Sky fórum hozzászólásai

Sky Elküldve: 2014-02-19 14:22 Motorolaj

YELLOW írta:
negativ0001 írta:
YELLOW írta:

szivesen küldtem volna mintát a leengedett olajamból,kiváncsi lettem volna. amúgy egy kicsit arra utalt az írásom, hogy én azért azt nem hiszem, hogy egy 22ezret futott akármilyen olaj jobb, mint egy új, ami azért nem a full gagyi márka. mint hil is írta korábban, neki nagy csalódás volt a Xado, azt hiszem vagyunk olyan viszonyban, hogy nem áll szándékunkban félre vezetni vele egymást. ez nem a Xado ellen szól, de nem hiszem, hogy annyival jobb lenne. lehet jobb, de nem ennyivel. persze ez az én véleményem én nem mértem.


A szerviz jegyzeteimet visszaolvasva latom, hogy a 22ezres Xadoba volt toltve adalek, mar az elso 2000km-nel. Az adalek egy nagyon olcso, de ugyan azt az eredmenyt produkalta a teszteren, mint a Metabond, aztan, hogy mennyit tart a hatasa........
http://www.xado.ie/product_det...duct_id=41
Igen, szerintem is vagyunk olyan viszonyban, hogy nem vezetlek felre es csak mondom, hogy mit tapasztaltam. Hil-nek megosztotta a csalodasat?
Most teszteltem a Ravenol 10w-40et es az 5w-40et. Az eredmeny kurva szar. Mindketto 6-7 kilonal beragad es csak a bemarodas kulonbozik, de alig.
Lefotoztam a bemarodas nyomokat, csak nem tudom, hogyan lehet ide fotokat rakni.



nem. én hil és én köztem értettem azt a viszonyt. sőt őt és magamat is úgy tudom jellemezni, hogy nem igazán állna érdekünkben, sőt talán nem is olyan neveltetést kaptunk, hogy hazudnánk akármiben is. így érttem, hogy ha neki nem vált be a xado, biztos nem azért mondta, mert elelnkezni akar, hanem tényleg így volt. jó lenne egy ilyen műszer itt a közelembe, kiváncsi lennék az én olajaim mit mutatnának, még ha rossz eredményt akkor is.


Lehetne tudni valamit erről a "műszerről"? Milyen vizsgálat ez? Mi az a "7 kilónál beragad"?

Sky Elküldve: 2014-02-14 13:10 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

Üdv mindenkinek!
Esetleg valakinek van erről tapasztalata?

http://www.autonavigator.hu/ti...ntent=cikk

Vélemény?

Sky Elküldve: 2013-12-05 14:41 320d Motor

tibee01 írta: De kb 2 sec-es periodus idővel ingadozik az alapjáratom kb 50-et, nem hiszem h ilyen ütemben kellene ki - be kapcsolnia.

Tano írta: Amikor ez a kisegítő fűtés működik, akkor normális dolog az alapjárat emelkedés, mivel a motorvezérlő szándékosan emeli meg 50 rmp-mel vagy 930 rmp-re (motorváltozattól függően).
A WDS-ben keressetek rá az "Electric Auxiliary Heater" kifejezésre, és akkor elolvashatjátok a működési feltételeit, leírását.





