SirToma fórum hozzászólásai

SirToma Elküldve: 2013-05-03 09:17 Futómû és hibái

Tano írta:
BarG írta: Hali,
Mindenkinek, akinek a gépe 200e km fölé ért, erősen javaslom a stabilizátor rudat megfogó gumik cseréjét. Olyan szép oválosra tud kopni! Az űtfogásról nem is beszélek.


Támogatom, én is pont a héten cseréltem


Sziasztok.

Egy kis tapasztalat megosztás.2010 októberben vettem a kocsit 192.000-el.
200 körül kapott 4 új gátlót,stabrúd,stabszilent,stabgömbfej.
Tavaly októberben cserés lett a lengőkar hátsó szilentem, de most hogy felkerültek a nyári gumik 18", fura volt az autó irányíthatósága, hát lengőkar csere lett a vége...
Most járok 246-nál... Febi hátsó lengőkarszilentet kapott ősszel, de ahogy néztük, már nem tart valami jól, úgyhogy ebből kifolyólag nem febi lengőkart választottam.
Meyle hd-val próbálkozok, jövőhét elején lesz beszerelve, remélem utána minden frankó lesz.

üdv:Tomi



SirToma Elküldve: 2013-05-01 21:28 Futómû és hibái

Sziasztok.

Sajnos nálam is megérett a lengőkar csere, kíváncsi lennék 1-2 véleményre,aki már cserélt, és van tapasztalata.Ki milyet vett, mennyit ment el azóta.


Előre is köszi!

Tomi

SirToma Elküldve: 2013-04-10 16:15 Társalgó

seta írta:
BalaBMW írta: Na megpróbálok akkor a biztonság kedvéért valahogy időpontot találni előbb. Most azon gondolkodom, hogy ATE Powerdisc tárcsákat veszek és hozzá ATE fékbetéteket ATE kopásjelzővel. Mit gondoltok erről a párosításról? Szeretnék mindenképpen valami jól kinéző féktárcsákat előre.


Én kb 50.000 km-rel ezelött cseréltem első tárcsákat és betéteket (meg persze visszajelzőt). ATE powerdisc került bele ATE utcai betétekkel (nem sportbetétek, mert azok nem jók sima hétköznapi használatra). Azóta sem a tárcsák sem a betétek nem koptak sokat. Megfelelő a fékteljesítmény és szerintem jol is néznek ki a tárcsák a vájatokkal. Én tudom ajánlani.


Én is csak megerősíteni tudom az előttem szólót, én most hátra sima ate tárcsát vettem beéttel, kopásjelzővel.
Elöl pedig a powerdisk....

Tomi

SirToma Elküldve: 2013-04-04 23:00 Gumiabroncs

BalaBMW írta:
SirToma írta:
BalaBMW írta: Nekem most az új felnin Falken ZE 912 van. Kíváncsi vagyok milyen lesz. Falkenem még nem volt soha.


Király gumi, nekem is az van fent, már 40 ezer körül van benne, de hibátlan....

Tomi


Ez már jó hír! Vízes úton hogy viselkedik?


Jól, bár most csak elöl van, hátul fk451-es, de azzal is elégedett vagyok.
Jól kontrollálható gumi, szeretem nagyon!

SirToma Elküldve: 2013-04-04 15:35 Gumiabroncs

BalaBMW írta: Nekem most az új felnin Falken ZE 912 van. Kíváncsi vagyok milyen lesz. Falkenem még nem volt soha.


Király gumi, nekem is az van fent, már 40 ezer körül van benne, de hibátlan....

Tomi

SirToma Elküldve: 2013-03-26 16:35 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta:
SirToma írta: Tano, a kiegfűtésről elég lekötni a kábelt, amin keresztül vezérli, vagy teljesen ki kellene szerelni.
Decemberben meghalt a generátorom,csapágy baja volt, de mire beértem vele az nt-hez, elég szagos is volt, mondták is hogy leégett.
Namost, februáraban olvastam a kocsira, és akkor láttam a fent említett 2 hibakódot.
Töröltem, de visszaírta.Pénteken voltam az nt-ben frissítésen, azt mondták, lehet csak ráadták a gyújtást, miközben ki volt kötve.De akkor nem írná vissza, nem?
Újra most nem fussa, 120 pénzért, használtakkal meg nemtom.....
Hallottam hogy kikötik, akkor lassabban melegszik be a kocsi, vagy van valami hátránya?

