SzaboAndras fórum hozzászólásai
« előző123következő »

SzaboAndras Elküldve: 2020-09-07 05:29 Társalgó

YELLOW írta:
danielyomtov írta: Sziasztok,

Régebben vásároltam egy e30 coupe-t M54B30-al elől-púpos M50B25 olajteknővel, átalakított nívópálcával és nem tudom mennyi olaj kéne így bele. Gyárilag a motorba 6.5 liter van előírva. Ennyivel a nívópálcának a végén mutatja (minimum alatt).
Üresen kaptam, így nem tudom mennyi volt benne előzőleg, tulaj meg eltűnt.

Szerintetek mennyi olajat töltsek bele így?

Előre is köszönöm a szakértői hozzászólásokat!

Dani


hát ezt így ki tudja? öntsél még rá 1 litert aztán kész. Az a baj, hogy minden mókolt, kitudja a nívó is hol áll, stb. ha több olaj lesz benne, majd kinyomja valahol.
bocs, de erre nagyon nem lehet mit mondani, nem hiszem rövid időn belül felbukkan valaki, aki ezt tudná. a MIN-MAX között kb. 1 liter különbség szokott lenni normál esetben. szóval ez kísérletezős lesz. +1 lityi, aztán meglátod.


Én vennék bele egy gyári, a motorhoz való nívópálcát és maxig önteném.
De amiért irok, hogy tudom a regisztrációmat törölni? (Eladtam a BMW-met)

SzaboAndras Elküldve: 2020-07-08 07:50 Lengéscsillapitó

Sziasztok!
E46-nál nyekereg az első futóművem. Nem élesen nyikorog, hanem ez olyan pont mint a középkori filmekben, amikor a bárkák árbóca nyekereg. Tudok róla videót küldeni ( Verpelét felé mostanában nem nagyon járok, hogy személyesen menjek), de igazából azért fölösleges a videó, mert pont olyan, mint a régi bárkák amikor nyekeregnek. Az 100%, hogy az eleje, az egyértelmű. Annyit sikerült kifülelni, hogy talán a bal eleje, de ez nem 100%, hogy bal, csak 99,9%. A balos lengőkar új, a hátsó bekötő gumibakkal együtt.
A futómű baromira le van ültetve (cipőm majdnem beszorul az eleje alá), de azért nem vagyok meggyőződve, hogy emiatt nyekereg,mert ha elkezdem emelni az autót, akkor félig felemelt állapotban is úgy tűnik nyekereg emelés közben, tehát ha nem lenne így leültetve gondolom akkor is nyekeregne. Rugóstag lehet, vagy toronycsapágynál az a gumibetét, vagy ilyesmi? Berugózás hatására nyekereg ennyit lehet tudni.
Mindemellett semmi sem lóg. Hallottam nem egy történetet, hogy valaki kicserélte a fél futóművet, de a nyekerges megmaradt.
Mit lehet tenni ésszerű keretek között?
Előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni.

SzaboAndras Elküldve: 2020-01-19 23:13 Kuplung

b_imi írta:
SzaboAndras írta: Tudja valaki, hogy az e46 330 ci-nél a kuplung hidraulikus? Ha igen, akkor a fékolajtartályból kapja a folyadékot vagy máshonnan? Sehol se találtam infót.
Előre is köszi.

Igen. Gondolom itt is közös a tartály mint a 20d-nél.


Köszi

SzaboAndras Elküldve: 2020-01-19 21:41 Kuplung

Tudja valaki, hogy az e46 330 ci-nél a kuplung hidraulikus? Ha igen, akkor a fékolajtartályból kapja a folyadékot vagy máshonnan? Sehol se találtam infót.
Előre is köszi.

SzaboAndras Elküldve: 2018-10-17 20:02 légzsák lámpa világít

YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta: Sziasztok!

Van egy e46 330-am amit a Hungaroringre vettem versenyezni.
Most kivettem belőle a jobb első ülést és ezáltal kikerült az ülésfoglaltság érzékelő is (súlycsökkentés érdekében, van vagy 30-40 kiló, megnéztem 4 villanymotor van benne).
Az a kérdésem, hogy ennek okán vissza fogja-e az elektronika venni a motorteljesítményt?
Kipróbálni nem tudom, ki van vonva forgalomból. Viszont így beindítva a műszerfalon nem jelez hibát.
Válaszokat előre is nagyon szépen köszönöm.


fura, hogy nem jelez. vagy már korábban ki lett programozva a figyelés.
teljesítményt ez nem vesz vissza. más miatt lesz gyenge



ÉS mi miatt lesz gyenge?


hát annak kb. jó pár száz oka lehet.
magát a DSC-t kikapcsolod fullosan mikor pályán mész vele? mert ha igen, és akkor is csinálja, akkor motorikusan van valami, üzemanyag rendszer, stb.
ha viszont aktív a DSC, akkor lehet egy rossz kalibráció és visszafog a motoron. azt viszont teljesen sík, vízszintes talajon kell kalibrálni.
illetve élőadatokat kellene nézni diagon, hogy a motor mit produkál. hátha látni valamit.


