SP_323i fórum hozzászólásai

SP_323i Elküldve: 2015-10-30 08:27 Társalgó

Sziasztok!

Sorhat (M54x) tulajok véleménye érdekel a mociról és az üzemeltetési költségről. Olvastam kinti fórumon, hogy a vanos-al lehet gond, de ettől többet nem igazán találtam.
Kinek milyen műszaki problémája volt? Mire kell odafigyelni? stb
A futómű nem érdekes, mert azt tudjuk, hogy érzékeny a mo utakra

SP_323i Elküldve: 2015-10-20 21:29 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

YELLOW írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Szereztem Keskin KT1-eseket. 8.5x17 ET35, 10x17 ET30. Most 215/45 és 235/40 es guma van rajtuk, de mindegyik kuka.
A mostani 235-ös gimi simán elfér hátul a 10es felnin, de mi van akkor, hogyha 245/40 kerül a helyére? Valakinek ilyen mérettel van tapasztalata? Kell e a 245-nél peremezni a hátsó sárvédőt? vagy van esély arra, hogy az is elfér?


kizárt dolog, hogy 245-tel elférjen hátul. peremezni is szerintem jól ki kell majd. a 235-tel felpróbáltad? nekem az is gyanús. persze gumija válogatja, de a nagy márkés gumikk szélesebbek. pl a Nankang keskenyebb kialakítású. tehát erre is figyelni kell.


Mentem egy kört vele. Egy toyo utcai verseny guma van most rajta és nem ért bele a gyári sárvédőbe.



és mennyi hely volt az ív és a gumi között? viszont a felni biztos kilógott az ív alól. ha nincs full keményített futóműved és vinni is akarsz valakit hátul, akkor necces lesz a közlekedés, főleg jó kis magyar útjainkon. na meg ha pakolni is akarsz a csomitartóba.
bár nekem még mindig hihetetlen hogy fér el. mondjuk a kissé feszített gumi miatt csalóka a dolog.
-----
/nekem 245/40 R17 ET40 van hátul. ha olyan autóm lenne, mint neked, akkor ez a cucc mehetne ET35-tel. mert ugye 5mm oldalanként a futóműben (nyomtáv) a különbség. tény nekem nem lóg ki a felni, és mondjuk úgy a gumi oldalfala egyenes a felni síkjával. ha ehehz hasonlítom az általad leírt szettet, akkor... pedig nekem a 245-ös gumi a keskenyebb fajtából való BFGoodrich, egy Dunlop 245 szélesebb lenne pl./



az a gondom, hogy annyira siettem, hogy nem néztem meg, mennyi a hely a gumi meg a perem között
mondjuk nekem nincs ültetve a kocsi úgyhogy gyári a magassága hátul lehet ez is segít a rúgóúttal
a felni kint volt az ív alól, de ügye a 235 picit kicsi arra a felnire ezért is gondolkoztam el a 245-ön
ha lett volna annyi eszem, hogy jól megnézem mekkora a hely, most nem is írtam volna ide


hát igen itt már csak az tud segíteni, akinek volt pont ilyen paraméterekkel fent szett. hátha lesz. bár emlékeim szerint 245-öt nem nagyon raktak. 255, 235, 225, 215 ment hátra hasonló széles felnikkel, de ugy az ET-knél is volt bőven szórás.


ebbe bízom én is
mondjuk mivel a 235 elfér azzal nem nagyon tudok hibázni csak elég ritka méret ahogy látom
245-ből sokkal nagyobb a kínálat

SP_323i Elküldve: 2015-10-20 20:59 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

YELLOW írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Szereztem Keskin KT1-eseket. 8.5x17 ET35, 10x17 ET30. Most 215/45 és 235/40 es guma van rajtuk, de mindegyik kuka.
A mostani 235-ös gimi simán elfér hátul a 10es felnin, de mi van akkor, hogyha 245/40 kerül a helyére? Valakinek ilyen mérettel van tapasztalata? Kell e a 245-nél peremezni a hátsó sárvédőt? vagy van esély arra, hogy az is elfér?


kizárt dolog, hogy 245-tel elférjen hátul. peremezni is szerintem jól ki kell majd. a 235-tel felpróbáltad? nekem az is gyanús. persze gumija válogatja, de a nagy márkés gumikk szélesebbek. pl a Nankang keskenyebb kialakítású. tehát erre is figyelni kell.


