Szemy fórum hozzászólásai

Szemy Elküldve: 2008-09-25 19:05 ELLOPTÁK!!!

[/quote]
Egy letört tükör miatt a haverodat biztos, hogy nem sorolják vissza A0-ba, legyen az szlovák rendõrautó, vagy maga a Pápa...
[/quote]

Dehogynem! A másik autónak letört a tükre = károkozás. Ezt ugye valakinek ki kell fizetni. Mivel hivatali autó (nem is akrámilyen => szlovák rendõrautó) nem lehet a jó öreg magyar szokás szerint megoldani okosba, jön a rendõri helyszínelés (további 3 rendõrautó jelent meg és olyan 3-4 órán keresztül ment a tanuk meghallgatása), jegyzõkönyv felvétele végül rá 1 hónappal határozathozatal és a magyar rendõrség illetve biztósító értesítése a kötelezettségekrõl. Ezek alapján a magyar autós (haverom) volt a hibás (megjegyzem jogos a határozat a magyar rendõrség szerint is), az õ kötelezõ biztosítása fogja fedezni a szlovák rendõrautó tükrét. A haversrác kötelezõ biztosítója kifizeti a kárt a szlovák rendõrségnek ezzel egyidõben visszasorolja a prémium kategóriából A0-ba a sofõrt, ugyanis kárt okozott az õ saját hibájából (ez is jogos). Most már minden világos?

Megjegyzem teljesen mindegy, hogy 10.000 Ft-os kárt csinál az ember, vagy totálkárosra tör 2 autót, a visszasorolási kategóira ugyanaz! Ezért érdemes inkább a másik autót szarrá törni...ahogy haverom megfogalmazta.

Szemy Elküldve: 2008-09-25 18:12 ELLOPTÁK!!!

[/quote]Már bocs, de eléggé meggondolatlan volt a haverod... a 40k-t ígyis, úgyis zsebbõl kellett fizetni, miért is lett belevonva a casco-s biztosító???[/quote]

Nem lett bevonva. A kötelezõ felelõsség biztósítót nem lehetett megkerülni, mivel egy rendõrautó volt az áldozat. A casco-val csak én hergeltem pluszba fel: fizeti a részletet, a kötelezõt, a casco-t, az adót...és ha van egy kis pitty-putty, akkor fizeti a javításokat + még vissza is sorolják a kötelezõben hogy a büntetésrõl már ne is beszéljek... Ezért érdemes élni!

Személy szerint nem ítélem el azokat, akik casco-t fizetnek, az õ álláspontjuk is teljesen elfogadható. Viszont mindenki össze tudja adni az autójára költött javítási munkálatok összegét az autó eladásakor, így pillanatok alatt ki lehet számítani megérte-e vagy sem. Ha valakinek megérte, az kössön továbbra is cascot és lehetõleg ne az én közelemben vezessen/bambuljon az úton. Ha valakinek nem érte meg, az a különbözetet kvázi kilapátolta az ablakon (a biztonságra, nyugodt alvásra hivatkozóan). Ennyi a trükkje a dolognak.

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-09-24 19:07 ELLOPTÁK!!!

bmw320 írta: Te így gondolod én már többet nem veszek autót casco nélkül! A kötelezõrõl meg csak annyit hogy fizetni nem akar a rendõrség rögtön vizsgálõdik a vége pedig bukás: nekem volt elsõbbségem a fõúton a f... suzukis kikanyarodott elém a szakértõ szerint 78km/h val mentem és a vége 50-50%
Gondolj bele te mindig 50km-el mész és betartod a seb határokat ? Én nem!
Ezért jó a casco nekem!


Haversrác a vadonatúj Mazda 6-osával nyáron véletlenül elvitte szlovákiában egy szlovák rendõrautó tükrét (a rendõrautó is teljesen szabálytalan volt). Mindkét autónak letört a bal oldali tükre. Ezek után 40000 forintért kicserélték neki a tükrét Budapesten az egyik márkaszervízben, amit 100%-ig õ állt zsebbõl, továbbá visszasorolta a biztosító A0-ba. Mondtam is neki: ezért érdemes a casco-t fizetni.