Egy kicsit félreértettük egymást, én csak kérdeztem, hogy lehet-e emiatt teljesítményvesztés, mert nem tudom tesztelni menet közben.
Köszi a választ. Ezek szerint az sem okozhat a későbbiekben teljesítményproblémát, hogy az övfeszítő is kikerült, tehát annak a vezetéke is le van húzva?


tudomásom szerint ezek nem befolyásolják a motorteljesítményt. értem miért gondolod, hogy esetleg lehetne hozzá köze, de ha nem jó valami aktív vagy passzív biztonsági eszköz, akkor jobb ha el sem indul az autó. (Pl van olyan márka, aminek ha ki van égve a bal oldali helyzetjelző lámpája, nem indul be a motor, hiába jó minden más.)


Ez jó hír. Mellesleg próbáltam profilképet beállítani, de csak nagy feketeséget mutat.
Bekötöttem azért azt a kis fekete dobozkát amihez az ülésfoglaltság érzékelő csatlakozna, de az övfeszítőt már nem szeretném betenni.

SzaboAndras Elküldve: 2018-10-17 09:05 légzsák lámpa világít

YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta: Sziasztok!

Van egy e46 330-am amit a Hungaroringre vettem versenyezni.
Most kivettem belőle a jobb első ülést és ezáltal kikerült az ülésfoglaltság érzékelő is (súlycsökkentés érdekében, van vagy 30-40 kiló, megnéztem 4 villanymotor van benne).
Az a kérdésem, hogy ennek okán vissza fogja-e az elektronika venni a motorteljesítményt?
Kipróbálni nem tudom, ki van vonva forgalomból. Viszont így beindítva a műszerfalon nem jelez hibát.
Válaszokat előre is nagyon szépen köszönöm.


fura, hogy nem jelez. vagy már korábban ki lett programozva a figyelés.
teljesítményt ez nem vesz vissza. más miatt lesz gyenge



ÉS mi miatt lesz gyenge?


hát annak kb. jó pár száz oka lehet.
magát a DSC-t kikapcsolod fullosan mikor pályán mész vele? mert ha igen, és akkor is csinálja, akkor motorikusan van valami, üzemanyag rendszer, stb.
ha viszont aktív a DSC, akkor lehet egy rossz kalibráció és visszafog a motoron. azt viszont teljesen sík, vízszintes talajon kell kalibrálni.
illetve élőadatokat kellene nézni diagon, hogy a motor mit produkál. hátha látni valamit.


Egy kicsit félreértettük egymást, én csak kérdeztem, hogy lehet-e emiatt teljesítményvesztés, mert nem tudom tesztelni menet közben.
Köszi a választ. Ezek szerint az sem okozhat a későbbiekben teljesítményproblémát, hogy az övfeszítő is kikerült, tehát annak a vezetéke is le van húzva?

SzaboAndras Elküldve: 2018-10-16 05:48 légzsák lámpa világít

YELLOW írta:
SzaboAndras írta: Sziasztok!

Van egy e46 330-am amit a Hungaroringre vettem versenyezni.
Most kivettem belőle a jobb első ülést és ezáltal kikerült az ülésfoglaltság érzékelő is (súlycsökkentés érdekében, van vagy 30-40 kiló, megnéztem 4 villanymotor van benne).
Az a kérdésem, hogy ennek okán vissza fogja-e az elektronika venni a motorteljesítményt?
Kipróbálni nem tudom, ki van vonva forgalomból. Viszont így beindítva a műszerfalon nem jelez hibát.
Válaszokat előre is nagyon szépen köszönöm.


fura, hogy nem jelez. vagy már korábban ki lett programozva a figyelés.
teljesítményt ez nem vesz vissza. más miatt lesz gyenge



ÉS mi miatt lesz gyenge?

SzaboAndras Elküldve: 2018-10-15 01:51 légzsák lámpa világít

Sziasztok!

Van egy e46 330-am amit a Hungaroringre vettem versenyezni.
Most kivettem belőle a jobb első ülést és ezáltal kikerült az ülésfoglaltság érzékelő is (súlycsökkentés érdekében, van vagy 30-40 kiló, megnéztem 4 villanymotor van benne).
Az a kérdésem, hogy ennek okán vissza fogja-e az elektronika venni a motorteljesítményt?
Kipróbálni nem tudom, ki van vonva forgalomból. Viszont így beindítva a műszerfalon nem jelez hibát.
Válaszokat előre is nagyon szépen köszönöm.

SzaboAndras Elküldve: 2017-09-27 14:51 Töltés hiány

Most azt mondják lehet a xenon hibás és olyan nagy áramot vesz fel, hogy mindig kiolvad a diódák bekötése a generátorban.
Ha tényleg ez a helyzet, akkor érdekelne egy olyan csere, ha valakinek kellene az én hibás rendszerem (egyébként teljesen jól világít, jól működik, a fényszóró olyan, hogy a szomszéd faluig elvilágít ), tehát ha valaki szeretne vele kísérletezni, és van hagyományos világításrendszere (nem tudom, hogy a lámpatesteket cserélni kell-e, de azt mondták ez nem az eredeti lámpája, mert ennek egy pontban világított gyárilag a helyzetjelző és nem karikába), szóval ha van ilyen vállalkozó szellemű, akkor én ráfizetek a hagyományos világításrendszerre.