Sziasztok!
A kiegészítő fűtés működése (elől a Google fordítás, majd az eredeti):
Elektromos kiegészítő fűtés DDE 3,0 (E46 esetén)
Az elektromos kiegészítő fűtőelem melegíti a hűtőfolyadék elektromos fűtőelemekkel, hogy kompenzálja az enyhe Hőveszteség nagy mértékű a motor hatásfokát. Attól függően, hogy a jármű berendezések, a fűtés kérés érkezik, akár a légkondicionáló rendszer (IHKA) vagy a fűtésszabályozó a DDE vezérlőegységet.
A fűtőelemek Csak vágni csak akkor elegendő elektromos áramot tartalékok. Annak meghatározásához, a rendelkezésre álló teljesítmény tartalékok, a generátor küld egy impulzus kitöltési tényező megfelelő jelet az aktuális generátor terhelést a DDE vezérlőegységet. Attól függően, hogy a megengedett járulékos generátor terhelését, a DDE vezérlőegység bekapcsolja a kiegészítő fűtés egy négyszöghullám jel impulzus adó tényezők (= változó impulzus szélesség) 5 és 95%-át így ellenőrzésére különböző fűtési teljesítmény szakaszban.
Az alapjárati fordulatszám emelkedik és 930 rpm, amikor a kiegészítő fűtés be van kapcsolva.
Cutout feltételek
A kiegészítő fűtés kikapcsol az alábbi működési feltételek:
• Akkumulátor feszültség <12 V (ON hiszterézis 12,8 V)
• Motorfordulatszám <790 rpm (ON hiszterézis 810 rpm)
• Idő után a motor indításakor <10 s
• Hűtőfolyadék-hőmérséklet
A hűtőfolyadék hőmérsékletét küszöb kell túllépni a kiegészítő fűtés kivágni határozzák meg a mért környezeti hőmérséklet egy jelleggörbe. Jelleggörbe adatok:
Környezeti hőmérséklet [° C] Hűtőfolyadék hőmérsékleti küszöbérték [° C]
-40,0 86,0
-5,0 86,0
10,0 50,0
20,0 17,0
30,0 17,0
Fontos: A fix hűtőfolyadék hőmérséklet küszöb 86 ° C alkalmazni, ha nincs külső hőmérséklet-érzékelő van felszerelve.
A külső hőmérséklet-érzékelő van felszerelve, az alábbi E46 modellek:
• Az összes modell a 6-hengeres motorok
• Típusok és 4-hengeres motorok csak a fedélzeti számítógép vagy a légkondicionáló.
A kiegészítő fűtés is kikapcsol, ha a következő hibakódok tárolása:
• 35, "hűtőfolyadék hőmérséklet-érzékelő"
• 1B "elektromos kiegészítő fűtés"
• 75, "Generátor terhelés jel"
Hibaelhárítás
Az aktiválás funkció ellenőrizni rövidzárlat és szakadás.
Hibakód 1B "elektromos kiegészítő fűtés" tárolják, ha hiba történik.
Következmény: Gyenge fűtő teljesítmény alacsony hőmérsékleten
Ha a generátor jelzi terhelés jel 0%, hibakód 75 "Generátor terhelés jel" van tárolva.
Következmény: Kiegészítő fűtés kikapcsol



Electric Auxiliary Heater DDE 3.0 (E46 only)
The electric auxiliary heater heats the coolant with electric heating elements to compensate for the slight heat loss at high degrees of engine efficiency. Depending on the vehicle equipment, the heating request is sent either from the air conditioning system (IHKA) or from the heating control to the DDE control unit.
The heating elements only cut in only when there are sufficient electrical power reserves. To determine the available power reserves, the alternator sends a pulse duty factor signal corresponding to the current alternator load to the DDE control unit. Depending on the permitted additional alternator load, the DDE control unit activates the auxiliary heater with a square-wave signal with pulse duty factors (= variable pulse width) between 5 and 95 % thus controlling various heating power stages.
The idle speed is increased to 930 rpm when the auxiliary heater is activated.
Cutout conditions
The auxiliary heater is switched off under the following operating conditions:
• Battery voltage < 12 V (ON hysteresis 12.8 V)
• Engine speed < 790 rpm (ON hysteresis 810 rpm)
• Time after engine start < 10 s
• Coolant temperature
The coolant temperature threshold that must be exceeded for the auxiliary heater to cut out is determined with the measured ambient temperature from a characteristic curve. Characteristic curve data:
Ambient temperature [°C] Coolant temperature threshold [°C]
-40.0 86.0
-5.0 86.0
10.0 50.0
20.0 17.0
30.0 17.0
Important: A fixed coolant temperature threshold of 86 °C applies if no outside temperature sensor is fitted.
The outside temperature sensor is fitted in the following E46 models:
• On all models with 6-cylinder engines
• On models with 4-cylinder engines only with on-board computer or air conditioning.
The auxiliary heater is also switched off when one of the following fault codes is stored:
• 35, "Coolant temperature sensor"
• 1B, "Electric auxiliary heater"
• 75, "Alternator load signal"
Troubleshooting
The activation function is monitored for short-circuit and open circuit.
Fault code 1B "electric auxiliary heater" is stored if a defect occurs.
Consequence: Poor heating capacity at low temperatures
If the alternator indicates a load signal of 0 %, fault code 75 "Alternator load signal" is stored.
Consequence: Auxiliary heater is switched off

