Stubiflex fórum hozzászólásai

Stubiflex Elküldve: 2013-08-03 02:34 Csomagtér nyitás ha sehogy se megy...

Ma végre rászántam magamat, hogy megjavítsam a nem nyíló hátsó üveget. A macerás rész a nyitás volt, mert a borítást addig nem lehet levenni belülről, amíg az üveg ki nem nyílt. Amíg a borítás rajta van, addig meg nehéz hozzáférni a vezetékekhez. Szerencsére a bal hátramenet és ködzárófény lámba kivétele után hozzáfértem azokhoz a vezetékekhez, amire áramot kapcsolva kinyílt a hátsó üveg. Majd írom tovább, hogyan alakultak a dolgok...

Stubiflex Elküldve: 2013-07-02 22:53 Porlasztó

BarG írta:
Stubiflex írta:
valter320d írta:
Stubiflex írta:
valter320d írta:
Stubiflex írta:
valter320d írta:
jrtom írta:
Stubiflex írta:
jrtom írta:
Stubiflex írta:
Milan írta: 2,54 a 3-as hengernél? Ejha. Cseppet "behugyozik"


Az konkrétan mit jelent?



Azt jelenti, hogy nem tökéletes a porlasztás.


De már annyira, hogy veszélyt jelenthet a motor alkatrészeire nézve? ( Dugattyú, gyűrűk, henger )



Annyira nem, mert +4-ig van a tűréshatár, de akkor már lehet érezni a járásegyenletlenséget.


tehát lassan lehet készülni porlasztó cserére!


Olyan lehet, hogy alapjáraton meg tűréshatáron belül van, de nagyobb fordulaton még rosszabb, esetleg már kritikus?


Egyenetlen motorjárás.

- Az injektorokat ma már nem a sugárkép, hanem a szállított üzemanyag
mennyiség jellemzi. Az egyes injektorok mind-mind más mennyiséget
produkálhatnak ugyanazon üzemi körülmények között. Alapjáraton az ECU
(vezérlőegység) képes korrekcióra a hengerek közt. Amennyiben azonban a
szállított mennyiség túl alacsony vagy túl magas akkor az ECU nem képes
korrigálni, a motor egyenetlenül jár. Ennél a problémánál vagy a fúvóka hibás, vagy az injektor mágnesszelepe.
- A nyomásszabályzó szelep rossz működése is okozhatja a problémát.
A koszos, rosszul záródó szelep nyomásingadozást okoz és amikor az ECU
már nem „tolerálja” dolgot, akkor a motor leáll.


Lehetséges, hogy emiatt a nem megfelelően működő porlasztófej miatt belemegy a gázolaj a motorolajba? Rövid idő alatt megemelkedett egy centivel az olajnívóm. DPF nemanyázott.


akkor ott komolyan behugyozik a porlasztó.......


Lehet attól is, hogy utóbbi időben többnyire lassan araszolgattam, semmi autópálya és gyakran kapcsolt be a regenerálás? Úgy értem az vili, hogy cserés a porlasztófej, de lehet, hogy az 'olajgyarapodás' a gyakori regenerációs ciklusok eredménye?


Egy rossz porlasztású befecskendező simán kifújja a dugattyút, de akár megolvaszthatja a hengerfalat is.
További jó gondolkodást kívánok, nehogy elkapkodd ezt a fontos döntést!


Már el van döntve, hogy javíttatom őket. Remélem még idejében. Eddig csak azért nem tettem, mert most toltam rá a diagot és most figyeltem fel rendellenes adatokra. Mindenkinek köszönöm a tanácsokat.

Stubiflex Elküldve: 2013-07-01 22:55 Porlasztó

valter320d írta:
Stubiflex írta:
valter320d írta:
Stubiflex írta:
valter320d írta:
jrtom írta:
Stubiflex írta:
jrtom írta:
Stubiflex írta:
Milan írta: 2,54 a 3-as hengernél? Ejha. Cseppet "behugyozik"


Az konkrétan mit jelent?