Szemy Elküldve: 2008-08-29 16:24 Féktárcsa és fékbetét

Tiba írta: Szemy! Nekem csak asc van a kocsimban, ha jól tudom az nincs hatással a fékerõszbályzóra.


Azt nem tudom a BMW-nél mi tartozik az ASC-be és mi nem. Gondolom ABS van a paripádban. A modern ABS-eket már elektronikus fékerõfelosztással (EBV = Elektronischer Bremskraftverteiler) készítik 8-10 éve, és külön fékerõszabályozó (aminek helyesen fékerõmódosító a becsületes neve) nincs is a fedélzeten. Tehát az ABS egy kiegészítõ funkciója lett a fékerõfelosztás és a hátsó kerekek korai blokkolásának megakadályozása.

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-08-29 13:37 Féktárcsa és fékbetét

Tiba írta: Így pörögni sperdifivel lehet, de olyan is szokott lenni, hogy a hátsó fékeket lekötik. Eredetileg természetesen fognak a hátsók is, de nem olyan intenzitással mint az elsõk, a fékerõszabályzónak köszönhetõen.


Tiba, ez nem olyan egyszerû. A keréken létrejövõ fékezõnyomaték nagyon sokmindentõl függ, de csak hogy a legfontosabbakat említsem: féknyomás, fékdugattyú felülete, féktárcsa mûködõ középsugara, surlódási tényezõ... A fékerõszabályozó addig nem lép mûködésbe, amig a fordulatszámérzékelõtõl nem kap olyan jelet, hogy "hujuj, az egyik kerék hamarosan blokkol". Álló autó esetében tökig nyomva a fékpedált az elsõ tengelyen és a hátsó tengelyen is ugyanaz a fékezõnyomás. Ekkor a fékerõ különbség az elsõ tengely és a hátsó tengely között csak a fékdugattyú felületén és a féktárcsa mûködõ középsugarától függ. Mivel hátul általában kisebb a dugattyú felülete és a féktrácsa középsugara is kisebb, ezért lép fel kisebb fékerõ hátul. A fékerõszabályozó ilyenkor nem lép mûködésbe. Dióhéjban ennyi.

További érdekesség, hogy az ENSZ EGB 13-as szabványa szerint ha jól emlékszem 10 km/h sebesség alatt a blokkolás megengedhetõ, ilyenkor sem kötelezõ az elektronika beavatkozása.

Üdvözlettel,
Szemy

Szemy Elküldve: 2008-08-13 20:55 Nagyobb sebességnél rezonálás

Robinson írta: Na srácok, azért nem mindegy, hogy melyik verzió fedi a valóságot :]
Azért remélem, hogy inkább Szemy verziója állja meg a helyét, és nem egy vészfékezés erejéig terveznek egy féktárcsát


Én is nagyon remélem, különben dobhatom ki a fenébe a diplomámat (pont tárcsaféket terveztem benne)!

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-08-13 20:18 Nagyobb sebességnél rezonálás

wagusty írta: A nem nagy dolog az mondjuk 1 satu fékezés és már megég illetve üthet a tárcsafék.

üdv


A féktárcsáknak 20 éve a legfontosabb méretezési kritériuma, hogy a jármû maximális tömege esetén a végsebességrõl álló helyzetig történõ vészfékezés során a tárcsa nem melegedhet 700 °C fölé. Akinek esetleg mégis megégne a féktárcsája vészfékezés közben, az sürgõsen cserélje le valami normálisra!

Saját tapasztalás: a Nürburgring-en 10,5 perc után égtek meg az elsõ tárcsák, de ott 10,5 percig versenytempót ment a gép = folyamatosan 140-160-180 km/h-ról 50-60 km/h-ra való fékezés ment, miközben az ABS végig mûködött.

