Szemy fórum hozzászólásai

Szemy Elküldve: 2015-01-30 21:08 Gumi

BarG írta: Nincs általánosan jó recept. Én az éves 30e km futás miatt kb 2 évente veszek egy gumi garnitúrát. Amikor esedékessé válik, akkor átnézem a webshopok kínálatát és kiválasztok pár jelöltet. Néha a weboldalon hirdetett gumik csak a monitoron palimadárfogónak vannak, a valóságban nem elérhetőek. Aztán itt Miskolcon van a TyreTrans, sokszor ők a legjobbak mind minőségben, mind árban és nagyjából az esetek felében végül ők a nyerők. Sőt olyat is bevállaltak, hogy mivel az F32-re nincs téli lemezfelni, egy elvileg jó, de más bmw-re való felnigarnitúrát beszereztek, hogy ha jó akkor viszem, ha meg nem, akkor náluk marad. Jó lett és vittem végül, náluk vett gumival.
Vettem már gumit a gumilog-nál is, nonstopguminál is, csak hogy mást is említsek.


Szia BarG!

Igazan ne vedd tolakodonak a kerdest, de a tudomanyos kivancsisag hajt. Ha evi 30.000 km-t mesz az autoval, es van teli-nyari gumigarniturad, akkor 2 ev alatt (2x ca. 15.000 km futasteljesitmeny) tenyleg elkopnak a gumijaid? Vagy mi miatt kell ujakat venned?

Szemy

Szemy Elküldve: 2014-11-16 12:17 Futómû és hibái

Pitykoo írta: Hali!
Jól telebombázom ma az oldalt a kérdéseimmel, de most érek rá...
A gondom az lenne, hogy amerre lakom igen szar út van és ezért én nem is megyek gyorsan (40-50 km). De ennek ellenére a futóművem egyre rosszabb!
Most már olyan érzésem van benne mikor megyek mintha egy 1000 éves trabiba ülnék, mintha szét akarna esni az egész kocsi!
Minden kis kátyú vagy útgyűrűdés olyat üt majd szét esik a kocsi, csörög csattog!!
Még a vezető oldali ajtóm is néha olyat csattan a zár résznél, hogy csak pislogok!
A céges szaros Yaris-unknak olyan futóműve van ehez képest mint az álom!
Én ugy hittem egy BMW-nek olyan a futóműve mint az álom, jól csillapítja az úthibákat és alig hallani be belőle valamit! Még a kormányom is rezek meg zörög fémesen a gödröknél...
Ennek ellenére ez egy rémálom!!
Tudom nagy valószínűséggel ezzel van a baj, de mi?!
Cseréljem az összes szilentet, teljes futóművet és jó lesz, vagy csak a gátlók a szarok?!
Vagy vettem egy roncsot és sose lesz jó?!
Amm.... mikor megvettem akkor jó volt, de lassacskán egyre rosszabb lett....
Segítségeket előre is köszönöm!


Szia!

Sajnos azt nem tudom Neked megmondani, hogy mi minden baja lehet az autodnak, de valoszinüleg senki sem fogja tudni ezt innen a forumrol ennyi informacio alapjan pontosan megmondani.

Azt viszont meg tudom modnani, hogy ha egy igazan komfortos autot szeretnel, akkor nem biztos, hogy a BMW a megfelelö valasztas Neked. A BMW egy sportos, vezetesi elmenyt kinalo auto a konkurenseihez kepest. Ennek megfelelöen viszonylag feszesebb futomüve es kormanya van, hiszen szeretne "több" informaciot eljuttatni az utrol a vezetöhöz. Ennek a hatasat eszleled Te is, ugyanis egyfelöl a rossz ut miatt minden kellemetlenseget visszajelez az auto, masfelöl a rossz ut sokkal jobban igenybeveszi az egyebkent is feszesebb futomüvet, korabban elfaradhatnak az alkatreszek.

Nekem egy gyari sportfutomüves 318i-m volt, de amikor a kölni körut deli reszen mentem, a csomagtartoban levö CD-tar nem tudta olvasni a CD-t, annyira pattogott az auto. Nekem tul kemeny volt a futomü, nem igazan volt komfortos.

Azert remelem nem utalod meg a markat, mert alapvetöen nem rossz autokat gyartanak, de termeszetesen mindenki igenyet nem tudjak ök sem kielegiteni.

