SP_323i fórum hozzászólásai

SP_323i Elküldve: 2015-04-17 10:56 320d Motor

YELLOW írta:
SP_323i írta:
Yellow! Beletaláltál a tutiba a légtömegmérővel.
Mostanra romlott el annyira, hogy alul felül hülyén járt a moci. Tegnap lehúztam a csatiját és vissza kaptam a régi mocimat és lőn csoda: a fogyi mérő nem kúszik a 10-es fölé csak a 4es környékéig


vak tyúk is talál szemet
akkor ma adok is fel lottót


SP_323i Elküldve: 2015-04-17 08:35 320d Motor

SP_323i írta:
gyurigyuri írta:
SP_323i írta:
Norbi988 írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Volna egy olyan jelenségem, hogy üresben mondjuk piroshoz gurulva a motor tart egy olyan 800-850es fordulatot és a pillanatnyi fogyasztásmérő mutatója folyamatosan emelkedik egészen 10-12-es fogyasztásig. Állóra fékezve a motor leejti a fordulatot és beáll 750-re viszont a fordulatszám mutató (és a motor is) be-be remeg picit. A furcsaság az, hogy nem állandó jelleggel hol egyszer, hol többször csinálja ezt.
Korábban ilyet nem tapasztaltam. Előzmény az volt, hogy az egyik turbócső elszakadt, amit azóta már orvosoltam. Most tökéletesen működik a moci a fenti jelenséget kivéve.
Ma benyás lenne a vas alapjárati szabályzóra gyanakodnék, de ha jól sejtem ennél a mocinál ilyen nincs.
Esetleg vkinek van 5lete merre keresgéljek?


üresben gurulásnál bizonyos mértékben normális a jelenség. mert ugye motorfirdulat avn (alapjárat) és gurulsz is x sebességgel. most az enyémhez tudom hasonlítani, bár nekem ebnyás, de nekem ilyen esetben kb 4 literig megy fel. ugye ha motorfékkel mész és még van motorfékező hatás, akkor nullán fekszik.
ha ilyen magasra kúszik fel, akkor légtömegmérő bibi lehet, legalábbis régebben erről volt errefelé szó.


Légtömegmérő? Akkor elkezdek visszafelé olvasni hátha rátalálok az okára.
Bizonyos mértékű emelkedéssel semmi gond nem lenne, de ahogy lassítok (fékezek) üresben a 4 környékéről határozottan felmegy 10-12-re minden esetben.
Amíg repedt volt a turbócső "normálisnak" vettem a dolgot, viszont most már kicsit furcsállom.
THX!


nem akarok nagy hülyeséget mondani (tudom akkor ne szólaljak meg ), de nem lehet, hogy valahogy a turbo tolja a levegőt és ugye most nincs szivárgás, nem szökik el, így ráterhel a légtömegmérőre. és ugye az a kis mutatós fogyi mérő, sebességből és beszívott, mért levegőből számol, ha jól emlékszem. az is lehet,. hogy turbós autónál normális, viszont lehet szívónál már gond lenne, ha ilyen magasra szökik fel.


Üresben gurulva alapjáraton kb 800-as fordulatnál ennyire nem tolhatná. A motor szempontjából oly mindegy, hogy álló vagy guruló helyzetben forog alapjáraton
De mér ezzel nem is lenne akkor gond, hogyha megállva nem ejtené vissza 750-re az alapjáratot és be-be remegne meg bizonytalankodna.



esetleg próbáld ki lehúzott légtömegmérővel. de akkor fog beírni hibát. csak azért mondom ha lehúzod és utána elviszed kiolvastatásra lehet emiatt lesz benne hiba.
a visszajetés lehet a kiegészítő fűtés miatt is, meg a remegés is akár, bár nem tudom mennyire remeg. asszem többet nem tudok hozzátenni, hátha más.


A kiegészítőre gyanakszom megint, mert azt tudom, hogy sz@r csak eddig nem foglalkoztam velle, most meg a csőrepedés miatt árgus szemmel figyelem a kocsi viselkedését és minden apró jelenségre "ugrok"
Köszi a HSZ-eket



Vidd el porlasztóshoz. Nem teljesít 100% ot valamelyik így próbál a többi porlasztó korrigálni.