Sky Elküldve: 2013-07-12 11:50 Akkumulátor

Helló márkatársak!
A dízeles, 20d tulajokat kérdezem, (gondolom, mást is érdekel) tudja-e valaki, hogy az önindító mennyi áramot vesz fel indítózás közben? Ez nagyban befolyásolja az akku élettartamát is. Ezt gjmű villamosságis szaki tudja megmérni egy spéci lakatfogóval, de persze nekem ilyen nincs. Esetleg valaki megmérte/megmérette már? Van erről tapasztalat? Biztos más az áramfelvétel hideg vagy meleg motornál, nyáron vagy télen. Mennyi a "normális" érték? Van erre gyári adat?
:

Sky Elküldve: 2013-06-20 10:52 Motorolaj

nagym írta:
sens írta: Sziasztok, nekem is ugyan ez a problémám! 2000km-rel ezelőtt vettem az autót, Mobil 1 0w40 fullszintetikust tettem bele. Azóta kb 1cm-ert nőtt a szint. Mitől lehet ez? Mi tévő legyek? köszi


Amennyiben tényleg nőtt a szint, az nem a Mobil 1 0w40 miatt van.


Valószínű üzemanyag került az olajba! Korábban írtak itt erről. Azt hiszem a Szemy(?) Ők kint (Németország) be is vizsgáltatták, és bebizonyosodott, hogy nagy % az olaj gázolaj tartalma (ha jól emlékeszem 18%-ot mértek egy nem túl régi olajban). Minden esetre nem jó jel. Ha nem sajnálod az olajat, cseréld le és nézd, hogy előfordul-e újra.

Sky Elküldve: 2013-06-18 14:54 Üzemanyag fogyasztás

Helló Márkatársak!
Ha például OMW kútnál tankolok (Magyarországon), szerintetek - itt a dízeles kollégákra gondolok! - a drágábbik dízel üzemanyagot vagy az olcsóbbat érdemes választani. A drágábból fogyaszt-e annyival kevesebbet az autó, hogy megérje?

Sky Elküldve: 2012-12-12 16:50 hûtõ

Sziasztok! 320d 2002 150LE autóról van szó. A hűtő légtelenítésével kapcsolatos a kérdésem, kérem a segítségeteket. Az elektromos kiegészítő fűtést hozta ki hibának a diag, kicserélték. Most gyorsabban is melegszik be, remélem így jobb neki. A csere úgy történt, hogy a cucc előtt és után a gumicsövet elszorította a szerelő egy „fogóval”, így csak kevés – kb. 2-3 dl – hűtővíz folyt ki. A csere után, feltöltötte szintre a kiegyenlítő tartályt, nem volt légtelenítés. Kis járatás után újra feltöltés szintig.

A hozzáértő dizeles szakiktól kérdezem:
1. nem kellett volna légteleníteni?
2. ha jól tudom, két db légtelenítő hely van: egy a kiegyenlítő tartály csonk mellett, egy az EGR termosztát mellett. Nincs harmadik? Ha van az hol van?
3. Szemben állva a kocsival a motortól jobbra hátul, fennt a víz(gumi)csőben van egy „kivezető”, az mi?
4. Ha kell légteleníteni, valaki le tudná írni, hogy kell azt végrehajtani?
5. Meg tudom csinálni otthon, vagy szerviz kell hozzá? Hallottam valami „hűtőpumpáról” szükséges az az én esetemben?
Végezetűl:
6. Van-e módszer(mit kell megnézni) arra (miből lehet tudni) hogy a hűtőrendszer levegős, ezért légtelenítés szükséges.

Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv: Sky

Sky Elküldve: 2011-04-20 11:17 320d Motor

szeda írta: Sziasztok,


Én is benyaltam ezt a pillangószelep dolgot.Keresnék szerelőt Bp környékén aki elvállalja és lehetőleg nem 600.000-et akarna érte cserébe mint amilyen ajánlatokat eddig kaptam.
Keresnék továbbá bontott alkatrészeket és nem csak a motorhoz.Volt egy székesfehérvári telefonszámom de elvesztettem. Előre is köszönöm a segítségeteket.Üdv Szeda



Kasza Imre 70/57-99-225

Sky Elküldve: 2011-02-23 11:26 Kippuffógó rezgéscsillapító?

jeges írta:
Sky írta:
jeges írta: Jajj srácok. Ne haragudjatok meg a tudatlanságomért, de engem is megőrít a kipufogóm zörgése. Először azt hittük, hogy a hátsó dob takarólemeze csinálja a feszültséget (bennem...), de amikor azt megjavítottuk, tovább zörgött. Olvasom itt a fórumot, és látom hogy valami rezgéscsillapítóval volt gondja sokmindenkinek. Namost a galériámban van egy kép a problémás alkatrészről. Ez lenne az? Merthogy ez zörög, és nincs rajta sem egy csavar, sem egy szorító, hogy lehetne rajta húzni valamit. És ki is fúj a kipufogó ennél az alkatrésznél. Segítsetek egy tudatlan márkatárson minél hamarabb!!! Előre is köszönöm


Szia!
Ha kormolódást is látsz a környékén akkor biztos halott. Sajnos nem tudsz vele mit kezdeni, rossz és kész.. Egyszerű a megoldás, ki kell cseréltetni kpuf. szervizben. Kétrétegű rezgéscsillapítót kérj, de ezt úgyis tudják a szerelők. Nekem is cseréltek, utána csendesebb lett.


Köszönöm. És mi ez az alkatrész tulajdonképpen?? Megnézted a fényképet amit feltöltöttem??? Biztos hogy egyről beszélünk??? Jah, és igen. Kicsi koromfoltok vannak mellette, nem túl vészes még, de amikor melegítem a motort álló helyben, akkor érzem bent az utastérben a szagát is. És lehet csak ezt az alkatrészt cserélni, vagy egyben jön le?? És mi az angol neve pontosan??



Szia!
Igen, egyről beszélünk. Lehet cserélni szakműhelyben. Ki kell onnan vágni a régit és behegeszteni az újat. Az alkatrész funkciója benne van a nevében. A diesel motor jellemzője, hogy egyenetlenebbül jár, és hogy az összes rezgés ne menjen át a fipuf rendszerre, ezért kell oda egy flexibilis rész, ami ezt hivatott elnyelni.

Sky Elküldve: 2011-02-23 11:05 Kippuffógó rezgéscsillapító?

jeges írta: Jajj srácok. Ne haragudjatok meg a tudatlanságomért, de engem is megőrít a kipufogóm zörgése. Először azt hittük, hogy a hátsó dob takarólemeze csinálja a feszültséget (bennem...), de amikor azt megjavítottuk, tovább zörgött. Olvasom itt a fórumot, és látom hogy valami rezgéscsillapítóval volt gondja sokmindenkinek. Namost a galériámban van egy kép a problémás alkatrészről. Ez lenne az? Merthogy ez zörög, és nincs rajta sem egy csavar, sem egy szorító, hogy lehetne rajta húzni valamit. És ki is fúj a kipufogó ennél az alkatrésznél. Segítsetek egy tudatlan márkatárson minél hamarabb!!! Előre is köszönöm


Szia!
Ha kormolódást is látsz a környékén akkor biztos halott. Sajnos nem tudsz vele mit kezdeni, rossz és kész.. Egyszerű a megoldás, ki kell cseréltetni kpuf. szervizben. Kétrétegű rezgéscsillapítót kérj, de ezt úgyis tudják a szerelők. Nekem is cseréltek, utána csendesebb lett.

