Szemy Elküldve: 2009-12-18 12:21 Féktárcsa és fékbetét
Sajnos az altalam emlitett E39-es fektarcsaja eredeti BMW volt (abbol is raadasul a premium minöseg), Nemetorszagban egy BMW markaszervizben nem merik megtenni, hogy valamit kifizettetnek az ügyfellel es nem cserelik ki vagy nem eredeti minösegüt tesznek bele. En ATE fektarcsakat es beteteket vettem (Attilatol), ezek is nagyon megbizhato, minösegi alkatreszeknek szamitanak (gyari beszallito a BMW-hez is). Megis bagatell meghibasodas jött nalam elö, alig 6000km utan intenziv fekezes nelkül felhullamosodott.
A hiba oka nem bonyolult, a nem megfelelö hökezeles miatt hullamosodnak fel a tarcsak. A hökezeles egyik feladata, hogy az öntvenyben levö belsö feszültsegeket megszüntesse. Ha ez nem sikerül, akkor a fekezes közben fejlödö hö hatasara ezek a belsö feszültsegek elöjönnek, felerösödnek es maris hullamos a tarcsa.
Valoszinüleg en olyan ATE tarcsat fogtam ki, ahol valami miatt nem sikerült a hökezeles 100%-osra, rögtön meg is van az eredmenye. A baj csak az, hogy nem lehet tudni vajon az összes belsö feszültseg kijött mar belöle, mert ha nem, akkor bizony könnyen elöfordulhat, hogy ujabb 6000km megtetele utan ismet hullamos lesz.