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-08-01 16:51 újonc kérdései :)

Robinson írta: Sziasztok,

Nagyon zavar, hogy a könyöklõ elég gyaran rezonál, akkor van csak kuss, ha rákönyöklésesválótapizós pózban vezetek, viszont sokszor ugye az ember nem így akar, csak emiatt meg... szóval van-e ezügyben tapasztalat, mit lehetne vele csinálni, hogy ne rezonáljon, valami tipikus dolog lenne?

babyloo részvétem..


Nekem is zörgött a könyöklõm, ami nagyon zavart. Rájöttem, hogy a mûanyag alkatrészek nyikorognak egymáson. Ezért szétszedtem, WD-40-nel átkentem mindegyik mûanyag alkatrészt egyesével, összeraktam. És csodák csodájára már fél éve meg se nyikkan, mintha a gyárból jött volna ki...szerencsére.

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-07-28 22:28 Klíma automatika hiba

Sziasztok srácok!

A következõt figyeltem meg: alapjáraton a klíma maximum 13-14 °C-os hideg levegõt tud produkálni. De ha kicsit megemelem a fordulatszámot (pl. megyek az autóval 500 m-t olyan 2000-es fordulaton), akkor már 7-8 °C-os hideg levegõt is tud. Hallottam már olyanokat, hogy a BMW E46-os szériájánál ez sajnos így van, alapjáraton kevésbé hatékony a klíma. Nálatok is így van ez?

Az autó 2 literes benzines, májusban volt elvileg klímaellenõrzés ahol lefejtették a gázt majd újjal feltöltötték. A dolog érdekessége, hogy több gázt fejtettek le, mint amennyivel újratöltötték. Ne kérdezzétek ez hogy lehet, én sem értem. Elvileg szivárognia kellene a gáznak a rendszerbõl, nálam ezek szerint gyûlik. :o

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-07-27 19:13 Turbo

Pozsika írta: OK! És miért? Mi fog változni? Nem forralom annyira a turbót?

Pzs



A töltõlevegõ visszahûtésnek két fontos célja van:

1. A motor hõterhelését kívánják ezáltal csökkenteni. Minél magasabb a hõmérséklet, annál jobban vissza kell venni az elõbefecskendezést, ezáltal romlik a motor hatásfoka.

2. A nagyobb hõmérsékletû levegõnek a térfogata is sajnos nagyobb. Tehát ha visszahûtik, akkor több levegõ (oxigén) tud a hengerbe beáramolni, a befecskendezési dózis így nagyobb lehet, tehát nõ a motor teljesítménye. Ököszabályként: 10 °C hõmérsékletcsökkenés kb. 3%-os sûrûségnövekedést jelent a töltetnél.

Egyszóval érdemes tisztán tartani a rendszert.

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-07-26 15:01 újonc kérdései :)

alfatone írta: A fõvárosi utak. A BMW futómûvét, kormánymûvét német utakra tervezték.
Menjél vele autópályán, ott szép stabil lesz. Ha kicsit megy mégis valamerre, akkor futómû állítás. Azt évente egyszer úgyis kell.


Sajnos ezzel nem tudok teljesen egyetérteni. Németországban élek már jó ideje, és a legnagyobb csalódásom a német utakban volt. Az autópályák átlagos minõsége rosszabb, mint a magyar autópályáké (érhetõ: sokkal nagyobb forgalomterhelést kap, mint a magyarok), a városon belül pedig hasonló kátyúk, egyenletlenségek vannak. Példának okáért a csatornafedelek ugyanúgy össze-vissza vannak lerakva, némelyik akkorát üt a sportfutómûvemen, hogy komolyan megijedek. A körút déli részén nem merek a belsõ sávban menni, mert a CD-táramban már zörögnek a CD-k is...és még sorolhatnám. A sima fõutak (Bundesstraße) valóban jobbak, azonban ezeket nem nagyon használja senki sem. Szóval ennyit a "jó minõségû" utakról Németországban, legalábbis Köln és környékén.