SzaboAndras Elküldve: 2017-09-23 09:22 Töltés hiány

Vagy ha esetleg nincs plussz elektronika (bár valaminek lennie kell, mert a generátorra rámegy egy elektromos csatlakozó, ami nyilván valami elektronikához vezet, és az gondolom a töltést megszüntetheti ha rossz, vagy egyszerűen csak nem érintkezik), tehát ha ez mégsem befolyásolhatja, akkor az a xenon is lehet amit még sajnos az előző tulaj szereltetett be a gyári helyett, és lehet túl nagy az áramfelvétele és tönkrevágja a generátort :/
Azt meg kiszereltetni és visszaalakíttatni bele sem merek gondolni hány munkaóra egy villanyszerelőnek, nem ér annyit az autó.

SzaboAndras Elküldve: 2017-09-22 22:52 Töltés hiány

YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta: Srácok majd figyeljetek oda, mert úgy néz ki nekem az akku tette tönkre a generátort, legalábbis az autóvillamosságis ezt mondta, hogy túl nagy lehetett a belső ellenállása ezért lett nagy az áram a generátoron (a környék legelismertebb szerelője, ne kérdezzétek, hogy a nagy ellenállás miatt miért lett nagy az áram és miért nem kicsi). Persze az akkuban volt töltés, indított, tehát semmi előjele nem volt, hogy tönkre fogja tenni a generátort.


R=U/I -> I=U/R --- P=U*I
mivel a fesz. (U) mondjuk úgy állandó, legyen 12V (egyszerűség kedvéért), ezért ha növekszik az ellenállás, a hányados kisebb lesz, tehát az áram (I) csökken.
mivel a teljesítményt (P) tartani kell, és mivel a feszültség is "állandó", ezért ehhez az áramot növelni kell.
tehát az ellenállás növekedése, növekedő áramot eredményez, hatartani akarjuk a teljesítményt.
viszont a generátor típustól függően ~80A-t tud olyan 4-5ezres motor főtengely fordulat mellett.
én hülyeségenek tartom, hogy az akksi tönkre tette a generátort. elvileg, ha minden igaz védve kell hogy legyen visszafelé. ha kula a generátor és nem bírta az akksit nyomni, az más kérdés. de valószínű a kula generátor miatt ment tönkre az akksi is. előtte túl nyomta, ezért cellazárlatos lett, megnőtt a belső ellenállása. viszont újabb dolog kérdés merül fel. töltésszabályzó. azzal mi a helyzet? lehet azzal is vannak gondok, vagy éppen nála volt a fő gond.
nekem ez a véleményem.


Csak, hogy érzékeltessem, mire is képes a generátor. Az autómban egy Exide EA1000-s akku van (100Ah). Ebből 15 db-ot tudna a generátor egy időben tölteni mivel 150A tud. Szóval ez a magyarázat egy kissé érdekes.
Nálam azért nem volt töltés, mert elfogyott a szénkefe. De ez érthető, mivel kopó alkatrész.

Bár pontosan nem tudtuk meg, mi is volt a generátor baja.


ez abban az esetben igaz, ha a generátor hatásfoka 100%, nincsenek veszteségek, nincs más fogyasztó, és a te esetedben a motor kb. 4500-at fordul.
ugye menet közben az autó nem az akksiról üzemel, az csak benne van a körben. hisz a generátor jóval nagyobb teljesítményt le tud adni, mint az akkumulátor. amit menet közben a fogyasztók nem használnak, azt a töltésvezérlő segítségével a plusz delejt az akksi töltésére fordítja. de valószínű a 10A-t is csak akkor pumpálja bele egy 100Ah-s akksiba, ha az nagyon gengusz. ha elég benne a cuffla, akkor pár A-t ad csak, vagy semmit.
az viszont lehet, amit említesz, hogy a szénkefék elkoptak, alig termelt áramot, így az akksi volt megterhelve, az dolgozott a generátor helyett menet közben.
aztán a szaki rásózott egy akksit, meg egy új generátort, esetleg valami nagyobb összegért felújította, miközben csak szénkefét cserélt rajta. és lehet az akksi is menthető volt még.


Az akkut én vittem el a MÉH-be és utána vettem egy másikat egy akkuboltban, tehát a szerelőnek semmi haszna nem származott belőle.
A generátornak az volt a baja, hogy a vezetékek bekötései kiolvadtak, vagy valami ilyesmi, gondolom ahogy a tekercselés vezetékei be vannak forrasztva vagy hegesztve vagy préselve (foggalmam sincs )
Annyi biztos, hogy folyamatosan tudott nagy teljesítményt leadni amikor tönkrement, mert meg volt hozzá magas fordulat (a Hungaroringen adta meg magát), ráadásul meg van az a tulajdonsága az autómnak, hogy sajnos amikor váltok és elveszem a gázt, az elektronika még adja neki pár tizedmásodpercig, de olyankor persze már be van nyomva a kuplung, és beleforgatja a piros mezőbe.
És a nagy áramerősségre utalt az is, hogy jó melegek voltak az akkura menő vezetékek amikor tönkrement a generátor.


akkor nem az akksi tette tönkre, hanem a generátor töltött túl. de még mindig nem értem. én megvizsgáltatnám a töltésszabályzót.


