetett kartergáz bevezető jelentős mennyiségű olajat ereszt a turbó elé és így gyakorlatilag végig olajos innentől a szívó oldal, úgy döntöttem, hogy kap a vas egy kartergáz olaj lecsapatót.

Most jelenleg a gyári kartergáz szűrő szivacsos és egy éve (kb 10ekm) lett betéve, de már azt is azért kapta a moci, mert csipegette az olajat a membrános lecsapatóval.

Mivel ez a megoldás tüneti kezelésnek tűnik, holnap megy a vas kompresszió mérésre, hogy kiderüljön, a kopás okozza e a megnövekedett olaj mennyiséget a kartergáz visszavezetésnél. Ha nem, akkor szarul lett berakva a szűrős betét és elég drága módon lett kiderítve a hiba

SP_323i Elküldve: 2016-02-19 11:00 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok!

Tanács kéne!

Érdemes e ezt megvenni:
http://racing-bazar.hu/egyeb/s...usokhoz_is

vagy vegyek egy OBD2-USB kábelt és vadásszam le a progikata a neten (mondjuk torrenten, ha ott találok egyáltalán).
Ha az utóbbi verzió, hol és milyen kábelt érdemes venni, hogy tuti jól működjön?

A kocsi 2002.02 havi E46 320d.
Amit szeretnék kezdeni a fentiekkel, az hibakód kiolvasás, törlés, adaptációk törlése adott esetben, tesztek futtatása ha kell, adagoló korrekció ellenőrzése stb

Próbáltam átolvasni a topikat, de az az igazság, hogy a rengeteg hsz és infó között kissé elveszik az ember és még nagyobb lesz a tanácstalanság, mint előtte

Előre is köszi a válaszokat!