Stubiflex Elküldve: 2013-08-03 02:34 Csomagtér nyitás ha sehogy se megy...
Stubiflex Elküldve: 2013-08-03 02:34 Csomagtér nyitás ha sehogy se megy...
Stubiflex Elküldve: 2013-07-02 22:53 Porlasztó
BarG írta:Stubiflex írta:valter320d írta:Stubiflex írta:valter320d írta:Stubiflex írta:valter320d írta:jrtom írta:Stubiflex írta:jrtom írta:Stubiflex írta:Milan írta: 2,54 a 3-as hengernél? Ejha. Cseppet "behugyozik"
Az konkrétan mit jelent?
Azt jelenti, hogy nem tökéletes a porlasztás.
De már annyira, hogy veszélyt jelenthet a motor alkatrészeire nézve? ( Dugattyú, gyűrűk, henger )
Annyira nem, mert +4-ig van a tűréshatár, de akkor már lehet érezni a járásegyenletlenséget.
tehát lassan lehet készülni porlasztó cserére!
Olyan lehet, hogy alapjáraton meg tűréshatáron belül van, de nagyobb fordulaton még rosszabb, esetleg már kritikus?
Egyenetlen motorjárás.
- Az injektorokat ma már nem a sugárkép, hanem a szállított üzemanyag
mennyiség jellemzi. Az egyes injektorok mind-mind más mennyiséget
produkálhatnak ugyanazon üzemi körülmények között. Alapjáraton az ECU
(vezérlőegység) képes korrekcióra a hengerek közt. Amennyiben azonban a
szállított mennyiség túl alacsony vagy túl magas akkor az ECU nem képes
korrigálni, a motor egyenetlenül jár. Ennél a problémánál vagy a fúvóka hibás, vagy az injektor mágnesszelepe.
- A nyomásszabályzó szelep rossz működése is okozhatja a problémát.
A koszos, rosszul záródó szelep nyomásingadozást okoz és amikor az ECU
már nem „tolerálja” dolgot, akkor a motor leáll.
Lehetséges, hogy emiatt a nem megfelelően működő porlasztófej miatt belemegy a gázolaj a motorolajba? Rövid idő alatt megemelkedett egy centivel az olajnívóm. DPF nemanyázott.
akkor ott komolyan behugyozik a porlasztó.......
Lehet attól is, hogy utóbbi időben többnyire lassan araszolgattam, semmi autópálya és gyakran kapcsolt be a regenerálás? Úgy értem az vili, hogy cserés a porlasztófej, de lehet, hogy az 'olajgyarapodás' a gyakori regenerációs ciklusok eredménye?
Egy rossz porlasztású befecskendező simán kifújja a dugattyút, de akár megolvaszthatja a hengerfalat is.
További jó gondolkodást kívánok, nehogy elkapkodd ezt a fontos döntést!
Stubiflex Elküldve: 2013-07-01 22:55 Porlasztó
valter320d írta:Stubiflex írta:valter320d írta:Stubiflex írta:valter320d írta:jrtom írta:Stubiflex írta:jrtom írta:Stubiflex írta:Milan írta: 2,54 a 3-as hengernél? Ejha. Cseppet "behugyozik"
Az konkrétan mit jelent?
Azt jelenti, hogy nem tökéletes a porlasztás.
De már annyira, hogy veszélyt jelenthet a motor alkatrészeire nézve? ( Dugattyú, gyűrűk, henger )
Annyira nem, mert +4-ig van a tűréshatár, de akkor már lehet érezni a járásegyenletlenséget.
tehát lassan lehet készülni porlasztó cserére!
Olyan lehet, hogy alapjáraton meg tűréshatáron belül van, de nagyobb fordulaton még rosszabb, esetleg már kritikus?
Egyenetlen motorjárás.
- Az injektorokat ma már nem a sugárkép, hanem a szállított üzemanyag
mennyiség jellemzi. Az egyes injektorok mind-mind más mennyiséget
produkálhatnak ugyanazon üzemi körülmények között. Alapjáraton az ECU
(vezérlőegység) képes korrekcióra a hengerek közt. Amennyiben azonban a
szállított mennyiség túl alacsony vagy túl magas akkor az ECU nem képes
korrigálni, a motor egyenetlenül jár. Ennél a problémánál vagy a fúvóka hibás, vagy az injektor mágnesszelepe.