Azt jelenti, hogy nem tökéletes a porlasztás.


De már annyira, hogy veszélyt jelenthet a motor alkatrészeire nézve? ( Dugattyú, gyűrűk, henger )



Annyira nem, mert +4-ig van a tűréshatár, de akkor már lehet érezni a járásegyenletlenséget.


tehát lassan lehet készülni porlasztó cserére!


Olyan lehet, hogy alapjáraton meg tűréshatáron belül van, de nagyobb fordulaton még rosszabb, esetleg már kritikus?


Egyenetlen motorjárás.

- Az injektorokat ma már nem a sugárkép, hanem a szállított üzemanyag
mennyiség jellemzi. Az egyes injektorok mind-mind más mennyiséget
produkálhatnak ugyanazon üzemi körülmények között. Alapjáraton az ECU
(vezérlőegység) képes korrekcióra a hengerek közt. Amennyiben azonban a
szállított mennyiség túl alacsony vagy túl magas akkor az ECU nem képes
korrigálni, a motor egyenetlenül jár. Ennél a problémánál vagy a fúvóka hibás, vagy az injektor mágnesszelepe.
- A nyomásszabályzó szelep rossz működése is okozhatja a problémát.
A koszos, rosszul záródó szelep nyomásingadozást okoz és amikor az ECU
már nem „tolerálja” dolgot, akkor a motor leáll.


Lehetséges, hogy emiatt a nem megfelelően működő porlasztófej miatt belemegy a gázolaj a motorolajba? Rövid idő alatt megemelkedett egy centivel az olajnívóm. DPF nemanyázott.


akkor ott komolyan behugyozik a porlasztó.......


Lehet attól is, hogy utóbbi időben többnyire lassan araszolgattam, semmi autópálya és gyakran kapcsolt be a regenerálás? Úgy értem az vili, hogy cserés a porlasztófej, de lehet, hogy az 'olajgyarapodás' a gyakori regenerációs ciklusok eredménye?

Stubiflex Elküldve: 2013-07-01 22:44 Porlasztó

valter320d írta:
Stubiflex írta:
valter320d írta:
jrtom írta:
Stubiflex írta:
jrtom írta:
Stubiflex írta:
Milan írta: 2,54 a 3-as hengernél? Ejha. Cseppet "behugyozik"


Az konkrétan mit jelent?



Azt jelenti, hogy nem tökéletes a porlasztás.


De már annyira, hogy veszélyt jelenthet a motor alkatrészeire nézve? ( Dugattyú, gyűrűk, henger )



Annyira nem, mert +4-ig van a tűréshatár, de akkor már lehet érezni a járásegyenletlenséget.


tehát lassan lehet készülni porlasztó cserére!


Olyan lehet, hogy alapjáraton meg tűréshatáron belül van, de nagyobb fordulaton még rosszabb, esetleg már kritikus?


Egyenetlen motorjárás.

- Az injektorokat ma már nem a sugárkép, hanem a szállított üzemanyag
mennyiség jellemzi. Az egyes injektorok mind-mind más mennyiséget
produkálhatnak ugyanazon üzemi körülmények között. Alapjáraton az ECU
(vezérlőegység) képes korrekcióra a hengerek közt. Amennyiben azonban a
szállított mennyiség túl alacsony vagy túl magas akkor az ECU nem képes
korrigálni, a motor egyenetlenül jár. Ennél a problémánál vagy a fúvóka hibás, vagy az injektor mágnesszelepe.
- A nyomásszabályzó szelep rossz működése is okozhatja a problémát.
A koszos, rosszul záródó szelep nyomásingadozást okoz és amikor az ECU
már nem „tolerálja” dolgot, akkor a motor leáll.


Lehetséges, hogy emiatt a nem megfelelően működő porlasztófej miatt belemegy a gázolaj a motorolajba? Rövid idő alatt megemelkedett egy centivel az olajnívóm. DPF nemanyázott.