Köszi!
Holnap megyek és gépre rakjuk. Megnézzük azt is, hogy milyen korrekcióval dolgozik most a 4 porlasztó.



SZiasztok!

Ez a pillanatnyi fogyasztásmérő felfelé kúszás nálam is meg van gurulás közben, igaz nem olyan magasra ugrik fel, csak 4 köré.
Ami engem jobban aggaszt, hogy mostanság ha keményebben gyorsítok, akkor a fogyasztásmérő felkúszik mondjuk 12-re és amíg tartom a gázt addig ugrál egy fél osztásközt lefele.Tehát 12-ről visszabillen 11 köré aztán ráugrik a 12re. Olyan pulzálóan. Ilyenkor löki a sötétszürke poros füstöt. Nem koromfeketét. És közben ciripel is valami a motortérből.
Ha csak szolídabban gyorsítok 10 alatti pill. fogyi állással akkor nem ilyen látványos a helyzet. Korrekciót csak alapjáraton illetve terheletlenül gázfröccsözve néztünk, ilyenkor együtt vannak a porlasztók. Töltőnyomást néztünk menet közben 1,2Bar fölé nem igen ugrott. Rail nyomást 1200ig sikerült regisztrálni.




Hát ehhez sajna nem tudok mit szólni. Esetleg prémium gázolajjal próbáld meg, hogy akkor is jelentkezik e.

Nálam annyi, hogy semmi motor oldali hibakód nincs és a korrekciós értékek is csodásak. Az alapjárati bizonytalankodás most nem jelentkezik, hogy kicsit felmelegedett a levegő...
A kisegítő vízcsapom viszont kuka, de arra azt mondta a szerelő, hogy ilyenkor meg se próbálja bekapcsolni a kocsi. De mi van, hogyha mégis és annak a próbálkozását látom ingadozásnak?


Yellow! Beletaláltál a tutiba a légtömegmérővel.
Mostanra romlott el annyira, hogy alul felül hülyén járt a moci. Tegnap lehúztam a csatiját és vissza kaptam a régi mocimat és lőn csoda: a fogyi mérő nem kúszik a 10-es fölé csak a 4es környékéig

SP_323i Elküldve: 2015-04-16 11:06 320d Motor

KGR írta:
SP_323i írta: Bandika2283!

Most szenvedtem hasonló problémával. Nem tudom másra fogni a dolgot, mint hogy szar gázolajat voltam kénytelen tankolni legutóbb a kocsiba
Nem tudtam a megszokott ÖMV kutamon tankolni és sajnos egy MOL kút volt a következő.
Ahogy a MOL gázolaj bekerült minden nap reggel indulás után füstölt a fipuff. Volt hogy melóból elindulva, nem üzem meleg motorral kb 5 perc állás után irgalmatlan füstfelhőt tolt ki magából.
Most újra ÖMV van benne (igaz a drágábbik), de ügye mondanom se kell, hogy füstölésnek nyoma sincs ...

Próbálj más gázolajat tankolni hátha az a megoldás!


Édesapám is járt így egyszer. Sőt! Ő kicsit csúnyábban úszta meg egy régi citröen BX-szel.
MOL kútnál volt kénytelen tankolni. Aztán egyszer csak megadta magát az adagolója. Felújíttatta. Majd 2 hét múlva ismét tönkrement. Ekkor elkezdte átnézni az üzemanyagrendszert. Leengedte a tankot, majd hagyta ülepedni. 5 literes üvegben 5 centi magasságban ülepedett le a homok....


Hát nem tudom mi van abba, amit gázolajnak adnak el, de egy rakás trágya az egész.
Most úgy néz ki, hogy van egy légtömegmérő problémám, így még feltűnőbb a moci karakterisztikájában a két üzemanyag közti különbség ...
A füstölés megszűnése csak hab a tortán.

SP_323i Elküldve: 2015-04-16 10:38 320d Motor

Bandika2283!