Előre is köszi:Tomi


Ha nem akarod cserélni azonnal, akkor elég lekötni a kábelt, akkor már nem fog működni, csak a hibatárolóban fog panaszkodni a DDE. Használtan egyébként elektromosat már 10k-ért lehet kapni, szóval ez nem vészes összeg. Én is le akarom cserélni majd a Webastomat elektromosra.
Ha lekötött állapotban adták rá a gyújtást, akkor nem kerülhetett be a túlmelegedéses hibaüzenet. Ha meg tényleg rossz, akkor persze visszaírja a tárolóba, mivel minden indulásnál leellenőrzi a DDE.
Melegedni tényleg lassabban fog amíg ilyen hideg az idő. De jövő héten már melegeket jósolnak, amikor már a vezérés sem kapcsolná be. Hosszabbtávon mindenképp érdemes javítani a problémát


Világos, akkor naggyából képben voltam.
Mindenféleképp cserélni fogom, lehete akkor vadászok egy bontottat.

Ezazez ugye?
Kieg fűtés

Nagyon köszi!!!


Tomi

SirToma Elküldve: 2013-03-26 14:57 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta:
Jonerto írta: Na akkor bepróbálkozom, ha már megidéztetek.
A 4152 buxom flap üzenet a beömlőben lévő pillangószelepekre (amiket be szokott ugye szívni némelyik moci) vonatkozik. Szakadásra panaszkodik, szóval nézd meg a vezérlőjének a csatlakozását, lehet csak kontakt, vagy vezeték megtört.
A 4121 a motorvezérlő reléjére vonatkozik. Ez a vezérlő dobozában található. Lehet a relé rossz, de lehet hogy itt is érintkezési hiba van. Végig kell nézni egészen az aksitól a csatlakozásokat/vezetékeket ha a relé működik.

Köszi szépen.
Ez milyen problémákat okozhat,mennyire sürgős a javítása?


A pillangószelepes nem vészes, így legalább nem mozgatja, talán kisebb eséllyel szívja be. Ezt sokan ki is szokták venni, ledugózzák és akkor pláne nincs gond vele. De a zárlatot érdemes megszüntetni így is, mert jobb megelőzni egy elektromos tüzet.
A relét és kábeleit érdemes megnézni, mert úgy járhatsz vele, hogy egyszercsak nem indul be az autó pont amikor nagyon kellene.[/quote]

Tano, a kiegfűtésről elég lekötni a kábelt, amin keresztül vezérli, vagy teljesen ki kellene szerelni.
Decemberben meghalt a generátorom,csapágy baja volt, de mire beértem vele az nt-hez, elég szagos is volt, mondták is hogy leégett.
Namost, februáraban olvastam a kocsira, és akkor láttam a fent említett 2 hibakódot.
Töröltem, de visszaírta.Pénteken voltam az nt-ben frissítésen, azt mondták, lehet csak ráadták a gyújtást, miközben ki volt kötve.De akkor nem írná vissza, nem?
Újra most nem fussa, 120 pénzért, használtakkal meg nemtom.....
Hallottam hogy kikötik, akkor lassabban melegszik be a kocsi, vagy van valami hátránya?

Előre is köszi:Tomi

SirToma Elküldve: 2013-03-26 14:12 kézifék állítás

senna írta:
SirToma írta:
senna írta: Sziasztok. Nekem is ez a problémám,cseréltem hátul betétet,tárcsát,fékpofát és + a rugokat meg mindent ami ott van még a fékpofánál,és mégis ha behúzom a kéziféket nagyon nagy lejtőn elkezd lassan csorogni lefelé az autó! Ez normális? BMW 320D 150LE!


Szia.

Kéziféken lehet állítani hátul, nekem is most volt tárcsa+betét csere, be is lett állítva faszentosan, 2 klikkes a kézim azóta

Tomi


Budapesti vagy? Ha igen nekem is megcsinálná,beállítaná a szerelőd?!?



írtam pü-t

SirToma Elküldve: 2013-03-26 12:51 kézifék állítás

senna írta: Sziasztok. Nekem is ez a problémám,cseréltem hátul betétet,tárcsát,fékpofát és + a rugokat meg mindent ami ott van még a fékpofánál,és mégis ha behúzom a kéziféket nagyon nagy lejtőn elkezd lassan csorogni lefelé az autó! Ez normális? BMW 320D 150LE!


Szia.

Kéziféken lehet állítani hátul, nekem is most volt tárcsa+betét csere, be is lett állítva faszentosan, 2 klikkes a kézim azóta

Tomi

SirToma Elküldve: 2013-03-21 20:37 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

szotakdavid írta:
valter320d írta: VALAKI AZT ÍRTA A NAGY MIKLÓS IDÉZET:"Tényleg nincs változás, legfeljebb megszűnnek a 100.000km-enkénti turbócserék, a hibás olajszint jelzések, a kormány véghelyzetnél motorfulladások, a fordulatszám ingadozások,a turbó túltöltések és még vagy százezer probléma."
SZOFTVER FRISSÍTÉSRŐL!!!!!!
Érezni lehet a külömbséget!