- A nyomásszabályzó szelep rossz működése is okozhatja a problémát.
A koszos, rosszul záródó szelep nyomásingadozást okoz és amikor az ECU
már nem „tolerálja” dolgot, akkor a motor leáll.
Lehetséges, hogy emiatt a nem megfelelően működő porlasztófej miatt belemegy a gázolaj a motorolajba? Rövid idő alatt megemelkedett egy centivel az olajnívóm. DPF nemanyázott.
akkor ott komolyan behugyozik a porlasztó.......
Stubiflex Elküldve: 2013-07-01 22:44 Porlasztó
valter320d írta:Stubiflex írta:valter320d írta:jrtom írta:Stubiflex írta:jrtom írta:Stubiflex írta:Milan írta: 2,54 a 3-as hengernél? Ejha. Cseppet "behugyozik"
Az konkrétan mit jelent?
Azt jelenti, hogy nem tökéletes a porlasztás.
De már annyira, hogy veszélyt jelenthet a motor alkatrészeire nézve? ( Dugattyú, gyűrűk, henger )
Annyira nem, mert +4-ig van a tűréshatár, de akkor már lehet érezni a járásegyenletlenséget.
tehát lassan lehet készülni porlasztó cserére!
Olyan lehet, hogy alapjáraton meg tűréshatáron belül van, de nagyobb fordulaton még rosszabb, esetleg már kritikus?
Egyenetlen motorjárás.
- Az injektorokat ma már nem a sugárkép, hanem a szállított üzemanyag
mennyiség jellemzi. Az egyes injektorok mind-mind más mennyiséget
produkálhatnak ugyanazon üzemi körülmények között. Alapjáraton az ECU
(vezérlőegység) képes korrekcióra a hengerek közt. Amennyiben azonban a
szállított mennyiség túl alacsony vagy túl magas akkor az ECU nem képes
korrigálni, a motor egyenetlenül jár. Ennél a problémánál vagy a fúvóka hibás, vagy az injektor mágnesszelepe.
- A nyomásszabályzó szelep rossz működése is okozhatja a problémát.
A koszos, rosszul záródó szelep nyomásingadozást okoz és amikor az ECU
már nem „tolerálja” dolgot, akkor a motor leáll.
Stubiflex Elküldve: 2013-07-01 22:32 Porlasztó
valter320d írta:jrtom írta:Stubiflex írta:jrtom írta:Stubiflex írta:Milan írta: 2,54 a 3-as hengernél? Ejha. Cseppet "behugyozik"
Az konkrétan mit jelent?
Azt jelenti, hogy nem tökéletes a porlasztás.
De már annyira, hogy veszélyt jelenthet a motor alkatrészeire nézve? ( Dugattyú, gyűrűk, henger )
Annyira nem, mert +4-ig van a tűréshatár, de akkor már lehet érezni a járásegyenletlenséget.
tehát lassan lehet készülni porlasztó cserére!
Stubiflex Elküldve: 2013-07-01 22:16 Porlasztó
jrtom írta:Stubiflex írta:Milan írta: 2,54 a 3-as hengernél? Ejha. Cseppet "behugyozik"
Az konkrétan mit jelent?
Azt jelenti, hogy nem tökéletes a porlasztás.
Stubiflex Elküldve: 2013-06-30 22:49 Porlasztó
valter320d írta:Stubiflex írta:
Alapjáraton... Vélemények? ( Ahol mínuszos, az "önt", ahol pluszos, az meg retkes?)
A hármas tuti rossz, vagy nagyon szar minőségű üzemanyag van benne
Stubiflex Elküldve: 2013-06-20 22:17 Motorolaj
jlaci74 írta:Stubiflex írta:jlaci74 írta:Stubiflex írta:YELLOW írta:Stubiflex írta:
Hiába szintetikus mindkettő, ha más összetételű bennük az adalék. Attól habzódhat fel esetleg.
ez így van, pedig az olajokba tesznek habzásgátlót milyen vicces...