Szemy



Szemy Elküldve: 2014-09-17 22:57 Kuplung__

hil írta:
Szia!
A kuplung cseréhez le kell venni a kipufogó leömlőt is? Csak azért kérdezem, mert amit kaptam ajánlatot, abban szerepel a leömlő tömítés és a 4db M8 anya is. Vagy csak átverés lenne???
Köszi: hil


Szia hil!

Annak idejen egy baratom segitsegevel mi magunk szedtük szet a kuplungot a paripamon. Mi is megbontottuk a kipufogorendszert, es az altalad emlitett uj tömites es anyak kerültek vissza. Ezek alapjan nekem nem tünik atveresnek az arajanlatodban szereplö hasonlo tetelek.

Remelem tudtam segiteni!
Szemy

Szemy Elküldve: 2014-08-24 22:10 Motorolaj

hancurozo írta: Amit leírtál az úgy is van. Teljesen igazad van. Én a motorolaj üzemi hőmérsékletére. Amilyen olajhőmérséklettel az adott motor dolgozik. A turbós, magas fordulatú motorok, valamint a kevés hűtőfolyadékkal dolgozó motorok (ahol az olaj hűtőszerepe nagyobb) magasabb olajhőmérséklettel dolgoznak. (A turbódiesel olajhője eléri a 110-120 fokot) Így értettem. A hűtőfolyadék hőmérsékletében valóban nincs nagy különbség, de az olajok hőmérsékletében igen.


Sejtettem, hogy erre gondolsz, de itt is adodik egy kerdes: hogy van definialva (hol van merve) a motorolaj hömerseklete? Az olajkarterban, közvetlenül a szivattyu utan, a hengerpalaston, a fötengelycsapagynal vagy esetleg a turbonal? Ettöl függöen is eleg nagy különbsegek lehetnek az olajhömersekletben. Nem veletlen, hogy a motorolajok gyulladaspontja 220-230 °C környeken vagy fölötte van, ha jol emlkeszem...

A motorok üzemi hömersekletet azonban a környezetvedelmi szabalyok miatt szepen lassan emelgetik az autogyarok, mert igy tudjak könnyebben elerni az elöirt hatererteket. Egy erdekes pelda erre, hogy a jelenlegi Porsche 911 hütövize 120 °C-ra van kalibralva alapesetben, es amikor a soför atkapcsol sport fokozatra, akkor 90 °C-ra veszi vissza a motorelektronika. Ehhez egy elektromosan vezerelt (fütöszallal ellatott) termosztatot hasznalnak a svabok.

Visszaterve az eredeti kerdesre: Ha a gyarto 5W-30-as olajat irt elö a motorhoz, akkor ezzel tuti vili fix jol kell müködnie a motornak. Ha mondjuk 5W-40-es olajat teszünk helyette bele, akkor jobbak lesznek a kenesi es kopasi viszonyok üzemmeleg allapotban, viszont a sürübb olaj kicsi plusz veszteseget is jelenthet a masik oldalon. Nalam ez ugy jelentkezett, hogy a hosszutavu autopalyas fogyasztasom 0,2-0,3 literrel lett magasabb.

Szemy

Szemy Elküldve: 2014-08-24 21:04 Motorolaj

hancurozo írta: Ha utána nézel, akkor világos lesz, hogy azonos teljesítmény szintnél, üzemi hőfokon nincs különbség a ("meleg" oldali 30, 40, 50) olaj viszkozitása között. 20-as "meleg" oldali olajról az elmúlt 10 évben nem igazán hallottam.


Kedves hancurozo forumtars!

A legnagyobb tisztelet mellett, de ezzel a kijelentessel sajnos nem tudok egyeterteni. A "melegoldali" viszkozitasi indexhez egyertelmü viszkozitasi tartomanyt hataroz meg a szabvany. Ennek megfelelöen az SAE J 300-as tablazat a következö hatarertekeket irja elö a "melegoldali" viszkozitasi indexeknel:

-20: 5,6 - 9,3 mm²/s (100 °C-on)
-30: 9,3 - 12,5 mm²/s (100 °C-on)
-40: 12,5 - 16,3 mm²/s (100 °C-on)
-50: 16,3 - 21,9 mm²/s (100 °C-on)
-60: 21,9 - 26,1 mm²/s (100 °C-on)

Ennek alapjan pont azt lehet latni, hogy a nagyobb "melegoldai" viszkozitasi indexhez 100 °C-on (ami eleg jo közelitessel a motor üzemi hömerseklete) sürübb olaj tartozik. Vagy Te hogy ertetted a motor üzemi hömersekletet?

