SP_323i fórum hozzászólásai

SP_323i Elküldve: 2015-08-19 12:47 Üzemanyag fogyasztás

SimoCsaba írta: Hello
Nem rég vásároltam egy bmw 320D-t 2004 -ből euro 4 es az autot napi használatban hajtom nem gyilkolva max 3000 váltva igy fogyaszt 7,7 litert (szerintem picit sok) az autot munkába járni használom egy út olyan 35 kilométer országúton közlekedve.Szerintetek nem sok ez a 7,7 liter ha igen valakinek valami ötlete van hogy miert fogyaszt ennyit ?


Picit soknak tűnik. Nekem 8,12 full bp használattal. Kézi váltó, 205/55 eco gumival, néha odalépkedve.

SP_323i Elküldve: 2015-08-12 14:49 320d turbó hiba

zsír

nekem az 55 sehogy se akart felmenni így lett 57
viszont az enyém a rövidebb csöves, nem ez a hosszú fajta

SP_323i Elküldve: 2015-08-12 09:57 320d turbó hiba

Methos írta:
SP_323i írta:
Methos írta:
wizzaerr írta:
Methos írta:
SP_323i írta: cső szakadásra FBS ragasztó és powertape vagy szigetelő szalag megoldás
persze ragasztás előtt érdemes alaposan zsírmentesíteni a csövet

amikor nekem karácsonykor szállt el a csövem így oldottam meg mivel olyankor megáll az élet esélyem sem volt alkatrészt találni ...
kb 4 hetet jártam így gond nélkül



sajnos nem megoldás nekem. Én szeretnék egy másik csövet, annélül hogy az egész egységet kelljen megvennem.... MIvel ezzel ilyesztegetnwk engem most... Olyan nincs hogy nincs alternativa!
Valami hőálló szilikonos kevláros erősítésú csöveket láttam, de még nem az enyémhez .....


Ahogy mondtam, felhívtam 2 bontót és megkérdeztem, hogy van-e bmw e46 320d-hez olyan intercooler utáni turbócső, ami az egr szelepre csatlakozik. A válasz mindkét helyen az volt, hogy nincs náluk bmw... Aztán elmentem a helyi bontóba pedig tudtam, hogy nem bontottak bmw-t. Megmutattam a főnök úrnak a szakadt csövet, ő pedig megmutatta a csőkupacot ahol keresgélhetek. 2 percen belül találtam egyet, amiben volt olyan "kanyar" mint ami nekem kellett, csak hosszabb volt. Abból meg ugye nem nehéz rövidebbet csinálni...szerintem ne telefonálj, menj el a legközelebbi bontóba és mutasd meg azt a csövet. Ha nem, akkor a schmiedmann.hu-n is találsz felső részt!


elmentem, sajnos nem volt a nagytétényin semmi hozzá való... most szilikon csövet próbálok hajlittatni rá hátha beválik, erről van valakinek véleménye?


Ha az EGR előtti cső az, akkor én 57-es 45fokos szilikon csövet vettem oda a hozzá tartozó bilincsel. Eddig tökéletesen műxik


Köszönöm, pont erre voltam kíváncsi
11 re megyek 16 kerbe ott lehet tudnak egyet adni 1-2 perce jeleztek, hogy lehetséges!
Ha kész dobok képet és tapasztalatot....hátha más is jár így.....


arra készülj, hogy nagyon elbaszott 56-os mérete van a csöveknek ezért az 57 picit lötyögős rajta, de ha nem aba bilinccsel, hanem a vastag szilikon csőhöz tartozó bilinccsel rakod fel semmi gond nem lesz vele

SP_323i Elküldve: 2015-08-12 08:57 320d turbó hiba

Methos írta:
wizzaerr írta:
Methos írta:
SP_323i írta: cső szakadásra FBS ragasztó és powertape vagy szigetelő szalag megoldás
persze ragasztás előtt érdemes alaposan zsírmentesíteni a csövet

amikor nekem karácsonykor szállt el a csövem így oldottam meg mivel olyankor megáll az élet esélyem sem volt alkatrészt találni ...
kb 4 hetet jártam így gond nélkül



sajnos nem megoldás nekem. Én szeretnék egy másik csövet, annélül hogy az egész egységet kelljen megvennem.... MIvel ezzel ilyesztegetnwk engem most... Olyan nincs hogy nincs alternativa!
Valami hőálló szilikonos kevláros erősítésú csöveket láttam, de még nem az enyémhez .....