Mindent átnéztek rajta.


oké, de én nem tudom, én nem adnék a szavukra. aki szerint az akksi tette tönkre a generátort. de lehet rosszul gondolom.


Sziasztok!

Amikor készen lett az autó csak alapjáraton próbáltam ki pár percre, de most mentem is vele, és van gond rendesen: amikor bemelegítés után egy kigyorsításnál 5ezer fölé ment a fordulat elment a töltés. Aztán alatt ismét rendesen töltött, de a következő kigyorsításoknál egyre romlott a helyzet, először 4ezer 5száz, aztán a 30km-es táv végén már 3-3,5ezer fölött sem volt töltés, sőt bevillant alapjáraton is, de ahogy egy kicsit alacsonyabb fordulaton autózva visszahűtöttem úgy tűnt javult.

És közben tényleg olyan autóvillamosságis csinálta a generátort, akihez Egerben szinte minden autószerelő hordj az elektromos alkatrészeket. Arra gondoltam, hogy vagy a generátor adja meg magát magas hőmérsékleten, vagy van még más elekrtonika a rendszerben (pl. megy egy csatlakozó a generátorra a vastag töltéskábelen kívül is).
Tényleg van még elektronikai egység ami befolyásolhatja a töltést (bár egy 2001-es autónál lehet ez buta kérdés, mert itt már gondolom van mindenféle elektromos kütyü a töltésrendszerben)


de ha ekkora szakember, akkor nem tudja, hogy van töltésvezérlő? most nem olvasom vissza, de szerintem írtam, hogy az nem jó vagy a generátor. de a generátor csak úgy tölt túl, ha rossz a vezérlő.


Ahaaaaa. Akkor tényleg van ilyen hülye vezérlő. És hol van ez az autóban??? Mert nyilván az a rossz. (Régen ez egyszerűen volt megoldva, fesszabályzó a generátorban és ha azt a szerelő kezébe nyomta az ember, akkor leellenőrizte az egészet és kész.)
(Hát ezek az istenített szakiknál már nem első eset, hogy van aki erre asküszik, van aki arra, aztán minden szerelő beleszalad számára megoldhatatlan bagatel hibákba.)


plízz legalulra írj már!
akkor legyen fesz. szabályzó. rajta van a generátoron.
de neked a generátor is hűtve van levegővel. most az jutott még eszembe, hogy az a cső el van dugulva lehet, ami odavezeti a levegőt. aztán lehet a fesz. szabályzó túl melegszik, és rosszul működik.


Ha rajta van a generátoron akkor egy azt egyben vittem oda a szerelőnek.
Arra gondoltam, hogy valami számítógép vezérlésű vacak van e még a töltéshez, vagy ha nem is számítógép, de valami elekronikus fölösleges kütyü ami arra jó csak, hogy elromolhat. Mert ha nincs, akkor ez lehet, hogy túlmelegszik a fesszabályzó. Egyébként külön kérdeztem az autóvillamosságist a hűtőcsőről és azt mondta, hogy ez csak egy legenda, hogy annak van jelentősége. Lehet, hogy nem ért hozzá, csak akkor én nem értem miért hordja hozzá mindenki az autóvill dolgait, olyan szinten, hogy szinte sosem ér rá.

SzaboAndras Elküldve: 2017-09-22 22:18 Töltés hiány

Ahaaaaa.
Akkor tényleg van ilyen hülye vezérlő. És hol van ez az autóban??? Mert nyilván az a rossz. (Régen ez egyszerűen volt megoldva, fesszabályzó a generátorban és ha azt a szerelő kezébe nyomta az ember, akkor leellenőrizte az egészet és kész.)
(Hát ezek az istenített szakiknál már nem első eset, hogy van aki erre asküszik, van aki arra, aztán minden szerelő beleszalad számára megoldhatatlan bagatel hibákba.)

YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta: Srácok majd figyeljetek oda, mert úgy néz ki nekem az akku tette tönkre a generátort, legalábbis az autóvillamosságis ezt mondta, hogy túl nagy lehetett a belső ellenállása ezért lett nagy az áram a generátoron (a környék legelismertebb szerelője, ne kérdezzétek, hogy a nagy ellenállás miatt miért lett nagy az áram és miért nem kicsi). Persze az akkuban volt töltés, indított, tehát semmi előjele nem volt, hogy tönkre fogja tenni a generátort.