Szemy

U.i.: A "melegoldali" viszkozitasi index növekedesevel növekszik az olaj magas hömersekleti (150 °C-on merik) nyirofeszültsege is.

Szemy Elküldve: 2014-08-19 22:40 Autóvásárlás

BarG írta:
Prof írta:
Ja mikor kigurultál a szalonból már 1,5 millával kevesebbet, és hároméves koráig fénysebességgel veszít az értekéből.

Persze ha cégként lízingeled akkor más a helyzet.


Aki ezeken agyalgat, az ne vegyen BMW-t, meg úgy általánosan új autót. Annak egy rönó flüansze tökéletes lesz.



En teljesen egyetertek BarG forumtarssal. Engem borzasztoan zavarna, hogy a mondjuk 70.000 euros autom 3 ev es 50-60ezer km elteltevel csak kb. a felet (ca. 35.000 eurot) erne, emiatt is nem veszek uj autot. Pedig akar hitel nelkül vasarolhatnek egy ilyen kaliberü gepjarmüvet, de pszichesen nem tudnam feldolgozni a 3 ev alatt "kidobott" kb. 35.000 eurot. Igy maradok a hasznaltauto vonalon, kinosan ügyelve arra, hogy 3 evesnel fiatalabb autot nehogy vasaroljak, mivel ott meg eleg meredek az ertekvesztesi görbe...

Szemy

Szemy Elküldve: 2014-08-17 16:24 320d vásárlás

andree írta:
Szia Szemy, megnézhetem pontosan, de tényleg gáz a városi közlekedés. Olyan 1200-1400 között van.


Szia!

Elöre is nagyon szepen köszi szepen. Ha jol latom Neked meg a 136 LE-s motorod van, aminek tudomasom szerint raadasul alacsonyabban van a nyomatekmaximuma, mint a 150 LE-s motornak.

Egyebkent a 1200-1400 1/min motorfordulatszam nekem nem tünik egyaltalan veszesnek. A mostani automban automata valto van, ami igyekszik mindig 1500 1/min alatt tartani a motorfordulatot. Varosi es elövartosi közlekedesnel az en esetemben 1100-1400 1/min között van a motorfordulatszam.

Szerintem itt inkabb az a kerdes, hogy ki mennyire akar dinamikusan autozni varosban. En tudom magamrol, hogy inkabb a kenyelem, a csendesebb es gazdasagosabb közlekedes fontos szamomra, amihez az alacsony fordulatszam nagyon jol passzol. De nem vagyunk egyformak es ez nem is baj.

Szemy

Szemy Elküldve: 2014-08-17 11:37 320d vásárlás

lalada írta: ...az 5-ös váltó városban nem jó, nekem volt pont ez az évjáratos E46 3 évig, echte ugyanez a motor 5-ös kézivel, de a városi szabályos tempóhoz a 4-es sok, a 3-as meg zúgatja, ámde nyomatékból lehet menni minden körülmény közt -cserében.


Szisztok!

Igazan nem kötözködes keppen, csak es kizarolag a szakmai kivancsisag miatt kerdeznem, hogy a fent emlitett 5 fokozatu manualis valto 4. fokozataban milyen fordulatszamon van a 2 literes dizelmotor kb. 55-60 km/h között?

Szemy

Szemy Elküldve: 2014-08-12 21:22 e36

rockfanatic írta: sziasztok, egy kérdésem lenne. egy e36os 1995ös 320i tulajdonosa vagyok. az normális hogy miután 5ösbe váltottam és gyorsulok mondjuk 100-140-re akkor a fordulatszám is növekszik olyan 3,5-4000-re? előző 323ai-ban 90-100 környékén olyan 2,200on volt a fordulat, itt is, de gyorsításnál nagyon nő. normális ez? köszi szépen. üdv r


Szia!

Sajnos a magas fordulatszam nem biztos, hogy hibajelenseg. A BMW elöszeretettel valaszt ugynevezett "überdrehende" fokozatkiosztas, aminek folyamanyakent igen magas fordulatszamok jelentkeznek üzem közben. Ennek az az elönye, hogy az auto dinamikaja (gyorsitokepessege) javul, viszont a vegsebessege kicsit csökken az idealishoz kepest es a fogyasztas is megnövekszik. De hat valamit valamiert.

Nekem E46-os 318i-m volt (2 literes benzinmotor, 143 LE), es 5. fokozatban 140 km/h-nal 4000 1/min volt a motorfordulatszam!!! Nekem sem tetszett, borzasztoan elegedetlen voltam vele.