Ahogy mondtam, felhívtam 2 bontót és megkérdeztem, hogy van-e bmw e46 320d-hez olyan intercooler utáni turbócső, ami az egr szelepre csatlakozik. A válasz mindkét helyen az volt, hogy nincs náluk bmw... Aztán elmentem a helyi bontóba pedig tudtam, hogy nem bontottak bmw-t. Megmutattam a főnök úrnak a szakadt csövet, ő pedig megmutatta a csőkupacot ahol keresgélhetek. 2 percen belül találtam egyet, amiben volt olyan "kanyar" mint ami nekem kellett, csak hosszabb volt. Abból meg ugye nem nehéz rövidebbet csinálni...szerintem ne telefonálj, menj el a legközelebbi bontóba és mutasd meg azt a csövet. Ha nem, akkor a schmiedmann.hu-n is találsz felső részt!


elmentem, sajnos nem volt a nagytétényin semmi hozzá való... most szilikon csövet próbálok hajlittatni rá hátha beválik, erről van valakinek véleménye?


Ha az EGR előtti cső az, akkor én 57-es 45fokos szilikon csövet vettem oda a hozzá tartozó bilincsel. Eddig tökéletesen műxik

SP_323i Elküldve: 2015-08-11 14:33 320d turbó hiba

cső szakadásra FBS ragasztó és powertape vagy szigetelő szalag megoldás
persze ragasztás előtt érdemes alaposan zsírmentesíteni a csövet

amikor nekem karácsonykor szállt el a csövem így oldottam meg mivel olyankor megáll az élet esélyem sem volt alkatrészt találni ...
kb 4 hetet jártam így gond nélkül

SP_323i Elküldve: 2015-07-28 11:07 320d turbó hiba

papamaci199 írta:
wizzaerr írta:
SP_323i írta:
wizzaerr írta:
papamaci199 írta:
wizzaerr írta: Sziasztok!

Múlt héten elmentem egy haverommal szerencsét próbálni, mert szeretne venni egy e46 320d-t. Az egyik kiszemelt kupét ki is próbáltuk. Elég jól ment, észrevehetően jobban húzott mint az én 320d-m. Mivel az enyém gyorsításkor kormol is, a hétvégén rátettem diagra hátha kiderül valami az élő adatokból. Csak sajnos kevés vagyok hozzá, hogy megállapítsam hol a hiba.
1-2-3 sebességben még gyorsul, de 4-5-6-ban már nem olyan fürge mint régen volt. Nem szoktam versenyezni, de a múltkor siettem és nem szerettem volna, ha a mögöttem haladó kombi 4-es golf megelőz, úgyhogy padlót nyomtam. Erre körbeautózott...mondanom sem kell, hogy félreállt a szám. Feltettem a diagról egy videót, amiből nekem úgy tűnik, hogy a mért turbónyomás csak cammog a referenciaérték után. Szerintetek is a turbónál kell keresni a hibát, vagy ez így rendben van? Előre is köszönöm a segítséget!

https://drive.google.com/open?...DZoNndEU1E


Szervusz. Nagyjából ugyan ebben a cipőben járok én is, a hétvégén voltam egy bmw találkozón ott mondta a srác hogy neki is volt már ilyen a turbo geometriálya volt letapadva a sok korom miatt. Most tervezem leszedni én is a turbót augusztus közepén hogy kitakaríttsam, az egr szelepet már megcsináltam az elég koszos volt, gondolom a turbó is szép lehet. Én is feldugtam diagra a gépet majd élő adatot néztem a turbóról ami fel is ment 1.9 barra de eléggé késve a kívánt értékhez.


köszi! A turbót leszedni visszatenni nekem 2 nap Megkérdezhetem, hogy mivel tisztítod ha már leszedted? Gondolom szét is kell szedni, hogy mindenről el tudd távolítani a lerakódást. A szétszerelés otthon végezhető „do it yourself”?
Arra gondoltam, hogy első körben inkább a vákumcsövekkel kezdeném, mert ezek kb. egyidősek az autóval. Tudja valaki, hogy milyen átmérőjű csövet kell vennem? Fontos az oldalán a „szövetborítás”? Vákumcsőcseréhez milyen alkatrészek lesznek útban, mármint mit kell majd kivenni, hogy elférjek? Szívósor maradhat?



3,5 mm-esek a csövek
én 3mm-es szilikont vettem, picit nehezen, de felmegy
szívósor leszedős, hogyha nem vagy nőgyógyász


Nálad is teljesítménygond volt, vagy csak megelőzésképpen cseréltél? Jobb lett? Szóval szívósor leszedős, azon kívül ami még fájhat?