Most szenvedtem hasonló problémával. Nem tudom másra fogni a dolgot, mint hogy szar gázolajat voltam kénytelen tankolni legutóbb a kocsiba
Nem tudtam a megszokott ÖMV kutamon tankolni és sajnos egy MOL kút volt a következő.
Ahogy a MOL gázolaj bekerült minden nap reggel indulás után füstölt a fipuff. Volt hogy melóból elindulva, nem üzem meleg motorral kb 5 perc állás után irgalmatlan füstfelhőt tolt ki magából.
Most újra ÖMV van benne (igaz a drágábbik), de ügye mondanom se kell, hogy füstölésnek nyoma sincs ...

Próbálj más gázolajat tankolni hátha az a megoldás!

SP_323i Elküldve: 2015-03-17 12:02 Futómû és hibái

raul227 írta:
SP_323i írta:
raul227 írta: Sziasztok,aki cserelt mar e46 sedanba,(mint az enyém)spirálrugót,meg tudnà mondani,hogy egyenlö átmérőjű,vagy változo atmérőjű (szt hiszem igy mondták)kell nekem bele?a jobb hatso tórt el.valamint mi a fenéért lehet ilyet is,olyat is venni...mert a unix katalógus mind a 2fajtát hozza a kocsihoz.és mi a különbség?


Hali!
A változó ültető lehet. Szokták mondani progresszívnek, mert a terhelés hatására egyre vastagabb lesz az a rúgórész, ami ellenáll így egyre nagyobb erőt fog kifejteni a terheléssel szemben. Magyarul nem lineáris az ellenállása.
Ilyen tip rúgót pl E21-ben láttam, ahol a rúgó helyét ki kellett tölteni a telóban, de amikor a kasznit rá engedted akkor a lágyabb rúgórész teljesen összeült. Ezért is kezdtem azzal hogy szerintem ültető rúgó lehet.
Csak egy tipp. az egyik normál a másik M-es futóműhöz lehet. Szerintem alvázszám szerint nézzétek meg melyik kell neked!


Alváz szám szerint is hozza mind a 2 fajtát.azert kerdezem mert a valtozo atmeroju 28ezer kb a masik 10.es ugye parba csereljuk az mar nem mindegy.


Hát akkor nézd meg milyen tört ki a vas alól. Változó vagy sima és vegyél olyat helyette.
Ha meg a zsé számít, akkor az olcsóbbat

SP_323i Elküldve: 2015-03-17 08:23 Futómû és hibái

raul227 írta: Sziasztok,aki cserelt mar e46 sedanba,(mint az enyém)spirálrugót,meg tudnà mondani,hogy egyenlö átmérőjű,vagy változo atmérőjű (szt hiszem igy mondták)kell nekem bele?a jobb hatso tórt el.valamint mi a fenéért lehet ilyet is,olyat is venni...mert a unix katalógus mind a 2fajtát hozza a kocsihoz.és mi a különbség?


Hali!
A változó ültető lehet. Szokták mondani progresszívnek, mert a terhelés hatására egyre vastagabb lesz az a rúgórész, ami ellenáll így egyre nagyobb erőt fog kifejteni a terheléssel szemben. Magyarul nem lineáris az ellenállása.
Ilyen tip rúgót pl E21-ben láttam, ahol a rúgó helyét ki kellett tölteni a telóban, de amikor a kasznit rá engedted akkor a lágyabb rúgórész teljesen összeült. Ezért is kezdtem azzal hogy szerintem ültető rúgó lehet.
Csak egy tipp. az egyik normál a másik M-es futóműhöz lehet. Szerintem alvázszám szerint nézzétek meg melyik kell neked!

SP_323i Elküldve: 2015-03-17 08:15 Társalgó

hil írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Kis megerősítés kéne, mert rég cseréltem hátsó toronycsapágyat a memóriám meg már nem a régi.
Emlékeim szerint:
- hátsó roló ki;
- ülések ledönt;
- biztonsági öv takaró felfelé kipattint;
- a rolót tartó fém kütyü lecsavar;
- oldalsó kárpitok most már leszedhetőek;
- ezután már látnom kell a toronycsapágyat bentről;