Remelem tudtam valamit segiteni a temaban.
Szemy

Szemy Elküldve: 2014-08-06 20:14 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta: nem csak attól függ. igaz sokat nem megyek, de nekem az ATE tárcsák sem rozsdásodtak, addig, amíg kamionmosóba el nem vittem végülis valami aktív habot fújtak, mint amit mindenhol máshol. és a hűtőrészen már a felületi látszik. de nem vészes. vagy éppen attól is függ a kutya rápisál-e vagy sem, meg ilyenek. meg ugye az sem mindegy, hogy én pl otthoni mosás után beállok és kész, szóval a vakrozsda rögtön megjelenik rajta, és van, hogy 3 napot úgy áll. szóval ehhez képest szép. na meg az első tárcsák nagyobb hőterhelésnek vannak kitéve, emiatt szerintem kevésbbé alakul ki a rozsda rajta. bár Te anyagos ember vagy, ezt jobban tudod.


Igazan köszönöm a bizalmat, de nem anyagmernök vagyok, csak a munkam soran feszegetem nehany nagy teherbirasu acelalkatresz terhelhetösegi hatarait.

Viszont az altalam emlitett esetben az elterö külsö behatasok velhetöen borzasztoan minimalisak, ugyanakkor ettöl joval jelentösebb a rozsdasodas merteke a tarcsakon mar rövid idö utan is. Mi magunk is meglepödve szembesültünk ezzel a tennyel, nem vartuk es nem is gondoltuk volna. De mint mindenhol, itt is ervenyes a mondas: a puding probaja az eves.

Szemy

Szemy Elküldve: 2014-08-06 20:06 Motor-váltó

bozokizs írta:
Hát motorcserés lett a sárkány. Azt mondta a szerelő hogy itt kint nem javítanak hengerfejet mert az többe kerül mint ha vennének egy bontott motort. Na mindegy, elég az hogy egy hónapig huzták a dolgot de most kiderült hogy nem 3,0 motort vett bele a kereskedő ugyanis garis, hanem 2,5öst. A szerelő azt mondja nem jó valami nem tudja összehozni. A kérdésem az lenne. Lehetséges 530dbe 525ös motorját beletenni?


Szia!

En csak azt tudom tanacsolni, hogy ne hagyd magad atverni! 530d-t vasaroltal, amibe 3 literes dizelmotor valo. Meg sem kell probalni az 2,5 literes motort beletenni, mivel Te 530d-ert fizettel es ez is all remelhetöleg a szerzödesben. Valoszinüleg probal minel jobban kijönni a helyzetböl a kereskedö, de ne egedd elkalandozni a tenyektöl.

Sok sikert kivanok az ügyintezeshez, mert tapasztalatom szerint itt meg nem ert veget sajnos a törtenet.

Szemy

Szemy Elküldve: 2014-08-05 21:35 Motor-váltó

Pitykoo írta: Hali!
A kérdésem az lenne hogy lehet e állítani azon, hogy a kuplungpedál ne fent hanem lent fogjon/emeljen ki/?!
Azt már tudom, hogy a BMW alapból ilyen, de nekem az összes eddigi kocsim ill. a céges kocsik is mind lent fognak és nehezen áll rá a lábam!
Elég sokat balf-oskodom vele, mint valami kezdő és ez kicsit zavar...
Válaszokat előre is köszönöm....


Szia!

Tudomasom szerint nem lehet allitani, hogy hol fogjon a kuplungpedal. Jo nehany evvel ezelött több helyen is utanakerdeztem, mivel nekem sem tetszett a dolog, de mindig ezt a valaszt kaptam. Ugyhogy beletörödtem es megszoktam.

Egyebkent igazad van, valoban alapbol eleg magasan fog, de egy kis gyakorlassal megszokod es akkor nem lesz gond.