Ma beszéltem az egyik ismerősömmel elvileg van egy hab alapú spray a turbó takarításra amivel le sem kell szedni, utánajárok mi lehet ennek a neve. Én ha leszedem akkor valami erős anyaggal talán féktisztítóval vagy metal cleanerrel esek neki a koromnak meg drótkefével.


erről én is hallottam
jó lenne tudni mi az

wizzaerr
megelőzés
nálam teljesítmény vesztést eddig a légtömegmérő okozott

SP_323i Elküldve: 2015-07-28 10:24 320d turbó hiba

wizzaerr írta:
papamaci199 írta:
wizzaerr írta: Sziasztok!

Múlt héten elmentem egy haverommal szerencsét próbálni, mert szeretne venni egy e46 320d-t. Az egyik kiszemelt kupét ki is próbáltuk. Elég jól ment, észrevehetően jobban húzott mint az én 320d-m. Mivel az enyém gyorsításkor kormol is, a hétvégén rátettem diagra hátha kiderül valami az élő adatokból. Csak sajnos kevés vagyok hozzá, hogy megállapítsam hol a hiba.
1-2-3 sebességben még gyorsul, de 4-5-6-ban már nem olyan fürge mint régen volt. Nem szoktam versenyezni, de a múltkor siettem és nem szerettem volna, ha a mögöttem haladó kombi 4-es golf megelőz, úgyhogy padlót nyomtam. Erre körbeautózott...mondanom sem kell, hogy félreállt a szám. Feltettem a diagról egy videót, amiből nekem úgy tűnik, hogy a mért turbónyomás csak cammog a referenciaérték után. Szerintetek is a turbónál kell keresni a hibát, vagy ez így rendben van? Előre is köszönöm a segítséget!

https://drive.google.com/open?...DZoNndEU1E


Szervusz. Nagyjából ugyan ebben a cipőben járok én is, a hétvégén voltam egy bmw találkozón ott mondta a srác hogy neki is volt már ilyen a turbo geometriálya volt letapadva a sok korom miatt. Most tervezem leszedni én is a turbót augusztus közepén hogy kitakaríttsam, az egr szelepet már megcsináltam az elég koszos volt, gondolom a turbó is szép lehet. Én is feldugtam diagra a gépet majd élő adatot néztem a turbóról ami fel is ment 1.9 barra de eléggé késve a kívánt értékhez.


köszi! A turbót leszedni visszatenni nekem 2 nap Megkérdezhetem, hogy mivel tisztítod ha már leszedted? Gondolom szét is kell szedni, hogy mindenről el tudd távolítani a lerakódást. A szétszerelés otthon végezhető „do it yourself”?
Arra gondoltam, hogy első körben inkább a vákumcsövekkel kezdeném, mert ezek kb. egyidősek az autóval. Tudja valaki, hogy milyen átmérőjű csövet kell vennem? Fontos az oldalán a „szövetborítás”? Vákumcsőcseréhez milyen alkatrészek lesznek útban, mármint mit kell majd kivenni, hogy elférjek? Szívósor maradhat?



3,5 mm-esek a csövek
én 3mm-es szilikont vettem, picit nehezen, de felmegy
szívósor leszedős, hogyha nem vagy nőgyógyász

SP_323i Elküldve: 2015-07-24 09:13 320d Motor

gabifrad írta: Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni, venni szeretnék egy BMW-ét és nagyon tip.top az autó ,de a motorháztetőt felnyitom akkor indítás után a felső rész környékén valami gáz füstölődik, a tulaj azt mondja egy kis kartelgáz jön ki és azzal nem kell foglalkozni ,mert a BMW-éknél ez szokványos valaki megírja nekem ,hogy ez okés vagy sem?


Az mekkora duma
persze, hogy nem szokványos amúgy milyen típus és hol füstölög?

SP_323i Elküldve: 2015-07-23 08:30 Turbo

solyom76 írta:
SP_323i írta:
solyom76 írta:
csbalu írta:
solyom76 írta: Sziasztok. Turbo csere után 1500-1700 fordulat helyett 2300 körül kezd ugy menni mint előtte.A geometria beállitás lehet a probléma?


Javaslom keress valakit a környékeden aki meg tudja "mozgattatni" a geometriát diaggal. Lehet, hogy csak simán vákuum problémád van az elöregedett csövek miatt. (én laikus vagyok, nem szerelő)



Tudbo csere volt azota nem akar menni.. A szerelő azt mondja a cső ek jók.meg ugye a régi turboval ment már rendesen 1700 től.