Ezután arra gondoltam, hogy még lábon kicsavarom belőle a teleszkópot, majd úgy emelem meg a kocsit, hogy a teló kicsússzon a a toronycsapágyból, majd régi csapágy ki új a helyére és szépen visszaenged a kaszni úgy, hogy a teló becsússzon a toronycsapágyba majd összecsavar.
Nem igazán lenne kedvem alul is elkötni a telót és kompletten kivenni a helyéről

Vagy vmit kihagytam?
Ja a lényeget kihagytam: e46 touring


Szia!
Bocs, hogy belevau, de én még annyival kiegészíteném (és úgy is tettem az én autómnál), hogy a toronycsapágy autóval illeszkedő részét finoman megkentem sziloplasttal (nem ecetszagúval), hogy a felvert víz ellen tömítsen
hil



Hali!
"Bocs, hogy belevau"
Azért írtam, hogy lehessen belevau
Én vettem új tömítést, de lehet én is kinyomom majd még ennek ellenére. Köszi a tippet!

SP_323i Elküldve: 2015-03-16 10:28 Díszlécek

Methos írta:
SP_323i írta:
Methos írta:
Methos írta:
Methos írta:
kempelen írta:
Methos írta:
Rorybreaker írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
Rorybreaker írta: Nagyon jó... akkor már csak 1 kérdésem lenne ezzel kapcsolatban. A képen látható elemeket, hogy lehet leszedni úgy, hogy épek maradjanak? Nem szeretnék ennyit maszkolni: (Ja és akkor már ha ez ilyen fasza dolog, lefújom a tetősíneket is )





én maszkoltam, de tény jobb ha leveszi az ember. csak én sem néztem utána


"hogy lehet leszedni "
Há' úgy hogy tökre szétszeded az ajtókat
Viszont az 5-ös még nekem is tiszta homály hogy jön ki a helyéről



Akkor maszkolás...


Helló Mindenki.
Pont a képen látható ökörségbe fogtam bele.
1.2.3.4 podon egyszerűen kisebb bontással, kb csak a gumikat szedtem ki... lejöttek....lécenként 3 csavar....

AZ 5. rész megörjít! Lehetséges, hogy ragasztva van???? bele néztem, kifeszítettem...meg se moccan. olvastam, hogy van valamilyen tépőzár is alatta, de semmi nyomát nem láttam, csak valami gumis ragasztóféleség dereng......youtube semmi.... Kérlek segítsetek... már csak az 5.s lenne hátra hogy kész legyek!


Az 5.-ös rész szépen rá van pattintva az oldalablak keretre.
Ha szépen szeretnéd leszedni, akkor ki kell vágni az oldalüveget.
Ha sürgősen le kell szedni akkor le lehet rángatni menetirányban, de ha már a gyárban is került rá kis ragasztó, akkor nehéz lesz vagy deformálódik, akkor viszont szépen sehogy sem teszed vissza.
A tépőzár csak a gyártáskor kell, három darab van alatta, de azok az üveget fogják.



Hőlégfúvóval lehet lazítani a ragasztót?


Megcsináltam!!!!!
Könnyű leszedni az 5öst !!!! Hőlégfúvó és műanyag feszítő + némi karton papír !!!!! néhány cm-es kétoldalas ragasztó fogja simán lejön barmolás nélkül... és vissza is megy egyszerűen!!!!!


Ha valakineknek kell segitseg, szivesen magyarazok !


Ez jó hír!
Honnan érdemes belekezdeni? Fentről vagy lentről? Illetve hol a 2 oldalú ragasztó ami tartja?


alul kell kitolni egy léc darabbal... hőlégfúvózés közben.... kis csík van fenn és lenn is...
kicsit ki kell feszíteni a rajta lévőt, és kartonpapírt alácsúsztatni koppanásig, hogy ne ragadhasson vissza...


THX
Ahogy néztem innentől előre felé kéne kitolni a gumikeretből mert U alakú az egész és a kisebbik szára a gumikéderbe megy bele. Jól gondolom?

SP_323i Elküldve: 2015-03-16 09:09 Társalgó

Sziasztok!