Stubiflex Elküldve: 2013-07-01 22:32 Porlasztó

valter320d írta:
jrtom írta:
Stubiflex írta:
jrtom írta:
Stubiflex írta:
Milan írta: 2,54 a 3-as hengernél? Ejha. Cseppet "behugyozik"


Az konkrétan mit jelent?



Azt jelenti, hogy nem tökéletes a porlasztás.


De már annyira, hogy veszélyt jelenthet a motor alkatrészeire nézve? ( Dugattyú, gyűrűk, henger )



Annyira nem, mert +4-ig van a tűréshatár, de akkor már lehet érezni a járásegyenletlenséget.


tehát lassan lehet készülni porlasztó cserére!


Olyan lehet, hogy alapjáraton meg tűréshatáron belül van, de nagyobb fordulaton még rosszabb, esetleg már kritikus?

Stubiflex Elküldve: 2013-07-01 22:16 Porlasztó

jrtom írta:
Stubiflex írta:
Milan írta: 2,54 a 3-as hengernél? Ejha. Cseppet "behugyozik"


Az konkrétan mit jelent?



Azt jelenti, hogy nem tökéletes a porlasztás.


De már annyira, hogy veszélyt jelenthet a motor alkatrészeire nézve? ( Dugattyú, gyűrűk, henger )

Stubiflex Elküldve: 2013-07-01 21:58 Porlasztó

Milan írta: 2,54 a 3-as hengernél? Ejha. Cseppet "behugyozik"


Az konkrétan mit jelent?

Stubiflex Elküldve: 2013-06-30 22:49 Porlasztó

[quote="nickname"]
valter320d írta:
Stubiflex írta:



Alapjáraton... Vélemények? ( Ahol mínuszos, az "önt", ahol pluszos, az meg retkes?)
















A hármas tuti rossz, vagy nagyon szar minőségű üzemanyag van benne



Úgy érted, hogy a mérés pillanatában használt üzemanyag rossz, vagy többnyire rossz üzemanyag van bele tankolva?

Stubiflex Elküldve: 2013-06-30 21:03 Porlasztó





Alapjáraton... Vélemények? ( Ahol mínuszos, az "önt", ahol pluszos, az meg retkes?)










Stubiflex Elküldve: 2013-06-20 22:17 Motorolaj

jlaci74 írta:
Stubiflex írta:
jlaci74 írta:
Stubiflex írta:
YELLOW írta:
Stubiflex írta:

Hiába szintetikus mindkettő, ha más összetételű bennük az adalék. Attól habzódhat fel esetleg.


ez így van, pedig az olajokba tesznek habzásgátlót milyen vicces...


Másik T-ma. Kell küldetnem Németországból a barátommal olajat, onnan, ahonnan eddig is vettem, még amikor kint dolgoztam. Netes boltban vagy MO-n nem merem megvenni. Nem azért, mert netes boltból vagy MO-ról nem lehetne jót venni, csak azért, mert én nem ismerek megbízható forrást itthon.

Ha valakinek kell, szóljatok. Az árat és a típust előre egyeztetjük, lesz eredeti számla. Nekem az benne a jó, hogy a postaköltség megoszlana.


" nem ismerek megbízható forrást itthon. "
pedig van, nem is kellene messze menned ...


Ne kímélj!
Hova? Vagy ott vagyok már?


igen, Ny.háza, küldök pü.-t...

Rendben, várom..

Stubiflex Elküldve: 2013-06-20 22:11 Motorolaj

jlaci74 írta:
Stubiflex írta:
YELLOW írta:
Stubiflex írta:

Hiába szintetikus mindkettő, ha más összetételű bennük az adalék. Attól habzódhat fel esetleg.


ez így van, pedig az olajokba tesznek habzásgátlót milyen vicces...


Másik T-ma. Kell küldetnem Németországból a barátommal olajat, onnan, ahonnan eddig is vettem, még amikor kint dolgoztam. Netes boltban vagy MO-n nem merem megvenni. Nem azért, mert netes boltból vagy MO-ról nem lehetne jót venni, csak azért, mert én nem ismerek megbízható forrást itthon.