Szemy

Szemy Elküldve: 2014-08-05 21:30 Féktárcsa és fékbetét

hil írta:
Sziasztok!
A magam véleményét írom, nem kell elfogadni: nekem a Jurid nagyon bejött, nem túl drága. Láttam sok más újkorában gyönyörű foszfátozott, meg alu bevonatú gyönyörű tárcsát, amit akár még asztali díszként is elfogadnék, aztán egy év után bizony rozsdás volt az a peremén is, szóval ez csak szemfényvesztés. Nem egy tárcsáról írtam ezt a megállapításomat, többféléről több gyártmányról, egyszar az mind a bevonatot tekintve. Ismétlem: szerintem, amiért felesleges plusz pénzt kiadni
hil


Cimboramnak masfel evvel ezelött csereltük elöl-hatul a tarcsakat es beteteket is. Eredeti BMW alkatreszeket kapott, a kölni BMW Wiemer-töl vasarolta. Az elsö tarcsan mai napig egy szem rozsda nincs, nagyon szepen nez ki, mig a hatso tarcsa 9 honap elteltevel mar csupa rozsda volt mindenhol (homlokfelület, perem, stb.). Ha a BMW minösegbiztositasi rendszereben is ekkora különbseg van, akkor vajon egy utangyartott alkatresznek mekkora lehet a minösegi szorasa?

Szemy

Szemy Elküldve: 2014-07-27 17:18 Társalgó

BarG írta: Szia,
Igen, már az F32-vel nyomom egy ideje. A hátsó traktus oldalra elég nagyot nőtt az E46-hoz képest, de magas embernek nem való. Nincs még kialakulva egy olyan limit a fejemben, hogy hány centis embert nem szabad oda ültetni. A 4-es viszont csak 4 személyes, mikor az E46-ra valami beteg elme 5-öt adott meg. A 4-esnek elvileg van egy magasított hátsójú verziója is, csak az én szememben az egy gnóm autó, éppúgy, mint a 3-as, vagy 5-ös GT.
A 2-es kupéra igazán kíváncsi vagyok, ha formailag nem sikerült volna ennyire a 4-es, akkor valószínűleg arra várnék most. (kicsit szomorúan, mert abban nem lesz 3d. (Bár ahogy mostanában közlekedek, ahhoz bőven elég lenne a 2d is.)


Szia!

A 4-es nagyobb szelessege valoszinüleg azert nem erzödött nalam annyira, mivel mar az E46 szelessege is megfelelö volt szamomra, tovabba a "rosszat" sokkal könnyebben eszreveszei az ember, mint a jot. Viszont az, amikor beültem hatra es nem tudtam egyaltalan kinyujtani a nyakam (pedig csak 176-178 cm magas vagyok), ott azert az elado is leolvasta az arcomrol, hogy nem leszek rajongoja az autonak.

A cimboram E46 coupe-jaban rendszeresen utaztam hatul, soha semmi problemam nem volt (sem a szelesseggel, sem a hosszusaggal, sem a magassaggal). Legelöször a Mercedes-Benz CLA hatso ülesere ülve vettem eszre, hogy picit szükös hatul, ott mar hozzaert a fejem a tetökarpithoz, azonban nem volt olyan veszes, de itt a 4-esben szo szerint kuporognom kellett. Sajnalom, mert igy azert a szememben jelentösen veszitett "ertekeböl" az auto. Neha-neha elöfordul, hogy 2-nel többen ülnek az automban, akar 1000-1500 km hosszan, es utasterben nem szeretnek a mostani automhoz (vagy az E46 limuzinhoz) kepest visszafejlödni.

Mindenesetre nagyon szepen köszi szepen az infot! Egyebkent en hatra 170 cm-nel huznam meg a hatart, igy a "miniszoknyas babak" meg pont be tudnak ülni, de felnött ferfi utasnak szerintem a hatso üles nem igazan valo.

Szemy

Szemy Elküldve: 2014-07-26 17:43 Társalgó

Ma ebed utan beugrottam egy utbaesö BMW markakereskedesbe szetnezni. Szerencsem volt, mert becsücsülhettem a 2-es, 3-as, 4-es es 5-ös BMW-kbe, ezekre voltam kivancsi. Amire nem szamitottam, hogy az 5-ös limuzin beltere (itt többek között az utaster hasznalhato hosszara gondolok) nekem kisebbnek tünt, mint a 3-as limuzine, amit nehany empirikus meres is igazolni latszott.

A legnagyobb megdöbbenes viszont az volt, hogy mind a 2-es coupe, mind a 4-es coupe BMW hatso ülesen nem tudtam kiegyenesedni, olyan szük volt a fejter. Nem vagyok egy nagyon magas ember a magam 178 cm-evel, eppen ezert lepett meg a dolog.

Ha jol tudom BarG kolleganak mar az uj 4-es coupe-ja van. Legfökepp töle kerdeznem (de barki, akinek van infoja, nyugodtan valaszolhat), hogy nala is ennyire szükös lenne a hatso üles, vagy en fogtam ki valami sportverziot a szalonban?

Szemy