SP_323i fórum hozzászólásai

SP_323i Elküldve: 2016-02-12 11:16 Hibakód

Zolika1980 írta:
SP_323i írta: Zolika1980

Hányas torx kellett a kis csavarokhoz?


Szia. Sajnos passzolom a méretet. Gazdaságos hajtogatós készletem van amin nincs méret. Viszont csak óvatosan az összerakásnál mert egy pillanat alatt leszakadt a csavar feje pedig még csak félig volt becsavarva


Köszi, de már túl vagyok rajta

SP_323i Elküldve: 2016-02-12 11:15 Elsõ lámpák

Medvedisznoman írta:
YELLOW írta:
Medvedisznoman írta:
YELLOW írta:
Medvedisznoman írta:
YELLOW írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Biztos többeknek van problémája a lámpák párásodásával, illetve annak kiszárításával.
A héten kipróbáltam, hogy egy - a cipősdobozokban is megtalálható - szilika-gél tasakot ragasztottam kétoldalú ragasztószalaggal a reflektor izzó mögötti kupakra. A pára két nap alatt teljesen eltűnt. Nyilván a párásodás okát nem szünteti meg, viszont ez talán a legkényelmesebb módja a lámpa kiszárításának, mivel egy perc alatt megvan.
Arra azonban érdemes odafigyelni, hogy a szilika-gél előbb utóbb telítődik, ilyenkor érdemes cserélni (vagy megcsinálni rendesen a lámpatest tömítését).


vagy szórjunk bele "rizsát" nem? (nyáron kis is párolódik) 2 nap alatt nekem is kiszárad az, ami bepárásodott magától is. na jó nem mindig


Számítottam rád!


próbáltam nem okozni csalódást melóhelyen annyi szilika gél van, hogy csak na. de több féle kivitelben is, tehát ami nem csak gél. ilyen elég jó méretes zacsikban. mármint nem cipős méretben. hanem kb 5-10x nagyobbak.
viszont szerintem vigyázni kell. mi azért tesztelgettük vízben. ha elég párát bevesz, akkor tud csúnyán is kinézni. pl volt olyan, hogy teleszorták a zsebem. mentem, még a budiban is az pergett belőlem, aztán csak úgy csapkodott ki, ahogy érte a víz. durrant a másik poros változat, vagyis apróra darált szilika szerű, az meg összeáll keménnyé, mint az Intul a bakterházban a gombóc


Ennél jobb hasonlatot magam sem írhattam volna.
Azért a cipősdobozos zsákocskát mondtam, mert a legtöbb háztartásban ilyen formában fordul elő.
Ezt amúgy nagyon értettem, hogy mi történt a szilikával a zsebedben?


nem a zsebembe. csak ebleszórták "pojénból". aztán a wc-n, ahogy pergett le rólam, és beleesett a vízbe, akkor pattogott. nem mind, de jó sok. a másik fajta, ami örlemény, az konkrétan valami anyag, nem ilyen mű valami, az meg ilyen kikeményedett valamivé áll össze. felveszi a nedvességet, aztán... úgy marad.


Ja értem. Az a másik meg a macskaalom lesz


De az is egy hetes használt zokniban a tuti!

SP_323i Elküldve: 2016-02-09 08:59 Hibakód

Zolika1980

Hányas torx kellett a kis csavarokhoz?

SP_323i Elküldve: 2016-02-06 17:06 Fékjavítás

lela írta:
SP_323i írta:
lela írta: Aki szedett már szét fékmunkahengert, megtudná mondani hogy milyen módszerrel rakta vissza a tömítőgumit, mert itt nagyon könnyen mutatja, de nekem csavarhúzóval is alig akart visszamenni a vájatba a gumi, több helyen ki is lyukadt úgyhogy vehetek másikat, ráadásul bárdinál nincs Ate, csak valami szemét.


A karmantyúról beszélsz vagy a porvédőről???



A porvédőről, de a videóban a külsejére megy nekem viszont belül van egy horony és abba kellene beleszuszakolni.Így néz ki.


Azt én fordítva szoktam, mint ahogy a viden van. Néztem is, mit műxik az ember
Megy be a féknyeregbe minden gumi a és miután ott szépen illeszkedik, játszom be a dugót a helyére óvatosan, nehogy gyűrje a gumikat. Szilikon zsír használata ajánlott!!!

SP_323i Elküldve: 2016-02-06 14:04 Fékjavítás

lela írta: Aki szedett már szét fékmunkahengert, megtudná mondani hogy milyen módszerrel rakta vissza a tömítőgumit, mert itt nagyon könnyen mutatja, de nekem csavarhúzóval is alig akart visszamenni a vájatba a gumi, több helyen ki is lyukadt úgyhogy vehetek másikat, ráadásul bárdinál nincs Ate, csak valami szemét.