Lehet az is, de még légtömegmérő is, meg vákuumszabályzó szelep is.
ha 2000 felett lepadlózod megindul vagy csak toporog?


2000 felett megy ahogyan kell.5 napja lett cserélve a turbó ujra.a sipolás megszünt de nem akar menni mint a régivel.ha azzal sem ment volna akkor gondolnék ezekre.



Kéne méretni terhelés közben turbó nyomást, esetleg a hibatárolóba bekukkantani, hogy van e hibakód, de eléggé gyanús, hogy nem megfelelően állítja a lapátokat a változó geometriás rész.
Még arra tudok gondolni, hogy nem megfelelő turbó lett belerakva...

SP_323i Elküldve: 2015-07-21 09:29 320d Motor

zsuri72 írta: Helló srácok!
E46-os 320d-m van, és az a gondom vele, hogy 2000-es fordulat alatt teljesen erőtlen, hiába nyomom a gázt, alig történik valami. Ha például 1500-1700 körül felváltok és a gázra nyomok, az autó szinte megtorpan, olyan mintha még lassulna is. Aztán 2000 ford. körül megindul mint az állat. Én légtömegmérőre gyanakszom, de nem igazán értek hozzá. Szerintetek ezt mi okozhatja? Talán közületek is járt már így valaki. Köszi a válaszokat.
Üdv. Zsolt


Esélyes, mert pont 2000 alatt lenne fontos, hogy jól mérjen.
Húzd le a csatiját én próbáld ki úgy. Hogyha megy rendesen, akkor erős a gyanú, hogy az a probléma

SP_323i Elküldve: 2015-07-21 09:25 Turbo

solyom76 írta:
csbalu írta:
solyom76 írta: Sziasztok. Turbo csere után 1500-1700 fordulat helyett 2300 körül kezd ugy menni mint előtte.A geometria beállitás lehet a probléma?


Javaslom keress valakit a környékeden aki meg tudja "mozgattatni" a geometriát diaggal. Lehet, hogy csak simán vákuum problémád van az elöregedett csövek miatt. (én laikus vagyok, nem szerelő)



Tudbo csere volt azota nem akar menni.. A szerelő azt mondja a cső ek jók.meg ugye a régi turboval ment már rendesen 1700 től.


Lehet az is, de még légtömegmérő is, meg vákuumszabályzó szelep is.
ha 2000 felett lepadlózod megindul vagy csak toporog?

SP_323i Elküldve: 2015-07-09 16:54 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

A 3F25 hibakódra van vkinek ötlete mi lehet?
Külföldiül Charge Air Tube Monitoring.
Lehetséges, hogy egy fél évvel ezelőtti turbócső szakadáson nyoma ez még a hibatárolóban?


Igen, lehetséges. A "Charge Air Tube" a turbóból kijövőcsövet takarja.


THX
Most mondta a szerelő, hogy friss a kód (ma írta be).

SP_323i Elküldve: 2015-07-09 15:26 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok!

A 3F25 hibakódra van vkinek ötlete mi lehet?
Külföldiül Charge Air Tube Monitoring.
Lehetséges, hogy egy fél évvel ezelőtti turbócső szakadáson nyoma ez még a hibatárolóban?

SP_323i Elküldve: 2015-07-02 15:12 Mi lehet a baj?

lantika írta:
Apus írta: A két lengéscsillapítóm



Ez igy jo,mert 2 különbözö szäma van (jobb-bal),viszont mär nem a gyäri,mert azon feher a matrica.


Maradjunk abba, hogy kerékcsontól a rúgótányérig ugyan az a magasság kell hogy legyen mindkét oldalon. Mivel ezek ugyan olyan telók gyanítom, hogy az aki cserélte nagy ívben letojta vagy egyáltalán képbe se volt hogy kéne berakni őket. Ami még rosszabb lehet, hogy annak a rögzítőcsavarját nem húzta meg rendesen, amelyik bentebb van ...
És igen simán okozhatja, hogy ferdén áll a kasznid és idővel eltérő gumikopást is fog okozni, úgyhogy mihamarabb állítsd be azonosra!

SP_323i Elküldve: 2015-06-26 09:22 Kipuf. rendszer

doriasztrik írta: Válaszod köszönöm, kérdésem még annyi lenne, csak egy szimpla sport dob? esetleg nem tudnál linkelni nekem egy ilyesféle dobot?
Köszönöm !


Szerintem sima hátsó dobra nem lesz ilyen hangja a turbónak.
De itt egy hátsó dob a vasam alól