Sasi fórum hozzászólásai

Sasi Elküldve: 2016-12-10 10:38 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

Elég furcsa jelenséget tapasztalunk ,ha bárki tud valami infót vagy hasonlót tapasztalt please help!!!
+10°C felett nem történik semmi baj ,de 0°C és +10°C között az eml lámpa bekapcsol és csak 20-al megy az autó.Ez minden hideg indításkor megtörténik amikor az üzemi hőfok 60°C-ot eléri majd utána leállítás és újra indítás és mehetek tovább nyugodtan amíg az üzemi hőfokot ( 90°C ) el nem éri mert akkor újra be kapcsolt az eml.
Ismét leállítás és indítás utána már zabálhatja az autó kilométereket mert amikor eléri teljesen az üzemi hőfokot akkor nem kapcsol be az eml.
Ezt viszont ismét nem csinálja ha a hőmérséklet -3°C vagy még fagyosabb a reggel.
Ünnepek után van csak időpontom a BMW-szervizben és addig kicsit kellemetlen lesz ,hogy mindig az eml lekorlátozza az autót. Remélem karácsony környékén kemény mínuszok lesznek mert akkor nem fog le állni az autó

Sasi Elküldve: 2016-11-18 10:50 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
Sasi írta: Sziasztok!
Előre is elnézést kérek ha rossz helyre írok!
Segítségeteket szeretném kérni vagy bármi jó ötletet jól jönne.
Maga a hiba jelenség :
Hideg indításkor az EML lámpa minden napos látványosság a műszerfalon és a sebesség korlátozás ( ilyenkor újra indítom várok 1-2 percet és minden okés ),de ezt csak addig csinálja amíg az üzemi hőfokot el nem éri a motor.
Voltam vele szervizben de most nem oda mentem ahova eddig is jártam (nem akarom megnevezni)
és a diagnosztika ezek lettek az új helyen:
2760 szekunder levegő befecskendező rendszer ( hengersor 1 )
2738 katalizátor ,hengersor 1
285E Variálható bütykös tengely vezérlés : elektronikus vezérlő egység belő hiba
2865 változtatható szelepvezérlés ,szükségfutás üzemmód teljesítménykorlátozás
27B8 kiegyenlítő nyomás szenzor ,valószínűsíthető hiba
Azt mondták hogy a vvt ecu csere ...ez csinálja a hibát katalizátornál is.
itthon ez 60ezer ,de ebayen csak 10-15ezer ( persze nem vihetek alkatrészt semelyik szervizbe se )
Felvettem a kapcsolatot a régi nagy szervizzel ahova jártam ,hogy mi véleményük ezekről a hibákról ,de persze azt mondták hogy majd ők megcsinálják a diagnosztikát mert ők jobban értenek hozzá. ( ezt se értem ,hogy van két különböző diagnosztika???)
Nagyon sok kinti fórumokat olvastam ugyan ezzel a hibákkal és az ecu csere meg oldotta.
Az tiszta számomra ,hogy az ecu számának meg kell egyeznie a vásárolt ecu számával .
Csak az nem tiszta ,hogy ha egyezik az ecu száma akkor csak kiveszem a régit és feldugom a vásárolt ecu-t ????
Vagy programozni kell? vagy csak akkor kell programozni ha nem egyezik az ecu számok?? És láttam olyan ecu szettet ,hogy adnak hozzá kulcsot és zárat stb...ez csak akkor kell ha nem egyezik az ecu szám?? nem értem


nem teljesen érthető. ECU alatt több minden érthető. külföldön, kb. minden olyan vezérlőt, ami elektromos, elektronikus, azt ECU-nak hívja.
a leírás alapján én azt gondolnám, hogy a Valvetronic vezérlő a rossz. ha azt cseréled, azzal szerintem semmi dolgod nincs. ha van akkor max adaptációtörlés és hasonlók. semmi extra.
viszont én gyanakodnék a Vanos-ra is. lehet nem ártana felújítani.
azért nem szeretik a szerelők a hozott alkatrészt, mert ők is abból élnek, nem a munkadíjból. megértelek, de őket is meg kell. a hivatalos szerviz pedig mindkettőn szakít.
egyébként mennyi km van az autóban? már amit mutat


Köszönöm válaszod!
180ezer ( szerencsére olaj fogyasztás csak annyi amennyit a nívó pálcáról letörlök amikor megnézem az olajat )
Igen a Valvetronic vezérlőt kell cserélnem és köszi a tippet ,hogy max csak adaptáció törlés kell.
Mit értesz vanos felújítás alatt? :

Sasi Elküldve: 2016-11-17 13:35 Mi lehet a baj?

Sziasztok!
Előre is elnézést kérek ha rossz helyre írok!
Segítségeteket szeretném kérni vagy bármi jó ötletet jól jönne.
Maga a hiba jelenség :
Hideg indításkor az EML lámpa minden napos látványosság a műszerfalon és a sebesség korlátozás ( ilyenkor újra indítom várok 1-2 percet és minden okés ),de ezt csak addig csinálja amíg az üzemi hőfokot el nem éri a motor.
Voltam vele szervizben de most nem oda mentem ahova eddig is jártam (nem akarom megnevezni)
és a diagnosztika ezek lettek az új helyen:
2760 szekunder levegő befecskendező rendszer ( hengersor 1 )
2738 katalizátor ,hengersor 1
285E Variálható bütykös tengely vezérlés : elektronikus vezérlő egység belő hiba
2865 változtatható szelepvezérlés ,szükségfutás üzemmód teljesítménykorlátozás
27B8 kiegyenlítő nyomás szenzor ,valószínűsíthető hiba
Azt mondták hogy a vvt ecu csere ...ez csinálja a hibát katalizátornál is.
itthon ez 60ezer ,de ebayen csak 10-15ezer ( persze nem vihetek alkatrészt semelyik szervizbe se )
Felvettem a kapcsolatot a régi nagy szervizzel ahova jártam ,hogy mi véleményük ezekről a hibákról ,de persze azt mondták hogy majd ők megcsinálják a diagnosztikát mert ők jobban értenek hozzá. ( ezt se értem ,hogy van két különböző diagnosztika???)
Nagyon sok kinti fórumokat olvastam ugyan ezzel a hibákkal és az ecu csere meg oldotta.
Az tiszta számomra ,hogy az ecu számának meg kell egyeznie a vásárolt ecu számával .
Csak az nem tiszta ,hogy ha egyezik az ecu száma akkor csak kiveszem a régit és feldugom a vásárolt ecu-t ????
Vagy programozni kell? vagy csak akkor kell programozni ha nem egyezik az ecu számok?? És láttam olyan ecu szettet ,hogy adnak hozzá kulcsot és zárat stb...ez csak akkor kell ha nem egyezik az ecu szám?? nem értem