A karmantyúról beszélsz vagy a porvédőről???

SP_323i Elküldve: 2016-02-04 17:51 Társalgó

SP_323i írta:
b_imi írta:
SP_323i írta: Hali!

Azt tudja esetleg vki, hogy ez milyen adapter az M-es első lököshöz?

https://www.ecstuning.com/b-ge...117893324/


A 4-es elem


tom, hogy a 4-es
mert at etk-t nézegetve találtam én is meg, csak nem tudom, hogy hová illeszkedik
a formát nézegetve sehol nem tudom elképzelni ezért kérdeztem, hátha vki találkozott már vele lökhárító szerelés közben
nekem mondjuk az m-es front csont nélkül illeszkedett a motorburkolathoz, úgyhogy oda nem tudom elképzelni



ohh megvan
az rendszám alatti levegő bevezetőnek takarja le azt a részét felül, ahol nem kell, hogy bemenjen a levegő, mivel a mögötte lévő műanyagon kisebb a nyílás, mint magán a lökösön

SP_323i Elküldve: 2016-02-04 17:39 Társalgó

b_imi írta:
SP_323i írta: Hali!

Azt tudja esetleg vki, hogy ez milyen adapter az M-es első lököshöz?

https://www.ecstuning.com/b-ge...117893324/


A 4-es elem


tom, hogy a 4-es
mert at etk-t nézegetve találtam én is meg, csak nem tudom, hogy hová illeszkedik
a formát nézegetve sehol nem tudom elképzelni ezért kérdeztem, hátha vki találkozott már vele lökhárító szerelés közben
nekem mondjuk az m-es front csont nélkül illeszkedett a motorburkolathoz, úgyhogy oda nem tudom elképzelni

SP_323i Elküldve: 2016-02-03 09:47 Társalgó

Hali!

Azt tudja esetleg vki, hogy ez milyen adapter az M-es első lököshöz?

https://www.ecstuning.com/b-ge...117893324/

SP_323i Elküldve: 2016-01-30 10:52 Termosztát

Tano írta:
SP_323i írta: Az EGR hűtőből alul kijövő kis gumicső 70 fok alatti vízhőfoknál is melegxik.


Azért ez csalóka lehet, mivel az EGR termónak a kialakítása miatt nincs teljesen lezárt állapota, tehát valamennyi vizet még hidegen is átenged.


Nekem most nem éri el a 70 fokot a vízhőfok vmiért és csont hideg az a kis cső, mivel új az EGR termosztát
amúgy ha kiveszi az ember a helyéről az alsó cső felől átfújható, míg a másik oldalról nem, a régi hibás mindkét irányból átengedte a levegőt

SP_323i Elküldve: 2016-01-29 21:58 Turbo

davech írta: Ismét újra itt...
Egy kis segítségre lenne szükségem. A napokban észrevettem hogy ismét olajfolt van a kocsi alatt. Megnéztük és a turbó szívórész felőli résznél ereszti az olajat. A képen 3-as szívócsőből és a 6-os gumitömítésnél.

A kartergáz szűrő és a cső rendszer tisztára lett mosva kb 2000km-el ezelőtt, mikor a turbó fel lett újítva. Nem tudom hogy a szívócsőben mennyi az a normális olaj mennyiség ami a kertérgazszűrő felől jön, így fogalmam sincs hogy az sok lenne.

Kétféle szakit kérdeztem, kétféle választ kaptam:
1. Rakjuk bele a régebbi, filteres kartergáz szűrőt ami jobban felfogja az olajat és így nem jut annyi olaj a szívórészbe. (?)
2. Cseréljem ki az ábrán a 6-os gumitömítést és nem fog tovább szivárogni az olaj.

Persze itt a miértjére csak annyi választ kaptam mindkét esetben hogy kopott a motor, és azért sok a kartergáz, amit ugye nem tudunk hogy sok vagy kevés, és lehet szimplán csak a gumi tömítés szar.

Kérném a csak azok szóljanak hozzá, akik érdemben tudnak mondani valami a témáról. Köszönöm



nálam is hasonló jelenség van
szivacsos 1 éve a kartergáz szűrő, ennek ellenére tele van a szívó oldal olajjal
a 6os nálam nem csöpög így minden olaj a szívó oldalon marad

a tiédbe mennyi km van? olajat mennyire eszi? reggel hideg motornál füstöl?