Kis megerősítés kéne, mert rég cseréltem hátsó toronycsapágyat a memóriám meg már nem a régi.
Emlékeim szerint:
- hátsó roló ki;
- ülések ledönt;
- biztonsági öv takaró felfelé kipattint;
- a rolót tartó fém kütyü lecsavar;
- oldalsó kárpitok most már leszedhetőek;
- ezután már látnom kell a toronycsapágyat bentről;

Ezután arra gondoltam, hogy még lábon kicsavarom belőle a teleszkópot, majd úgy emelem meg a kocsit, hogy a teló kicsússzon a a toronycsapágyból, majd régi csapágy ki új a helyére és szépen visszaenged a kaszni úgy, hogy a teló becsússzon a toronycsapágyba majd összecsavar.
Nem igazán lenne kedvem alul is elkötni a telót és kompletten kivenni a helyéről

Vagy vmit kihagytam?
Ja a lényeget kihagytam: e46 touring

SP_323i Elküldve: 2015-03-16 08:28 Díszlécek

Methos írta:
Methos írta:
Methos írta:
kempelen írta:
Methos írta:
Rorybreaker írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
Rorybreaker írta: Nagyon jó... akkor már csak 1 kérdésem lenne ezzel kapcsolatban. A képen látható elemeket, hogy lehet leszedni úgy, hogy épek maradjanak? Nem szeretnék ennyit maszkolni: (Ja és akkor már ha ez ilyen fasza dolog, lefújom a tetősíneket is )





én maszkoltam, de tény jobb ha leveszi az ember. csak én sem néztem utána


"hogy lehet leszedni "
Há' úgy hogy tökre szétszeded az ajtókat
Viszont az 5-ös még nekem is tiszta homály hogy jön ki a helyéről



Akkor maszkolás...


Helló Mindenki.
Pont a képen látható ökörségbe fogtam bele.
1.2.3.4 podon egyszerűen kisebb bontással, kb csak a gumikat szedtem ki... lejöttek....lécenként 3 csavar....

AZ 5. rész megörjít! Lehetséges, hogy ragasztva van???? bele néztem, kifeszítettem...meg se moccan. olvastam, hogy van valamilyen tépőzár is alatta, de semmi nyomát nem láttam, csak valami gumis ragasztóféleség dereng......youtube semmi.... Kérlek segítsetek... már csak az 5.s lenne hátra hogy kész legyek!


Az 5.-ös rész szépen rá van pattintva az oldalablak keretre.
Ha szépen szeretnéd leszedni, akkor ki kell vágni az oldalüveget.
Ha sürgősen le kell szedni akkor le lehet rángatni menetirányban, de ha már a gyárban is került rá kis ragasztó, akkor nehéz lesz vagy deformálódik, akkor viszont szépen sehogy sem teszed vissza.
A tépőzár csak a gyártáskor kell, három darab van alatta, de azok az üveget fogják.



Hőlégfúvóval lehet lazítani a ragasztót?


Megcsináltam!!!!!
Könnyű leszedni az 5öst !!!! Hőlégfúvó és műanyag feszítő + némi karton papír !!!!! néhány cm-es kétoldalas ragasztó fogja simán lejön barmolás nélkül... és vissza is megy egyszerűen!!!!!


Ha valakineknek kell segitseg, szivesen magyarazok !


Ez jó hír!
Honnan érdemes belekezdeni? Fentről vagy lentről? Illetve hol a 2 oldalú ragasztó ami tartja?

SP_323i Elküldve: 2015-03-11 14:04 Díszlécek

YELLOW írta:
Rorybreaker írta: Nagyon jó... akkor már csak 1 kérdésem lenne ezzel kapcsolatban. A képen látható elemeket, hogy lehet leszedni úgy, hogy épek maradjanak? Nem szeretnék ennyit maszkolni: (Ja és akkor már ha ez ilyen fasza dolog, lefújom a tetősíneket is )





én maszkoltam, de tény jobb ha leveszi az ember. csak én sem néztem utána


"hogy lehet leszedni "
Há' úgy hogy tökre szétszeded az ajtókat
Viszont az 5-ös még nekem is tiszta homály hogy jön ki a helyéről

SP_323i Elküldve: 2015-03-11 12:32 Mi lehet a baj?

Tom_Sawyer írta:
SP_323i írta:
kecsurobi írta:
Tom_Sawyer írta: Sziasztok!