R=U/I -> I=U/R --- P=U*I
mivel a fesz. (U) mondjuk úgy állandó, legyen 12V (egyszerűség kedvéért), ezért ha növekszik az ellenállás, a hányados kisebb lesz, tehát az áram (I) csökken.
mivel a teljesítményt (P) tartani kell, és mivel a feszültség is "állandó", ezért ehhez az áramot növelni kell.
tehát az ellenállás növekedése, növekedő áramot eredményez, hatartani akarjuk a teljesítményt.
viszont a generátor típustól függően ~80A-t tud olyan 4-5ezres motor főtengely fordulat mellett.
én hülyeségenek tartom, hogy az akksi tönkre tette a generátort. elvileg, ha minden igaz védve kell hogy legyen visszafelé. ha kula a generátor és nem bírta az akksit nyomni, az más kérdés. de valószínű a kula generátor miatt ment tönkre az akksi is. előtte túl nyomta, ezért cellazárlatos lett, megnőtt a belső ellenállása. viszont újabb dolog kérdés merül fel. töltésszabályzó. azzal mi a helyzet? lehet azzal is vannak gondok, vagy éppen nála volt a fő gond.
nekem ez a véleményem.


Csak, hogy érzékeltessem, mire is képes a generátor. Az autómban egy Exide EA1000-s akku van (100Ah). Ebből 15 db-ot tudna a generátor egy időben tölteni mivel 150A tud. Szóval ez a magyarázat egy kissé érdekes.
Nálam azért nem volt töltés, mert elfogyott a szénkefe. De ez érthető, mivel kopó alkatrész.

Bár pontosan nem tudtuk meg, mi is volt a generátor baja.


ez abban az esetben igaz, ha a generátor hatásfoka 100%, nincsenek veszteségek, nincs más fogyasztó, és a te esetedben a motor kb. 4500-at fordul.
ugye menet közben az autó nem az akksiról üzemel, az csak benne van a körben. hisz a generátor jóval nagyobb teljesítményt le tud adni, mint az akkumulátor. amit menet közben a fogyasztók nem használnak, azt a töltésvezérlő segítségével a plusz delejt az akksi töltésére fordítja. de valószínű a 10A-t is csak akkor pumpálja bele egy 100Ah-s akksiba, ha az nagyon gengusz. ha elég benne a cuffla, akkor pár A-t ad csak, vagy semmit.
az viszont lehet, amit említesz, hogy a szénkefék elkoptak, alig termelt áramot, így az akksi volt megterhelve, az dolgozott a generátor helyett menet közben.
aztán a szaki rásózott egy akksit, meg egy új generátort, esetleg valami nagyobb összegért felújította, miközben csak szénkefét cserélt rajta. és lehet az akksi is menthető volt még.


Az akkut én vittem el a MÉH-be és utána vettem egy másikat egy akkuboltban, tehát a szerelőnek semmi haszna nem származott belőle.
A generátornak az volt a baja, hogy a vezetékek bekötései kiolvadtak, vagy valami ilyesmi, gondolom ahogy a tekercselés vezetékei be vannak forrasztva vagy hegesztve vagy préselve (foggalmam sincs )
Annyi biztos, hogy folyamatosan tudott nagy teljesítményt leadni amikor tönkrement, mert meg volt hozzá magas fordulat (a Hungaroringen adta meg magát), ráadásul meg van az a tulajdonsága az autómnak, hogy sajnos amikor váltok és elveszem a gázt, az elektronika még adja neki pár tizedmásodpercig, de olyankor persze már be van nyomva a kuplung, és beleforgatja a piros mezőbe.
És a nagy áramerősségre utalt az is, hogy jó melegek voltak az akkura menő vezetékek amikor tönkrement a generátor.


akkor nem az akksi tette tönkre, hanem a generátor töltött túl. de még mindig nem értem. én megvizsgáltatnám a töltésszabályzót.


Mindent átnéztek rajta.


oké, de én nem tudom, én nem adnék a szavukra. aki szerint az akksi tette tönkre a generátort. de lehet rosszul gondolom.


Sziasztok!

Amikor készen lett az autó csak alapjáraton próbáltam ki pár percre, de most mentem is vele, és van gond rendesen: amikor bemelegítés után egy kigyorsításnál 5ezer fölé ment a fordulat elment a töltés. Aztán alatt ismét rendesen töltött, de a következő kigyorsításoknál egyre romlott a helyzet, először 4ezer 5száz, aztán a 30km-es táv végén már 3-3,5ezer fölött sem volt töltés, sőt bevillant alapjáraton is, de ahogy egy kicsit alacsonyabb fordulaton autózva visszahűtöttem úgy tűnt javult.

És közben tényleg olyan autóvillamosságis csinálta a generátort, akihez Egerben szinte minden autószerelő hordj az elektromos alkatrészeket. Arra gondoltam, hogy vagy a generátor adja meg magát magas hőmérsékleten, vagy van még más elekrtonika a rendszerben (pl. megy egy csatlakozó a generátorra a vastag töltéskábelen kívül is).
Tényleg van még elektronikai egység ami befolyásolhatja a töltést (bár egy 2001-es autónál lehet ez buta kérdés, mert itt már gondolom van mindenféle elektromos kütyü a töltésrendszerben)


de ha ekkora szakember, akkor nem tudja, hogy van töltésvezérlő? most nem olvasom vissza, de szerintem írtam, hogy az nem jó vagy a generátor. de a generátor csak úgy tölt túl, ha rossz a vezérlő.