Ha valakinek kell, szóljatok. Az árat és a típust előre egyeztetjük, lesz eredeti számla. Nekem az benne a jó, hogy a postaköltség megoszlana.


" nem ismerek megbízható forrást itthon. "
pedig van, nem is kellene messze menned ...


Ne kímélj!
Hova? Vagy ott vagyok már?

Stubiflex Elküldve: 2013-06-20 21:09 Motorolaj

YELLOW írta:
Stubiflex írta:

Hiába szintetikus mindkettő, ha más összetételű bennük az adalék. Attól habzódhat fel esetleg.


ez így van, pedig az olajokba tesznek habzásgátlót milyen vicces...


Másik T-ma. Kell küldetnem Németországból a barátommal olajat, onnan, ahonnan eddig is vettem, még amikor kint dolgoztam. Netes boltban vagy MO-n nem merem megvenni. Nem azért, mert netes boltból vagy MO-ról nem lehetne jót venni, csak azért, mert én nem ismerek megbízható forrást itthon.

Ha valakinek kell, szóljatok. Az árat és a típust előre egyeztetjük, lesz eredeti számla. Nekem az benne a jó, hogy a postaköltség megoszlana.

Stubiflex Elküldve: 2013-06-20 20:56 Motorolaj

Neo954 írta:
Stubiflex írta: Nalam a moinimum és a maximum között kb másfél liter van.

Mindkettő Castrol gyártmány. Az 5W-40 Turbo Diesel Edge a másik nem.

Felhabzik?

YELLOW írta:
hil írta:
Neo954 írta:
Stubiflex írta: Castrol 5W-30 van a motorban, minimum szintig. Felönthetem egy liter Castrol, 5W-40-el?


Szia!
Ha minőségben nincs különbség, illetve szintetikus mindkettő akkor szerintem nincs akadálya. Biztos belemegy egy liter a minimum és a maximum szint között? Szerintem nem.
Üdv.:Neo

Sziasztok!
Az pont egy liter
hil



ez minden blokkra igaz? mer azért nem mindegy, hogy 4 hengeres motorból hiányzik 1 liter, vagy egy 6 hengeresből. vagyis így gondolom. érdekel, azért kérdezem.




Sziasztok!
Nekem 6 hengeres blokkom van 6,9 liter olajtöltettel, és fél liter van min max között.
Szerintem nem habzik fel nézd meg az API ACEA meg a többi jelzést ha egyezik, és mindkettő full szintetikus akkor szerintem nemfog.
Üdv.:Neo


Hiába szintetikus mindkettő, ha más összetételű bennük az adalék. Attól habzódhat fel esetleg.

Stubiflex Elküldve: 2013-06-20 20:21 Motorolaj



YELLOW írta:
hil írta:
Neo954 írta:
Stubiflex írta: Castrol 5W-30 van a motorban, minimum szintig. Felönthetem egy liter Castrol, 5W-40-el?


Szia!
Ha minőségben nincs különbség, illetve szintetikus mindkettő akkor szerintem nincs akadálya. Biztos belemegy egy liter a minimum és a maximum szint között? Szerintem nem.
Üdv.:Neo

Sziasztok!
Az pont egy liter
hil



ez minden blokkra igaz? mer azért nem mindegy, hogy 4 hengeres motorból hiányzik 1 liter, vagy egy 6 hengeresből. vagyis így gondolom. érdekel, azért kérdezem.


Nálam a minimum és a maximum között kb másfél liter van.

Mindkettő Castrol gyártmány. Az 5W-40 Turbo Diesel Edge a másik nem.

Felhabzik?



Stubiflex Elküldve: 2013-06-20 17:59 Motorolaj

Castrol 5W-30 van a motorban, minimum szintig. Felönthetem egy liter Castrol, 5W-40-el?