Sky Elküldve: 2010-12-21 15:40 Motorolaj

Szia ihorvath,
lehet másmilyennel utántölteni. Nem a w előtti és utáni számok számítanak, hanem hogy milyen kategóriájú (ásványi olaj, fél szintetikus, teljesen szintetikus) az olaj. Az említett BMW olaj biztos szintetikus, a 10w40 valószínű nem az. A 10w40 szerintem fél szintetikus (pontosan a dobozon lévő felírtból derül ki), ehhez ugyan ilyen fél szintetikust önts utána. Az jó lenne ha tudnád a gyártót (AGIP, OMV, Castrol stb..)és ha azonos gyártótól azonos kategóriájút öntesz utána, az biztos nem árt.
Üdv
Sky

ihorvath írta: Tökéletesen értem a véleményetek, hogy nem jó benne az olaj, nem szabad sajnálni az autótól, stb. A problémám csak annyi, hogy mélygarázsban van most az autó, és én holnap reggel indulok vele el és csak 27.-én jövök vissza vele pestre. Ma dolgozom, és az idő is rövid, így nem tudom lecserélni az olajat. Viszont mivel kevés van benne, szeretnék utántölteni, nem szeretnék 1500 km-et megtenni úgy, hogy a min alatt van picivel a motorolaj. Munka után elmegyek egy flakon BMW 10w40-esért, utántöltök, és majd később lecserélem 5w30asra az olajat.

Ne értsetek félre, az autótól nem sajnálok semmit, bármi baja van, egyből viszem szerelőhöz, és semmin nem spórolok, egyszerűen rossz olaj került bele, mert a szerelőre hallgattam. Az egész 5w30-as témát azért hoztam csak elő, hogyha mindenképpen csak utántöltés jöhet szóba, akkor a jobbat tettem volna bele.




Burns írta:
ihorvath írta: Sziasztok!

Félek, hogy most meg fogtok kövezni... de vállalom, felteszem a kérdést:
a BMW (SAE 10w40) olajhoz önthetek hozzá BMW 5w30-ast vagy 5w40est. Körülbelül 1 litert tudnék hozzáönteni, mert a min és a max között ennyi kell, és az enyém min alatt van kicsivel. Bár indításkor még nem ég narancssárgán a lámpa, szerencsére. Elnézést azoktól, akiket szíven ütött ez a kérdés, de holnap utaznék nagy útra az autómmal, és valamilyen olajat bele kellene töltenem, ezért kérdezem, hogy pótoljam 10w40-el ami benne van, vagy mehet bele hígabb is. A kérdés azért ilyen fura, mert a 10w40es olajért utaznom kell sokat, míg a BMW5w40-es olajat kaphatok közelebb.

Tavasszal olajcsere esedékes, akkor BMW 5w40-est vagy 5w30ast teszek bele, és tuti veszek 1 liter tartalék olajat, ezt most jól megtanultam. Ha nagyon fogyni fog, akkor elviszem egy szerelőhöz átnézetni az autót.

Még annyi kérdésem lenne a fenti mellett, hogy kb mennyi olajfogyasztás számít normálisnak? Nálam fél liter fogyott el a 7000 km alatt, ezt soknak találom, pláne a 10w40-esből. Gyanítom, hogyha 5w40est teszek bele, akkor jobban is fog fogyni, majd két hetente ellenőrzöm, az tuti.

Köszönöm az eddigi segítséget!


Nem akarlak megsérteni, de egyszerűen nem értem a problémád. Van egy több millát érő autód, és egy liter olajon problémázol.

Én a helyedben lecserélném a gyári előírású olajra szűrőkkel együtt természetesen.

Ezek a motorok igazán színvonalasak, és megérdemlik a jó kenőanyagot. Lehet spórolni, de az a kérdés, megéri-e...




Sky Elküldve: 2010-03-29 17:14 320d Motor

JanoE46 írta:
Burns írta:
xcaffee írta:
Lacci írta:
xcaffee írta: Sziasztok!
Az utóbbi időben hangosabbnak érzem a motort, mint szerintem az normális. Eddig nem volt összehasonlítási alapon, de a napokban kipróbáltam a haverom 320d-jét, amiben ugyanaz a M47N motor van, mint az enyémben és az ővé sokkal halkabb. Leginkább az a hangos traktor hiányzik belőle, ami ez enyémben annyira zavaró. Persze lehet erre azt mondani, hogy egyszerűen ilyen a 20d, de akkor a másik miért halkabb? Szóval érdekelne a véleményetek, hogy mit érdemes megnézni! Esetleg kipufogó környéki dolgok? Nekem még annyi gyanús, hogy a kasznin is több vibrációt lehet érezni az én autómban, illetve amikor leállítom, akkor is érezhetően megmozdul a leálló motor miatt: szóval gyanús, hogy a motortartó bakok öregek, de nem hiszem, hogy ez önmagában "hangosítaná" a motort.