SzaboAndras Elküldve: 2017-09-22 22:08 Töltés hiány

Sziasztok!

Amikor készen lett az autó csak alapjáraton próbáltam ki pár percre, de most mentem is vele, és van gond rendesen: amikor bemelegítés után egy kigyorsításnál 5ezer fölé ment a fordulat elment a töltés. Aztán alatt ismét rendesen töltött, de a következő kigyorsításoknál egyre romlott a helyzet, először 4ezer 5száz, aztán a 30km-es táv végén már 3-3,5ezer fölött sem volt töltés, sőt bevillant alapjáraton is, de ahogy egy kicsit alacsonyabb fordulaton autózva visszahűtöttem úgy tűnt javult.

És közben tényleg olyan autóvillamosságis csinálta a generátort, akihez Egerben szinte minden autószerelő hordj az elektromos alkatrészeket. Arra gondoltam, hogy vagy a generátor adja meg magát magas hőmérsékleten, vagy van még más elekrtonika a rendszerben (pl. megy egy csatlakozó a generátorra a vastag töltéskábelen kívül is).
Tényleg van még elektronikai egység ami befolyásolhatja a töltést (bár egy 2001-es autónál lehet ez buta kérdés, mert itt már gondolom van mindenféle elektromos kütyü a töltésrendszerben)

(Egyébként amikor ide a galériába képet akarok feltölteni, hogy legyen profilképem miért írja ki, hogy "Ó jaj valami hiba történt a feldolgozás közben" Próbálkoztam kicsi és nagy fájlmérettel és képpel is. Lehet nem is a galériába kell amit profilképnek akarok. Bocs az offért, csak nem akarom, hogy bárki azt gondolja, hogy direkt vagyok kép nélkül.)

YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta: Srácok majd figyeljetek oda, mert úgy néz ki nekem az akku tette tönkre a generátort, legalábbis az autóvillamosságis ezt mondta, hogy túl nagy lehetett a belső ellenállása ezért lett nagy az áram a generátoron (a környék legelismertebb szerelője, ne kérdezzétek, hogy a nagy ellenállás miatt miért lett nagy az áram és miért nem kicsi). Persze az akkuban volt töltés, indított, tehát semmi előjele nem volt, hogy tönkre fogja tenni a generátort.


R=U/I -> I=U/R --- P=U*I
mivel a fesz. (U) mondjuk úgy állandó, legyen 12V (egyszerűség kedvéért), ezért ha növekszik az ellenállás, a hányados kisebb lesz, tehát az áram (I) csökken.
mivel a teljesítményt (P) tartani kell, és mivel a feszültség is "állandó", ezért ehhez az áramot növelni kell.
tehát az ellenállás növekedése, növekedő áramot eredményez, hatartani akarjuk a teljesítményt.
viszont a generátor típustól függően ~80A-t tud olyan 4-5ezres motor főtengely fordulat mellett.
én hülyeségenek tartom, hogy az akksi tönkre tette a generátort. elvileg, ha minden igaz védve kell hogy legyen visszafelé. ha kula a generátor és nem bírta az akksit nyomni, az más kérdés. de valószínű a kula generátor miatt ment tönkre az akksi is. előtte túl nyomta, ezért cellazárlatos lett, megnőtt a belső ellenállása. viszont újabb dolog kérdés merül fel. töltésszabályzó. azzal mi a helyzet? lehet azzal is vannak gondok, vagy éppen nála volt a fő gond.
nekem ez a véleményem.


Csak, hogy érzékeltessem, mire is képes a generátor. Az autómban egy Exide EA1000-s akku van (100Ah). Ebből 15 db-ot tudna a generátor egy időben tölteni mivel 150A tud. Szóval ez a magyarázat egy kissé érdekes.
Nálam azért nem volt töltés, mert elfogyott a szénkefe. De ez érthető, mivel kopó alkatrész.

Bár pontosan nem tudtuk meg, mi is volt a generátor baja.


ez abban az esetben igaz, ha a generátor hatásfoka 100%, nincsenek veszteségek, nincs más fogyasztó, és a te esetedben a motor kb. 4500-at fordul.
ugye menet közben az autó nem az akksiról üzemel, az csak benne van a körben. hisz a generátor jóval nagyobb teljesítményt le tud adni, mint az akkumulátor. amit menet közben a fogyasztók nem használnak, azt a töltésvezérlő segítségével a plusz delejt az akksi töltésére fordítja. de valószínű a 10A-t is csak akkor pumpálja bele egy 100Ah-s akksiba, ha az nagyon gengusz. ha elég benne a cuffla, akkor pár A-t ad csak, vagy semmit.
az viszont lehet, amit említesz, hogy a szénkefék elkoptak, alig termelt áramot, így az akksi volt megterhelve, az dolgozott a generátor helyett menet közben.
aztán a szaki rásózott egy akksit, meg egy új generátort, esetleg valami nagyobb összegért felújította, miközben csak szénkefét cserélt rajta. és lehet az akksi is menthető volt még.