Pontosan ezért csináltatom meg én is április első hetében


Köszi Valter,köszi Dávid!
Nt auto-nal maradok,beszeltem veluk du,egy 10es a frissites.
Mikit szeretnem majd felhivni valamikor,bejelentkeznek majd hozza atvizsgalasra,de majd csak ha jobb ido lesz.
Kar hogy messze van nyiregyhaza,de mind1,akkor is leugrok majd.
Mondjuk az nt 1.5-2 orat mondott a frissitesre.
Otthon eszembe nem jutna ilyet csinalni.
Inpa jo ranezni a kocsira,de emnyi kb reszemrol.

Üdv:Tomi

SirToma Elküldve: 2013-03-21 14:44 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

xlzx írta:
SirToma írta: Sziasztok.

Elhatároztam végre magam a szoftverfrissítés kapcsán, úgy döntöttem felfrissíttetem az autót.
Volt valaki mostanság frissítésen, van valami érezhető változás?
Inpa-val melyik menüpontban lehet megnézni az aktuális verziót?
Kíváncsiságból, hogy melyik van fent.

Előre is köszi:Toma



Ez engem is érdekelne végre..én jó lenne találni valakit aki nem 20-25ezrekért csinál meg egy 10perces mutatvány :S

nekem 2003 01 27 az első programozás időpontja de nem látom a verzió számot hol találom


Én úgy döntöttem, hogy eddig is az Nt auto-hoz mentem, és most is oda fogok.
Felhívtam ma a Budapest Motors-t, ahol azt mondták, hogy nincs friss program, meg amúgy is minek akarok frissíteni!?Mondom a fickónak, csak, mert úgy döntöttem.
Erre mondja, hogy oké, de lehet 1-2 modul meghal frissítés után, és hát akár 100,000 ft is lehet, meg ilyenek.......
Mondom neki OK mester, még meggondolom.....
Érdekes volt, semmi segítőkészség, vagy felvilágosítási szándék nem volt.
Amúgy néha megyek a pályán 110 körül, aztán picit odalépnék olyan 2000 fordulat körül, mintha 1mp-re torpanna.Emiatt is döntöttem mostmár el, hogy megcsináltatom.
Ha elkészül,szívesen megosztom veled az észrevételeimet.

Toma

SirToma Elküldve: 2013-03-21 14:25 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok.

Elhatároztam végre magam a szoftverfrissítés kapcsán, úgy döntöttem felfrissíttetem az autót.
Volt valaki mostanság frissítésen, van valami érezhető változás?
Inpa-val melyik menüpontban lehet megnézni az aktuális verziót?
Kíváncsiságból, hogy melyik van fent.

Előre is köszi:Toma

SirToma Elküldve: 2013-03-20 08:18 NT tavaszi átvizsgálás - találkozó - 2009 március 21.

1. Zolee - 04.13.
2. Nova4 - időpont mindegy
3. veszkoo85 ???
4. laci320d - időpont mindegy
5. Jonerto - időpont mindegy
6. Toma - 04.13

SirToma Elküldve: 2013-03-20 08:16 Segítsetek!

Tom22 írta: E 46 Touringom van és a csomagtartó üvegje rendeszertelenül és váratlanul ki szokot nyílni,illetve a távírányítóra nem reagál.
olvastam itt hogy régebben valakikek ugyan ez volt a problémája.
Tud valaki segíteni?




Szia.

Nekem ugyan ez volt, vettem egy új mikrokapcsolót az üvghez, amúgy megbántam,csak annyi volt a baja, hogy az 1ik kábel eltört, nem volt kontakt, szedd ki, nézd meg.
Lehet meg is tudod javítani.

Üdv:Toma

SirToma Elküldve: 2013-03-12 09:01 Izzítás vezérlõ

ember84 írta: Sziasztok!
Nektek mi a véleményetek arról,hogy e46 320d-be,faceliftes,4 hengerből 3-nál állandóan izzítás hibát ír be!Új NGK gyertyák vannak bent.Tökéletesek,régivel is ez volt.Mindenkinek ilyen??Köszi!


Szia.

Szerintem biztos, hogy izzításvezérlő modult kell cserélned, nekem is ez volt, 2 gyertyára dobta a hibát.

Üdv:Toma