Mentem egy kört vele. Egy toyo utcai verseny guma van most rajta és nem ért bele a gyári sárvédőbe.



és mennyi hely volt az ív és a gumi között? viszont a felni biztos kilógott az ív alól. ha nincs full keményített futóműved és vinni is akarsz valakit hátul, akkor necces lesz a közlekedés, főleg jó kis magyar útjainkon. na meg ha pakolni is akarsz a csomitartóba.
bár nekem még mindig hihetetlen hogy fér el. mondjuk a kissé feszített gumi miatt csalóka a dolog.
-----
/nekem 245/40 R17 ET40 van hátul. ha olyan autóm lenne, mint neked, akkor ez a cucc mehetne ET35-tel. mert ugye 5mm oldalanként a futóműben (nyomtáv) a különbség. tény nekem nem lóg ki a felni, és mondjuk úgy a gumi oldalfala egyenes a felni síkjával. ha ehehz hasonlítom az általad leírt szettet, akkor... pedig nekem a 245-ös gumi a keskenyebb fajtából való BFGoodrich, egy Dunlop 245 szélesebb lenne pl./






az a gondom, hogy annyira siettem, hogy nem néztem meg, mennyi a hely a gumi meg a perem között
mondjuk nekem nincs ültetve a kocsi úgyhogy gyári a magassága hátul lehet ez is segít a rúgóúttal
a felni kint volt az ív alól, de ügye a 235 picit kicsi arra a felnire ezért is gondolkoztam el a 245-ön
ha lett volna annyi eszem, hogy jól megnézem mekkora a hely, most nem is írtam volna ide

SP_323i Elküldve: 2015-10-20 20:07 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

YELLOW írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Szereztem Keskin KT1-eseket. 8.5x17 ET35, 10x17 ET30. Most 215/45 és 235/40 es guma van rajtuk, de mindegyik kuka.
A mostani 235-ös gimi simán elfér hátul a 10es felnin, de mi van akkor, hogyha 245/40 kerül a helyére? Valakinek ilyen mérettel van tapasztalata? Kell e a 245-nél peremezni a hátsó sárvédőt? vagy van esély arra, hogy az is elfér?


kizárt dolog, hogy 245-tel elférjen hátul. peremezni is szerintem jól ki kell majd. a 235-tel felpróbáltad? nekem az is gyanús. persze gumija válogatja, de a nagy márkés gumikk szélesebbek. pl a Nankang keskenyebb kialakítású. tehát erre is figyelni kell.


Mentem egy kört vele. Egy toyo utcai verseny guma van most rajta és nem ért bele a gyári sárvédőbe.

SP_323i Elküldve: 2015-10-20 14:53 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

Sziasztok!

Szereztem Keskin KT1-eseket. 8.5x17 ET35, 10x17 ET30. Most 215/45 és 235/40 es guma van rajtuk, de mindegyik kuka.
A mostani 235-ös gimi simán elfér hátul a 10es felnin, de mi van akkor, hogyha 245/40 kerül a helyére? Valakinek ilyen mérettel van tapasztalata? Kell e a 245-nél peremezni a hátsó sárvédőt? vagy van esély arra, hogy az is elfér?

SP_323i Elküldve: 2015-09-29 13:24 manuális váltó

Norbi988 írta:
SP_323i írta:
Norbi988 írta:
SP_323i írta: Hali!

Mégse az olaj lesz a gond.
7végén nem akarta már bevenni a rükit. Had ne mondjam, hogy örültem neki. Kínomba megnéztem a pedálokat (mert mi mást ) és a kuplung pedál beljebb volt, mint a fék. Lábbal alá nyúltam és ki emeltem. Láss csodát tökéletesen műxik a váltás.
No de most jön a kérdés: mi a tosz okozhatja, hogy bent marad a kuplung pedál. A kinyomó szerkezet és a kuplung 1 éves ...