SP_323i Elküldve: 2016-01-29 21:32 Termosztát

flenfer írta:
asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
Én már csak azt nem tudom, hogy mi alapján tudnám eldönteni, hogy 2 vagy 1 termosztát kell nekem. 2003 márciusi az autó.


kettő kell és célszerű cserélni a kettőt. pár éve itt vagyunk már páran, és ahogy én látom, mindegy az illető melyiket cseréli, úgyis kell a másikat is. mert vagy a jót cseréli ki és a rossz benn marad, vagy eleve rossz mind a kettő. vagy épp nem 100%-os egyik sem.


Persze, ha kettő kell, akkor alap, hogy mindegyiket cserélem, de nem vagyok benne biztos, hogy az én motoromban is kettő van. Nem egy nagy összeg a két termosztát, amúgy is szeretnék hűtővizet cserélni, akkor egyben letudnám. Csak most épp nem tudom elkezdeni lebontani a motorburkolatot, így nem tudok rendelni 100%-os biztonsággal.

Változott össze-vissza a konstrukció, van vagy 3 változata a 150 lovasnak is. Enyémben ha jól emlékszem nem elöl a motorburkolat alatt volt az EGR, hanem hátrébb.


Honnan lehet tudni, hogy az EGR termosztát megadta magát? Potyán kicserélni luxus.


Az EGR hűtőből alul kijövő kis gumicső 70 fok alatti vízhőfoknál is melegxik.

SP_323i Elküldve: 2016-01-28 20:56 Termosztát


asbi

hogyha nem tudsz hozzáférni a vízcsövekhez sehonnan nem fogod tudni, hogy melyik termosztát ok és melyik nem


Mai nap eredménye:
EGR termosztát ok, nagy termosztát ok, melegedés gyatra 9 fokban is csak 80ig jutott a vízhőfok és városba érve egyből ment lefelé
a hűtő felülete a vezető oldali felső saroknál forró és folyamatosan hűl az utas oldali alsó sarok felé
a nagy termosztáttól utas oldalon kijövő vezeték hideg, vagyis ez sem nem nyit ki 88 fok alatt
tegnap mentem próbakört viszkó nélkül is, hátha az húz be sok hideg levegőt, de nem sokat változott a helyzet szal ez is kizárva

úgyhogy el kezdtem felkutatni azt a bizonyos 3. termosztátot (automatában van ilyen) a kiegyenlítőtartály alatt
egész szépen haladtam, viszont ez a termosztát megadta magát kiszedés közben
annyira el volt öregedve a műanyagja, hogy simán eltört mivel több nap egy ilyet beszerezni most összerakom e nélkül

hogyha vki már belement a 320d hűtésének rejtelmeibe az felhomályosíthatna, hogy minek ez a termosztát oda? miért van pont a kiegyenlítőtartály nagy vízjáratba rakva, tom az automata váltó olaját kellene hűtenie ott egy hőcserélőnek, de tényleg e miatt raktak ide egy termosztátot

SP_323i Elküldve: 2016-01-27 08:24 Termosztát

asbi írta:
SP_323i írta:
asbi írta:
SP_323i írta: No az egy éves nagy termosztát lesz a ludas. Ma a 2 fokban se ment 73 felé a vízhőfok, cserébe meleg a hűtő tehát nyitva a nagy termosztát

A fatyom tele azzal, hogy Zs kategóriás alkatrészekkel van tele a magyar piac...


Milyet vettél? Mióta válaszoltam az előző hsz-edre utánajártam, hogy az én 84 fokom sem az igazi, valószínűleg le kell cserélnem mindkettőt.


Még semilyet.
Most rendelek majd a schmiedmann-tól.
Az egy évesre nem emléxem, hogy mit tettek bele


Én is valószínűleg megrendelem a napokban Bárditól. 27k a kettő Mahle-Behr összesen.


Beszéltem a szerelővel. Gates vagy gyári került bele ...

SP_323i Elküldve: 2016-01-26 09:02 Termosztát

asbi írta:
SP_323i írta: No az egy éves nagy termosztát lesz a ludas. Ma a 2 fokban se ment 73 felé a vízhőfok, cserébe meleg a hűtő tehát nyitva a nagy termosztát

A fatyom tele azzal, hogy Zs kategóriás alkatrészekkel van tele a magyar piac...


Milyet vettél? Mióta válaszoltam az előző hsz-edre utánajártam, hogy az én 84 fokom sem az igazi, valószínűleg le kell cserélnem mindkettőt.


Még semilyet.
Most rendelek majd a schmiedmann-tól.
Az egy évesre nem emléxem, hogy mit tettek bele

SP_323i Elküldve: 2016-01-26 08:44 Termosztát

No az egy éves nagy termosztát lesz a ludas. Ma a 2 fokban se ment 73 felé a vízhőfok, cserébe meleg a hűtő tehát nyitva a nagy termosztát

A fatyom tele azzal, hogy Zs kategóriás alkatrészekkel van tele a magyar piac...