Köszi!


Nekem is mondta a szerelő mikor a szilentes problémám volt, hogy a gumibakokat se ártana cserélni mert hangos.(Főként indításnál hallotta)
Azóta már többen mondták hangos a motor és már én is elhiszem.

Ha találsz vmi mást is, oszd meg velünk.


Most jut eszembe, hogy az egyik legfontosabbat kihagytam: ha kettesben haladok lassan, egyenletesen kb. 1000-1500-as fordulaton, majd hirtelen egy nagyobb gázt adok (nem padló, csak egy normális gyorsítás), akkor egy kis ideig, kb egy másodpercig sokkal hangosabb lesz a motor. A hang leinkább csörömpölésnek írható le vagy a traktor hang fémesebb verziójának. Remélem jól írom le, nem egyszerű szavakba foglalni. Akkor is jelentkezik a hang, ha pl. hasonló fordulaton (pl 1500 környékén) gurulok motorfékkel és kb. épp hogy csak annyi gázt adok, hogy már nem a kerekek hajtsák meg a motort, hanem önmaga. Mindez a hang nem jelentkezik ha szép lassan adok gázt a 1000-1500-as tartományban.


A szíjtárcsát nézted már? Nálam az okozott ilyen hangot. A csere megoldotta a problémát.


Sziasztok!Nekem turbócsere után volt ilyen problémám.Első hallásra majdnem olyan volt,mint egy jó állapotú szívó diesel transit.Senki nem tudta megmondani mi a baja.3hónapig így jártam vele,és egyszercsak megjavult.-16C°-ba indultam el vele itthonról,és azt hittem végképp széthullik,mert olyan hangokat adott,amit azelőtt soha,1km után visszafordultam vele,mondom nem megyek sehova inkább,erre a következő 6-800m-en elkezdett csendesedni,és mire hazaértem vele,teljesen olyan hangja lett mint rég,akár egy új.Na erre adjon valaki épkézláb magyarázatot


Hello!
Nekem, amikor cserélték a kipufogó rezgéscsillapítót, utána lényegesen halkabb lett. Bár, nem azért cseréltettem mert hangos volt (hanem, mert kicsit kifujt).
Üdv Sky

Sky Elküldve: 2010-01-01 12:35 Boldog Új Évet

B.U.É.K. minden BMW-s márkatársnak, klubtársnak.
Sky

Sky Elküldve: 2009-12-06 22:59 Valaki segítsen

Tiba írta: Sky neked faceliftes a kocsid?
Ha igen, van hozzá fehér indexem.


E-46, 2002, 4 ajtós. Köszi szépen, maradok a sárgánál.
Üdv: Sky

Sky írta:
Hello!
A bal elsõ lámpa melletti indexlámpa burája (sárga) egy kõfelverõdés következtében kissé megsérült és pókláb szerûen megrepedt kb. egy ötforintos nagyságban. (E46 2002 4ajtós) Lehet, hogy naiv kérdés, de lehet a burát külön cserélni, vagy az egész indexlámpát kell cserélni?
Korábban olvastam a itt a fórumon, hogy sokan a fehér (áttetszõ) búrára cserélték a sárgát, nincs valakinek ilyen elfekvõben? Nekem a sárga is tetszik. Székesfehérváron:
Próbáljak meg bontót?
Szerintetek átmegy így a mûszaki vizsgán?
Kösz a segítséget.

Sky Elküldve: 2009-12-06 16:27 Valaki segítsen

Hello!
A bal elsõ lámpa melletti indexlámpa burája (sárga) egy kõfelverõdés következtében kissé megsérült és pókláb szerûen megrepedt kb. egy ötforintos nagyságban. (E46 2002 4ajtós) Lehet, hogy naiv kérdés, de lehet a burát külön cserélni, vagy az egész indexlámpát kell cserélni?
Korábban olvastam a itt a fórumon, hogy sokan a fehér (áttetszõ) búrára cserélték a sárgát, nincs valakinek ilyen elfekvõben? Nekem a sárga is tetszik. Székesfehérváron:
Próbáljak meg bontót?
Szerintetek átmegy így a mûszaki vizsgán?
Kösz a segítséget.