A futómûállítással nekem annyi tapasztalatom van, hogy amikor elvittem megnézetni a futómûgeometriát, akkor azt hiszem csak az összetartáson tudtak volna álltítani, az összes többi paramétert csak alkatrészcserével tudták volna orvosolni. Ez persze hatalmas költésget jelenthet. Szerencsére minden rendben volt. Az viszont érdekelne, hogy valaki be tudta állíttatni kompletten a futómûvet alkatrészcsere nélkül???

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-07-11 18:00 Üzemanyag fogyasztás

Sziasztok!

Csak erõs idegzetûeknek: a költséghatékony vezetési stílusomat elõvéve 500 km-t Kölnben (csak és kizárólag városi forgalom) sikerült 7,9 l/100 km átlagfogyasztás mellett megvalósítanom. Mindezt egy négyajtós álomszép BMW 318i (2 literes benzinmotor) tettestárssal sikerült véghezvinnem.

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-06-14 23:45 Idegesítõ nyikorgások az autóból.

collins írta: szilikonnal jól megszopattad magad..

gumira csak és kizárólag gumiápolót!!


Én csak és kizárólag gumiápolót használtam az ablakkereteknél lévõ nyikorgás megszüntetésére, annyit ért mint halottnak a csók.

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-06-11 21:26 Fékolaj

YELLOW írta: sorry, hogy nem olvasok vissza, de lenne egy kérdésem...

ugye E46-ba nem tom van e különbség a motorok között, hogy melyikbe mennyi fékfolyadék kell?!

nekem csere érett és nem tudom a teljes rendszerbe hány liter kell... valaki némi infó?


Elvileg nincs különbség a motormérettõl függõen és kb. 1 liter fékfolyadékra van szükség.

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-06-01 12:40 Fékolaj

Szia Barg!

Természetesen igazad van, bár én azt nem állítottam, hogy csak és kizárólag a forráspont jellemzi a fékfolyadékot. Viszont a közlekedésbiztonság szempontjából ez a fontos, ez alapján ellenõrzik még a versenysportban is a fékfolyadékokat. A Ferodo által elõírt vizsgálatoknál is csak a forráspontot nézik, pedig õk azért értenek egy picikét a témához. De nem is ez a lényeg, errõl kár lenne hosszasan diskurálni.

Ami otthon általában tévhit az a német autós viszonyok. A szervizeket itt sem szívesen látogatják az emberek (köztük én sem). Ennek ugyanaz az oka, mint otthon: iszonyú árak vannak. Az eredeti alkatrészek drágák, szervizek óradíja meglehetõsen borsos. Példának okáért: a BMW szervízben az elsõ-hátsó féktárcsa-fékbetét szett 800-900 euró, BMW óradíja 100 euró felett van. Inspekcióra gyakorlatilag remegõ gyomorral viszi az ember az autót, ugyanis a szerviz természetesen mindig talál valami cserélni valót és pillanatok alatt 1000 euró felett van egy átlagosnak induló szervizlátogatás. Ezt még németországban is csak nagyon kevés ember engedheti meg magának. Nem véletlen, hogy kevés a szervizkönyves autó, jó ha 10-bõl 2-nek van szervizkönyve még a BMW-AUDI-MERCI kategóriában is. A német felhasználók is tüzzel-vassal igyekeznek a karbantartási költésgeket a lehetõ legminimálisabbra szorítani. A pénz itt is nagyon nagy úr, még ha több is van belõle mint Magyarországon. Továbbá mindenki szívesebben költ egy újabbra, szebbre, jobbra, mintsem egy meglévõt kvázi fenntartson...ráadásul ilyen árakon.

Viszzakanyarodva a fékfolyadékra én csak azért írtam egy viszonylag hosszabb és részletes hozzászólást, hogy a kedves márkatársak némi betekintést nyerjenek a fékfolyadékcsere hátterérõl, mert a szerelõk soha nem tudják konkrét tényekkel (mért adatokkal) ok-okozati összefüggésében levezetni mikor és miért van rá szükség. Remélem tudtam ezzel a kis háttérinformációval is segíteni egy-két kollégának.

Szemy