Mint már sokszor máskor, most is a tanácsotokat szeretném kérni. Az a helyzet, hogy hidegen, elinduláskor az első 10-15 másodpercben egy erős, búgó hangot ad ki a kocsi. Érzésre mintha a ventillátortól jönne, de nem biztos. A viszkó kuplung nemrég volt cserélve. Mi lehet a baj? Összefüggésben lehet a két dolog?

Előre is köszönöm a tanácsokat!


Udv az olaj viszajelzö lampa eg pirosan adig bug?


Az ékszíjtárcsára vessetek egy pillantást! Nekem volt hasonló problémám az ékszíjtárcsával. Hangra olyan volt, mintha a ventilátorlapát érne bele vmibe, de csak alapjáraton adta ezt a hangot.


Olaj visszajelző nem világít.

Az ékszíjtárcsa viszont lehet, hogy jó tipp. Igazság szerint kicsit mintha hangosabb lenne és csörögne a motor az elmúlt időszakban, és az a hang pedig a görgők vagy az ékszíjtárcsa felől jöhet...


Csak tipp.
Mondjuk én is kicseréltem mindent körülötte amin csak fut az ékszíj, mire eszembe jutott, hogy a tárcsára rá nézzek. Na az kóválygott excentrikusan és rángatta a bordás szíjat a generátor és a tárcsa között. Alapjáraton ez a rángás adott olyan hangot, mintha horzsolna a ventilátor. Fordulaton kisimult.

SP_323i Elküldve: 2015-03-11 09:34 Mi lehet a baj?

kecsurobi írta:
Tom_Sawyer írta: Sziasztok!

Mint már sokszor máskor, most is a tanácsotokat szeretném kérni. Az a helyzet, hogy hidegen, elinduláskor az első 10-15 másodpercben egy erős, búgó hangot ad ki a kocsi. Érzésre mintha a ventillátortól jönne, de nem biztos. A viszkó kuplung nemrég volt cserélve. Mi lehet a baj? Összefüggésben lehet a két dolog?

Előre is köszönöm a tanácsokat!


Udv az olaj viszajelzö lampa eg pirosan adig bug?


Az ékszíjtárcsára vessetek egy pillantást! Nekem volt hasonló problémám az ékszíjtárcsával. Hangra olyan volt, mintha a ventilátorlapát érne bele vmibe, de csak alapjáraton adta ezt a hangot.

SP_323i Elküldve: 2015-03-10 08:41 320d Motor

bmw320d4 írta:
Bandika2283 írta:
Sikerült a porlasztók bemérése,gyári értéken van mind a négy semmi hibát nem találtak bennük,tehát a hiba még mindig rejtély!! /Gyári porlasztók 269000km/ De legalább ezek jók

Nem tudom mihez kezdjünk valakinek lenne ötlete szívesen meghallgatom!


"19C -nál áll át mennyiségszabályzásra a befecskendezés, érdemes lenne törölni adaptációt és ellenőrizni géppel a szelepet. Ha Az AGR-hez is volt nyúlva, annak is törölni kell az adaptációját."


Egyre érdekesebb ez a történet

"19C -nál áll át mennyiségszabályzásra a befecskendezés"
Erről kicsit bővebben plz! Erről még nem igazán hallottam.

SP_323i Elküldve: 2015-03-09 12:17 320d Motor

Bandika2283 írta:
bmw320d4 írta:
Bandika2283 írta:
SP_323i írta:
b_imi írta:
SP_323i írta:
Bandika2283 írta: Üdvözlök mindenkit!
A segítségetekre lenne szükségem,/remélem jó helyre írom/ E46 320d 2004 -es az autóm már 3 éve vagyok boldog gazdája,olyan problémám jött elő,elindítom az autót hogy melegedjen kicsit úgy 3-5 perc kiállok az udvarból szokásos vízgőz jön minimálisan a kipufogón,ez eddig ok, elgurulok szinte alapjáraton kis gázzal úgy 500m lámpa balra kanyarodok álló helyzetből és eszméletlen nagy kék füstöt hagyok ott magam után és utána semmi,mintha minden rendben lenne,nem tudom mi okozhatja a szerelőmmel beszéltem ilyet még nem látott vagy halott, vagy füstöl mindig nagy fordulaton vagy nem füstöl semmit sem /kéken/.
Remélem a leírtak alapján tud valaki segíteni mi lehet a hiba oka mihez nyúljunk.