Hali! Én is jártam így, egyszerű a megoldás. Eltört a rugód a pedálnál ami visszahúzza.
http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=35_0186 8as számú alkatrész.


Köszi!
Megnézem majd. Ez okozhat olyat, hogy a kuplung nem emel ki rendesen így a sebesség fokozatokat is nehezen lehet kapcsolni, vagy amiatt máshol keresgéljek hibát?


Szerintem igen, mivel a pedál "lóg" ezért nyomódig össze és mondjuk másnap már nem tudod annyira benyomni, hogy kiemeljen. Szinte biztos ez lesz a hiba. Én sem bírtam sebességbe rakni sokszor meg a pedál is beesett volt, ekkor kezdtem el utánanézni mi lehet és a robbantott ábránál találtam meg, hogy van rugó a kuplunghoz is. Alánézel, nem kell bontani se és látod, hogy van vagy nincs. Pár száz forint a bajorbolt.hu nál.


Köszönöm!

SP_323i Elküldve: 2015-09-29 12:33 manuális váltó

Norbi988 írta:
SP_323i írta: Hali!

Mégse az olaj lesz a gond.
7végén nem akarta már bevenni a rükit. Had ne mondjam, hogy örültem neki. Kínomba megnéztem a pedálokat (mert mi mást ) és a kuplung pedál beljebb volt, mint a fék. Lábbal alá nyúltam és ki emeltem. Láss csodát tökéletesen műxik a váltás.
No de most jön a kérdés: mi a tosz okozhatja, hogy bent marad a kuplung pedál. A kinyomó szerkezet és a kuplung 1 éves ...


Hali! Én is jártam így, egyszerű a megoldás. Eltört a rugód a pedálnál ami visszahúzza.
http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=35_0186 8as számú alkatrész.


Köszi!
Megnézem majd. Ez okozhat olyat, hogy a kuplung nem emel ki rendesen így a sebesség fokozatokat is nehezen lehet kapcsolni, vagy amiatt máshol keresgéljek hibát?

SP_323i Elküldve: 2015-09-29 10:06 manuális váltó

Hali!

Mégse az olaj lesz a gond.
7végén nem akarta már bevenni a rükit. Had ne mondjam, hogy örültem neki. Kínomba megnéztem a pedálokat (mert mi mást ) és a kuplung pedál beljebb volt, mint a fék. Lábbal alá nyúltam és ki emeltem. Láss csodát tökéletesen műxik a váltás.
No de most jön a kérdés: mi a tosz okozhatja, hogy bent marad a kuplung pedál. A kinyomó szerkezet és a kuplung 1 éves ...

SP_323i Elküldve: 2015-09-23 11:48 lámpa

b_imi írta:
SP_323i írta: Hali!

Kiégett az egyik felső utastér izzóm és cserélni szeretném. Tegnap nézegettem, hogy tudnám kicserélni, de nem akartam izomból nekiesni. A tippem, hogy csavarhúzóval kifeszengetem a tetőkárpitból a lápatestet és akkor lesz hozzáférhető az izzó.
Jól gondolom vagy más módja van az izzócserének ott?


Belső világítás


Köszi!
Pont most esett le nekem is, hogy tuti van videó róla a youtube-on

SP_323i Elküldve: 2015-09-23 08:37 lámpa

Hali!

Kiégett az egyik felső utastér izzóm és cserélni szeretném. Tegnap nézegettem, hogy tudnám kicserélni, de nem akartam izomból nekiesni. A tippem, hogy csavarhúzóval kifeszengetem a tetőkárpitból a lápatestet és akkor lesz hozzáférhető az izzó.
Jól gondolom vagy más módja van az izzócserének ott?