Az akkut én vittem el a MÉH-be és utána vettem egy másikat egy akkuboltban, tehát a szerelőnek semmi haszna nem származott belőle.
A generátornak az volt a baja, hogy a vezetékek bekötései kiolvadtak, vagy valami ilyesmi, gondolom ahogy a tekercselés vezetékei be vannak forrasztva vagy hegesztve vagy préselve (foggalmam sincs )
Annyi biztos, hogy folyamatosan tudott nagy teljesítményt leadni amikor tönkrement, mert meg volt hozzá magas fordulat (a Hungaroringen adta meg magát), ráadásul meg van az a tulajdonsága az autómnak, hogy sajnos amikor váltok és elveszem a gázt, az elektronika még adja neki pár tizedmásodpercig, de olyankor persze már be van nyomva a kuplung, és beleforgatja a piros mezőbe.
És a nagy áramerősségre utalt az is, hogy jó melegek voltak az akkura menő vezetékek amikor tönkrement a generátor.


akkor nem az akksi tette tönkre, hanem a generátor töltött túl. de még mindig nem értem. én megvizsgáltatnám a töltésszabályzót.


Mindent átnéztek rajta.


oké, de én nem tudom, én nem adnék a szavukra. aki szerint az akksi tette tönkre a generátort. de lehet rosszul gondolom.




SzaboAndras Elküldve: 2017-08-26 07:59 Töltés hiány

YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta: Srácok majd figyeljetek oda, mert úgy néz ki nekem az akku tette tönkre a generátort, legalábbis az autóvillamosságis ezt mondta, hogy túl nagy lehetett a belső ellenállása ezért lett nagy az áram a generátoron (a környék legelismertebb szerelője, ne kérdezzétek, hogy a nagy ellenállás miatt miért lett nagy az áram és miért nem kicsi). Persze az akkuban volt töltés, indított, tehát semmi előjele nem volt, hogy tönkre fogja tenni a generátort.


R=U/I -> I=U/R --- P=U*I
mivel a fesz. (U) mondjuk úgy állandó, legyen 12V (egyszerűség kedvéért), ezért ha növekszik az ellenállás, a hányados kisebb lesz, tehát az áram (I) csökken.
mivel a teljesítményt (P) tartani kell, és mivel a feszültség is "állandó", ezért ehhez az áramot növelni kell.
tehát az ellenállás növekedése, növekedő áramot eredményez, hatartani akarjuk a teljesítményt.
viszont a generátor típustól függően ~80A-t tud olyan 4-5ezres motor főtengely fordulat mellett.
én hülyeségenek tartom, hogy az akksi tönkre tette a generátort. elvileg, ha minden igaz védve kell hogy legyen visszafelé. ha kula a generátor és nem bírta az akksit nyomni, az más kérdés. de valószínű a kula generátor miatt ment tönkre az akksi is. előtte túl nyomta, ezért cellazárlatos lett, megnőtt a belső ellenállása. viszont újabb dolog kérdés merül fel. töltésszabályzó. azzal mi a helyzet? lehet azzal is vannak gondok, vagy éppen nála volt a fő gond.
nekem ez a véleményem.


Csak, hogy érzékeltessem, mire is képes a generátor. Az autómban egy Exide EA1000-s akku van (100Ah). Ebből 15 db-ot tudna a generátor egy időben tölteni mivel 150A tud. Szóval ez a magyarázat egy kissé érdekes.
Nálam azért nem volt töltés, mert elfogyott a szénkefe. De ez érthető, mivel kopó alkatrész.

Bár pontosan nem tudtuk meg, mi is volt a generátor baja.


ez abban az esetben igaz, ha a generátor hatásfoka 100%, nincsenek veszteségek, nincs más fogyasztó, és a te esetedben a motor kb. 4500-at fordul.
ugye menet közben az autó nem az akksiról üzemel, az csak benne van a körben. hisz a generátor jóval nagyobb teljesítményt le tud adni, mint az akkumulátor. amit menet közben a fogyasztók nem használnak, azt a töltésvezérlő segítségével a plusz delejt az akksi töltésére fordítja. de valószínű a 10A-t is csak akkor pumpálja bele egy 100Ah-s akksiba, ha az nagyon gengusz. ha elég benne a cuffla, akkor pár A-t ad csak, vagy semmit.
az viszont lehet, amit említesz, hogy a szénkefék elkoptak, alig termelt áramot, így az akksi volt megterhelve, az dolgozott a generátor helyett menet közben.
aztán a szaki rásózott egy akksit, meg egy új generátort, esetleg valami nagyobb összegért felújította, miközben csak szénkefét cserélt rajta. és lehet az akksi is menthető volt még.