Hasonlót pénteken tapasztaltam.
Szerelőnél levettük az EGR előtti gumicsövet, hogy fújunk be szívójárat tisztítót. Így járt a moci max 5 percig (vagyis szívó dízelként), de időhiány miatt félbemaradt a projekt. Visszatettük a csövet majd indultam dolgomra. Amíg az udvarról álltam ki és nem adtam nagyobb gázt semmi, majd egy komolyabb kékes füstöt tolt ki a kocsi. Egyszer. Addig se és azóta se füstöl így, de akkor vhonnan kaphatott egy komolyabb olajmennyiséget szerintem.
Fogalmam sincs, hogy pontosan mi történhetett, de talán másnak van 5lete, ami segíthet a jelenség megfejtésében a fentiek függvényében


A befújt anyag rosszabb esetben leválasztotta a kormot a szívócsőről és bekerült a motorba. Az meg teszi ott a dolgát.
Az ilyen embert nem nevezném szerelőnek, inkább kontárnak és messziről kerülném a helyedben.
A szívósort le kell venni az EGR-el együtt és úgy kell kitakarítani. Majd meglátod, mi van benne. Ha ez bekerül az égéstérbe, komoly problémákat okoz.


A szívósor és EGR tisztításon már túl vagyunk 2 hete (a kartergázszűrő is cserélve volt akkor újra). Az anyag meg még nem lett befúvva, csak az EGR cső lett leszedve és úgy járatva a moci. A füstölés a cső visszarakása után jött az első kigyorsításkor.



Üdv mindenkinek

Leírnám tapasztalataimat és az eddigi javítási procedúrákat,E46 320d 2004

-Intercooler leszedve pár csap olaj volt benne szinte száraz volt,azért jó alaposan át lett mosva kívül belül.
-egr leszedve 1-1.5mm száraz korom por volt benne,ezt kitakarítottam semmi hiba,
-minden turbócső hibátlan sehol olaj vagy repedés,
-kartergázszűrő kicserélve /pedig nekem már a kicsapatós van benne,de azért kicseréltem újra!/
A hibajelenség megmaradt és egy újabbal bővült,40-es tempónál 3-4 literes fogyasztási adat mellet egy egy finom rángást érezni nem mindig csak ha szinte szabadon vagy nagyon kicsi gáznál használom az autót,de se füst se semmi nem látható,teljesítmény szerintem nem változott tehát szépen megy nem eszik sokat 5.4-6.2,olaj nem fogy.
Tegnap este kiszereltük a porlasztókat egy bemérés kedvéért majd beszámolok az eredményről!
Ha valakinek van hasonló tünete és rájöttek mi okozza az legyen szíves írjon.





19C -nál áll át mennyiségszabályzásra a befecskendezés, érdemes lenne törölni adaptációt és ellenőrizni géppel a szelepet. Ha Az AGR-hez is volt nyúlva, annak is törölni kell az adaptációját.


Megnézzük mindenképpen ahogy visszakapom a porlasztóimat Agr szelepet évente egyszer ki szoktam tisztítani nagyon nem szokott eldugulni mint amilyen képeket lehet látni a neten
A rángatásra/nem olyan orr törős csak olyan lágy pillanatnyi teljesítmény esés /az Agr csinálhatja de a kék füst az még rejtély.


Az a kék füst a zavaró nagyon. Alapból az ember olajra gondol ilyenkor, de ha tiszta volt az IC, akkor nem onnan kerül a mociba. Hogyha olajfogyásod sincs, akkor nem olajlehúzó vagy szelepszár szimering. Szóval valóbban rejtély. Marad a turbó környéke, ahonnan bejuthat a kipuff oldalba, de jobban belegondolva folyamatosan kéne füstölnie, nem csak napi egyszer egy nagyobbat.
Adagolót esetén viszont kormolni szokott és a kipufgáz szagán is érezni a gázolaj szagot...
Kíváncsi vagyok mit fognak találni az adagolóknál.