SP_323i Elküldve: 2015-09-10 10:15 manuális váltó

Köszönöm a válaszokat!
Kezdem akkor az olajjal

SP_323i Elküldve: 2015-09-10 08:31 manuális váltó

YELLOW írta:
SP_323i írta:
Pitykoo írta:
Bitu79 írta:
SP_323i írta:
Sky írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Okozhatja a váltó rudazat műanyag cuccainak a kikopása azt, hogy most, hogy hűvösebb lett az 1-2-t nagyon nehezen tudom berakni? Vagy esetleg olaj probléma lehet, ne agy'Isten szinkron gyűrű?
Olyan 4-5 km után már rendesen lehet váltani, addig viszont nagyon erőltetni kell a dolgot


Helló,
van még egy opció az esetleges hibalistán: hidegen nem emel ki rendesen a kuplung.


Hali!

Arra azért nem gondoltam, mert gyak. 1 éves a kuplung szerkezet és ha jól emléxem akkor Sachs került bele.


Sztem váltómű olaj a hiba.Próbálj ki más félét.
De lehet,hogy nem kéne bántani,ha 4-5 km után már jó.




Volt mostanában olaj cserélve benne?! és ha igen milyen?


Nem volt olaj cserélve. Gyanaxom én is rá, hogy kezd elfáradni, mivel a melegedés megoldja. Ha olaj csere, akkor ugyan úgy kell, mint automatán, hogy a tábla színe szerint, vagy kézibe mindegy csak hajtóműolaj kerüljön?


vagy szerzel bele gyárit, vagy ha hallgatsz a tapasztalásokra, akkor ATF Dexron 2 vagy 3-at raksz bele. egyéb márkás manuális váltóolajjal akadni fog ugyanúgy.


Port a tanácsért kérdeztem, mert csak 1 éve vagyok kéziváltós, addig automata volt a vasban

SP_323i Elküldve: 2015-09-10 08:12 manuális váltó

Pitykoo írta:
Bitu79 írta:
SP_323i írta:
Sky írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Okozhatja a váltó rudazat műanyag cuccainak a kikopása azt, hogy most, hogy hűvösebb lett az 1-2-t nagyon nehezen tudom berakni? Vagy esetleg olaj probléma lehet, ne agy'Isten szinkron gyűrű?
Olyan 4-5 km után már rendesen lehet váltani, addig viszont nagyon erőltetni kell a dolgot


Helló,
van még egy opció az esetleges hibalistán: hidegen nem emel ki rendesen a kuplung.


Hali!

Arra azért nem gondoltam, mert gyak. 1 éves a kuplung szerkezet és ha jól emléxem akkor Sachs került bele.


Sztem váltómű olaj a hiba.Próbálj ki más félét.
De lehet,hogy nem kéne bántani,ha 4-5 km után már jó.




Volt mostanában olaj cserélve benne?! és ha igen milyen?


Nem volt olaj cserélve. Gyanaxom én is rá, hogy kezd elfáradni, mivel a melegedés megoldja. Ha olaj csere, akkor ugyan úgy kell, mint automatán, hogy a tábla színe szerint, vagy kézibe mindegy csak hajtóműolaj kerüljön?

SP_323i Elküldve: 2015-09-09 11:37 manuális váltó

Sky írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Okozhatja a váltó rudazat műanyag cuccainak a kikopása azt, hogy most, hogy hűvösebb lett az 1-2-t nagyon nehezen tudom berakni? Vagy esetleg olaj probléma lehet, ne agy'Isten szinkron gyűrű?
Olyan 4-5 km után már rendesen lehet váltani, addig viszont nagyon erőltetni kell a dolgot


Helló,
van még egy opció az esetleges hibalistán: hidegen nem emel ki rendesen a kuplung.


Hali!

Arra azért nem gondoltam, mert gyak. 1 éves a kuplung szerkezet és ha jól emléxem akkor Sachs került bele.

SP_323i Elküldve: 2015-09-09 09:12 manuális váltó

Sziasztok!

Okozhatja a váltó rudazat műanyag cuccainak a kikopása azt, hogy most, hogy hűvösebb lett az 1-2-t nagyon nehezen tudom berakni? Vagy esetleg olaj probléma lehet, ne agy'Isten szinkron gyűrű?
Olyan 4-5 km után már rendesen lehet váltani, addig viszont nagyon erőltetni kell a dolgot