Másik T-ma. Kell küldetnem Németországból a barátommal olajat, onnan, ahonnan eddig is vettem, még amikor kint dolgoztam. Netes boltban vagy MO-n nem merem megvenni. Nem azért, mert netes boltból vagy MO-ról nem lehetne jót venni, csak azért, mert én nem ismerek megbízható forrást itthon.
Ha valakinek kell, szóljatok. Az árat és a típust előre egyeztetjük, lesz eredeti számla. Nekem az benne a jó, hogy a postaköltség megoszlana.
" nem ismerek megbízható forrást itthon. "
pedig van, nem is kellene messze menned ...
Ne kímélj!
Hova? Vagy ott vagyok már?
igen, Ny.háza, küldök pü.-t...
Stubiflex Elküldve: 2013-06-20 22:11 Motorolaj
jlaci74 írta:Stubiflex írta:YELLOW írta:Stubiflex írta:
Hiába szintetikus mindkettő, ha más összetételű bennük az adalék. Attól habzódhat fel esetleg.
ez így van, pedig az olajokba tesznek habzásgátlót milyen vicces...
Másik T-ma. Kell küldetnem Németországból a barátommal olajat, onnan, ahonnan eddig is vettem, még amikor kint dolgoztam. Netes boltban vagy MO-n nem merem megvenni. Nem azért, mert netes boltból vagy MO-ról nem lehetne jót venni, csak azért, mert én nem ismerek megbízható forrást itthon.
Ha valakinek kell, szóljatok. Az árat és a típust előre egyeztetjük, lesz eredeti számla. Nekem az benne a jó, hogy a postaköltség megoszlana.
" nem ismerek megbízható forrást itthon. "
pedig van, nem is kellene messze menned ...
Stubiflex Elküldve: 2013-06-20 21:09 Motorolaj
YELLOW írta:Stubiflex írta:
Hiába szintetikus mindkettő, ha más összetételű bennük az adalék. Attól habzódhat fel esetleg.
ez így van, pedig az olajokba tesznek habzásgátlót milyen vicces...
Stubiflex Elküldve: 2013-06-20 20:56 Motorolaj
Neo954 írta:Stubiflex írta: Nalam a moinimum és a maximum között kb másfél liter van.
Mindkettő Castrol gyártmány. Az 5W-40 Turbo Diesel Edge a másik nem.
Felhabzik?YELLOW írta:hil írta:Neo954 írta:Stubiflex írta: Castrol 5W-30 van a motorban, minimum szintig. Felönthetem egy liter Castrol, 5W-40-el?
Szia!
Ha minőségben nincs különbség, illetve szintetikus mindkettő akkor szerintem nincs akadálya. Biztos belemegy egy liter a minimum és a maximum szint között? Szerintem nem.
Üdv.:Neo
Sziasztok!
Az pont egy liter
hil
ez minden blokkra igaz? mer azért nem mindegy, hogy 4 hengeres motorból hiányzik 1 liter, vagy egy 6 hengeresből. vagyis így gondolom. érdekel, azért kérdezem.
Sziasztok!
Nekem 6 hengeres blokkom van 6,9 liter olajtöltettel, és fél liter van min max között.
Szerintem nem habzik fel nézd meg az API ACEA meg a többi jelzést ha egyezik, és mindkettő full szintetikus akkor szerintem nemfog.
Üdv.:Neo
Stubiflex Elküldve: 2013-06-20 20:21 Motorolaj
YELLOW írta:hil írta:Neo954 írta:Stubiflex írta: Castrol 5W-30 van a motorban, minimum szintig. Felönthetem egy liter Castrol, 5W-40-el?
Szia!
Ha minőségben nincs különbség, illetve szintetikus mindkettő akkor szerintem nincs akadálya. Biztos belemegy egy liter a minimum és a maximum szint között? Szerintem nem.
Üdv.:Neo
Sziasztok!
Az pont egy liter
hil
ez minden blokkra igaz? mer azért nem mindegy, hogy 4 hengeres motorból hiányzik 1 liter, vagy egy 6 hengeresből. vagyis így gondolom. érdekel, azért kérdezem.