Az akkut én vittem el a MÉH-be és utána vettem egy másikat egy akkuboltban, tehát a szerelőnek semmi haszna nem származott belőle.
A generátornak az volt a baja, hogy a vezetékek bekötései kiolvadtak, vagy valami ilyesmi, gondolom ahogy a tekercselés vezetékei be vannak forrasztva vagy hegesztve vagy préselve (foggalmam sincs )
Annyi biztos, hogy folyamatosan tudott nagy teljesítményt leadni amikor tönkrement, mert meg volt hozzá magas fordulat (a Hungaroringen adta meg magát), ráadásul meg van az a tulajdonsága az autómnak, hogy sajnos amikor váltok és elveszem a gázt, az elektronika még adja neki pár tizedmásodpercig, de olyankor persze már be van nyomva a kuplung, és beleforgatja a piros mezőbe.
És a nagy áramerősségre utalt az is, hogy jó melegek voltak az akkura menő vezetékek amikor tönkrement a generátor.


akkor nem az akksi tette tönkre, hanem a generátor töltött túl. de még mindig nem értem. én megvizsgáltatnám a töltésszabályzót.


Mindent átnéztek rajta.

SzaboAndras Elküldve: 2017-08-26 02:29 Töltés hiány

YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta: Srácok majd figyeljetek oda, mert úgy néz ki nekem az akku tette tönkre a generátort, legalábbis az autóvillamosságis ezt mondta, hogy túl nagy lehetett a belső ellenállása ezért lett nagy az áram a generátoron (a környék legelismertebb szerelője, ne kérdezzétek, hogy a nagy ellenállás miatt miért lett nagy az áram és miért nem kicsi). Persze az akkuban volt töltés, indított, tehát semmi előjele nem volt, hogy tönkre fogja tenni a generátort.


R=U/I -> I=U/R --- P=U*I
mivel a fesz. (U) mondjuk úgy állandó, legyen 12V (egyszerűség kedvéért), ezért ha növekszik az ellenállás, a hányados kisebb lesz, tehát az áram (I) csökken.
mivel a teljesítményt (P) tartani kell, és mivel a feszültség is "állandó", ezért ehhez az áramot növelni kell.
tehát az ellenállás növekedése, növekedő áramot eredményez, hatartani akarjuk a teljesítményt.
viszont a generátor típustól függően ~80A-t tud olyan 4-5ezres motor főtengely fordulat mellett.
én hülyeségenek tartom, hogy az akksi tönkre tette a generátort. elvileg, ha minden igaz védve kell hogy legyen visszafelé. ha kula a generátor és nem bírta az akksit nyomni, az más kérdés. de valószínű a kula generátor miatt ment tönkre az akksi is. előtte túl nyomta, ezért cellazárlatos lett, megnőtt a belső ellenállása. viszont újabb dolog kérdés merül fel. töltésszabályzó. azzal mi a helyzet? lehet azzal is vannak gondok, vagy éppen nála volt a fő gond.
nekem ez a véleményem.


Csak, hogy érzékeltessem, mire is képes a generátor. Az autómban egy Exide EA1000-s akku van (100Ah). Ebből 15 db-ot tudna a generátor egy időben tölteni mivel 150A tud. Szóval ez a magyarázat egy kissé érdekes.
Nálam azért nem volt töltés, mert elfogyott a szénkefe. De ez érthető, mivel kopó alkatrész.

Bár pontosan nem tudtuk meg, mi is volt a generátor baja.


ez abban az esetben igaz, ha a generátor hatásfoka 100%, nincsenek veszteségek, nincs más fogyasztó, és a te esetedben a motor kb. 4500-at fordul.
ugye menet közben az autó nem az akksiról üzemel, az csak benne van a körben. hisz a generátor jóval nagyobb teljesítményt le tud adni, mint az akkumulátor. amit menet közben a fogyasztók nem használnak, azt a töltésvezérlő segítségével a plusz delejt az akksi töltésére fordítja. de valószínű a 10A-t is csak akkor pumpálja bele egy 100Ah-s akksiba, ha az nagyon gengusz. ha elég benne a cuffla, akkor pár A-t ad csak, vagy semmit.
az viszont lehet, amit említesz, hogy a szénkefék elkoptak, alig termelt áramot, így az akksi volt megterhelve, az dolgozott a generátor helyett menet közben.
aztán a szaki rásózott egy akksit, meg egy új generátort, esetleg valami nagyobb összegért felújította, miközben csak szénkefét cserélt rajta. és lehet az akksi is menthető volt még.


Az akkut én vittem el a MÉH-be és utána vettem egy másikat egy akkuboltban, tehát a szerelőnek semmi haszna nem származott belőle.
A generátornak az volt a baja, hogy a vezetékek bekötései kiolvadtak, vagy valami ilyesmi, gondolom ahogy a tekercselés vezetékei be vannak forrasztva vagy hegesztve vagy préselve (foggalmam sincs )
Annyi biztos, hogy folyamatosan tudott nagy teljesítményt leadni amikor tönkrement, mert meg volt hozzá magas fordulat (a Hungaroringen adta meg magát), ráadásul meg van az a tulajdonsága az autómnak, hogy sajnos amikor váltok és elveszem a gázt, az elektronika még adja neki pár tizedmásodpercig, de olyankor persze már be van nyomva a kuplung, és beleforgatja a piros mezőbe.
És a nagy áramerősségre utalt az is, hogy jó melegek voltak az akkura menő vezetékek amikor tönkrement a generátor.


« előző123következő »